Q2 DOF og veien mot 2022 !

tobben
DOF 09.08.2021 kl 15:33 224784

Kan Q2 bli et økonomisk vendepunkt for DOF ? Moderne båter og flere langsiktige kontrakter er et godt utgangspunkt for veien videre.
AlanS
27.08.2021 kl 16:23 3932

Flott! For å gjøre dette bør noen formaliteter på plass.
1. Aktivitetsgruppen bør få en del dokumentasjon på plass: navn, vedtekter(minst tydelig formål), og medlemsregister
2. Fullmakt bør være tydelig og hensiktsmessig (trenges hjelp med teksten).
3. En styringsgruppe for å jobbe systematisk med saken (Helt enig med deg, hstray, om dette).

Rent praktisk: Bør settes opp en google konto for styringsgruppen for å håndtere kommunikasjon, registrering, og andre praktiske ting.
Redigert 27.08.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
xcountry70
27.08.2021 kl 16:13 3928

Ikke bare mulig , men så langt er min mening at vi har fulgt opprinnelig refinansieringsplan . De første forfallene kunne skyves og med emisjon hadde det vært unødvendig med kreditornødlånet på 100 mnok. I den avtalen var alle aksjonærer likebehandlet og vi stiller også opp denne gang. Å fremme ett dårligere forslag for aksjonærene på generalforsamling nå med den fremtidsprogosen, vist på webcast siste kvartallsrapport av Mons, må forklares godt.
hstray
27.08.2021 kl 15:55 4979

Hei, det man må få på plass er ett google forms system hvor man registrer fult navn, og eller juridisk enhet som eier aksjene. Deretter må det innhentes fullmakt fra person, eller juridisk enhet som eier aksjene. Dette kan gjøres digitalt. Når man oppnår 5 %, 10 % må dette flagges iht flagge regler. Da vil det automatisk bli media oppmerksomhet som vil tjene saken. Dette er veien å gå, og krever en gruppe som jobber med systematisk.
JALLA
27.08.2021 kl 14:10 5062

Har sendt info til Hstray om antall aksjer og mitt brukernavn her slik at han kan synliggjøre hvem som sitter bakom ulike poster.
Redigert 27.08.2021 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
tobben
27.08.2021 kl 13:51 5099

Ble vel håndtert på en strålende måte forrige gang av Hstray? Alle som er med bør sende mail med navn og antall aksjer tenker jeg.
AlanS
27.08.2021 kl 13:45 5111

Det er viktig at folk er komfortabelt med informasjonsdeling. Selvfølgelig bør oversikten være anonymisert.
Slettet bruker
27.08.2021 kl 13:39 5109

Hva med at du mottar opplysninger av den enkelte med navn og antall aksjer . For så å kunne få oversikt over hvor mange vi er etc . Den legges ikke til innsyn ( anonymitet) ,men kun for å ha oversikt i tilfelle vi må gå videre .
AlanS
27.08.2021 kl 13:33 5143

God stemning her! Dette er bra.
Jeg kan godt hjelpe med registrering av de som er med og oversikten av den totale beholdningen til gruppen. Tenker at "google forms" vil fungere fint for dette.
Det er viktig å ta hensyn til personopplysninger. På forumet er vi "anonyme" til viss grad, men så snart beholdning rapporteres blir det ikke lenge så.
Derfor er jeg åpen for forslag hvilken informasjon som skal samles inn utenom antall aksjer og kontaktinformasjon.
JALLA
27.08.2021 kl 13:14 5186

Støtter dere i jobben og er med jeg. Jo flere som er med jo bedre tenker jeg. Takk for innsatsen Hstray og dere andre som engasjerer dere så mye på alle våre vegne:)
tobben
27.08.2021 kl 11:11 5304

For ikke å glemme økte kostnader pga covid. Det bør være mulig å sy sammen en realistisk refi basert på dagens tall og prosjektutsiktene for de nærmeste årene .
Redigert 27.08.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
hypotetic
27.08.2021 kl 10:41 5382

