KURSKOLLAPS i hydrogen. 18. feb; Kan du FÅ STØRRE SALGSSIGNAL?

Hammers
NEL 06.08.2021 kl 22:57 34920

Så vidt jeg vet har ikke noen av hydrogenaksjene noen gang tjent penger på driften - selv etter 8 år for NEL's vedkommende.
I stedet øker underskuddene i et stadig raskere tempo. NEL har riktignok høstet aksjefortjenester i en kort periode, men på driften går det stadig verre.

Krysseierskap hjelper ikke i lengden - selv om det i enkelte nylige kvartaler har vært en vellykket strategi.
Spesielt gjelder dette for NEL - som eier en pen porsjon aksjer i NKLA og EFUEL.

Jeg har et notat som sier;
Når kursen til NKLA endrer seg med $10 endrer beholdningen til NEL seg med ca 100 mill.
Når kursen til EFUEL endrer seg med NOK 10 endrer beholdningen til NEL seg med ca 120 mill.

Sikkert hyggelig i oppgangstider, men når ALT ser ut til å skjære seg innen segmentet til samme tid er dette VERRE ENN VERST!
Chartene forteller hva summen av ALLE aksjonærer FAKTISK gjør med egne midler (ikke hva enkelte sier at du skal gjøre med dine).
Bildene bør virke skremmende for de fleste hydrogenoptimister. Det foregår trolig et KOLLEKTIVT SALG innen segmentet!

NKLA; https://www.tradingview.com/x/WeFMPwtP/ Aksjen sjonglerer rundt ATL! Tidl CEO (T Milton) er siktet for svindel/bedrageri.
EFUEL; https://www.tradingview.com/x/g0ldlJ6b/ Brudd på KRAFTIG støtte har funnet sted. Pot; Ca kr 20 - ut fra chartet.
NEL; https://www.tradingview.com/x/ODnf1urR/ STOR Hode/Skulder-formasjon har fått brudd. Pot ned mot kr 8-9.

Miltons sak;
https://www.cnbc.com/2021/07/29/us-prosecutors-charge-trevor-milton-founder-of-electric-carmaker-nikola-with-three-counts-of-fraud.html

Hilsen Hammers
Redigert 18.02.2022 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.08.2021 kl 22:32 6049

Nok et eksempel på den røykleggingen av virkeligheten som pågår.
Atomvinter
20.08.2021 kl 22:34 6057

De har benyttet seg av opsjonene og kjøpt aksjer, for deretter å selge umiddelbart.

De sier en del om hvor vanvittig stor boble NEL har blitt.

Bare amatører og tullinger som kjøper denne aksjen.
Redigert 20.08.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.08.2021 kl 22:53 6051

Dagens meldingen er nok et eksempel på den røykleggingen av virkeligheten som pågår.
Et annet eksempel er det FORMIDABLE antall med aksjer som finnes i NEL.

NEL har trykket opp hele 1457297488 aksjer. Jeg velger å skrive opp sifrene i rekkefølge.
Et aksjeantall som er på 10 sifre - og de færreste har peiling på hva tallet er for noe.
De færreste kjenner trolig til at det finnes så mange aksjer i omløp.

1 MILLIARD 457 MILLIONER......og noen hundre TUSEN aksjer.
Nesten slik at man mister pusten når man tenker på det! Spesielt når man vet at 1 MRD = 1000 millioner.
Dvs; NEL består av 1457 MILLIONER aksjer......+ noe "småtterier" på flere hundre tusen.

Jeg har et egenutregnet notat som sier (husk selskapet tapte 652 MILLIONER i 2020 - 2021 blir langt verre);
- Den dagen NEL tjener 1 MILL betyr dette en inntjening på kr 0,0008 pr aksje.
- Den dagen NEL tjener 10 MILL betyr dette en inntjening på kr 0,0080 pr aksje.
- Den dagen NEL tjener 100 MILL betyr dette en inntjening på kr 0,0800 pr aksje.
- Den dagen NEL tjener 1 MILLIARD betyr dette en inntjening på kr 0,80 pr aksje.

Altså; Et DØDFØDT løp!
Den dagen tjener 1 MRD vil dette utgjøre en fortjeneste på "hele" 80 ØRE pr aksje.
Dagens kurs ligger himmelhøyt over de villeste fantasier du kan tenke deg.

