🔥TRIGGELISTE I ZENITH ENERGY (ZENA)🔥
Triggere de neste par mnd:
1) Salg av oljelager i Tunisia ✔️( første er utført) (SLK har vi olje for 70 millioner på lager ikke solgt)
2) Prefinansiering av oljesalg i Tunisia
3) PSA-Tilapia
4) Verifisering av PSA i kongressen
5) Lisens nr 2 i Congo
6) SLK godkjenning i Tunisia
7) presentasjon av helhetlig plan og tildeling av kontrakter for utvikling av lisenser i Tunisia
8) presentasjon av teknisk utviklingsplan for Tilapia.
9) kjøp av stor lisens i Vest Afrika
10) Nigeria news ( target for Zenith)
Real time: 12,12 øre pr. aksje.
Vi har mye i vente.
Kursmål 35-80 øre om vi får inn flere av disse triggerne.
1) Salg av oljelager i Tunisia ✔️( første er utført) (SLK har vi olje for 70 millioner på lager ikke solgt)
2) Prefinansiering av oljesalg i Tunisia
3) PSA-Tilapia
4) Verifisering av PSA i kongressen
5) Lisens nr 2 i Congo
6) SLK godkjenning i Tunisia
7) presentasjon av helhetlig plan og tildeling av kontrakter for utvikling av lisenser i Tunisia
8) presentasjon av teknisk utviklingsplan for Tilapia.
9) kjøp av stor lisens i Vest Afrika
10) Nigeria news ( target for Zenith)
Real time: 12,12 øre pr. aksje.
Vi har mye i vente.
Kursmål 35-80 øre om vi får inn flere av disse triggerne.
Redigert 16.08.2021 kl 12:45
Du må logge inn for å svare
Climbing
29.10.2021 kl 11:17
4405
Den dagen vi ser 3000 fat/dag, så er Zenith i et helt annet ballgame. Og det nærmer seg. Noen selskaper med typisk 7-8000 fat/ dag er verdt etpar hundre millioner Dollar! Mao fort vekk Kr. 2-2.5 Milliarder med dagen olhjepris. Zenith kan komme dit hvis man gjør alt korrekt fremover. AC er meget proff og tar alt i forsilktige små steg uten for høy gjelds eksponering. Så tror dette blir meget bra fremover!
TheLondonOiler
29.10.2021 kl 11:24
4382
Todays news will bring over $1.5m extra to zenith we I will expect this to ramp up significantly too. The share price should be 20% higher than it is now
confirm only you can find listed on main Oslo market.
Nano Rekyl
29.10.2021 kl 11:32
4446
Helt enig med deg om hva dette selskapet kan bli i kronekurs ett stykke tid fremover! Men det skjer ikke over natten, nei! Men vi tar små steg fremover! Når vi snakker verdier på mCap på 2 til 3 kroner ja da kan jeg vente både 2 og ett par år frem i tid!😊😊😊 får i hvert fall ikke den avkastningen med å sette pengene på høyrentekonto i banken! Risiko er det i alt, selv for de som også setter pengene i banken.......
TheLondonOiler
29.10.2021 kl 11:50
4422
Nano I think you will get a return of big profit on your investment much sooner than you think. Todays news is just the start, I believe Zenith will ramp production up further in the area along with a Tilapia update should multibag by Easley next year. I added further to my holding today as I expected this to move up further so will take cheap shares. Good luck all.
Slettet brukerskrev confirm only you can find listed on main Oslo market.
De forsvarer dagens MC med salg av elektrisitet i Italia.
Selger de den virksomheten i dag vil de sikkert få ganske godt betalt før vintersesongen.
Selger de den virksomheten i dag vil de sikkert få ganske godt betalt før vintersesongen.
Stockdance
29.10.2021 kl 12:23
4278
Jeg forstår hvor du vil hen, men hvorfor selge et «utstillingsvindu» som også gir gode inntekter?
Aldara skrev Maybe Viking is the shorter...
I know who was discussing making short and earning money last month on this forum but this time they will mess up badly.
