đŸ»đŸ»đŸ»

Mrhifi
NOL. 11.08.2021 kl 08:31 420676

🧑‍🎄
















Redigert 12.02.2022 kl 19:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
HAS
05.01.2022 kl 21:17 3567

Takk, da begynner vi Ă„ fĂžle oss trygge...:)
SEE
05.01.2022 kl 22:12 3462

Og sÄ alle tilfeldighetene, som at JF kjÞper seg opp i Valaris, seadrill snart ute av ch 11, JF dumper siste rest av denne, men sitter vel fortsatt som garantist for lÄn som kan konverteres til 5% av det nye seadrill, Nol ansetter to nye, odl utvider styret med en person. BehÞver jo ikke ha noen sammenheng, men mye skjer samtidig nÄ i januar. SÄ igjen, blir spennende Ä se hva fremtiden bringer.
Redigert 05.01.2022 kl 22:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
05.01.2022 kl 22:17 3443

Ja er jo dette som er NOL de som tror NOL har rigger som er verdt mer en 240 Musd og at ikke alt som skjer rundt Hemen/Fredriksen er tilfeldig kan gjÞre 3-4 gangeren om Fredriksen slÄr til. Rent fundamentalt er nÄ de beste pÄ saken med Ä drifte og skaffe kontrakter. 2022 blir spennende nÄr det kommer til Rig.
HAS
05.01.2022 kl 22:26 3411

Med eller uten en mellomstasjon kan Valaris vÊre et aktuelt mÄl med riggene for Fredriksen. De profilerer seg tydelig som et miljÞbevisst selskap, og WB/WM vil vÊre som skapt for en divisjon i NordsjÞen. Odfjell framstÄr ogsÄ fokusert pÄ miljÞvennlige lÞsninger, og har signalisert at det kan vÊre aktuelt Ä vÊre med Ä danne nye strukturer.


"Mer bĂŠrekraftig boring.

Med denne forbedrede notasjonen, eksemplifiserer VALARIS DS-12 selskapets formĂ„l om Ă„ tilby ansvarlige lĂžsninger som leverer energi til verden. Jeg vil anerkjenne vĂ„re ingeniĂžrer, vĂ„r partner ABS og takke vĂ„r kunde BP, for deres stĂžtte. Dette er virkelig en bemerkelsesverdig teamprestasjon som baner vei for mer bĂŠrekraftig dypvannsboring,” sa Valaris Senior Vice President og Chief Operating Officer Gilles Luca.

"Det er flott Ä se Valaris bli den fÞrste til Ä sikre denne notasjonen, som anerkjenner deres forpliktelse til bÊrekraftig drift og investeringer i avanserte elektriske systemer for Ä Þke effektiviteten. Som verdens ledende globale offshore-klasse er ABS godt posisjonert til Ä hjelpe fremtidsrettede operatÞrer som Valaris med Ä oppnÄ neste generasjons operasjoner, sier Matt Tremblay , ABS Vice President, Global Offshore."
Redigert 05.01.2022 kl 22:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
06.01.2022 kl 08:51 3103

Ja mye spennende som skjer, mÄ innrÞmme at nÄ kan ikke nyhetene rundt dette selskapet komme fort nok.
HAS
06.01.2022 kl 09:39 3001

Lov Ä bli utÄlmodig, men vurderer risikoen til Ä vÊre sÄ godt som borte. Oppsiden er Äpenbar, og nÄr det snur sÄ snur det skikkelig:)
5198
06.01.2022 kl 10:05 2939

Ja og har en sterk mistanke om at kursen vil gÄ noe voldsomt pÄ nyheter om kontrakt, omsetningen har jo tÞrket helt inn. Men omsetningen vi ser nÄ sier meg at det ikke kommer nyheter pÄ noen uker.

Emisjonspapirene har startet Ä komme ut i dag, sÄ det jobbes og ting gÄr unna det er i det minste betryggende.
Redigert 06.01.2022 kl 10:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
HAS
06.01.2022 kl 10:10 2934

Kanskje noe nÄr kap 11er fullfÞrt? Beslutning om redusert pÄlydende 13. januar, emisjon samme dag?
HAS
06.01.2022 kl 10:25 2895

Blir sikkert litt turbulens i forbindelse med emisjonen, og sikkert mulighet for Ä trade seg til noen Þrer pÄ smÄ volum. For den som sitter lastet til ripa er det verre. PÄ litt sikt gÄr dette veien, sÄ det er bare Ä stÄ han av:)
5198
06.01.2022 kl 13:51 2667

Ja nÄr melding om kontrakter kommer vil det selvfÞlgelig snu men jo lenger ned vi kommer jo lenger blir det opp igjen. BÞr fÄ noe info snart som sier litt om hva som skjer videre.
zaq1
06.01.2022 kl 14:19 2616

Nope, har mottatt Written Resolution in lien of formal general meeting..

