🍻🍻🍻

Mrhifi
NOL. 11.08.2021 kl 08:31 431896

🧑‍🎄
















Redigert 12.02.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Barbera
28.12.2021 kl 16:43 3748

Godt spørsmål. Må være særskilte grunner for å forskjellsbehandle. Likviditetskrise kan være en slik årsak, må gjøres rettet emisjon fort og noen skal ha betalt for å stille opp.

Siden de har hatt lang tid til planlegging er nok kombinasjonen av uvanlig stor rabatt og begrenset reperasjonsemisjon helt i gråsonen ifht. loven. Særlig siden de varsler om mulig ny emisjon. Kunne bare utvidet reperasjonsemisjonen.
SEE
28.12.2021 kl 16:31 3766

Send mail til børsen og selskapet og spør. Del gjerne svaret her. Sikkert mange her som vil vite dette.
Mrhifi
28.12.2021 kl 16:18 3815

Anyway, Det kunne være lidt funny at kursen kommer tæt på Fredriksens discount pris på 4,5kr....
så får jeg flere aktier for mine penge...rep-emi giver kun 25%😉

Jo større shitstorm jo billigere aktier....SÆLG 😇
shippingman
28.12.2021 kl 16:12 3823

Jeg er ganske dum, så hjelp meg litt her.

Under Paretos oljekonferanse i sept signaliserte ledelsen emisjon som en mulighet.

Alle aksjonærer skal i utgangspunktet likebehandles og man skal ikke utvannes via en rep. emi.

Seff. vet slasken hva han driver med, men er det virkelig juridisk belegg for å forskjellsbehandle i denne sammenhengen? Dette virker på meg som en godt planlagt emisjon.
Redigert 28.12.2021 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
Kiss
28.12.2021 kl 16:05 3840

Hva er hensikten med å snakke ned gode rigger og ‘best in class operator’ Odfjell?
Mrhifi
28.12.2021 kl 16:03 3769

Valaris, Odfjell,Nol....Det er mit bud... KONSOLIDERING !
eventuelt med Seadrill som wildcard....
Sognoksen1
28.12.2021 kl 16:00 3674

Han der gamle gnieren kunne no kjøpt for 10 mil over børs så for han enda mer billige aksjer i selskapet 🥵
5198
28.12.2021 kl 15:58 3638

Vi har kommet til samme konklusjon, jeg tegner meg for så mye jeg får i emisjonen. Med kontrakter er kursen en helt annen, ved fusjon blir det en skikkelig opptur. En skal se an markedet litt ODL har såvidt steget på denne nyheten, NOL har sunket 15-20%.

Fredriksen må på et vis realisere i NOL, kan ikke skjønne hvorfor han skulle trekke ut dette så tror fremdeles på en fusjon inn i et stort selskap.
Hvorfor bruke masse friske penger på å kjøpe seg opp i et selskap om du kan eie 5-15% så bruke feks NOL til å øke din aksjeandel.
Mrhifi
28.12.2021 kl 15:58 3606

Se raiders indlægs historik....Jeg troede du var begavet tournelon😁

Han er højst sandsynligt investor i Odfjell😇
Og er nu på jagt efter billige Nol aktier inden fusion😁
Redigert 28.12.2021 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2021 kl 15:51 3628

Som vanlig et meget godt og objektivt innlegg. Hvilke andre selskaper er du investert i raider? Virker som om du har god forståelse for investeringer, hadde vært interessant å hørt hva du tenker om andre selskaper (ikke nødvendigvis rigg spesifikt).
Mrhifi
28.12.2021 kl 15:47 3639

Disse Rigs er stadig attraktive RAIDER😇
Du beskriver selv i nedstående indlæg hvorfor Mira og Bollsta er strategisk vigtige for Odfjell 💪 (Miljø profil)

Raider.
11.02.2021 kl 18:09
1736
Svært gode nyheter for NOL. Riggene presterer bedre og bedre. West Mira har akkurat sluttført den topphull kampanjen med Wintershall to uker før estimert tid. https://www.linkedin.com/posts/bassoe-rig-analytics_offshoredrilling-offshoreoilandgas-activity-6765632048423059456-PxkC

