Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 11.08.2021 kl 23:56 120139

Starter tråden på nytt, og har nå fått visket ut 4.052 innlegg med mye tullball og baissing fra visse personer, så anbefaler at det er denne tråden seriøse longere bygger videre på;


Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Redigert 11.08.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Tingebri
05.11.2021 kl 18:15 6090

I går hadde Archer 5 ledig stillinger i selskapet. I dag har de 20 ledige stillinger. Det bemannes spesielt mye opp i UK nå. Lover godt for fortsatt god vekst.

Personlig hadde jeg ikke trodd på så høy ebitda i Q3 som det har vært spekulert i her på forumet. Senest på Pareto konferansen for fem seks uker siden, sa Skindlo at Argentina fortsatt var krevende. Det burde ikke være et stort sjokk at det også vises resultatmessig i Q3 rapporten. Argentina er imidlertid i god dialog med IMF om restrukturering, med nye lån og rentebetingelser. Avtalen er trolig klar i begynnelsen av 2022. Dette vil så gi nødvendig tilgang på dollar og utenlandsk kapital i Argentina, som oljeselskapene i Argentina trenger for videre vekst. De Argentiske oljeselskapene har lav belåningsgrad i dag på grunn av liten tilgang på utenlandsk kapital. Dette vil igjen endre på situasjonen for Archer I Argentina. Her er det bare å holde ut, Archer går et meget spennende nytt år i møte.
Anywhere
05.11.2021 kl 16:24 6272

Hehe, først 115K aksjer på kjøp 4,70 i sluttauksjonen, så trekkes hele ordren, så dukker det opp nesten 400K aksjer på 4,64...Noen som forsøker et spill her.

Så flytter man ordren på nesten 40K opp til 4,70...Den lå helt ut, og det ble da ikke funnet mange selgerne, bare rundt 4% av ønsket volum...
Redigert 05.11.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Anywhere
05.11.2021 kl 16:12 6309

Det legges i alle fall opp kjøp stadig vekk på 4,70 mot slutt, og vi har kunne sanke greit for både kortsiktig og langsiktig fremtid noen og hver i dag!
markie
05.11.2021 kl 15:38 6395

Bra omsetning i dag! Ingen problemer med og finne kjøpere til aksjene.
Glem ikke at denne handles til opsjon pris fremdeles. Sikkert noen som ser sin besøkelses tid.
Anywhere
05.11.2021 kl 15:18 6444

Markie, Argentina kan se ut som såpass lavhengende frukt i Vaca Muerta-området at det fort kan være at man ser finansieringsløsninger fra oppstrømsselskaper som også da deltar i en økt aktivitet på boring og produksjon. Archer er selvsagt ikke i den posisjonen, men her kan samarbeidsfokus på brede fronter bli et resultat.
Jeg vet i alle fall at det er marketing på faktisk en vesentlig riggmengde der med muligheter for en del ny teknologi-bruk. Det er godt mulig det kan skje i synergi med Archers riggfokus. Og jeg vil tro at det har en tidsramme på 1,5-2 år før skikkelig materialisering. Dvs at man ser dette starte innprising kanskje fra og med et halvt års tid.
Anywhere
05.11.2021 kl 15:13 6452

Noen tør der andre frykter.
Som alle kan se, og som jeg nyttet meg av; Det var en del titalls tusen aksjer man kunne få med seg rundt 4,5 til 4,52 i dag om man la sine ordre tilrette.
Jeg tok med en skjerv. Just ble det snappet rundt 40K aksjer på 4,70. Helt grei dagstrade, men nei, det var ikke jeg som solgte trade, dog kjøpte jeg på snitt 4,51 idag.
Salg tenkes høyere oppe slik swingtrade-fokus nå er.
Redigert 05.11.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
markie
05.11.2021 kl 14:31 6534

Third Quarter 2021 Highlights

Revenue ending at $243 million in the quarter, an increase of $15 million compared to previous quarter.
EBITDA before exceptional items of $23.5 in the quarter, an increase of $1.2 million
EBITDA of $20.5 million is negatively impacted by exceptional charges incurred in the quarter
NIBD moderately reduced, despite significant increase in activity and high investments during the quarter
Successfully completed P&A campaign on Gyda for Repsol
Dag Skindlo, CEO of Archer, comments:

“Our activity continues to increase, particularly within our Wireline segment which was positively impacted by the full quarter of new wireline scope and the full quarter with contribution from DeepWell. Revenue came in at $242 million, an increase of $15 million compared to the previous quarter.

On the back of increased activity, we report $1.2 million increase in our adjusted EBITDA, coming in at $23.5 million, driven primarily by solid contribution from Wireline as well as operating bonuses achieved by our modular rig in New Zealand. Our operations in Argentina continue to hamper our financial performance with low drilling activity in the country.

