Ready To Go- vil Røkke trykke på knappen

Kvike11
RECSI 11.08.2021 kl 09:41 13126

Skrue McDuck. penge tank bliver nu åbnet, mangler lige godkendelse fra Senatet, som jeg tror er en formalitet.
Røkke kan godt komme hjem fra hans aftensskole i kinesisk, og få trykket på start knappen.
RECSI har stærk økonomi og ingen grund til at tilfører flere penge på bekostning af alle aktionærer, bortset fra de store som vil tilegne sig billige aktier.
Der må snart komme et kæmpe løft i aktiekursen, i stedet for det cirkus der er nu, op og ned.
Er der et opkøb på vej af ??
Ser snart kursen over 50, bliver en milliard milliard forretning, med udbytte indenfor en årerække
Slettet bruker
11.08.2021 kl 09:46 10853

Nå er snart OSBX i minus.. recsi vil følge etter. Trist men det er nok sånn det ligger an nå frem til det skjer noe.
Kvike11
11.08.2021 kl 09:54 10757

Kan godt være du er short i RECSI, good look, RECSI har kun en vej i aktie kursen og det er op.
Alle ved der er milliard værdier, der venter på beslutningen af start af fabrik , i år
Bare værdien af lukket fabrik er over 12 milliarder , dagens samlede aktieværdi er omkring 6. milliarder
Slettet bruker
11.08.2021 kl 10:04 10654

Vi har god tid til å trade ennå :) ML meldingen kommer i løpet av 2021.. og det vil si at den kommer på slutten av året.. Jeg personlig tror det ikke blir før i januar. SÅ dere må regne med litt opp å ned før den tid. Recsi har vært en fornøyelse å trade i..
Null
11.08.2021 kl 11:53 10248

Ikke mange som har trykket på knappene i dag

kun omsatt for 16 mill så langt i dag
det er vel ca 1/10 av de fåregående to dagene da omsttnnge har vært på +150 mill
Kvike11
11.08.2021 kl 15:55 9869

Kun Røkke der skal trykke på start knappen, robotter er i vildrede om de skal kører kursen op eller ned.
Norge tjener styrtende med penge på robot handel, finans ministeren er meget tilfreds med robothandel, for ministeren har fået at vide det er godt for handlen.
Mener det er tude tosset at tro at robot manipulering gavner den norske økonomi.
Håber på melding om åbning i denne uge, eller skal et Aker selskab have solgt noget til dyr pris til sammenlægning med RECSI.
Utroligt der ikke kommer en stor stigning i aktie kursen idag.
Kvike11
12.08.2021 kl 11:14 9436

RECSI har fabrik der snart skal åbne og producerer til både sol og batteri industrien, dagens værdi af RECSI er helt ved siden af, her er nogle cirka tal:
Kurs Værdi 6,9 milliarder
Lukket fabrik Mose Lake værdi 12,0 milliarder
Der er noget helt galt, alle kan regne, bare fabrik i Mose Lake kan forsvarer en kurs værdi , mens den er lukket på kurs 30-32
Dertil kommer så det kæmpe skattemæssige fremført undeskud ??
Værdi af Butte, Montana er vel også flere milliarder, bare deres patent.
Værdi af del af fabrik i Kina .
Summa summarum giver det en aktiekurs , med forventning om indtjening på over kurs 100
Så læser man :
Aker Horizons eier 75 prosent i Mainstream Renewable Power, som er et ikke-børsnotert selskap med en internasjonal portefølje av sol- og vindprosjekter.
Er det derfor Røkke havde så travlt med at blive formand, han vil sammenlægge de 2 selskaber, og selv tage 75 % i nyt selskab
Sun Mainstream and Silicon company.
Flere analytiker.har set værdien og sagt kursen er alt for lav, men bestilt arbejde i banker m.m. får deres robotter til at holde kursen nede.
Som aktionær virker det som manipulering af aktiekursen, banker handler med banker hverdag frem og tilbage, på bestilt arbejde.
Hvor er Røkke og åbner han snart munden, manden har intet sagt siden han blev formand.
Slettet bruker
12.08.2021 kl 11:41 9287

Er nok ikke så enkelt. Det gir ingen mening i mitt hode å fusjonere Mainstream med Rec. Det har heller ikke Røkke mulighet til med sin eierandel på knappe 25%.

