Supra sprenger 33000$

noprofit
JIN 06.08.2021 kl 15:37 16530

Men OSE belønner det med en nedgang, som vanlig :(

Nå er d på tide at JIN bryter 12 og beveger seg videre nordover.
tankardjr
13.08.2021 kl 14:06 4220

Tobbelobb du har sittet for lenge til å selge som en daytrader. Jeg også, poenget er at denne skal stabilisere seg på et høyere nivå nå. Husk den lå på 30 kr sist gang i 2 til 3 måneder med svingninger selvfølgelig. Jeg skal ikke selge på en et kortsiktig flapp men vente til den ihjelsnakka reprisningen som kommer i disse dager. Husk den lå en stund på 80 kr også og da var det meglerhus som anbefalte kjøp og stigning til 100 kr. Hele bulk markedet går inn i en ny bonanza tid nå alla slutten på 2000 tallet da det var lite skip men utrolig mange bestilte nybygg som skulle komme på vannet. Denne gangen har det ikke kommet nye bestillinger og ratene har tatt seg opp på samme nivå. Faktisk er det duket for ville priser i aksjen igjen. Men hver og en må få lov til å gjøre egne vurderinger på når de vil selge
Realis
13.08.2021 kl 14:10 4211

Kommende tirsdag kan de dele ut USD 0,1 pr. aksje, og likevel beholde USD 8 mill, eller 43%, i selskapet.

Vi får se.
Redigert 13.08.2021 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
tankardjr
13.08.2021 kl 14:17 4191

De oppskrivningene er helt riktig. Det kommer aldri til å bli ekte salgsverdier i regsnkapene. Når jinhui solgte i et skip i dårligere tider endte det bestandig med profitt i forhold til bokført. Tenk deg fremover nå hva et bulkskip er verdt på salgs markedet. De kommer til å stige og stige fremover. Dette skal også til slutt inn i aksjen. Jeg tipper at hvis de hadde solgt hele flåten nå og delt ut péngene så hadde vi fått 30 kr pr aksje.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 14:26 4198

Jeg kan også huske den perioden hvor den gikk til kr 30,og jeg så kursen føk ifra meg, Den skal gå over kr20 i første omgang.Hvilken fantastiske bulkrater det er for 3 og 4q.Det vil dra kursen videre mot 30. det kan bli 3 kvataler på rad med utbytte tror jeg.Hvilken rar prising på selskapet idag.
Aksjemarkedet ligger alltid 6 måneder i forkant.
DETTE ER DEN VERSTE PRISINGEN AV EN AKSJE JEG KAN HUSKE PÅ 40 ÅR PÅ BØRSEN.
det er sikkert mange som er ening i det.
Redigert 13.08.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
tankardjr
13.08.2021 kl 14:31 4226

I bulk så har det ligget i bakkant mye på grunn av at folk har mista troen på shipping. Skal vi begynne å ligge i framkant i shipping vil vi få en ketchup effekt på aksjekursen
Slettet bruker
13.08.2021 kl 14:39 4243

Kansje endel våker nå når supra er over 34000 dollar.
tankardjr
13.08.2021 kl 14:41 4257

Lol ja det er den verste prisingen. Det er så man nesten mister trua på folk som handler på børsen når slikt får lov til å foregå. Jinhui aksjene skulle vært tatt av børs på grunn av en slik prising. Hadde jo fått mer å selge aksjene fra mann til mann på gata som man gjorde når børsen var stengt i gamle dager
Schenk
13.08.2021 kl 14:43 4264

Husker Fredriksen prøvde å kjøpe opp JIN på noe over 20kr for mange år siden, i den supercyclen var JIN over 70kr
Slettet bruker
13.08.2021 kl 15:14 4213

Finnes det noen kursmålp på denne aksjen?
SuMay
13.08.2021 kl 15:22 4188

Nei, ikke som jeg kan finne. Har tidligere tatt det opp i JIN trådene.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 15:26 4204

Det kommer sikkert en analyse med kursmål etter tisdag 17august, hvor endelig ting ser mere klart ut.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 16:04 4121

Da stenger fuglen burikken til 17 august,og feirer dagens mini oppgang med Jin, og da blir det en flaske vin.
GOD HELG.
tobbelobb
13.08.2021 kl 18:55 3951

