Lite spennende høyteknologis industri selskape LC-Tec Holding

repsol
LCT 10.08.2021 kl 13:54 6594

LC-Tec Holding jeg syntes dette har merkelig lav prising i forhold til det dem har inne i selskapet , jeg har kjøp meg en liten post her i dag, rundt 35 mil i markeds verdi

høy risk her
https://www.lc-tec.se/

repsol
Redigert 17.08.2021 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
repsol
17.08.2021 kl 15:05 4786

satser på noen fine kontrakter her snart , spennende greier
har øket litt her i dag også
repsol
Redigert 17.08.2021 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
repsol
20.08.2021 kl 10:40 4755

Ble fart i denne gitt

repsol
repsol
06.09.2021 kl 10:50 4674

Har trua på re-prising de neste mnd av dette selskapet,trur vi kan forvente mye gode nyheter herfra fremover , har øket litt i dag , er vel bare jeg som har handlet her i dag .

høy risk

repsol
repsol
19.11.2021 kl 09:54 4494

Begynner og bli spennende dette nå

repsol
repsol
03.01.2022 kl 17:14 4360

Super spennende dette papiret nå , hvis noen tar blokket på 3,38 kr så kan det bli fart her ))


repsol
repsol
05.01.2022 kl 11:40 4281

Jeg gir meg ikke helt på denne , ser at den lille blokken har hevet seg til 3,64 kr jeg trur hvis noen spiser den kan det utløse et lite rally her i denne spennende perle som det er veldig mye på gang i .
høy risk

repsol
Babbai
05.01.2022 kl 12:52 4261

Hva heter du på Shareville? Tenkte å sende deg PM
repsol
07.01.2022 kl 11:21 4216

Hei Babbai
Jeg er ikke aktiv der dessverre .

repsol
repsol
07.01.2022 kl 11:28 4243

Trur det kan komme en RE her , og hvis den blir satt til de rette investorene/selskapet så kan det ta av litt her, eller større avtaler mot noen av gigantene der ute, innen segmentet briller/kameraer .
Bare noen slukker den blokken så blir mega fart her og en fin fredag ))
men husk høy risk i denne type papir

repsol
repsol
10.01.2022 kl 10:23 4175

smeller det snart her trur jeg , hvis noen tar blokket på 4,3

repsol
Redigert 10.01.2022 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Babbai
11.01.2022 kl 11:20 4113

Aksje med lavt volum og høy risiko. Det som er spennende her er at selskapet er rigget for vekst innen Kamera og AR-briller (og medical, sunglasses etc. som kan bruke liquid crystal-teknologien deres). Tradisjonelt har selskapet tjent mest fra 3D-segmentet (kinofremvisere og LC-tech til disse), men nå har de altså investert i ny maskin for oppskalering av volum innen Kamera og AR. Les Q3-rapporten (svensk) så får dere et innblikk. Der ser man også revenue split.

poLightaksjonærene kan kanskje bruke kunnskapen sin om kamera, linser og AR-briller til å vurdere potensialet her. Mens poLight har hatt MCAP opp mot 2,5 mrd eller mer, har dette selskapet hatt MCAP rundt 20 mill siste årene(!). MCAP er nå nærmere 80 mill. LC-Tec har, som poLight, rundt 25 ansatte. Selskapet har flere PoCs og inntektene er høyere enn poLight, samtidig er underskuddet vestentlig lavere (de ligger rundt null). Spm er om de kommer til å få økte inntekter fremover og hvor mye. Marginene er heller ikke kjent. Potensialet nok er langt i fra så stort som poLight, men potensialet for liquid crystal filters i AR-briller, kameraer, solbriller, vinduer på bygninger, bilvinduer etc. er relativt stort. Wicue i Kina hentet for eksempel nylig 200 mill RMB i en emisjon og et av produktene deres som ble trukket frem på CES var skibriller med liquid crystal tech. Visste dere at med denne teknologien kan du (men ikke på akkurat de skibrillene) justere solgjennomstrømningen på briller ved hjelp av mobilen? Du kan justere hvor mørkt glasset på brillene skal være - enten automatisk ved hjelp av en lyssensor, eller manuelt via telefonen eller ved å trykke på brillene. Ganske kult. Dette blir nødvendig på AR-briller da lysgjennomstrømningen må justeres for å få best mulig lysforhold mellom det som vises av info og bakgrunnen/virkeligheten. Tilsvarende vil man kunne justere sotingen/lysgjennomstrømningen på bilvinduer og vanlige vinduer dersom teknologien implementeres der. Merk likevel at LC-Tec ikke ser ut til å ha satset på bilmarkedet eller bygningsmarkedet. I hvert fall ikke ennå.