De mÄ vel ha dette mÞtet hvor de formelt klakker igjennom den fÞrste kriseemisjonen pÄ 70 mill aksjer til 0,5 USD..

SÄ kommer vel neste kriseemisjon pÄ 0,25 USD etter det. Minner mye om Sevan drilling dette her, og de andre konkursene Fredriksen har hatt i drilling, Seadrill 1 og 2, Sevan drilling og North Atlantic drilling. Alle selskapene har hatt like trÄder som denne pÄ HO hvor optimistene hauser enhver minste ting. Det er greit Ä ha et litt mer balansert bilde, NOL er hÞyrisk for verdiene til enhver smÄsparer nÄ..
Redigert 06.01.2022 kl 14:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
shippingman
06.01.2022 kl 14:27 2593

Jeg tror de fleste innsÄ det etter 23.12.

Det var en kalddusj for alle. OgsÄ hvilket tidspunkt Ä gjÞre det pÄ da.
Redigert 06.01.2022 kl 14:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
HAS
06.01.2022 kl 14:35 2563

Flere mÄter Ä se dette pÄ. SelvfÞlgelig redusert oppside, men ogsÄ det meste av risikoen. Med gode kontrakter og innpass i Valaris kan dette bli veldig bra.
HAS
06.01.2022 kl 14:52 2525

Tror ikke det blir sÄ langt opp igjen den dagen melding om kontrakter kommer. Mange har forstÄelig nok solgt seg ut, og mange vil garantert inn igjen. Da blir det trengsel. Hilsen en haussende optimist.
5198
06.01.2022 kl 15:48 2413

Ja har ingen tro pÄ seinpining av NOL en eller annen form for fusjon/oppkjÞp vil komme ganske tidlig i 2022 tipper jeg. NOL mÄ fÄ kontrakter pÄ riggene sÄ fÄr Fredriksen det han forlanger for selskapet. Med ODL til Ä drifte riggene fÞler jeg meg trygg pÄ den biten, gjelden er skjÞvet 36 mnd frem i tid og riggmarkedet er i kraftig bedring. Noe jeg tror vil gi de store selskapene mot til Ä kjÞpe de mindre.

ODL hadde heller ikke hoppet pÄ dette om de ikke trodde dette skulle bli et langt samarbeid.

Fundamentalt er NOL nÄ et mye tryggere alternativ en for 3 mnd siden.
Redigert 06.01.2022 kl 15:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
JĂžllis
06.01.2022 kl 16:05 2419

Meste av risikoen borte? Er du full? De har snart 2 rigger uten konrakt. 1 rigg har vÊrt uten kontrakt siden mai fjor. Selskapet lekker cash hver dag. Markedet er ikke tilbake slik menighten har forfektet i mange Är. Hvis markedet hadde vÊrt stramt, hadde WB og WM fÄtt kontrakt forlengs. selv med seadrill som operatÞr. Det lover ikke godt for dagraten de kan oppnÄ. Trolig rundt 300-350k $/dag. Oppsiden er hvis de fÄr 400-450kr $/dag. TÞrr de Ä vente til slike rater kommer? Vente ut kokurrentene? Jeg tror ikke det.

