Jin Lang, Jin Mei, Jin Feng, Jin An, Jin Rong og Jin Shun
Jin Lang er nå på vei til Vietnam, etter å ha vært i havn i Sør-Korea og undersøkt tilstanden på skipet.
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Jin Lang har ligget for anker i Dandong, Kina, siden 05. mars, i påvente av å få losset kull fra Hay Point, Australia.
Begge panamaxene har nå omsider fått losset sine skip, og Jin Mei begynner nok å gå ifrakt igjen til uka.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG/_:f45de7da15b09895941f88aebc7f1b9c
Redigert 18.11.2021 kl 16:39
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.09.2021 kl 16:19
7329
Superoptimist skrev Full steam ahead! hvem er det som rugger på likkista idag?
Og se på dette galehuset av meglerstatistikk-
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 14,30 16:16:27 464 825 324
UNK UNK 84 14,30 16:14:18 464 824 323
UNK UNK 416 14,30 16:14:18 464 740 322
UNK UNK 1 14,30 16:07:05 464 324 321
UNK UNK 75 14,30 16:04:22 464 323 320
UNK UNK 737 14,30 15:54:39 464 248 319
UNK UNK 200 14,30 15:54:39 463 511 318
UNK UNK 551 14,30 15:54:36 463 311 317
UNK UNK 130 14,30 15:54:36 462 760 316
UNK UNK 200 14,30 15:54:36
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 14,30 16:16:27 464 825 324
UNK UNK 84 14,30 16:14:18 464 824 323
UNK UNK 416 14,30 16:14:18 464 740 322
UNK UNK 1 14,30 16:07:05 464 324 321
UNK UNK 75 14,30 16:04:22 464 323 320
UNK UNK 737 14,30 15:54:39 464 248 319
UNK UNK 200 14,30 15:54:39 463 511 318
UNK UNK 551 14,30 15:54:36 463 311 317
UNK UNK 130 14,30 15:54:36 462 760 316
UNK UNK 200 14,30 15:54:36
Natt1369
07.09.2021 kl 14:01
7140
Belfri har ankommet Kina og ligger for anker i Jinzhou. Atlantica er på vei inn i samme området, muligens for å overta skipet. Forventer en overlevering rundt midten av september.
Jin Mei ligger for anker i Vancouver, ankomst 02. september, og er iferd med å laste kull.
Jin Lang befinner seg i Indonesia, og er snart ferdig med lasting av kull der.
Belcargo befinner seg i Damietta, Egypt, og skal ifølge planen overleveres iløpet av oktober. Skipet setter nok kurs mot Kina om ikke lang tid.
Jin Feng er på vei til Carrascal, Filippinene for å laste nikkel.
3 nye skip, og 2 panamaxer i full steam for øyeblikket, vil få ellevill innvirkning på q4 rapporten, og delvis q3 i november!
Jin Mei ligger for anker i Vancouver, ankomst 02. september, og er iferd med å laste kull.
Jin Lang befinner seg i Indonesia, og er snart ferdig med lasting av kull der.
Belcargo befinner seg i Damietta, Egypt, og skal ifølge planen overleveres iløpet av oktober. Skipet setter nok kurs mot Kina om ikke lang tid.
Jin Feng er på vei til Carrascal, Filippinene for å laste nikkel.
3 nye skip, og 2 panamaxer i full steam for øyeblikket, vil få ellevill innvirkning på q4 rapporten, og delvis q3 i november!
Redigert 07.09.2021 kl 19:17
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
07.09.2021 kl 15:06
7120
Ser at Jinhui har falt rundt kr 2 fra toppen kr 15,80, dette med rater på $ 36000 per dag etter at de har falt med ca. $ 2000 fra toppen for få dager siden.
Tar vi fram kalkulatoren, ser vi at Jinhui er meget rimelig priset, utifra dagens ratenivå. Break even raten er rundt $ 7000 per dag, håver selskapet nå inn penger.