Q3-rapporten til selskapet er meget interessant. Det hadde vært gøy om vi får en diskusjon her, men det kan være fint å minne om at risikoen her er veldig høy. Selskapet ikke har kommet med offentlig guiding ang. inntekter eller marginer. Det er altså veldig vanskelig å si noe om videre vekst og hva man kan forvente. Likevel er kanskje ordren på 14 mill som de fikk for en stund siden verdt å merke seg. Det at de har investert i ny maskinpark og at det har gått relativt lang tid fra de første PoCene for Kamera og AR-briller, kan også tyde på at noe kanskje kommer til å skje fremover. Uansett skal det bli spennende å holde et øye med dette lille selskapet fra Sverige.

Jeg tror de jobber mest mot filmkameraer innen Kamerasegmentet, men jeg er ikke 100% sikker. Det er også verdt å merke seg at de ikke satser på kameraer i smartphones per i dag - selv om dette har blitt nevnt i et av patentene deres.

Kursen har gått en del i det siste. Man ser at den stiger kraftig så fort noen ønsker å kjøpe et litt større volum. Dersom noen vet mer om selskapet eller teknologien, er det bare å dele info
repsol
12.01.2022 kl 09:14 4075

Trur det er like før blokket blir fjernet nå

repsol
repsol
12.01.2022 kl 11:08 4039

Ser ut til at vi får en ville dag, trenger det og sunt )

repsol
Redigert 12.01.2022 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Babbai
12.01.2022 kl 11:30 4027

Antar at du har lest denne analysen? https://media.borsposten.se/2021/11/lc-tec-analys.pdf

Kursmålene på 12 og 28 er interessante. Skulle gjerne hatt litt mer tall på marginer og typiske ordrevolum for AR og Kamera.
Buff78
15.01.2022 kl 18:24 3907

Kursen går bara uppåt och finns många triggers i närtid. När
Tror ni godkännande för patentet kommer? Ser ni raket då eller nedgång vid godkännande? Vad tror alla om årsrapporten? Kan vi nå 20 kr?
Babbai
16.01.2022 kl 11:32 3830

Vanskelig å si når patentet blir godkjent. Tror uansett ikke stigningen vi ser nå kommer pga det nye patentet, men antakelig pga. forventningen om vekst. Q4 kan by på positive overraskelser. Det var vel tre selskaper som planlegger å lansere noe i 2022, hvorav et av selskapene kanskje skulle lansere allerede i Q4 så vidt jeg husker.

Når det gjelder det nye patentet, står det at det omhandler "en ny produkt inom affärsområdet kamera". Vanskelig å skulle si hva det kan være, men de skriver også "”Ansökan beskriver designen för ett LC-baserat diffusionsfilter, även kallat mistfilter, som vid lyckad utveckling skulle innebära en ny produktgrupp för företaget”, skriver bolaget.

Altså "diffusion filter". Jeg har sett at Microsoft jobber med LC-Tec. Håper LC-Tec klarer å få til noe med AR glasses sammen med Microsoft.

Et annet funn relatert til diffusion filter + Microsoft er denne (tydelig relatert til diffusion): https://www.microsoft.com/en-us/research/wp-content/uploads/2016/02/SecondLight.pdf

"THE HARDWARE IN MORE DETAIL
The switchable diffuser
We use a polymer stabilized cholesteric textured liquid
crystal (PSCT-LC) optical switch from LC-Tec [19] as our
switchable projection screen."

