đŸ”„TRIGGELISTE I ZENITH ENERGY (ZENA)đŸ”„

Slettet bruker
ZENA 16.08.2021 kl 12:35 208058

Triggere de neste par mnd:

1) Salg av oljelager i Tunisia ✔( fĂžrste er utfĂžrt) (SLK har vi olje for 70 millioner pĂ„ lager ikke solgt)
2) Prefinansiering av oljesalg i Tunisia
3) PSA-Tilapia
4) Verifisering av PSA i kongressen
5) Lisens nr 2 i Congo
6) SLK godkjenning i Tunisia
7) presentasjon av helhetlig plan og tildeling av kontrakter for utvikling av lisenser i Tunisia
8) presentasjon av teknisk utviklingsplan for Tilapia.
9) kjĂžp av stor lisens i Vest Afrika
10) Nigeria news ( target for Zenith)

Real time: 12,12 Ăžre pr. aksje.

Vi har mye i vente.

KursmÄl 35-80 Þre om vi fÄr inn flere av disse triggerne.
Redigert 16.08.2021 kl 12:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
02.11.2021 kl 14:59 7015

There will be 2 new well in Robbana ROB- 3 (drilling $1.5 million) and ROB-X (with $0.6 million )
from todays message -

The company has also stated that the ZEN-260 drilling rig, which was used in Azerbaijan, is currently at a port on the Black Sea and is scheduled to be moved to Tunisia in the next months. The main use of the rig will be for drilling operations in the Robbana concession, as well as the Ezzaouia concession.

"Long-lead items required for drilling of two wells already acquired and on location" around 400 to 500 bopd expected from both and total 3 wells 500 to 600 bopd from Robbana. $15 to17 million per year income from robbana
Production from EBB-5, according to Zenith, is 80-100 b/d of condensate and 5.5mm cf/d of gas EBB-3 500 boe/d. - another $15 to17 million per year income.
Ezzaouia +SLK = 450+ 250 = 700 bopd $18 to 20 million per year income.

Total - $45 to $50 million income (before expense) after spending $5 million from next year. Total now $2million is already with company reimaging will with company after year end oil sell. (excluding SLK oil sell )
Redigert 02.11.2021 kl 15:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
Herbius
02.11.2021 kl 15:13 6996

Det var da rart at vide 👍🙏💰

ifĂžlge selskabet hĂžrer olien dog, som er blevet produceret siden underskrivelsen af ​​salgs- og kĂžbsaftalerne til Zenith. I oktober 2021 er den samlede mĂŠngde olie, der opbevares pĂ„ lager i overensstemmelse med EF, cirka 120.000 tĂžnder olie.
Nano Rekyl
02.11.2021 kl 15:43 6923

Dagens melding har vel aldri hvert mer konkret noen sinne nÄr de har bÞrsmelding! Det jeg kan lese ut av dagens melding er at ting haster med finansiering til forskjellige operasjoner. Det jeg er rimelig sikker pÄ er at TLPA II og SLK kommer pÄ lÞpende bÄnd nÄ. Synes det er helt greit Ä hente kapital pÄ, og en rask mÄte uten noe sÊrlig hindring av tidstap og dyre omkostninger som Mdg1 nevner! Ting tar tid, men nÄ ser det ut som ting kommer til Ä skje i et hurtigere tempo.

Vi fĂ„ se den som lever om hva som skjer innen kort tid😊!

Greit at de setter kursen hĂžyere enn kursen i markedet!

Ha ellers en trivelig kveld alle sammen! PS et stort steg i riktig retning i mine Ăžyne etter dagens melding!
kaunis
02.11.2021 kl 16:28 6856