Ikke rart at NEL er Norges mest shortede aksje!
Bare så synd at jeg selv har som prinsipp at jeg aldri skal shorte!
Redigert 20.08.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Funderer
21.08.2021 kl 08:17 5895

Flott , du skriver slik at selv jeg skjønner det . God helg :)
bravi
21.08.2021 kl 09:39 5854

Fine utregninger det der, neppe noen som ser for seg noe utbytte i denne aksjen nei.
Kursfallet i 2021 er fra 33 i januar og ned til 13,50 nå. Virker ikke som det stopper her, hvor langt ned kan man forvente at kursen går før den bunner ut?
Gork
21.08.2021 kl 12:50 5765

E24 hadde en artikkel for noen uker siden ang. NEL. Konklusjonen der var at konkurranse situasjonen har endret seg kraftig, fra å være nesten alene til å ha hauger av konkurrenter. Man kan i dag kjøpe elektrolyserør, fra Kina, som ser til forveksling lik NEL sine. Markedet sin utvikling er heller ikke rask nok, til at det oppstår gap mellom tilbud og etterspørsel, så her blir det priskonkurranse. Produsere i Norge er da ingen fordel.

Uansett, lykke til.
Odi.1
21.08.2021 kl 13:28 5748

ref: herm
" - Den dagen NEL tjener 1 MILL betyr dette en inntjening på kr 0,0008 pr aksje.
- Den dagen NEL tjener 10 MILL betyr dette en inntjening på kr 0,0080 pr aksje.
- Den dagen NEL tjener 100 MILL betyr dette en inntjening på kr 0,0800 pr aksje.
- Den dagen NEL tjener 1 MILLIARD betyr dette en inntjening på kr 0,80 pr aksje.
"

Helt spinnvilt. Opticom eventyret kom ikke opp i noe så ekstremt en gang som dette her.
Slik blir det når media og politikere hauser på regelrett gigantiske taps prosjekter og mer eller mindre brain stormer yngre mennesker til å igjen tro på Nissen.
En ville fått mer moro å laget papirfly av tusenlappene å kastet de ut ett vindu, en å kjøpe denne på disse kursene som har vert og helt åpenbart den skal ned til fremover. Selvsagt har dette Nicola "tegneserie" selskapet hatt en enorm påvirkning også . Prøvet å advare i sin tid, men ble selvsagt latterlig gjort promte.
Uten at jeg bryr meg en millimeter.
Redigert 21.08.2021 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
nucleus
21.08.2021 kl 13:44 5743

Blir noe usikker.. På eller hvis om du tiltaler du tiltaler deg selv, eller andre på dette forumet? "Få hue opp av sanden og innse at du lever i en boble"!? Imponerende setning av noen som bruker surt oppsparte penger, på en heller bedrøvelig investering. Så ska forsvare denne elendige investeringen for alle makter med tvilsomme argumenter. Selskapet NEL ekonomi er en ting, antall aksjer og emisjoner noe helt annet. Så ska vi heller prate lavt om driftsresultater. Så heller den fantastiske og fabelaktige fremtiden. Hvem har hue under sanden? Ja, si det..
Collo
21.08.2021 kl 14:02 5726

Hue opp av sanden er rettet mot klimaskepsisen som ble uttrykt. Det handlet ikke om NEL

De skrives så mye om at klimakrisen bare er tull uten at det dokumenteres.
Redigert 21.08.2021 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Value Investor
21.08.2021 kl 14:39 5674

Det er fordi fyllestasjoner ikke er lønnsomme før man kommer til et visst volum, men det finnes en alternativ metode som heter solid hydrogen storage, der hydrogenet lagres på en film og frigjøres med lys. Da er man ikke avhengig av volum før det er lønnsomt, og hver enkelt forbruker kan kjøpe det han hun trenger på hydrogenbutikken. Dette kan så drive det man ønsker. Med blå produksjon av hydrogenet er da alle problemer løst, men NEL har ingen plass i den løsningen, siden de ikke produserer noe av det som skal til.
Spanstind
21.08.2021 kl 17:37 5589

Oppsummert fra den fordekte børsmeldingen fra NEL i går kveld kan vi oppsummere at det var et betydelig primærinnsidersalg i går. https://newsweb.oslobors.no/message/540381

488 800 opsjoner ble utøvd til å kjøpe aksjer av primærinnsidere. Disse ble da solgt videre samme dag. Her tør de ikke holde på aksjene en eneste dag!

