PHO Grublerier op til Q3 og Paradigme skifte

SørenE
PHO 23.10.2018 kl 10:39 24722

Haaj Norge

Som lovet i sidste uge hermed mit bud på hvad vi kan vente af resultat.

Vi: Focuss, LondonManden og OpgangKommer er tilsyneladende de eneste på forum som tror på positivt Q3 resultat -- Merlin og Oregon skal nok have beskyttelses briller på inden de begynder at læse indlægget. Indlægget bærer nok præg af at jeg har 95% af mine investeringer bundet op på PHO -- og kun frie midler.
Jeg vil prøve at bearbejde de fakta/tal og forhold som vi kender og holde dem op på Q3, modtager gerne indspill og kommentarer.

Der skete et markant Paradigme skifte da PHO skiftede navn til The Bladder Cancer Company det hænger sammen med alle de regulatoriske ting som er faldet på plads gennem slutningen af 2017 og start 2018 -- PHO fremstår i dag som en ren salgsorganistion trimmet fri for alt forskning -- det vil sige at vi ikke kan bruge bakspejlet til så meget da det ny Paradigme starter i 2018 med den sidste knast på plads Survelliance 16. maj i år.

Der er meget tænderskæren og gnislen fra trolde og nisser når kursen bevæger sig 25% fra toppen og aktien Shortes -- der er ikke sket noget fundamentalt siden fremlæggelse Q2, da vil vi have set en børsmelding, vi har trods alt en ansvarlig ledelse der ikke informeret om dit og dat -- men man kan gå ind på hjemmesiden der findes mange lækre nyheder siden sidste kvartals regnskab.
Bare for en ordens skyld -- markedet bestemmer altid prisen på aktien.

Da jeg ikke vil kikke i bakspejlet længere tilbage end 1. januar 2018 men vælger at lytte til de informationer vi får fra tid til anden -- og hvad er det ??
Dahl og Bellete har gentagne gange sagt og skrevet at vi har accelererende vækst, sidst har de skrevet det de stillings opslag til Q direktør og Area mannager hvor de bruger ord som "Farmasieventyr" og international susses, da de søgte CEO blev det gentaget, senest i går vi så en særdeles positiv artikel i E24, har ikke set på aktionær listen -- men hvis det er sandt at Vidar har købt aktier i PHO, ja så for vi ikke bedre købs anbefaling -- om nogen har Vidar Hansson tråde til direktions gangene og de røgede bestyrrelse lokaler, mærkeligt at det først sker nu, men han blev måske taget lidt på sengen med Q2, med den større stigning.
Vi ser utallige links som Dymea og Jaxxi er sande grave mestre i at fremtrylle, hvor amerikanerne hyller det blå lys, Cyswiev op over skyerne og kalder det Gull standart.
Vi får simpelthen ikke flere, bedre og "hints" om at "Her går det godt" og der er fremdrift i US.

Hvad ved vi:
Scope -- skelner ikke mellen Rigid og Flex -- altså total
Q1 113 Q2 130 -- Q3 +10 i følge Cyswiev. com
Estimat Q3 er at vi ved at ikkke alle klinikker ønsker opføres på Cyswiev.com og vi må gå ud fra at de klinikker der har rigid ikke kommer på listen igen hvis de køber Flex, så den tidligere 60/40 regel syntes at vende merer og mere til 40/60 reglen
Det vil sige de 10 scope som nylig er opført i Q3 sættes til 40% det vil sige nye udplaceringer er 10/40x60=25 scope Jegr bruger 23 styk i min udregning
Total scope udgang Q3 er altså 153 styk

Brugshyppigheden er i følge Bente Bazooka 9. august 2018 beregnet til 16,8 for Q2 og 15,1 for Q1 = difference på 1,7
Med acccelreende vækst og udbredt kendskab (MSA sygehuse skal trække her), antages det at væksten også vil påvirkes i Q3. BH sættes til 19,0 (latterlig lav)

