Q2 DOF og veien mot 2022 !

tobben
DOF 09.08.2021 kl 15:33 216763

Kan Q2 bli et økonomisk vendepunkt for DOF ? Moderne båter og flere langsiktige kontrakter er et godt utgangspunkt for veien videre.
AlanS
03.12.2021 kl 11:01 4641

tobben, det er to viktige endringer:
- To beholdninger økes jevnt, den ene ble først registrert på topp20 for cr to uker siden.
- DP er tilbake på topp20 fordi annen beholdning er redusert og gikk onder DP sin.
Redigert 03.12.2021 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Dofulf
03.12.2021 kl 11:02 4649

Ja, har vel vært med før,ellers har jo noen solgt seg ned mens et par andre fortsetter å øke. tildels betydelig.
AlanS
03.12.2021 kl 12:15 4510

Petronect (petrobras sin anbudsportal) kort lenke til portalen - https://tinyurl.com/2p893cx4 For å søke skriv AHTS i feltet "Purchasing Object Description" og trykk "Search" knappen
4 nye AHTS anbud med korte frister innen Jul. 7 til sammen.
Petrobras er ute etter store AHTS (ifg beskrivelse AHTS 18.000 og 21.000)
DOF sine brasilianske skip passer fint. Dette er meget lovende.

Number Object Sub-status Company Start date End date Options
7003708936 Afretamento de Embarcações do Tipo AHTS-R 18.000 - Lotes A e E Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 01/12/2021 22/12/2021
7003656258 Afretamento de embarcações tipos AHTS, AHTS-R e AHTS-Multipropósito Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 06/10/2021 06/12/2021
7003691067 Afretamento de embarcação AHTS - TS Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 09/11/2021 07/12/2021
7003646513 Afretamento de Embarcações do Tipo AHTS e AHTS-R Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 21/09/2021 13/12/2021
7003708987 Afretamento de Embarcações do Tipo AHTS-R 21.000 - Lotes B e F Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 01/12/2021 22/12/2021
7003708989 Afretamento de Embarcações do Tipo AHTS 18.000 - Lotes C e G Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 01/12/2021 22/12/2021
7003709069 Afretamento de Embarcações do Tipo AHTS - 21.000 - Lotes D e H Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 01/12/2021 22/12/2021

Hvor Afretamento de Embarcações do Tipo står for Befraktning av typefartøy (google)
Redigert 03.12.2021 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
tobben
03.12.2021 kl 15:51 4386

Hmm, fant ikke helt utav dette AlanS . Hvor lange er f.eks kontraktene ?
AlanS
03.12.2021 kl 16:07 4365

Alle kontrakter bør være langsiktige. Vi får snart svar :-)
Brasil er ikke hot. Det kokker der nede :-) 2023 - 2025 blir meget spennende både innen feltutvikling og IMR.
Redigert 03.12.2021 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
tobben
03.12.2021 kl 16:19 4349

Lager ny tråd når neste kontraktsmelding kommer :-))
AlanS
03.12.2021 kl 16:26 4432

En god ide :-) Greit å ha en positiv tittel som "DOF bulls" :-)
suspekt
03.12.2021 kl 17:12 4389

Det må da være inngått mange slutninger siden sist dof meldte om den siste. Med så mange skip som dof har, vil det vel skje nye på kontraktsfronten nærmest hele tiden. Det kan jo være de ha satt et minstebeløp på kontraktsverdi for å børsmelde,
som ikke er overskredet.
Tror likevell det er viktig å melde alt som er positivt, selv små kontrakter. Det viser seg ofte at kursen styrker seg med slike meldinger.
Kansje de har en annen agenda?? Ikke vet jeg.
Redigert 03.12.2021 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
AlanS
03.12.2021 kl 17:58 4342

"Offshoreskipene har fått mye å gjøre innen havvind. Hvis dette fortsetter, og olje og gass i tillegg tar seg opp, kan rederne oppleve en perfekt storm, tror Fearnley Offshore."
Høres greit.-)
Slettet bruker
03.12.2021 kl 19:19 4292

AlanS !
Kansje havvind kan være bra for Dof allikevel …:-).
AlanS
03.12.2021 kl 19:47 4260

Ja, på den måten :-) Artikkelen bør leses kritisk. Det er ulike typer av AHTS. DOF sine store AHTS passer for dypvann. For havvind passer mellomstore skip.
Ellers er det helt greit med en langvarig perfekt storm i offshore, spesielt på dypvann :-)
Slettet bruker
03.12.2021 kl 19:50 4296

