Jin Lang, Jin Mei, Jin Feng, Jin An, Jin Rong og Jin Shun
Jin Lang er nå på vei til Vietnam, etter å ha vært i havn i Sør-Korea og undersøkt tilstanden på skipet.
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 18.11.2021 kl 16:39
Du må logge inn for å svare
SuMay
18.09.2021 kl 16:23
4888
noprofit skrev Burde ikke utbytte ha vært på konto i dag tidlig.....
Fikk varsling av Nordnet 02:00 natt til lørdag at utbytte var betalt, cash var ikke var tilgjengelig i dag 12:00 (lørdag) Varierende datoer og tider. Men pytt pytt. Siden det var gratispeng skal de inn igjen.
noprofit
17.09.2021 kl 18:54
5196
Ja d var godt med litt utbytte og særlig i tillegg til en liten stigning 😀
Sterk i dag igjen.
Utbyttet q3 blir sikkert høyere,kanskje 1 kr?
Utbyttet q3 blir sikkert høyere,kanskje 1 kr?
thypoon
17.09.2021 kl 14:22
5418
Utbytte på konto. Og det skal inn igjen i Jin!
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +1,4% TIL 4.275 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,4 prosent til 4.275 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Baltic Dry 1,4%
Capesize 1,8%
Panamax 1,4%
Supramax 0,7%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
17.09.21 4.275 53.240 33.802 - 36.378
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +1,4% TIL 4.275 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,4 prosent til 4.275 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Baltic Dry 1,4%
Capesize 1,8%
Panamax 1,4%
Supramax 0,7%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
17.09.21 4.275 53.240 33.802 - 36.378
Natt1369
17.09.2021 kl 12:16
5529
noprofit skrev Burde ikke utbytte ha vært på konto i dag tidlig.....
Det varierer fra bank til bank, men iløpet av formiddagen bør det være på konto. 😉
noprofit
17.09.2021 kl 12:04
5558
thypoon skrev Og skipsverdiene stiger uke for uke..
Burde ikke utbytte ha vært på konto i dag tidlig.....
Natt1369
16.09.2021 kl 19:25
5772
Mitt skip er lastet med kull!
Jin Mei forlot Vancouver tirsdag 14.09 og forventes å ankomme Kaohsiung, Taiwan 06.10.
Belfri lar vente på seg og er nå på vei mot Niihama, Japan. Forventet ankomst 18.09.
Jin Mei forlot Vancouver tirsdag 14.09 og forventes å ankomme Kaohsiung, Taiwan 06.10.
Belfri lar vente på seg og er nå på vei mot Niihama, Japan. Forventet ankomst 18.09.
thypoon
09.09.2021 kl 18:44
6164
Jeg laster videre på røde dager, en liten pause av og til i oppgsngsyklus må en regne med!
Star bulk opp over 5% og eagle over 4% nå.
Supermax 35 000 usd for dagen.
Skal det snu opp over 40 000 usd innen 1-2 uker?
Og kommer det en reprising før q3 er ferdig med de enorme ratene som har vart godt over 30 000 i dette kvartalet?
Gogl var sprek i dag x utbytte,ikke lenge før den flyr videre og høyt volum.
Supermax 35 000 usd for dagen.
Skal det snu opp over 40 000 usd innen 1-2 uker?
Og kommer det en reprising før q3 er ferdig med de enorme ratene som har vart godt over 30 000 i dette kvartalet?
Gogl var sprek i dag x utbytte,ikke lenge før den flyr videre og høyt volum.
Litt volalitet er sundt og i usa er bulk litt ned men gogl er på samme som ved stengetid.
Usikkert om det er gevinster eller en generell nedgang over hele fjøla pga korrona frykt.
Da vil vel muligens havnene gå enda treigere med restriksjoner og lengre turer.
Samtlige skip vil nok ha rater godt over 35k usd gjennom september og et ekstremt sterkt q3 med omsetning på kanskje 40-45 mill usd.
Overreaksjon i dag?
Gjeldfritt i tillegg.