Salg i US perioden 19 X 153 X 8200 nok = 23.800.000 NOK

EBITDA for Q2 var faktisk positiv: 0,7 mio -- bed derer mærke i det -- så alt andet lige i Q3 ekstra omsætning går på bundlinjen i Q3 --- MEN

Ipsen forventes at stramme røvballerne og sælger lidt mere, Norden forventer jeg lidt højere vækst og øvrige Verden må hjælpe lidt på det.
Total vækst 2 mio for 3 ovennævnte
Det vil sige samlet salg for de 3 anslået til: NOK 31,6 mio (Q2 29,6)
+ US salg Q3 bliver 31,6 + 23,8 = NOK 55,4
Q2 er opgjort omkostninger for at holde driften igang til NOK 40,2 mio
Driftsbesparelse gennemført på NOK 13 mio årligt vil sige besparelse pr. kvartal er 13/4 = Nok 3 mio
Nyansatte sælgere i US i kvartalet sættes til 4 styk -- 1 sælger koster anslået NOK 2 mio ??
Omkostning i kvartalet for nye sælger NOK 2 mio

Da kan vi regne forventet EBITDA for Q3
Total omsætning Verden: NOK 55,4 + de 3 mio i besparelse = NOK 58,4 mio

Udgifter:
Running Comp. NOK 40,2
Nye sælger US NOK 2 Mio
Total udgift Q3 NOK 42,2 mio

EBIDA for Q3: 58,4 - 42.2 = NOK 16,2 mio !!!!!!!!!!!!!!!!!


For de som har højde skræk kan man fratrække 25% til sommerferie usikkerhed i US -- Da bliver omsætningen i US 31,6 - 25% = NOK 23,7 -- dere kan så selv lave regnestykket.

Det der kommer i Q4 som belaster regnskabet er: Ny CEO med tildeling af Aktier og optioner, flere sælger i US samt ny Q Direktør og Area Mannager -- men de kommer ikke til at belaste med fuld Q4 da de bliver ansat i perioden.

Det ligner merer og merer et ginialt træk af Dahl at tage strukturelle omkostninger på 13. mio i Q2 da alle ekstra indtægter går direkte ned på bundlinjen i Q3 !!!

Vælger EBIDAT -- da det er før skat og afskrivninger -- dem har vi jo taget og ingen skat :-)

Glemte at lægge de NOK 0,7 i EBIDAT fra Q2 oven i tallet -- skidt pyt --- overskuddet er alligevel så stort at det drukner

Dansken
Super Duper optimistisk lige før regnskabet :-)
Godt man ikke er Short :-)

Redigert 21.01.2021 kl 05:27 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 10:29 4015

Støtter focuss i denne vurderingen. Bunnlinjen i Q3 er av underordnet betydning. Det jeg tror vil være avgjørende for de fleste er antall scope utplassert og hvorvidt det tallet kan understøtte styreformann sin uttalelse fra juni om akselererende vekst i det amerikanske markedet, samt utviklingen av brukerfrekvens på SCOPE SOM VAR allerede utplassert ved utgangen av Q2. Dersom dise to tallene kan bidra til å verifisere akselererende vekst, så tror jeg bunnlinjen som sådan vil han mindre å si på dette stadium. Vi vet at selskapet ekspanderer sin organisasjon både i USA og i Norge og at det er forbundet betydelige kostnader med denne aktiviteten. Hvor stor er dog usikkert. Men dersom SørenE sitt estimat slår til så ville det etter mitt syn vært en ekstra bonus.

