Supra sprenger 33000$
Men OSE belønner det med en nedgang, som vanlig :(
Nå er d på tide at JIN bryter 12 og beveger seg videre nordover.
Nå er d på tide at JIN bryter 12 og beveger seg videre nordover.
Bulken2
06.08.2021 kl 22:58
8922
Det bli nok et svært bra resultat, aksjen kan stige 30 til 40 prosent på en dag, det har den gjort flere ganger før. Har vært i Jin de siste 15 år. Med dagens rater finnes det bare oppside.
tobbelobb
07.08.2021 kl 09:09
8798
Veldig viktig at det er Asia priser JIN opererer med , samt at de har mindre rater iht eldre båter. MEN de har også break even rundt 8 k …..så JEG tror og håper på 15-20K i snitt for Q2…så tipper jeg de har over 20K i forecast på Q3 …..så det blir solide overskudd !! Jeg mener at 15,- I DAG er riktig sum på aksjeverdi og at 20,- er der den burde hvert…Gul post it lap beregning av en vanlig dude…
Er mange shipping aksjer som er alt for lave på mitt regneark…Vet ikke hvorfor det er « sirup»
Er mange shipping aksjer som er alt for lave på mitt regneark…Vet ikke hvorfor det er « sirup»
tobbelobb
09.08.2021 kl 11:42
8305
Supra fortsetter oppover i Asia i dag også
Cape er litt ned
In supra we trust :-)
Supramax TCT Index Point 3471.67 +14.48
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27763 +125
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 30834 +120
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24363 +100
Cape er litt ned
In supra we trust :-)
Supramax TCT Index Point 3471.67 +14.48
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27763 +125
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 30834 +120
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24363 +100
Bart76
09.08.2021 kl 13:26
8222
This announcement is made by the board of directors (the 'Board') of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the 'Company') for information only. The Board wishes to inform the shareholders of the Company (the 'Shareholders') and potential investors that, based on a preliminary assessment of the unaudited consolidated management accounts, the Company is expected to record a consolidated net profit for the second quarter and six months ended 30 June 2021 as compared to a consolidated net loss of US$5.3 million and US$23.7 million for the corresponding second quarter and six months ended 30 June 2020 respectively. The aforesaid expected turnaround from loss to profit is primarily attributable to the combined effect of (1) the strong rebound of market freight rates leads to a significant increase in the Group's chartering freight and hire revenue ; and (2) the recognition of reversal of impairment loss on certain owned vessels. For the first half of 2021, dry bulk shipping market had rebounded remarkedly reflected in the upsurge of market freight rates and significant increase in the market value of dry bulk vessels. The management considered that reversal of impairment indication of the Group's fleet existed as at 30 June 2021. With due considerations of factors affecting the long-term intrinsic values of owned dry bulk vessels in the reversal of impairment review, the Group's owned vessels' recoverable amounts which are determined based on the higher of the fair value less costs of disposal and value in use are significantly higher than their respective carrying amounts due to a positive change in long term fundamentals of the industry outlook as at 30 June 2021. This indicated that a reversal of impairment loss on owned vessels is required as at 30 June 2021. The Company is still in the process of preparing and finalizing the financial results for the second quarter and six months ended 30 June 2021. Further details of the financial information of the Company will be disclosed in its second quarter and half yearly report on 17 August 2021. The information contained in this announcement is only a preliminary assessment by the Board based on information currently available to the Company and the information has not been audited or reviewed by the Company's auditor. Shareholders and potential investors are advised to exercise caution when dealing in the shares of the Company. By Order of the Board Ng Siu Fai Chairman 9 August 2021
Vennlig hilsen til aksjonærene om ikke å selge aksjene sine. Det kan vel tenkes at hovedaksjonærene derimot har andre planer?
Redigert 09.08.2021 kl 14:00
Du må logge inn for å svare
skvisen
09.08.2021 kl 14:00
8378
Meeeget bra. For en gang skyld overrasker de posetivt. Hadde ett optimistisk håp om nærmere 20k men her smeller de til med nesten 24k og Q 3 bør jo bli enda råere💰👏💰
Fjellheim
09.08.2021 kl 14:14
8326
20 skip, høye rater og en markedsverdi på kun 1 milliard ! Det virker som et solid røverkjøp på dette nivået eller er det noe jeg ikke får med meg ?