Jeg tror dere forregner dere litt, hvor er utvanningen? NÄr et selskap fÄr tilfÞrt aksjer pÄ samme kurs som den siste gjennomsnittlige over noen dager pÄ bÞrsen, sÄ er ikke dette utvannende, men tilfÞrsel av kapital til pari kurs. Selskapet har like stor verdi etter EMIEN som fÞr EMIEN. Det tilfÞres like mye kapital som de tilfÞrte aksjene koster og det til omtrent samme kurs som vi har hatt pÄ bÞrsen i ukesvis no. Ikke skriv mer tull om utvanning, men heller se pÄ verdiÞkningen som oppstÄr i det Þyeblikket denne avtalen ble undertegnet. Aksjen burde gÄtt til mins 15Þre i dag, men kansje ingen har forstÄtt denne verdiÞkningen, sÄ fortsetter nok den"hjernedÞde" "selg ved nyheter" kluet, og aksjen blir solgt ned mot 12Þre snart. Med flere ordentlige fornuftige aksjonÊrer i selskapet " for mange Þretriller som skal bli millionÊrer" sÄ hadde kansje mange kjÞpt aksjer pÄ 15Þre. No vil sÄ ikke skje, men heller tusen andre dÄrlig begrunnede Ärsaker vil beskrives, til at kursen ikke rÞrer seg
Det som har skjedd er, selskapet har satt en retted EMI mot utvalgte investorer til pari kurs "bÞrskurs" og sÄledes ikke utvannet de aksjonÊr som ikke har fÄtt delta i Emien. Selskapet er no full finansiert til en rekke oppgaver: sÄ som Workover, boringer og andre nÞdvendige tiltak i lang tid fremover. Dette vil fÞre til flere brÞnnoperasjoner og boringer som kan gi flere hundre bopd i nÊr fremtid. Selskapet kan se seg for nÞyd med denne utviklingen og aksjonÊrene kan puste ut og se at fremtiden ser lysere ut i dag en i gÄr.
Dark Energy
02.11.2021 kl 16:31 6881

Investor Call – November 10, 2021
https://newsweb.oslobors.no/message/545757
Tetro
02.11.2021 kl 16:47 6981

Litt enig med deg der. Synes den kom pÄ et rart tidspunkt men virker pÄ meg som selskapet mÄ vise muskler for Ä fÄ ting i boks. At han er sÄ konkret angÄende tilapia mÄ vel sies Ä vÊre veldig positivt. Nye boringer i Tunisia ogsÄ veldig positivt. Hvis dette mÄtte til sÄ er vel denne kapitalhentingen kun positiv.
Det eneste jeg ser som negativt er SLK. Ingen info og tiden gÄr. Er nesten der at jeg vil kjÞpe mer men ogsÄ veldig usikker. Ikke lett Ä bli klok pÄ dette selskapet. Kan ikke forstÄ annet enn at det mÄ komme veldig gode nyheter snarlig men det har jeg jo sagt mange ganger fÞr ogsÄ, hmmmmmm.
Dark Energy
02.11.2021 kl 17:15 6929

Fra Malcy's Blog
https://www.malcysblog.com/2021/11/oil-price-sound-savannah-president-gran-tierra-zenith-and-finally/

"Things are on the move at Zenith and with this raise they are back in front of investors and at a modest discount which is very pleasing for shareholders. I may even be tempted to have a chat with Mr Cattaneo, always an enjoyable time"
Slettet bruker
02.11.2021 kl 18:00 6809

Zenith Energy
Zenith has announced that it has successfully completed a subscription for new common shares in the share capital of Zenith by a selection of existing shareholders, including institutional investors from the United Kingdom and Norway.

As a result of the Subscription, the Company has issued a total of 272,727,273 Subscription Shares at a price of £0.011 (equivalent to approximately NOK 0.13), a discount of approximately 7% to Zenith’s London Stock Exchange closing share price on November 1, 2021, to raise gross proceeds of approximately £3 million (equivalent to approximately 34,500,000 NOK).

The Company intends to use the proceeds of the Subscription as follows: £1,300,000 – funding of Zenith’s share of work programme costs in respect of the Ezzaouia concession onshore Tunisia. This will include the drilling of two side-tracks in non-producing wells with the objective of achieving a gross production of 1,000 bopd from the Ezzaouia concession.

£600,000 – expected cost of drilling a new well in the Robbana concession, also onshore Tunisia, where Zenith holds a 100% working interest. Long-lead items required for drilling of two wells already acquired and on location. £300,000 – transportation expenses for Zenith’s 1,200hp drilling rig to Africa.

£250,000 – Tilapia II licence, (located onshore Republic of the Congo), development costs, including finalisation of licence award process and employment of operational personnel to optimise the planned beginning of drilling operations in well TLP-103C. £150,000 – expenses associated with the preparation and publication of a UK Prospectus. See below for more details and £400,000 – general working capital.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

“We are pleased to have completed this Subscription which ensures we are fully funded to carry out our value accretive work programme in Tunisia and places the Company in a strong financial position as it enters a potentially prolific period of development in Africa.