Denne teknologien går på at man kan projektere noe på en skjerm, men også samtidig vise noe på en gjenstand som holdes over skjermen. Se litt på bildene i dokumentet. Ganske interessant. Se på figur 4 og les teksten under.

Dette dokumentet er fra 2016, men det kan jo si noe om hva som evt. kan komme fra Microsoft+LC-Tec i fremtiden. Dette vil vel definitivt kunne falle inn under kategorien "ny produktgrupp för företaget." Uansett gir det oss en klar link mellom Microsoft og LC-Tec, noe som også kan bety at de jobber sammen innen AR glasses...

I dette AR-patentet trekker også LC-Tec frem noen disadvantages av et Microsoft-patent/løsning. Dette patentet kom i slutten av november 2021: https://patents.google.com/patent/US20210103149A1/en?assignee=Lc-Tec+Displays+Ab&oq=Lc-Tec+Displays+Ab&sort=new
Redigert 16.01.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Babbai
16.01.2022 kl 11:42 3847

Du som er svensk... vet du hvordan vi kan se hvem som kjøper/selger aksjer i LC-Tec? Hvordan får man tak i oppdaterte aksjonærlister (f.eks. Topp 20) for svenske selskap?
repsol
17.01.2022 kl 09:19 3926

Hva om og hvis , bare spekulasjoner fra meg , hva skyldes forsinkelsene , noen må vite noe
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/lVLVw9/tror-apples-ar-briller-vil-faa-skyhoey-pris


repsol
Redigert 17.01.2022 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
Buff78
17.01.2022 kl 09:20 3920

Hej!
Jag vet inte men kolla med avanza.
Jag kan se vem som köper och säljer i realtid på avanza.
Babbai
17.01.2022 kl 11:17 3885

Ja, man ser vel meglerhusene, men man ser ikke hvilke aksjonærer som kjøper/selger. Vanvittig stigning siste uken nå. Takk til repsol som gjorde oss oppmerksom på denne underprisede aksjen. Leser man kvartalsrapportene så skjønner man at her er det noe på gang. Spm. er når man skal selge. Aksjene på 6-6.2 ble snappet opp relativt raskt nå så tydelig at noen mener det fortsatt er stor oppside. På kurs 6 er jo selskapet tross alt kun priset til 100 MSEK. De har hatt stabile inntekter rundt 20m siste år. Dersom de allerede har fått eller kommer til å få større kunder innen Kamera og AR, vil jeg anta at de begynner å gå med litt overskudd.
Buff78
17.01.2022 kl 13:01 3846

Jag har haft aktien mellan 2017-21 sålde i
Mars förra året när den gick upp flera hundra procent.
Nu köpte jag in mig igen men mycket högre nivåer. Trodde inte att den skulle gå upp så stabilt. Tror att de kommer få större ordrar. Sedan blir det ju spännande med smarta glasögon. Jag tror att folk väntar på godkännande patentet och det är därför den går upp. Förväntningarna är
Höga just nu och det är därför folk tar position i aktien. Vad tror ni vi kommer upp till, 20 kr?
Osvaldsen
17.01.2022 kl 13:17 3830

Gratulerer Repsol, kjekt med en sånn utvikling :)

Osvaldsen
Babbai
17.01.2022 kl 14:35 3789

Da kjenner du sikkert selskapet ganske godt! Jeg kjenner de kun ut i fra års-/kvartalsrapportene, nettsiden og patenter + online research den siste tiden.

Hvilke online forum bruker dere i Sverige? Har du sett noen diskusjoner om LC-Tec i Sverige i det siste?

De forumene jeg bruker mest i Norge er Hegnar, Shareville og TekInvestor.

