Elabs: q2 sikter mot ny standard i hele markedet!

Sydney
ELABS 05.08.2021 kl 14:36 39499

Legger en link til q presentasjon fra idag

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210805_1

Jeg vil be alle interesserte om å høre igjennom før de Evt tar beslutninger. Jeg ønsker pro and cons på bakgrunn av info som foreligger og Evt ikke foreligger.


1: Man trenger egentlig ikke grave all verdens lenger enn q rapporten i elabs for å vite hva de har på gang: CEO sier at de har poc avtalen med ALLE ja ALLE topp 5 PC produsenter.

De har altså landet salgs avtale med en av topp 3. Jeg tipper Lenovo nr 1. Det som kommer fram fra dagens presentasjon er at denne avtalen ble drevet fram av kunden er en

ENTERPRISE LICENCE AGREEMENT.

I korte trekk betyr det at selskapet har sikret seg en mulighet til å bruke elabs i alle områder av produkter de har ikke bare utvalgte modeller i PC laptop. Vil minne om at topp 3 selger fra 50-100 Mill PC i året. Så 1 dollar pr enhet utgjør 800 Mill på en kunde kun i PC markedet. Laila sier at konkurrentene tar 3-4 dollar pr enhet som hardware men at de kan ta ca halv parten av dette. Så at de sitter igjen med 1 dollar stk er ikke utenkelig i profitt.

Elabs har utviklet en software løsning som erstatter dyre hardware løsninger til dobbel pris. Det bør være en enkel beslutning å kjøpe elabs sine løsninger om det er enkelte bedre og til halv pris. Laila forklarer at når kunden regner på dette og ser de kan spare ett par hundre millioner dollar ja da blir interessen ganske stor.


Hun har også sagt om avtalen: yes this one is major, and more to come!

Hva med Google og amazone de har patenter som inneholder elab beskrivelsene. Kan fort bli en ny standard i hele bransjen


Elabs har også sterke patent rettigheter. ..

Hva skjer om de resterende topp 5 PC p odusenter ser at Lenovo har innført en ny sensor til halve prisen?? Ja de hiver sEg på.

Hør igjennom webcast og kom gjerne med kritisk eller informative eller positive innspill:)

Babbai
01.09.2021 kl 15:18 6554

Tusen takk for det. Prøver så godt jeg kan.

Har du forresten lagt merke til at på Q2 og på presentasjonen i dag har det blitt nevnt at det er flere avdelinger i Topp 3-OEMen de har signert med og at kunden er interessert i å bruke Elabs i mange produkter? I dag nevnte Laila også at de "adder" noen nye mindre smartphoneprodusenter. Så vidt jeg vet, har ikke Dell og HP så mange andre produkter Elabs er relevant for enn laptops og PCer, men Lenovo har i tillegg mobiltelefoner, smart devices og mange ulike produkter. Kanskje en av de nye og mindre smartphoneprodusentene hun nevnte er den samme som laptop-OEMen. I så fall peker det mot Lenovo.

Her er link til Lenovos smart devices: https://www.lenovo.com/us/en/devices/
Her er Lenovos telefoner: https://www.motorola.com/us/

Det hadde vært gøy om Lenovo er den første kunden. Det skulle ikke forundre meg om Lenovo tar slike beslutninger raskere enn amerikanske selskaper som Dell og HP.
Fjellheim
01.09.2021 kl 18:46 6468

Ja, jeg la godt merke til at CEO understreket "enterprise agreement" med lap top PC produsenter slik at de kan legge inn Elabs sensor i alle sine produkter om de ønsker det. Jeg tipper Lenovo :)
Som flere er inne på, virker det som Elabs er midt i smørøye nå :) Elabs har en unik posisjon som kun leverer software til alle sensorer. Hardware er blitt mye dyrere og vanskelig å få tak i pga råstoffmangler. I tillegg til kunder som etterspør deres sensorer kommer også samarbeidspartnere/konkurrenter som leverer hardware og etterspør deres sensorer. Kan det bli bedre? Selvsagt er det også mer miljøvennlig (i tillegg til mye billigere) å bruke software. F.eks. Bosch kommer til Elabs og spør om hjelp med sensorer he he....dette blir bedre og bedre.
Redigert 01.09.2021 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
RoarAlb
01.09.2021 kl 18:59 6460

Det sier noe om forvetningene og momentumet her også at Laila Danielsen sier at de andre aktørene de har PoC med fikk panikk da de signerte sin første firm deal med en stor laptop OEM. Her tror jeg vi kan forvente et meldingsskred av de sjeldne de neste månedene og årene. Selv om dette er et vekstcase som prises høyt for sitt potensiale, så kan jeg ikke unngå å tenke at dette går i mål. Ordbruken om 500MNOK guidingen innen oktober 2023 er det nå "very comfortable" med ifølge Laila Danielsen. Dette kan bli en suksesshistorie av de sjeldne.
RoarAlb
01.09.2021 kl 19:01 6480

Glem heller ikke at 500MNOK kun er en mid term-målsetting. De har uttalt at de kan oppnå dette ved å få utnyttet alle enhetene i kun den ene license agreementen de har signert med top laptop OEM. Hva skjer hvis de andre kaster seg på?

