🍻🍻🍻
HAS
24.11.2021 kl 07:29
6577
https://aksjelive.e24.no/article/x8VMrQ
Fortsatt grunn til å forvente at riggene blir liggende ved kai neste år?
Dersom det besluttes å selge riggene blir vel selskapet tatt av børs før slik melding slippes?
Fortsatt grunn til å forvente at riggene blir liggende ved kai neste år?
Dersom det besluttes å selge riggene blir vel selskapet tatt av børs før slik melding slippes?
Redigert 24.11.2021 kl 07:56
Du må logge inn for å svare
Ja, vi får bare vente å se hva som kommer, ikke annet å gjøre.
Fevang
23.11.2021 kl 23:32
6837
Longsitinbulk
18.11.2021 kl 12:31 2477
Et rykte som har svirret i hodet mitt i over 1 år er at Nol blir en del av Sdrl, det er et rykte like godt som alle andre rykter.
Et rykte likt Fro 2012 og Frontline
Derfor kjøper jeg noe mer aksjer på 8,5 kroner, så bare selg på
Kommentar:
Sier vel det meste....
18.11.2021 kl 12:31 2477
Et rykte som har svirret i hodet mitt i over 1 år er at Nol blir en del av Sdrl, det er et rykte like godt som alle andre rykter.
Et rykte likt Fro 2012 og Frontline
Derfor kjøper jeg noe mer aksjer på 8,5 kroner, så bare selg på
Kommentar:
Sier vel det meste....
5198
23.11.2021 kl 23:30
6827
NOL har jo garantert jobbet med flere planer etter WM mistet kontrakten, dette er nok også grunnen til de forskjellige ryktene. At det har tatt lenger tid en jeg ventet å komme i mål med disse planene er det ingen tvil om. Men løsningen ligger nok på bordet i løpet av kort tid.
Skal bli spennende å se hva løsningen blir, uansett er nok Fredriksen nå meget lei av tullet som har skjedd i NOL så løsningen vi nå blir presentert blir nok en varig løsning som får NOL opp av søla. Det at NOL har lite cash igjen er bare midlertidig frem til ny løsning ligger på bordet. Eneste grunnen til at NOL ikke har stresset dette med penger mer er at de har Fredriksen i bakhånd.
NOL kunne solgt WM og WB i morgen likvidert selskapet og betalt ut 30-40kr pr aksje. Grunnen til at ikke dette skjer er at Fredriksen ser at dette er å gi bort gode asset som vil bli meget verdifulle fremover. Har selv vært utolmodig til tider siste ukene men viktig å huske på at når løsningen kommer vil denne garantert være helhetlig slik at det blir ro rundt selskapet.
Skal bli spennende å se hva løsningen blir, uansett er nok Fredriksen nå meget lei av tullet som har skjedd i NOL så løsningen vi nå blir presentert blir nok en varig løsning som får NOL opp av søla. Det at NOL har lite cash igjen er bare midlertidig frem til ny løsning ligger på bordet. Eneste grunnen til at NOL ikke har stresset dette med penger mer er at de har Fredriksen i bakhånd.
NOL kunne solgt WM og WB i morgen likvidert selskapet og betalt ut 30-40kr pr aksje. Grunnen til at ikke dette skjer er at Fredriksen ser at dette er å gi bort gode asset som vil bli meget verdifulle fremover. Har selv vært utolmodig til tider siste ukene men viktig å huske på at når løsningen kommer vil denne garantert være helhetlig slik at det blir ro rundt selskapet.
Gozilla
23.11.2021 kl 23:21
6839
Gammelt jungelord.
Når Longe baiser og har solgt seg ut, da er det duket for oppgang.
Når Longe baiser og har solgt seg ut, da er det duket for oppgang.
Når argumentene og ryktene tar slutt, da tar vi person, helt vanlig prosedyre det når motet tar slitt.