Jada tankardjr :-) som du sikkert har forstått med å være med på trådene med JIN så har jeg lært leksa….
Glemmer aldri at jeg satt å glodde på JIN da den gikk fra 3,50,- til 85,-….uten å kjøpe ….ville jo ikke ta en aksje som hadde doblet seg….
Den tabben gjøres ikke igjen…;-) JIN har hvert feilpriset og bare stålet i båtene omgjort til spiker ville gitt bedre pris :-)
Tålmodighet og ikke truseskvette ved litt nedsalg vil nok spare oss for kurtasje frem mot jul….Sorte svaner er det vi må passe oss for
God Helg og Lykke til videre på ferden
Slettet bruker
13.08.2021 kl 19:48 3882

Ja en minioppgang men det finnes jo nesten ikke aksjer i selskapet som er verdt kun 1,5 mrd.
Med dagens oppgradering av res 1halvår/q2.
Nå godt inne i q3 som vil gi enda bedre resultater vil de kunne få en enorm sterk resultatboom,og om ratene holder seg ut året vil de jo tjene netto 40-50 mill usd i q3 og q4 tilsammen.350-450 mill nkr.
For hele året vil det bli et sted mellom 65-75 mill usd netto eller 6-700 mill nkr,
Det kan vel og komme salg av eierandeler om det byr seg også.
Med supersatsing infrastruktur i Usa vil sikkert levering av jernmalm gi en enda større etterspørsel bulk i lang tid.

Slettet bruker
13.08.2021 kl 20:51 3803

Leste q1 rapporten,og det ser ut som q2 blir veldig sterkt som meldt men q3 med enda høyere rater og flere skip som har kommet som de har kjøpt vil jo gi enda sterkere inntekter for q3.
Hva var ratene i snitt q1 og q2,noen?
Og hva er ratene i snitt q3 til nå?
Ser skriver at det er ikke nye skipsbygg i sikte.

Fant en bra link:
https://fearnpulse.com/

Ratene 3 kvartal er som en ser veldig sterke og til og med TimeChart er skyhøye pr 1 year.
Det ser meget meget lyst ut.
Redigert 13.08.2021 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Sølvbuen
13.08.2021 kl 21:03 3781

Mht tenkt verdi av selskapet idag, ser vi ratene nå er 30-33.000 usd dagen og vi vet break-even cost er ca 8000 usd dagen. Dvs at selskapet nå har et dekningsbidrag pr båt pr dag ca 20-25.000 usd dagen nå. La oss anta dette blir liggende rundt 15-20.000 usd dagen neste 12 mndr. Tipper det kan sies å være tenkbart. Med 20-21 båter får man da 315.000 - 420.000 usd i dekningsbidrag pr dag. NOK 2,8 - 3,8 mill pr dag eller sum pr år ca nok 1 - 1,4 mrd. Holder markedet seg 2-3 -4 år blir akkumulert inntjening 3-6 mrd nok. Tallene viser at selskapet idag er priset til en P/E på ca 1 og dette er svært-svært lavt selvfølgelig. Oppsiden nå er formidabel. Skal vi si 5 - 8 X fortsatt ? Jeg tror faktisk dette kan være mulig - uansett vil det regne penger i tiden frem over på selskapet og aksjonærene. Vi gleder oss !
tankardjr
14.08.2021 kl 15:24 3432

Ja og hele selskapet er verdt 1100 millioner nok. Dette går bare ikke Ann i lengden. Blir nervepirrende å bli med oppover også men sånn som jeg ser det skal det mye til å ødelegge dette markedet. Så vi skal få god tid til å selge når den når nye høyder. Har 0 trua på at denne aksjen går rett og rett ned igjen som den har gjort før. Nå skal den være høyt oppe en god stund nettopp fordi det fundamentale er på plass noe det ikke har vært før når denne aksjen har gått mye.
Slettet bruker
14.08.2021 kl 15:27 3436

Det bør bli bra utbytte fremover med de gode ratene som er nå.
Den positive trenden i bulk har vært i over lenger tid nå.
Redigert 14.08.2021 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
tankardjr
14.08.2021 kl 16:07 3397