Angående aksjekursen og verdiene til Rec. Ja, ML koster en del å bygge, men hva tjener Rec i dag på denne dyre fabrikken? Fasiten er ingenting, de taper faktisk penger på ML hver dag, hvert kvartal, hvert år som går. Slik er status.

La oss ta noen eksempler fra andre bransjer:

Drilling: Et selskap med 10 drillskip, byggekost kanskje 6 milliarder dollar. 5 rigger på kontrakt, 5 rigger i opplag. Tror du det selskapet får priset sine drillrigger til 10 milliarder dollar når halvparten av flåten er i opplag og driften går i minus? Svaret er NEI.

Flybransjen: 30 fly, men bare 10 som flyr. Hvordan tror du det regnestykket ser ut? Samme greia.

Rec har ingen kontrakter og pdd ingen marked for ML. Det skjer helt klart ting, men å mase om at kursen skal til 100kr nå er en utopi. Vi skal være glad vi kan gå til 30kr+ om en bekreftelse på ML kommer. Hva kursen blir når ML pumper ut silangass og poly gjenstår å se. Jeg tipper alt mellom 40-100kr. Avhengig av volum og utnyttelse av fabrikken. Butte kan også spille en rolle her. Emisjon kan det også bli for å betale ned det bondet de har på over $100 mill.
Dolly
12.08.2021 kl 11:57 9188

Fint å se noen edruelige og realistiske innlegg her og ikke bare hausing Amatørkongen :) (jeg er bull rec på lang sikt bare så det er sagt, men ting tar tid..)
Slettet bruker
12.08.2021 kl 12:06 9155

Ja, greit å ha et realistisk synspunkt, så blir man ikke så skuffet hele tiden. Jeg er også veldig bull. Jeg tror at vi kan høre noe konkret rundt avtaler og slikt før jul, håper det. Er mentalt forberedt på at det kan drøye. Ser jo at det vil ta tid for potensielle kunder innen anode å bygge fabrikkene sine, så skal de rampe opp produksjonen.
Det hadde vært moro med en joker innen solar, at med alt som skjer med disse tiltakspakkene i USA gjør at det kommer noe ingot og wafer kapasitet raskt. Det vil ta kortere tid enn å starte opp en anodefabrikk utfra hva jeg har lest.
Kvike11
12.08.2021 kl 14:15 8755

Røkke ejer 75 % i Mainstream ifølge E24
og ikke kun 25 %. som du skriver,
du har et meget sort syn på RECSI
Det gir god mening af lave en fusion, uden at skulle op med penge for Røkke, ikke for os andre.
Håber at RECSI kan klarer sig selv, da det bliver en milliard forretning.
Penge til opstart af fabrik, dem har RECSI rigeligt af fra sidste emision
Flere kunder skriger efter RECSI produkter, selv i Kina
Vi mangler bare at Røkke kommer på banen og melder ud de åbner, der er kun måneder til tolden til Kina fjernes ifølge den aftale der blev lavet for ca 2 år siden
polion
12.08.2021 kl 14:35 8627

Dolly, kunne knapt vært mer enig i det, så denne gang berømmes Amatørkongen for at han «strør noe sand» på den euforien som har vært altoverskyggende på disse trådene. Ta eks.vis storhausseren Uchihabrah som over tid nærmest har gitt garantier for en REC-himmelferd av uante dimensjoner. Iflg. ham, så er det visstnok bare «litt tålmodighet» som er den eneste faktoren som hittil har trenert himmelferden. Om eks.vis Moses Lake noen gang åpnes, vet han absolutt intet om. At vi som er aksjonærer derimot har stort håp om åpning, er dog en helt annen tale. Videre så tar en del av forummenigheten nærmest bølgen hver gang vedkommende hausser opp. Og når noen ytrer ørlite motstand mot nevnte, blir man umiddelbart stemplet som en «REC-aksjeløs baisser".