Jeg gjentar, 2 eneheter uten jobb
Hvor skal pengene komme i fra? Nol har ca 65 kroner gjeld/ aksje
Jeg har fortsatt noen aksjer i Nol, men de ble langt langt færre etter at aksjen var over 11
Så liten grunn til å ta stor rissiko i Nol når jeg kunne kjøpe deler av et gjeldsfritt drillskip som var priset til 90 mill/ usd
Jeg gjentar, 2 eneheter uten jobb
Hvor skal pengene komme i fra? Nol har ca 65 kroner gjeld/ aksje
Jeg har fortsatt noen aksjer i Nol, men de ble langt langt færre etter at aksjen var over 11
Så liten grunn til å ta stor rissiko i Nol når jeg kunne kjøpe deler av et gjeldsfritt drillskip som var priset til 90 mill/ usd
Redigert 23.11.2021 kl 23:14
Trymte
23.11.2021 kl 22:24
7008
Kiss skrev Dette må nesten være en klovn!
Longsitbulk har i hvertfall ikke fulgt sitt eget råd fra noen uker siden: "Bare anbefaler en ting, tvihold på aksjene, hold ut i ørken vandringen, dagens prising av aksje er idioti"
Men når han har kjøpt seg inn igjen om noen dager, er alt rosenrødt i NOL, og kursen skal til himmels igjen.
Blir for dumt sånn som han holder på, men folk jatter med..
Men når han har kjøpt seg inn igjen om noen dager, er alt rosenrødt i NOL, og kursen skal til himmels igjen.
Blir for dumt sånn som han holder på, men folk jatter med..
FwO
23.11.2021 kl 22:23
6787
Kiss skrev Dette må nesten være en klovn!
Når Longshit er inne er han BULL og en skikkelig KLOVN når ute. Bare sånn det er... Men at DVD er et godt asset spill kan ingen ta fra ham.
SEE
23.11.2021 kl 22:12
6797
Hvis det skjer, så må det vel komme en børsmelding senest etter stengetid i morgen. Da dette jo vil påvirke både odl og Nol, og Odfjell har vel q3 på torsdag, og Nol på fredag.
Dvd er et gjeldsfritt selskap og har cash til å holde skipet varmt ut 2022.
Dolpin har godt forhold til Bolette:
“We lost Bolette Dolphin, which was probably one of the world’s best drilling vessels, but a big part of the debt was linked to it, and that had to be cleared." Ref Bjørn Iversen i intevju fra 2020: https://www.offshore-mag.com/rigs-vessels/article/14168490/driller-pursuing-north-sea-deepwater-opportunities-with-slimmeddown-fleet
Slik er definitivt ikke ståa i Nol, hvor skal de få pengene i fra med 2 eneheter uten jobb?
når det gjelder ny operatør i Nol er det kun spekulasjoner og ryktespredning, hvem vil egentlig ta på seg en slik jobb på en ulykkes rigg.
Dolpin har godt forhold til Bolette:
“We lost Bolette Dolphin, which was probably one of the world’s best drilling vessels, but a big part of the debt was linked to it, and that had to be cleared." Ref Bjørn Iversen i intevju fra 2020: https://www.offshore-mag.com/rigs-vessels/article/14168490/driller-pursuing-north-sea-deepwater-opportunities-with-slimmeddown-fleet
Slik er definitivt ikke ståa i Nol, hvor skal de få pengene i fra med 2 eneheter uten jobb?
når det gjelder ny operatør i Nol er det kun spekulasjoner og ryktespredning, hvem vil egentlig ta på seg en slik jobb på en ulykkes rigg.
Redigert 23.11.2021 kl 22:16
Barbera
23.11.2021 kl 21:50
6888
Kan stemme det. Kun letebrønner for Lundin neste år, men finner ingen info om hvor mange. Men det kan uansett komme en lengre kontrakt fra 3Q neste år. De må sikre kapasitet inn mot 2023 og 2024. Da er vel Bollsta en het kandidat.
Kiss
23.11.2021 kl 21:42
6936
Det som egentlig skjer nå er bytte av operatør som vil ha nytt mannskap/ styringssystem på plass før overtakelse. Føler meg sikkert at Odfjell overtar riggene. Info kan komme på torsdag!
FwO
23.11.2021 kl 21:38
6939
Nå får vi se hvem som får management/budaksept først, så tar vi resten derifra. Kan fort bli store kontrakter på WB med feks ODL eller TO i førersetet. Det er ventet over 30 PUDer iløpet av 2022 på NCS, ett anseelig antall produksjons brønner årene som følger! Noaka (Krafla) og Wisting er vel anlslått til nesten 100 brønner bare på de to utbyggingene, blir ganske heftige kontrakter. Blir nok godt med leting også.