Men fortsatt tror jeg skepsisen vi ser markedet har mot PHO først og fremst skyldes historien til selskapet og at mange er blitt skuffet så mange ganger opp gjennom årene.Og jag kan forsåvidt skjønne at når man sitter med det erfaringsgrunnlaget fra PHO, så vil man se harde fakta på at det faktisk har skjedd et paradigmeskifte i PHO etter fase 3 studien sine fantastiske og overbevisende resultater. Jeg tror mye vil endre seg kursmessig den dagen ledelsen har klart å overbevise markedet om at nye PHO, med ny ledelse, nytt og spisset fokus er noe ganske annet og en langt mer potent pengemaskin enn det PHO var før fase 3 resultatene. Men dette skyldes hovedsakelig at PHO nå befinner seg i en helt annen og betydelig mer gunstig posisjon enn selskapet noen gang har vært i. Ledelsen som gikk av i juni førte PHO frem til å ha et potensielt blockbuster produkt uten å drukne selskapet i gjeld og uten at selskapet fikk flere aksjer enn nødvendig. Akkurat det var en bragd, selv om MM og andre med ham ble frustrerte og forbannet underveis.

Nå tar vi Q3 først før vi dundrer inn i 2019 som vil stå i endringens tegn. Jeg er overbevist om at det vil være to vidt forskjellige oppfatninger i markedet av det PHO som går inn i 2019 og det PHO som går ut av 2019. Og markedets vilje til å prise selskapet vil endre seg dramatisk i løpet av kommende året. Den endringen skal jeg som aksjonær følge på nært hold og glede meg storlig over!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 10:34 4000

Jeg er enig at det naturlige tidspunkt og arena for oppdatering av guiding for 2020 er på pres av Q3 den 08.11.

Ellers kan vel melding om Dan schneider`s tiltredelse som CEO komme når som helst nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 10:35 4001

pafo
Ja, helt enig. Det finnes pr dags dato ingen vei utenom BLCC teknologien dersom sykehus og kreftklinikker skal delta på fremskritt innen blærekreftdiagnostisering. Det er et faktum som aktuelle aktører må forholde seg til. Valget står faktisk mellom å skaffe seg BLCC teknologi, og således være oppdatert, eller å avstå fra denne teknologien og sakke akterut og miste pasienter. Tror vi virkelig at det siste er et alternativ i et samfunn der konkurranse og det å være best er en viktig KPI?

Personlig kan jeg ikke skjønne at noen tviler på at BLCC teknologien vil ta majoriteten av markedsandelen innen bærekreftdiagnostisering. Spørsmålene er bare hvor stor markedsandel vil de oppnå og hvor hurtig vil det gå? Jeg tror BLCC teknologien vil overraske positivt på begge spørsmål.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 10:51 3958

bravi
Hvis PHO tryner på Q3?

Hva er det i de siste måneders utvikling som får deg til å tenke den slags tanker? Er det størrelsen på markedet? Er det resultatet av fase 3 studien? Er det FDA sin positive holdning til BLCC teknologien? Er det Storz sin evne til å produsere kvalitetsscope og levere ordrene som kommer inn? Er det den akselererende veksten styreformannen fremholdt i juni? Er det Bellete sin fremoverlente presentasjon på Q2? Er det BLCC teknologiens inntreden på surveillancemarkedet? Er det fremtredende urologer sin hyllest og anbefaling av BLCC teknologien? Er det at over 90% av pasienter behandlet med BLCC teknologien som anbefaler at alle blærekreftpasienter bør få tilgang til BLCC teknologien? Er det refusjonsordningene som Medicare har godkjent? Er det nødvendigheten av å ekspandere salgsorganisasjonen i USA? Eller er det PHO sin historie som sliter deg? Er det frykt for at selskapet trenger pengepåfylling?

Ærlig talt Bravi, jeg skulle gjerne fått en redegjørelse om hvilke faktorer som har en slik utvikling at det er grunn til å tro at PHO skal tryne. Mind you, PHO er ikke et selskap som driver utvikling av medisin og som håper på at de skal få utviklet et produkt som på sikt kan komme gjennom nåløyet til FDA. PHO har lagt alt dette bak seg og har som sitt største utfordring å ekspandere salgsorganisasjonen, slik at de kan ligge i forkant av etterspørselen, som synes å være i ferd med å eksplodere.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
SørenE
24.10.2018 kl 10:57 3943

Hej Norge

Londonmanden: det bedste ville være at vi ser en høj vækst i brugshyppigheden -- giver ikke meget mening med en masse scope hvis de ikke bliver brugt.
Højere hyppighed er uden reel omkostninger for PHO da det er oplært personale der bare skal gentage undersøgelserne/operationerne -- det vil sige penge direkte ned på bog hver gang de har solgt et kit Cyswiev.