Riggen(e) blir mer og mer konkurransedyktige i et marked som ser ut til å bli svært stramt de neste årene. Aker BP og Equinor rapporterte nettopp om at alle de prosjektene de forventer å levere PUD på før utgangen av 2022 har en estimert balansepris på under 30 dollar fatet med 10% avkastningskrav.
Total rapporterte, i sin Q4 rapport, at verden ligger an til å produsere 10 millioner fat for lite i forhold til forventet etterspørsel. Norsk sokkel er brennhet om dagen etter at skattepakken ble forelagt (besparelse på 8 dollar fatet) og de gode mulighetene og subsidiene for å produsere med lavt utslipp.
Redigert 28.12.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
HAS
28.12.2021 kl 15:41 3640

Prisverdig at du bruker så mye energi på et selskap som du helt har mistet tro på. Gir deg uten tvil rett i at tråden er full av optimistiske drømmer som ikke alltid er særlig godt underbygget. Lurer likevel på hvordan du underbygger din påstand om at de større aksjonærer har solgt seg ut med det volum som er i handelen?
parson
28.12.2021 kl 15:20 3693

Ja, han kan få mer og vi småaksjonærer kan få mindre.
Det er det som skjer når vi små aksjonærer blir utvannet.
Og det kunne vært unngått slik jeg ser det.
Både med hensyn til riggverdiene i NOL og Trøim/borr sin emisjon.
Jeg beholder min post og kjøper emisjonsaksjene jeg får.
Og har troa jeg får pengene tilbake en gang så lenge han ikke overkjører oss totalt i neste emisjon også.

Redigert 28.12.2021 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
5198
28.12.2021 kl 15:12 3687

Mange med fornuftige tanker og meninger her og det er fint, samme om de er positive eller negative til aksjen. En må se ting fra begge sider selvfølgelig.
Markedet har sendt denne ned så det er jo dommen denne meldingen har fått. Selv mener jeg selskapet er sikret og at oppsiden fremdeles er stor men den er nå ikke hva den var før emisjonen. Mener fremdeles 25-35kr for selskapet er reelt om de fusjonerer det.

Ja et salg av riggene til 350 Musd pr stk hadde selvfølgelig vært bedre en dagens løsning, men Fredriksen mener han kan få mer ved en senere anledning. Dette er jo grunnen til at han ikke selger nå.
Redigert 28.12.2021 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
parson
28.12.2021 kl 14:56 3746

Forstår heller ikke emisjonen ble 4,5 og ikke like behandling av aksjonærer. Mener det hadde vært bedre for aksjonærene å solgt riggene til 300-350 mill usd pr stk.
Hva tror dere om muligheten å få solgt dem for den prisen slik dem står.
Har personlig mistet troa på Fredriksen som aksjonærvennlig med dette grepet han tok her.
Forresten flott innlegg av: raider i forrige post.
Redigert 28.12.2021 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
raider
28.12.2021 kl 14:49 3766

Emisjonen ble satt til kr 4,5 med ekstra goder (reell verdi under kr 4,5) til Fredriksen for å gjøre avtalen tilstrekkelig attraktiv. I CH11 settelement avtalen fremgikk det at Seadrill frafalt helekravet fordi de ikke så noen oppside, selv om de vant på alle punkter, ved å forfølge kravet da de ville bli stilt bak DNB og Sterna som til sammen hadde 235 musd i gjeld per rigg.

Omsetningen i aksjen er svært lav og ingen profesjonelle virker til å være interessert i aksjen per nå. De største og de som kjenner riggene og markedet har solgt seg ut, mens småinvestorer har økt. Det er også årsaken til at Fredriksen og Hayfin kunne og vil kunne gjøre som de vil uten å møte motstand. Nå har de tenkt å bygge et pure-play HE-selskap med sunn kapitalstruktur.

For at aksjen skal bli mer interessant må selskapet gjøre betydelige grep som ikke løses over natten. Det er ikke sånn at man klarer å hente inn kapital til 15-20 kroner (300-400%) over forrige kapitalinnhenting uten at selskapet eller markedet overrasker stort på oppsiden. Som skrevet i en annen tråd prises riggene til Northern Ocean til tilnærmet samme verdi som Odfjell Drilling sine rigger (avhengig av hvilken verdi man setter på Odfjell sine øvrige eiendeler).

Kapitalen jager høyest mulig risikojustert avkastning. Med andre ord vil det bli vanskelig å få inn kapital til Northern Ocean som prises til nærmere 300 musd per rigg (350musd ved kr 20) når riggene står uten fremtidige kontrakter og man kan få Odfjell sine rigger med kontrakter for 275 musd per rigg +++, eller 7.gen boreskip for 150-200musd. I så fall må alle andre rigger også betydelig opp i verdi. Odfjell eller andre er ikke interessert i å kjøpe eller fusjonere dersom de må hente kapital eller inngå en byttehandel dersom markedet ikke setter den verdsettelsen selskapet mener er riktig på egne rigger.