Ledelsen i selskapet CEO og CFO jobber antageligvis for oss og de er nok begrenset involvert i restruktureringen. Det er styreleder og først og fremt bankene våre som bør få beskjed fra aksjonærene om at misbruk av tillit og forfordeling i disse lukkede møtene vil bli forfulgt. De har alle et stort kobbel av innleide advokatspesialister og tilretteleggingsspesialister som alle har suksesshonorar og bonusbaserte ordninger. Da ender dette selvfølgelig med totalt ran av oss småaksjonærer som ikke får delta på møtet. Når det gjelder kursen i DOF er denne i dag tilpasset et worst case scenarie om at det er blir ekstremutvanning. Da XXL kunngjorde at det ble emisjon og hva som trengtes steg kursen over 1000% ganske raskt inklusive de omsettelige tegningsrettene. Saken er at veldig mange først vil kjøpe aksjen etter at de vet hvor mye bankene krever i ny kapital. Uansett er det beste for alle nå utsettelse av all restrukturering frem til det er mulig å regne på fremtidig inntjening og de kraftig stigende ratene som også Subsea 7, SOFF og samtlige andre selskaper i sektoren melder om. Bruk av dagens tallmateriale med rater inngått da COVID var som værst og oljen ble gitt bort er etter min mening fullstendig manipulering av den situasjonen selskapet er i ferd med å gå inn i de neste årene.
X-43 scramjet
27.08.2021 kl 10:35 5392

De må bare trykke på nå få den stand still avtalen utsatt til neste år. Markedet har snudd. Brasil prosjektene og nye havvind jobber som DOF helt sikkert kommer til å få takket være avanserte skip kommer til å gi betydelige inntekter fremover. Er imot rekonstruksjon og utvanning av oss aksjonærer. Det er mange som allerede sitter med tap og høyt snitt. På tide å skape verdier og at DOF får kurshoppet det absolutt fortjener. 2 kroner har flere nevnt tidligere er realistisk.
hypotetic
27.08.2021 kl 10:13 5422

Enig, viktig å få samlet negativ kontroll og det burde absolutt være mulig i dette selskapet. Selskapet har ikke per dags dato emisjonsfullmakt fra aksjonærene. Jeg fikk beskjed om at emisjon og størrelse på emisjon ikke er diskutert. Jeg frykter derfor at det på bakrommet arbeides med et restruktureringsforslag som innebærer omgåelse av lovverket ved at bankene legger opp til at kun storeier skal få tegne konvertibelt lån og kjøpe gjeld billig og at eksisterende aksjekapital foreslås utvannet totalt slik som i SOFF og SDRL uten å gi lik rett til småaksjonærer til å opprettholde eierandel. Fortsatt sitter eksempelvis Dag Klaveness i DNB med hjelp av toppadvokater og utarbeider slike forfordelende omgåelsesmodeller uten å ha fått en eneste epost eller brev fra småaksjonærer. Dette er selvfølgelig et regelrett ran der bankene tar trofaste småaksjonærers oppside rett før markedet snur. Jeg tenker derfor at det er viktig veldig snart at han og de andre i disse lukkede restruktureringsmøtene forstår at i DOF blir det ikke kun bonusfest hvis de kjører en slik forfordelende modell. I DOF er det en lang rekke engasjerte småaksjonærer som vil følge opp forfordeling og utspekulerte finansielle modeller i ettertid. DNB og andre banker som bidrar i utspekulerte modeller vil i DOF med stor grad av sannsynlighet bli forfulgt i ettertid av en enorm masse med rasende småaksjonærer med potensielt milliardkrav etter at markedet har snudd i 2022. Småaksjonærer vinner stort sett 100% av slike saker. Viktig at han og de andre involverte får beskjed nå at vi som også representerer kundene i banken hans vil reagere med kraftig harme og aksjoner hvis det kommer noe i nærheten av forfordeling. Det nytter å gi beskjed i forkant for det så vi i XXL. Er det noen som har sendt noe til DNB????? Jeg kan bidra med å utarbeide bekymringstekst til bankene men er det noen som får skaffet epostadressene??? Tenker også at vi sender rekommandert.....
https://e24.no/olje-og-energi/i/47EMag/forhandler-om-rederiets-skjebne-viktig-at-dof-ikke-kollapser
hstray
27.08.2021 kl 09:34 5488

