🍻🍻🍻

Mrhifi
NOL. 11.08.2021 kl 08:31 420733

🧑‍🎄
















Redigert 12.02.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
GearUp
22.10.2021 kl 08:25 6265

Hvorfor skal JF selge NOL til TO ? .
Hørest ut som en ønske drøm .
lang vei fra å gi TO ein drift avtale på ein rigg til å selge heile selskapet .
5198
22.10.2021 kl 08:28 6272

Ja verserer flere rykter ute et av de er at det blir et selskap med Ramrigger fra TO, Seadrill og NOL. Dette blir jo da et selskap med de beste riggene i Nordsjøen samlet i et selskap. Om de da fortsetter å bruke organisasjonen til TO til å styre disse riggene kan dette bli meget bra.

Seadrill klarer ikke å drifte riggene i Nordsjøen på en god måte. Alt dette må ses i en større sammenheng. NOL,Seadrill og TO blir et selskap. Seadrill må få inn litt kunnskap rundt det å drifte rigger i Nordsjøen.

Derfor tipper jeg TO kommer inn med penger i NOL mot at de får en eierandel, dette vil tilføre selskapet penger. Så skjer de store forandringene når Seadrill er ute av chapter 11.
Redigert 22.10.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
ullebusten
22.10.2021 kl 08:30 6346

Nja, aldri si aldri. Jeg tror NOL fort kan gi eierskap i Seadrill sine eiendeler, men gjennom TO. NOL som Seadrill blir nok en endel av Transocean i 2022.

Hvis man ser på hva TO er og har, så er det for meg ganske tydelig at TO trenger et «Seadrill». TO har masse gjeld men også god backlog og track-record. Seadrill har ingen gjeld men mange rigger som fremover kan gi god kontantstrøm. Låneforfall i TO blir vanskelig å håndtere med dagens flåte når riggene med legacy kontrakt er ferdig. Songa-riggene er et eksempel på det, de går alle for ca 450kusd pr dag, kan jo håpe at markedet drar seg til og at opsjonene benyttes uten store forhandlinger. Risikoen er uansett fortsatt på nedsiden for TO.

Å komme inn som aksjonær i TO nå, gjennom M&A tror jeg kan bli lukurativt om man har et par års horisont.

Om TO ikke aktivt og strategisk konsolidere så vil de neppe overleve lenge. Les følge de andre i en ch 11 prosess
Redigert 22.10.2021 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
5198
22.10.2021 kl 08:43 6302

Ja dette er veldig viktige poeng, TO har sett dette selv for lenge siden og er nok det som er hovedplanen. Men underveis i den planen er management på WM og WB noe som må sikres og det må gjøres med å kjøpe seg inn i selskapet. Så NOL blir bare en liten brikke på veien før TO og Seadrill blir et selskap
Slettet bruker
22.10.2021 kl 09:20 6203

Rykter? Du verden, det var noe nytt
Skal bli godt å få dette selskapet bort fra Oslo børs
Forskjell på rene salg og deleierskap
Redigert 22.10.2021 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
HAS
22.10.2021 kl 10:12 6173

Det er godt mulig det verserer rykter i miljøet, men det ser ikke ut til at noen springer beina av seg for å sikre seg aksjer:-)
HL1000
22.10.2021 kl 10:13 6194

I et eventuelt nytt selskap, hvordan ser dere for dere at riggene til TO skal prises i forhold til NOL sine?
Slettet bruker
22.10.2021 kl 12:14 6058

Men har TO ev noen kontrakter å gi til WB og WM? Er vel ikke mye aktivitet i 2022
5198
22.10.2021 kl 12:22 6077

Det er et vanskelig spørsmål og ikke lett å svare på, men her har jeg 100% tillit til at Fredriksen gjør det som skal til for at aksjonærene i NOL kommer så godt ut som overhodet mulig. Men nå i første omgang tror jeg TO tar en bit av NOL blir nok på et senere tidspunkt det eventuelt blir et rent HE RAM selskap.
Holder fremdeles på at TO kjøper 25-33% av NOL og overtar operatørskapet.