We successfully completed the P&A campaign on Gyda with our OneArcher operating model, which included services from Platform Drilling, Engineering, Wireline and Oiltools. This success-story proves our operating model and capabilities for the growing P&A market.”

Argentina expected to continue with low drilling activity in
the medium term as the country’s financial position
restricts investments in required infrastructure, including
pipelines for transportation of oil & gas
• Net income negatively impacted by non
-cash items as
foreign exchange losses and mark
-to
-market of shares in
KLX, as well as exceptional charges mainly related to Covid
-
19 and excess employees in Latin America

Her vil sikkert ting etterhvert endre seg..
Redigert 05.11.2021 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
markie
05.11.2021 kl 14:28 6554

Kan vi tro at de noensinne får realisert bidraget fra Argentina? Synes vi får litt begrenset med info.
Vet hovedaksjonær ønsker utbytte her. Men det må helt klart skje noen endringer er før det kan skje.
Anywhere
05.11.2021 kl 14:05 6622

GT2RS selger ikke Archer på disse nivåene. Vesentlig økt inntjening vil finne sin kombinasjon med vesentlig økt resultat fremover.
En realisering av bidrag fra Argentina er omtrent alt som skal til for å nulle det vesentligste av gjelden i selskapet.
Ta med none poster i AOW så kan dere ha en innbyrdes konkurranse mellom de to aksjen frem til 12 kroner.
Redigert 05.11.2021 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
markie
05.11.2021 kl 14:00 6641

Tror ikke han går ut. Han har lovet bli mange millionær i denne.))
Mye positivt kan skje her med en litt videre horisont. La oss si bit fram in i 2023. Litt merkelig om dersom aksjen skal få lov og ligge her nede over lengere tid.

Denne voldsomme omsetning vi hadde i aksjen for et par uker siden ga forventninger. Mens det kanskje var pump o dump.
nafa
05.11.2021 kl 13:39 6707

Tipper at trådstarter GT2RS selger seg ut nå framover.
Dette i følge hans nylige utsagn her på tråden
Hadde vært hyggelig og fått en kommentar fra han ang dagens Q3.
Slettet bruker
05.11.2021 kl 12:03 6933

Mulig selskapet kan levere på sikt, men jeg syns det ser svakt ut og det var ingenting i rapporten i dag som gir meg noe å finne støtte i for neste kvartal eller de neste der igjen. Når jeg tydet forrige rapport, Q2, virket det for meg at de gjorde et nummer ut av at det var ekstraordinære aktiviteter for å skape mer resultater i Q3. Riggaktiveringskostnader tatt i Argentina, oppstartkost for Nordsjøen, mye overtid, mye bruk av eksterne leverandører osv osv. Q3 ville ha full inntjening på kontrakter i Nordsjøen.

Det kan godt stemme alt det over, men med det beskrevet forventet jeg flere rigger i drift, ikke færre, samt bedre marginer. Her er driften svakere og de evner ikke å skape et overskudd selv om inntektene er 38% opp. Kjedelig.

Jeg valgte å ikke selge før rapporten i dag, ønsket å stole litt på selskapet her, men burde lyttet til magefølelsen si. Jeg tar en exit her, det er noe som kalles "opportunity cost" også. Jeg orker ikke vente lenger når Q3 rapporten ikke hadde noe guiding her.

Ønsker alle andre lykke til :) Kan jo være det går bedre fremover, selv prøver jeg å se etter noe annet å putte mine Archer midler i. Ikke at noen bryr seg nevneverdig sikkert, men har jo vært en hyggelig tone her så like greit å melde avreise :P Q3 hadde jeg virkelig tro på, men det innfridde ikke nok til at jeg vil sitte mer. Det kunne ikke gått mer motsatt av hva jeg trodde skulle bli resultatet.
Redigert 05.11.2021 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
05.11.2021 kl 11:28 7053

Så, så, rolig må ikke hisse deg opp, så du får hjertestans :-) , de som følger litt med i timen, skjønner at selskapet er mer verdt enn MC selskapet prises til på nissebørsen, og noen på død og liv har lagt en klam hånd over aksjekursen, skal ikke være så forb.. smart for å skjønne dette. Hadde markedet alltid hatt rett, hadde vi ikke hatt bruk for noe børs, så enkelt er det, på OSE er det ikke tall som gjelder. Noen er kanskje ikke belånt, og har tålmodighet, ser gjerne litt lenger frem enn nesetippen, og skjønner at selskapet skal ikke prises til en opsjon. OK, kanskje en grunn til han kaller aksjene tilbake da :-)
Redigert 05.11.2021 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2021 kl 11:05 7130