The Board is also very pleased to have secured the participation of its largest existing UK institutional investor, as well as that of an existing Norwegian institutional investor, both of whom have been very supportive of the Company’s strategy and direction.

The funding obtained from the market will be almost entirely deployed towards developing Zenith’s production and development portfolio in Africa. We look forward with enthusiasm to creating shareholder value by systematically increasing our daily production of hydrocarbons, building on the recent success of our workover in the Robbana concession.”

Things are on the move at Zenith and with this raise they are back in front of investors and at a modest discount which is very pleasing for shareholders. I may even be tempted to have a chat with Mr Cattaneo, always an enjoyable time.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 18:06 6778

blir ikke siste emisjonenen dette. Isteden for kvartalsvis utbytte deler zena ut kvartalsvis emisjoner. Til privatpersoner selvsagt.
Aldara
02.11.2021 kl 18:12 6769

Vi fÄr pepre ham med dette 10.november!!
Gullit
02.11.2021 kl 18:31 6712

Dette kan bli stÞrre enn vi forstÄr. NÄ er det skikkelig bevegelse rundt selskapet. Att investorer ikke har noe bekymring med Ä investere no er Mega bull!!!!
Herman*
02.11.2021 kl 18:57 6634

Det hadde vÊrt greit Ä vite om disse aksjonÊrene som til stadighet deltar i emisjoner, er langsiktige som holder pÄ sine posisjoner, eller om de hele tiden baserer seg pÄ Ä selge pÄ gode nyheter og dermed gjÞr en liten kule pÄ hver emisjon. (Alternativt selger seg ned rett fÞr neste emisjon). Hvis dette er tilfelle, bruker de bare smÄaksjonÊrene som nyttige idioter. Hadde vi hatt oversikt over alle aksjonÊrer med ferske aksjonÊrlister, kunne dette vÊrt mulig Ä se. NÄ mÄ aksjonÊrene forholde seg til hemmelige institusjonelle investorer. Det er mulig at jeg tar fullstendig feil, men bare det at en kan stille spÞrsmÄlet, viser at dette er uakseptabelt. Ellers sÄ mÄ AC melde markedet hvis SLK er tapt, sÄ der er vi nok ikke enda. Hadde stempelet vÊrt noen uker unna, hadde det utlÞst flere titalls millioner kr, og en emisjon pÄ 13 Þre hadde ikke vÊrt nÞdvendig. Tiliapia kommer nok, spÞrsmÄlet en bÞr stille er hvorfor prosessen drar ut i tid og koster mer penger. FÞrst skulle selskapet fÄ fem millioner dollar fra myndighetene. Deretter har konsensus vÊrt at de vil bytte utestÄende mot signeringsbonus osv. Det siste er at de mÄ inn med litt friske penger. Er det konsulenter og advokater som skal smÞre maskineriet, eller er ikke de 5.7 mill USD nok til Ä dekke signeringsbonusen(e). Ellers har selskapet inntil nylig ikke brukt noe sÊrlig cash pÄ kjÞp og utvikling av lisenser, men de har hentet mye cash gjennom lÄn og emisjoner. Hvor har disse pengene blitt av? Det er jo fÞrst nÄ at de store kostnadene kommer i Tunisia. Og hva med Nigeria? Hvorfor er ikke det prosjektet nevnt i oversikten i dagens melding? Noen ganger vurderer jeg Ä kjÞpe meg inn igjen nÄr jeg mÄtte fÄ ledig likviditet, men sÄ dukker det alltid opp nye ubesvarte spÞrsmÄl
 Dere fÄr fyre lÞs til uka, sÄ fÄr vi se om aksjonÊrene blir noe klokere.
Herbius
02.11.2021 kl 19:03 6596

KÆRE Herman.

Hvor lang tid tror du det tager at planlĂŠgge dette ??
1 dag eller?

Heller ténk, hvorfor vil folk smide 30 mio kr efter Zen 💰
Aqualight
02.11.2021 kl 19:06 6576

Hej Molhede,

Jeg fristes til at spĂžrge mere end jeg svare, men som udgangspunkt ser jeg ikke noget problem i de nye aktier og slet ikke de tilfĂžrte midler, alternativet med et
lÄn og en forrentning pÄ + 10% mÄske mere 15%, for at lÄne, havde jeg IKKE set for mig - og det er det reelle alternativ, at der er nogle store investorer der vÊlger at kÞbe yderligere aktier, med en lille rabat - kan jeg kun vÊre tilfreds med - ud over alternativet med et lÄn, skal vi lige huske at tilfÞje stilstand i udviklingen i firmaet, hvilket er endnu vÊrre end bÄde et lÄn eller en emission - derudover er det ikke sÄdan at der bliver hÊldt 270 millioner aktier over bord fra i morgen, det er faste, lange hÊnder de er solgt til - sÄ No worrys herfra - https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/completion-of-subscription-for-new-shares-wogmca3j8u5ld5n.html