Short is legal gambling .... Nothing wrong with that :)
As longs as the lender has sufficient funding
the broker would be most happy for some extra income ...
At moment there is no significant short on Zenith
Ref ... https://shortnordic.com/detaljer_selskap_alle.php?&land=norway
As longs as the lender has sufficient funding
the broker would be most happy for some extra income ...
At moment there is no significant short on Zenith
Ref ... https://shortnordic.com/detaljer_selskap_alle.php?&land=norway
I know it is legal and someone wants to earn money making short with hidden position same way we want to earn money by trying to obstruct to closing his short position cheaply but again it is showing only main Oslo market and not euronext where zenith is trading i am not wrong with last 1 week data.
Redigert 29.10.2021 kl 14:32
Mdg1
29.10.2021 kl 14:41
3998
Hver gang kursen faller fables det med short. Hvorfor skulle noen shorte zen idag?
Tigerberget
29.10.2021 kl 14:45
3989
Ikke bry deg med det du Mdg.
Kan du ikke bare samle alle de teite innleggene dine i IOX trådene?
Kan du ikke bare samle alle de teite innleggene dine i IOX trådene?
Pessimist1
29.10.2021 kl 14:51
3958
Ser mange her snakker om neste år osv. Det er etter mitt syn ikke helt så lett, når selskapet tilsynelatende leverer ekstremt gode nyheter å responsen i markedet er negativ, vel da sier det litt om tilliten markedet har til selskapet. Det er mange aksjonærer som har vært så til det grader skuffet over kursutviklingen, å ja jeg mener faktisk det begynner å brenne ordentlig på dass for selskapet. Grunnen til dette er at tillit er alt i markedet, du kan tjene så mye penger du bare ønsker men om markedet ikke tåler trynet på aksjen da er det ordentlig ille. De er avhengig av å levere noen større transaksjonærer i innenverende år spør du meg, om de ikke får opp kursen nå så vil mange kaste kortene, slår man sammen de som har brent seg her tidligere å de som selger fordi de i deres øyne "aldri" skjer noe. Vel da har du en farlig cocktail hvor mange ser på selskapet som uinvisterbart uavhengig av hva de måtte finne på. At mange hopper over til andre oljeaksjer når de ser at her leverer vi varene men ingenting skjer med kursen, vel det har jeg faktisk en viss forståelse for. Vanlige investorer ser på aksjekursen ikke på hvilke milepæler selskapet oppnår.
Jeg er fortsatt investert å har troen på at dette kan gå veien. Men selskapet har ikke uendelig med tid slik mange her tror på å levere varene, for folk blir slitne å folk kaster kortene rett som det er.
Jeg er fortsatt investert å har troen på at dette kan gå veien. Men selskapet har ikke uendelig med tid slik mange her tror på å levere varene, for folk blir slitne å folk kaster kortene rett som det er.
more than 3 million short at 0.13 and continued
Redigert 29.10.2021 kl 15:20
Stockdance
29.10.2021 kl 15:19
3925
Slettet brukerskrev 0.1384 with 76.4T hidden volume
I believe the today's lowest was exactly the same as a few days ago when we touched 0,1266. How much volume is left now, and we are up for a strong close today? After today's news, and if you are correct about SLK, it seems unwise to be sitting with a huge short during the weekend.
Mr Ukjent
29.10.2021 kl 15:24
3899
Største utfordringen er etter min mening ikke at selskapet ikke leverer, men heller antall aksjer i selskapet.
Det vill alltid være noen som ønsker å selge med en liten profitt, for så kjøpe seg inn på an lavere kurs.
Om det ikke kommer en sammenslåing av aksjer eller tilbakekjøp med sletting av aksjer vil denne alltid være søppel uansett hvilke meldinger som kommer.
Vil ikke anbefale denne aksjen til noen før det gjøres noe med antall aksjer i selskapet, da finnes det andre og bedre alternativer.
Det vill alltid være noen som ønsker å selge med en liten profitt, for så kjøpe seg inn på an lavere kurs.
