sober-minded
29.12.2021 kl 11:37
3805
Kort sagt!
GjĂžr hjemmeleksen din, Mrhifi. Ikke sitt Ă„ strĂž rundt deg med tall du ikke har dekning for !
GjĂžr hjemmeleksen din, Mrhifi. Ikke sitt Ă„ strĂž rundt deg med tall du ikke har dekning for !
Mrhifi
29.12.2021 kl 11:24
3852
ligegyldigt hvad Fredriksen laver af stunts !!!
SĂ SIDDER VI SMĂ INVESTORS MED MEGET LAVERE KURS/SNIT INDGANG I NOL!!!!
Hvis Fredriksen fÄr et afkast pÄ 0 kroner pÄ sin investering i Nol,
med et snit pÄ mellem 15-30 kr.....
SĂ„ er mit afkast 100% i worst case scenario ved 15 kroner....
Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at Fredriksen fÄr snittet sig under 15 kr i Nol....
Kort sagt!
I en eventuel fusion, sÄ skal Fusions-kursen vÊre mellem
15 og 30 kroner..... Hvis Fredriksen skal gĂ„ i 0 đ
Og Fusion/opkĂžb kommer i 2022-2023.
SĂ SIDDER VI SMĂ INVESTORS MED MEGET LAVERE KURS/SNIT INDGANG I NOL!!!!
Hvis Fredriksen fÄr et afkast pÄ 0 kroner pÄ sin investering i Nol,
med et snit pÄ mellem 15-30 kr.....
SĂ„ er mit afkast 100% i worst case scenario ved 15 kroner....
Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at Fredriksen fÄr snittet sig under 15 kr i Nol....
Kort sagt!
I en eventuel fusion, sÄ skal Fusions-kursen vÊre mellem
15 og 30 kroner..... Hvis Fredriksen skal gĂ„ i 0 đ
Og Fusion/opkĂžb kommer i 2022-2023.
Redigert 29.12.2021 kl 11:31
Du mÄ logge inn for Ä svare
Odium
29.12.2021 kl 11:16
3887
Mulig jeg kommer tilbake hvis vi gÄr mot 5nok. Men Ä bli med ned uten grunn ser jeg ikke noe poeng i nÄr shlf stiger sÄ bra. Bedre Ä ha pengene der og heller veksle tilbake med en haug gratis aksjer
HAS
29.12.2021 kl 10:58
3914
Optimister kan handle aksjer og Ăžke sitt grunnlag for emisjonsaksjer helt fram til emisjonen. Kan det stemme at denne normalt blir varslet etter bĂžrsens stengetid, slik at det da er for seint Ă„ handle for Ă„ Ăžke sitt grunnlag?
Mrhifi
29.12.2021 kl 10:46
3971
Kortsigtet er det en trist udvikling, og stor risiko for kursen kommer tÊt pÄ emi kurs....Men det kan hurtigt vende i 2022!
Mit bud, der er en Ă„rsag til dette samarbejde mellem Odfjell og Nol
FĂžrste skridt i en stĂžrre strategisk plan....
Tak for denne gang Odium, du er nok ikke den sidste der opgiver casen....
Jeg bliver siddende roligt i bĂ„denđ
Ikke af sentimentale Ă„rsager đ
Mit bud, der er en Ă„rsag til dette samarbejde mellem Odfjell og Nol
FĂžrste skridt i en stĂžrre strategisk plan....
Tak for denne gang Odium, du er nok ikke den sidste der opgiver casen....
Jeg bliver siddende roligt i bĂ„denđ
Ikke af sentimentale Ă„rsager đ
Redigert 29.12.2021 kl 10:47
Odium
29.12.2021 kl 09:46
4170
Du var ment og synset om dette caset i en evighet nÄ, men nÄr har du faktisk rett? Satser du pÄ at selv en Þdelagt klokke har rett to ganger om dagen?
Jeg kasta kortene pÄ litt over syv i gÄr og irriterer meg over hvorfor jeg ikke gjorde det en dag tidligere pÄ en krone mer.
Med mindre en eier nol av sentimentale grunner, sÄ fins det MYE bedre og tryggere papiret med langt hÞyere oppside enn nol.
Jeg kasta kortene pÄ litt over syv i gÄr og irriterer meg over hvorfor jeg ikke gjorde det en dag tidligere pÄ en krone mer.