Med hensyn til Credit Rating Upgrade - kan vi vÊre andet end tilfredse? vi kommer eller er i CV-19 tid/Är - Det sender et stÊrkt signal til marked om at det gÄr det rigtige vej med firmaet - https://newsweb.oslobors.no/message/545729

Sidst men ikke mindst, IC - Var det ikke forventeligt? 4 meget positive meldinger indenfor sÄ kort tid, det skal vel nÊrmest udlÞse den lovede IC. Jeg er overbevist om at der kommer mange gode spÞrgsmÄl til AC - https://newsweb.oslobors.no/message/545757

Jeg ser frem til den kommende fremdrift i firmaet, som jeg er overbevist om, bliver en af de voldsomme, og kommer til at overgÄ selv de mest optimistiske aktionÊrer og endnu vigtigere de pessimistiske, her handler det om at forstÄ det produkt man har kÞbt (aktie) ned i skuffen med dem, og lav sÄ de daglige % i andre aktier, at TLP ll bliver nÊvnt i dagens RNS, fortÊller de erfarne mere end de 3 andre RNS tilsammen (ROB 1 + IC + Credit rating)

Aqualight đŸ‡©đŸ‡°đŸ‡łđŸ‡Ž
Herman*
02.11.2021 kl 19:17 6577

Herbius: Det tenker jeg absolutt pÄ. SpÞrsmÄlet mitt er bare om de sitter pÄ disse aksjene, eller gjÞr en liten kule i hver emisjon ved Ä selge seg ned etter gode nyheter.
Herbius
02.11.2021 kl 19:20 6613

Det gléder mig da at hþre 😃👍

Nogen ryger nok ud til 30 Ăžre nĂ„r Tilapia er kommet 💰👍
Slettet bruker
02.11.2021 kl 19:41 6568

Du kan kreve Ä fÄ innsyn i aksjeeierboken ..
Nekter Zenith sÄ kan du klage dem inn til finanstilsynet ....

Å nekte innsyn er straffbart i Norge ...
Redigert 02.11.2021 kl 19:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
Svartsyn
02.11.2021 kl 19:56 6523

Hei Aqualight.
Ja, da var vi ikke bare en oljemygg lengere, men en oljemygg med Þkonomiske muskler. Langt de fleste ender opp med Ä gÄ konkurs. (Slik at andre kan kjÞpe eiendelene til konkursboet for en slikk eller nesten ingenting. Virker det kjent......??
Dette blir bare mer og mer spennende.
Ha en flott kveld alle som en.
Herbius
02.11.2021 kl 20:03 6491

Er det tilféldigt med tidspunktet for IC🙈

https://africa-oilweek.com/Speaker-list
Tigerberget
02.11.2021 kl 20:42 6392

Vi skjÞnner at du har et horn i siden til Zena, men hev deg over det og bli med pÄ oppturen.
kaunis
02.11.2021 kl 20:43 6385

Her en kopi av et tidligere innlegg som jeg ikke fant forfatteren til, forfatteren kan kansje selv gi kommentar.
Ettermiddag, alle sammen. For en flott RNS fra Zenith i gÄr, jeg er overrasket over at markedet ikke reagerte bedre pÄ det, men jeg tror at de tar seg tid til bomull pÄ hvor mye dette er. Jeg mistenker at nÄr virkningen synker inn, vil den svare som den skal.

De viktigste takeawayene fra RNS er som fĂžlger:

1. Zenith har ikke bare kjþpt en eierandel i Ezzaouria-lisensen fra Candax (slik de gjorde med kjþp av Sidi El Kilani fra CNPC og KUFPEC). I dette tilfellet har de kjþpt 100% av “Ecumed Petroleum Zarzis Ltd” som eier 45% av Ezzaouria-lisensen. Dette kan virke som en liten forskjell, men det har enorme implikasjoner ettersom det betyr at det ikke kreves myndighetsgodkjenning for aktivakjþpet ettersom lisenseieren ikke har endret seg.

