Digitala RMB with IDEX

poki
IDEX 06.08.2021 kl 08:27 14146

Digitala RMB vinter -OS
https://news.cnstock.com/news,bwkx-202108-4737378.htm Central Banks Operation Management Department: Marknadsför det digitala RMB vinter -OS -pilotprogrammet och påskynda pilotarbetet för att uppnå fullständig täckning av scenarier 0 Minska text2021-08-05 22:34:19 Källa: Shanghai Securities News · China Securities Net Författare: Huang Zihao Shanghai Securities News China Securities News (Reporter Huang Zihao) Business Management Department i People"s Bank of China höll en arbetskonferens för andra halvan av 2021 den 5 augusti. Mötet begärde att Vinter -OS i Peking har gått ner till en egentlig strid, och det är nödvändigt att göra allt för att sprinta Vinter -OS: s betalningsmiljö. Vi kommer stadigt att avancera den digitala RMB -vinter -OS -scenpiloten, stärka kommunikationen och samordningen med lokala myndigheter under den övergripande samordningen av huvudkontorets FoU -arbetsgrupp, fortsätta att stärka vertikal och horisontell kommunikation och påskynda främjandet av digitalt RMB -pilotarbete för att uppnå fullständig täckning av scenarier.   Mötet krävde en ständig fördjupning av inrättandet av en centralbank under rättsstatsprincipen. Stärka styrningen av finansiella data och statistisk övervakning och analys. Fortsätt att främja genomförandet av politiken för sänkning av betaltjänstavgifter och träda i kraft. Omfattande förbättra effektiviteten av arbetet mot penningtvätt. Främja högkvalitativ utveckling av kreditutredningsindustrin. Fortsätt att marknadsföra pilotprojekt för finansiell teknik och big data -applikationer. Främja omvandlingen av valuta-, guld- och silver- och försvarsverksamhet. Marknadsföra finansiella tjänster och förvaltning på hög nivå. Förbättra skyddsnivån för finansiella konsumenters rättigheter. Effektivt förbättra beslutsnivån för forskningstjänster.   Mötet begärde att allvarligt genomföra kraven från huvudkontoret för det gröna finansiella systemet, samarbeta fullt ut för att främja genomförandet av verktyg för att minska koldioxidutsläpp och utforska avslöjandet av information om koldioxidutsläpp. Fördjupad utveckling av "Beijing Green Gold Action Year" -aktiviteterna, främja genomförandet av den gröna ekonomiska utvärderingsplanen och stärka den inriktade tillämpningen av utvärderingsresultat. Planen att främja skapandet av en pilotzon för gröna finansreformer godkändes så snart som möjligt. Stärka utredning och forskning om viktiga frågor om grön finans.
Sente
07.09.2021 kl 11:44 3653

Begge deler. Både kort og mobil kan bruke digital valuta.
Det er enklest for staten/banken å teste digital valuta med å dele den ut via apper på telefon(ref: red envelope), men noen har også testet kort med sensor og/eller E-ink skjerm.
f.eks: https://twitter.com/jonteviggo/status/1434832038893346818
007 James Bond
07.09.2021 kl 12:36 3589

Hvis kineserne allerede er i gang med nærmere en million kort, kan det umulig ha noe med Idex å gjøre. De har jo aldri levert slike mengder. Da er Idex på sidelinja, og ikke en del av gamet. Dette er nok noe kineserne har kokt sammen selv, med egne kort-ressurser. Glem Idex i det spillet. Dette toget har for lengst forlatt perongen.
Wrold
07.09.2021 kl 12:42 3587

007
Og dette har du funnet ut av deg selv,fortsatt short.
007 James Bond
07.09.2021 kl 12:44 3589

Jeg er aldri short. Aldri. Trenger ikke være rakettforsker for å se at tidsaspektet ikke stemmer med aktiviteten i Idex. To pluss to er fortsatt fire.
vulkan
07.09.2021 kl 12:47 3595