Du tok den og det er innafor ..:-).
Slettet bruker
03.12.2021 kl 19:53 4330

Kontur !
Det var også min tanke her …:-). Håper det blir manko på skip og rater går høyt opp . Stod det noe om rydding av utstyr offshore . Ser Veslefrikk-feltet skal avvikles … hvem fikk jobben der med å rydde opp offshore !?. Opprydding kommer som sagt samtidig med alt annet her så dette kan bli spennende hvordan dette løses med lave rater ..!.
Redigert 03.12.2021 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
suspekt
04.12.2021 kl 13:04 4105

Ja måtte det bare bli en så heftig storm som jeg ønsker, så skal vi dof-aksjonærer bli rike til slutt. Jeg drømmer om kurser over 5 og opp mot 10, men det blir ikke denne jula. Om et år kan alt se helt annerledes ut.
AlanS
04.12.2021 kl 15:13 4046

Klart at selskapet skal drive med verdiskapning for aksjonærene sine. På sikt:-)
Akkurat nå er det viktig å finne en langsiktig og bærekraftig løsning som vil danne et robust grunnlag for utviklingen flere år framover.
Selskapet satset tungt på større konstruksjonsskip, prosjektkompetanse innenfor IMR, og oppbygging av en betydelig posisjon i Brasil.
Det kan diskuteres mye om selskapet prises feil. Utviklingen fra 2015 til 2021 var uheldig, men det er flere lyspunkter i det. DOF fikk full kontroll over DOF Subsea, avsluttet et omfattende investeringsprogram, beholdet en dyktig organisasjon, osv. Utsiktene for 2022 og videre er positive og kommer stadig flere signaler om økende aktivitet og til og med en perfekt storm. Ingen tvil om at bedre flåteutnyttelse og sterkere rater vil styrke DOF sin økonomi og betalingsevne. Reprising kommer etterpå.

Redigert 04.12.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
tobben
05.12.2021 kl 00:49 3863

Det er løst opp i mange floker i perioden, og prognosene for aktivitet fremover er utrolig bra.
tobben
06.12.2021 kl 09:25 3497

Topp 20 over 50% må vi tilbake omtrent 1 år , så vi blir nok færre og større :-)
AlanS
06.12.2021 kl 10:08 3479

Dette er bra. Det er få som selger for å redusere sin beholdning. De har sikker gode grunner til å gjøre dette.
Ellers er det omtrent ingen trading. Til og med bankene som Avanza sitter rolig med sine 2 millioner.
AlanS
06.12.2021 kl 10:58 3480

Litt mer detaljer om AHTS anbud:
4 anbud er deler av et tidligere anbud nr 7003646513
Kontrakts lengde - 3 år
4 kategorier:
LOTE A - AHTS 18000-R
LOTE B - AHTS 18000
LOTE C - AHTS 21000-R
LOTE D - AHTS 21000
Skip under brasiliansk flag (BB) prioriteres. Dersom etterspørsel ikke dekkes med BB kan skip under andre flag (EE) benyttes.
Vurderingskriterier: Laveste pris
MERK: Den laveste prisen vil bli beregnet av den totale sammenligningsverdien (VTC), per dagsrate, tatt i betraktning summen av den totale dagraten (befraktning + tjenester) med fartøyets dieseloljeforbruk og den virtuelle bonusen knyttet til PEOTRAM-poengsummen ( Operational Excellence Program in Air and Maritime Transport)

Videre
7003691067 - Afretamento de embarcação AHTS - TS Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 09/11/2021 07/12/2021
AFRETAMENTO P/TEMPO EMBARCAÇÃO - DIR.USO
7003646513 Afretamento de Embarcações do Tipo AHTS e AHTS-R Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 21/09/2021 13/12/2021
LOTE A - AHTS 18000-R (BB)
LOTE B - AHTS 21000-R (BB)
LOTE C - AHTS 18000 (BB)
7003656258 - Afretamento de embarcações tipos AHTS, AHTS-R e AHTS-Multipropósito Receiving Proposals Petróleo Brasileiro S. A. 06/10/2021 06/01/2022
LOTE A - AHTS (BB)
LOTE B - AHTS-R (BB)
LOTE C - AHTS-MP (BB)
----
Om jeg forstår det riktig, vil Petrobras ha 11 AHTSer (4+1+3+3). De fleste er store og til og med multipurpose. Spennende.
Redigert 06.12.2021 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
tobben
07.12.2021 kl 10:00 3201

Oljeprisen i fint driv oppover igjen , og Haliburton som er bekymret for forsyningsevnen fremover. https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Halliburton-Global-Oil-Scarcity-Is-On-The-Horizon.html
AlanS
07.12.2021 kl 10:10 3182