Så har du de andre vertikalene i tillegg?

Heftig potensial, for å si det mildt
Fjellheim
01.09.2021 kl 19:12 6482

Jepp - det eneste jeg er urolig for nå, er at Elabs blir kjøpt opp før det virkelig begynner å materialisere seg.
Babbai
01.09.2021 kl 19:29 6462

Tror ikke storaksjonærene her går med på det. Se på Passesta AS for eksempel, han sitter stille i NOD nå på kurser rundt 300ish. Tviler på at de som har fulgt Elabs i årevis kaster kortene så lett nå som selskapet nettopp har begynt å skalere.
Fjellheim
01.09.2021 kl 19:41 6444

Håper du har rett :)
Fjellheim
02.09.2021 kl 11:02 6293

CEO sammenligner Elabs med NOD i tidligere artikkel i Finansavisen. NOD priset til 54 milliarder i dag og Elabs foreløpig 2 milliarder. Jeg tenker vi tar innpå NOD etter hvert som kontraktene renner inn :) Dette er en unik mulighet til å bli med på noe stort.
Fjellheim
02.09.2021 kl 14:51 6226

NOD må heve prisen på sine produkter fordi Taiwan Semiconductor hever prisen. Leveranseproblemer. Dette er veldig uheldig sier sjefen i NOD.
Elabs leverer kun software til hele verden så deres produkter blir mer og mer attraktive for sine kunder. (uten å sammenligne Elabs direkte med NOD sine produkter)
Fjellheim
03.09.2021 kl 13:45 6038

Jeg snakker visst mest med meg selv her he he..... men kursen taler også for seg selv. Kursmål 1000 burde relativt raskt kunne innfris. God helg :)
Redigert 03.09.2021 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Babbai
03.09.2021 kl 14:41 5990

Det kan være kjedelig når man er tidligere inne enn saueflokken. Vent til de kommer, da blir det mer liv. Nå er de inne i Kahoot! og NOD. Det som er artig er at det var en som skrev følgende på NOD-tråden her på forumet i går:

"Og med foreløpig en egen gevinst på utrolige 175% siden november i fjor, er det bare så forbanna synd jeg ikke gikk inn med større volum."

For det første har de som kjøpe Elabs på kurs 100ish ca. samme avkastning på de pengene. For det andre synes alltid folk at det er "synd at man ikke gikk inn med større volum" eller "at jeg ikke kjøpte da kursen var lav og aksjen var i startgropen". Samtidig er det jo ingen som er interessert når aksjen er i startgropen. Det er nettopp fordi mange bare kjøper trendene eller kjøper der som allerede har steget mye at man ikke får vært med fra start. Det å være med fra start krever også at man har litt tålmodighet - nettopp slik vi har hatt i Elabs frem til nå. Vi har hatt en fin kursstigning allerede, men samtidig har vi nok ikke sett noe i forhold til hva som kommer til å komme fremover. Du skal se at det er nok mange som kommer til å synes det er synd at de ikke ble med på Elabs siden starten. Til info vil jeg si vi fortsatt er i starten - relativt tidlig i hvert fall.
RoarAlb
03.09.2021 kl 14:58 6005

Cluet her er å la aksjene ligge i skuffen til oktober 2023. Ingen vits i å bry seg nevneverdig om makro, kurs, sentiment. Så lenge guiding opprettholdes gjennom kvartalene skal denne med god sannsynlighet firedoble seg inn mot 2024.
Fjellheim
03.09.2021 kl 15:21 6093

Jeg tror for øvrig guidingen vil løftes i løpet av året.
Babbai
03.09.2021 kl 16:27 6069

Ja, hvis man benchmarker inntekt/EBITDA/PE og prising med tilsvarende vekstselskap på børsen, tror jeg nok vi ser mer enn en firedobling innen den tid.
Redigert 03.09.2021 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
RoarAlb
03.09.2021 kl 17:30 6072

Absolutt en mulighet, ja. Glem heller ikke at 500 MNOK er mid-term mål. Her kan vi overraskes positivt. De har selv sagt at de kan oppnå guidet mål via kun den ene laptop OEM de har signert lisensavtale med. Potensialet er sky high. Jeg slipper ikke denne med mindre det skjer en fundamental endring i outlook - ingenting tyder på det.
egget
08.09.2021 kl 20:10 5710

Eg synes en splitt 1 til 20 er mer passende for aksjen i den tiden vi er i nå. Den foreslåtte splitten på 1 til 10 hadde vært ok for ca 10 år siden. Det er bra at aksjen flyttes til hovedlisten.