Peesonlig så håper jeg det blir lite og at de betaler ned den lille gjelda de har. Et gjeld fritt shipping selskap er en reinspikka gullgruve. Da snakker vi uttbytter uansett åssen markedet blir fremover. Går aksjen veldig mye så kaster jeg nok kortene. Tror det blir et utbytte men tror ikke det blir så mye. Og tror også vi får et lite utbytte før jul. Men vi blir ikke rike av utbyttene verken i jinhui eller i golden ocean. Husker jeg var med på utbytte fest i golden ocean det var på slutten av 2000 tallet. Men de utbyttene ble småtteri når aksjen falt. Så jeg skal ikke gå i den fella og sanke utbytter i jinhui det er kursutviklingen som er tingen her.
Slettet bruker
14.08.2021 kl 16:22 3396

Ikke uro deg for mye for det, du tror vel ikke Kinesere deler ut store cash til Norske venner?
Jo, utbytter blir du stinn av, hvis du mener noe annet tar du døktig feil, eller du bør spørre de som deltok i dry festen frem til 2008 i Golden Ocean.
Sannheten er at mange små faktisk ble rike i ferden Golden den gang, at det senere gikk rett i dass kan du ikke klandre selskapet for,, du må selv vite når du skal kjøpe og når du bør selge, for i dass vil det også denne gang gå når det er over toppen.

Er Jinhui litt smarte nå, så setter de emisjonen en gang for alle mens aksjen er oppe og kjøper seg litt nyere flåte,
for en eller annen gang i syklusen kommer de til å gjøre nettopp det.
Redigert 14.08.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2021 kl 16:30 3381

Takk skal du ha.Jeg personlig ønsker en høyere aksjekurs,og så er det alltid smart å betale ned på gjeld
Det handler først å fremst å tjene penger på vår investering,og utsiktene ser lovende ut for øyeblikket,
Stigende aksjekurs,økte bulkrater,og en ledese i godt humør,med Gode resultater fremover.
tankardjr
14.08.2021 kl 16:43 3386

Når golden ocean utvannet gamle aksjonærer med 90 prosent med giga emisjon så kan jeg faktisk klandre selskapet. Det vil si at de ikke skullle betale ut så mye utbytte det. I jinhui beholdt de egenkapitalen og det er derfor jeg er inne i den. Hvis vi ser bort i fra lilleput emisjonen fra 88 milloner til 109 millioner så var det utrolig bra prestert når markedet var dårlig i lang tid
mithra
14.08.2021 kl 17:32 3347

Longsitinbulk:
I motsetning til deg har jeg ingen innsikt i planene for et eventuelt utbytte fra Jinhui . Ei har jeg heller noen spesielle forutsetninger for å mene noe særlig om rateutviklingen utover de næremeste tre månedene.
Men med utgangspunkt i den informasjonen vi har fått av ledelsen i Jin, samt dagens FFA-er for supramaxratene for de neste tre månedene , bør vi kunne legge til grunn :
1. at P/ NAV for selskapet nå ligger under 0,5.
2. at en prognose for P/E hvis vi forutsetter dagen kurs( 12,75 ), ligger rundt 2,0

På denne bakgrunn, ville du virkelig råde ledelsen/eierne til å gjøre en emisjon nå ??
Selv har jeg vanskelig for å forstå at P/B kan fortsette under 1,0 noe særlig lenger.
En P/E rundt 4 virker også ganske rimelig.

Med mindre ledelsen på tirsdag signaliserer at de ikke vil betale et rimelig utbytte for regnskapsåret 2021, bør kursmålet for de neste tre måneder , etter min oppfatning heves til ca NOK 20.
Skuffer de oss, skal det bli vanskelig å komme videre fra dagens kursnivå.

Blir spennende å høre hva de sier.
Let it be
14.08.2021 kl 18:22 3306

Ratene er gode og sunn forretningsdrift tilsier utbytte. Investerer jo i aksjer for å få avkastning. Selv om JIN ikke har vist seg å være blandt de som er mest tilbakeholdne med akkurat det.
Slik jeg ser de siste dagers hendelser mht JIN
1. Ratefest Kursen stiger i fra dypet, over noen måneders tid.
2. Profit warning. Kursen stiger, men ikke det store.
3. Profit warning nr. 2. Leser jeg som at markedet reagerer ikke etter hva den første Profit warning og ledelsen forventet, derfor ny
4. Mangler bare et kraftig insidekjøp før resultatet fremlegges
5. Utbytte varsles på resultatfremleggelsen

Det må jo være i de store aksjonærenes interresse at aksjekursen gjenspeiler sånn nogenlunde kursen(i det minste)
Og ratefesten, den forsetter, og da vil det bli en fin jul.

