Da er sjøprøvene fullført for Flex sine LNGer.

Triton
FLNG 28.12.2017 kl 11:07 4847

Da er sjøprøvene fullført for Flex Endeavour og Flex Enterprise, de gjøres nå klar for avgang fra verftet, så forventer melding fra Flex de nærmeste ukene om slutning av fartøyene.
Redigert 19.01.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Volf
28.12.2017 kl 11:58 4776

Forvent ikke topprater på jomfruturen, befrakterne vill først se at alt fungerer så FLNG må gi rabatt på første last. Hvor mye er avhengig av tilgangen på ledig tonnasje.
Trendline
28.12.2017 kl 11:59 4772

Ja, dette ser bra ut, markedet for LNG blir bedre.
Tror at både Flex og Golar vil gjøre det bra i årene som kommer.
farmern
28.12.2017 kl 12:31 4742

Har du en kilde på det eller tror du?
Triton
28.12.2017 kl 13:30 4686

Det kommer fra en som har hatt oppfølgingen på verftet.
Volf
28.12.2017 kl 15:05 4636

Ledelsen i FLNG mener på sin side at fremtiden ser lys ut,støttet av at prisen på LNG har steget markant i Asia de siste mndr. Og høye priser i Asia gir i sin tur arbitrasjemuligheter som øker transportdistansen.Det igjen betyr høyere etterspørsel etter transport av flytende LNG fra USA og Europa til India og Asia.
FLNG har som kjent 6 store topp moderne LNG skip under bygging,de to første kommer i januar.
Ingen av disse har enn så lenge kontrakter sist jeg var i kontakt med rederiet.
Samtidig rapporterer analytikere og meglere som jeg har hvert i kontakt med uken før jul om stigende aktivitet i sportmarkedet der ratene er på vei opp og det er færre ledige LNG skip i markedet.
Kan nevnes til slutt at her i desember passerte sporratene for morderne (kun for moderne skip) US$ 100.000 pr dag foreløbig ett engangstilfelle.
Et siste råd at er det noe dere lurer på så ta kontakt med rederiene dere er interessert å investere i, da får dere de rette opplysningene. Her på forumet er det for mange selvutnevnte analytikere flyr opp som en ørn og ned som en skinnfell.
Ha et godt nytt investerings år.
farmern
28.12.2017 kl 16:40 4548

Here we go...

http://www.nasdaq.com/press-release/flex-lng-signs-timecharter-contract-for-first-lngc-newbuilding-and-fulfill-closing-conditions-for-20171228-00321

FLEX LNG LTD ("FLEX LNG" or the "Company") (OSE:FLNG) today announced that it has entered into a time-charter contract for the LNG carrier newbuilding, FLEX ENDEAVOUR, to Uniper Global Commodities ("Uniper"), a leading international energy company with operations in more than 40 countries, and headquarter in Germany.
FLEX ENDEAVOUR is a state-of-the-art 173,400 m3 cargo capacity LNG carrier equipped with the new high efficiency MEGI propulsion system. The Vessel is currently under construction at DSME, South Korea. The time charter period is for 15 to 18 months commencing immediately upon the delivery from the shipyard in January 2018. This charter formalizes the arrangement that was agreed for the extension of the chartered-in vessel from April 2018. This arrangement brings forward the delivery date to coincide with the delivery of the Vessel in H1 January 2018.

In addition the Company is pleased to advise it has fulfilled the closing conditions for the term loan facility for the first three LNGC newbuilding and will utilize the loan facility in connection with the deliveries of these vessels.

Jonathan Cook, Chief Executive Officer, commented: “We are pleased to have secured a time-charter contract ex-yard with a first class charterer for our first newbuilding. The deal will provide FLEX LNG with full utilization of the vessel from day one without idle time or costs normally associated with the maiden voyage for a newbuild LNG carrier. The charter period is in line with our chartering strategy and brings increased earnings visibility for 2018.”

