Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 11.08.2021 kl 23:56 120246

Starter tråden på nytt, og har nå fått visket ut 4.052 innlegg med mye tullball og baissing fra visse personer, så anbefaler at det er denne tråden seriøse longere bygger videre på;


Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Redigert 11.08.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2021 kl 23:10 5706


Nå er det rett før Archer starter opptur som for 5 år siden, ligger dønn likt an nå.

Mulig en kort tur ned på 3,72, så rett opp i etterkant.

🚀🚀🚀🚀🚀
Anywhere
02.09.2021 kl 23:40 5697

Sammenfaller med restrukturering av Seadrill som ser ut til å fullføres innen første uken av oktober.
Fevang
02.09.2021 kl 23:55 5749

Hvor har du det fra at restruktureringen av Seadrill fullføres innen første uken av oktober??
Slettet bruker
02.09.2021 kl 23:59 5775


Ja, det kan være proppen som løsner da. Seadrill slipper Archer løs, sammenfallende med positive nyheter og ett meget godt Q3.

God jul😃
Slettet bruker
04.09.2021 kl 21:09 5479

Ser at Haussekongen som er dryqueen, Salah, the pow, osv. i det uendelige, går helt berserk på Shareville🤣🤣🤣

Totalt kompetanseløs kar.

Archer ligger perfekt nå til å følge samme kursutvikling som i 2016-2017🚀🚀🚀;

https://investor.dn.no/#!/Aksje/S215/ARCH/ARCHER velg 5 år så ser dere hvordan det gikk☝️😃


Gled dere! Den gikk rett opp fra dagens nivå til 17,-

Historien gjentar seg og teknisk kursutvikling gjentar seg☝️😃

🚀🚀🚀🚀🚀


Redigert 04.09.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
04.09.2021 kl 23:02 5412

Seadrill må komme med en løsning, før denne slippes fra jerngrepet til JF. Kun en brikke i et spill dessverre.
Slettet bruker
05.09.2021 kl 01:26 5386


Ja, du vet vel at det ikke kommer en løsning nå?
Rakettrally
05.09.2021 kl 05:05 5437

Vi får se om jerngrepet slippes. Jeg håper det, men føler meg ikke sikker
Slettet bruker
05.09.2021 kl 08:31 5431


Jeg tror dette stemmer, og hvis så kursen nå følger utvikling i 2016-2017, ja, da kan samtlige teknisk analyse skeptikere legge saken sin på hylla😃

Meget spennende periode for oss Archere nå😃
Tingebri
05.09.2021 kl 10:25 5394

Men var det ingen markeds- eller selskapsspesifike nyheter som gjorde at kursen tok av i 2016/2017?
Slettet bruker
05.09.2021 kl 10:59 5421


Ikke bedre enn nå, Archer har aldri gått så bra som nå.

🚀🚀🚀🚀🚀
Rakettrally
05.09.2021 kl 13:44 5435

De var ikke akkurat særlig positivt med hva som skjer i Argentina da. Men leser jo at det går bra i sektoren der nede. Kanskje det kan få kursen opp, hvis Archer viser til gode resultater i Sør Amerika?
Slettet bruker
05.09.2021 kl 16:23 5381

Virker som Archer har svelget mye kostnader der nede siste året. På Q2 skrev det om en del kost også for reaktivering av rigger. Med kost tatt i Q2 i Latin Amerika, oppstart av kontrakter i Nordsjøen så tenker jeg Q3 vil gi mer resultater og tiden fremover. Blir spennende å se. Håper Q3 er vendepunktet og at kvartalene fremover vil vise til stadig mer lønnsom drift.
nafa
05.09.2021 kl 18:58 5385

Archer kommer når den kommer, men gjerne når vi aller minst forventer det.
Personlig har jeg ingen tro på at GT's TA-teorier eventuelt er årsaken.
Anywhere
06.09.2021 kl 17:05 5074

Litt fuel i motoren i dag, men lite volum fortsatt. Ligger ikke særlig særlig selgere å venter på denne siden av 4,5 slik det ser ut.
Citadel har tattseg inn til usynlig side av short-registeret og kan tenkes å slippe litt opp før nytt forsøk på nedpress?
Jono
06.09.2021 kl 17:43 5041

Kanskje samme problemet for DNO, for hva jeg vet, meldte om gode nyheter, høy omsetning, at ingen tvil om at olje- og serviceaksjer er ut, til tross for at de fleste tjener penger, har mye gjeld som Archer, ikke samme problemet for DNO som betaler gode utbytter.
Forstå meg rett, om jeg skulle kjøpt flere "brune" aksjer, kanskje ville vurdert Archer framfor DNO, og det selv om jeg har mine største poster i sist nevnte.
Problemet til Archer, har vært de siste årene, lav omsetning i motsetning til DNO, som er mye letter å kvitte seg med, om trenger penger, nesten hver dag.
Slettet bruker
06.09.2021 kl 19:59 4991

I grafen over kurshistorikken har du hele 3 år med bevis, nå gjenstår bare perioden på 2 år med betydelig høyere kurser.