Er vel fremdeles noen kontrakter som skal fordeles i 2022, tipper TO allerede har gjort det de kan for å ha en kontrakt til denne riggen. I løpet av Q1 2022 er jo TO utsolgt for rigger i Nordsjøen.
Redigert 22.10.2021 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
GearUp
22.10.2021 kl 12:36 6106

Nei Teknisk sett ikkje , men har ikkje noe tro på det spore der heheh ,men skal bli kjekt og følge med fram over å se hva som skjer.
ullebusten
22.10.2021 kl 13:14 6047

Er vel ingenting som tyder på at WB blir ledig med det første. WM går vel tilbake til Wintershall (de er på jakt etter mer kapasitet ryktes det) ;)
Slettet bruker
22.10.2021 kl 14:06 6121

Her ombord så sier de at det ikke foreløpig er snakk om noe forlengelse av kontrakt med Lundin etter kontrakten går ut til våren.
Usikker på om Winter/Dea kryper tilbake til korset å leier riggen de gav marsjordre.
ullebusten
22.10.2021 kl 18:32 5878

NOL vil ikke nødvendigvis foretrekke opsjon med Seadrill. På paretokonferansen ble ceo spurt om WB under Q&A. Han sa de var litt reserverte og måtte se det ann, men at de var commited til Lundin og deres plan (miljø).

Ang WM har du selvsagt veldig rett i det. Ren spekulasjon fra min side, men det mynter på hva jeg leste i ptil sine rapporter og hvordan Seadrill hadde forsømt sine plikter. Jeg tror ikke det var ønske om å bytte WM med Scarabeo 8 - for uten det menneskelige rundt drift/ledelse/HMS.
cold
22.10.2021 kl 19:06 5812

Kort oppsummert:
De (debitorene) ber retten i Houston, Texas om å overstyre SVP -partenes innvendinger, slik at NOL -forliket godkjennes.
Slettet bruker
22.10.2021 kl 19:26 5799

Tipper vi mandag og tirsdag omsider vil se et kart stigende volum i Nol,
på kjøps siden, med de konsekvenser det ofte har.
Vedkommende som ser store salgsordre i slutt auksjoner og gjør buksa, må lære seg å lese spillet.
Når man kjøper dette selskapet skal en ikke basere investeringen på rykter der ute,
En skal derimot kun holde fokus Fredriksen og JF systemet, historien i lignede kronglete tilfeller og at de til slutt vil gjøre gull av disse 2 mest moderne rigger.
Hva endelig løsning blir spiller i så måte mindre rolle, for det er store verdier her uansett løsning.
De gjenspeiles definitivt ikke i aksje markedet i Norge og det vil de eller aldri gjøre,
Ikke før en får aksjer i et annet selskap på en annen markeds plass, da først vil aksjonærene få skikkelig betalt.

Redigert 22.10.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
5198
22.10.2021 kl 21:57 5634

I løpet av neste uke må det bli litt action, vil bare minne alle aksjærene på at de reelle verdiene som nå Fredriksen vil gjøre sitt ytterste for å vise frem er over 50 kr aksjen. Så aldri finn på å selge under dette de neste 6 mnd. Nå skal 2 stk meget bra rigger realiseres
Bolster
23.10.2021 kl 07:49 5416

Høringen som gjelder settlement mellom Seadrill og NOL er flyttet til den 29.Oktober.

https://cases.primeclerk.com/SeadrillLimited/Home-DownloadPDF?id1=MjA2NTU1Mw==&id2=-1
HAS
23.10.2021 kl 09:46 5298

Det kan være at SVP har protestert på for kort frist til å respondere på svaret fra Seadrill som kom på fredag?
sjoroveren
23.10.2021 kl 10:56 5234

Utsatt til rett etter børsslutt Fredag? Kan være flere parter som ønsker dette
Redigert 23.10.2021 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2021 kl 12:15 5189

Vil nok se en vesentlig bedre omsetning i aksje neste uke.
Skal en være med i fortsettelsen, er det nå som gjelder.
Redigert 23.10.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2021 kl 12:19 5248