Focus: Med den vækst på 57% YoY du nævner, svarer til en vækst fra Q2 2018 til Q3 2018 på sølle 9,2% -- ikke meget acceleration -- nærmere deceleration :-)
Væksten fra Q1 til Q2 i år var på 27%

Enig at en ny guidning bør komme med Q3 præsentationen

Dansken
Super optimist
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 11:12 3903

SørenE
Enig i det. Men jeg tar det som en selvfølge at når et sykehus/kreftklinikk går til anskaffelse av et BL scope, så gjør de dert fordi de har til hensikt å bruke det i diagnostiseringen av blærekreftpasienter.
Og ettersom dette er en investering med en gitt kostnad, så skal den investeringen
primært lønne seg. Det kan kun gjøres ved at de får undersøkt et så høyt antall pasienter som mulig med BL scopet. Følgelig anser jeg det som naturlig at ethvert sykehus som bruker penger for å kjøpe BL scope også vil søke å få behandlet så mange pasienter som mulig med scopet.

Men dette har som du sier, stor betydning for PHO ettersom brukerhyppigheten på hvert scope vil øke omsetningen av Cysview.

Og får man kombinasjonen av akselererende salg av scope og akselererende brukerhyppighet på hvert scope, ja da......da snakker vi om vekstkurve som formelig vil gå rett opp. Dette er vår drøm!

Men ut fra hva vi kan lese i artikkel etter artikkel, og ut fra hva vi ser skje med ekspansjonen av PHO sin salgsorganisasjon, så er der all grunn til å tro at vår drøm er i ferd med å bli gjort til virkelighet! Hvor ofte skjer det innen farmasisegmentet? 9 av 10 selskaper feiler! Nå ser det sågar ut som vi, SørenE, de facto sitter i det ene av 10 som lykkes!! Beklageligvis synes det ikke slik når man skuer bort på aksjekursen, men så lenge det fundamentale utvikler seg slik det nå synes å gjøre, så er aksjekursen en bagatell. For da vil den komme når markedet endelig innser hva der er i ferd med skje. Vi får gi dem litt tid. ;-))
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
rockpus
24.10.2018 kl 11:28 3868

Vi får neppe et forventningsrally før q3. Ikke fordi noen vet mer enn andre, men fordi dagens marked skyr usikkerhet. Markedet er ikke i noen form fpr spekulativ modus. Det preger hele denne sektoren nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
focuss
24.10.2018 kl 11:34 3853

SørenE
Jeg kan forsikre deg om at jeg er minst like superoptimistisk som deg når det gjelder Photocure, men jeg ønsker ikke at Q3 skal bli preget av forventninger som ikke blir innfridd. Som du sikkert vet så ser verdens viktigste brøk slik ut: F/V<1, hvor F = Forventning og V= Virkelighet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
focuss
24.10.2018 kl 11:38 3847

Hvor lang tid tar det fra scopet er innkjøpt og mottatt til scopet er operativt? PHO driver kursing og opplæring i dette.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 11:44 3829

Guys, sorry that this is a bit off topic, but maybe somebody on here can assist.

I have an AS company that has "Fremførbart underskudd" of 724,000kr.

I don`t really have any need for this AS company, but if I close it down I assume that this underskudd will dissapear. What would be the value of this company if I was to sell it to someone, so that they could take advantage of the underskudd??

In other words, how much could I expect to get for it?