Selv om dags raten bare hadde vært $ 15000, ville selskapet med en margin på $ 8000 vært relativt rimelig priset.
Regnestykket blir da om en regner med årlig 340 drifts dager, 21 skip (to skip til leveres iløpet av høsten = sum 23 skip) dollarkurs 8,60 og der er 109 259 000 aksjer i selskapet. (8000 x 340 x 21 : 109259000 = årlig fortjeneste på kr 4.50 per aksje. På kurs 14, gir dette en PE på moderate 3,1. En margin på kun 8000 er jo meget forsiktig sett med dagens spot rater, hvor marginen er $ 29000. Med dagens rater vil en naturlig margin være i området $ 15000 til 25000. Regner vi inn disse to ratene vil fortjenesten bli henholdsvis kr 8,43 og kr 14,05. Med en PE på henholdsvis 1,7 og 1. Tar vi med de siste to skipene som leveres i høst vil bidra positivt i Q4. Jeg vil anta at verdi bak hver aksje, ligger i området kr 30 til 35. Det er opplagt at Q3 vil gi et langt bedre driftsresultat enn i Q2,
Jeg ser der var et meglerhus som mener snitt ratene for supramax skip, vil kunne gi rundt $ 30000 i daglig snitt rate, det nærmeste halve året.
Tar vi fram kalkulatoren, ser vi at Jinhui er meget rimelig priset, utifra dagens ratenivå. Break even raten er rundt $ 7000 per dag, håver selskapet nå inn penger.
Selv om dags raten bare hadde vært $ 15000, ville selskapet med en margin på $ 8000 vært relativt rimelig priset.
Regnestykket blir da om en regner med årlig 340 drifts dager, 21 skip (to skip til leveres iløpet av høsten = sum 23 skip) dollarkurs 8,60 og der er 109 259 000 aksjer i selskapet. (8000 x 340 x 21 : 109259000 = årlig fortjeneste på kr 4.50 per aksje. På kurs 14, gir dette en PE på moderate 3,1. En margin på kun 8000 er jo meget forsiktig sett med dagens spot rater, hvor marginen er $ 29000. Med dagens rater vil en naturlig margin være i området $ 15000 til 25000. Regner vi inn disse to ratene vil fortjenesten bli henholdsvis kr 8,43 og kr 14,05. Med en PE på henholdsvis 1,7 og 1. Tar vi med de siste to skipene som leveres i høst vil bidra positivt i Q4. Jeg vil anta at verdi bak hver aksje, ligger i området kr 30 til 35. Det er opplagt at Q3 vil gi et langt bedre driftsresultat enn i Q2,
Jeg ser der var et meglerhus som mener snitt ratene for supramax skip, vil kunne gi rundt $ 30000 i daglig snitt rate, det nærmeste halve året.
Natt1369
07.09.2021 kl 16:01
7105
Oppsiden er spinnvill, med historikken fra 2004-2007 i bakhodet, så er det galskap å selge nå.
Investoren med 500 000 på 15,90 har tatt rotta på mange småaksjonærer siste uka, som innbiller seg at han vil ut. Når realiteten er at han kjøper med andre hånda, har observert samme taktikk utallige ganger i selskapet. Når kursen nærmer seg 15,90, eller vedkommende sier seg fornøyd, så er aksjene trukket tilbake igjen. 😎
Investoren med 500 000 på 15,90 har tatt rotta på mange småaksjonærer siste uka, som innbiller seg at han vil ut. Når realiteten er at han kjøper med andre hånda, har observert samme taktikk utallige ganger i selskapet. Når kursen nærmer seg 15,90, eller vedkommende sier seg fornøyd, så er aksjene trukket tilbake igjen. 😎
Det er opp i usa i kveld så det blir en kanskje spennende dag i morgen med litt mere vilje og kjøpere etter en grei dag i Usa til nå.