Redigert 28.12.2017 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Finsken
28.12.2017 kl 17:23 4500

Synd at vi ikke får mere info om innholdet i kontrakten. Vi kan kanskje regne med at den vil ligge i mellom $62000-68000/d, eller er det noen der ute som sitter på info?
Scania111
28.12.2017 kl 18:05 4477

Kommer det å bli etterspørsel på LPG i Asia også? Eller er det naturgass ( LNG) som det er manko på? Tenker flex lng kontra bwlpg.
Volf
28.12.2017 kl 19:52 4388

Det er avhengig av prisforskjell på LPG mellom USA og ASIA , at importør tjener penger på å kjøpe LPG i USA og frakte den ASIA og selge den med fortjeneste i ASIA . LPG prisen må være høyere eller kjøpspris + frakt. Gjelder det samme som for all handel kjøp billig selg dyrt som med aksjer.
Scania111
28.12.2017 kl 23:11 4291

Ser den med etterspørsel kontra pris. Men eg rekner med LPG og LNG er to forskjellige marked siden LPG er propan/butan. LNG er jo naturgass som må splittes.
Det store spørsmålet er da kva marked det blir mest etterspørsel i fra. :-)

Flex LNG eller Bw lpg har kanskje mulighetene til å kjøre begge type gass.

Eg har satset på bwlpg siden det er må være lettere å bli kvitt i Kina og India
farmern
28.12.2017 kl 23:31 4262

LNG og LPG fraktes på to forskjellige måter. Tror det er LNG som blir mest hot i Kina jeg.
Volf
29.12.2017 kl 09:19 4129

Er meget skuffet over FLNG oppgir ikke kontraktsum
Utklipp fra DND morgenraport

Etter at børsen stengte torsdag annonserte Flex LNG at selskapet har inngått en tidscertepartikontrakt for LNG-nybygget "Flex Endeavour" med Uniper Global Commodities på 15-18 måneder. Nybygget skal etter planen leveres i januar, og kontrakten påbegynnes umiddelbart ved levering.

DNB Markets mener avtalen er i tråd med hva ledelsen i selskapet har kommunisert som målsetting tidligere, tross en rate som ser ut til å være i underkant av nivået i dagens spotmarked.

"Dette innebærer å sikre beskjeftigelse frem til midten 2019. Selskapet venter på det tidspunktet å se et marked med høyere rater" skriver meglerhuset, som har en kjøpsanbefaling på aksjen, med kursmål på 15,90 kroner pr aksje.

Pareto Securities venter at 2019 vil bli året hvor LNGC-markedet virkelig skal akselerere.

"Med tre andre nybygg som ventes levert i spotmarkedet neste år argumenterer vi for at det gir mening for Flex å knytte ett skip opp mot en term charter" skriver meglerhuset, som ikke venter å gjøre noen endringer i estimatene sine.

niki
29.12.2017 kl 10:02 4074

Valgte å selge idag basert på denne slutningen - ratenivået virker å være lavere enn spot.
I tillegg virker aksjen å kortsiktig stoppe opp etter siste periodes stigning og forventning. Veldig høy RSI.
Avventer ny inngang på et lavere nivå.

/niki
Redigert 29.12.2017 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2017 kl 10:08 4062

Trukket min ordre også, avventer litt ut i januar og ser.

SS
Triton
29.12.2017 kl 11:15 3980

Mange som tolker meldingen negativt pga.at ikke dagraten er opplyst om, en må en ta hensyn til konkurrenter i markedet og jeg tror det er en bevist strategi fra ledelsen. Nå venter vi på at det kommer melding om at neste skip Flex Enterprise også er chartret ut på lang kontrakt, det bygges et solid selskap som kommer til å bli en god utbytte maskin på sikt. Men vær tolmodig, det skjer ikke over natten vi har mye å se frem til for oss som er langsiktig.
Volf
29.12.2017 kl 12:11 3949

Er ikke bare dagrater det gjelder mange andre ting også i en kontrakt eller om det er en standard avtale så er det ikke nye å bli fet på.