Vanskelig å si noe om når kursen skal kunne stå i 20. Tipper i så fall etter at man ser inntektene materialisere seg. Selskapet har jo nettopp investert i ny maskinpark, tror den var importert fra Singapore (?). De har også økt antall ansatte og virker å være klare for vekst innen kamera og AR. I følge hintene fra tidligere CEO, kan det jo hende at noen av kamerakundene har bestemt seg for å kjøpe ND filteret som kan konkurrere med Sony sitt. CEO delte faktisk en link ang. dette i forrige kvartalsrapport.
repsol
17.01.2022 kl 14:37 3781

avanza forumet har ligget nede i lang tid på grunn av oppussing , ligger lite info om dette selskapet noe jeg liker , er litt redd for denne blir stoppet snart

repsol
Redigert 17.01.2022 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Babbai
17.01.2022 kl 14:55 3756

Det som gjorde at jeg kjøpte aksjen var den ekstremt lave MCAP + selskapets tydelige rigging for vekst. Selv på dagens prising er de kun priset til litt over 100 MSEK. På Euronext Growth er jo selv ELOP priset til over 300 mill. Og Ocean Sun til 700ish(?). Dette svenske selskapet kommer sikkert til å gå med høyere overskudd enn ELOP de neste årene dersom de får nye ordre fra Kamera- og AR-segmentet.

Man kan også sammenlikne dette selskapet med poLight. LC-Tec har ca. like mange ansatte, høyere inntekter, lavere underskudd. De har i likhet med poLight mange PoCs og er klare for vekst. I tillegg har de mange patenter. Inntektspotensialet er ikke så stort som i poLight, men når man ser på hvordan kursen i poLight gikk da folk fikk øynene opp for aksjen, skjønner man hvordan denne også KAN gå - særlig hvis selskapet får noen større ordre.

At dette selskapet kun har vært priset til 20-100 MSEK og poLight til over 2 mrd sier jo også noe om potensiell nedside i poLight dersom ikke alt går etter planen. Og selv om inntektspotensialet i poLight er mye høyere, betyr ikke det at poLightaksjen trenger å gi bedre avkastning enn LC-Tec på kort sikt. Da MCAP her var 50 MSEK vurderte i hvert fall jeg det slik at denne har grei risk/return på kort sikt - særlig mot Q4-pres og kanskje i resten av 2022 hvis de leverer som "hintet". De skal ikke ha mye ekstra i inntekter eller mye i overskudd før en prising på 50 mill er for lavt!

Vi får følge godt med. Brå kursoppgang kan også gi brå nedgang.

Dersom det er en enkeltaksjonær som kjøper mesteparten av aksjene i dag, burde volumet være nok til å ta vedkommende inn på 5. plass på aksjonærlisten:

Ägarlista
Företagets största ägare och deras ägarandelar respektive röstandelar.Senaste förändring 2021-09-30
10 största ägare Kapital Röster
K-Svets Venture AB 39,1% 39,1%
Hörnell Teknikinvest AB 19,4% 19,4%
Stiftelsen Chalmers Tekniska Högskola 9,3% 9,3%
Magnus Nilsson 5,8% 5,8%
Ulrick Havndrup 2,3% 2,3%
Ingvar Andersson 1,7% 1,7%
Tom Karlsson 1,3% 1,3%
Johan Eskil Österling 1,3% 1,3%
Tömrermester Bo Filtenborg Borup Aps 1,2% 1,2%
Daniel Gluch 1,0% 1,0%
Redigert 17.01.2022 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
repsol
18.01.2022 kl 15:47 3635

Bra volum i aksjen, nesten 100 nye eiere på to handle dager , dette blir spennende de neste dager .

repsol
Redigert 18.01.2022 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Babbai
19.01.2022 kl 18:28 3544

Greit volum i dag også. Særlig mot slutten av dagen. Hyggelig at børsen i Sverige stenger en time senere enn i Norge. Greit med litt svenskehandel/trading mot slutten av dagen.

Noen som har en formening om hva som er rimelig topp før oppkjøpet evt. roer seg litt ned? De som kjøper nå betaler jo rundt 7 - opp mot 8,3. Det betyr at de synes en MCAP på 130-140 MSEK fortsatt er en OK inngang. Antar vi EBITDA-multippel på f.eks. 15, betyr det at man kanskje forventer EBITDA rundt 9-10 MSEK. Gitt at de går break even med 20 mill i inntekt, kan vi kanskje anta at noen i hvert fall tror de klarer å doble dette og få minst 40-50% margin på et nytt potensielt salg på 20ish mill. Antakelig tror de som kjøper nå at de klarer mer enn dette.

