Pris på vindmøller skal op........

Obelix2015
AOW 11.08.2021 kl 20:46 1497

Jacob Pedersen, Vestas-analytiker hos Sydbank, mener imidlertid, at Vestas nu sender et klart signal om, at priserne skal hæves på tværs af industrien.

Han hæfter sig ved, at Vestas’ ledelse på en telekonference i forbindelse med regnskabet for andet kvartal indikerede, at det ikke er nok med prisstigninger på et par procent for at dække de stigende omkostninger...https://finans.dk/erhverv/ECE13193589/vestastopchef-om-underskudsplagede-konkurrenter-det-haenger-ikke-sammen/?ctxref=forside
Fjulyweather
11.08.2021 kl 21:58 1380

Behøver ikke å være alt for negativt for AOW. PP lager turbiner og Astri har kommet ut å sagt at de har mål om å være selskapet nye havvind selskap kommer til for forretninger i 2030 og ut. Vanskelig å si.

For sammenligning. Hvis du kjøpte Vestas på toppen i 2008. Ville du ha doblet pengene dine ved salg på toppen i desember 2020 Hvis du kjøpte rundt bunnen i 2012 så har du fått en oppgang på 2000-4000 %. Jeg gjetter at de som solgte seg ut før da, både med gevinst og tap føler på denne idag. Vestas falt i 4 år før den snudde opp. En baktanke.

Vi er ikke smarte nok til å time markedet. Kanskje vi så bunnen i forrige uke, eller kanskje vi skal fortsette ned i 3 år til. Min personlige strategi har vært å laste opp hele veien opp, og hele veien ned siden jeg bestemte meg for å beholde emisjonsaksjene fra AKSO

Det er ikke lett for noen å se verdipapirene sine minske i verdi over mange år, og det er akkurat grunnen til at noen fikk muligheten til å ta gevinst på flere tusen prosent. Hvem var disse personene? Det var de som gjorde egen due diligence i selskapet og hadde langsiktig tro igjennom mye mye usikkerhet, Også de som kjøpte aksjen på et tidspunkt hvor ingen andre ville kjøpe.
Obelix2015
11.08.2021 kl 22:28 1320

Mener absolut ikke dette er negativt for Aow, priserne skal op over hele linjen, pga. stigende råvarer/transport mm. så alt andet end negativt. Er selv kraftigt inde i Aow, og ja det er svært at time markedet, men jeg ser nu bort fra de udsving der er på den korte bane, flydende fundamenter er og bliver fremtiden for havvind...........har haft Vestas i mange år og lavet gode penge dem.........men ja, man skal tro på det man investere i..........
Fjulyweather
11.08.2021 kl 22:50 1256

Veldig godt poeng. Det blir vell oss konsumere som får regningen.
Obelix2015
11.08.2021 kl 22:52 1242

Jeps........
10PS
12.08.2021 kl 09:00 986

Røkkes fornybarsatsning er plukket ut som favoritt til et stort Japan-prosjekt
Kjell Inge Røkkes vindsatsning, Aker Offshore Wind, er valgt som en foretrukken budgiver for et prosjekt i Japan.