Det vil også ta flere måneder å klargjøre West Mira. Odfjell og den potensielle kunden må først gjøre seg kjent med riggen, og så skal riggen oppgraderes og oppbemannes.. West Mira blir heller ikke klargjort uten visibilitet for at riggen vil ha kontinuerlig arbeid fremover. Det blir ikke enkelt i 2022, men arbeid fra sent 2022 eller 2023 bør være innenfor rekkevidde.
West Bollsta er førsteprioritet og vil nok mest sannsynlig finne mer arbeid i 2022, til tross for at Odfjell legger frem året med begrensede muligheter og hvor flere rigger har ledig kapasitet.
Jeg hadde stor tro på Northern Ocean frem til emisjonen som ble lansert lille-julaften. Nå har jeg mistet tilnærmet all tillit til selskapet som over flere år ikke børsmelder om vesentlige hendelser og prioriterer seg selv når utdelinger skjer. Emisjonen burde blitt satt til kr 8, Sterna skulle ikke vært tildelt den enorme opsjonen og størrelsen på rep.emien burde vært minst 50%. Når vi vet at selskapet må hente inn mer egenkapital (NOL presenterer det som "significant") for å gjøre Mira klar og for å tilfredstille kreditorenes krav så er det spesielt å se at kursen fremdelsen står der den gjør i dag. Dog på et lavt volum, som igjen gjør det utfordrende å bruke denne for å hente større beløp. Emisjonen, transaksjoner og prisingen på andre sammenlignbare selskaper er det beste estimatet vi har for å si noe om virkelig verdi. De fleste av dere, meg selv inkludert, ville gjort det langt bedre om vi hørte på andre enn oss selv i dette caset.
Nå skal dere få slippe å høre på de som prøver å komme med konstruktiv kritikk, så kan dere fortsette å kose dere med de positive spådommene deres som ikke innehar substans eller noen form for verdi av å lese. Foreløpig observerer jeg at det er tilnærmet kun ullebusten som mestrer å underbygge utsagnene og beregningene sine i denne tråden, og bolster som, av og til, kommer med noe informasjon om forholdene ute på de to riggene.

5198: Hemen har helt sikkert en plan for å klare å sette en emisjon på høyere enn kr 4,5 ved neste anledning. Kanskje allerede i Q1 eller Q2, men som det ser nå blir oppsiden radert bort ved at Fredriksen kjører emisjoner eller byttehandler som gangner han selv. Han har allerede en urealisert gevinst på 50% på det beløpet som han har kommitert for.
Redigert 28.12.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
HAS
28.12.2021 kl 14:44 3770

Det er tydelig at markedet foreløpig ikke har tillit til at Odfjell får sving på sakene. Det vises også i ODL-kursen, som var forventet å stige betydelig på oppdraget. Vi trenger positiv børsmelding, men det kommer vel neppe i romjula?
5198
28.12.2021 kl 13:55 3020

Med konvertibelen så dobles antall aksjer, da er 130Musd å lån slettet samt selskapet tilføres 20 Musd + sletting av 15 Musd i lån. Avtalen medfører at selskapet sletter 130 Musd å lån samt får likvide midler på 90 Musd samt sletting av 15 Musd i lån. To sider av samme sak litt hvordan man ser det. Slik jeg ser det slettes 145 Musd i gjeld samt selskapet blir tilført 20 Musd. Dette har en verdi er det jeg skal frem til. Når det gjelder Trøim er vi 100% enige,her har Fredriksen mye å lære kunne satt emisjonskursen til 7-8 kr så hadde alle vært happy.

Alt kommer nå egentlig an på videre kontrakter for WB og WM samt fusjon/oppkjøp fra Seadrill/Valaris. Treffer dette blir det veldig bra, kommer ikke dette sier det seg selv at det ikke går bra. Med ODL som operatør og i det markedet vi er føler jeg meg sikker på at begge riggene blir i god aktivitet i Nordsjøen innen kort tid.

Får Mira kontrakt og WB fortsetter er selskapet skikkelig back on track, kommer oppkjøpet da er det til en kurs mellom 25-35kr tror jeg. Mest sannsynlig med betaling i Seadrill/Valaris aksjer. Hvorfor skal Fredriksen vente på at Mira faktisk kommer ut i arbeid når han får samme pris for selskapet bare begge riggene har kontrakt?