Slik jeg leser artikkelen så gjelder det smartphone og har ikke noe med Idex å gjøre. Idex går for den andre delen av samme marked som kommer til å bruke kort, fremdrift der også, men ikke så mye som har kommet ut av offisielle meldinger der. Det kan virke som om det er litt for mange her inne som overtolker info. Også at det er skal komme store ordre innen Q3 er over. Noen trengs kjøles ned litt. Har fortsatt troa på Idex og det er mange tegn i riktig retning.
Redigert 07.09.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
poki
07.09.2021 kl 12:49 3598

https://www.ledgerinsights.com/shanghai-digital-yuan-2-million-people-cbdc-china-currency/

Shanghai digital yuan trial extends pilots to more than 2 million people
007 James Bond
07.09.2021 kl 13:42 3555

Når drømmerne leser HO og skjønner at det ikke kommer ordre i mårra :-)
De kaster kortene, og nedgangen fortsetter. Først 2.5, så 2.3.
tuja
07.09.2021 kl 13:54 3534

Tja, hva enkelte håper er ingen fasit. Og ingen vet når en volumordre kommer. Det kan faktisk være i morgen.

:)
iTRADER09
07.09.2021 kl 14:29 3504

I tillegg til kort er det en mengde forskjellige "wearables" fra ringer til spaser-stokker! som er har denne funksjonaliteten bygd inn. Den som har fått mest presse er noe som skal se ut som en mynt med et temmelig stort display. Enten det er kort eller noe annet så er nok displayet en nødvendighet dersom dette skal adressere den delen av befolkningen som ikke er "online". Formfaktor kort er ikke noe krav for disse hard wallets, de skal jo utelukkende brukes med NFC og brukerne (de som ikke er "online") har ikke noe forhold til kort fra før.
såpe i øynene
07.09.2021 kl 15:06 3444

Din bekreftelse på at dette holder på og ta av gleder meg å lese. Mengder med forskjellige wearables kan jo ikke bety annet enn at vi går en lys tid i møte som aksjonærer her. Utifra hva jeg leser om store display Osv. Er det vel liten tvil om at Idex er det billigste alternativ. Når vi også vet at de har beste og billigste sensor blir det en no brainer. Takker så mye for disse positivt kursdrivende nyhetene.
curius
07.09.2021 kl 15:45 3385

SHORTPOSISJON REDUSERT
Bronte Capital Mgt som har vært short siden 2 desember 2020 har dekket seg noe inn med ca 850,000 aksjer sist fredag. De tar dermed et tap i tillegg til kostnadene og sitter fremdeles igjen med ca 6,2mill aksjer short til en gjennomsnittspris noe over NOK 2 pr aksje. De øvrige shorter er nok også bekymret over utviklingen og de fleste vil vel kaste kortene med større tap når kursen passerer 3,50.
007 James Bond
07.09.2021 kl 16:00 3367

Har du ikke fått med deg reduksjonen før nå? Følger ikke med i timen? Dette er "gammelt nytt".
curius
07.09.2021 kl 16:17 3347

Jo jeg får daglige oppdateringer men posted denne idag med noen tilleggsopplysninger som kan være nyttig å merke seg
007 James Bond
07.09.2021 kl 16:30 3320

Så så. Ikke eksploder på den måten
Slettet bruker
07.09.2021 kl 18:31 3233

det ene er en digital lommebok som kun kan styres med fingeravtrykk. det andre er ett biometeisk kort som en fyller på før en kan bruke det som betalingskort(kontantkort), dette for en stor del av befolkningen i kina og andre land med stor fattigdom og mennesler som ikke har konto og tilhørende betalingskort. Det ligger nærmest i kortene at Idex kan få store deler av ett Kinesisk marked. I tillegg kommer ett titalls andre pilot prosjekter som kan slå inn når som helst. I Kina skal en være igang med bruken av digital lommebok med biometrisk sikkerhet inne vinter ol 2022 og det er ikke lenge til det må meldes at dette pilot prosjektet blir å fortsette med masseordre.
såpe i øynene
07.09.2021 kl 19:51 3169

Sitter også med følelsen at dette er rett rundt hjørnet. En skal heller ikke glemme hvor viktig posisjonen Idex har opparbeidet seg er ved å sitte ved samme bord som den Kinesiske sentralbanken nå som digital valuta skal innføres. At Idex sin sensor er den som er godkjent forteller det meste. Skal andre aktører inn forsvinner verdens største marked dersom de ikke bruker Idex sensor slik situasjonen er i dag. Dette i seg selv burde være verdt en formue. Ser frem til shorten må løpe etter og det svir skikkelig. Blir nok harde pakker rundt treet denne julen for i mine øyne ser det knall ut.
vulkan
07.09.2021 kl 20:04 3149