Kan det bli tidenes utbytte på over 1kr etter q3?
Usikkert om det er gevinster eller en generell nedgang over hele fjøla pga korrona frykt.
Da vil vel muligens havnene gå enda treigere med restriksjoner og lengre turer.
Samtlige skip vil nok ha rater godt over 35k usd gjennom september og et ekstremt sterkt q3 med omsetning på kanskje 40-45 mill usd.
Overreaksjon i dag?
Gjeldfritt i tillegg.
Kan det bli tidenes utbytte på over 1kr etter q3?
Natt1369
08.09.2021 kl 16:52
6524
Macd gir signal ned, pga. at en større investor får viljen sin, som referert til tidligere.
Den skal nok ikke opp igjen før neste fredag, når utbyttet er på konto. 😎
Den skal nok ikke opp igjen før neste fredag, når utbyttet er på konto. 😎
Superoptimist
08.09.2021 kl 16:21
6524
Underlig ja. Nå ned mer enn 4%!!! Skyldes det realiteter eller er vi utsatt for disse gamblerne igjen?
Ja men aksjen burde stå i 30 kr etter res q2 og ingen sier noe om kursmål.
Dette markedet blir meget viktig for fremtid med globale høye priser på råstoff og høy etterspørsel.
Verdiene i selskapet,enorm inntjening pr aksje prisingen henger ikke sammen med noe.
Pandoras eske blir liten her med så vannvittige faktorer.
Trolig med større utbytter fremover også.
Hva skal en reinvestere i om denne ikke dobles?Ingenting er priset inn så lavt
Underlig!
Dette markedet blir meget viktig for fremtid med globale høye priser på råstoff og høy etterspørsel.
Verdiene i selskapet,enorm inntjening pr aksje prisingen henger ikke sammen med noe.
Pandoras eske blir liten her med så vannvittige faktorer.
Trolig med større utbytter fremover også.
Hva skal en reinvestere i om denne ikke dobles?Ingenting er priset inn så lavt
Underlig!
Natt1369
07.09.2021 kl 22:05
6898
Posten på 15,9 er nok borte innen utbytte er på konto. Vedkommende ønsker nok å holde kursen nede lengst mulig, for å re-investere utbyttet.
thypoon
07.09.2021 kl 21:56
6921
Kjøpte meg inn igjen i dag etter gevinstsikring på 15+. Markedet er stramt og en liten FFA korreksjon blir kortvarig. Stigende skipsverdier! Bulk stiger over dammen!!!
Redigert 07.09.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Det er opp i usa i kveld så det blir en kanskje spennende dag i morgen med litt mere vilje og kjøpere etter en grei dag i Usa til nå.
Kommer det nok en opptur mot 15,9 mannen hehe.
Kommer det nok en opptur mot 15,9 mannen hehe.
Natt1369
07.09.2021 kl 16:01
7106
Oppsiden er spinnvill, med historikken fra 2004-2007 i bakhodet, så er det galskap å selge nå.
Investoren med 500 000 på 15,90 har tatt rotta på mange småaksjonærer siste uka, som innbiller seg at han vil ut. Når realiteten er at han kjøper med andre hånda, har observert samme taktikk utallige ganger i selskapet. Når kursen nærmer seg 15,90, eller vedkommende sier seg fornøyd, så er aksjene trukket tilbake igjen. 😎
Investoren med 500 000 på 15,90 har tatt rotta på mange småaksjonærer siste uka, som innbiller seg at han vil ut. Når realiteten er at han kjøper med andre hånda, har observert samme taktikk utallige ganger i selskapet. Når kursen nærmer seg 15,90, eller vedkommende sier seg fornøyd, så er aksjene trukket tilbake igjen. 😎
sjakknøtt
07.09.2021 kl 15:06
7121
Ser at Jinhui har falt rundt kr 2 fra toppen kr 15,80, dette med rater på $ 36000 per dag etter at de har falt med ca. $ 2000 fra toppen for få dager siden.