Men er ikke for å krangle, dette er bare mine tanker så ikke bruk tid på å motargumentene siste avsnitt.
Redigert 28.12.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Matros
28.12.2021 kl 13:31 3054

Har ikke fin regnet på antall aksjer, men forholdt meg til at andre har beregnet en dobling inklusiv konvertibelen. At markedskursen dobles når antall aksjer dobles og kursen per aksje er omlag uendret må jo være rett. Du er nok mer uenig i at kurstarget halveres, spesielt om du tenker NAV. Ser poenget ditt. Mitt poeng er at når NOL ikke fiksa dette bedre nå, så skal legge inn videre utvanning av target. Emisjonen står jo i sterk kontrast til det Trøim fikk til med Borr i natt. Utvanning her å, men til markedskurs og over NAV. Hvorfor? Fordi han forteller oss hva han prøver å få til. Å. Lir du ikke bull av å høre på Trøim, så blir du aldri bull. I
bravo
28.12.2021 kl 13:31 2959

Vel, problemet er at manglende SUT diskvaliserer riggen i spot markedet. Skal WM være med å kjempe om 1-3 brønner i spot markedet ( sammen med Borgeland Dolphin ol)må den som et minimum ha SUT. Alternativet er å «ligge på været» og vente på de større tenderene/anbudene som kommer i 23/24 og utover.
Denne avtalen med ODL ligner mer og mer på en videre ørkenvandring….
Jøllis
28.12.2021 kl 13:27 2975

Hvorfor skal JF sette den til markedspris? Han har mulighet og har vist at han ofte setter den godt under markedspris. Det er storeiers privilegium. Beste måte for JF å snitte seg ned på slike emisjoner.

Nol er avhengig av kontrakt veldig snarlig for begge riggene. De taper penger med kun en rigg i drift. Som regel blir kontrakten gitt 3-6 måneder før oppstart. Så det haster også for bollsta.

Oppsiden er der kun hvis vi ser en betydelig bedring i riggmarkedet. Om det kommer er usikkert.

Hvis man tror at noen foruminnlegg på HO på noen måte er kursdrivende, så burde man tenke seg om en gang til. Vi er og blir små fisker med minimalt/ingen innvirkning på kursen. De profesjonelle leser ikke HO.

Nol var en meget god case som ikke gikk pga uhell med Mira og at markedet ikke har bedre seg slik man forventet. Det vet JF.
Bolster
28.12.2021 kl 13:25 2973

Må de det? Nå vet ikke jeg betingelsene NOL må ha for å ikke havne i unåde hos lånegiverene. Etter emisjonen er kapitalen styrket. 90musd i cash inkludert sterna fasiliteten.

Hvor store summer tror du egentlig det kreves for å få Mira ut igjen? Dere får det til å høres ut som riggen skal klasses.
Odium
28.12.2021 kl 13:16 3021

Jo det er en selvfølge at det kommer en emisjon til. NOL må hente penger for å gjøre mira klar for jobb. For å beholde sut så må de det og de pengene har de ikke. Den emisjonen kommer når mira har kontrakt og ikke før. De bruker ikke penger på noe før de vet de får de igjen.
5198
28.12.2021 kl 13:07 3079

Det blir feil, det er ikke dobbelt så mange aksjer og 130 Musd i gjeld er slettet og det tilføres 20 Musd. Skulle det komme en emisjon til pga store oppgraderinger ved kontrakt er dette mest sannsynlig en liten emisjon samt til markedskurs.
Redigert 28.12.2021 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Matros
28.12.2021 kl 12:53 3126

Medregnet de nye aksjene er jo markedsverdien nå nesten dobbelt så høy som ved starten av desember. Hmmm. Matematikken her er jo enkel. Kurstarget på 30 før 23. desember er nå 15. Når emisjonsrunde nr 2 kommer er target 7. osv, litt forenklet. Motargumentet er jo at man snitter ned. Ved å delta på emisjonene. Det er ikke tilfellet her hvor småaksjonærene får restene i emisjonen og ikke sin andel. Tenk dere om nyheten i stedet hadde vært en fusjon med odfjell.
5198
28.12.2021 kl 12:45 3158

Konklusjonen er klar, Fredriksen forsynte seg grovt og bør lære litt av sin gamle lærling. Men nå er det over og verden er slik den er.
Tror og håper WB får forlenget kontrakt, dette gir selskapet god tid til å få WB på en god kontrakt etter denne jobben da har de hele 2022 på seg.
WM har jo vært bydd ut lenge, håper jo dette har gitt resultater og at ODL management fører til noen raske jobber før en lenger kontrakt, men er ikke bare å slenge seg rundt i denne bransjen så her kan ting ta litt tid. Selskapet er priset til det de er i dag pga usikkerheten rundt kontrakter osv.
Men slik riggene prises i dag er det en stor oppside.