Rart med det men spør ikke meg hvorfor teknisk analyse er som den er, historien gjentar seg, også med like formasjoner som tidligere som ved kraftige oppganger etc.

Jeg påstår ikke at det blir sånn, men det er da faen meg så merkelig at dette ser ut til å slå til igjen.

Og det er merkelig at dette ser ut til å sammenfalle hvor markedet kan konkludere med at Archer fint håndterer sin gjeld, og kanskje det samtidig blir løsning på Sdrl posten.

Archer bør og skal ut av opsjonsprisingen den ligger på.

🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 06.09.2021 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
nafa
06.09.2021 kl 21:48 4892

Det er i hvert fall ikke meg i mot om du får rett i dette.
Men når det gjelder TA som sådan, for egen del, så tilsier min lange erfaring at jeg nok ikke har fått de bekreftelsene jeg har forventet ut fra påståtte framtidige kursbevegelser pga TA-teorier.
Så det jeg er kommet fram til for egen del, er at fordi noen faktisk har tro på TA, så kan man få kursbevegelser bare på dette grunnlag.
For øvrig har jeg nok knapt satt meg inn i logikken bak TA-teoriene, må innrømmes, men har nå prøvd å følge litt med opp gjennom årene.
Redigert 06.09.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2021 kl 22:21 4844


Jeg mener i hvertfall at det trenger egentlig ikke skje noe spesielt med Archer for å dobble kursen, det bør den gjøre bare ut i fra derisking ut fra opsjonsprising nivået.

I tillegg mener jeg at vi vil se en del sterkere resultater fra Q3. Kommunisert grønn satsning.

Dette kan være nok til å komme opp rundt 10,-

Mulig også Seadrill posten løses på en eller annen måte, og det kan booste skikkelig.

🚀🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
06.09.2021 kl 23:07 4807


Denne blir høyaktuell nå fremover, det er kun 1 måned delta på analysen.

https://www.nettavisen.no/okonomi/fredriksen-aksjen-archer-ltd-kan-dobles-i-lopet-av-kort-tid/s/12-95-3424108625

🚀🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
06.09.2021 kl 23:09 4820

Blir nok en spennende høst og tipper vi får noen svar. Er spent på hva d grønne de snakker om. Blir sikkert noe samarbeid med noen. Q3 kan fort bli veldig godt.
Anywhere
07.09.2021 kl 07:07 4704

Ingen tvil om at Archer bør finne sammen med Carbon capture folk og delta i et gigantisk fokus som må skje på fangst, komprimering, drilling og injisering av CO2. Det har i seg muligheten til å bli en gigantisk industri. Kombinert med robotisert drillingaktivitet.
Redigert 07.09.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
markie
07.09.2021 kl 13:27 4484

Mon om vi slutter over 4 kr i dag?? Begge sjefs hausseren er innpå.)
Det er på høy tid at vi får en aldri så liten rekyl..)
Rakettrally
07.09.2021 kl 17:38 4333

Helt utrolig at kursen er under fire....Men ser ut som det er bunnen da
markie
07.09.2021 kl 17:54 4319

Noen plukker litt uten at kursen går eller kursen pleies. Spennende om det kommer nye ut på 3,9 og 3,95. Alt gikk ut i dag smått om sen..
Slettet bruker
07.09.2021 kl 18:32 4281

jeg må ærlig innrømme at det ikke gjør meg så mye om den faller videre. Det er i praksis bare en mulighet til å laste opp mer. Jeg tror "dessverre" ikke at dette kommer til å vare så mye lenger.

Eneste negative utviklingen siste månedene er at riggtellingen i Argentina ikke har økt nevneverdig i Q3, dermed kan man nok ikke forvente så veldig mye høyere omsetning fra DLS. Også ser det ut til at man må skrive ned KLXE investeringen ytterligere (ligger på 6 nå, men lå på 10 ved slutten av Q2). Men som nevnt tidligere, så er det snart ikke mer å skrive ned. Bare utrolig håpløst at man ikke klarte å selge seg ut av posisjonen mens den ennå var verdt noe...
markie
07.09.2021 kl 20:12 4206

Du nevner eneste negative utvikling men trekker likevel fram to.) Klxe kan fort ligge tilbake på 10 innen 1 mnd. Volatil som den er. Nå sier som vi vet selskapet at alt går bra bortsett fra landboring. Dette vil garantert gjenspeiles i q3.
La oss håpe det skjer noe forløsende snart. Jeg tviler litt. Seadrill konverterer ikke nå.
Slettet bruker
07.09.2021 kl 20:26 4183

Forhåpentligvis selger Seadrill det konvertible lånet da bankene som i praksis eier Seadrill ikke har noen interesse av å sitte med en finansiell post i et oljeservice selskap.
markie
08.09.2021 kl 10:05 3923

Ser ut som det slett ikke er mangel på tilbud til 3,90. Godt om rimelige aksjer..
markie
08.09.2021 kl 14:42 3822