Tar vi fram kalkulatoren, ser vi at Jinhui er meget rimelig priset, utifra dagens ratenivå. Break even raten er rundt $ 7000 per dag, håver selskapet nå inn penger.
Selv om dags raten bare hadde vært $ 15000, ville selskapet med en margin på $ 8000 vært relativt rimelig priset.
Regnestykket blir da om en regner med årlig 340 drifts dager, 21 skip (to skip til leveres iløpet av høsten = sum 23 skip) dollarkurs 8,60 og der er 109 259 000 aksjer i selskapet. (8000 x 340 x 21 : 109259000 = årlig fortjeneste på kr 4.50 per aksje. På kurs 14, gir dette en PE på moderate 3,1. En margin på kun 8000 er jo meget forsiktig sett med dagens spot rater, hvor marginen er $ 29000. Med dagens rater vil en naturlig margin være i området $ 15000 til 25000. Regner vi inn disse to ratene vil fortjenesten bli henholdsvis kr 8,43 og kr 14,05. Med en PE på henholdsvis 1,7 og 1. Tar vi med de siste to skipene som leveres i høst vil bidra positivt i Q4. Jeg vil anta at verdi bak hver aksje, ligger i området kr 30 til 35. Det er opplagt at Q3 vil gi et langt bedre driftsresultat enn i Q2,
Jeg ser der var et meglerhus som mener snitt ratene for supramax skip, vil kunne gi rundt $ 30000 i daglig snitt rate, det nærmeste halve året.
Tar vi fram kalkulatoren, ser vi at Jinhui er meget rimelig priset, utifra dagens ratenivå. Break even raten er rundt $ 7000 per dag, håver selskapet nå inn penger.
Selv om dags raten bare hadde vært $ 15000, ville selskapet med en margin på $ 8000 vært relativt rimelig priset.
Regnestykket blir da om en regner med årlig 340 drifts dager, 21 skip (to skip til leveres iløpet av høsten = sum 23 skip) dollarkurs 8,60 og der er 109 259 000 aksjer i selskapet. (8000 x 340 x 21 : 109259000 = årlig fortjeneste på kr 4.50 per aksje. På kurs 14, gir dette en PE på moderate 3,1. En margin på kun 8000 er jo meget forsiktig sett med dagens spot rater, hvor marginen er $ 29000. Med dagens rater vil en naturlig margin være i området $ 15000 til 25000. Regner vi inn disse to ratene vil fortjenesten bli henholdsvis kr 8,43 og kr 14,05. Med en PE på henholdsvis 1,7 og 1. Tar vi med de siste to skipene som leveres i høst vil bidra positivt i Q4. Jeg vil anta at verdi bak hver aksje, ligger i området kr 30 til 35. Det er opplagt at Q3 vil gi et langt bedre driftsresultat enn i Q2,
Jeg ser der var et meglerhus som mener snitt ratene for supramax skip, vil kunne gi rundt $ 30000 i daglig snitt rate, det nærmeste halve året.
Natt1369
07.09.2021 kl 14:01
7141
Belfri har ankommet Kina og ligger for anker i Jinzhou. Atlantica er på vei inn i samme området, muligens for å overta skipet. Forventer en overlevering rundt midten av september.
Jin Mei ligger for anker i Vancouver, ankomst 02. september, og er iferd med å laste kull.
Jin Lang befinner seg i Indonesia, og er snart ferdig med lasting av kull der.
Belcargo befinner seg i Damietta, Egypt, og skal ifølge planen overleveres iløpet av oktober. Skipet setter nok kurs mot Kina om ikke lang tid.
Jin Feng er på vei til Carrascal, Filippinene for å laste nikkel.
3 nye skip, og 2 panamaxer i full steam for øyeblikket, vil få ellevill innvirkning på q4 rapporten, og delvis q3 i november!
Jin Mei ligger for anker i Vancouver, ankomst 02. september, og er iferd med å laste kull.
Jin Lang befinner seg i Indonesia, og er snart ferdig med lasting av kull der.