Om det ikke kommer en sammenslåing av aksjer eller tilbakekjøp med sletting av aksjer vil denne alltid være søppel uansett hvilke meldinger som kommer.
Vil ikke anbefale denne aksjen til noen før det gjøres noe med antall aksjer i selskapet, da finnes det andre og bedre alternativer.
Gullit
29.10.2021 kl 15:25
3886
Uansett masse positivt her om dagen. Over 14 øre i London. Her ser vi mulighetene til en enorm utvikling fremover. Det har aldri blitt tatt opp mer olje hos Zenith noen gang. Så satser vi på noen av de større triggerne snart
total 10 million short today so it is not one person sure, 1 hidden volume around 5 million straight line with 1 order. any how more than 30 million short until this week
Furuen
29.10.2021 kl 15:29
3848
Hvor er det du ser disse shortene som du maser om hele tiden?
Redigert 29.10.2021 kl 15:42
you can figure out in your bank account share page and some logic that very few less than 5 people having more than 10 million shares but here one hidden volume equals 5 million and from last week 30 million sold in these volume and in hidden order. dont need to buy but dont sell below 0.2 until 30th Nov
Redigert 29.10.2021 kl 15:46
Pessimist1
29.10.2021 kl 15:42
4741
Helt uenig med deg her dessverre. Det er ingen forskjell matematisk på om det er få eller mange aksjer i et selskap, om aksjekursen hadde vær 10kroner kunne folk tradet prosenter da også, markedsverdi = antall aksjer * aksjekurs. At folk øretriller/kronetriller i selskaper med mindre aksjer er også tilfelle. Det som skal sies er at øreaksjer ofte er mer volatile, så dette går begge veier. Kan du forklare meg hvorfor antall aksjer muliggjør dette Zenith å ikke i selskaper med 5 ganger mindre aksjer? Å snitte ned skjer i de fleste aksjer uavhengig av aksjekurs, men klart volatiliten hjelper, men jeg tror de fleste her vil ha stor glede av større voltatilit når denne begynner å gå oppover.
Mdg1
29.10.2021 kl 16:00
4781
Jeg tror aksjene som røk nå var litt av potten til den som har dekket alle emisjonene. Ventet på melding slik at et stort volum kunne selges uten å presse pris. Det er god gevinst på siste emi
Mdg1
29.10.2021 kl 16:01
4794
Altså ingen short, men nedsalg av deler av 60 mill aksjer som ble kjøpt for 10 øre
Redigert 29.10.2021 kl 16:03
check the investor list from Norway you will come to know it is short
Herbius
29.10.2021 kl 16:06
4799
Pessimist og andre.
Det er altså begrænset hvad 80 fat ekstra giver på kursen, det er også tilladt at være lidt realistiske 👍
De store stigninger kommer med Tilapia, og til dels SLK 👍
Så slap bare helt af 👍
Det er altså begrænset hvad 80 fat ekstra giver på kursen, det er også tilladt at være lidt realistiske 👍
De store stigninger kommer med Tilapia, og til dels SLK 👍
Så slap bare helt af 👍
Tviler på om det er noen short .. kansje noe hvor varsling ikke
er nødvendig . Det spiller egenlig ingen rolle fordi dagen kjøp
blir ikke solgt med det første.
Zenith har severt en god nyhet til frokost.
Vi får håpe myndighetene i Kongo og Tunisia legger merke til dette.
er nødvendig . Det spiller egenlig ingen rolle fordi dagen kjøp
blir ikke solgt med det første.
Zenith har severt en god nyhet til frokost.
Vi får håpe myndighetene i Kongo og Tunisia legger merke til dette.
Gullit
29.10.2021 kl 17:06
4663
Lov å være skuffet over kursutviklingen i dag. Vi burde jo lagt oss på 15-16 øre bare på verdien inn til selskapet, i tillegg kommer signaleffekten att vi leverer ett så vellykket resultat.