Men denne gang: HEIA AMATØRKONGEN !
Redigert 12.08.2021 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2021 kl 15:37 8620

Hehe. Ser sårene ikke har leget seg helt over sommerferien, nei.

Du kaller Uchi en storhauser, men evner å stille spørsmålstegn rundt "hvorvidt Moses Lake noengang åpner". Dersom det ikke er storbaijsing i dagens politiske klima, så er det ingenting som er det...

Men neeeida. Man høres jo så smart ut når man smører på seg litt negaitivtet. Da er det ikke rart det føles litt sårt. Til sola kan jeg anbefale solkrem neste gang. Det funker bedre.:)

Så venter vi på den sedvanlige tiraden...
t3sm
12.08.2021 kl 15:54 8486

Tydelig frustrasjon i REC-trådene nå. Vi savner informasjon. Vi savner noe konkret. Vi befynner å bli lei opp/nedgangen som har vært det siste halve året.

.. Men så vet vi at vi skal få melding om ML iløpet av året. Ikke såå lenge igjen til desember, dere.. Kanskje den kommer rundt Q3 også?
Marketwatch
12.08.2021 kl 16:22 8300

Jeg tror heller ikke at det er aktuelt å fusjonere Mainstream med Rec, Main/AOW er vel mer nærliggende.
Skal ikke se bort ifra at Rec går inn på eiersiden i et batteriselskap/ evt en wafer produsent, da som del
av de avtaler som inngås ved gjenåpning av ML. Dette vil selvsagt innebære en emisjon i Rec, noe som jo
ville passet AKH bra dersom de vil øke eierskapet.
At akersystemet vil eie en større del av verdikjeden enn bare silan-/polyproduksjon er jeg overbevist om,
spørsmålet er imidlertid hvordan dette er tenkt organisert. Ellers mener jeg, som også skrevet på annen tråd,
at det snart er på tide at styreleder informerer markedet om hvordan veien er tenkt videre. Han kan ikke være
tause Birgitte for evig.
Redigert 12.08.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
omac
12.08.2021 kl 16:30 8213

Absolutt og jeg tror det er mange måneder igjen til vi hører noe mer
polion
12.08.2021 kl 17:05 7999

En av menighetsmedlemmene responderer selvsagt nokså umiddelbart. Useriøsitet tatt ut av løse luften:

"Sårene ikke har leget seg": Hvor tar du dette våset fra? "Sår", jeg har REC-aksjer som en del av min portefølje, men er derimot noe mer nyansert enn deg og visse andre.

Du kaller det storbaissing at Uchi er blitt definert som storhausser og videre at jeg har stilt spørsmålstegn rundt åpningen av M.L. Ut fra de tilnærmelsesvis unyanserte og tåpelige garantiene som Uchi tidligere har gitt i sine innlegg, så er han per definisjon en storhausser. Hadde markedet hatt tro på bare en brøkdel av det Ushi prediker, hadde selvsagt ikke REC-kursen i dag ligget på dette latterlige 16-tallet. The proof is here in the pudding. Og selvsagt stiller jeg spørsmål kring åpningen av M.L., det er bare renspikka tåper som her tror de kan fremstå som en form "åpningsgarantist". Dog fullt mulig at du selv mener å være i denne posisjon, eller?

"Sårene" og "spørsmålstegn rundt åpningen av M.L.", nei det er bare å gi seg ende over. Her skal man tydeligvis helst være unyansert positiv til REC og ikke minst til alt hva Uchi måtte garantere/love/mene.
Slettet bruker
12.08.2021 kl 17:21 7884

Hallelujah! Ja, det er rene euforistemningen. Vi har byttet ut vannet med koolaid for lenge siden!

