Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 11.08.2021 kl 23:56 119917

Starter tråden på nytt, og har nå fått visket ut 4.052 innlegg med mye tullball og baissing fra visse personer, så anbefaler at det er denne tråden seriøse longere bygger videre på;


Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Redigert 11.08.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 07:49 3720

Oops

Argentina, remains challenging. 😁 Dette her var ikke noe som markedet skal skiriker hurra etter

Det er altfor dårlige marginer her. UsD 1.6 mill profit? Detter her er langt fra de tallene som blor spådd av TS. Dette er bare små penger. Pocket change.

Det er usexy tall og kanskje forklarehvorfor det er nesten ingen interessr I aksjen.

Som forventet, en stor gjesp her..

Noe fundamentals må endres her for at dette skal blir interessant for markedet.

Ikke et ord on Seadrill sin eierpost
SjonkelRolf
13.08.2021 kl 07:57 3667

Dette var jo helt innafor, selv om ‘reamains challenging’ også kom denne gang.
Her ligger vel selve kjernen til utfordringene archer møter.
Enten er dette forbigående eller vedvarende.
Satser på det er forbigående siden det henger sammen med covid. Noe annet vil bli krevende for mange bransjer etterhvert.
Vi er tross alt i pluss.
Spent på om mange vil fylle citadels lommer de neste dagene.
Legger inn et lite kjøp et stykke ned i boken.
Så får vi se.

Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:00 3645

Hegnar spare ikke Archer idag heller. Ikke en fan av Fredriksen. Negativt laded artikkel, som vanlig.

Sliter å se hvordan TS få til 93 mill.USD I profit.for 2021 og den 20kr spådom er bare tull, rent tull.

Det som kan være positive her er følgende

"Archer peker samtidig på at overgangen til fornybar energi skaper nye muligheter for selskapet, og varsler at det senere i år vil legge frem en plan for hvordan det vil delta i denne energiovergangen."

Hvor mye gjeld har de betalt ned så langt I år?

En annen positiv her er at kanskje en del "proffer" her inne skal.kjene sin besøkelsestid og tenker seg to ganger før de kaster ut brilliant som I verstefall kan bidra til at noen uerfaren sjeler blir dratt med I noe som det ikke forstår.

Lykke til
Redigert 13.08.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:05 3621

93 millioner i profitt er en ønskedrøm per i dag.

Som nevnt over får man håpe at en del av de økte kostnadene er forbigående. Ser man på pre-covid kvartalsrapporter, så er det en tydelig margin nedgang etter at covid inntraff. Når covid begynner å slippe taket, så kan man jo håpe på en reversering av disse effektene. Argentina hadde også en ganske kraftig covid bølge i 2. kvartal som selvfølgelig ikke har hjulpet.
Anywhere
13.08.2021 kl 08:05 3617

Tournelon, høres ut som du betrakter teknisk analyse som noe annet enn det er; ren sannsynlighetsvurdering, og selvsagt bare en ørliten del i en investeringsbeslutning. Dog, i en masse av 12-15 likvide aksjer, så har du god svært god sjanse for gode gevinster med TA.
Anywhere
13.08.2021 kl 08:09 3573

Hvorfor skulle de skrive noe om Seadrill som eierpost i q-rapport??? Du har visst ikke helt føling med dette, DQ. Eller la meg spørre; hvorfor skriver de ikke noe om min eierpost eller Hemen sin eierpost, eller andres???
Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:16 3533

Anywhere, jeg gidder ikke svare deg. Beklager.

Men den konstant haussing du har kastet ut her I over to år, uten at du har truffet en eneste gang må jeg betrakte deg som useriøst som ikke her peiling desverre.

Lykke til uansett.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:19 3513

Dersom teknisk analyse ga svært gode sjanser for gode gevinster, så ville dette blitt utnyttet i langt større grad av de store aktørene i markedet, og etterhvert ville potensiell gevinst fra teknisk analyse blitt ubetydelig fordi marginene blir presset ned. Flere tyngre artikler sår tvil om det er noe særlig å hente på teknisk analyse. Det finnes garantert aktører som tjener penger på teknisk analyse, men de har avanserte systemer, analyser, modeller og AI som gir dem en edge ift markedet forøvrig. Det er sjelden at private aktører klarer å ta inn over seg like mye data og analysere dette på en fornuftig måte.

There is no such thing as a free lunch. Men hvis du tror at du faktisk tjener gode penger på teknisk analyse, be my guest.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:25 3476

Åpner vi under 4kr idag eller skal markedet overraske oss?