Et salg eller fusjon er meget sannsynlig, tror selv dette skjer når begge riggene har kontrakt da kommer de virkelige verdiene frem.

Syns det hadde vært veldig rart om ikke ODL eller NOL har en kontrakt eller noen småjobber til MIRA ganske kort frem i tid. Viktig for begge selskap å ha MIRA ute på jobb.

At det blir nevnt en emisjon frem i tid om det er behov for mer penger er naturlig, men dette er heller ikke noen selvfølge.( tror det kommer an på hvor langt frem i tid det er før Mira får kontrakt)
Prisen i en eventuell emisjon kommer veldig an på om det kommer inn nye aksjonærer da er det plutselig markedskursen gjerne med noen gode nyheter først som gjelder, har sett Fredriksen har pumpet opp kursen i slike tilfeller før.

Kontrakter på små jobber er det flere av for å få riggen ut igjen.

https://energi24.no/nyheter/vinner-enda-en-kontrakt-for-island-innovator?fbclid=IwAR2BuRIOGcLCUCikbnhZX5_Wws3-L8Q_ecF6OsWLivfRNkGA_zF_ppH4ByI
Redigert 28.12.2021 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
28.12.2021 kl 11:56 3292

Vi er i alle fall enige om at Shelf er nr 1 og den tikker fint oppover nå :)
Jeg har klart mest i Shelf, en del mindre i NOL og litt i Borr, nettopp for å spre risikoen litt. Jeg har uansett stor tro på at alle disse minst vil doble seg i løpet av 2022 med stigende inflasjon og stigende oljepris. Vi nærmer oss 80$ igjen til tross for at vi er midt i omikron-bølgen og når vi har lagt denne bak oss tror jeg på 100$ og et et stort fokus på alt av rigg der jeg sitter 100%.
Odium
28.12.2021 kl 11:46 3342

Nei selvfølgelig ikke, jeg er bare redd for at dette vil ta mye lengre tid enn folk her tror og jeg er heller ikke like overbevist for at bollsta får fortsette.
Hvis vi skal vandre i ørken et år til, så er det andre plasser jeg heller vil ha pengene mine. Shlf har langt høyere oppside og er mye tryggere enn nol. Eneste grunnen til at jeg ikke har alt der er fordi jeg ikke vil ha alt i en aksje
Slettet bruker
28.12.2021 kl 11:39 3373

Tror ikke det , denne emisjonen vi nå skal inn i den kom jo heller aldri til å komme på disse nivåer.
Siphlonurus
28.12.2021 kl 11:21 3435

Ja jeg tror også at en evt emisjon blir satt på en helt annen og høyere pris enn vi ser i dag. Tipper rundt 15-20 som jeg tror kursen vil ligge på når det blir annonser at Mira har fått kontrakt. Da har nok Bollsta allerede fått bekreftet forlengelse. Så der ser det ut til at vi er enige ikkegodkjent ;)
Slettet bruker
28.12.2021 kl 11:06 3503

Ja som at den varslede tredje emisjonen blir satt på en helt annen pris enn vi ser i dag(altså høy)
Siphlonurus
28.12.2021 kl 11:03 3491

Selvfølgelig er ikke alt på plass, men slik markedet nå ser ut så er mitt bet at ting ordner seg innen rimelig tid og det er derfor jeg nå er veldig komfortabel med å sitte i NOL. Jeg har vel egentlig ikke tapt noe særlig etter emisjonsvarselet. Dagen før jul sluttet aksjen på 8,50, nå ligger kursen 7,34. Samtidig kan jeg med mine 80k kjøpe ytterligere 20k aksjer til 4,41 noe jeg selvfølgelig vil gjøre. Snittkursen etter dette blir da (80x8,50 + 20x4,41)/100 = 7,68 ikke mye under dagens kurs. Vurderer fortløpende å kjøpe mer. Hver aksje jeg nå kjøper vil jo koste meg enda mindre da de gir rett til å kjøpe 25% ekstra aksjer til 40% rabatt. Det ser jeg på som en god deal nå når alt er rigget for gode løsninger.