Det har aldri stått noe sted at de er eneleverandør av biomtriske enheter til Kina, tipper de må dele det markedet med konkurrentene sine. Ville vært naivt av kinesisk sentralbank å satse alle kort på en leverandør
kaunis
07.09.2021 kl 20:15 3132

Bare helt perfekt å være inne her, litt tolmodighet og vi er i boks. I mellomtiden kan vi more oss med tullebukkene og deres fantasier om virkeligheten som de ikke skjønner bæra av.
kaunis
07.09.2021 kl 20:18 3148

Tror det er slik i verden i dag at en velger det som er best og i tillegg billigst, så hvem er konkurrentene?
såpe i øynene
07.09.2021 kl 20:48 3147

Ingen som har sagt at de er eneleverandør, men det er de som er etablert og godkjent. Det er også de som er i samarbeid med sentral banken. Kanskje du har noen eksempler på andre som er godkjent og som samarbeider med sentral banken.
Sente
07.09.2021 kl 21:12 3120

Idex samarbeider med kort produsenter i Kina, ikke sentral banken...

Det er selvsagt vanskelig å finne ut hvem som lager kinesiske sensorer til kinesiske kort når en ikke kan kinesisk, men ExcelSecu bruker ikke Idex sensor i sin "reklame" på sin hjemmeside, selv om en kan se Idex sensor i noen av ExcelSecu's kort.
https://www.excelsecu.com/productdetail/esecucardf84.html
Slettet bruker
07.09.2021 kl 23:39 3019

Denne artikelen har CEO i Idex postet i dag. Er ikke dette ett hint om at det går rette veien i Kina så vet ikke jeg.

https://www.fintechfutures.com/2021/09/cbdcs-are-now-a-reality-digital-payments-security-needs-to-catch-up/?fbclid=IwAR33H05pQBK0-VyNDqIjnaeSwYlbY1pIUql6bGyQTC-ueoQ48F1Doktc4aI
Slettet bruker
08.09.2021 kl 00:34 3004

Zwipe har gått fra 2,36 til 34 kr på vel ett år. Jeg tror kansje Idex har enda større potensiale, blir uansett spennende å være Idex aksjonær det neste ukene og frem mot jul.
007 James Bond
08.09.2021 kl 08:26 2877

Da vil jeg anta at du ser helt bort fra forskjellen i antall aksjer i de to selskapene. Denne forskjellen er formidabel.
iTRADER09
08.09.2021 kl 08:43 2883

Idex er priset til 2.5 Mrd og Zwipe til 1.1 Mrd. Begge deler utrolig friskt for selskaper som overhodet ikke har noen resultater å vise til, bare fremtidsvyer om kinatall.
Slettet bruker
08.09.2021 kl 08:48 2944

Det stemmer antall aksjer er forskjellig, Idex har uansett 10-30 ganger større potensiale enn Zwipe. Fingerprint i Sverige er nok mer sammenlignbart men de som kan teknologien mener Idex gruser den på pris og funksjonslitet. Fingerprint priset til 8,5 mrd. Idex 2,5 mrd. Med dagens kurs og en stor nyhet om konmersialisering og masseproduksjon så bør idex verdsettes minst like høyt som fingerprint, da snakker vi om en minimums kurs på 8-11 kr. Men her er jo markedet gedigent og få aktører så ikke utenkelig at Idex kan få ett forsprang.
iTRADER09
08.09.2021 kl 09:08 2965

"de som kan teknologien mener Idex gruser den på pris og funksjonslitet"
"De som kan teknologien" er Idex selv? Jeg regner meg også som en av de som kan teknologien og er ikke enig, og det lille markedet som faktisk eksisterer (noen få 1000er til gull kunder i et par franske banker) er heller ikke enig. Idex kan muligens lage en billigere sensor om kravet er 9x9 mm, men det ser ikke ut til at kundene ønsker det. Idex sensor kan også spare noe dersom kortprodusent av en eller annen grunn vil bruke gammel teknologi for SE.
Det er 4-0 til FPC i "kampen" så langt.
Prisingen på FPC er også basert på at de faktisk har en stor løpende produksjon av sensorer til andre markeder og finansierer BPC drømmen med inntekter og ikke aksjonærpenger. Desverre for FPC er marginene i de andre markedene de er i dårlige. Akkurat som det vil bli for BPC om markedet, mot formodning, skulle bli stort nok til å interessere de kinesiske markedlederne på kapasitiv sensor.