I tillegg til dette står det på slutten i punkt 2 det i tillegg ble solgt 181 899 aksjer som ikke hadde noe med opsjonene å gjøre.

Hvorfor er da tittelen på meldingen "Excercise of employee share options and issue of shares" Her var det i tillegg SALG av aksjene en fikk av opsjonene. I tillegg var det SALG av aksjer som ikke hadde noe med opsjonsprogammer å gjøre.

Dette var bare primærinnsidere i NEL som det var børsmleding om. Tenk dere hvor mye innsidesalg det må ha vært uten om dette av folk som ikke er primærinnsidere. Ikke rart kursen startet opp i går og vendte brått nedover.
Redigert 21.08.2021 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.08.2021 kl 20:00 5503

TRIKSET som her er benyttet er som sagt dette med det skyhøye aksjeantallet.
Dette er noe de færreste "vanlige mennesker" som handler på børs skjønner noe som helst av.
Om NEL-aksjonærene selv skjønner stort av sammenhengene tviler jeg i grunnen sterkt på.

Tenk på det;
Når kursen på NEL endrer seg med så lite som en ørliten "10 øring" (mynten som ble faset ut for 28 år siden) -
ja så endrer selskapets verdi seg med hele NOK 146 mill.
Selv en lurendreier på toppnivå ville ha slitt med å konstruere noe slikt på bedre måte.

10 øre og utslaget på 146 mill kan sammenlignes med Armstrong da han satte beina på måneoverflaten i 1969:
"That's one small step for man, one giant leap for mankind (NEL)."
Spanstind
21.08.2021 kl 20:13 5538

Ja, enig i det. Hadde aksjeantallet vært en tiendedel ville mange småaksjonærer syntes den var dyr, men det er jo akkurat det samme.

Det er en uting at selskaper informerer om innsideinformasjon til analytikere i forkant av kvartalstall. Burde vært slått hardt ned på, store bøter og fengselstraff i grove tilfeller.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/08/20/7723188/nel-slo-alarm-tre-uker-for-krisetall

Ikke rart primærinnsidere dumper aksjer i bøtter og spann.
Redigert 21.08.2021 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.10.2021 kl 20:23 4752

Stadig flere analytikere går nå mot NEL og shorten øker i takt med dette.

Morsomt at man nå kan lese at 2 av Paretos analytikere kommer med kraftig SALG og kursmål ca kr 8.
https://e24.no/boers-og-finans/i/EazvOl/veddemaalene-paa-nel-ras-hopper-foer-tallslipp

Neida, ikke morsomt at folk trolig vil tape penger, men morsomt siden jeg allerede i hovedinnlegget fra august antydet NEL i ca 8-9
(se min konklusjon e/linken til chartet). En konklusjon jeg den gang dro ut fra min tekniske vurdering.

Som jeg sporadisk har på sagt på forumet i lengre tid;
Selskapet har ALDRI tjent 5 øre på driften siden starten i 2014. I stedet har økende underskudd gått hånd i hånd med økende inntekter.
Man snakker om en slags eksponentielt fallende kurve (stadig brattere falltakt) der alt går så mye verre det kommende år.

For årene 2018-20 er tapstallene hhv (mill NOK); 196 - 254 - 415
Pr H2 2021 hadde selskapet tapt i underkant av 400 mill (operating loss).

Et poeng jeg ikke har sett noen nevne er verdifallene på aksjene i EFUEL + NKLA.
I Q3 alene har totalsummen av de investeringene falt med totalt ca NOK 370 mill - etter mine beregninger.

Tallene for Q3 kommer torsdag.
Redigert 18.10.2021 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
Seriøs
18.10.2021 kl 20:30 4737

Har lest mange av dine innlegg og de stemmer til slutt og som her
Hammers
18.10.2021 kl 21:16 4678

Helt enig med deg der!
Når meglerhus etter meglerhus står fram "med forside" og skriker om himmelferd blir gjerne mine prognoser forskjøvet i tid.
Når realitetene etter hver kommer på bordet - ja så går det som regel veien.
Seriøs
18.10.2021 kl 21:44 4616

Det som har forsinket kollapsen i NEL er at det er litt for mange som tror på himmelferd fortsatt. Er et problem for de å slippe taket når de har kjøpt på ennå mer sinnsyke kurser og ikke solgt. Blir dessverre mer tap for de og tror faktisk at vi ser 10 tallet snart og 5 tallet før og hvis det snur. Er veldig usikker på om det snur for Nel har jo ikke noe å by på annet enn store tap hver dag
Hammers
22.01.2022 kl 00:44 4063

Jeg har ikke skrevet om NEL + "partnere" siden sist. Sikkert et halvt år siden.
Advarslene har hele tiden stått i kø. Nå kan det se ut som om det meste sprekker i ballongene.