Falt 10% siste gang på bedre tall enn dette her.

De som.er langsiktig vil kanskje venter noen år til men de som er etter noe rake penger, det kaster kortene.

Archer må kunne viser at med 5000 ansatt og en årlig turnover opp mot 1 billion USD at de klarer å sitte igjen med mer en 1.6 mill USD I kvartal.

It's all about the margins. Med oppkjøp.er top line viktig, men hvem kjøper Archer? Freddy? 😁😁😁😁

Spillet fortsette og thepower knows how to play this game...........

Lykke til boys

Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:40 3371



Holder du nedskriving av KLXE og valutaeffekter utenfor leverte Archer ca. pluss 11 mill. USD.

🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 13.08.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:44 3343

Like overbevist at Kursen ender Fredag betydelig høyere enn det vi ha sett I det siste?.

Blodbad.

Slettet bruker
13.08.2021 kl 08:46 3320


Baissetulling, hva vil du med disse dommedagsprofetiene🤡
Redigert 13.08.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
hofa
13.08.2021 kl 08:49 3296

Set i lyset af covid-19 m.m. er det faktisk ikke noget dårligt resultat. I andre virksomheder er det acceptabelt at man har et mindre underskud med henvisning til Corona, blot ikke i Archer. Tror vi holder kursen rundt 4 fredag og måske opgang i næste uge afhængig af fremlæggelsen.
Mathias
13.08.2021 kl 08:58 3243

Dagens tall ser da bra ut. Kanskje ikke fantastisk, men klart en forbedring.
Queen har jo sagt han skal kjøpe seg inn videre etter Q2, og det tipper jeg det er flere som har tenkt, så da kan vi vel håpe på høyere volum fremover 👍🏻
Rakettrally
13.08.2021 kl 09:19 3139

Ingen spørsmål på QA. Var en grei oppsummering dette. Forventer ikke at denne fyker til 10-20 kr med det første, men på sikt så skal denne opp
hofa
13.08.2021 kl 09:23 3120

Ingen tvivl om det. Dagens kvt. regnskab har ikke flyttet et komma og heldigvis er de fleste aktionærer langsigtet.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 09:24 3117

Spent med den grønne announcement senere I år.

Håper det ikke blr en ny Quintana, oops
Anywhere
13.08.2021 kl 09:31 3078

Just, det er ikke det at du ikke gidder svare, men det er ikke noe poeng å forsvare noe poengløst, som det oftest er fra deg, DQ.

Min konklusjon er at Archer er på svært god kjøl og skuta er akkurat seilende slik man har hørt guidet siste 2 år, tross at noen forsøker å fortelle noe annet. Ledelsen har levert på sine ord de siste 2,5-3 år. Genererte verdier etterhvert vil forsvare langt høyere kurser enn vi ser i dag. Aksjen forblir fortsatt long, men selvsagt blir det tradingmuligheter i den, det har jeg forsøkt mang en gang og også skrevet en del om her. Mye handel er da gjort på det som forventes som tekniske nivåer. Men selvsagt er det bare en liten del av vurderingen.
Anywhere
13.08.2021 kl 09:37 3056

DQ, Archer har størrelse nok, og en offshore erfaringsbase, som kan tilsi at vi ser noe konsoliderende aktivitet, tror du ikke?
exbroker
13.08.2021 kl 10:04 2956

Selskapet holder seg flytende og gjelden har ikke økt tross oppkjøp. Rapporten viser at utfordringene i Argentina velter ikke lasset. Da er jo disse utfordringene en oppside herfra og ut, som vil bedre resultatene ytterligere når de løses. Tatt market cap konkursprising i betraktning bør det heller gå litt opp herfra
Slettet bruker
13.08.2021 kl 10:10 2925

Ikke sant.

Legger man til det de snakker om at Q3 vil vise fullt utslag uten store oppstartskostnader for kontrakter blir det enda bedre.
Oppstartskostnader for reaktivering av rigget i Latin Amerika har de også gjort. Fordi kundene varsler økt aktivitet utover.

Ja, ingen overskudd på papiret å snakke om. Likevel ser driften bra ut med masse oppsidepotensial fortsatt.

Skulle kommentert grundigere, men hendelser fra privaten lar meg ikke studere nærmere akkurat nå.