Selskapet selv antyder sterkt at ny emisjon kommer i tillegg til rep emi nĂ„r WM skal ut. Ingen risko for at den settes lavt? Å hĂ„pe pĂ„ oppkjĂžp er mulig, men hvem er den sterke part i slike forhandlinger, Et kriserammet selskap eller en stor aktĂžr. JF har vel fortsatt under 10% i Valaris og kan ikke diktere prisen. PrĂžv Ă„ hold diskusjonen edruelig. Nol er hĂžyriskio fortsatt, men med mye oppside og nedside.
HAS
06.01.2022 kl 16:13 2394

En av oss fÄr lang nese:)
zaq1
06.01.2022 kl 16:17 2390

5198 skrev Innlegget er slettet
5198, hvordan fÞler du egentlig at du treffer med dine spÄdommer i NOL? Jeg tok her opp ett tilfeldig 2 mÄneder gammelt innlegg..
Er det kanskje pÄ tide med en liten realitetsorientering?
KjĂžpte egentlig TO en stĂžrre del i NOL til overpris? -30 % av NAV foreslo du her..
NÄr TO skulle ansette 70 personer pÄ slutten av 2021, skulle de egentlig arbeide pÄ VM? Jeg sa at vi ikke burde ta denne pÄstanden for god fisk da og fikk "pÄ pukkelen"..
Det har blitt mange slike innlegg..
ullebusten
06.01.2022 kl 16:34 2336

Det er ogsÄ tydelig mange som har behov for Ä pÄpeke at de her fÄtt "rett". Det er lite verdiskapende i min verden. Jeg er ydmyk for Ä ha tatt vedvarende feil, men mange som kritiserer NOL bruker lite energi pÄ Ä argumentere for/imot. Velformulerte kritiske innlegg setter i alle fall jeg pris pÄ - og det er et part skribenter som faller innenfor den kategorien, men andelen er dessverre lav.
Slettet bruker
06.01.2022 kl 16:40 2323

Tror vi mÄ ta hÞyde for at enkelte skribenter kan vÊre pÄ timelÞnn ( jeg tenker ikke veldig hÞy timelÞnn) nÄr de skriver her. Det kan vÊre en oppdragsgiver med en agenda som har noen Þnsker om opp eller ned og gir noen stikkord som trigger dem som kanskje skal ta igjen gamle tap i en rask skuddsikker trad. SÄ intense pÄ Ä skrive akkurat det samme pÄ alle innlegg har jeg vanskelig for Ä tro at selv aksje eiere med store tap er. Tror det er Sundt Ä ha en liten slik tanke i hode nÄr en leser innlegg.
5198
06.01.2022 kl 17:26 2208

NÄ kom jo TO og NOL veldig lang i forhandlingene fÞr de brÞt sammen da, sÄ var ikke langt unna det ble som jeg trodde. Men selvfÞlgelig har du rett i at det ikke ble slik og at jeg tok feil. Ulempen er at en ikke fikk en exit med TO fordelen er at ODL er et langt bedre selskap sÄ pÄ sikt tror jeg denne avtalen er bedre.
shippingman
06.01.2022 kl 17:32 2201

Disse forhandlingene mellom TO og NOL. Hvor har du informasjonen fra og hva var grunnen til at forhandlingene brĂžt?
zaq1
06.01.2022 kl 17:42 2169

Hva, tror du virkelig ennÄ at personellet Transocean ansatte skulle jobbe pÄ Mira? Det var det du da pÄsto. Hvor langt eventuelle forhandlinger kom vet ikke jeg noe om, det har heller ingenting Ä bety. Enten blir det avtale eller sÄ blir det ikke, de som da pÄstÄr det blir avtale tar jo 100 % feil nÄr det da ikke blir er realitet.
Ser ellers at Ullebusten kommer med et forsvar, det er forstÄelig siden han som regel sier seg enig i haussingen, det er kanskje ikke sÄ fremtidsrettet og ta opp noen eksempler pÄ hausepÄstander i ettertid, men hÄpet er jo Ä fÄ en mer balansert trÄd fremover.. i NOL synes jeg skeptikerne har fÄtt altfor mye pes, men har uten tvil endt opp med Ä fÄ rett.
Redigert 06.01.2022 kl 17:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odium
06.01.2022 kl 17:51 2152