Pessimist1
29.10.2021 kl 17:14
4649
Nå snakker du bare tull. Jeg er helt enig i at de store utslagene kommer ved SLK og Tilapia. Jeg har ALDRI hevdet noe annet enn dette. Det har ingenting med realisme å gjøre at kursen i dag burde stige å ikke falle. Når aksjekursen faller på positive nyheter da må det være lov å stille spørsmål vedrørende om markedet har den tilliten et børseventyr krever.
Jeg sier ingenting annet enn at for den jevne investor så ser han i hovedsak på aksjekursutviklingen, når aksjekursen er ned sammenlignet med alle andre oljeaksjer i inneværende år, så tror jeg oppriktig dette sier noe om Zenith sin standing i markedet. Problemet er ikke at kursen ikke stiger 10% idag, det har jeg ingen formening om, det jeg sier er helt enkelt at en aksje som ikke responderer på nyheter for mange blir ikke innvesterbar.
Det må være lov å være kritisk til hva som skjer med selskapet uten å få "slapp av Tilapia og SLK ordner alt". Det er ikke poenget, poenget er at vi må bygge en standing i markedet, som gjør at folk får troen på prosjektet. Om det er kun å slappe av å vente på Tilapia og SLK med engang noe negativt blir sagt om selskapet kan vi like gjerne legge ned hele diskusjonsforumet å bare vente da. Poenget er at det må være lov å ytre både positive og negative sider ved dette selskapet.
Jeg vil si jeg har en relativ realistisk inngang til selskapet, da jeg sier det er flott at de får til utvikling, mer omsetning m.m. Men jeg må også få lov å stille store spørsmålstegn til tilliten til markedet å den generelle standingen i markedet. Dette er faktorer som er viktig å arbeide med, å bygge opp. Denne går ikke så langt som folk tror på hverken Tilapia eller SLK om tilliten ikke er der, det som da vil skje er at de som nå sitter låst inne med for mye aksjer å får lavt volum ikke orker mer. De vil da dumpe ut aksjer på enhver positiv nyhet man får. Det kan være ødleggende for selskapet på sikt.
Jeg sier ingenting annet enn at for den jevne investor så ser han i hovedsak på aksjekursutviklingen, når aksjekursen er ned sammenlignet med alle andre oljeaksjer i inneværende år, så tror jeg oppriktig dette sier noe om Zenith sin standing i markedet. Problemet er ikke at kursen ikke stiger 10% idag, det har jeg ingen formening om, det jeg sier er helt enkelt at en aksje som ikke responderer på nyheter for mange blir ikke innvesterbar.
Det må være lov å være kritisk til hva som skjer med selskapet uten å få "slapp av Tilapia og SLK ordner alt". Det er ikke poenget, poenget er at vi må bygge en standing i markedet, som gjør at folk får troen på prosjektet. Om det er kun å slappe av å vente på Tilapia og SLK med engang noe negativt blir sagt om selskapet kan vi like gjerne legge ned hele diskusjonsforumet å bare vente da. Poenget er at det må være lov å ytre både positive og negative sider ved dette selskapet.
Jeg vil si jeg har en relativ realistisk inngang til selskapet, da jeg sier det er flott at de får til utvikling, mer omsetning m.m. Men jeg må også få lov å stille store spørsmålstegn til tilliten til markedet å den generelle standingen i markedet. Dette er faktorer som er viktig å arbeide med, å bygge opp. Denne går ikke så langt som folk tror på hverken Tilapia eller SLK om tilliten ikke er der, det som da vil skje er at de som nå sitter låst inne med for mye aksjer å får lavt volum ikke orker mer. De vil da dumpe ut aksjer på enhver positiv nyhet man får. Det kan være ødleggende for selskapet på sikt.
Når noen selger så er det andre som kjøper, og jeg kjøpte mine første aksjer i selskapet i dag (400k)
Tvi tvi........
Tvi tvi........
Pessimist1
29.10.2021 kl 17:27
4621
Det er helt sant. Å det er flott at du har kjøpt aksjer i Zenith i mine øyne et fantastisk case med stor oppside. Det var heller ikke poenget med posten du svarer på.