Man skal jobbe litt for negativ kontroll, det er helt sikkert. Skal man imidlertid bli en maktfaktor er det negativ kontroll som gjelder
Dofulf
27.08.2021 kl 09:25 5510

Lista fra 31.12 over de 250 største aksjonærene utgjør 240 mill aksjer.Fjerner vi de 3 største dvs H.Møgster,BNP Paribas og Avanza bank sitter vi igjenn med 118 mill aksjer. Bare som et eksempel hvor mye som skal til for negativ kontroll.
tobben
27.08.2021 kl 09:15 5446

Litt artig at Avanza øker så mye i forhold til utviklingen deres de siste månedene med en jevn reduksjon. At Morgan i tillegg er inne på topp 20 , kan muligens være det som blir nøkkelen til å dra oss over krona? Det er ikke mye aksjer i sirkulasjon hvertfall , det blir mye de samme 4900, 7500 , 10000 og 20000 postene som renner frem og tilbake.
Slettet bruker
27.08.2021 kl 09:09 5453

Hstray !
Vil du at alle skal sende Mail til deg og si at de er med . Samtidig si sin aksjebeholdning ( fullt navn og antall aksjer ). !?
xcountry70
27.08.2021 kl 09:09 5456

Tror det er viktig at vi som aksjonærgruppe viser at vi har tro på selskap og fremtiden. Gi Helge Møgster, styre og DOF ledelse støtte og glød. Også kreditorerer trenger å kanskje se litt optimisme fra DOF. Vi mener at dette skal vi greie og vi mener at det kommer ett bedre marked som kommer rett i mot som passer DOF mye bedre enn noe annet oljeservice selskap. Eg er med.
hstray
27.08.2021 kl 09:09 5466

Hovedpoeng er å samle negativ kontroll 105 mill aksjer. 1/3. Dette kan stoppe emisjoner og andre større EK endringer. Loven er der for å beskytte minoritetsaksjonærer mot forfordeling.
tobben
27.08.2021 kl 09:04 5483

Liker den holdningen Kontur ! Hvis markedet nå snur som forventet, skal vi betale all gjeld, men til gjengjeld må kreditorene være bittelitt tålmodige :-)
Kontur
27.08.2021 kl 08:59 5497

Stå på, du vet hvor du finner meg.
Vi bør få med oss Helge M på dette. Nå er det handling i hht hans tidligere uttalelser.
Gjelden skal betales, og aksjonærene skal behandles likt.
Storkonvertering er ikke nødvendig
xcountry70
27.08.2021 kl 08:58 5484

Om du tar en ledende rolle, vil jeg tro at flere aksjonærer kan tilby seg å avlaste deg med nødvendige arbeidsoppgaver du trenger å få gjort. Så skal vi backe deg opp så godt vi kan.
Dofulf
27.08.2021 kl 08:57 5489

Forandringer siste uke fra fredag 20/8 til idag 27/8
3 Bjarte Brønmo +50000
4 Nordnet Bank +518595
7 Nordnet Livsforsikring -31814
8 Moly as -200355
11 Avanza Bank 133742
12 Danske Bank -280
16 Bjørn Herness 138899
19 Morgan Stanley ny (1702710)
20 Henry Johan Tørresen ny (1700000)

ut går Swedbank AB og Tore Dahl.
Økning blandt 20 største 675210 aksjer 0,21%
hstray
27.08.2021 kl 08:49 5461