Det stÞrste problemet her inne, slik jeg ser det er folks manglende kritiske evne til hvor informasjon kommer ifra. Noen skriver noe positivt, andre repeterer det til det blir gospel, mens kritikk blir ignorert og hakket ned pÄ. Folk spekulerer helt vanvittig mye og presenterer det som om det var sant. Du er ikke en av de, men det er et par som repeterer sine egne eventyr til de tror det selv, men det er stort sett sprÞyt alt sammen.
Jeg er hÞyt utdannet og jeg er god med tall, men jeg er ydmyk nok mot meg selv til Ä skjÞnne at det skal mer enn tallforstÄelse og god innsats til for Ä kunne lese papirene til disse selskapene og gjÞre seg opp en mening som er verdt noe. Jeg tror alt for mange overvurderer sine egne evner og undervurderer erfaringen som skal til for Ä unngÄ Ä lure seg selv og andre med serviettÞkonomien som i stor grad blir lagt frem her av hoppyanalyster.
PÄ trÄdene til shlf har vi et par med tyngde som innimellom legger frem gode analyser, men etter at mira dreit seg ut, sÄ tror jeg ikke det har vÊrt noen med slik tyngde innom nol sine trÄder. Bolster har innimellom kunne spre litt lys, men det tror jeg er rotet i informasjon han fÄr fra ansatte i sdrl, ikke hans egne analyser. Jeg hadde en innsidekilde frem til fadesen til mira.
At folk her ikke skjĂžnner at nesten optimisme som kommer frem er kun rotet i ĂžnskedrĂžmmer, fatter jeg bare ikke. NOL deler jo ikke noe og media hjelper ikke de heller.
NOL var et bra case, et virkelig bra case, men risikoen var gigantisk. NÄ er NOL kanskje et OK case, men risikoen er fortsatt gigantisk. Det er sant at ting kan snu fort, odl har kanskje en plan klar og hvis de fÄr det til sÄ jubler jeg for dere alle.
Men, hva om odl kom inn nÄ for Ä hindre en potensiell konkurs og kriseemisjon pÄ under krona? Hva om det var TO som ikke ville ha riggene? Hva om alle pÄ innsiden vet at det er lenge til disse riggene vil tjene penger og det er derfor ingen som vil ha kostnadene som fÞlger med nÄr de skal ligge 8-12mnd i havna?
Hvilke store prosjekter er det egentlig pÄ norsk eller britisk sokkel som mangler rigger i 2022?
Det skjer ting i de fleste andre riggselskaper pÄ, men det er ingen som tar i nol med ei ildtang.
Mrhifi
06.01.2022 kl 18:09 2121

Solgte 50% af beholdning i dagđŸ€Ż Gambler pĂ„ kortsigtet gevinst i andre selskaber.... bemĂŠrk "GAMBLER" .....min kalkyle er No News kortsigtet i nol og fald til mellem 5,80-6,20.....jeg tar chancen og tar 50% ud til kortsigtet gambling 💰 Bliver nĂžd til at gamble med Qec/shelf kortsigtet....ren hype spekulation 😇

Tror qec kan ramme +5 kr kortsigtet hypeđŸ€Ż

Qec CFO udtaler 40 kr. Pga goverment erstatning/kompensation....sĂ„ + 5 kr bĂžr vĂŠre indenfor rĂŠkkevidde 😁
Spekulerte rundt hĂžyere erstatning

Finansavisen skrev nylig at finansdirektĂžren i Questerre har antydet at selskapet potensielt kan fĂ„ en sĂ„ hĂžy kompensasjon som 20–40 kroner per aksje hvis de ikke fĂ„r gĂ„ videre med prosjektene sine.

IfĂžlge avisen tror Sparebank1 Markets-analytiker Teodor Sveen-Nilsen at det er mer sannsynlig med en erstatning tilsvarende de historiske kostnadene i Quebec, hvis Questerre mister lisensene.

Questerre har bokfÞrt kostnader pÄ over 100 millioner kroner i Quebec i andre kvartal 2021, og anslÄr at selskapets registrerte kostnader knyttet til Quebec-virksomheten er pÄ 175 millioner dollar.
Redigert 06.01.2022 kl 18:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
bravo
06.01.2022 kl 18:15 2108

Hei Ullebusten, er svÊrt imponert over hvor grundig du er som investor i NOL. Du argumenterer bÄde godt og fornuftig selv om det er en relativ tidkrevende Þvelse bÄde Ä skrive og ikke minst dokumentere som du gjÞr.

Jeg er og vel klar over det privilegiet som jeg (og andre) har som ikke er investert i selskapet.
Vi dropper bare inn innimellom, og da bruker vi gjerne heller ikke mye tid pÄ Ä dokumentere vÄre argumenter, og har i tillegg en mye lavere terskel for Ä droppe ut av hvilken som helst diskusjon dersom vi velger Ä ikke bruke mer tid.
Kudos til deg!