Blir snart til "big green" for å tilpasse seg til det grønne skiftet ha-ha-ha
AlanS
07.12.2021 kl 12:53 3105

https://www.offshore-energy.biz/skandi-neptune-on-a-break-in-rio-de-janeiro-amid-obn-campaign/
DOF Subsea’s construction support vessel (CSV) Skandi Neptune has completed the first stage of the ocean bottom node (OBN) 4D seismic campaign on the Jubarte field in the Campos Basin offshore Brazil.
The vessel recently arrived in Rio de Janeiro after this first stage to undergo scheduled maintenance.
The second phase of the project is set to commence this month after the maintenance is done. This includes the OBN seismic survey in the Iracema field in the Santos Basin, in around 2,000-2,250 meters of water depth.
suspekt
07.12.2021 kl 21:59 3083

Stille på doftråden? Heller ikke så mye å skrive om. Ingen meldinger, 55-57 dag etter dag. Håper det løsner før jul, og at vi ser krona på nyåret. I
AlanS
07.12.2021 kl 22:27 3061

Ingen grunn til å følge krusen time for time. Det meste forgår bak lukkede dører både kontraktsforhandlinger og diskusjoner med kreditorer.
Vi kan følge med på det skjer i markedet og flåten til DOF. For eksempel sier den strategiske planen til Petrobras mye om utviklingen i Brasil fremover. Det blir nok meget travelt det nede fremover. Petrobras kjører nå mange anbud, men det er flere selskaper som satser stort i området.
Redigert 08.12.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
suspekt
08.12.2021 kl 16:12 2860

Omsetningen tørker helt inn i dof, det samme gjør aktiviteten på tråden her. Tror det er stille før den perfekte stormen setter inn nå. Kommer vel snart noen feite slutninger fra Brasil. Anbefaler alle som ikke har dof aksjer i portisen om å kjenne sin besøkelsestid her nå, Vi står foran et hopp i kursen. Tiden er på vår side!
Redigert 08.12.2021 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
08.12.2021 kl 16:34 2843

Ja, det er stille. Like stille som det er fra DOF ledelsen. Vi får håpe de har noe å meddele oss eierne snart. Ellers så er det jo meget bra jobbet av alle oss småaksjonærer som har en like strek stemme som største eier, takket være gutta i minoritetsgruppe. Fantastisk jobb, betaler seg snart dette gutter, så mye positivt som det er rundt offshore så må dette løsne inne kort tid.
AlanS
08.12.2021 kl 16:37 2854

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/12/08/7786462/ser-mye-raskere-investeringsvekst-neste-ar?internal_source=sistenytt
Lete- og produksjonsinvesteringer globalt anslås å vokse med 5,5 prosent i år – og med 16 prosent i 2022.
tobben
08.12.2021 kl 17:22 2822

Stadig nye tall som gir grunn til optimisme:-) 16% vekst , kan fort vise seg å være et forsiktig anslag.
Kontur
08.12.2021 kl 19:48 2747

Blir mangel på operative egnede fartøy. Enkelt og greit. De mest attraktive vil håve inn rekordrater fremover våren. Kan ikke skjønne annet enn at der vil bli gjort mange kontrakter i disse dager.
AlanS
08.12.2021 kl 21:29 2644

Et tegn på AHTS segmentet strammer seg til er at de store selskapene vil sikre seg skip for våren.
https://theseabay.com/Public#
Created Charterer Work Scope Periods Vessel Requirement Commencement
07/12/21 BP UK All Duties | Foinaven 3 Months Firm + 2 x 7 Day Option + 14 x 1 Day Option 1 x AHTS Between 04/04/22 and 18/04/22
02/12/21 Equinor All Duties 6 Months Firm + 2 x 3 Month Options 1 x AHTS Between 01/03/22 and 30/04/22
Redigert 08.12.2021 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
tobben
08.12.2021 kl 21:48 2714

Det bygger seg skikkelig opp nå ja :-) Kanskje fraværet av nye kontrakter så langt , er noe vi virkelig bør glede oss over ?Her må det høyere rater før ledelsen signerer ??
AlanS
08.12.2021 kl 22:49 2673

Satser på at de gjør det. :-)
gbulk
08.12.2021 kl 23:40 2639

Noen som vet hvorfor Skandi Mpngstad ligger ved kai i Bergen

On Charter?
Slettet bruker
09.12.2021 kl 08:40 2480

Begynner kontrakter å tikke inn nå tro !. Skandi Santos 3 års kontrakt ( eierskap 50 % Akastor ) . Eier ikke de 100% på den nå …?.
AlanS
09.12.2021 kl 08:56 2457

DOF SUbsea solgte Skandi Santos til AKOFS Offshore i 2016 (http://www.dof.no/en-GB/Media-Center/Story?Action=1&NewsId=2192&M=NewsV2&PID=7199)
AKOFS Offshore et en JV til Akastor, Mitsui and MOL - https://www.akofsoffshore.com.
Akastor eier 100% i DOF DeepWater og 50% i AKOFS Offshore.