Belcargo befinner seg i Damietta, Egypt, og skal ifølge planen overleveres iløpet av oktober. Skipet setter nok kurs mot Kina om ikke lang tid.
Jin Feng er på vei til Carrascal, Filippinene for å laste nikkel.
3 nye skip, og 2 panamaxer i full steam for øyeblikket, vil få ellevill innvirkning på q4 rapporten, og delvis q3 i november!
Redigert 07.09.2021 kl 19:17
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.09.2021 kl 16:19
7330
Superoptimist skrev Full steam ahead! hvem er det som rugger på likkista idag?
Og se på dette galehuset av meglerstatistikk-
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 14,30 16:16:27 464 825 324
UNK UNK 84 14,30 16:14:18 464 824 323
UNK UNK 416 14,30 16:14:18 464 740 322
UNK UNK 1 14,30 16:07:05 464 324 321
UNK UNK 75 14,30 16:04:22 464 323 320
UNK UNK 737 14,30 15:54:39 464 248 319
UNK UNK 200 14,30 15:54:39 463 511 318
UNK UNK 551 14,30 15:54:36 463 311 317
UNK UNK 130 14,30 15:54:36 462 760 316
UNK UNK 200 14,30 15:54:36
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 14,30 16:16:27 464 825 324
UNK UNK 84 14,30 16:14:18 464 824 323
UNK UNK 416 14,30 16:14:18 464 740 322
UNK UNK 1 14,30 16:07:05 464 324 321
UNK UNK 75 14,30 16:04:22 464 323 320
UNK UNK 737 14,30 15:54:39 464 248 319
UNK UNK 200 14,30 15:54:39 463 511 318
UNK UNK 551 14,30 15:54:36 463 311 317
UNK UNK 130 14,30 15:54:36 462 760 316
UNK UNK 200 14,30 15:54:36
Natt1369
06.09.2021 kl 01:02
17367
Jin Feng har allerede forlatt Manilla, etter å ha plukket opp mannskap.
Skipet er nå på vei mot Surigao for å hente nikkel, forventet ankomst er 07. september!
De kaster jaggu ikke bort tia nå, her er det full steam ahead!
Skipet er nå på vei mot Surigao for å hente nikkel, forventet ankomst er 07. september!
De kaster jaggu ikke bort tia nå, her er det full steam ahead!
Redigert 06.09.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Ikke 8-9 lenger?
På tide og selge når alle har kjøpt?
Bra trøkk i dag,går den videre i morra og resten av uka?
På tide og selge når alle har kjøpt?
Bra trøkk i dag,går den videre i morra og resten av uka?
bubby
30.08.2021 kl 18:54
17823
Enig med deg. Den har endelig brudd opp en veldig lang fallende trend og kan gå til 100 om et år. Jeg er tilbake som aksjonær i JIN i dag. Lykke til videre.
thypoon
30.08.2021 kl 14:10
17961
Råsterk utvikling. Jin kursen er nå teknisk eksplosiv. Plutselig går den mot 20
tobbelobb
30.08.2021 kl 11:42
18095
Ja den er meget sterk iht. x dividende
Kan være at Asiaratene bare fortsetter nordover og det ser ikke ut til å stagnere ...1 mnd igjen av Q3 tall er fasit
Supramax TCT Index Point 4646.71 +63.87
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 37117 +354
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 41173 +441
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 32713 +669
Kan være at Asiaratene bare fortsetter nordover og det ser ikke ut til å stagnere ...1 mnd igjen av Q3 tall er fasit
Supramax TCT Index Point 4646.71 +63.87
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 37117 +354
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 41173 +441
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 32713 +669
skvisen
30.08.2021 kl 10:20
18187
Helt enig. Den fremstår mye mer underpriset nå med dagens rater og alle skip i drift, kontra når ratene var, 20k.
Tørrbulk er nok stedet å holde seg fremover, stadig nye anbefalinger i segmentet.
Rart ikke den mest underpriset av alle snart får oppmerksomhet🤔
Dog sterkt att den stiger med X dividende i dag.