Kommer det nok en opptur mot 15,9 mannen hehe.
Kommer det nok en opptur mot 15,9 mannen hehe.
thypoon
07.09.2021 kl 21:56
6920
Kjøpte meg inn igjen i dag etter gevinstsikring på 15+. Markedet er stramt og en liten FFA korreksjon blir kortvarig. Stigende skipsverdier! Bulk stiger over dammen!!!
Redigert 07.09.2021 kl 21:57
Du må logge inn for å svare
Natt1369
07.09.2021 kl 22:05
6897
Posten på 15,9 er nok borte innen utbytte er på konto. Vedkommende ønsker nok å holde kursen nede lengst mulig, for å re-investere utbyttet.
Ja men aksjen burde stå i 30 kr etter res q2 og ingen sier noe om kursmål.
Dette markedet blir meget viktig for fremtid med globale høye priser på råstoff og høy etterspørsel.
Verdiene i selskapet,enorm inntjening pr aksje prisingen henger ikke sammen med noe.
Pandoras eske blir liten her med så vannvittige faktorer.
Trolig med større utbytter fremover også.
Hva skal en reinvestere i om denne ikke dobles?Ingenting er priset inn så lavt
Underlig!
Dette markedet blir meget viktig for fremtid med globale høye priser på råstoff og høy etterspørsel.
Verdiene i selskapet,enorm inntjening pr aksje prisingen henger ikke sammen med noe.
Pandoras eske blir liten her med så vannvittige faktorer.
Trolig med større utbytter fremover også.
Hva skal en reinvestere i om denne ikke dobles?Ingenting er priset inn så lavt
Underlig!
Superoptimist
08.09.2021 kl 16:21
6523
Underlig ja. Nå ned mer enn 4%!!! Skyldes det realiteter eller er vi utsatt for disse gamblerne igjen?
Natt1369
08.09.2021 kl 16:52
6523
Macd gir signal ned, pga. at en større investor får viljen sin, som referert til tidligere.
Den skal nok ikke opp igjen før neste fredag, når utbyttet er på konto. 😎
Den skal nok ikke opp igjen før neste fredag, når utbyttet er på konto. 😎
Litt volalitet er sundt og i usa er bulk litt ned men gogl er på samme som ved stengetid.
Usikkert om det er gevinster eller en generell nedgang over hele fjøla pga korrona frykt.
Da vil vel muligens havnene gå enda treigere med restriksjoner og lengre turer.
Samtlige skip vil nok ha rater godt over 35k usd gjennom september og et ekstremt sterkt q3 med omsetning på kanskje 40-45 mill usd.
Overreaksjon i dag?
Gjeldfritt i tillegg.
Kan det bli tidenes utbytte på over 1kr etter q3?
Usikkert om det er gevinster eller en generell nedgang over hele fjøla pga korrona frykt.
Da vil vel muligens havnene gå enda treigere med restriksjoner og lengre turer.
Samtlige skip vil nok ha rater godt over 35k usd gjennom september og et ekstremt sterkt q3 med omsetning på kanskje 40-45 mill usd.
Overreaksjon i dag?
Gjeldfritt i tillegg.
Kan det bli tidenes utbytte på over 1kr etter q3?
Star bulk opp over 5% og eagle over 4% nå.
Supermax 35 000 usd for dagen.
Skal det snu opp over 40 000 usd innen 1-2 uker?
Og kommer det en reprising før q3 er ferdig med de enorme ratene som har vart godt over 30 000 i dette kvartalet?
Gogl var sprek i dag x utbytte,ikke lenge før den flyr videre og høyt volum.
Supermax 35 000 usd for dagen.
Skal det snu opp over 40 000 usd innen 1-2 uker?
Og kommer det en reprising før q3 er ferdig med de enorme ratene som har vart godt over 30 000 i dette kvartalet?