Right now it is simply costing me 8,000kr a year in revisor invoices. So no point having it anymore.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 11:46 3828

Jeg synes ikke en skal overdrive forventningene nå i forkant, men at en bør og skal ha forventninger til dette kvartalet synes jeg er på sin plass.
- Ny CEO Schneider har tatt stolen.
- Vi har grunn til å anta at det kommer ny guiding på presentasjonen eller signaler som bekrefter vår tro på aksellrerende vekst.
- Det er grunn til å tro at det kommer mer info ift. Ipsen samarbeidet.
- Daglig spys det ut nye flotte artikler om BLC, det betyr i klartekst at produktet spres med større fart.
- Uten ekstraordinære avsetninger i Q2 ville selskapet vært i pluss.
- Photocure søker nå etter flere medarbeidere i Statene for å møte økt etterspørsel samt å øke oppsøkende salgsvirksomhet.

Alt i alt kan ikke jeg se noe hvorfor vi ikke skal kunne ha forventninger til Q3, hvertfall generelt sett. Tror også derfor at vi vil se en kursøkning framover dersom vi ikke lar Marshall Wace styre showet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
bateman
24.10.2018 kl 11:46 3807

Word!

Skal vi se kurshopp for biotechs nå så kreves det harde facts, tiden for tro, håp og kjærlighet er dessverre bak oss. Investors er ekstremt skeptisk til biotechs etter fadesene i nano, pcib og targovax.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 11:54 3792

Vel, forskjellen mellom PHO og de andre selskapene du nevner ligger jo nettopp i det faktum at PHO har lagt bak seg den perioden i et farmasiselskap hvor risikoen er høyest. Pr nå renner det jo inn med fakta fra det amerikanske markedet hvor BLCC teknologien fremheves som suveren og som den nye SOC for blærekreftdiagnostisering. Dette er ikke tro, håp eller kjærlighet, men et uomtvistelig faktum.

At PHO nå ekspanderer salgsorganisasjonen er ikke basert på tro , håp eller kjærlighet, men på et et reelt behov for å kunne understøtte etterspørselen etter selskapets produkt i et gigantisk marked.

At PHO nå opplever akselererende vekst vil vi få bekreftelse på om vel to uker. For uten en slik vekst ville ikke selskapet ekspandert.

Så får vi smøre oss med tålmodighet og vente og se hva status blir på Q3. Men at PHO skal tryne på Q3 har jeg svært vanskelig for å se for meg. Ihvertfall er der ingen faktorer som har fått meg til å tenke i de baner.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 12:08 3766

Bateman
Du har helt rett vi venter på fakta og de kommer snart. Da får vi rett kurs uten fadeser.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
SørenE
24.10.2018 kl 12:15 3754

Hej Norge

Focuss 11:38 -- det er netop det jeg mener, det kræver masser af ressourcer at oplære folk hver gang Karl sælger et scope -- det kræver ingen ressourcer at købe flere kitsæt de samme oplærte læger skal bare gentage proceduren :-) -- og de må gerne arbejde om søndagen også !!!!

Tror vi er enige langt henne af vejen -- du er i hvert fald en af årsagerne til at min investering er større i PHO end jeg egentlig bryder mig om :-)
Min indgang er sådan at den sagtens kan tåle flere knubs -- men det er sku da sjovere når det kniber med pladsen til decimalerne på kontoen -- he he --så er der også ro for konen :-)

Dansken
Super optimistisk
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
bateman
24.10.2018 kl 12:16 3751

Stemmer det, her trengs det salgsvekst og penger i kassen. Nå må Photocure levere varene...
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 12:28 3731

Trur du har lite feil der Søren.Urolger har brukt rigide og flexiscope i lange tider Det er bare lyset som skiller
enligt Professor Nix. Og det behøvdes bare en kort opplæring, på utstyret rundt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
focuss
24.10.2018 kl 12:41 3713

SørenE
Tror ikke vi er uenig om noe som jeg kjenner til. Men jeg tenkte på deg når jeg spretta vinflaska i går ettermiddag :-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
focuss
24.10.2018 kl 12:46 3715