NKLA;
- Falt i dag med nesten 9% - til historisk lave 7,30. En kurs som ligger GODT under selskapets historiske åpningskurs på ca 9,50.
- Hva NEL kjøpte sin beholdning på vet ikke jeg, men nå går man kanskje/trolig med tap på innehavet sitt?
- https://www.tradingview.com/x/ZmMD3ry7/

EFUEL;
- En grusom børsdag med fall på nær 12%.
- https://www.tradingview.com/x/BWES5wbo/

NEL:
- Fortsatt verdsatt til nesten 20 MRD, mens regnskapets historie i alle år har vist stadig rødere tall. Q for Q.
- https://www.tradingview.com/x/RN63V14z/

At Løkke velger å gå av før den store smellen kan man ha full forståelse for.
Først IR-direktør i skandaleselskapet REC. Nå CEO i noe tilsvarende i NEL.

PS; Bare ikke fortell noe til tyskerne.....!
Value Investor
22.01.2022 kl 10:07 3977

Synes å huske de kjøpte 1 million aksjer for $5 per stk, som så steg til $80, og altså var verdt 700 millioner kroner, mens det nå er snakk om en verdi på 65 mill.
Value Investor
22.01.2022 kl 12:07 3906

Mulig jeg tar feil og de kjøpte 1,2 millioner aksjer for 50 mill kr, til $5 per stk, husker ikke helt
oppvigår
23.01.2022 kl 17:14 3750

Du ser til å følge godt med, og da har du vel innsett at dette grønne skiftet vil kollapse innen et par tiår. Hvorfor?
Hammers
23.01.2022 kl 18:51 3739

Det grønne skiftet vil ikke kollapse, men enkelte overprisede aksjer uten annet enn en "grønn ide" på en presentasjon vil gjøre det.
Det finnes mange av dem på børs. Verdsatt fra 4-5 MRD og oppover! Selskaper som gjerne er uten drift eller inntekter i det hele tatt.
Slettet bruker
23.01.2022 kl 19:18 3758

"EU-kommisjonen har gitt statsstøttegodkjenning til den tyske regjeringen for å tillate finansiering av hydrogenimportprogrammet «H2Global» med €900 millioner." :)

https://www.pinsentmasons.com/out-law/news/wasserstoff-eu-kommission-bewilligt-h2global
JahMason
23.01.2022 kl 19:46 3704

Hva tenker du om Hydropro da?
Mcap 730mill (en del levere enn mange andre), 57mill aksjer utstedt (så langt), 443mill cash on hand fra Q3, rettet mot industri, gas/olje/metall/turbiner, tilstede lokalt/hubs og «after sales» med vedlikehold og oppgraderinger div som videre inntjening. Brennes selvfølgelig en del cash, men virker å gå på storindustri, stor skala prosjekter og ledelsen virker ha beina på jorden
Hammers
23.01.2022 kl 20:07 3749

Har ikke peiling på selskapet og har ingen tanker om det.
Jeg er generelt sett 100% lunken til alt som har med hydrogen å gjøre.
Vet ikke om det finnes noen av dem som er i nærheten av å tjene penger - og jeg bryr meg heller ikke.

NEL har jeg skrevet noe om. Dess dårligere drift og større tap - dess høyere kurs.
Realitetene er visst nå i ferd med å innhente dem.