Redigert 23.11.2021 kl 21:50
zavva
23.11.2021 kl 21:37
6919
DVD har vel bare en enhet til kai uten jobb.
Ellers spennende det som skjer nå - det drypper ut informasjon. At mannskapet på Bollsta mister jobben er et tydelig signal på at vi nærmer oss ny operatør. Ludin sier neppe fra seg Bollsta som nevnt tidligere her. Inn til kai en kort periode for nytt crew samt «transition services» fra SDRL.
« West Bollsta er den første flyteriggen som renser eksosen for NOx: Sparer utslipp tilsvarende 100.000 personbiler».
https://lundin-energy-norway.com/2021/05/03/ny-miljoteknologi-reduserer-utslipp/
Tviler på den mest sexy blir stående lenge uten fast følge.
De har en tendens til å finne seg noen beilere de som er best utstyrt.
Ellers spennende det som skjer nå - det drypper ut informasjon. At mannskapet på Bollsta mister jobben er et tydelig signal på at vi nærmer oss ny operatør. Ludin sier neppe fra seg Bollsta som nevnt tidligere her. Inn til kai en kort periode for nytt crew samt «transition services» fra SDRL.
« West Bollsta er den første flyteriggen som renser eksosen for NOx: Sparer utslipp tilsvarende 100.000 personbiler».
https://lundin-energy-norway.com/2021/05/03/ny-miljoteknologi-reduserer-utslipp/
Tviler på den mest sexy blir stående lenge uten fast følge.
De har en tendens til å finne seg noen beilere de som er best utstyrt.
Redigert 23.11.2021 kl 21:49
Gozilla
23.11.2021 kl 21:34
6871
Lundin har ikke flere brønner de skal borre i 2022. Muligens en i Q3 og en i Q4.
Uansett, de er meget godt fornøyd med jobben Bollsta har gjort.
Uansett, de er meget godt fornøyd med jobben Bollsta har gjort.
Oppgang med WB til kai? 2 eneheter uten jobb.
Mrhifi kan fjærne pengene fra sekkene først som sist,
Mrhifi kan fjærne pengene fra sekkene først som sist,
Redigert 23.11.2021 kl 21:24
FwO
23.11.2021 kl 21:17
6907
Tar med oss en oppgang i NOL før vi hopper over i DVD.. (eller motsatt?) Oppgang i disse to kan komme tett på hvernadre så greit å være vektet litt i begge.
Dream on
Mrhifi
23.11.2021 kl 21:08
6899
Bad timing Longsitinbulk....Du skulle ikke have solgt dig ud !
Dvd er peanuts Vs Nol😇
Dvd er peanuts Vs Nol😇
FwO
23.11.2021 kl 20:41
6872
Det er bare fordi Seadrill sier de ikke trenger personell til Bollsta. Nå er vi veldig close på informasjon om hvem som overtar driftsansvaret eller kjøper riggene! Lundin bytter ikke ut WB i dagens marked.. Equinor, Neptune og AkerBP m.m har kontroll på resterende av samme kvaltiet.
Redigert 23.11.2021 kl 20:42
Bør vel det, hvis de ikke ønsker at aksjen skal halveres
Trymte
23.11.2021 kl 20:25
6674
Bollsta skal til kai, av kontrakt.....Skriver de på xtrainvestor: https://chat.xtrainvestor.com/channel/nol
FwO
23.11.2021 kl 20:22
6653
Ikke behov for personell på Bollsta, https://energi24.no/nyheter/ny-stor-runde-med-nedbemanning-i-seadrill.
Nå er det tampen brenner og like før ledelsen må ut med noe håndfast informasjon rundt NOL.
Nå er det tampen brenner og like før ledelsen må ut med noe håndfast informasjon rundt NOL.