Det er jo litt av en organisasjon PHO bygger i USA. Oppe i 40 personer nå med kommersiell og medisinsk kompetanse. Ser frem til at denne organisasjonen får utstyret til Combat Medical også (Dersom de får det i USA også). Det gjør cellegiften ti ganger mer effektiv i blæra. Det blir fint for the Bladder Cancer Company.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
focuss
24.10.2018 kl 12:49 3733

Jeg synes det virker rart om noen kan fortsette å tilby behandling uten BLC Cysview med viten at de da vil overse betydelig mengde kreft. p<0,0001
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 13:35 6840

Den rør på seg.....
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 14:33 6776

Yes, but dont forget that it is a strong day on the børs today and the volume is not that high. Would have liked to have seen this move with 200k volume
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Frantzen
24.10.2018 kl 15:52 6684

Hva har den Tro tjener å si i dag. I går spådde han at de skulle bli billigere i dag
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 15:55 6712

Verdt å merke seg at han holder seg borte når det er oppgang, litt vanskeligere å komme med sitt nisseprat da.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
SørenE
24.10.2018 kl 16:00 6682

Hej Norge

Focuss: altid rart når nogen tænker på en :-) -- bare det er positivt, pas nu på med flasken !!
Lige om lidt er det Q3 -- det bliver bedre end juleaften -- havde egentligt tænkt længe at PHO skulle rundt kurs 60 inden regnskab -- ved godt der kun er 14 dage -- men ser ud som lang vej !! Markedet bestemmer :-)
Ikke mange Nisser og Trolde om dagen længere -- dejligt

Dansken
Super optimist

Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
24.10.2018 kl 19:58 6554

Har tidligere vært optimistisk på at kursen ville ligge mellom 70 og 80 ved Q3 presentasjonen. Mennder ser slett ikke ut til at markedet er enig med meg. Dog vil jeg ikke utelukke et slikt kursnivå. Men innser at det generelle børsklimaet vil også presse PHO inntil positive nyheter foreligger. Så skal kursen komme opp på det nivået før Q3 er presentert, så må fryktfaktoren i markedet bli mindre og helst bør det komme en positiv nyhet. Men, men det er fortsatt to uker igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2018 kl 08:32 5735

Fryktfaktoren er nok ikke blitt mindre siste 12 timene. Stygge fall på børsene i USA og Asia over natten har ikke gjort børsklimaet akkurat bedre.

Nå er ikke PHO et selskap som aktivitetsmessig blir påvirket av korreksjonen. PHO leverer et nøkkelelement til BLCC teknologien. Og så lenge BLCC teknologien tar stadig nye markedsandeler, så vokser inntjeningen til PHO.

Dette gjør ikke PHO immun mot børsfallet, men et kursfall vil bli midlertidig. Det er i dag to uker til Q3 presenteres. Det kan bli en viktig dato i PHO sin børshistorie.

Lykke til i dag og mist ikke hodet selv om det skulle blåse litt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
25.10.2018 kl 09:32 5653

På lang sikt har PHO og NANO enormt potensiale, med litt ulik profil på potensiale med forskjellige sannsynlighetsgrader for hvert nivå. Det er vel litt slik for mine sønner også. Men jeg har ment at det er størst sjanse for at det er NANO som er nærmest det første løftet. Aksjene har fulgt hverandre som skygger en periode, men jeg tror de nærmeste ukene vil tilhøre NANO (uten at jeg flytter aksjer av den grunn).
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
25.10.2018 kl 09:32 5615

På lang sikt har PHO og NANO enormt potensiale, med litt ulik profil på potensiale med forskjellige sannsynlighetsgrader for hvert nivå. Det er vel litt slik for mine sønner også. Men jeg har ment at det er størst sjanse for at det er NANO som er nærmest det første løftet. Aksjene har fulgt hverandre som skygger en periode, men jeg tror de nærmeste ukene vil tilhøre NANO (uten at jeg flytter aksjer av den grunn).
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2018 kl 11:17 5531