Se børsmelding fra idag 16.30.
RoarAlb
08.09.2021 kl 21:43 5636

Dette er en vekstemisjon jeg har sansen for. Den ble fulltegnet satt på 223 i løpet av en halvtimes tid. Her skal det skaleres raskt. De som spekulerer i at ledelsen selger har ikke lest meldingen ordentlig. Det er snakk om nedbetaling av gjeld, og styreformann tegner for tilnærmet beløp selv, så eierstrukturen forblir så og si uforandret. Jeg synes det er ryddig å ta dette i forbindelse med emisjonen.

Det skjer mye på en gang. Virksomheten er i voldsom vekst og man tilfredsstiller kapitalbehov knyttet til oppskalering. Hvilke kontrakter står på trappene her? Jeg tror det er snakk om ytterligere lisenskontrakter med laptop-leverandører. Så har vi listing på Oslo børs, samt splitt. Dette vil bidra til økt likviditet i aksjen, og vi kan forvente både analyser og kursmål fra meglerhus, samt aksjekjøp av flere fond. Det er udelt positivt.

Jeg ser på denne nyheten som et viktig steg videre for Elabs. Ting er i ferd med å falle på plass. De tilrettelegger virksomheten for veksten som vil øke på i årene som kommer. En dip ned til emisjonskurs vil være en særdeles god kjøpsanledning som jeg selv vil benytte for å vekte meg ytterligere opp. CEO har selv sammenlignet selskapet med NOD, som et forbilde. Jeg tror Elabs-aksjonærer kan delta i et lignende eventyr.
Bjørn 1212
09.09.2021 kl 22:51 5406

Overrasket over lav sluttkurs tett under emikurs. Skal vi lenger ned, eller er det i morgen tidlig man skal fylle på? Som kjent kjedelig å fylle på med dårlig timing.
RoarAlb
09.09.2021 kl 23:03 5402

Det er jo alltids en mulighet for at kursen dipper under emisjonskursen, men det tviler jeg på. I kjølvannet av emisjon ser man som regel et ordrebilde der kortsiktige tradere som tegnet dumper ved første anledning for en kjapp gevinst. Emisjonskursen vil fungere som støtte og gulv for aksjen. Jeg tipper vi skal tette gapet opp mot 250 i løpet av et par-tre uker.

Det interessante her er hvilke vekstmuligheter en slik emisjon muliggjør for selskapet. Jeg tror vi vil se snarlige meldinger om nye lisenskontrakter som selskapet nå omstiller seg for å betjene.

Dette selskapet er i mitt syn en potensiell multibagger. Vi snakker om et potensial for enorm vekst og meget gode marginer. Jeg tror vi får en fin fremtid i Elabs.
Bjørn 1212
09.09.2021 kl 23:15 5388

Ja, nærliggende å tro den skal snu teoretisk sett. Som du er inne på er det viktig å innse at dette er en vekstemisjon. Ser i alle fall bra ut i en lengre horisont!
Kingen
10.09.2021 kl 08:19 5244

Her er det noen som angrer på at de solgte i går:)

Elliptic Labs Signs Contract with a Large Smartphone Customer
https://newsweb.oslobors.no/message/542055
RoarAlb
10.09.2021 kl 08:55 5235

Se her ja. Det kom raskere enn jeg hadde forventet. Dette gjelder etter all sannsynlighet Xiaomi og Honor, og legger vel med det ballen død for konspirasjonsteoretikerne som sådde tvil om det samarbeidet. Nå er det bare å vente på neste major laptop OEM.
Sydney
10.09.2021 kl 10:28 5163

Elabs leverer. Den emisjonen virker til å være ett krav fra labtop OEM. De må ha muskler for å levere så enormt som de skal gjøre mot labtop OEM. Svært spennende selskap.
Bjørn 1212
10.09.2021 kl 12:49 5117

Ja, virker som vi har kommet veldig greit gjennom emisjonen – som gjerne skaper masse furore. Nå skal vi sakte og sikkert oppover mot 300 igjen. Stein for stein.
AtlasShrugged
13.09.2021 kl 09:04 4916