Gogl var sprek i dag x utbytte,ikke lenge før den flyr videre og høyt volum.
thypoon
09.09.2021 kl 18:44
6163
Jeg laster videre på røde dager, en liten pause av og til i oppgsngsyklus må en regne med!
Natt1369
16.09.2021 kl 19:25
5771
Mitt skip er lastet med kull!
Jin Mei forlot Vancouver tirsdag 14.09 og forventes å ankomme Kaohsiung, Taiwan 06.10.
Belfri lar vente på seg og er nå på vei mot Niihama, Japan. Forventet ankomst 18.09.
Jin Mei forlot Vancouver tirsdag 14.09 og forventes å ankomme Kaohsiung, Taiwan 06.10.
Belfri lar vente på seg og er nå på vei mot Niihama, Japan. Forventet ankomst 18.09.
Natt1369
17.09.2021 kl 12:16
5528
Det varierer fra bank til bank, men iløpet av formiddagen bør det være på konto. 😉
thypoon
17.09.2021 kl 14:22
5417
Utbytte på konto. Og det skal inn igjen i Jin!
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +1,4% TIL 4.275 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,4 prosent til 4.275 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Baltic Dry 1,4%
Capesize 1,8%
Panamax 1,4%
Supramax 0,7%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
17.09.21 4.275 53.240 33.802 - 36.378
BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +1,4% TIL 4.275 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 1,4 prosent til 4.275 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Baltic Dry 1,4%
Capesize 1,8%
Panamax 1,4%
Supramax 0,7%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
17.09.21 4.275 53.240 33.802 - 36.378
Sterk i dag igjen.
Utbyttet q3 blir sikkert høyere,kanskje 1 kr?
Utbyttet q3 blir sikkert høyere,kanskje 1 kr?
noprofit
17.09.2021 kl 18:54
5195
Ja d var godt med litt utbytte og særlig i tillegg til en liten stigning 😀
SuMay
18.09.2021 kl 16:23
4887
noprofit skrev Burde ikke utbytte ha vært på konto i dag tidlig.....
Fikk varsling av Nordnet 02:00 natt til lørdag at utbytte var betalt, cash var ikke var tilgjengelig i dag 12:00 (lørdag) Varierende datoer og tider. Men pytt pytt. Siden det var gratispeng skal de inn igjen.
tankardjr
18.09.2021 kl 17:01
4817
Blir stigning videre til mandagen det ligger i kortene nå. Denne aksjen skal opp til 30 kr men denne inntjeningen de har på skipene. Det er mulig det tar litt tid før vi når 30 kr men vi får i verste fall vente på neste kvartalsrapport som kommer til å bli jinhuis beste kvartal på 15 år
En stille reprising av jin og uten anbefalinger.
Hvor mye kaster den av seg?
Sikker havn med utbytter?
Hva er nedsiden?
Mange posisjoneringer ved nedgang i håp om sterk kursutvikling pga rater og cashsituasjon.
Stiger den mot gamle høyder?
Motstrøms aksje om markedet skulle blø tror jeg.
Hvor mye kaster den av seg?
Sikker havn med utbytter?
Hva er nedsiden?
Mange posisjoneringer ved nedgang i håp om sterk kursutvikling pga rater og cashsituasjon.
Stiger den mot gamle høyder?
Motstrøms aksje om markedet skulle blø tror jeg.
tankardjr
19.09.2021 kl 14:45
4450
Er ikke mye til nedsiden i denne nå så lenge ratene er så høye. FFA holder seg godt også, selv om det i seg selv ikke er noen fasit. Slik jeg ser det har alle 3 til 10 kroners aksjeeiere solgt seg ut og sikret fortjeneste. Ergo nå går det tregt med selgere som gir aksjen fra seg billig. Er tross alt en hel del aksjeeiere som har gitt over 10 og også 20kr for denne aksjen og det er vel de nå som vurderer å selge. Sånn sett sikrer det videre oppgang så lenge det ikke stopper helt i aksjen. Hva jinhui tjener og om den stiger mot gamle høyder er diskutert mye. Nå er det ikke noe vits å diskutere men bare godta at jinhui tjener masse penger. Hvis vi sier 10 tusen dollar pr skip i break Even med adm kostnader så tjener de 3 ganger dette i dag.