Fått mange e-poster siste døgn ref. mail adressen min jeg postet over. Tipper vi er representerer rundt 30-40 millioner aksjer per dags dato.
Tenker arbeidet må fordeles, og vi må se hvor stor oppslutning gruppen kan samle. Vi må kontakte aksjonærer i selskapet, samle oppslutning og ta kontakt med Hans Olav Lindal styreleder samt største og viktigste driver og beslutningstaker Helge Møgster. Jo større gruppen er, jo sterkere står gruppen inn i dialog med styreleder og Helge.

Vi trenge å organisere oss nå for å oppnå negativ kontroll. Hvordan vi skal gå frem ønsker jeg ikke legge ut her
Redigert 27.08.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
tobben
27.08.2021 kl 08:18 5544

Tror det var en grei løsning for både aksjonærer og ledelse slik kontakten var i 2019 med mange aksjonærer bak et kontaktpunkt ?
Ellers så har Morgen Stanley & Co dukket opp på topp 20 lista . Er det i kategorien positive nyheter ?
Redigert 27.08.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
hypotetic
27.08.2021 kl 00:00 5713

Det var rett etter SOFF restruktureringsforslaget kom ut jeg fikk den kommentaren da jeg tok kontakt. Jeg trodde som alle andre at noen av de andre småaksjonærene hadde sendt henvendelser men han hevdet at i de møtene de hadde hatt om restruktureringen og det de hadde mottatt var det absolutt ingen henvendelser fra småaksjonærer. Man ser også at når eksempelvis fritak for fortrinnsrettet emisjon snikes inn som et punkt reageres det heller ikke på generalforsamlinger. Jeg deler ikke frykten for at det blir for mange bekymringsmeldinger som blir sendt, Jeg frykter mer at alle tror at andre gjør det. Er også lettere at et samlet forslag blir borte enn at mange slike med bekreftelse om at er mottatt blir borte.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 23:56 5707

AlanS !
Kan jeg spørre om en ting ? . Du er flink med tabeller og lister som du har lagret . Kunne du hjulpet oss nå , med en liste over hvem som støtter denne casen så vi ser hvor mange vi er !. Tror tiden er inne til dette nå …hadde vært hyggelig om noen kunne sjekke de andre trådene ,eventuelt legge ut om de støtter denne casen . Har dessverre dårlig erfaring på forrige tråd , så jeg ønsker ikke bruke mer tid der … håper på forståelse for det …
Redigert 26.08.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
26.08.2021 kl 23:48 5731

Kontur skrev Jeg er med
Er med som sakt tidligere.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 23:33 5788

Forstår og skjønner hva du sier …. Fikk du til svar at du var forsent ute med din handling !? . Kan jeg spørre om hvilken case !? .Har du fått bekreftelse på at de har mottatt Mail fra deg ! . Hva om de ikke bekrefter mottatt Mail . Har du sendt rekommandert brev til Dof !?. Hvor lang tid har vi på oss med innsigelser her ..? Ble noen korte spørsmål her ,men du skjønner hva jeg mener …:-).
Redigert 26.08.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
hypotetic
26.08.2021 kl 23:21 5807

Jeg vil tro vi kan samle veldig mange men tenker at vi må fokusere på handling og forebygging nå ikke samlede aksjoner og søksmål for det blir neste runde. I en annen tilsvarende sak fikk jeg beskjed hvorfor har du ikke kommet med dette før nå..... Den tabben bør vi ikke gjøre nå!
tobben
26.08.2021 kl 23:20 5802