At Løkke til samme tid passer på å trekke seg tilbake - etter først å ha skummet fløten - sier kanskje sitt?
Redigert 23.01.2022 kl 20:07 Du må logge inn for å svare
oppvigår
23.01.2022 kl 21:12 3676

Når jeg snakker om å kollapse, så er det at man har bare kanskje hatt fokus på CO2-utslipp. Man har ikke tenkt på konsekvensen av den rovdriften på de stoffene som trengs til batteriene i elbiler, ferjer osv. Kobber er et av de viktigste stoffene, som det etter hvert tar slutt på å finne her på jorda. I en fossil bil trengs det 3,5ganger mindre kobber en en elbil. Ser vi på de aller største vindmøllene, så trenges det 30000kg ( 30 tonn).
I en reportasje av Andreas Klemsdal (Finansavisen), uttaler gruvesjef Øystein Rushfeldt, adm.direktør i Nussir følgende: " Alle gruver i verden går på full produksjon. Produksjon av kobber kan ikke økes på kort varsel Og det tar 15-20 år å starte en ny kobbergruve. Det betyr at det vil ta kanskje et halvt århundre å doble dagens produksjon".
Legg dette på minnet, som han sier: " Store deler av samfunnet tror at vi bare kan vedta en omstilling til fornybar energi. Det virker som politikerne tror vindmøller og elbiler er noe du bare kan bestille i butikken, som hyllevare. Men det kreves innsatsfaktorer for å få til omstilling".

Dette var noen sannhetens ord. Man har ikke tenkt på konsekvensene. Da må man begynne å tenke gjennom hva som kan begrense kobber bruken. Vil hydrogen være ett bedre alternativ en videre stor satsning på elbiler, elmotorer i båter, vindmøller osv. ?
Hvor mange år gikk Statoil med underskudd?
Hammers
23.01.2022 kl 22:54 3593

Som jeg har sagt utallige ganger her inne; "Grønne aksjer er ikke Grønne aksjer".

Det finnes et stort utvalg ulike sektorer.
Sektorer der man sysler med ulike måter å få brukerne av "deres metode" til å oppnå nullutslipp i egen bedrift.
Noen har ikke en utprøvd teknologi. Andre har produkter som rett og slett blir for kostbare for å oppnå lønnsomhet.
Eller de er avhengige av innsatsfaktorer som på sikt vil ta slutt/bli en mangelvare.

Det er likevel andre sektorer som har UBEGRENSET tilgang til de innsatsfaktorene de selv benytter.
F. eks de selskapene som omdanner alle mulige avfallskategorier til REN ENERGI.
Etter mitt syn vil vi finne kommende børsvinnerne blant disse.

Lavt prisede selskaper med vel utprøvde teknologier. Slike som beviselig fungerer hos sluttbrukerne.
Selskaper som får store internasjonale konsern til å gå til karbon-NEGATIVE der teknologien tas i bruk.
Selskaper som leverer utstyr som får de samme konsernene etter noen år til å gå med OVERSKUDD ved bruken av deres teknologi.

Dette er noe helt annet enn disse overprisede som aldri har tjent 5 øre på børs, men går med stadig større underskudd for hvert eneste Q. Det gjelder bare å finne de rette - så ordner det seg nok kursmessig for eierne - etter hvert som folk får opp øynene!

Om de finnes? GARANTERT!
Redigert 23.01.2022 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.01.2022 kl 00:31 3564

Hvis man går tilbake til trådens budskap (med inkluderende TA) ser man følgende utvikling i de 3 aksjene;

- EFUEL; Fra 58,85 til 36,64. Et Fall på 38%
- NKLA; Fra 10,28 til 7,30. Et fall på 29%.
- NEL; fra 14,94 til 12,92. Et fall på 14%.

Gjennomsnittlig fall på 27%.
En utvikling "Just for starters"???
Villmarka
24.01.2022 kl 06:02 3510

Rent bortsett fra at NEL ikke er i nærheten av å tjene penger og at partneren i USA ligger dårlig an, er hydrogen et blindspor. 20 - 25% av energien blir brukt for å omdanne/splitte vann til hydrogen. Da er det mer logisk å bruke strøm direkte. Alle løftene på den siste miljøkonfernsenbetyr 9% nedgang i CO2. Hvis alle løftene blir holdt - og det blir de ikke. Så skal man i tillegg produsere 20 - 25% mer grønn energi for å produsere hydrogen? Ikke mulig. Den eneste nytten hydrogen kan ha er som lagring av energi siden de grønne energikildene vind og sol vil ha nedeperioder og siden batteriteknologien ikke er kommet langt nok.
Hydrogen vil i beste fall være nyttig i en overgangsfase. Det er fullstendig ulogisk å basere noe som helt på hydrogen så lenge produksjonen av hydrogen basert på strøm eller CH4 er energienegativ.
Villmarka
24.01.2022 kl 06:11 3499