Med mindre en eier nol av sentimentale grunner, sÄ fins det MYE bedre og tryggere papiret med langt hÞyere oppside enn nol.
5198
29.12.2021 kl 07:10
4412
Mange som er negative her, men jeg mener ogsÄ ODL og NOL har en plan, det er selvfÞlgelig kunder, rammeavtaler og smÄ jobber der ute som kan materialisere seg raskt. ODL har rett og slett riggmangel i forhold til all jobben de har fÄtt. WB fÞler jeg meg sikker pÄ fortsetter kontrakten sÄ i realiteten skaffer dette samarbeidet bare ODL en rigg til. Dette tror jeg ODL og NOL ordner opp i. FÄr NOL to rigger pÄ kontrakt er plutselig dette caset veldig bra og kursen har doblet seg.
SÄ er spÞrsmÄlet fusjon hva blir kursen der.
SÄ er spÞrsmÄlet fusjon hva blir kursen der.
Redigert 29.12.2021 kl 08:06
FwO
29.12.2021 kl 00:50
4501
Og man forventer ikke kontrakt nÄr ODL velger Ä ta management pÄ riggene? Hvorfor i all verden skulle Odfjell Þnske dette om de ikke trodde de skulle fÄ riggene i arbeid. Leser at noen hevder to rigger i opplag, isÄfall hadde aldri ODL tatt dem. Blir ikke enklere enn dette, ODL som det mest seriÞse pÄ norsk sokkel hadde aldri blandet seg bort i rigger de ikke hadde planer for at skulle bore ett godt antall brÞnner :)
5198
28.12.2021 kl 23:45
4600
Kort oppsummert er dette korrekt, dette er et av fÄ selskaper smÄaksjonÊrene sitter med det laveste snittet. NÄ gÄr verden videre og med en kontrakt har aldri verden sett lysere ut.
sober-minded
28.12.2021 kl 23:36
4592
Synes her er mye syting om likebehandling og urettferdighet etc.etc.
Er antakeligvis Hayfin som har satt betingelsene her. Derfor lav pris pÄ emi.aksjer. JF har stilt opp med sin andel, 40%. Slik som ville vÊre forventet. Til gjengjeld har Hayfin stilt som «garantist» for at disse 8 mill rep.emi. aksjer blir tegnet. Totalt 40 mill nye aksjer.
Hayfin kom med flaggmelding pÄ 10% rund kurs 30 NOK. SÄ at de fÄr komme inn i en emisjon med 16 Mill nye aksjer til 4,5 NOK gir dem en snittkurs pÄ overkant av 11 NOK/aksje. (regner da med at de ikke fÄr beholde noen av repemi-aksjene).
JF sitter med et langt hÞyere snitt, som jeg nevnte forleden dag rundt 68 NOK/aksje etter emisjonen (da med tanke pÄ sin inngang i "gamle" NODL).
Er derfor feil i tallene du bruker i hovedinnlegget, Mrhifi ;-)
SĂ„ slutt Ă„ gnĂ„le om urettferdighet.(Det er for F⊠ikke sĂ„ lett Ă„ komme seg ut av sin beholdning med millioner av aksjer). De fleste av dere sitter dessuten med et langt lavere snitt!! đ
At vi nÄ faller tilbake, er jo fordi en del av oss smÄaksjonÊrer er altfor utÄlmodig med Ä frigjÞre kapital for Ä tegne oss i rep.emien. Derfor skal vi prise oss lykkelig over at rep.emien ikke ble stÞrre !!
Totalt sett var jo meldingen til NOL en fantastisk gledelig nyhet. Vi slettet gjeld pĂ„ over 1 Mrd NOK + Ekstra likviditet inn i selskapet + at vi fĂ„r delta i en rep.emi. pĂ„ ca 25% av vĂ„r beholdning (pĂ„ emi-dato) + Odfjell inn som operatĂžr, men at NOL beholder det foretningsmessige ansvar. En kjempeflott julegave đ
Tillegg:
Til de av dere som gambler pÄ at dere fÄr tegne dere for mer enn 25% - Nope, de tror jeg Hayfin beholder selv :-))
Er antakeligvis Hayfin som har satt betingelsene her. Derfor lav pris pÄ emi.aksjer. JF har stilt opp med sin andel, 40%. Slik som ville vÊre forventet. Til gjengjeld har Hayfin stilt som «garantist» for at disse 8 mill rep.emi. aksjer blir tegnet. Totalt 40 mill nye aksjer.