Herbius
29.10.2021 kl 17:36
4617
Du glemmer lige i farten at den steg fra 12 til 14 øre på forventninger 👍👍
Og stigningerne kommer, om der er 100 mio aktier eller 1,4 mia 👍
Ellers enig 😃
Men markedet vil have mere fakta, og når det kommer, følger stigningerne med 👍
Også skal vi gerne have 1 eller 2 store investorer ind, der køber i markedet, så vi er fri for det øre pjat 👍
Og stigningerne kommer, om der er 100 mio aktier eller 1,4 mia 👍
Ellers enig 😃
Men markedet vil have mere fakta, og når det kommer, følger stigningerne med 👍
Også skal vi gerne have 1 eller 2 store investorer ind, der køber i markedet, så vi er fri for det øre pjat 👍
Pessimist1
29.10.2021 kl 17:42
4637
Jepp! Tror vi er ganske enige, men momentumet må enn prøve å snu relativt raskt. Vi får håpe på en snarlig avklaring med SLK eller Tilapia :D
Herbius
29.10.2021 kl 17:50
4697
100 % enig 👍👍
Vi venter også på en reserve rapport, markedet går meget op i fat i bakken.
Det er nemmere at værdi- ansætte firmaet 💰
Vi venter også på en reserve rapport, markedet går meget op i fat i bakken.
Det er nemmere at værdi- ansætte firmaet 💰
Fakevenues
29.10.2021 kl 18:06
4662
London endte på over 15øre i dag
-noe å tenke på
GBX 1.30+0.12 (+10.63%)
-noe å tenke på
GBX 1.30+0.12 (+10.63%)
Herbius
29.10.2021 kl 18:43
4587
2 mio køb til sidst 😃
SLK/ Tilapia mandag 🙏😃
Synes også AC var meget kortfattet i dagens melding 🙈
SLK/ Tilapia mandag 🙏😃
Synes også AC var meget kortfattet i dagens melding 🙈
Redigert 29.10.2021 kl 18:44
kaunis
29.10.2021 kl 18:44
4590
Der mangler de nok noen hjernedøde investorer, der er det om å selge på en hver nyhet, og gjør alle det ,så vil ikke kursen ikke stige men synke sakte men sikkert, helt til alle har solgt på nyheter og nesten alle har måtte tatt tap.
De hadde hadde hatt flere hjernedøde investorer om
det hadde vært enklere å kjøpe og selge aksjer.
Briter flest er langt dårligere betalt enn nordmenn
en annen brems ..
Jeg har bodd mange år i England.
Grunn til at ikke jeg tok noen jobb var lousy pay and terms .
Dårlig betalt gir lite overskudd for spekulasjon på børsen.
det hadde vært enklere å kjøpe og selge aksjer.
Briter flest er langt dårligere betalt enn nordmenn
en annen brems ..
Jeg har bodd mange år i England.
Grunn til at ikke jeg tok noen jobb var lousy pay and terms .
Dårlig betalt gir lite overskudd for spekulasjon på børsen.
Svartsyn
29.10.2021 kl 21:47
4438
Hei Herbius.
Herlig å se dagens melding, det begynner å nærme seg de berømte 1000 fat pr dag. nå.
Det går i skilpadde fart, men sikkert og trygt er bedre enn stormannsgalskap og high risk.
Du husker tiden med high risk/ high reward.
Eller skal vi si ekstrem risk/høy belønning.
Det siste året har egentlig snudd opp ned på det meste.
Nedsiden er med dagens melding nesten spikeren i kista for utrykk som high risk.
Vi er snart på skinner mot noe veldig spennende.
Fyller på mere aksjer på mandag, "caset " har aldri sett bedre ut viser mine analyser.
Mine analyser inneholder dog ingen ting om tidsbegrep eller svulstige beløp ala krone verdier pr.aksje hvis /om / dersom.