2. Verdien av de 25 000 fat olje som lagres er verdsatt til $ 1 250 000 til Zenith. Dette verdsetter hvert fat til $ 50, noe som er et veldig konservativt estimat med tanke pÄ at oljeprisen i dag er pÄ $ 67 (som vil verdsette oljen til $ 1.675.000). Antagelig er Ärsaken til den konservative verdsettelsen basert pÄ det faktum at oljen ikke er tilgjengelig for salg i dag, og Zenith mÄ derfor ta hensyn til det faktum at oljeprisen godt kan gÄ ned og opp i fremtiden nÄr det gjelder selges.
3. Andrea Cattaneo ser ut som om han har tegnet en annen mesterlig avtale ved Ä kjÞpe en eiendel fra et nÞdlidende selskap som har blitt tvunget til Ä selge denne eiendelen langt under den virkelige verdien. Zenith har avtalt Ä betale $ 250.000 nÄ og ytterligere $ 500.000 over ti Är (til $ 50.000 per Är) - sÄ totalt $ 750.000 (selv om dette kan Þke hvis oljeproduksjonen Þker betydelig. For dette har de allerede fÄtt tilgang til de 25.000 lagret fat olje til en verdi av $ 500 000 mer enn summen de har betalt.

SelvfÞlgelig er hovedhensynet her at disse pengene tydeligvis ikke er tilgjengelige i nÊr fremtid (ettersom Candax ellers ville ha holdt fast pÄ dem), og det vil antagelig vÊre lÞpende produksjonskostnader som mÄ betales fÞr eiendelen innlÞses pÄ . Dette er det jeg liker med ACs avtaleutvikling, skjÞnt - han vet virkelig hvordan man utnytter en ulykkelig konkurrent best mulig.

Jeg brukte noe av i gÄr kveld pÄ Ä se pÄ Candax, og det er tydelig at de har vÊrt i trÞbbel i en Ärrekke. De ble opprinnelig notert pÄ TSX, men ble fjernet (av bÞrsen, ikke etter eget valg) i 2015 fordi markedsverdien til selskapet hadde falt under minimum akseptable nivÄer https://www.newswire.ca/news-releases/ tsx-delisting-review --- candax-energy-inc-symbol-cax-522149481.html. De ble deretter overtatt av et selskap som heter Geofinance i en avtale som verdsatte selskapet til et minimalt CAD $ 2.056.250.

Under de omstendighetene at de befinner seg i ethvert normalt offentlig selskap, vil de lett kunne fÄ brofinansiering basert pÄ de 25.000 fat olje, men et privat selskap med dÄrlig kreditthistorie og annen gjeld som hoper seg opp, vil Äpenbart slite. AC har tydelig sett dette og grepet muligheten - akkurat som han gjorde da han kjÞpte Tilapia for £ 200 000, selv med at AAOGC skyldte $ 5 millioner fra SNPC.
4. Selv om eiendelen er utenfor lisensvilkÄr for Þyeblikket, ser det ut til Ä vÊre bare noen centimeter fra mÄllinjen for Ä fÄ ytterligere 20 Ärs avtale, og fra det som er oppgitt i RNS, ser det ut til at denne fornyelsen vil gÄ gjennom en gang den tunisiske politikken. situasjonen har ordnet seg, og i mellomtiden fortsetter lisensen Ä drives pÄ en ad hoc-basis. I verste fall, hvis lisensen ikke blir fornyet, vil Zenith uansett gÄ bort med $ 500 000+ fortjeneste, sÄ det er en ikke-tap-avtale.

5. Den kanskje mest interessante delen av hele avtalen er imidlertid det faktum at Candax la inn en klausul som ba om en royalty pÄ $ 0,35 per fat pÄ $ 50 000 per Är for de neste ti Ärene - det som er stÞrst. Dette viser at de tror at arbeidsaktivitetene som tar sikte pÄ Ä Þke produksjonen til over 1000 bopd har en veldig god sjanse til Ä jobbe.

Candax har eid en andel i lisensen i over 10 Ă„r, og jeg fant en rapport fra 2011 hvor de kunngjorde at etter et arbeidsprogram som ble gjennomfĂžrt i 2010, produserer feltet for Ăžyeblikket pĂ„ over 1000 bopd etter den tidligere kunngjĂžrte siden 2010/2011 -spor og work-over-kampanje ”. https://www.euro-petrole.com/candax-announces-production-update-on-ezzaouia-field-onshore-tunisia-ni-5210 De har tydeligvis nĂžyd med Ă„ leve av overskuddet av denne tiĂ„r gamle opparbeidelsen for mange Ă„r og har Ă„penbart ikke hatt penger til Ă„ utfĂžre noe nytt arbeid i det minste siden de ble fjernet fra TSX i 2015.