Hayfin kom med flaggmelding pÄ 10% rund kurs 30 NOK. SÄ at de fÄr komme inn i en emisjon med 16 Mill nye aksjer til 4,5 NOK gir dem en snittkurs pÄ overkant av 11 NOK/aksje. (regner da med at de ikke fÄr beholde noen av repemi-aksjene).
JF sitter med et langt hÞyere snitt, som jeg nevnte forleden dag rundt 68 NOK/aksje etter emisjonen (da med tanke pÄ sin inngang i "gamle" NODL).
Er derfor feil i tallene du bruker i hovedinnlegget, Mrhifi ;-)
SĂ„ slutt Ă„ gnĂ„le om urettferdighet.(Det er for F⊠ikke sĂ„ lett Ă„ komme seg ut av sin beholdning med millioner av aksjer). De fleste av dere sitter dessuten med et langt lavere snitt!! đ
At vi nÄ faller tilbake, er jo fordi en del av oss smÄaksjonÊrer er altfor utÄlmodig med Ä frigjÞre kapital for Ä tegne oss i rep.emien. Derfor skal vi prise oss lykkelig over at rep.emien ikke ble stÞrre !!
Totalt sett var jo meldingen til NOL en fantastisk gledelig nyhet. Vi slettet gjeld pĂ„ over 1 Mrd NOK + Ekstra likviditet inn i selskapet + at vi fĂ„r delta i en rep.emi. pĂ„ ca 25% av vĂ„r beholdning (pĂ„ emi-dato) + Odfjell inn som operatĂžr, men at NOL beholder det foretningsmessige ansvar. En kjempeflott julegave đ
Tillegg:
Til de av dere som gambler pÄ at dere fÄr tegne dere for mer enn 25% - Nope, de tror jeg Hayfin beholder selv :-))
Redigert 29.12.2021 kl 10:56
HAS
28.12.2021 kl 23:32
4612
Det er lett gjennomskuelig at folk pÄ trÄden har ulik agenda for sine utspill. InnrÞmmer gjerne at noen innlegg pÄ trÄden har en optimisme som grenser til det urealistiske. DrÞmmer og fantasier kan vÊre et tvilsomt grunnlag Ä basere sine investeringer pÄ, men er oftest lett gjenkjennelige. Verre er det nÄr forstÄsegpÄere slÄr om seg med "fakta" som ikke holder vann. Det er lov Ä ha ulike meninger, men synes man skal vÊre ydmyk nok til Ä innse at ingen her pÄ trÄden har fasit pÄ hvordan dette vil utvikle seg.
5198
28.12.2021 kl 23:00
4691
freid skrev Det er riktig.
Denne emisjonen var Fredriksen som tok seg litt til rette sammen med Hayfin, derfor den lave kursen. At det kommer en emisjon senere er hĂžyst usikkert. Men om den kommer blir det mest sannsynlig mot dagens operatĂžr eller andre strategiske selskap. Da er det plutselig andre spilleregler og kursen blir som regel kjĂžrt oppi forkant av Fredriksen. Har sett dette flere ganger tidligere.
Selskapet har nÄ lÄneforfall tre Är frem i tid, WB fortsetter mest sannsynlig pÄ kontrakten WM er det store spÞrsmÄlet. ODL er neste operatÞr i NordsjÞen og WM er en meget god rigg. SÄ er spÞrsmÄlet om de fÄr kontrakt i et marked som virkelig begynner Ä bli stramt. Jeg tror det men det er her fremtiden til selskapet stÄr og faller.
Selskapet har nÄ lÄneforfall tre Är frem i tid, WB fortsetter mest sannsynlig pÄ kontrakten WM er det store spÞrsmÄlet. ODL er neste operatÞr i NordsjÞen og WM er en meget god rigg. SÄ er spÞrsmÄlet om de fÄr kontrakt i et marked som virkelig begynner Ä bli stramt. Jeg tror det men det er her fremtiden til selskapet stÄr og faller.
HAS
28.12.2021 kl 21:57
4838
Det er mange som mener stÞrrelsen pÄ reparasjonsemisjonen er forholdsmessig liten.
Det er vel ingen ting i veien for at reparasjonsemisjon ved en ny emisjon kan utgjÞre en stÞrre del enn ved den som nÄ er annonsert?