Nøkternt sett "caset " ser bedre og bedre ut.
Å følge med på real time kurs på aksjen vet folk hva jeg mener om.
Jeg nyter kvelden med taco og rødvin.
Og leser alle dagens innlegg. Og tenker på hvor forskjellige vi er ,og hvor forskjellige vi "investorere" er og agerer.
Tror tidshorisont former de fleste utsagn/innlegg,men det er egentlig kanskje uvesentlig, eller ikke?
Men ha en flott kveld alle Zenithere.
Til slutt et gratis råd, helsa er det mest dyrebare dere har.
Enkelt og greit.....
Herlig å se dagens melding, det begynner å nærme seg de berømte 1000 fat pr dag. nå.
Det går i skilpadde fart, men sikkert og trygt er bedre enn stormannsgalskap og high risk.
Du husker tiden med high risk/ high reward.
Eller skal vi si ekstrem risk/høy belønning.
Det siste året har egentlig snudd opp ned på det meste.
Nedsiden er med dagens melding nesten spikeren i kista for utrykk som high risk.
Vi er snart på skinner mot noe veldig spennende.
Fyller på mere aksjer på mandag, "caset " har aldri sett bedre ut viser mine analyser.
Mine analyser inneholder dog ingen ting om tidsbegrep eller svulstige beløp ala krone verdier pr.aksje hvis /om / dersom.
Nøkternt sett "caset " ser bedre og bedre ut.
Å følge med på real time kurs på aksjen vet folk hva jeg mener om.
Jeg nyter kvelden med taco og rødvin.
Og leser alle dagens innlegg. Og tenker på hvor forskjellige vi er ,og hvor forskjellige vi "investorere" er og agerer.
Tror tidshorisont former de fleste utsagn/innlegg,men det er egentlig kanskje uvesentlig, eller ikke?
Men ha en flott kveld alle Zenithere.
Til slutt et gratis råd, helsa er det mest dyrebare dere har.
Enkelt og greit.....
Herbius
29.10.2021 kl 23:31
4300
Hej Svartsyn 😃
Jeps vi er på vej mod de magiske 1000 fat.
Det er utroligt hvad AC har klaret med små penge.
Vi går en super spændende tid i møde, med opkøb og boringer på stribe 👍
Og ja, var dælme ikke sjovt da de blev taget af Børsen, da troede jeg at pengene var væk 🙈
Men AC har lavet et super comeback 👍
Tror vi bliver Max belønnet om 2-3 år, jeg bliver ved med at købe aktier.
Nedsiden er meget begrænset på grund af Tunesien 👍
Og korrekt, man skal skynde på hverdag hvor man kan stå op og være sund og rask 👍
Rigtig god weekend din Taco Gris 😂😂
Jeps vi er på vej mod de magiske 1000 fat.
Det er utroligt hvad AC har klaret med små penge.
Vi går en super spændende tid i møde, med opkøb og boringer på stribe 👍
Og ja, var dælme ikke sjovt da de blev taget af Børsen, da troede jeg at pengene var væk 🙈
Men AC har lavet et super comeback 👍
Tror vi bliver Max belønnet om 2-3 år, jeg bliver ved med at købe aktier.
Nedsiden er meget begrænset på grund af Tunesien 👍
Og korrekt, man skal skynde på hverdag hvor man kan stå op og være sund og rask 👍
Rigtig god weekend din Taco Gris 😂😂
One of the person who short Zenith is on this forum and defend short position with tooth and nail yesterday. Let's see was it wrong or right decision in next one week or until end of Monday ? Clock is ticking very fast now.....