NÄr det gjelder Virksomhetsoverdragelse (VO)som vi diskuterte pÄ (WB og WM samt) sokkelen innenfor rigg segmentet sÄ har du egentlig dog ikke lykkes i Ä endre mitt synspunkt.

Ikke at det er sĂ„ viktig, for fasiten pĂ„ dette spĂžrsmĂ„let vil vi uansett fĂ„ svar pĂ„ i god tid fĂžr noen av dere trofaste NOL’ere velger Ă„ redusere deres beholdning.
Og da svaret pÄ dette er ventet allerede kanskje om noen dager velger ogsÄ jeg Ä holde dÞren pÄ glÞtt om muligheten for egen feilvurdering her.

Synspunktet mitt er forĂžvrig kun basert pĂ„ erfaringer fra VO’er i riggselskaper fra 2004 og frem til nĂ„. Selv om jeg pĂ„ ingen mĂ„te er noen jurist, legger jeg fortsatt til grunn at prinsippet om virksomhetsoverdragelse gjelder for det personellet som er ansatt i virksomheten pĂ„ overdragelse tidspunktet.

Dvs at personell bÄde pÄ WM og WB har rett pÄ Ä bli med virksomheten uavhengig av hvilket selskap de er ansatt i.

Jeg legger til grunn at det antall i bemanningen som NOL velger Ä ha ombord pÄ riggene blir med over. Dermed blir det avgjÞrende for min vurdering om mer arbeid pÄ kontrakten, nettopp oppsigelser i forkant av overdragelse tidspunktet.

Vil som sagt anta at svaret foreligger snart. Og dersom jeg treffer med disse beregningene betyr det at WB skal ut og konkurrere om brÞnner i «spot-markedet» (evt inn pÄ rammeavtalene til ODL)om det som mÄtte komme av brÞnner de neste mÄnedene.

I den forbindelse kan virkelighetsforstÄelsen til noen av NOL aksjonÊrene bli ytterligere korrigert.

I det korte bildet (neste 12 mnd) er nemlig konkurransen om fÄ brÞnner ganske hard, da (foruten Cost og Dolphin) bÄde DSY,DSS,DSA , TO Norge,TO Barents TO Spitsbergen har masse ledig kapasitet i 2022.

Blandt Hauserene her pÄ trÄden snakkes det til stadighet om fantasi dagrater pÄ alt fra 350k til over 400k, mens ODL plukker beskjedne 275-300k (pÄ rammeavtalene) i dagens marked med DSS og DSA.

NÄr det kommer til WM sÄ blir det en sÊrdeles vanskelig Þvelse slik jeg ser det. I tillegg til at det er en «Skandale» rigg er det pÄ det rene at det bÄde kommer til Ä ta tid, og at det kommer til Ä koste penger. En lÞsning kan vÊre Ä prise seg inn langt lavere en markedspris for Ä fÄ muligheten til Ä bygge nytt rykte?

For meg blir dette pest eller kolera, og tilhÞrer noe helt annet en den triggerlisten den blir tillagt her pÄ trÄden.
Her burde uansett alarmklokkene ringe da ledelsen allerede nÄ kommuniserer behov for emisjon etter emisjonene
.

Godt mulig Odfjell er bra, men de kan ikke trylle. Og glem ikke at Island Innovator ogsÄ hadde ODL management nÄr den gikk inn/ut av bÞyen, der eier til slutt konket/ restrukturerte.

Uansett er min tilnÊrming at det er vel tidlig og altfor uavklart situasjon til Ä ta posisjon i NOL, forÞvrig er den risikovillige kapitalen min pr nÄ plassert i DVD.
HAS
06.01.2022 kl 18:20 2097

Er ikke sÄ sikker pÄ om jeg er enig i hva som er stÞrste problemet pÄ trÄden. Mulig at du har hÞyere utdannelse og er flink med tall, men kan det vÊre at du mangler noe annet?
At du har lagt selskapet for hat og ikke vil ta i det med ildtang fÄr sÄ vÊre, men kan det da vÊre at du burde bruke tid pÄ noe annet enn Ä servere slikt som dette pÄ trÄden?