Bulken2
09.08.2021 kl 14:17
8305
Jeg nevnte i en tidligere tråd dette med positivt resultatvarsel og i dag kom det. Denne skal nok langt opp framover.
tankardjr
09.08.2021 kl 14:43
8234
Nå folkens nå skjer det vi har ventet på. Nemlig oppskrivning av bokførte verdier på visse skip. Dette er sjelden kost i bokføring da det sitter langt inne å skrive opp verdier på eksisterende eiendeler. I dag er pris bokført på 0.5. Blir spennede å se hvor mye eiendelene øker. Men dette er fulstendig riktig å oppskrive nå. Inntjening presser pris bokført enda lenger ned uansett om de betaler ut utbytte. Nå får denne aksjen en spiral effekt som må tas ut i kursøkning
tobbelobb
09.08.2021 kl 15:23
8151
Jupp….den er feilpriset de lux, som vi har messet om siden jul…En eller annen blåruss kan nok bruke myyyye tid og beregninger til å finne ut av dette og komme med en anbefaling tenker jeg :-) min gule post it lapp funker den også :-)
Realis
09.08.2021 kl 16:14
8045
Kjære deg: Hvordan kan oppskriving av skipsverdier være en positiv melding når alle vet at skipsverdier øker når markedet er godt og synker når det ikke er godt? Når de rapporterer et foreløpig resultat på 23,7 mill USD og tar forbehold om at det også skyldes oppskrivning av verdier, er det tvert imot et varsel om man kanskje ikke bør forvente veldig mye utbytte.
regnskap1
09.08.2021 kl 16:22
8019
Ingen tall for 2021 er omtalt i meldingen. Kun hva som var i 2020, og det var loss… dere bør lese meldingen.
skvisen
09.08.2021 kl 16:36
7983
Ja det er riktig beklager . Noen av oss er på jobb så liten skjerm og skumlesing er dårlig kombo. Uansett hvordan noen klarer å få denne meldingen negativ er utrolig. Vil heller gratulere alle standhaftige Jin aksjonærer, dette ser meget lyst ut fremover👍
Realis
09.08.2021 kl 16:49
7927
En påminnelse om alltid å gå til kildene. Spesielt i JIN-fora, her er det veldig mye rart.
Redigert 09.08.2021 kl 17:21
Du må logge inn for å svare
SuMay
09.08.2021 kl 19:03
7737
Det ble presisert at det ble lest feil og rettet opp i. Se på dagens kursbevegelser er det ikke til å ta feil av at meldingen blir tatt som positiv. Uttalelsen: spesielt i «Jin fora»kan du rulle inn. Ikke så mange fora du finner så mange ildsjeler og enkeltpersoner som har holdt lenge og tradet den lenge som kjenner selskapet inn og ut. Leser du Jin foraene fra mars/april i år til nå ser du stort sett saklige og bra innlegg fra nettopp denne faste «gjengen» i ny og ne kommet det sure epler inn her som for meg virker som de enten er bitre eller har annen en-mannsagenda. Bare min mening.
Sølvbuen
09.08.2021 kl 19:55
7639
Ja, Hvite soldater i chartet siste dagene viser vei mot 12-15 kroner folkens ! Når resultatene endelig kommer den 17.8. skjønner vi hvorfor. Omvendt profitwarning idag kan ikke misforstårs. Inntjeningen i 2. halvår blir nok mer enn robust og vi har vel en P/E her nå årlig rate på 1 ? Vet ikke sikkert, men den er BILLIG Læll !
Lim Gordon
09.08.2021 kl 22:21
7474
Det er ingen skipsaksje, og knapt noen annen, som kan konkurrere med Jin på OB, og det begynner markedet nå å forstå. Synes meldingen idag viser at brødrene vil spille på lag fremover.
skvisen
10.08.2021 kl 09:03
7206
Er nok mange flere som vil få denne på blokka og følge den fremover. Omvendt resultat varsel er ikke dagligdags og tiltrekker investorer. Bra meldinga kom, bruker vanligvis å lette litt på beholdningen før resultat men ikke denne gang.