Oppsummering: svakt under forventningene, sterkere utsikter. Veldig solid drift med mye potensial.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 10:31 2854

Reslutater var ikke dårlig de, men de bare bekrefte at dette er en vanskelig område å tjene penger på.

Man ser fra volumn idag at Archer er på ingen sin radar. Det hele har blitt tatt med et stort "meh", ingen reaksjon. Markedet er ikke interessert, så enkelt er det.

man kan tegne så mange charts man vil, analysere opp og ned, men de må ha noe some tilsier at har kan det blir sexy numbers fremover, ellers er det som en blind mann med en to second memory stuck in a maze, ergo, going nowhere fast

Redigert 13.08.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 11:40 2709

Nå har Citadel våknet. Let the games begin...

Archer pleie å falle opp mot 10% på resultat dag. Den holder seg imponerende bra i dag. Dagen er ung enda

Hvor lenge er det til Q3? 3 Måneder?

Få håper at den grønn announcement skjer snart da
Redigert 13.08.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Bart76
13.08.2021 kl 11:49 2683

10 verdiløse innlegg på en halv dag tid, dryqueen?
Håper det er flere som meg som er i dialog med Admin om denne brukeren.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 11:51 2674

Hvorfor er de verdiløs? Kan du forklare det.

Alt jeg har skrevert om q2 er riktig, både før og i ettertid. Eller vil du bare høre haussing uten grep i virkelighet??

Jeg trodde du hadde blockert meg og var ferdig med den saken? Hva skjedde.

Hvis ikke du vil ha min input, blokkere meg. Helt greit for min del. Har ikke sett så mye interessant fra deg før
Redigert 13.08.2021 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Bart76
13.08.2021 kl 12:10 2628

Fordi ingen blir noe som helst klokere av de. Og fordi de er for mange. Som jeg har meldt til Admin er det ikke noe jeg må tåle i 2-3 dager i perioder men at det er blitt en konstant tortur som ikke ser ut til å ende noen sted. Jeg tåler fint noe tulleball i noen dager fra deg eller andre brukere. Men du skiller deg ut på en særdeles negativ måte. Trist men sant. Jeg har bedt de å blokkere deg eller begrense antall innlegg du kan legge inn til maks 1 per uke. Det holder for et selskap som Archer. Det er som å kommentere utvikling av tomatplanter fra time til time. Det holder å se på de 1 gang i uke. Du tar ting alt for langt og du bør stoppe(s)
Slettet bruker
13.08.2021 kl 12:26 2587

🙏🙏🙏🙏🙏👍
Slettet bruker
13.08.2021 kl 12:31 2566

Meget godt satt ord på dragqueen sin spammetraksering.

Dq sine innlegg er totalt meningsløse og angriper konsekvent negativt andres innlegg. Dq har ingen begrunnet substans i sin negative spamming.

Overivrig spamming, som gjør at han svarer på sine egne innlegg i mangel på tålmodighet i påvente av andres innlegg.

Tipper dq er en slik som byr over seg selv før hans egen budfrist har løpt ut🤣

Archers sine tall var bra, og det ser bra ut fremover, ingenting uventet i tallene. Som sagt er cashgenereringen meget god i Archer.

Ebidtda på 21 mill., grovt regnet Nok 190 mill. i kvartalet. Rentekost på ca 60 mill. Netto før avskrivninger og skatt er Nok 130 mill. Investeringer utgjør ca. Nok 70 mill.

NETTO cash pr. 3 måneder er rundt Nok 60 mill., for året ca. Nok 240 mill. som er ca. nok 1,5 pr. aksje. Dette selv med klxe og Argentina med brukket rygg.

Hva faen er dårlig med det🚀🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
13.08.2021 kl 12:33 2561

Er vel strengt tatt andre på tråden som også bør blokkeres da? Hvor mange ganger har Anywhere truffet med sine tekniske analyser? 5% av gangene? Eller når trådstarter påstår at selskapet har 93 mill per år i profitt? Det er jo direkte feil. Men selvfølgelig spiller det rett inn i haussernes meninger, så da er det greit?