Sitat Odium 030122:

"Virker som du begynner Ä bli sÄr.
Du fÄr ikke ekstrapoeng ved Ä vÊre optimistisk uten grunn.
Og sannheten er at du har sÄ langt aldri hatt rett i noe, sÄ jeg skjÞnner ikke at du tÞrr Ä skrive noe i det hele tatt. I over et Är har du bommet pÄ faen meg alt"
Redigert 06.01.2022 kl 18:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
06.01.2022 kl 18:34 2043

Er jo logisk at de som er investert er positive mens de som ikke er det er negative, tipper mye rundt dette selskapet blir avklart i lÞpet av januar og februar. ODL har et godt rykte og er flinke til Ä skaffe jobb jeg ser pÄ dette som den virkelige store fundamentale forskjellen som bÞr dra dette selskapet opp av sÞla. Kan liksom ikke se for meg at ikke muligheter og jobb har blitt diskutert i det ODL ble operatÞr. Men skal ta et hint og prÞve Ä vÊre sÄ nÞytral som det gÄr ann Ä bli, i et selskap som dette der mye gÄr ut pÄ at det er et selskap som er rigget for fusjon blir jo ogsÄ spekulasjonene viktige.
Odium
06.01.2022 kl 18:40 2020

Folk stÄr helt fri til Ä ignorere meg, det er det som er sÄ fint med disse trÄdene. Det er mange her jeg overser totalt.


Ja, jeg vet hva jeg mangler ogsÄ. Jeg mangler en Ärelang erfaring med Ä vurdere tallene til slike selskaper, fordelen er at jeg vet jeg mangler dette.
Men du mener kanskje at jeg mangler folkeskikk? Vel, jeg tror de fleste her inne er bÄde voksne og tykkhudet nok til Ä unngÄ traumer.

NÄr hobbyinvestorer snekrer sammen exceldokumenter som sikkert ser veldig flotte ut, sÄ er det ikke enkelt Ä vite hva de ikke tar hÞyde for pga manglende kompetanse og erfaring.
Jeg tror folk hadde kommet mye lengre ved Ä opprette delte dokumenter som dere kunne jobbet sammen pÄ. SeriÞst gÄtt inn for Ä feilsÞke hverandres analyser, for alle analyser har svakheter og hull. Sett dere ned og jobb strukturert og mÄlretta som et team. Ullebusten kunne fungert som de facto leder, da han er i mine Þyne bÄde strukturert, rolig og mÄlretta. Han virker proff nok til at han ikke legger prestisje i egne vurderinger.
Dette forumet her er ikke akkurat egnet til dette formÄlet.

Og min analyse av 5198 stÄr jeg 100% fast ved. Over et Är med ville analyser, planer og teorier med 0% treff.

Jeg har forĂžvrig ikke lagt NOL for hat og jeg er her fordi jeg vil vite om det er lurt Ă„ kjĂžpe meg inn igjen.
Mrhifi
06.01.2022 kl 18:52 2021

Take it easy Odium ! Meget aggressiv argumentation siden du solgte dig ud....Lidt nuancer i et opadgĂ„ende marked er vil ikke for meget at forlange.....? đŸ€”
Redigert 06.01.2022 kl 18:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odium
06.01.2022 kl 18:59 2031

Jeg var like aggressiv fÞr jeg solgte ogsÄ.
Og er virkelig HE markedet sÄ oppadgÄende? Jeg fÄr inntrykket av at det er mange rigger om beinet i minst 12 mnd til.
zavva
06.01.2022 kl 19:10 1996

Det er flere her som vurderer Ä kjÞpe seg inn igjen - det er lett Ä lese mellom linjene. Du skal ha kudos for at du innrÞmmer det. 99% av alle her inne skriver ut i fra egne posisjoner - det er naturlig og det samme gjelder meg. Er jeg ute sÄ er jeg mer negativ enn nÄr jeg er inne - det ligger i vÄr natur, dessverre.

NÄr det er sagt sÄ har vi alle forskjellige utgangspunkt. Noen har hÞy inngang, noen middels og noen lav. Noen har god tid og noen har dÄrlig tid. De som har hÞy til middels inngang og dÄrlig tid er de store taperne nÄ. Noen hÄpet pÄ kjapp gevinst - de ligger ikke sÄ godt an heller.
Merk da de med hÞy til middels inngang som ikke fÄr forsvare sin andel i den rettede. Og med hÞy til middels mener jeg fra 50 til 10kr.