Redigert 28.12.2021 kl 22:01
Igjen, dette viser nivÄet pÄ en del av diskusjonene pÄ denne trÄden. Dette er helt basic. Vanskelig Ä ha saklige diskusjoner nÄr premissene er basert pÄ antagelser og gjetninger eller vrangforestillinger.
freid
28.12.2021 kl 21:48
4875
Vet ikke helt om jeg forstod spÞrsmÄlet her. En reparasjonsemisjon kommer bare etter en rettet emisjon (altsÄ en emisjon hvor bare noen aksjonÊrer fÄr anledning til Ä tegne seg). Om det blir nye emisjoner etter den som nÄ er planlagt, vil de antakelig bli gjort som rettede emisjoner med reparasjonsemisjoner etterpÄ.
HAS
28.12.2021 kl 21:28
4932
Kan det vĂŠre noen mulighet for at evt framtidig emisjon blir rettet mot aksjonĂŠrene som en reparasjonsemisjon?
freid
28.12.2021 kl 21:19
3238
Synes for Þvrig reparasjonsemisjonen burde vÊrt mye stÞrre. Liker heller ikke konvertibelen til Sterna. Men man kan jo opprettholde eierandel ved Ä kjÞpe mer aksjer i markedet fÞr emisjonen (som ogsÄ vil gi rett til tegning i rep. emi.) selv om det nok blir dyrere enn Ä tegne til 4,50. Alle skjÞnner vel at Fredriksen har full kontroll i selskapet og at man som liten aksjonÊr bare mÄ ta det man fÄr av ham. Jeg er imidlertid overrasket over kombinasjonen av kursen, stÞrrelsen pÄ rep. emi. og konvertibelen til Sterna. FÞler at Fredriksen har vÊrt mer aksjonÊrvennlig fÞr. Reiser ogsÄ spÞrsmÄl om utvanning av minioritetsaksjonÊrer ved fremtidige emisjoner.
freid
28.12.2021 kl 20:51
3270
Dette er et Bermuda selskap, sÄ er i utgangspunktet Bermuda rett som gjelder. Men Nol er underlagt verdipapirhandelloven § 5-14 om likebehandling. FremgÄr bla. av Ärsrapporten under Corporate Governance Report.
shippingman
28.12.2021 kl 18:59
3516
Det eneste jeg spurte om var om det juridiske er oppfylt i denne emisjonen nÄr man velger Ä gÄ bort fra grunnleggende prinsipp om likebehandling av alle aksjonÊrer.
MÄ stille enkle spÞrsmÄl :)
MÄ stille enkle spÞrsmÄl :)
SEE
28.12.2021 kl 18:48
3528
Jeg har fortsatt tro pÄ caset, og har ikke noe problem med selve emisjonen, bare fordelingen. Derfor hadde det vÊrt interessant Ä vite hva juridisk avdeling pÄ bÞrsen mener. Jeg er fullstendig amatÞr nÄr det gjelder dette, og som du selv sier, sÄ mÄ man prÞve Ä sile ut litt pÄ dette forumet. Jeg har selv en gav pÄ 8.8 og sitter rimelig i rÞdt nÄ, men har tatt et valg pÄ Ä sitte rolig, og kjÞpe emiaksjer. Og ogsÄ mer ved lavere kurs. NÄr de riktige nyhetene kommer her, sÄ vil jeg sitte i den og ikke gÄ glipp av oppgangen. De kan komme i kveld, eller om en mÄned. Men nÄr de kommer gÄr det nok fort oppover. ( Og ja, jeg vet, mye som kan skje her, og ingen har fasit)
Redigert 28.12.2021 kl 18:58
shippingman
28.12.2021 kl 18:42
3525
Det er vi som blir forfordelt.
Dette er ikke en klassisk dumpinemisjon i mine Ăžyne. De har hatt evigheter til Ă„ planlegge det her. Baker det tilfeldigvis sammen med masse annen info om daglig drift, og sender ut seint lille julaften. Er jo ganske merkelig.
Samme det. Skal ikke plage dere med min irritasjon.
Dette er ikke en klassisk dumpinemisjon i mine Ăžyne. De har hatt evigheter til Ă„ planlegge det her. Baker det tilfeldigvis sammen med masse annen info om daglig drift, og sender ut seint lille julaften. Er jo ganske merkelig.
Samme det. Skal ikke plage dere med min irritasjon.
Mrhifi
28.12.2021 kl 18:41
3522
Tildeling ligger nok helt fast....Og det er sikkert ogsÄ legalt....