Barbera
22.11.2021 kl 20:36
7339
Noen som vet hvilke brønner Bollsta skal bore etter injeksjonsbrønnene på Solveig? Skal være igjen to brønner på kontrakten.
oslo0407
22.11.2021 kl 20:20
7374
Ikke sikkert fallet utelukkende er selskapspesifikt. Alle riggaksjer på OSE har falt mye siste par ukene
5198
22.11.2021 kl 20:10
7209
At NOL har kastet ut Seadrill som operatør på WM sier jo litt om hva som skjer videre også på WB, Seadrill vil jo miste den riggen også. Dette er jo ikke noe rykte men noe alle kan se pga hva som skjedde på WM. Ser på det som logisk at Lundin fortsetter med WB, hvorfor skulle de ikke det? Men selvfølgelig med en annen operatør. At WB gjør det bra er ikke noen overraskelse, dette er topp moderne rigger som med de rette folkene presterer veldig bra. Denne har virkelig fått seg en knekk nå men på mikrovolum.
Får håpe selskapet nå snart kan komme ut og si hva avtaler de har fått på plass, nå er det på tide selskapet kommer ut av mørket.
Får håpe selskapet nå snart kan komme ut og si hva avtaler de har fått på plass, nå er det på tide selskapet kommer ut av mørket.
Trymte
22.11.2021 kl 19:35
7200
Sliter litt med å skjønne at Lundin ikke vil benytte opsjonen på Bollsta, all den tid Bollsta tilsynelatende jobber godt for Lundin, og mtp de grønne investeringene som Lundin har gjort på riggen.
Føler meg rimelig trygg på at det blir mer Lundin-jobb for Bollsta, selv om det kanskje ikke blir under Seadrills management.
Føler meg rimelig trygg på at det blir mer Lundin-jobb for Bollsta, selv om det kanskje ikke blir under Seadrills management.
FwO
22.11.2021 kl 19:03
7216
Ser det trekkes frem på xtrainvestor at Bollsta er kvartalets rigg i Seadrill. Skulle egentlig bare mangle, men det er fjær i hatten og gode skussmål på veien videre :)
Redigert 22.11.2021 kl 19:03
Nå skal ikke jeg nevne Dvd mer på denne tråd, da det irriterer enkelte, men når det gjelder fasit i selskapet vet ingen utfallet, men uansett utfall er det stor oppside.
Når det gjelder Nol ser jeg på det hele litt anderledes, det er uten tvil langt større risk i Nol, jeg har også noe aksjer i Nol men fordelingsnøkkelen er langt mindre i Nol.
I Nol caset kan det i værste fall gå galt for dagens aksjonær base, jeg tror det ikke, men det kan ende slik.
Når det gjelder rykte storm i Nol er det bare bullshitt, det er overhode ikke hold noe daglig omsetning skriver under på i dobbel forstand.
Når det gjelder Nol ser jeg på det hele litt anderledes, det er uten tvil langt større risk i Nol, jeg har også noe aksjer i Nol men fordelingsnøkkelen er langt mindre i Nol.
I Nol caset kan det i værste fall gå galt for dagens aksjonær base, jeg tror det ikke, men det kan ende slik.
Når det gjelder rykte storm i Nol er det bare bullshitt, det er overhode ikke hold noe daglig omsetning skriver under på i dobbel forstand.
DocAntle
22.11.2021 kl 11:57
7702
At ingen vet utfallet er vell hele poenget med caset og det som gir mulighet for god gevinst. Fasiten i DVD er der jo allerede så da er det begrenset med gevinst å hente nå.
Gla-tronder
22.11.2021 kl 09:33
7863
Nå synes jeg det er nok haussing om DVD i denne NOL tråden. Hold det til DVD tråden, eller lag en "offshore asset play" tråd men slutt med å pushe det her.
Dere bør nok ta en titt på Dvd, der er verdiene på 15-20 kroner, på ren asset +cash.
Selskapet er gjeldsfritt, dvs , aksjen prises med 50=100% rabatt akkurat nå.
Dette skipet vil øke i verdi fremover, dvs, dagens prising er penger på gata.
Nol er et kronglete case slik det er nå, ingen vet utfall, det kan være oppside her, det spørs hvorledes JF legger brikkene, men ingen ting er sikkert, det er det i Dvd
Selskapet er gjeldsfritt, dvs , aksjen prises med 50=100% rabatt akkurat nå.
Dette skipet vil øke i verdi fremover, dvs, dagens prising er penger på gata.