SP1M: ELABS (Buy tp NOK350): Positioned to be the incumbent for key features in laptops.
RoarAlb
13.09.2021 kl 09:30 4843

Meget konservativt kursmål, men vi tar det med oss. Ingen tvil om at selskapet er giret for ekstrem vekst fremover. Spennende tider i vente!
Slettet bruker
13.09.2021 kl 11:14 4791

Elabs,vil skyte fart når den er splittet 10 !!!
AtlasShrugged
13.09.2021 kl 11:28 4767

Petter Kongslie har for første gang analysert aksjen SpareBank 1 tok på børs i fjor. Konklusjonen er tregangeren på noteringskursen. +
Rakettforsker1
13.09.2021 kl 12:34 4692

Herlig at også en anerkjent analytiker som Kongslie ser potensialet og hvor grovt underpriset denne aksjen er. Tech-aksjer av denne typen er det ikke flust av på Oslo børs, men gjennomgangsmelodien er klar - alle som bruker tid på å sette seg inn i selskapet ender opp med å være megabull!

Elabs leverer på guiding og kontrakter med store aktører kommer på løpende bånd. De neste kvartalene vil også verdiene av disse komme mer til syne. Når aksjen nå også går over på hovedlisten i løpet av de nærmeste månedene, tror jeg vi vil se aksjen virkelig vil skyte fart oppover.

Nye laptop modeller fra Lenovo slippes i oktober og Windows 11 slippes 5. oktober, kanskje greit å være inne før den tid? ;)
AtlasShrugged
13.09.2021 kl 13:10 4645

Er så mye bull rundt ELABS nå og kontraktene renner inn hver uke så forundrer meg ikke opp et stort IT selskapet kjøper opp hele butikken for 1000kr aksjen ++ i løpet av året :) BULL!
Capitalista
13.09.2021 kl 14:17 4576

De kan godt vente til etter nyttår med å gå over til OSE. Sparer en del formueskatt på at den er der den er.
Rakettforsker1
13.09.2021 kl 15:52 4497

Styret tar i hvertfall sikte på at dette skjer før 2021 er omme, ref børsmelding fra 8.9:

«The Company's board of directors has decided to initiate a process to transfer its listing venue from Euronext Growth to Oslo Børs and expects such uplisting to be completed during 2021, subject to market conditions. Furthermore, the board intends to propose to split the shares in the Company 1:10 and expects to call for an extraordinary general meeting shortly after completion of the Private Placement.»
Capitalista
13.09.2021 kl 19:56 4365

En splitt er helt topp, men de kan vel vente et par måneder med å gå over til OSE. Det kan umulig være så viktig, når de har ventet helt til nå.
RoarAlb
15.09.2021 kl 19:49 4075

Vi kverner litt her rundt emisjonskurs fortsatt og vil nok gjøre det til alle de ultrakortsiktige som tegnet har solgt seg ut. At noen selger på 226 på close i dag synes jeg var rimelig morsomt. Jeg tar gjerne imot ytterligere aksjer nær emisjonskurs før det begynner å ramle inn nye lisensavtaler som Elabs etter emisjonen ruster opp for å betjene og selskapet flyttes over på Oslo Børs der fond og større investorer venter.
Rakettforsker1
16.09.2021 kl 07:45 3911

Ser der ja! Enda en kontrakt på samlebåndet!

“Elliptic Labs’ partnership with Xiaomi is solid and we are pleased that they continue to use us in more smartphones as they have grown into the second-largest smartphone OEM in the world.” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs."

https://www.ellipticlabs.com/2021/09/16/elliptic-labs-launches-ai-virtual-smart-sensor-on-xiaomi-mi-11t-smartphone/
Metadoren
16.09.2021 kl 07:58 3929

Solid gravejobb her! Ser at denne ikke e børsmeldt enda. Da har vi fått bekreftet av Xiaomi fortsetter å pøse på med nye mobiler med Elabs teknologi.
RoarAlb
16.09.2021 kl 08:30 3906

Det kommer til å renne inn avtaler i tiden fremover. En potensiell gullkalv dette her, og vi er helt i startfasen på en enorm reprising som følge av at selskapet leverer på guidet omsetningsmål.
Fjellheim
24.09.2021 kl 16:19 3258

Da tenker jeg det er tid for ny oppgang ser det ut som :) Aksjesplitt kan øke omsetningen i aksjen, notering på hovedlisten gir mer fokus og nye kontrakter som garantert kommer. Fare for oppkjøp, sier Carnegie.