But it stinks, Mr.Fredriksenđ
Og sĂ„ dagen fĂžr Juleaften âïž Merry Christmas đ
But it stinks, Mr.Fredriksenđ
Og sĂ„ dagen fĂžr Juleaften âïž Merry Christmas đ
Redigert 28.12.2021 kl 18:42
5198
28.12.2021 kl 18:40
3484
Veldig sant, stusser ogsÄ over dette nÄ vil alle selskapene Fredriksen er stor aksjonÊr i lide litt sÄ dette virker rart. Samtidig som TrÞim klarer Ä hente penger i en emisjon til markedskurs. Fredriksen hater Ä ikke vÊre best nÄ er han plutselig ansett som mindre aksjonÊrvennlig samtidig som han ikke klarer det som TrÞim klarer han fÄr slikke sine sÄr og kjenne pÄ hvordan det fÞles Ä vÊre nr 2 :)
Men emisjonen og vilkÄrene er satt sÄ det er slik det er, men oppsiden er stor ved neste korsvei ligger betalingen i dette selskapet.
HÄper de ansatte pÄ WB og WM som skriver her inne kan dele litt info etter mÞtene 3 og 5 januar, i lÞpet av januar kan vi nok vente oss mye ny info.
Men emisjonen og vilkÄrene er satt sÄ det er slik det er, men oppsiden er stor ved neste korsvei ligger betalingen i dette selskapet.
HÄper de ansatte pÄ WB og WM som skriver her inne kan dele litt info etter mÞtene 3 og 5 januar, i lÞpet av januar kan vi nok vente oss mye ny info.
Redigert 28.12.2021 kl 18:42
Samt overtakelsemÞte med de ansatte pÄ riggene den 5 januar.
5198
28.12.2021 kl 18:33
3500
Jepp vil tro de ansatte pÄ WB fÄr info som vil fortelle det meste om veien videre rimelig raskt de som p.d.d. er pÄ WM vil selvfÞlgelig fÄ tilbud om Ä vÊre med over til ODL men her er det nok for tidlig Ä si noe om veien videre. Tipper ODL ogsÄ vil starte Ä ansette endel folk ganske snart.
Personalt er jeg ikke redd for, WB har jo full bemanning som garantert fortsetter for ODL. WM hadde vel endel nÞkkelpersoner som har holdt WM i warm stack de fÞlger ogsÄ selvfÞlgelig med.
Skal bli godt Ä komme over i 2022 og fÄ litt mer info om veien videre og diverse bekreftelser.
Det at det nÄ dukker opp mange nye Nick pÄ dette forumet er litt av spillet det fÄr man tÄle, er klart alle har sine egne hensikter.
Personalt er jeg ikke redd for, WB har jo full bemanning som garantert fortsetter for ODL. WM hadde vel endel nÞkkelpersoner som har holdt WM i warm stack de fÞlger ogsÄ selvfÞlgelig med.
Skal bli godt Ä komme over i 2022 og fÄ litt mer info om veien videre og diverse bekreftelser.
Det at det nÄ dukker opp mange nye Nick pÄ dette forumet er litt av spillet det fÄr man tÄle, er klart alle har sine egne hensikter.
Matros
28.12.2021 kl 18:33
3495
Det som er rart her er jo at hovedeier normalt har behandlet aksjonÊrene bra. Dermed har selskapene vÊrt priset med en premie til NAV, slik at de kunne gjÞre innvannende kjÞp av andre selskaper og asset. Det har vÊrt det viktigste virkemiddelet til Fredriksen systemet nÄr de har hatt rollen som konsolidator i shipping og rig. Hvorfor risikere Ä kaste bort dette fantastiske renommeet for noen ti-tall millioner i NOL? Har noe gÄtt alvorlig feil her ogsÄ? Det er ikke for sent Ä endre pÄ tildelingen i emisjonen.
Mrhifi
28.12.2021 kl 18:27
3517
Jeg "tror" ikke der kommer positive news i lang tid og kursen vil sandsynligvis falde yderligere.... SvĂŠrt at sige hvor bunden er !
Jeg sÊlger ikke, men er klar til at kÞbe hvis vi kommer tÊt pÄ emi kurs....
Folk mĂ„ gĂžre deres egne vurderinger, Jeg hĂ„ber vi kommer ned omkring 5 kroner đ
Jeg sÊlger ikke, men er klar til at kÞbe hvis vi kommer tÊt pÄ emi kurs....