Når kjøpte Fredriksen 2 mill nye aksjer? Fredriksen er oppgitt til å være innsider, så dersom han gjør handler så meldes dette på børs, dersom du referer til endring i beholdning på aksjonærliste fra Q2 til Q3 så kan dette skyldes tilbakelevering av aksjer som er lånt ut ifm short.
Konspirasjonsteorier som du kommer med hører hjemme på gutterommet. Selskap prises på forventet avkastning, og når selskapet nedjusterer så er det naturlig at den faller.
Personlig så har jeg vært superbull på både aksjen og sektor, men når selskpet ikke leverer så må man ta en reality check. Basert på marginbilde som TS argumenterer for så skulle EBITDA i dette kvartalet vært på 38MUSD, men kommer inn på halvparten.
Troll_Leff
05.11.2021 kl 10:16 7316

Man prater ikke positivt for å jage kursen i et selskap man ønsker å selv å plukke aksjer i, at Fredriksen fikk hanket inn nye 2 mill aksjer på 3 måneder, sier mer om selgerne, Fredriksen vil sikkert ha flere aksjer, da skal utålmodige kortsiktige ut, så storeulv får plukket billige aksjer i eget selskap, og da er det mest fornuftige å si minst mulig positivt, men hadde ikke vært noe problem å pratet opp kursen både 100 og 200% med hjelp av både meglere og media, men en grunn for at dette ikke blir gjort.
Tingebri
05.11.2021 kl 10:07 7379

Ikke et ord om ny ESG virksomhet i dagens rapport, litt merkelig. De har jo tidligere sagt at det kom til å bli annonsert i løpet av 2021. Ellers tror jeg ikke det er helt usannsynlig med Argentina exit, bare prisen blir noenlunde grei.
hofa
05.11.2021 kl 10:05 7395

det samme her, solgte min trader position i går på 5,06 og har købt i dag på 4,60. Bund og top uden nyheder 4,40 - 5,40.
Anywhere
05.11.2021 kl 09:58 7459

Jeg for min del ser ingen store negative issues i rapporten. Selskapet har levert på sine løfter, og har en vesentlig økning i inntjening år over år, som nå også vil slå marginmessig bedre ut fremover.
De er fortsatt gunstig plassert innenfor markedsfokusene de neste 10 årene. Det er bra margin på den type drift selskapet leverer.
Innenfor dette kvartalet kan vi vente oss at selskapet klarifiserer noe mer på fokus innenfor grønn industri og slik signalene fra Argentina er pr i dag, så synes jeg nok Archer kunne tatt noe mer positivt i, da det tross alt er en del krefter investeringsmessig som ser ut til å ønske å utvikle/restarte mye av virksomheten rundt Vaca Muerta. Det vil gi vesentlig cashflow inn i stedet for cashflow ut. Og en snuoperasjon på det fortegnet med selskapets gearing er natt og dag på prisingen/verdien fremover. Så ja, jeg kjøper igjen på 4,5-tallet.

Og i det dette skrives takker jeg for fornyet aksje-økelse på 4,51 og 4,52, så er det nevnt. Det kan bli noe mer:)
Redigert 05.11.2021 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
omans
05.11.2021 kl 09:37 7568

Noen må ha det inn med T-sje.

Her må det nok støttes opp med rakett innlegg for å få den over 5 igjen.
Troll_Leff
05.11.2021 kl 09:27 7652

Helt vanlig utvikling på OSE, selskaper som leverer på tall går ned, og selskaper som leverer kraftig underskudd og surfer videre på emisjoner skyter til værs, forstå det den som vil.
SjonkelRolf
05.11.2021 kl 09:22 7693

Archer leverer på tall som vanlig. 10% ned.
Ja ja.
hofa
05.11.2021 kl 08:57 7909

Ingen tvivl om det er en langtidsinvestering, men for os der har været her længe fortsætter det frem mod 2023. Jeg vil tro resten af 4. kvt. vil bevæge sig omkring 5 + -.,
Slettet bruker
05.11.2021 kl 08:55 7924

Både tall og guiding er ræva!
De forventer å levere en i ebitda i q4 på samme nivå som q3, som da vil gi en økning på 10% ift 2020, og relativt likt som i 2019 (før pandemi). Dette på tross av de har gjort en investering på wireline som påvirker nibd på 13,3musd. Summa summarum så har ikke investeringen gitt avkastning om man ser hele Archer under ett.