Hvem som rykker først av PHO og NANO skal jeg ikke uttale meg om, men det hele beror vel på hvem som først kommer i markedet med en melding og et innhold som er tilstrekkelig til å åpne øynene på en del investorer. Spåvidt jeg skjønner ligger både PHO og NANO an til å kunne slippe kurdrivende info når tid som helst. NANO kom jo med en positiv melding i dag, men løftet stanset på kr 52,-. Kan ikke si at akkurat det var så veldig imponerende. Men på NANO aksjonærene sine vegne så håper jeg det kommer mer.

I tilfellet PHO kommer det trolig oppdatert info om refusjonsordningen i månedskiftet okt/nov, altså midt i neste uke. I tillegg kan det komme nytt fra Australia/New Zealand når tid som helst. Noen oppdatering fra USA forventer jeg ikke før 8 nov. Men har ikke kursen fått et løft før det, så er jeg rimelig sikker på at når Bellete og Dan Schneider har levert sine innlegg så er også grunnlaget lagt for et nytt betydelig løft.
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
SørenE
25.10.2018 kl 11:23 5479

LM -- du mener vel PHO????
Redigert 20.01.2021 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
heilo888
25.10.2018 kl 12:22 5557

Obs! Londonmannen blander sammen Nano og PHO i sine innlegg både her og på Tekinvestor!
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2018 kl 13:49 5475

Redigert. Gikk litt hurtig i dag tidlig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2018 kl 13:52 5450

Have the short got control of this today? Decent volume but just treading water again. I want some direction :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
SørenE
26.10.2018 kl 09:35 5216

Hej Norge

Ipsen Øger !!-- hvis det passer rundt det Focuss estimat at stigningen vil give rundt NOK 10 mio årsbacis så er det rundt NOK 2. mio i dette kavrtal.

Regnestykket NU:

Ibsen + 2 mio (hele mit estimat for verden minus US)
Norden + øvrige minus US +1 mio
Besparelse strukturelle 3 mio
Alt andet lige (EBIDAT Q2 0,7 mio) ---Total 6,7 mio

Tolat på bundlinjen inden vi kender US salg og øgede omkostninger med flere sælgere: (EBIDAT) NOK 6,7 mio !!!!!!!!!!!! -- kommentarer ?
Det vil sige at USA skal rende NOK 10 mio ca. mere hjem (Q2 + 10 mio) for at mit regnestykke (EBIDAT 16,2 mio) passer -- er det realistisk ???

Dansken
Endnu mere super optimist
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
focuss
26.10.2018 kl 09:40 5192

SørenE
Jeg har bare den kommentaren at vi ikke vet at veksten skyldes Hexvix da vi ikke vet hva som skjuler seg under "other oncology"
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
Sydney
26.10.2018 kl 09:46 5163

Er det ingen som kan sjekke other oncology ipsen q2 mot photocure ipsen inntekter q2 18??
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
ITinvest
26.10.2018 kl 10:23 5099

dæven, er spent på Q3, tenk om det blir ett solid pluss resultat og sterk gaiding, BANG
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
SørenE
26.10.2018 kl 11:31 5029

Hej Norge

Har været inde og tjekke Ibsen ud -- de omtalte 15% stigning ser ud til at udgøre NOK 8,5 mio !!!! spændende hvor meget af denne stigning der kan henføres til Hexvix -- det bliver da mere og mere spændende
Skal da lige hilse og sige at Ibsen vækster, selv om der har været sommerferie !!!!!!!!!!!! -- men de stikker ikke PHO he he

Dansken
Super Duper :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare
Hardly
26.10.2018 kl 11:43 5004

Får du rett SørenE, med 16 mill på bunnlinjen, skal jeg sprette en «Gammel Dansk» og en six pack og skåle for det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:25 Du må logge inn for å svare