Hva er det SVP ønsker å oppnå? Er det å stoppe avtalen fult ut ?
Slettet bruker
23.10.2021 kl 12:28 5215

Les deg litt opp nå, i stedet for å vimse , fundere og spekulere så mye.
Tror du på JF systemet eller ikke, tror du ikke selger du umiddelbart.
Slettet bruker
23.10.2021 kl 13:14 5145

Takk for svar Longe.
HAS
23.10.2021 kl 13:39 5127

Har ikke innsikt i vilken agenda SVP har, men det er tydelig at Seadrill opplever at de forsøker å stikke kjeppa i hjula heile tida. Seadrill fremhever at kreditorene ikke er tjent med at Seadrill drar på seg et dårlig renommé gjennom en evt. konflikt med NOL. Vi får håpe at SVP trekker protesten (på tirsdag?) eller dommeren skjærer gjennom på fredag.
5198
23.10.2021 kl 13:46 5111

Dette ser jeg på som siste krampetrekning fra SVP, Seadrill har nå en løsning alle er enige om unntatt SVP som eier 3% av gjelden til Seadrill så her er det lite som tyder på annet en at Seadrill får viljen sin. Litt rart SVP holder på som de gjør da de helt sikkert vil treffe på Fredriksen flere ganger. Skal bli deilig å få denne bekreftelsen på fredag. Så blir det artig i ukene som kommer å se hva NOL har jobbet med siden WM gikk av kontrakt.
5198
24.10.2021 kl 21:22 4549

Island Innovator har nå også fått kontrakt selskapet bekrefter at de jobber med anbud for 2022 og 2023. Blir færre og færre ledige rigger de neste 2-3 årene fremover. Når WB er ferdig med kontrakten om ca et år kan raten virkelig bli god, er sikrere og sikrere på at WM får en greit kontrakt som blir meldt før nyttår.
På fredagen får vi underskriften på forliket blir spennende å se hva neste nyhet blir.

Denne riggen kan jo også fort være en kandidat for et av de større selskapene.

En slags spinn of HE Ram Nordsjøen, noterte i USA og Norge kunne blitt utrolig bra. Spitsbergen, Barents, Norge,WPH,WB og WM med norsk ledelse og personell som virkelig ble drillet på Ramrig. Dette er jo de beste riggene der ute så ratene bør jo også bli greie nå når markedet kommer.

Så går TO og Seadrill sammen nå etter nyttår så blir også dette et Sundt selskap med liten gjeld.


Er ikke helt sikkert verden blir seende slik ut men er ganske sannsynlig.
Redigert 24.10.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2021 kl 21:36 4567

Oddsene er gode for at du får rett, alt går egentlig Nol´s veg, selv om det enda ikke gjenspeiles i aksje kursen..
Ulykkes riggen vil fremstå som stort hell i uhell når vi nærmer oss års slutt, at WB skal få bedre rater om et år er en no brainer.

Flere har nok også dumpet aksjen i ørken vandringen de siste uker.
til fordel for rigg aksjer som gikk/ har gått med store kliv,
Når gevinstene der nå er store, kommer nok flere krypende tilbake mot Nol nå inn mot slutten av uka.
Blir en usedvanlig spennende uke forøvrig, antar økte volumer på forventning.

Noen som husker Nol nov/desember 20?
Antar vi går mot en lignende utvikling avslutningsvis også dette året.
Redigert 24.10.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
HAS
24.10.2021 kl 22:23 4499

SVP bør nå har fått tilfredstilt sitt behov for mer informasjon. I stedet for å gå på et åpenbart nederlag i retten, vil de stå seg på å trekke protesten før fredag. Om de velger å stå løpet ut, er det fordi de har et håp om å vinne fram. En overraskende melding i løpet av uka ville skapt litt herlig liv og røre:)
5198
24.10.2021 kl 22:53 4518

Bolster skrev Glem WPH.
Når denne er ferdig på kontrakt om 2 år kan den få en skikkelig overhaling og bli en fin rigg, men det koster mye penger ja.
Redigert 25.10.2021 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
kjylling
25.10.2021 kl 13:30 4150