Redigert 30.10.2021 kl 00:11
Barneskirenn
30.10.2021 kl 00:15
4320
Why do you think we will have SLK-news within 31. oct? That would in that case be just a extension of the deal...?
kaunis
30.10.2021 kl 12:25
4094
Normalt skulle denne aksjen ha steget med 2-3øre på denne KJEMPE-gode melding. Meldingen var ikke bare god og oppløftende p.g.a oljemengden, men i stor grad av at dette var ZENAS første operasjon på en Work over utenom Aserb. der det gikk rett vest. Her viser Zena at alt er på plass og at de har et profesjonelt mannskap som kan sine ting. I tillegg får vi vite at dette området, som pumpen (ny pumpen) /borehullet ligger i ,ikke er tappet mer en ca 10-20% og med mindre betydning, at den vil leverer ca 100 bopd. Det er ikke 80 bopd i økning som skulle være den store driveren til kursen, men at reservoaret er nesten fullt enda. Jeg kan ikke huske å ha lest på noen av trådene at dette skulle bety så mye, men det faglige i denne meldingen ser ut til å vare skylt ut med all Shortingen i aksjen.
Med en Flow på 100 bopd i for eks. 5år eller i ca 10år er jo kluet i denne meldingen, men dett er ikke løftet frem i det hele tatt. Her vil jeg mene at Engelskmennene er oss overlegen i å forstå helheten, her på RÆVA børsen er det bare jalala stemning og shorting som er det faglige. Redselen for å gå inn er stor, da en ikke vet om kursen vil holde seg på et høyere nivå, for de shorteren vil selge på lavere og lavere kurser til ønsket nivå (det vil alltid kjøpes til lavere kurser). Problemet er at det selges på nyheter (det er jo mantra hoss de fleste på børs) så nedsalg (også kaldt gevinstsikring) gjøres på så lave oppganger at det må KJEMPE-nyheter til for å holde kjøpsaktiviteten stor nok til å skremme Shortere til å selge i panikk , da momentet er så stort at alle bar må inn i aksjen eller laste opp. Kursens topp er det ingen som kan forutsi da, og selv om det vil dabbe litt av, så vil denne kursoppgangen være et nytt kursnivå, til neste oppgang kommer. HUSK: selg på nyheter (ingen oppgang er for liten til det) så holder vi kursen nede hele tiden:
Med en Flow på 100 bopd i for eks. 5år eller i ca 10år er jo kluet i denne meldingen, men dett er ikke løftet frem i det hele tatt. Her vil jeg mene at Engelskmennene er oss overlegen i å forstå helheten, her på RÆVA børsen er det bare jalala stemning og shorting som er det faglige. Redselen for å gå inn er stor, da en ikke vet om kursen vil holde seg på et høyere nivå, for de shorteren vil selge på lavere og lavere kurser til ønsket nivå (det vil alltid kjøpes til lavere kurser). Problemet er at det selges på nyheter (det er jo mantra hoss de fleste på børs) så nedsalg (også kaldt gevinstsikring) gjøres på så lave oppganger at det må KJEMPE-nyheter til for å holde kjøpsaktiviteten stor nok til å skremme Shortere til å selge i panikk , da momentet er så stort at alle bar må inn i aksjen eller laste opp. Kursens topp er det ingen som kan forutsi da, og selv om det vil dabbe litt av, så vil denne kursoppgangen være et nytt kursnivå, til neste oppgang kommer. HUSK: selg på nyheter (ingen oppgang er for liten til det) så holder vi kursen nede hele tiden:
Herman*
30.10.2021 kl 13:50
3999
Er ikke aksjonær, men er bare innom en gang i blant for å holde meg litt oppdatert. Noterer meg at Viking har gått helt bananas med sine short påstander, og dette må ses i lys av mange feilaktige påstander fra den kanten det siste året. Utfordringen til Zenith er at ting går ekstremt mye saktere enn selskapet tidligere har guidet. 20000 f/d, Tilapia etc. Enkelte får nokk og hopper til andre selskaper, uten at det nødvendigvis blir noe mer lukrativt. Workover i Tunisia gikk bedre enn ventet og hadde en stor symbolsk effekt da selskapet «alltid» har rotet det til på det operasjonelle plan. Videre suksess i Tunisia bør være kursdrivende. Hvis jeg var aksjonær eller vurderte å bli det, ville jeg vært opptatt av følgende: AC lovet IC i aug/sept, noe som ikke ble noe av. Var det Tilapia han var sikker på skulle landes innen den tid? Hva er årsaken til at Tilapia er forsinket? Er det noe «positivt» som f eks at de stadig utvider omfanget av avtalen, eller er det noe negativt som at Zenith ikke klarer å stille garantier? Hvordan skal de klare å finansiere en eventuell avtale i Nigeria? Hva skjer med SLK? Blir den midlertidige avtalen forlenget i løpet av helgen, mister de eierandeler, eller får de sitt berømte stempel? Hva er risikoen ved boring av neste brønn i Tunisia? (Plankekjøring eller kan det gå helt galt)? Er ellers enig i at oppsiden i Zenith er stor. Får dere Tilapia og Nigeria på plass før jul, kan det jo bli en hyggelig juleferie. Alternativt er er ikke nedsiden all verden.