Redigert 08.09.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2021 kl 09:48 2957

Shorten iferd med å kjøpes inn. Tror selv på braking new ila kort tid så får vi se hvem som får rett. Kan bli veldig gøy dette.
poki
08.09.2021 kl 10:46 2968

IDEX har nån års försprång med Digitala valuta 😛
poki
08.09.2021 kl 10:47 2963

Rocker kommer välja IDEX 😋
007 James Bond
08.09.2021 kl 11:57 2899

Selgerne er litt slappe i fisken i dag. Venter de feite lommebøkene på tall fra USA?
curius
08.09.2021 kl 12:34 2837

Som tidligere sagt benytter shortene og deres lakeier (ofte innleide konsulenter som trygt kan si at de ikke eier noen shortposisjon) seg av alle metoder for å få aksjekursen ned. De sår tvil om management, produkter, teknologi og markeder ved å publisere ufordelaktig informasjon, markedsrapporter mv. Når noen bruker dag etter dag og natt etter natt på bl.a. HO for å spre negativitet er det neppe Mother Therasa instinktet for å beskytte intetanende aksjonærer som gjelder.
Det ser ut som Bronte Cap Mgt som har vært short siden desember 2020 har startet å dekke seg inn med tap. Andre følger nok etter på stigende kurser.
Sente
08.09.2021 kl 12:54 2802

Dette er et diskusjonsforum. Uten noen kritiske røster blir dette et ekkokammer, men du foretrekker kanskje det?
vulkan
08.09.2021 kl 13:09 2771

eller er det 4-0 rett og slett fordi de var først ute....
Og enig med Sente, takk for kritiske røster
Redigert 08.09.2021 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
curius
08.09.2021 kl 13:18 2758

Berettiget kritikk er meget sundt. Jeg støtter det. Imidlertid kan større shortposisjoner være problematisk for mange selskaper, ikke bare Idex og er lite belyst. Short fundene er grådige, hensynsløse, har store kapitalresurser og benytter seg av alle mulige metoder innenfor loven og noen ganger utenfor. Vanskelig å bevise. I Idex blir de nok tapere.
iTRADER09
08.09.2021 kl 15:24 2659

Jeg er ikke hverken short eller long i Idex, det tør jeg ikke. Kursen på Idex har i alle år hatt store bevegelser både opp og ned uten at det har vært noen fundamentale grunner til det. Det ser ut til at noen store aktører med tilhengere kjenner manus og kan tjene penger på det, men resten tjener bare om de er heldige.
På lang sikt tror jeg dog at shorterne er trygge. Ser liten grunn til at Idex kan forsvare en verdi på 2.5 mrd i lengden. Og etter hver ny emisjon blir det flere å dele det på.
Jeg har heller ingen forbindelse til noen av de "onde" shorterne i Idex. Jeg er heller ikke helt sikker på om de egentlig er "onde". Kanskje de er like naive som jeg selv er i aksjemarkedet. Om jeg synes markedet setter en for høy verdi på en aksje kan jeg shorte den (eller omvendt, om jeg synes markedsverdien er for lav i forhold til drift og fremtidsutsikter så kan jeg gå long i den).
poki
08.09.2021 kl 16:20 2601




Reference is made to the notice dated 1 September 2021 regarding shares issue to employees acquiring shares under the 2020 employee share purchase plan.

The capital increase has been registered and the shares issued. The company's share capital is now NOK 137,926,078.20 divided into 919,507,188 shares each with a nominal value of NOK 0.15.

For further information contact:
Marianne Bøe, Investor Relations
E-mail: marianne.boe@idexbiometrics.com
Tel: +47 918 00186