Når jeg gikk på Handelshøyskolen i slutten a 70 åene var det et fag som omhandlet ressursmanagement. Jeg husker rimeligvis ikke mye, men 2 av hovedtesene var 1.) om 30 år skal det vli så varmt i Norge at vi kan dyrke appelsiner. Her bommet man med noen år. Og 2) vi renner tomme for råvarer. Jeg husker speslielt at olja skulle vare i 20 år (kjempebom) og kobberet i 7 år (megabom). Priser har en tendens til å fremme økt produksjon og redusert forbruk. Eller sagt på en annen måte - nød lærer naken kvinne å spinne (eller noe sånt). Jeg har altså ingen bekymringer på råvarefronten - jorda blir ulevelig lenge før vi renner tomme.
Atomvinter
24.01.2022 kl 12:34 3319

"Priser har en tendens til å fremme økt produksjon og redusert forbruk."

Føy til resirkulering. Om noen få år vil nær 100% av alt kobberet i bilbatterier bli resirkulert.
Value Investor
24.01.2022 kl 18:38 3210

6,5 usd for nikola nå, men mcap er fremdeles på respektable 25 mrd kr, men det er jo ned mer enn 90%. Hvordan de nå skal klare å finansiere å utvikle og sette i produksjon lastebilen, pluss utrulling av et nettverk av hydrogenstasjoner, det er for meg en gåte. Tror de kommer til å satse på elektriske lastebiler.
Bullinvestor
24.01.2022 kl 19:28 3175

Hammers. Mange aksjer får bank nå. Ser vi på Vow den traff jo 20 blank med et brak i dag. Ikke godt å si når denne uroen er over.. eneste som hjelper er liggende penger!
Spanstind
25.01.2022 kl 08:45 3045


NEL: DNB MARKETS MENER NEL RAMMES FRA FLERE HOLD, KUTTER KURSMÅL

Oslo (Infront TDN Direkt): Etter å ha trosset tyngdekraften i en årrekke, er det nå en rekke faktorer som ødelegger for Nel.

Det er beskjeden fra DNB Markets i en analyse publisert tirsdag, hvor meglerhuset nedjusterer kursmålet til 7 kroner pr aksje, fra tidligere 9 kroner pr aksje – og opprettholder salgsanbefaling.

Endringen i ledelsen til Nel har skapt usikkerhet, i tillegg til at investorers vilje til å verdsette Nel ved høye EV/salgsmultipler ser ut til å ha bleknet, skrives det i analysen.

"Fra et industrielt perspektiv, fortsetter konkurrentene å ekspandere produksjonskapasitet og har sikret flere ordre enn Nel", noterer meglerhuset. Konkurrentene som nevnes er ITM, Cummins og Thyssenkrupp Nucera.

DNB Markets ser for seg en sannsynlighet for at det vil bli et høyt tilbud av elektrolysører i tiden fremover, hvilket vil bidra til å dra ned prisene.

Hva gjelder at det trolig snart vil komme inn bestillinger hos Nel, mener DNB Markets at det også bør være bredt forventet i markedet.

"Nel har igjen mislykkes med å få inn store ordre i fjerde kvartal, og henger bak konkurransemessig", skriver meglerhuset.


TDN Direkt finans@tdn.no
Redigert 25.01.2022 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Mr Erik
25.01.2022 kl 08:59 3027

Finansavisen og dnb 😂😂 Gjlr alt de kan hver gang det ser ut til p kunne bli en bra dag!!!
Value Investor
25.01.2022 kl 09:27 2993

7kr er fremdeles en høy prising, det gir en mcap på rett over 10 mrd.
Spanstind
25.01.2022 kl 10:02 2928


Skjønner ikke hvordan de kom kom fram til 7 kr. 3 kr er mer riktig.
Value Investor
25.01.2022 kl 10:53 2887

Du kan jo være trygg på at når kursen faktisk nærmer seg 7 kr så justerer dnb sitt kursmål god tid i forveien, slik at salgsanbefalingen opprettholdes. Først når dette gir litt mening, feks hvis mcap næremer seg verdi av eiendeler, eller noe slikt, vil jeg tro at de faktisk setter et kursmål de mener er rett.
Value Investor
25.01.2022 kl 12:14 2823

Blir vel også feil å si at sektoren har kollapset, og så i neste setning gi et kursmål på 10mrd, samtidig som du forklarer at de aldri kommer til å tjene penger pga alt for sterk konkurranse i markedet