Nol er et kronglete case slik det er nå, ingen vet utfall, det kan være oppside her, det spørs hvorledes JF legger brikkene, men ingen ting er sikkert, det er det i Dvd
Er nok værste problemet her, kan neppe være rare cashen igjen
Barbera
21.11.2021 kl 21:57
8344
Tipper det drøyer til etter 3Q presentasjon. Kommer vel en jobber med saken uttalelse. Seadrill gjelden vil vel også ligge i balansen da det er en subsequent event, eller? Får i alle fall se hvor mye cash som er igjen om ikke annet.
Redigert 21.11.2021 kl 21:58
5198
21.11.2021 kl 21:29
8331
Sognoksen1 skrev Rykter er vel bedre en ingenting long nå må du kjøpe 😀
Uansett må det jo nå presse seg frem litt info fra selskapet i november og desember, først må det jo komme litt info om fremtiden på Q3 presentasjonen. Så i desember må det skje noe i forbindelse med ballongen som forfaller. Selvfølgelig må en eventuell avtale om ny operatør meldes samtidig i begge selskaper så tror ikke det kommer noen slik info på presentasjonen. Så lenge de ikke melder om ny operatør kan de helt sikkert ikke si noe om kontrakter eller obsjoner heller så har ikke de største forventningene til Q3 rapporten, heller motsatt at den synker litt i ettertid. Trist men i denne vil det ikke skje mye før en ny operatør blir meldt.
HAS
21.11.2021 kl 17:42
8631
Dersom det er hold i ryktene, må de vel opptre synkront og sende ut børsmelding før q3-rapportene?
HAS
21.11.2021 kl 17:28
8503
Vi får satse på at puslespillet er lagt, men at de ikke kan melde noe før certain conditions når det gjelder settlementet formelt er på plass.
5198
21.11.2021 kl 16:59
8553
Skal innrømme at jeg starter å bli utolmodig ja, var overbevist om at det kom melding ganske raskt etter settlement. Jobber i bransjen og ser hver dag hvor bra det nå går og at dette markedet virkelig er på vei opp. Så var sikker på at de raskt skulle få på plass en operatør og melde om kontrakt og obsjoner men ting drar litt ut i tid nå.
Nye rykter igjen? I rykte aksjen.
Aner jeg en form for utolmodighet som brer seg her, der ingen selskaps melding fører til nye rykter trukket opp fra en hatt.
Aner jeg en form for utolmodighet som brer seg her, der ingen selskaps melding fører til nye rykter trukket opp fra en hatt.
HAS
21.11.2021 kl 14:14
8678
Forståelig at det prates og at det oppstår rykter etter riggbesøk etc., men det er litt vanskeligere å forstå hvordan det kan oppstå rykter om 4. januar som en konkret dato for når settlement skal være avgjort? Da begynner det vel å ligne på innsideinformasjon?
Redigert 21.11.2021 kl 14:16
5198
21.11.2021 kl 14:03
3949
Disse ryktene må jo komme fra et sted, så virker som om NOL har jobbet med mange løsninger. Blir spennende å se hva de lander på.
zavva
20.11.2021 kl 22:48
4365
Helt korrekt og jeg er enig med deg i at de nok kan få mer av NOL.
Har tidligere regnet på at managment på Bollsta, Mira og Yantai i praksis kan støtte utbytteprogram for Odfjell på rundt 25musd. (6,25musd i kvartalet).
Har tidligere regnet på at managment på Bollsta, Mira og Yantai i praksis kan støtte utbytteprogram for Odfjell på rundt 25musd. (6,25musd i kvartalet).
El Tigergutt
20.11.2021 kl 22:38
4386
ODL har 5% managment fee på Deepsea Yantai. Dette er penger rett i lomma + bonus om ein holder vise budsjett og kpi’er. Tipper det genererer mellom 50-100 mill. rett i lomma kvart år. Er ikkje god nok på regnskap analyse til å finne desse inntektene. Kanskje andre er?
ODL vil nok kreve litt meir i fee på WB trur eg, men det er berre gjetting ( for å bruke omdømme til ODL mtp videre kontrakter).
ODL vil nok kreve litt meir i fee på WB trur eg, men det er berre gjetting ( for å bruke omdømme til ODL mtp videre kontrakter).