Jeg krysser fingrene
Slettet bruker
14.08.2021 kl 19:04 3245

Det må du spørre ledelsen om selv, du får neppe noe svar uansett hva du spør om.
Om de skal fortsette med drybulk eller om de ikke skal, skal de fortsette må flåten fornyes, hvis de ikke skal fortsette som de mest møkkete, forurensende undergrunn selskap med den eldste flåten som får dårligst betalt.
At Jinhui bør emitere nå eller vente pga aksjonærer sier Nav er 0,5 må du spørre de om, svar får du neppe.

De emiterte for noen år tilbake på 8 kroner, en emisjon som var fullstendig unødig og hvor pengene gikk rett i lommene på brødrene de 3 årene etter som fulgte.

Nav i Jinhui er ikke 0,5 nå, den var,
Nav er et begrep på verdi, få eller ingen kjøper slik vintage tonnasje i dagens marked, bortsett fra de værste kineserne i klassen.
En gang i historien har Jinhui oppnådd Nav verdi i markedet, den gang var flåten splitter ny og de hadde et pågående nybygg program der tonnasje rullet ut en etter en i et supergodt marked, den gang var ratene på en Supra 60k.

Redigert 14.08.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
mithra
14.08.2021 kl 19:14 3227

Innsiderne har ikke anledning til å kjøpe aksjer nå. De må eventuelt vente til etter resultatet er offisielt fremlagt,
bulkinvest
14.08.2021 kl 19:20 3223

Bare tull med emisjon, den er bare oppspinn som longsit fabulere om! Jeg har vært med på emisjon i Jin og da var det en helt annen situasjon og de aksjene har jeg 60 % gevinst på! Long det svir nok at du gikk ut altfor tidlig og begynte å baisse(fullstendig skivebom)
Neste uke har vi et godt resultat som skal presenteres!
tankardjr
14.08.2021 kl 19:25 3220

Lol flåten er ikke så gammel. I Asia så er skipene regnet som splitter nye skip å regne. Ikke blir det så strenge miljøkrav på shipping sektoren der nede som vi holder på med i vesten. Kjøper du til mandagen så får du aksjene til 13 kr hvis du er heldig. Nei jinhui kommer ikke med en emisjon av flere grunner og en av grunnene er at da må de kjøpe flere egne aksjer for å opprettholde sin eierandel. Nei vi vet hva som skjer i jinhui det er et kjøp eller et salg i ny og ne av skip og så er det litt utbytte her og der. Nei nå er det ikke noe annen grunn til noe annet enn å være positiv selv om longsitnbulk prøver å fantasere om et negativt scenario. Her er det bare å glede seg til uka.
nhydro
14.08.2021 kl 19:58 3167

Blir i hvert fall bra med bonus på ledelsen denne gangen. Spennende å se om det blir noe igjen til aksjonærene
Slettet bruker
14.08.2021 kl 20:11 3143

Har vært plenty til aksjonærene utallige ganger, men det havner i 2 lommer hver eneste gang, kanskje de slenger ut en 10 øring denne gang.
De kan jo skylde på skipet de kjøpte av Belco, den dyreste vintage Supra så langt i syklusen.
Redigert 14.08.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2021 kl 20:43 3092

Skipslevealder på supermax er 25-30 år.
Det er lengre levealder på super og handy.
Pga miljøkrav bruker skipsfarten 18% mindre motorkraft og derfor vil etterspørselen øke pga lengre skipstid pr frakt.
Innen super og panmax er det ikke skipsbygging etter 2022 men innen capisize er det kortere levetid som er negadgående pga miljø og presses ned mot 18 år og tidligere skraping og med redusert mengde nybygg men mere mijøvennlige capsize skip kommer.
Supermax vil ved en nedgang holde bedre ratenivå.
Kineserne tvinger også last fra andre steder enn Australia noe som gir lengre fartstider og mindre kapasitet.
Kineserne ser kull som en nedadgående vare pga klimavennlige teknologier skal komme og skal være klimanøytral i 2060,men innen supermax vil andre metaller bli mere etterspurt i en teknologi utvikling fremover skrives det.

https://www.shipfinance.dk/media/2098/shipping-market-review-may-2021.pdf
Slettet bruker
14.08.2021 kl 21:47 2999