Det morsomme med deg er at du peker på at andre er unynserte uten å være et spor bedre selv. I utgangspunktet synes jeg bare det er morsomt å kaste halvvittigheter i din retning fordi du blir så sint. Du tåler jo absolutt ingen form for tilbakemeldinger uten å havne helt i fosterstilling. Du irriterer deg åpenbart over Uchi fordi han i dine øyne fremstår i overkant positiv. Du må dog huske at han tilsynelatende har investert sekssifrede beløp i månedsvis i Rec. Dersom han IKKE hadde vært fremtidsoptimist, så hadde han jo selvsagt putta pengene sine andre steder. Selv Uchi tar dog forebehold i sine tankerekker og peker på usikkerhet.

Vet du hvorfor Amatørkongen, Omac, osv kan være kritiske her inne umotsagt? Det er fordi de skriver nyansert. De tar høyde for usikkerhet og peker på hvordan dette slår ut i kurs. Du blir bare rød i ansiktet når noen slenger småkommentarer tilbake mot deg fordi du tar så hardt i.
Redigert 12.08.2021 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2021 kl 17:34 7785

..blokkere knappen e et must mot denne Polion... da eksisterer han ikke lenger..anbefales på det sterkeste!
Småplukker
12.08.2021 kl 17:43 7713

Vil også legge til at når polion kommer med det evinnelige "markedet tar ikke feil"-maset, så er det jo enkelt og greit fordi markedet ikke har inngående kunnskap om alle selskaper, og følgelig heller ikke plukker vinnerne før det er åpenbart at det går veien. For å ta en sammenligning: Far Gjert i familien Ingebrigtsen følte seg nok bombesikker på medaljer til Jakob i seniormesterskap, lenge før den vanlige friidrettstilskuer gjorde det samme. Og dersom man bruker noen hundre timer på å studere selskapet Rec, og makro-begivenhetene rundt bransjen, slik Uchi sier han har gjort, er det ikke så rart han føler seg rimelig mye sikrere enn "mannen i gata" på at dette går veien. Men selvsagt, helt sikker kan ingen være. Jeg er ganske så trygg selv ihvertfall.
polion
12.08.2021 kl 18:45 7412

Menigheten remjer og skriker selvsagt av alt og ingenting. Ta nå utgangspunkt i mitt innlegg 14:35 der jeg i likhet med Dolly ga noe kredit til Amatørkongen. Videre sa jeg noe som er absolutt 100% etterrettelig hva angår skriveriene til Uchi. Dette er noe alle etter hvert bør ha fått med seg, en god del av det han har skrevet fremstår som unyansert REC-propaganda, der det bare er et tidsspørsmål før M.L. SKAL åpnes og der aksjekursen SKAL helt opp til kroner xxx.

Jeg nevnte også noe om hva resultatet blir hvis man ikke er 100% positiv til det som Uchi serverer (dvs. den samlede menighets synspunkter). Og jaggumeg fikk vi nå så ettertrykkelig bevisene på det, bare helt ufattelig hva noen i menigheten i etterkant har klart å lire av seg; storbaissing, sårene ikke har leget seg, unyansert, tåler ikke tilbakemeldinger, blir bare rød i ansiktet, osv. Bare så komplett useriøst og dårlig, verken mer eller mindre. Hva gjelder REC (utgjør vel ca. 15% av min portefølje), er jeg definitivt en av de mer avslappa her på forumet. Kjenner dog til en del andre her på forumet som nesten har gått all in i REC, og da betyr REC alt og ingenting.
Slettet bruker
12.08.2021 kl 19:32 7170

Morsomt at du fortsatt tror det er forsvar av Uchi jeg bedriver. Mannen mangler da vitterlig ikke taleevner og kunne fint forsvart seg selv. Du bør dog merke seg at han ikke gidder å bruke tid og krefter på gnålet ditt.

Jeg har det bare litt morsomt med å terge deg jeg. Intet mer, intet mindre. Vi diskuterer jo ikke sak i det hele tatt i disse kranglene våre. :)
polion
12.08.2021 kl 20:21 6915

Da var det hele en smule mer forståelig, et såkalt tulleinnlegg der hensikten bare var å terge litt. Konkluderer herved med at du nødvendigvis ikke var uenig i det som ble skrevet. Mulig du også vil klare å terge andre, i alle fall verd et forsøk.