Odium; du tror vel ikke at du fortsatt får aksjer på 7-tallet når begge riggene er på kontrakt? Da er nok kursen minst det dobbelte.

Alt handler om hva man tror om fremtiden og det er jo usikkerheten og risikoen man tar som man får betalt for hvis/når ting ordner seg. No pain no gain. For meg så er jeg nå meget komfortabel med utsiktene og tror på en dobling innen rimelig tid. Dere som ikke har aksjer fra før kan nå i praksis komme inn på 6,75 inkl emisjonsaksjer og tar dere ikke den muligheten så fortjener dere å stå utenfor. Det håper og tror jeg for øvrig blir resultat for de fleste av dere :)
Redigert 28.12.2021 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2021 kl 10:56 3502

Hva om stor aktør etter de 3 emisjonene vi pr nå vet om , ( emisjon4,5 rep emisjon pluss varslet emisjon etter dette) starter utleie til shorting? Mange aksjer til meget lav pris og ett skambud på slutten.
parson
28.12.2021 kl 10:52 3515

Godt vi er litt enige. Det er ikke emisjonsbeløpet på 20mill usd som jeg reagerer på. Det er at som hovedaksjonær så innebærer det ansvar for likebehandling av aksjonærer og når dei beriker seg selv så synes jeg det er feil. Du må heller ikke glemme dei 15mill usd i konvertibelt lån til 4,5 kr som Fredriksen fikk i samme slengen. Da tilsvarer emisjonen 50 % av selskaps verdien ca. I tilegg så er det varslet en ny emisjon senere og faren for ny skjevfordeling (utvannig).
Du nevner alternativet hva det hadde vært. Hva om riggene hadde blitt solgt til f.eks 300-350 mill usd pr stk . Hvordan hadde det slått ut på kursen 😀
Og så kan du regne deg frem til hva riggene vil måtte bli solgt for etter emisjonen pr stk for å utgjøre samme pris pr aksje. Da ser du hva denne emisjonen utgjør for å bri ge inn skarve 20+15mill usd.
Men dette har ikke noe å si for Fredriksen som opprettholder sin %vise eierandell og i tillegg får mulighet å øke den med det konvertible lånet betydelig.
Redigert 28.12.2021 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
zavva
28.12.2021 kl 10:41 3562

Forsåvidt enig i mye av det du skriver her men en glemmer også litt hva alternativet kunne vært. 20musd er ikke all verden og utvanningen er moderat om en tegner i rep emi.

Borr diskusjonen kan vi legge død for det er som å sammenligne epler og pærer. Om en ser på de to selskapene fra oppstart med antall emisjoner og spleiser så tror jeg alle hadde foretrukket NOL. Borr har kjørt fire emisjoner siden mai 2020 på totalt 130MUSD - blant annet til 5kr september 2020. Og her sutrer vi over skarve 20musd. Men ja - tegningskurs burde vært høyere enn 0,5$ eller en burde kjørt en fortrinnsrett på 0,5$ slik at alle fikk mulighet til å forsvare sin andel.
bravo
28.12.2021 kl 10:36 3570

Hvorfor skal Odfjell ta på seg mgt hvis dem ikke trenger kapasitet?
Husk ODL får betalt og kommer til tjene penger om riggene ligger til kai det neste året også, det gjør ikke NOL.
Odfjell trenger kapasitet?
Ja fra -23 og utover. I dag ligger Deepsea Stavanger i bøyen og venter på oppdrag, riggen er ledig fra Q-3 det samme er DSY

I NOL ligger det ann til ørkenvandring i minst 1 år fremover….
Redigert 28.12.2021 kl 10:39 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
28.12.2021 kl 10:34 3558

De besøgende på Mira museet er nok blevet opmærksom på Odfjell aftalen😁

Kan man forestille sig at der er andre selskaber som nu kommer på banen med forslag til samarbejde/fusion ?

Bare en hypotetisk tanke😇 Maersk-Noble/Transocean
Redigert 28.12.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Bolster
28.12.2021 kl 10:26 3588

Hvorfor skal Odfjell ta på seg mgt hvis dem ikke trenger kapasitet? Jeg har ingen tro på at Odfjell gjør dette uten utsikter for jobb. Markedet er ikke så bekmørkt som enkelte påstår her inne. Jeg ser ikke bort fra at Mira kan ta en kortere kontrakt på engelsk side for å få riggen ut igjen.