Redigert 30.10.2021 kl 14:05
Barneskirenn
30.10.2021 kl 14:31
3934
Godt skrevet Herman.
Det er ikke like rosenrødt som mange av aksjonærene skriver.. Er for mye haussing til tider.
Jeg er bekymret over utsettelsene ettersom det drar ut i tid, men velger å sitte.
Ønsker at AC tok en fot i bakken med oss for status quo(som var lovet), selv om han ikke kommer med noe spesielt/substans. Da kan han svare på diverse spørsmål, og prate litt mer rundt temaene enn det som kommer ut i børsmeldingene.
Det er ikke like rosenrødt som mange av aksjonærene skriver.. Er for mye haussing til tider.
Jeg er bekymret over utsettelsene ettersom det drar ut i tid, men velger å sitte.
Ønsker at AC tok en fot i bakken med oss for status quo(som var lovet), selv om han ikke kommer med noe spesielt/substans. Da kan han svare på diverse spørsmål, og prate litt mer rundt temaene enn det som kommer ut i børsmeldingene.
happi67
30.10.2021 kl 14:45
3959
Tenker at zenith tjener bra med penger nå på elektrisk kraft og høy oljepris. Så jeg har troen her. Lurer på å gå inn med mer på mandag
BlackPearl
30.10.2021 kl 15:59
3888
Bra skrevet Herman, selskapet har fortsatt mye å jobbe for å overbevise markedet at dem er på riktig vei. Spesielt gjelder dette finansiering for videre vekst, selv om dem tjener penger på el og olje så må dem bevise at overskuddet brukes på vekst. Venter melding om nedbetaling av lån tatt opp fra Winance, fristen går ut 31. vis jeg har regnet ut riktig. Har sterk mistanke at reserve aksjer er på tur ut nå, men håper at jeg tar feil. Blir spennende å se tallene den 30 nov. Par tre gode meldinger og vi er godt over 0,2 tallet.
Tidligere valgte jeg å selge stor andel av beholding, men eier fortsatt en del…blir ikke millionar om den dobler seg nå, men om år eller to..hvem vet
Tidligere valgte jeg å selge stor andel av beholding, men eier fortsatt en del…blir ikke millionar om den dobler seg nå, men om år eller to..hvem vet
Aldara
30.10.2021 kl 16:42
3968
Da kan du bare vente på nedsalg.Det er jo blitt aksjens natur.. Ikke vits i å stresse for å komme seg inn.. Denne tar drepen ut av et ellers livat miljø..
jantt
30.10.2021 kl 16:48
3950
Hmm er lidt nervøs for denne aktie nu som jeg gav udtryk for tidligere.
Købte til at starte med et par hundrede tusinde stykker bare for sjov.
Så læste jeg casen igennem og købte flere millioner i håb om kursstigning.
Det ser godt ud på papiret, men at kursen falder så meget på gode nyheder giver grund til bekymring.
Købte til at starte med et par hundrede tusinde stykker bare for sjov.
Så læste jeg casen igennem og købte flere millioner i håb om kursstigning.
Det ser godt ud på papiret, men at kursen falder så meget på gode nyheder giver grund til bekymring.