Hva mener dere oddsen er for at SVP greier å overbevise dommer om å skrote avtalen mellom NOL og SDRL? 10 -30%? Har selv ikke annet enn skummet igjennom noen av rettsdokumentene da skrivemåte og mengde er uoverkommelig og ikke verdt bryet i forhold til min posisjon i NOL.
5198
25.10.2021 kl 15:25 4020

5-15% vil jeg anslå sannsynligheten til å være, men har fulgt Fredriksen i slike prosesser tidligere og han kommer alltid seirende ut selv om han går på noen nederlag under veis. Men syns det virker som systemet til Fredriksen har veldig kontroll på innsigelsene til SVP.
Wannebe
25.10.2021 kl 18:01 3927

5198, ikke superviktig for ditt hovedpoeng, men du vet at WM, WB osv ikke er ramrig? Er vel kun Spitsbergen, Barents og Phoenix som er Ramrig?
Redigert 25.10.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
5198
25.10.2021 kl 18:26 3959

Ja samme gjelder også TO Norge, har en forkjærlighet for Ram rigger men her blir det litt av begge. Forstår egentlig ikke hva dette samarbeidet eller opprettelsen av et nytt selskap skal være godt for men dette ryktet Har jeg hørt fra flere plasser i det siste.
ullebusten
25.10.2021 kl 19:15 3880

Noen som vet hvem som skal drifte West Linus?
Bolster
25.10.2021 kl 19:27 3855

Linus eies av SFL. Det ble i 2017(?) signert en 10
års kontrakt med COPNO. Kontrakten sitter vel Seadrill på?
Raten er markedsregulert -10%.
ullebusten
25.10.2021 kl 19:57 3829

Ser ikke ut til at de blir enige. Fant i SFL sine dokumenter at BB raten har vært oppe til forhandlinger og bla. redusert til 60kUSD for WH, men virker ikke til at SDRL vil akseptere raten for Linus. Det hele virker snodig. SFL ber nå om umiddelbar overføring av riggoperatør: https://cases.primeclerk.com/seadrilllimited/Home-DownloadPDF?id1=MjA2NTI1Mw==&id2=-1

"8. SFL and SFL Owner were hopeful to reach a consensual agreement with the Debtors for the Debtors’ continued lease of the West Linus, as they did with the West Hercules.10 Unfortunately, these negotiations are at an impasse. As a result, under the Debtors’ Chapter 11 Plan (if confirmed next week), the Prepetition Linus Charters will be rejected next week, deemed effective on the Effective Date.11 The West Linus is currently under contract with a major oil customer (“Customer”) through December 2028 at a regularly adjusted market indexed day rate, which was $203,625 per day as of the Petition Date.12
9. Given the Debtors’ unambiguous intent to reject the Prepetition Linus Charters, SFL Owner needs to immediately transition operation of the West Linus to a new operator acceptable to Customer, a process that can take months to complete given the complex legal and regulatory framework governing the offshore drilling sector."

EDIT: her er fra SFL sitt prospekt (datert september 2021):

"Subsequent to quarter end, the Company entered into an amendment to its existing charter agreement relating to West Hercules. Under the amendment agreement with Seadrill, the West Hercules is contracted to be employed with an oil major until the second half of 2022, and thereafter redelivered to SFL in Norway. Pursuant to the amendment agreement, SFL has agreed to receive bareboat hire of (i) approximately $64,700 per day until Seadrill emerges from Chapter 11 and its plan is confirmed by the court and (ii) thereafter approximately $60,000 per day while the rig is employed under a contract and generating revenues for Seadrill and approximately $40,000 in all other modes, including when the rig is idle. Seadrill is expected to seek bankruptcy court approval of the amendment agreement on or before September 2, 2021, which is a condition precedent to the effectiveness to the amendment agreement.

While no assurances can be provided with regards to the outcome of Seadrill’s Chapter 11 process, the amendment agreement, or Seadrill’s plan support agreement, SFL continues to have constructive dialogue with Seadrill regarding the rig West Linus, which is on a sub-charter to an oil major in the North Sea until the end of 2028."
Redigert 25.10.2021 kl 20:09 Du må logge inn for å svare