Dersom det ikke kommer noe nytt fra selskapet så hopper jeg dessverre av dette toget på neste stasjon, og må innse at en avkastning på 50% på 5år (8% årlig) er dårlig betalt sett ut fra risiko. Dersom man priser EBITDA på 6 gangen og trekker fra gjeld så er selskapet ikke verdt en damn shit.
Anywhere
05.11.2021 kl 08:30 8085

Resultatet for over en måned siden er kanskje ikke det Archer prises på fremover...men det er meget bra at veksthensikten til selskapet oppfylles med solid omsetningsøkning, inntjeningsøkning og fremover resultatøkning. Det offsettes fortsatt korona-relatert kost og man har kostnader i Argentina som vi må forventes snur etterhvert til økende inntekter. Selskapet er sundt på drift, drives godt og har fortsatt vekstambisjoner. Kjøpes pr dags dato til en Price/EBITDA på omkring 1. Ikke fritt for at slik går for en faktor på 7-10 ellers i markedet...
Ratta
05.11.2021 kl 08:14 8207

Blir nok litt ned i dag da, dårligere enn forventet. Men det går rett veg, tålmodighet!
Slettet bruker
05.11.2021 kl 07:42 8422

Flott med såpss god økning i inntekter, men må helt ærlig si jeg er skuffet over at en 38% økning så langt i år ikke klarer å generere et regnskapsmessig overskudd.

Har ikke finlest noen rapport enda, men foreløpig må jeg si at jeg hadde forventet mer.
Anywhere
05.11.2021 kl 07:31 8511

Jeg kan ikke annet enn å mene at 20,5 millioner dollar ebitda i et kvartal er vanskelig å finne god grunn å prise til 5 kroner /aksje. År over år gir det ebitda på 680 mill dollar, eller nesten 4,7 kroner pr aksje.... med gearingen selskapet implisitt har skal det ikke mer til enn at en tilfeldig turist graver litt i sanden i Argentina ær Vaca Murray, så eksploderer kursen i tro på at man forbereder noe piping av produksjon...
Anywhere
05.11.2021 kl 07:18 8599

Vesentlig økning i omsetning i Archer særlig drevet av wirelineøkning.
Fortsatt en uklar Argentina-status skrives det, men vi vet at det snakkes om nye pipelines og pickup der nede. Man ser det bare enda ikke skikkelig i praksis. Dessuten blir det negative noncash virkninger av bl.a KLXE fortsatt;


Increased activity with increased revenue of 32% YOY • Well Services increased revenue by 39% YOY with healthy
growth in Wireline . Well Services set to benefit from
international growth as oil companies are increasing
spending
• Argentina expected to continue with low drilling activity in
the medium term as the country’s financial position
restricts investments in required infrastructure, including
pipelines for transportation of oil & gas
Slettet bruker
05.11.2021 kl 05:41 8745


Nå blir vel også grønt forretningsområde signalisert, som kan indikere betydelig økte inntekter.
Anywhere
04.11.2021 kl 16:22 9113

Skindlo med utsagn om at han nå føler på økende trygghet i forhold til god retning i Argentina, og at han kjenner på god fart og godt fotavtrykk på tekniske assistanser i boreoperasjoner world wide, bør kunne danne et investorbilde av et selskap som reiser seg fra asken, men ikke enda er sett.
En kvartalspresentasjon med optimisme og kursutslag som gir litt rykninger på kontobalansen kan bli en morsom affære:)
Ha en fin fredag!
SjonkelRolf
04.11.2021 kl 15:17 9218

Dersom det står ‘Argentina still challenging’ . Tror jeg mange blir litt motløse.
Kanskje de tar det med selv om?. Bare av gammel vane liksom….
Selger ikke uansett.
Fin utvikling siste uke, måtte det vedvare inn i helgen.
Da blir det en god aquevit til maten
Anywhere
04.11.2021 kl 14:37 9285

Jeg vet i alle fall at selskapet går bra, og jeg tror at man også i korridorene der er hakket mer optimist nå på utviklingen selv i Argentina...
Så ja, jeg har jo også hauger nok grunnet et fremtidssyn på selskapet som de fleste kjenner fra min side.
klassisk
04.11.2021 kl 12:39 9422

Stille før stormen :)
Blir grunnlaget for videre inntjening og overskudd revet bort i morgen, eller kan det vise seg at selskapet går bra og guider positivt videre. Jeg vet hva jeg tror og har aksjer deretter :)
Slettet bruker
03.11.2021 kl 23:34 9762

Var mye ord for å si at 130% siste året er kleint, eller 60% i år om du vil. Bare for å helle litt salt i den påstanden.

Fasiten fredag. Burde snart innfri nå Dag.
omans
03.11.2021 kl 23:26 9784

Det er unyttig tidsbruk å skrive noe som helst på en tråd som heter sterk anbefaling, der kurs ikke har forflyttet seg nevneverdig siste året. På tross av at haussingen har funnet sted i ett år. Tidsbruken til ditt innlegg er vel heller ikke så meningsfult, mitt innlegg tok 10 sek eller mindre å skrive. Det ble "lovet" 5,60 idag med raketter, det står i stil til sterke anbefaling at det fortsatt er 4 tallet.
Redigert 03.11.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2021 kl 19:49 6018

Blir gode tider for oljeservice fremover, i tillegg kommer Ar her med sin ESG plan i løpet av november / desember. Så her er det bare å holde aksjene for oppgangen vil komme.