Vi burde fulgt Buffet i hans El bil investering. Tydeligvis opp 3400% sånn hittil.. 😱
Redigert 08.09.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
danmark1
08.09.2021 kl 15:16 3799

Jeg tror ikke, du vil blive skuffet, hvis du holder fast i dine olieaktier. Buffet siger også, at den utålmodige giver sine penge til den tålmodige.
hofa
08.09.2021 kl 15:33 3784

Det er nok frustationer der gør at man ikke føler sig tryg. Jeg har investeret 4 mill i olie og olierelaterede aktier og de har nu en værdi på 2,8 mill. Tænk hvis man havde investeret i noget andet, som markedet har været i år. Olien er steget langt over 50 %, samtidig med aktierne er faldet over 25 %.
danmark1
08.09.2021 kl 15:51 3813

Nogle olieaktier har fået uforholdsmæssig mange tæsk, derfor vil der komme et voldsomt rebound.
Fevang
08.09.2021 kl 20:56 3778

Uffda - føler med deg uten at det hjelper stort....
Merkelig at omtrent alt som er oljerelatert er så svake når børsen er på toppnivåer. Lurer i grunn på hva som skjer med slike aksjer hvis børsene får en knekk. Derfor er jeg ikke tungt inne i noe som helst, men har kjøpt litt Archer på 3,85.
Slettet bruker
08.09.2021 kl 21:35 3762

Sikkert ikke dumt. Hvis børsen korrigerer ned 10%, så faller garantert de fleste oljerelaterte aksjer ned en god del. Med børsen på ATH, og oljeprisen på relativt høye nivåer, så er det klart at nedsiden kan virke å være relativt stor. Samtidig har jo de fleste oljerelaterte aksjer korrigert ned ca 20% de siste månedene, så e del av nedsiden er kanskje tatt ut?
Slettet bruker
09.09.2021 kl 11:08 3600

Som aksjonær i Archer siden 2015 har jeg opplevd både opp og nedturer (de siste årene ned). Har vektet meg kraftig opp i årenes løp og sitter på en relativt stor post i selskapet. Selv om markedet pr. idag ikke er overbegeistret så er jeg ikke i tvil om at snuoperasjonen som begynte for lenge siden etter hvert også vil gjenspeile seg i en adskillig høyere kurs. Essensen må være å drive sunt og levere prima tjenester med fortjeneste. Selskapet har fremdeles utfordringer til avklaring:

• Gjeld: Under kontroll og nedbetales.
• KLXE: Hvorfor eie noe der? Selg posten (restene av gammel moro) og bruk pengene til nedbetaling av gjeld eller noe annet som gir verdiskaping, gjerne ifm det grønne skiftet.
• Argentina: Enten må en få fart på sakene eller så bør en selge seg ut og betale gjeld. Konsentrer virksomheten i et geografisk område med forutsigbarhet.
• Seadrill posten: Mulig avklaring i SDRL skaper usikkerhet og holder Archer nede. Hvem vet. Hemen har blitt diskutert på forumet som mulig kjøper. Kunne like gjerne vært en annen seriøs aktør slik jeg ser det. Om det er slik at Hemen også har lånt ut aksjer til shorting er jo det i seg selv heller ikke særlig aksjonærvennlig. Shorting er en uting – markedsmanipulering som ikke skulle vært tillatt (enten eier du en askje eller så eier du den ikke). Noen lover/regler som hindrer Archer selv å kjøpe posten?
• På listen til Shortnordic er ikke Archer lenger å finne hvilket betyr at den har minket til mindre enn 0,5%. Kanskje noe snarlig positivt er i gjære?

Man skal sannelig være tålmodig for å sitte i denne aksjen, men nå er det på tide at selskapet virkelig får fart på sakene slik at selskapet igjen blir attraktivt for investorene. Om sunn drift ikke gjenspeiler seg i stigende aksjekurs bør utbytte sterkt vurderes. Den kommende oppturen har iallefall ikke jeg tenkt å gå glipp av 😊
Slettet bruker
09.09.2021 kl 14:27 3526

Fikk i dag vite at oppskrivningen på 12MUSD knyttet til oppkjøpet av Deepwell som ble presentert i Q2, så er brorparten av dette knyttet til en utsatt skattefordel som Deepwell hadde, og som Archer får en ren cash effekt av.

Anywhere
09.09.2021 kl 14:42 3633

Så er det trolig også slik at nedskrevne assets i DeepWell vil være grunnlag for inntekter i mange år tross sin nedskriving...
markie
09.09.2021 kl 15:39 3609

Fint inlegg har også vektet meg mye opp. Dog tærer det på tålmodighet iblandt
Fevang
10.09.2021 kl 01:35 3436

Teknisk ligger den akkurat på et støttenivå. Ikke vet jeg hvor det ender hvis det brytes. Men så svakt som nesten alt av oljerelatert har vært over en lengre periode ble jeg i tvil når mye falt torsdag og reduserte litt på break-even.
Intraday har svingningene vært så små i det siste at jeg ikke har klart å få til noe der heller.

Men kommer ikke til å selge meg helt ut av aksjen samme rakkarn.