tobbelobb
10.08.2021 kl 11:54
7068
Ser greit ut i Asia land i dag også...ratene gir seg ikke nordover og regner med Q4 fylles opp med flotte rater :-) Så det vil ikke være noen minus i Q3 presentasjon eller Q4 presentasjon i 2022 heller tenker jeg :-)
Supramax TCT Index 10.08.2021 Point 3487 +15.33
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27917 +154
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 31049 +215
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24388 +25
Supramax TCT Index 10.08.2021 Point 3487 +15.33
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27917 +154
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 31049 +215
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24388 +25
tobbelobb
10.08.2021 kl 11:56
7058
Ja en del innsidekjøp for en god stund siden ble som sagt gjort på 20,- NOK ....for oss som har fulgt JIN en stund på ups and downs :-)
Bart76
10.08.2021 kl 20:22
6870
Let it be
10.08.2021 kl 21:54
6740
Ratene ser jo veldig bra ut. Skulle dagens fraktrater holde seg på rundt US$ 30.000,- pr henimot juletider, vil det for JIN bety en svært god inntjening. Historien til shippingratene viser dog, at hver gang det skrives om oppnådde superrater, så faller markedet svært bratt. Og morroa er over. Og jeg har sittet igjen med tap, deriblant i JIN. Resultatet for 2.kvartal varsles å bli veldig bra. Og kontantstrømmen øker, og jeg anslår kontantbeholdningen til rundt US$ 50 mill pr 30/6-21. Og skulle ratene fortsette rund dagens nivå ut året, vil kontantbeholdningen øke betraktelig. Vi har passert nesten 25 % av siste halvår 2021. Da vil de kunne ha en kontantbeholdning på rundt US$ 100 mill. Forutsatt at de ikke gjør kontantkjøp, låner ut eller andre kreative pengeplasseringer. Hva vil US$ 100 mill være i forhold til f.eks. dagens børsverdi. Rundt 85 % vil den utgjøre. Og børsverdi i dag i US$ ca. 140 mill. Og bokført egenkapital 31/3-21 US$ 244 mill. Med inntjeningen i kvartal 2/21 og tilbakeføring av tidligere nedskrevet på flåten, er kanskje egenkapitalen 30/6-21 rundt US$ 254,- og til nyttår forutsatt dagens rate US$ 280,-
På godt Norsk kan en ved fortsatt gode fraktrater kjøpe 1 $ for 0,5 $. Det kan sammenlignes med at kursen burde vært NOK 20. For GOGL sin del er dagens børsverdi høyere enn bokført egenkapital for GOGL 31/3-21.
Så da sitter jeg og beholder aksjene og håper på en god aksjejul
På godt Norsk kan en ved fortsatt gode fraktrater kjøpe 1 $ for 0,5 $. Det kan sammenlignes med at kursen burde vært NOK 20. For GOGL sin del er dagens børsverdi høyere enn bokført egenkapital for GOGL 31/3-21.
Så da sitter jeg og beholder aksjene og håper på en god aksjejul
tobbelobb
11.08.2021 kl 11:45
6494
Tror du bør revurdere hovedinnlegg overskrift! :-)
Hva med fosser frem til 36K?
Supramax
August
34500 +125
September
36000 +625
Hva med fosser frem til 36K?
Supramax
August
34500 +125
September
36000 +625
Bart76
11.08.2021 kl 17:36
6354
Q4 godt over USD 32000
Tjener penger som gress ut året i hvert fall.
Tjener penger som gress ut året i hvert fall.
tobbelobb
11.08.2021 kl 20:34
6208
bulkinvest
12.08.2021 kl 09:20
5970
Ja bare å kjøpe aksjer her, sånn inntjening viser seg i kursen etterhvert!
tobbelobb
12.08.2021 kl 11:45
5812
Bare hyggelig :-) Den blir oppdatert 1 gang om dagen og ca 11.00 vår tid.
Dagens tall er jo også hyggelig og denne oppturen lover jo perfekt for Knalle Q3 og Q4 tall
Supramax TCT Index Point 3561.92 +65.88
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 28663 +608
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 31727 +585
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24781 +394
Dagens tall er jo også hyggelig og denne oppturen lover jo perfekt for Knalle Q3 og Q4 tall
Supramax TCT Index Point 3561.92 +65.88
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 28663 +608
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 31727 +585
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24781 +394
skvisen
13.08.2021 kl 12:58
5533
Fin melding. Gratulerer med dagen og God Helg!!!