Enig ! Noen titalls millioner aksjer i en henvendelse er best. Vi har lite å vinne på å lesse ned e-posten til de som sannsynligvis gjør en jobb for oss alle.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 23:19 5789

helt enig meg deg … derfor skrev jeg at det viktig at vi ser hvor mange som støtter denne casen Dof …👌. Vi sender en felles mld fra oss alle ,som støtter opp under Dof casen Det tror jeg kan være lurt da det virker mer seriøst mot ledelsen i Dof . Ble det gjort sånn sist med de 150 aksjonærene som frontet ledelsen i Dof ..!?
Redigert 26.08.2021 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2021 kl 23:16 5778

Hypotetic !
Jeg ser den med passitivitet og vi er forskjellige . Noen er flinkere enn andre til å fremlegge saker grunnet kunnskap og forståelse . Mener fortsatt at det er viktig å se hvor mange er vi som står bak deg og ditt utkast …!? . Vi alle som har investert i Dof ønsker ikke å bli rett og slett lurt av grådige tilretteleggere eller meglerhus . Jeg som amatør her inne ser tydelig hvordan ting foregår i forskjellige aksjer og hvordan meglerhus og analytikere hausser og Baisser her . Synd og si det , men filmen EXIT er helt klart en fin innsikt på ståa på Oslo Børs ….
gbulk
26.08.2021 kl 23:11 5796

Jeg er av den klare mening at flest mulig eniges om n felles melding til styre og ledelse. Vi vil bli ignorert hvis en og en sneder sin melding. Veien til DELETE er kort for mottakere og de kommer ikke til å bruke tid på disse meldinger

Er vi 150 som sender melding er det mye sterkere
Slettet bruker
26.08.2021 kl 23:07 5802

Tobben !
Det ser ut som at vi er i en positiv trend og bunnen mulig er forbi . Ønsker at Dof kommer mer inn på fjerning av gammelt utstyr i sjøen . Det er nemlig en bra ESG case og da kan de bruke sertifikatet de har for alt det er verdt …:-).
hypotetic
26.08.2021 kl 23:06 5815

Tenker egentlig at det er fordelaktig at flest mulig sender bekymringsmeldinger og vi er i samme båt alle sammen her. Finnes dessverre alt for mange aksjonærer som forholder seg passive selv om de har klare meninger så alle må ta ansvar nå. Jeg tenker at vi bør lage en slik lukket tråd hvis det blir formålstjenlig etter hvert. Mitt håp er at vi ved å reagerer kraftig og sterkt nå tidlig før restruktureringsforslaget kommer slipper et urimelig forfordelende forslag og etterfølgende rettsprosesser i DOF.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 22:59 5818

Hypotetic !
Jeg sendte inn Mail til management@dof.com ikveld . Jeg har fler med meg som kan også sende Mail inn dit . Hvem mener du at vi skal sende dette til !?.Tar gjerne imot innspill , men tror også at det er viktig at vi står samlet her . Mener at det hadde vært fint om vi vet hvor mange som støtter denne casen , det var 150 aksjonærer sist . Er vi fler nå lurer jeg litt på …. ! . Dette er en lukket tråd ,og alle kan ikke svare her inne på denne tråden ,som du sikkert vet !. Husk …. Alle får med seg hva som skrives her , selv om de ikke skriver noe her inne …. De følger med og det er på godt og vondt til info ….
Redigert 26.08.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
hypotetic
26.08.2021 kl 22:45 5851

Det som er viktig er at flest mulig selv sender bekymringsmelding. Det hjelper ikke at vi er enige har på tråden men det er veldig motiverende hvis de som sender informerer de andre hva de har gjort og hvem de har sendt til. Da vet vi at mange bidrar og sikrer at det kommer påtrykk fra flere hold til de involverte. Med dagens børskurs frykter jeg ikke utvanning men et forslag som tilsier unødvendig stor utvanning og/eller forfordeling er det viktig at vi sier fra nå at vil bli møtt med massiv motstand.
AlanS
26.08.2021 kl 22:42 5840

Kan det være lurt å opprette en helt lukket trå kun for de som er med aksjonsgruppen?