Hvis du ikke liker en bruker, så kan du blokkere han selv, skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tid på å irritere deg engang.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 12:38 2553

240 millioner NOK av en omsetning på ca 8 mrd kroner tilsier ca 3% avkastning. Det er IKKE imponerende. Hele oppsiden til Archer ligger i at selskapet må bedre marginene sine. Og det skjer forhåpentligvis når Covid-19 begynner å slippe taket...
Bart76
13.08.2021 kl 12:54 2583

Jeg har ikke noe behov for å blokkere andre brukere. Jeg leser alle andres tulle innlegg og går videre uten at jeg husker de. Som sagt skiller dryqueen seg ut med spamming uten sidestykke. Dag inn dag ut. Vi trenger ikke hans klokskap fra time til time for å gjennomskue alle rakett innlegg. Det klarer vi fint selv. Og jeg synes Admin har en rolle til å ta ut eksessene fra et forum. For vår men også hans (eller hennes) egen skyld. De tok ut thepower i sin tid, de hadde vel sine argumenter da og de kan bare kopieres tror jeg.
SjonkelRolf
13.08.2021 kl 13:09 2561

Stor forskjell på å lage en tråd som folk faktisk bruker. Kontra å spamme den ned daglig.
Men som alle andre kan du mene og skrive det du vil.
Ihvertfall kjedelig å gå inn å lese , når den samme figuren kommenterer sine egne og andres innlegg helt rensket for substans.
Dersom noen mener at å treffe er å spå et vanskelig Argentina. Ja da stilles det ikke store krav
Slettet bruker
13.08.2021 kl 13:19 2573


Du må Stokke tankene riktig her, med mer eller mindre 40 av 80 landrigger i opplag, og avbrudd i drift på de 40 som er i drift, samt div. oppstartskostnader og nye kontrakter som ikke har vært i gang i hele kvartalet. Pluss annet potensial fremover, jo, så er 3% meget bra, også spesielt når du ser det opp mot prisingen av Archer.

Marginene er på vei opp, og med ovennevnte som utgangspunkt, er dette bare knall.

Har mistenkt deg for å være DQ lenge🤣enda et Nick?

🚀🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
13.08.2021 kl 13:22 2568

Archers kontrakter er også lange. Det vil overraske stort om de ikke klarer å sikre flere kontrakter innen neste år av betydelig størrelse.

KLXE nedskrivingen er vel snart en saga blott uansett. Enten går den kraftig opp, eller fordufter helt i årene som kommer.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 13:37 2548

Er det noe som tilsier at de vil få mange av landriggene i drift igjen det neste året? Ja, aktiviteten tar seg opp igjen i Argentina, men den begynner å flate ut litt. Forøvrig gikk antall bore(rigger) i drift i Argentina betraktelig opp siste kvartal, mens Archer hadde en nedgang på 2 rigger. Da er det vanskelig å peke på vesentlige oppstartskostnader i kvartalet.

Jeg har en analytisk tilnærming til Archer, og jeg mener at det er et stort potensial i selskapet. Men jeg prøver også å ha et litt edruelig forhold til utviklingen i selskapet. Du på den andre siden har en tendens til å prøve å få alt til å se rosenrødt ut, selv om utviklingen ikke er spesielt positiv på enkelte områder.

Du kan jo f.eks ikke påstå at marginene er på vei opp når selskapet øker inntektene, men har samme EBITDA som kvartalet før? Da har marginene gått NED. Greit med haussing, men prøv å skrive noe som er riktig i det minste.

Hvis du mistenker at jeg er DQ, så sier det vel mest om din vurderingsevne...
Slettet bruker
13.08.2021 kl 14:27 2470

For de som ikke har realtime, ligger det akkurat nå 209,000 aksjer for salg til 4.20kr

Meget bra for de som mener dette er knall billig. Grip sjansen.

Det er ikke min aksjer.
markie
13.08.2021 kl 14:44 2494

Turnelon
Hvorfor skal vi kjøpe aksjen synes du? Med en margin på 3 % er det ikke så lett og ta bølgen. De må gjøre mere for og löfte denne.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 14:57 2493

Jeg har lest rapporten nøyere. Ser ut som kvartalet gikk greit.

Vært mye kostnader i forbindelse med oppstart av rigger og kontrakter for Equinor osv. masse bruk av eksterne selskaper. Equinorkontrakten ser ut til å knapt å ha startet i Q2.

Q3 blir uten disse opptartskostnandene, med Equinor og ConocoP i full drift hele Q3 så burde det generere en hel del. Om vi unngår nedskrivning av KLXE i så stor grad som i Q1 kan det bli fint fremover. Snart så kan ikke den skrives nes stort mer heller.

Ser man fundamentalt så ser det bedre ut for hvert kvartal. Det ser da vitterlig ut til å bedre seg. Selger ikke noe jeg hvertfall :)