thypoon
22.09.2021 kl 11:16
3949
Å strammer det seg skikkelig til . China capen +19%
Redigert 22.09.2021 kl 11:16
Du må logge inn for å svare
SuMay
22.09.2021 kl 19:52
3712
Muffe skrev Oi! Hvor skal dette ende.. :)
Ikke på perrongen
Redigert 23.09.2021 kl 08:55
Du må logge inn for å svare
Natt1369
23.09.2021 kl 22:41
3497
In a separate note, Banchero Costa noted that in the dry bulk market, “it was registered a busy week in the dry market with many sales reported in the Handy/Supra/Panama/ Kamsarmax segments and market prices still going up.
In the Supramax segment, after offers were invited the 14 of September a Japanese controlled Tess 58 Trans Oceanic abt 58k blt 2012 Tsuneishi (SS due 2026 BWTS fitted) was committed at $23 mln. Furthermore, Ingenious abt 58k blt 2011 Hyundai Vinashin (BWTS fitted) was reported sold at $18.7 mln basis delivery February 2022.
https://www.hellenicshippingnews.com/bulkers-in-demand-as-freight-rates-go-from-strength-to-strength/
In the Supramax segment, after offers were invited the 14 of September a Japanese controlled Tess 58 Trans Oceanic abt 58k blt 2012 Tsuneishi (SS due 2026 BWTS fitted) was committed at $23 mln. Furthermore, Ingenious abt 58k blt 2011 Hyundai Vinashin (BWTS fitted) was reported sold at $18.7 mln basis delivery February 2022.
https://www.hellenicshippingnews.com/bulkers-in-demand-as-freight-rates-go-from-strength-to-strength/
thypoon
23.09.2021 kl 23:13
3450
Blir det ketchup effekt i aksjen snart. Enormt etterslep i rater og økte skipsverdier som ikke er reflektert
thypoon
24.09.2021 kl 11:04
3341
Og det strammes..
China:
Availability of vessels has tightened significantly, seeing fewer ore carriers able to take cargo from West Australia over the next 10-14 days. This has put significant pressure on the Australia-China (C5) route currently at USD19.85/MT (c. USD69k/day), making it the highest seen since November 2009. The Atlantic basin is seeing much the same, rates now at the highest since December 2009 levels.
China:
Availability of vessels has tightened significantly, seeing fewer ore carriers able to take cargo from West Australia over the next 10-14 days. This has put significant pressure on the Australia-China (C5) route currently at USD19.85/MT (c. USD69k/day), making it the highest seen since November 2009. The Atlantic basin is seeing much the same, rates now at the highest since December 2009 levels.
noprofit
27.09.2021 kl 12:26
2839
Kinesisk energikrise kan gi nytt sjokk for verdensøkonomien
Strømprisene har steget kraftig og kraftproduksjonen har falt. Det er mangel på kull og gass i Kina ved inngangen til vintermånedene. Det har vært rasjonering i de kalde månedene tidligere, men det har aldri vært nødvendig å gjøre det når prisene har vært på så høye nivåer som de er nå.
Det er bra de har JIN flåten til å transportere kull da......
Strømprisene har steget kraftig og kraftproduksjonen har falt. Det er mangel på kull og gass i Kina ved inngangen til vintermånedene. Det har vært rasjonering i de kalde månedene tidligere, men det har aldri vært nødvendig å gjøre det når prisene har vært på så høye nivåer som de er nå.
Det er bra de har JIN flåten til å transportere kull da......
thypoon
27.09.2021 kl 18:18
2737
Det blir helt crazy. Jeg laster daglig på disse nivåene, har kursmål 30kr innen jul!