Selskapet fikk en ordre på 14 mill i 2019: Affärsområdet Smarta glasögon är LC-Tecs nästa tillväxtområde och under året kunde resultatet av flera års utveckling konstateras. LC-Tec har under flera år arbetat med en större kund som utvecklar AR-glasögon och som under 2019 lade en order på motsvarande 14 Mkr avseende produktoptimering och kvalificering. En mängd leveranser inom denna order skedde under 2020

Det var altså en produktoptimerings- og kvalifiseringsordre. Man må kanskje kunne anta at faktiske ordre fra samme kunde vil bli større og at de vil ta kortere tid enn den ordren (den startet vel i 2019/2020 og varte ut i 2021). Antar man at en slik kunde legger en litt større ordre, er det fort snakk om 20-30 mill, kanskje mye mer, men jeg kan ikke nok om industrien til å si noe om potensiell størrelse.

Det er også innenfor Kamera (og ikke AR) selskapet har indikert at mest kommer til å skje i 2022. Tre kunder skal potensielt lansere nye produkter.

Har du noen tanker repsol? Jeg ser du er tidlig inne i noen slike selskap, men du kommer aldri med tall eller beregninger (f.eks. denne og OPT). Satser du bare på risky småaksjer du tror har potensiale og håper på mangedobling?
repsol
20.01.2022 kl 09:15 3482

Jeg trur ikke denne er ferdig gått når jeg ser dagens aktivitet .
Jeg følger aksjene lenge før jeg skriver her og før jeg kjøper + et par andre ting jeg gjør før jeg handler .

repsol
Redigert 20.01.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Buff78
24.01.2022 kl 12:11 3339

Oj vad vi går ner! Tror ni vi ska upp igen imorgon. Svänger väldigt mycket just nu. Kan bli en uppgång innan årsrapporten.
Babbai
24.01.2022 kl 14:28 3318

Vanskelig å si hva som skjer i morgen, men det er i hvert fall noen som tar i mot alle aksjene som blir solgt. Det kjøpes jo gode volum over 5-7 i kurs, noe som er ganske bra gitt at kursen var på 3 for noen dager siden.

Produksjonssjefen solgte noen aksjer forrige uke. Ikke store volumene, men sikkert noen som tenker at det er negativt. Uansett, produksjonssjefen trenger ikke nødvendigvis ha kontroll på prisingen av selskapet/aksjen. Han er kanskje bare glad for at aksjene har steget såpass mye i verdi den siste tiden.
Buff78
24.01.2022 kl 14:50 3298

Babbaii håller med vad du säger. Det är
Riktigt bra att folk köper och säljer på
Dessa nivåer. Jag har suttit med Lc tec mellan 2017 och 2021 och sätt flera år 0 omsättning i aktien. Detta är
En dröm att saker och ting har börjat hända. Om folk
köper på dess nivåer kommer den säkert gå upp speciellt till årsrapporten.
repsol
28.01.2022 kl 08:44 3202

LC-TEC
LC-Tec: LC-Tec Holding AB - LC-Tec erhåller volymorder från ledande västerländsk kameratillverkare (beQuoted)
2022-01-28 08:31
LC-TEC HOLDING AB - LC-TEC ERHÅLLER VOLYMORDER FRÅN LEDANDE VÄSTERLÄNDSK KAMERATILLVERKARE

LC-Tec Displays AB har erhållit volymorder inom affärsområde kamera på motsvarande ca 1,9 Mkr från en ledande västerländsk kameratillverkare.

LC-Tec och kunden har under de senaste åren tillsammans utvecklat och anpassat LC-Tecs patenterade ND-filter PolarView® enligt kundens specifika krav. Merparten av ordern kommer att levereras under årets andra kvartal. Då kunden planerar att lansera en ny produkt innehållande LC-Tecs filter förväntas återkommande order.