Klipper for moro skyld inn denne som viser at du i alle fall ikke er negativ til selskapet (hvis ikke dette også bare var ren terging): "Uchi postet et lite innlegg tidligere i dag, han. Stoisk ro og trygghet på egen investering. Merker jeg har begynt å sjekke sjeldenere selv, og det er jo fordi absolutt alt av nyheter går i Recs favør om dagen. Nå er det egentlig bare et spørsmål om når ML åpner, og det gjør casen rimelig sikker for min egen del i hvert fall."
Slettet bruker
12.08.2021 kl 20:38 6800

Kir har ingen knapper å trykke på. Slutt å drømme!
Slettet bruker
12.08.2021 kl 20:40 6783

Hehe, ja, du fornekter deg ikke. Jeg postet det innlegget på et spørsmål om noen hadde hørt fra Uchi på en stund. Det stemmer nok også at jeg anser Uchis bidrag som langt mer nevenyttige enn de fleste her inne.

Du må gjerne konkludere med at mine innlegg er tulleinnlegg. Jeg skal ikke avkrefte at de er nettopp det, men føler vel egentlig at jeg bare har svart deg med samme mynt. Så får du tolke det slikt du måtte ønske selv. At mine innlegg ikke er av den høyeste kvalitet er jeg veldig inneforstått med, men de er nå stort sett bare tilsvar til deg da. :)
Redigert 12.08.2021 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
polion
12.08.2021 kl 21:08 6613

Du må ikke snakke deg ned, for i utgangspunktet så er kvaliteten på dine innlegg like så god som andres. Det jeg mente med tulleinnlegg var at nevnte fra din side var ment som terging (verken tilsvar eller noe annet). Så at innlegget var et tilsvar, samt at å "svare med samme mynt", blir i dette tilfellet feil. At du viser deg å være en ihuga Uchi-fan, er derimot en meget ærlig sak.
Slettet bruker
12.08.2021 kl 21:59 6329

Polion som garanterer sky høye gevinster i sine egne aksjer må da mene at markedet ofte tar feil:))) uansett ikke bruk tid på troll nick. Fokuser på selskapet Rec som har kjempe potensiale og det fundamentale. Slår sjelden feil:))
polion
13.08.2021 kl 00:08 5765

På disse trådene er det ikke annet enn oppspinn, fjas og fanteri. Falco (menighetsmedlem), jeg har krossfestet deg en rekke ganger tidligere for å fare med useriøsitet og ren diktning, der du til stadighet tillegger meg statements som jeg aldri har kommet med. Du får vennligst klippe inn innlegget hvor jeg har GARANTERT skyhøye gevinster på egne aksjer. Videre så har jeg forklart deg min mening om markedet har rett eller ikke. Som forventet, ingenting trenger gjennom. Klipper derfor inn noe jeg postet på en annen tråd:

Tilbake til tullet om markedet har rett, eller ikke? Markedet har utelukkende rett der og da, fordi det er markedet som bestemmer pris på kjøp/salg. Å diskutere om markedet har korrekt dagens kurs ut fra hva fremtiden vil bringe (eller hva eventuelt forumdeltakerne måtte mene), er og blir en tåpelig og meningsløs diskusjon. Markedet vil selvsagt aldri kunne fastsette en korrekt kurs. Vis meg den personen som kan fastsette en korrekt kurs for et selskap, og da hensyntatt fremtidens flaks/uflaks, markedsutvikling, hvilke triggere som slår inn/ikke slår inn, kriger, depresjoner, pandemier, og pluss mange tusen andre variabler. Hadde markedet hatt såkalt "rett", ville det selvsagt ei heller blitt noen fremtidig kursutvikling. Ferdig snakka.