Folk mĂ„ gĂžre deres egne vurderinger, Jeg hĂ„ber vi kommer ned omkring 5 kroner đ
Redigert 28.12.2021 kl 18:33
FwO
28.12.2021 kl 18:26
3519
Fasinerende at det dukker opp tjue nye brukere som aldri har skrevet i NOL trÄdene fÞr nÄ som emisjonen var ett faktum. Dette er garantert klovner som sitter og trader og Þnsker en volatil kurs, for Ä forsÞke Ä gjÞre penger pÄ denne mÄten. Nok endel forum brukere som er med pÄ dra kursen ned med lett pÄvirkelige salg.
Ser det er satt opp mÞte med fagforeningene 3. jan, de vil da med hÞy sannsynlighet bli presentert veien videre for Bollsta og Mira (i det minste planene for riggene). Vil nok komme nyheter tidlig pÄ nyÄret.
Ser det er satt opp mÞte med fagforeningene 3. jan, de vil da med hÞy sannsynlighet bli presentert veien videre for Bollsta og Mira (i det minste planene for riggene). Vil nok komme nyheter tidlig pÄ nyÄret.
Jabbefly
28.12.2021 kl 18:20
3533
Enig. SÄnne dumpingemisjoner ser man jo hele tiden pÄ Oslo BÞrs, der bjellesauer blir forfordelt. Spiller jo ingen rolle nÄ.
Hvis man tror at Odfjell klarer Ä sikre kontrakter pÄ riggene og mener at riggene er verdt 300musd er 7kr veldig billig
Hvis man tror at Odfjell klarer Ä sikre kontrakter pÄ riggene og mener at riggene er verdt 300musd er 7kr veldig billig
5198
28.12.2021 kl 18:18
3523
Dette er fremdeles et meget godt case, Ä sende klage er garantert 100% bortkastet tid. I denne er det smÄ som selger/kjÞper kursen opp og ned, de store sitter stille. PÄ en melding dobbler denne seg pÄ sekunder. Selskapet er nÄ et solid selskap med en kontrakt pÄ Mira og forlengelse av kontrakt pÄ WB er dette selskapet plutselig et av de beste selskapene innenfor HE segmentet. OppkjÞpet/fusjonen kommer jo det skjÞnner alle.
WB og WM er to supre rigger, ODL er klart beste operatÞr i NordsjÞen sÄ hvorfor skulle ikke WB fÄ forlenget kontrakt og WM fÄ en ny kontrakt. FÞler meg veldig sikker pÄ at WB har klar en forlengelse av kontrakt men med et krav om operatÞrskifte. SÄ blir det store spÞrsmÄlet hvor raskt WM kan fÄ kontrakt og hvor raskt etter dette NOL blir brukt i det videre spillet av Fredriksen.
Husk Fredriksen eier 40% i NOL ved en fusjon inn i Seadrill e.l vil det ikke bli gitt noe gratis, fÞler meg ganske sikker pÄ at Fredriksensystemet ser pÄ lÞsninger der Seadrill, Valaris, Hayfin, NOL, NODL og ODL er involvert. Er ikke sikkert de klarer Ä fÄ alle disse brikkene pÄ plass men de selskapene Fredriksen regjerer i vil selvfÞlgelig finne sammen. Mulig det ender opp i to selskaper et internasjonalt og et i NordsjÞen.
ODL som operatĂžr for alle HE riggene som er i Fredriksensystemet pluss ODL sine hadde vĂŠrt en helt utrolig fin kombinasjon.
Med et snitt p.d.d. under 15kr tror jeg man vil gjĂžre det utrolig skarp den dagen fusjonen kommer.
WB og WM er to supre rigger, ODL er klart beste operatÞr i NordsjÞen sÄ hvorfor skulle ikke WB fÄ forlenget kontrakt og WM fÄ en ny kontrakt. FÞler meg veldig sikker pÄ at WB har klar en forlengelse av kontrakt men med et krav om operatÞrskifte. SÄ blir det store spÞrsmÄlet hvor raskt WM kan fÄ kontrakt og hvor raskt etter dette NOL blir brukt i det videre spillet av Fredriksen.