Det er en ting som gjÞr at stemningen her inne er sur og negativ - 0,5$. Hadde den blitt satt til 1$ hadde pipa hatt en helt annen lyd om kursen ville trolig stÄtt godt over 10kr. Da hadde alle hyllet avtalen. Den som sier noe annet lyver.
Jeg skal innrÞmme at jeg trodde det positive i meldingen skulle veie opp for emisjonskursen men har innsett at tyngdekraften vinner nok en gang. SÄ fÄr en gjÞre sine egne vurderinger. Mitt utgangspunkt og plan er fÞlgende: 23.12: Snitt rundt 8kr. Har handlet pÄ 6,6 og 6,7kr og fÄtt snitt ned til 7,06kr. SÄ skal jeg tegne(overtegne) i emisjonen samt kjÞpe dippen som sannsynligvis kommer dagene etter den rettede er satt nÄr aksjen handles uten rett til Ä delta i rep. emi. Ser ikke bort i fra at vi da ser en endelig bunn helt ned mot 5,5kr. GÄr alt som planlagt vil snitt ligge pÄ rundt 6kr etter dette med en relativt grei slump med NOL aksjer.

Emisjoner kommer og emisjoner gÄr. Plutselig er den gjennomfÞrt og glemt. Se pÄ BORR som har hatt x antall emisjoner de siste Ärene. Emisjonen vil tynge kursen ut februar. SÄ fÄr vi satse pÄ litt mer informasjon nÄr Odfjell og NOL kommer med kvartalstall i slutten av februar.

Jeg sitter nÄ med NOL i en tidshorisont pÄ 6-12mnd og tror ikke NOL bestÄr som eget selskap nÄr vi ser 2023. Jeg blir med Fredriksen videre - pleier Ä lÞnne seg i lengden.
Redigert 06.01.2022 kl 19:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mrhifi
06.01.2022 kl 19:11 2011

Ok Odium, husk nu ingen ved hvad der kommer til at ske i casen.đŸ€”
Men "tror" 2022 bliver bedre for Nol end 2021.....👍

Jeg tror iĂžvrigt ikke der kommer kontrakt news fĂžr Marts/April....
BemĂŠrk venligst"TROR"....

ANYWAY, du solgte dig ud af Nol og gik over i shelf....Nice move 👍
Redigert 06.01.2022 kl 19:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odium
06.01.2022 kl 19:15 1999

Hehe, tror det er mye som skal gÄ galt om ting blir verre enn 2021.

Mrhifi
06.01.2022 kl 19:18 2000

Dags dato er du den store vinder Odium 👍 Du har allerede en fin gevinst i shelf... korrekt ? đŸ’Ș
Odium
06.01.2022 kl 19:19 1999

FÞr handelen Äpnet i romjula sÄ trodde jeg faktisk at meldingen var positiv og jeg trodde folk ville kjÞpe pga tilgang pÄ billige aksjer til $0.5. Tok en dag og mange vurderinger fÞr jeg innsÄg at dette var en kriselÞsning og ikke noen gavepakke.
Slik som andre pÄpeker sÄ er det ille at selskaper varsler om emisjoner etter emisjonene allerede nÄ. Det fÄr meg til Ä tro at selskapet sto pÄ spill og at de nÄ mÄtte gjÞre det de mÄtte for Ä unngÄ den totale katastrofe.
Odium
06.01.2022 kl 19:21 2010

Nesten en dobling i shlf ja. Dro snittet mitt litt opp nÄr jeg solgte nol og kjÞpte shlf. Tror snittet mitt er 5.5 eller noe
Mrhifi
06.01.2022 kl 19:30 2023

NiceđŸ’Ș MĂ„ indrĂžmme at det er uforstĂ„eligt at Nol laver en emission og samtidig (varsler) en mulig Mira-opstart emission....Det er sgu en amatĂžr udmelding/statement...đŸ€Ż Hvorfor sĂ„ ikke lave en STOR emission som inkluderer opgradering/klargĂžring af West Mira ???
Det skaber usikkerhed og er totalt unĂždvendigt!!!!
Det giver kun grobund for spekulationer og nervĂžsitet.... specielt omkring nĂŠste emi udvandning....det er skuffende og totalt unĂždvendigt at skabe den usikkerhed.....

Investors bliver nervĂžse og tĂŠnker hvor langt ned skal Fredriksen snitte sig i nol đŸ€”....
Redigert 06.01.2022 kl 19:35 Du mÄ logge inn for Ä svare