Hvis admin skulle reagert mot noen, så burde det være mot sånne som deg, der uetterretteligheten ligger på nærmere 100%. Jeg har en stygg mistanke om at du egentlig kan bedre enn det dine prestasjoner tilsier.
PHOinvestor
13.08.2021 kl 07:32 5271

makant til supprøre som har oppstått her, da er blokkerknappen brukt.
spar oss for dette tullet
Redigert 13.08.2021 kl 07:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:29 5044

Polion tror at det å bruke mange ord gir substans . Han tar feil. 🙄
manman01
13.08.2021 kl 08:33 5012

Jo mere han skriver, jo mere sjov har jeg (:
Kvike11
13.08.2021 kl 13:48 4583

Kan læse at bestyrelsen har godkendt tilbage købs program, med en max pris pr aktie på kurs 150
de må have tro på fremtiden.
Hvor er Røkke , er han i Ghana ,
indtil videre han vores formand ikke sagt en lyd, det eneste han har lavet er på generalforsamlingen , hvor han fik vedtaget at han kunne købe aktier forud for alle andre aktionærer, på betingelser som han laver.

"Styret gis fullmakt til på Selskapets vegne å erverve aksjer i REC Silicon ASA.


Fullmakten gjelder for kjøp av inntil 10 % av pålydende av Selskapets aksjekapital, jf.allmennaksjeloven §§ 9‐2 og 9‐3.
Aksjer kan erverves til minst NOK 1 pr aksje og maksimalt NOK 150 pr aksje.
Aksjene skal erverves ved ordinær omsetning over børs.
Denne fullmakt utløper på datoen for den ordinære generalforsamlingen i 2022,
men skal i alle tilfelle utløpe senest 15 måneder fra
datoen for denne generalforsamlingen "
Slettet bruker
13.08.2021 kl 14:05 4503

okey, er dere klar for en liten opptur på tampen av dagen i dag ;)
C-Eiken
13.08.2021 kl 14:09 4465

I forhld til opslaget har man ihvertfald haft 14 dage til det ;)
Og ansættes han 1.10.2021 plus 2-3mdr. oplæring e.g. så der vel rigeligt med tid til at trade før der sker noget ? Blot en tanke.
Nsxnsx
13.08.2021 kl 14:11 4448

Tja...tiden med trading er ikke forbi i det ML starter opp, men i det det annonseres tidspunkt for oppstart...og det er tydelig at det kommer nærmere og nærmer.
Blot en tanke til :)
Slettet bruker
14.08.2021 kl 10:28 3930

Når man leser igjen om igjen slike artikler så vet man at en har gjort en god investering i Rec. For en verden som er foran Rec!

Last week, I spent a couple of days visiting the headquarters of some of the major San Francisco Bay Area battery startups such as QuantumScape, Sila Nano and Enovix, whose silicon- and lithium metal–based products, if successful, could fuel a renaissance.

The first of the next-gen batteries to go into commercial production will likely be from Sila Nano, a silicon-carbon–anode startup run by Gene Berdichevsky, who was employee No. 7 at Tesla. When I sat down with him on Friday at his Alameda headquarters, which occupies three buildings in an office park, the lanky Berdichevsky said his 250-person team had resolved the biggest problem that has kept silicon out of batteries: Silicon swells so much during the charge-discharge cycle that it obliterates the batteries. To fix it, Sila, which was founded in 2011, has engineered silicon-carbon particles that absorb the ballooning internally. Every particle, Berdichevsky told me, has precisely the same chemical content and is identical in size—necessary precision, he suggested, to reach the desired outcome—a silicon anode that works and does so for a long time.

Around September, Berdichevsky says, Sila’s anode containing these particles will power a commercially wearable device, replacing its current graphite battery and reducing the battery cost by at least 20% (he declined to reveal details about the device or its manufacturer). Then Sila will begin building a production facility capable of supplying EV batteries at large scale to BMW and Daimler by 2024 or 2025. (In 2019, Daimler bought an 11.6% stake in the startup, and earlier this year hedge fund Coatue Management led a $590 million investment that gave the company a post-money valuation of $3.3 billion.)

https://www.theinformation.com/newsletters/the-electric/archive/57a6a1ed-0d45-48f1-be01-1a5705c185d8
omac
14.08.2021 kl 10:55 3854

Det betyr vel at det er 3-4 år før REC får inntekter på ML i denne saken. Klokkene krever neppe mye.