Tørrbulk er nok stedet å holde seg fremover, stadig nye anbefalinger i segmentet.
Rart ikke den mest underpriset av alle snart får oppmerksomhet🤔
Dog sterkt att den stiger med X dividende i dag.
noprofit
30.08.2021 kl 09:40
18240
Slik jeg ser det har den aldri vært mer undervurdert i forhold til rater, skip, EK osv.
Rater på svimlende 38000$, det hadde jeg ikke drømt om en gang for bare en liten tid tilbake.
Rater på svimlende 38000$, det hadde jeg ikke drømt om en gang for bare en liten tid tilbake.
tobbelobb
30.08.2021 kl 09:23
18286
Thypoon : Jeg spådde 15,- ved Q2 og mener absolutt jeg fortjener en øl og klapp på skulderen her! Jeg har ingen batchler og benytter gul postit lapp og kalkulatoren på min iphone til disse beregningene. Nå skal jeg spå utgangen av Q3 : 30,-
Gul Post it sa 20,- end of August men jeg er beskjeden på OSE nissebørs sine vegne :-)
Er det mulig å ikke se Q3-Q4 i spåkula her iht ratene vi nå opplever? Det er kun Svarte svaner som stopper shipping generelt nå......
Gul Post it sa 20,- end of August men jeg er beskjeden på OSE nissebørs sine vegne :-)
Er det mulig å ikke se Q3-Q4 i spåkula her iht ratene vi nå opplever? Det er kun Svarte svaner som stopper shipping generelt nå......
thypoon
30.08.2021 kl 09:15
18317
Utbytte i dag! Venter på ketchup-effekten i aksjen. Den kommer
Brytes 15 i dag blir det moro
Brytes 15 i dag blir det moro
Redigert 30.08.2021 kl 09:17
Du må logge inn for å svare
thypoon
29.08.2021 kl 23:39
18496
bulkinvest skrev Kan berolige deg med at DnB ikke har noe store aksjeposter i Jinhui!
Natt1369
29.08.2021 kl 16:34
18788
Jin Feng er nå på tur mot Manilla for å plukke opp mannskap, forventet ankomst 04. september.
Regner med Jin Feng går rett inn i nikkel-frakt, som Jin Quan (Makiki) gjorde etter å ha vært innom Manilla, da skipet ble overlevert 04. juni.
Regner med Jin Feng går rett inn i nikkel-frakt, som Jin Quan (Makiki) gjorde etter å ha vært innom Manilla, da skipet ble overlevert 04. juni.
bulkinvest
29.08.2021 kl 15:01
18859
Kan berolige deg med at DnB ikke har noe store aksjeposter i Jinhui!
Natt1369
29.08.2021 kl 13:04
18944
Ha,ha.. Det har hendt mange ganger bare det siste året, følger du ikke med?
Det er privat-investorene du skal holde et øye med, DNB klarer ikke engang å hoste opp en analyse av selskapet!
Det er privat-investorene du skal holde et øye med, DNB klarer ikke engang å hoste opp en analyse av selskapet!
bubby
29.08.2021 kl 12:51
18948
Det kan være omvendt at DNB forsvinner fra top 20 igjen. Hvis det er tilfelle så er det veldig skummelt.
Natt1369
28.08.2021 kl 21:52
19205
Tror den blir å følge resten av sektoren. Når en ser tilbake på utviklingen i 2006-2007, så er det ekstremt skummelt å gamble på noen særlig større dipper framover!
https://live.euronext.com/nb/product/equities/BMG5137R1088-XOSL
https://live.euronext.com/nb/product/equities/BMG5137R1088-XOSL
Redigert 28.08.2021 kl 21:53
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
28.08.2021 kl 21:41
19216
Jepp….tenkte det samme :-) Vi får se til mandag om den skal litt ned før Q3 nærmer seg, eller om de skjønner at vi har 1 mnd igjen av den :-)
Selv tror jeg på oppgang
Selv tror jeg på oppgang