"Det är mycket glädjande att se LC-Tec ta steget från prototyp- till serieproduktion för ännu en kamerakund. Ordern ska ses som en bekräftelse på att bolaget kan erbjuda marknaden en attraktiv produkt som förbättrar kamerans funktionalitet", säger Paula Bergman, VD vid LC-Tec Displays AB.

Denna information är sådan som LC-Tec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 januari 2022 kl. 8:31 CET.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Paula Bergman

CEO

LC-Tec Displays AB

Tel: 0243-79 40 75

Mail: paula.bergman@lc-tec.se

Jesper Osterman

CTO

repsol
Redigert 28.01.2022 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Babbai
28.01.2022 kl 09:01 3188

Fantastisk! Nettopp dette vi kunne lese ut i fra Q4-rapporten. Dette er forhåpentligvis bare begynnelsen.
Buff78
28.01.2022 kl 13:06 3142

Tror ni vi fortsätter gå upp nästa vecka med mera omsättning?
Babbai
28.01.2022 kl 19:23 3102

Vanskelig å si hva som skjer på kort sikt. Nå ser jeg det ligger to ledige stillinger ute på LinkedIn; Kvalitetsingeniør og produksjonsoperatør:

https://www.linkedin.com/jobs/view/kvalitetsingenj%C3%B6r-at-lc-tec-displays-ab-2897077590/?originalSubdomain=se

https://www.linkedin.com/jobs/view/produktionsoperat%C3%B6r-at-lc-tec-displays-ab-2897079974/?originalSubdomain=se

Som de skriver, har de vekst i fokus: Vi har tillväxt i fokus och behöver utöka verksamheten med en kvalitetsingenjör. Du kommer aktivt jobba med ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö vad det gäller funktion, effektivitet och certifierbarhet.
Babbai
04.02.2022 kl 10:35 2935

Er det noen av dere i Sverige (eller du, repsol) som har sett på Sound Dimension? Spennende selskap, men det tar tid før de tjener penger. Ligger en ok presentasjon på YouTube. Det er link på Shareville. Selskapet skal lansere en beta-app nå tidlig i 2022 som en del av en trestegs markedsplan. Det hadde vært spennende å høre dersom noen av dere har vært borti selskapet. CEO i Bang & Olufsen sitter i en styringsgruppe i selskapet. Svenskene er gode på tech. Høyttalerene grunderen laget tidligere har fått veldig gode tilbakemeldinger, men de endret strategi fra å skulle selge hardware til å selge software/teknologien. De har patent i Kina, S-Korea, Japan, USA +++. Selskapet vil gjøre det mulig å sammenkoble mobiler, pads, laptops, tver og alt med høyttaler slik at alle høyttalere kan spille sammen - uavhengig av brand, prisklasse etc.

Først skal de lansere en app, deretter en dongle og i 2024 er målet å komme inn på chipprodusentenes chips (embedded tech).

De som ble med på emisjonen i høst, har noen warrants som er gyldige i ett år. MCAP er relativt lav i forhold til cashbeholdning. Særlig etter fallet som har vært fra emi og frem til nå. MCAP har vel vært på 12 mill SEK den siste tiden.

Forøvrig skal det bli spennende å se Q4-rapporten til LC-Tec. Aksjen har holdt seg relativt stabil rundt 6. Få salgsposter oppover. Ligger en stor post på 6. Muligens noen som vil ut, evt. ønsker kanskje noen å plukke aksjer under 6. Vanskelig å si.
Redigert 04.02.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
repsol
04.02.2022 kl 11:19 2907

ja jeg har den aksjen på overvåk listen min , syntes dem brenner for mye penger og jeg må skjønne dem bedre først . Har sikret meg en liten post her i tilfelle 10k bare

repsol
Redigert 04.02.2022 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Buff78
04.02.2022 kl 17:01 2871

Tror ni vi rör oss uppåt närmare årsrapporten? 😊
repsol
04.02.2022 kl 17:19 2860

Trur vi blir rundt 6 kr en stund fremover uten noe god PM

repsol