Men leste du dette og, eller bare avfeide du det?
"But what if not silicon, not lithium-metal, but the entire next-generation battery edifice is propped up on crumbling legs? That is, what if clever improvements to plain-Jane lithium-ion batteries end up taking over the EV market and shutting out both lithium metal and silicon? In that scenario, companies like Sila Nano and Enovix would be hobbled.

Consider the aforementioned LFP, a cathode generally viewed as inferior because of its comparatively low energy density. It’s true that LFP can’t compete with NMC and its NCA cousin by that measure. But it has other qualities, including much lower cost, much longer endurance—it lasts for hundreds of thousands of miles of driving—and safety (it’s much less volatile than other battery chemistries).

Over the last year, China’s top battery makers, BYD and CATL, showed LFP batteries that appeared to be comparable in performance to the middle range of NMC, known as NMC622. At the Auto Shanghai show in April, BYD said its LFP-powered “Blade” battery could power a vehicle for 433 miles per charge. BYD is reportedly speaking with Toyota and Hyundai about licensing the Blade.

If BYD isn’t exaggerating its results, LFP could sweep away NMC as well as the next-gen battery crowd in the low- and middle-range EV market, all the way up to the edge of the ultrapremium luxury category. “The Blade battery to me is uniquely transformative,” said Dan Blondal, CEO of Nano One Materials, a Canadian high-manganese–battery startup. “I don’t think the world sees it yet. No one quite gets it yet.”"
Slettet bruker
14.08.2021 kl 10:58 3838

Og her ser vi hvordan det kommer til å gå med solar i USA i de nærmeste årene. Merk spesielt det med skattefradrag som kommer til å friste veldig mange store investorer til å satse på dette.

In fact, it's not a gas
As Canary Media reported this week, California has just become the first state in the U.S. to pass building codes to make all-electric heating and appliances the default choice for newly built homes. It’s a win for advocates of limiting natural-gas use in California’s buildings — and a potential precedent for other states to follow.
In addition to the legislation on natural gas, California regulators voted to mandate that builders include solar power and battery storage in commercial buildings such as grocery stores, high-rise multifamily buildings, offices, financial institutions, retail stores, schools, warehouses, auditoriums, convention centers, hotels, motels, medical offices, restaurants and theaters.
The commercial solar mandate would add 280 megawatts of solar annually, according to estimates from the California Energy Commission. The commission enacted a residential solar mandate last year.
U.S. solar blues
Chinese companies currently dominate the solar industry and supply chain.
As noted in our first Solar High Roller column, the Solar Energy Manufacturing for America Act, sponsored by U.S. Senator Jon Ossoff of Georgia (D), would create a tax credit for domestic solar production. A number of U.S. solar manufacturing projects would be helped by the tax credit.
Heliene's new facility in Riviera Beach, Florida increases the company's North American manufacturing capacity by 100 megawatts. The plant will build high-efficiency heterojunction solar modules.
First Solar, the largest solar manufacturer in the U.S., is spending nearly $700 million to expand its manufacturing operations in Ohio by 3 gigawatts.
Hanwha Q Cells' solar panel plant in Dalton, Georgia is the largest solar manufacturing facility in the Western Hemisphere and stands to gain a tax credit amounting to at least 7 cents per watt if the bill passes.
https://www.canarymedia.com/articles/solar-high-rollers-reasons-to-be-cheerful/
Nsxnsx
14.08.2021 kl 11:02 3807

Ja 250,- pr aksje i 2025 kan nok virke noe konservativt om silicon-carbon–anode blir vinneren i neste generasjon batterier ;)
Slettet bruker
14.08.2021 kl 11:27 3711

Vi vet jo at det skjer mye innen batteries verden over, men leser du nøye så ser du at det gode alternativet og ikke minst som har kommet langt i prosessen er silisium baserte i rapporten.