Husk Fredriksen eier 40% i NOL ved en fusjon inn i Seadrill e.l vil det ikke bli gitt noe gratis, fÞler meg ganske sikker pÄ at Fredriksensystemet ser pÄ lÞsninger der Seadrill, Valaris, Hayfin, NOL, NODL og ODL er involvert. Er ikke sikkert de klarer Ä fÄ alle disse brikkene pÄ plass men de selskapene Fredriksen regjerer i vil selvfÞlgelig finne sammen. Mulig det ender opp i to selskaper et internasjonalt og et i NordsjÞen.
ODL som operatĂžr for alle HE riggene som er i Fredriksensystemet pluss ODL sine hadde vĂŠrt en helt utrolig fin kombinasjon.
Med et snitt p.d.d. under 15kr tror jeg man vil gjĂžre det utrolig skarp den dagen fusjonen kommer.
Redigert 28.12.2021 kl 18:20
Det er vel fristende Ä gjÞre fÞr Torsdag og fÄ loggfÞrt tapet pÄ 2021 ligningen . Er mann sikker i sin sak sÄ selger en og shorter. (pÄ eget ansvar)
SEE
28.12.2021 kl 17:54
3611
Fint hvis du kan dele forslag til mail. Jeg sliter litt med Ä formulere spÞrsmÄlene.
Solgte det jeg hadde idag og tar tapet. Like greit. Mulig jeg kjÞper tilbake men da til vesentlig lavere kurs enn nÄ.
Har ikke helt taket pÄ offshore og har tapt mer enn jeg har tjent i alle Är. Vanskelig bransje det her. Ihvertfall for meg
Har ikke helt taket pÄ offshore og har tapt mer enn jeg har tjent i alle Är. Vanskelig bransje det her. Ihvertfall for meg
Sevryba
28.12.2021 kl 17:34
3694
Takker for omtanken.. skjÞnner ikke hvorfor dere er sÄ negativ til emisjonen. Det var jo i kortene at det kom til Ä bli kapital innhenting, selskapet er mye bedre stilt nÄ en tidligere. Ingen med en inngang under 10 kr kommer til Ä tape penger her.
Blitt litt overrasket pÄ denne trÄden over at naturlovene ser ut til Ä overraske selv de mest skrÄsikre skribenter her. Kanskje en forklaring er at mange kan mye om bransjen og har detaljkunnskap om faget som har blendet litt for jungelloven
HÄper dette ordner seg for deg , men tror det skal knuses mange hÄp og drÞmmer her. Siste linja de sier vel egentlig alt . PrÞver ikke vÊre frekk men hvorfor i alle dager skulle vi smÄaksjonÊrer komme bra ut av neste utvanning?
shippingman
28.12.2021 kl 16:54
3771
Kjenner jeg blir mer og mer irritert. Er ikke tilfeldig at dette kom sent pÄ kvelden 23.12.
Kan ikke alle sammen sende en forespĂžrsel til juridiskavdeling@oslobors.no.
Jeg har gjort det, men om de fÄr 50-100 henvendelser sÄ kanskje det blir litt mer seriÞst.
Han har sikkert sitt pÄ det tÞrre, men greit Ä fÄ det svart pÄ hvitt.
Kan ikke alle sammen sende en forespĂžrsel til juridiskavdeling@oslobors.no.
Jeg har gjort det, men om de fÄr 50-100 henvendelser sÄ kanskje det blir litt mer seriÞst.
Han har sikkert sitt pÄ det tÞrre, men greit Ä fÄ det svart pÄ hvitt.
Redigert 28.12.2021 kl 16:56
Mrhifi
28.12.2021 kl 16:52
3764
Der sidder forhÄbentlig investors i top 18 som har juridisk bistand/indsigt....Er meget enig i at Rep emi bÞr vÊre mere fordelagtig for os investors......
Barbera
28.12.2021 kl 16:43
3964
Godt spÞrsmÄl. MÄ vÊre sÊrskilte grunner for Ä forskjellsbehandle. Likviditetskrise kan vÊre en slik Ärsak, mÄ gjÞres rettet emisjon fort og noen skal ha betalt for Ä stille opp.
Siden de har hatt lang tid til planlegging er nok kombinasjonen av uvanlig stor rabatt og begrenset reperasjonsemisjon helt i grÄsonen ifht. loven. SÊrlig siden de varsler om mulig ny emisjon. Kunne bare utvidet reperasjonsemisjonen.
Siden de har hatt lang tid til planlegging er nok kombinasjonen av uvanlig stor rabatt og begrenset reperasjonsemisjon helt i grÄsonen ifht. loven. SÊrlig siden de varsler om mulig ny emisjon. Kunne bare utvidet reperasjonsemisjonen.