Ingen ytterligere info nødvendig💰💰Fy. F er bare nydelig
Ingen ytterligere info nødvendig💰💰Fy. F er bare nydelig
Denne kan ta vanvittig hopp om ratene fortsetter ut året,ser vi 20 så 30 kr her?
Unaturlig billig vel?
Unaturlig billig vel?
tankardjr
13.08.2021 kl 13:30
5443
Nå er tiden inne for å være grådig. For de som har solgt så har det også vært rett valg da de har kunnet investere i andre papirer. Men for alle oss andre som har sittet stuck i denne og tapt renter på pengene er tiden inne for å sitte med oppover. Hvorfor? Jo fordi nå kommer alle haiene inn i papiret og vil ha aksjene våres billig som vi har holdt på med stor risiko når selskapet gikk dårlig. Da er det dumt å selge for billig. Selskapet er ca verdt 1100 millioner kr totalt og så legger de frem et resultat med et overskudd på nesten 900 millioner kr på et halvt år. Finnes ikke et selskap på ose med den prisingen og den inntjeningen. Nå er tiden inne for å beholde troen. Og selge når man mener man ikke trenger de ekstra kronene denne aksjen kommer til å toppe på. Jeg tipper den kommer til å toppe på 30 kr igjen. Og jeg tipper den står i 20 kr innen 1 måned muligens på 14 dager. God helg og gå å kjøp en bedre middag og en dyrere flaske på polet. Nå er det duket for fest i jinhui fremover.
regnskap1
13.08.2021 kl 13:35
5425
Virker ekstremt billig, men det er eierhistorikken som holder igjen kursen. Varsler de et saftig utbytte på den 17.aug blir dette kanon.
tobbelobb
13.08.2021 kl 13:53
5358
Tja...vi har jo sagt at denne aksjen skal opp en stund i diverse tråder her og håper at noen andre en oss "trofaste" har også handlet, å får med seg oppturen.
Ratene i ASIA ser ikke ut til å stoppe her heller----JIN har ca 8k i selvkost og de har litt lavere fraktrater en "normalen" grunnet eldre båter ,samt det er viktig å ikke sammenligne BDI indexer som ankommer daglig på supra rater....Vi hadde håpet nå på nærmere 20k i snitt Q2....og 25K i Q3 hadde hvert flott!
Så får vi se Tirsdag morgen om de som sitter over Mandag og avventer resultat fortsetter videre turen nordover , blir nok litt "sell on news" Tirsdag før den setter retning videre....selv hadde jeg "tippet" 15,- som target Q2 fremleggelse....jeg mangler enda 3,- i dag ser jeg ...
Dagens tall fra Asia:
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 29521 +858
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 32477 +750
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 25338 +556
Ratene i ASIA ser ikke ut til å stoppe her heller----JIN har ca 8k i selvkost og de har litt lavere fraktrater en "normalen" grunnet eldre båter ,samt det er viktig å ikke sammenligne BDI indexer som ankommer daglig på supra rater....Vi hadde håpet nå på nærmere 20k i snitt Q2....og 25K i Q3 hadde hvert flott!
Så får vi se Tirsdag morgen om de som sitter over Mandag og avventer resultat fortsetter videre turen nordover , blir nok litt "sell on news" Tirsdag før den setter retning videre....selv hadde jeg "tippet" 15,- som target Q2 fremleggelse....jeg mangler enda 3,- i dag ser jeg ...
Dagens tall fra Asia:
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 29521 +858
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 32477 +750
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 25338 +556
Realis
13.08.2021 kl 13:54
5352
Selskapet har ca. 109 millioner aksjer.
Etter det jeg kan se av børsmeldingen i dag, ligger det an til ca. USD 19 mill. i overskudd fra driften i Q2. Oppskrivninger kommer i tillegg.
Med USD 19 mill. i ordinært resultat skal det bli vanskelig å komme unna utbytte.
Etter det jeg kan se av børsmeldingen i dag, ligger det an til ca. USD 19 mill. i overskudd fra driften i Q2. Oppskrivninger kommer i tillegg.
Med USD 19 mill. i ordinært resultat skal det bli vanskelig å komme unna utbytte.