Å fable om emisjon for JIN nå er bare tøys. Selskapet opplever det beste markedet på mer en 10 år og pengene renner inn i en allerede velfylt penge-binge. Antar at de fleste i denne sløyfen er kjent med at selskapet ved utløpet av Q1 satt med USD 48 mill i cash og eiendom bokført til USD 30 mill samt knapt hadde noe gjeld? På toppen av dette kommer hva de har tjent i Q2 og rimelig må forvente å tjene i Q3 og Q4.
Nei, her er det bare å endelig glede seg over (starten på) re-prisingen av selskapet og forvente seg at kursen kommer til å nærme seg nåværende NAV på kr 25-30 ila de neste månedene - og sannsynligvis stige i takt med dry-bulk markedet deretter. Vi bør med rimelighet forvente at hong-kong kinesere og internasjonale shipping investorer hiver seg på å bidrar til dette, så får longsitinbulk og andre sitte der å spy ut tullet sitt. De sitter formodentlig investert i dårligere selskap!
Når selskapet vurderer at det er på tide å investere i ny tonnasje (og dette er forhåpentligvis ikke før et internasjonalt regelverk er klart ift hva kravet på nye skip bør ligge på) så tipper jeg kontaktene deres på kinesiske verft er rimelig gode og at de har plenty med finansieringskilder hos asiatiske og andre finansinstitusjoner inklsiv leasingselskaper dersom dette viser seg å være rimeligst.
Per i dag så er dette et meget godt drevet selskap med en meget god flåte som opererer i et meget godt marked med historisk gode fremtidsutsikter. Ikke la noen forsøke å overbevise dere om noe annet.
nhydro
14.08.2021 kl 21:52 2994

Det er fortsatt et selskap hvor ledelsen beriker seg selv grådig på bekostning av aksjonærene
Let it be
14.08.2021 kl 22:08 2964

Enda en kurs-trigger(en stor en). Longsitinbulk er på banen med skriverier on JIN. Sist i ADS så ga det meg bra avkastning å gå motsatt av hva Longsitinbulk messet
bubby
14.08.2021 kl 23:38 2878

Han er egentlig Shortsitinbulk..
Slettet bruker
15.08.2021 kl 16:13 2561

12 kroner er brutt,hva er neste motstandsnivå?
Slettet bruker
15.08.2021 kl 16:57 2519

Med litt skyv fra imorgen tidlig og ut uken, kan denne fort nærme seg 17 kr i slutten av uken. Så får vi se om omsetning holder seg høy.
Redigert 15.08.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
15.08.2021 kl 17:50 2435

Longsittinbulk: Det å holde seg beskjedent i bakgrunnen, når man mangler temakunnskaper, er ofte lurt . Da slipper man forsmedelsen ved å ta feil så ofte. Den moderasjonen burde du benytte deg av, for det å virke belærende når man står ensom på et jorde, gjør seg dårlig. Og det gjør du stadig vekk.
Nøkkelen til fortsatt stø inntjening for Jin, ligger i å holde skipene i drift. Og de tjener like godt i reisemarkedet, der de trader, som sine konkurrenter. Det er først når det blir snakk om lange certepartier at moderne tonnasje får litt bedre betalt, naturlig nok. Men det nåværende marked er spådd å vare kanskje gjennom 2023 og, hvis det blir snakk om tilleggstonnasje, må det letes etter god «secondhand». Da kan de settes i drift umiddelbart og tjene gode penger, fremfor å bestille nye skip som leveres når moroa er over.
Men du ser at brødrene forstår det. De forstår også, helt sikkert, at de må holde skipene i god stand, skal de tjene penger. Hvis ikke, kommer «port state control» og tar dem. Er du i tvil om hva som er best for aksjonærene, kan du sammenligne med regnskapet til, f.eks, «Belships». Vi, som aksjonærer, bør i alle fall sette pris på forskjellen. Hvis du er interessert i å vite det, var det investeringsviljen til norske redere, i gode tider, som hadde hovedskylden for mangefallet av rederier i 70-årene. Og hvem kjøpte? Ja, ganske riktig, kineserne! De visste hvor den beste tonnasjen var å hente. Så snakk ikke nedsettende, generelt, om disse menneskene, de har ofte mye å lære oss.
Slettet bruker
15.08.2021 kl 18:20 2384

Takk skal Du ha,og det ser ut som Vi får en Superuke med Jin.Det er sikkert ikke mange som tør å være ute etter 16.25 imorgen,så det kan svinge bra oppover.