SEE
28.12.2021 kl 16:31
3982
Send mail til bĂžrsen og selskapet og spĂžr. Del gjerne svaret her. Sikkert mange her som vil vite dette.
Mrhifi
28.12.2021 kl 16:18
4031
Anyway, Det kunne vÊre lidt funny at kursen kommer tÊt pÄ Fredriksens discount pris pÄ 4,5kr....
sĂ„ fĂ„r jeg flere aktier for mine penge...rep-emi giver kun 25%đ
Jo stĂžrre shitstorm jo billigere aktier....SĂLG đ
sĂ„ fĂ„r jeg flere aktier for mine penge...rep-emi giver kun 25%đ
Jo stĂžrre shitstorm jo billigere aktier....SĂLG đ
shippingman
28.12.2021 kl 16:12
4039
Jeg er ganske dum, sÄ hjelp meg litt her.
Under Paretos oljekonferanse i sept signaliserte ledelsen emisjon som en mulighet.
Alle aksjonĂŠrer skal i utgangspunktet likebehandles og man skal ikke utvannes via en rep. emi.
Seff. vet slasken hva han driver med, men er det virkelig juridisk belegg for Ä forskjellsbehandle i denne sammenhengen? Dette virker pÄ meg som en godt planlagt emisjon.
Under Paretos oljekonferanse i sept signaliserte ledelsen emisjon som en mulighet.
Alle aksjonĂŠrer skal i utgangspunktet likebehandles og man skal ikke utvannes via en rep. emi.
Seff. vet slasken hva han driver med, men er det virkelig juridisk belegg for Ä forskjellsbehandle i denne sammenhengen? Dette virker pÄ meg som en godt planlagt emisjon.
Redigert 28.12.2021 kl 16:15
Kiss
28.12.2021 kl 16:05
4056
Hva er hensikten med Ă„ snakke ned gode rigger og âbest in class operatorâ Odfjell?
Mrhifi
28.12.2021 kl 16:03
3985
Valaris, Odfjell,Nol....Det er mit bud... KONSOLIDERING !
eventuelt med Seadrill som wildcard....
eventuelt med Seadrill som wildcard....
Sognoksen1
28.12.2021 kl 16:00
3890
Han der gamle gnieren kunne no kjĂžpt for 10 mil over bĂžrs sĂ„ for han enda mer billige aksjer i selskapet đ„”
5198
28.12.2021 kl 15:58
3854
Vi har kommet til samme konklusjon, jeg tegner meg for sÄ mye jeg fÄr i emisjonen. Med kontrakter er kursen en helt annen, ved fusjon blir det en skikkelig opptur. En skal se an markedet litt ODL har sÄvidt steget pÄ denne nyheten, NOL har sunket 15-20%.
Fredriksen mÄ pÄ et vis realisere i NOL, kan ikke skjÞnne hvorfor han skulle trekke ut dette sÄ tror fremdeles pÄ en fusjon inn i et stort selskap.
Hvorfor bruke masse friske penger pÄ Ä kjÞpe seg opp i et selskap om du kan eie 5-15% sÄ bruke feks NOL til Ä Þke din aksjeandel.
Fredriksen mÄ pÄ et vis realisere i NOL, kan ikke skjÞnne hvorfor han skulle trekke ut dette sÄ tror fremdeles pÄ en fusjon inn i et stort selskap.
Hvorfor bruke masse friske penger pÄ Ä kjÞpe seg opp i et selskap om du kan eie 5-15% sÄ bruke feks NOL til Ä Þke din aksjeandel.
Mrhifi
28.12.2021 kl 15:58
3822
Se raiders indlĂŠgs historik....Jeg troede du var begavet tournelonđ
Han er hĂžjst sandsynligt investor i Odfjellđ
Og er nu pĂ„ jagt efter billige Nol aktier inden fusionđ
Han er hĂžjst sandsynligt investor i Odfjellđ
Og er nu pĂ„ jagt efter billige Nol aktier inden fusionđ
Redigert 28.12.2021 kl 15:59
Som vanlig et meget godt og objektivt innlegg. Hvilke andre selskaper er du investert i raider? Virker som om du har god forstÄelse for investeringer, hadde vÊrt interessant Ä hÞrt hva du tenker om andre selskaper (ikke nÞdvendigvis rigg spesifikt).