Potensialet for et arbeidsprogram for Ä Þke produksjonen ved Ezzaouia her er helt klart betydelig, og det er like viktig at Candax har bedt om $ 0,35 per fat royalty i stedet for en flat avgift pÄ $ 50 000 per Är, da bruttoproduksjonen mÄtte overstige 900 fat olje per dag for at dette skal levere noe tilsetningsstoff ionverdi for dem. Etter Ä ha eid eiendelen i minst de siste ti Ärene, tror de tydelig at dette er mulig.

Konklusjon

Beklager det lange innlegget. De grunnleggende takeaways fra dette er enkle, og jeg tror at markedet snart vil vÄkne opp til dem:

1. Zenith har kjÞpt lisensen pÄ en mÄte som er forskjellig fra deres tunisiske kjÞp og som ikke trenger myndighetsgodkjenning. NÄr de har betalt, er avtalen ferdig, og de eier lisensen og de 25.000 fatene som fÞlger med den.

2. Verdien pÄ 1 250 000 dollar knyttet til de 25 000 fat lagret olje er veldig konservativ og verdsetter den til $ 50 per fat basert pÄ det faktum at den fremtidige prisen kan gÄ ned sÄ vel som opp. Til dagens pris er den verdsatt til $ 1.675.000, og hvis olje gikk opp til $ 80 per fat (tilfeldig tallvalg), kan det vÊre verdt opp til $ 2.000.000.

3. AC har gjennomfÞrt en ny blendende avtale pÄ bekostning av en ulykkelig konkurrent. De har solgt til en massivt nedsatt salgspris ikke fordi de vil, men fordi de mÄ.

4. Avtalen er en ikke-tap-avtale. Verdien av oljen som for Þyeblikket er lagret er stÞrre enn at de betalte pengene (selv med tanke pÄ royalty fra de neste 10 Ärene), og selv i det usannsynlige tilfellet at lisensen ikke blir fornyet i ytterligere 20 Är, vil Zenith fortsatt gjÞre en minimum $ 500 000 pÄ denne avtalen. Hvis lisensen fornyes som forventet, vil Zenith tjene millioner flere.

5. Oppsiden av et arbeidsprogram bÞr vÊre veldig betydelig. Det faktum at Candax har satt inn en royalty-klausul som bare lÞnner seg for dem hvis produksjonen gÄr over 900 bopd viser at de tror at dette sannsynligvis vil skje. Dette vil bety et minimum pÄ 400 fat netto for Zenith etter opparbeidelse og ved $ 65 olje en bruttoinntekt pÄ $ 9 500 000 til Zenith.

Markedet vil snart vÄkne opp til potensialet i denne avtalen og alle de andre mulighetene som Zenith har sÄ mye Ä gjÞre for Þyeblikket. Vi bÞr fÄ nyheter om de andre Tunisia-eiendelene i nÊr fremtid, og de vil levere nok en kontant storm pÄ flere millioner dollar, og Kongo-valget er mindre enn en uke unna. Forutsatt at det mottas et gunstig resultat for Zenith (og den sittende presidenten vinner nok en periode), forventer jeg at den 20-Ärige fornyelsen av Tilapia-lisensen vil mottas senest i mai, og vi vil starte et arbeidsprogram der som er designet for Ä gi oss en ny 1.000-5.000 bopd. Det er store penger Ä tjene av Zenith i 2021, og det er store penger Ä tjene av alle oss investorer ogsÄ i denne tidsperioden
BlackPearl
02.11.2021 kl 20:51 6351

selvsagt at dem selger seg ut ellers ville han/dem hatt 1,5 miliard aksjer hittil😀 Hvem vil ellers gĂ„tt inn med sĂ„ mye penger i en selskap som Zenith uten Ă„ gjĂžre en kule? sĂ„ neste gang selges aksjer til, litt hĂžyere kurs 
.fĂ„r vi bra melding sĂ„ er halvparten borte pĂ„ noen fĂ„ dager.
Redigert 02.11.2021 kl 21:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
molhede
02.11.2021 kl 21:13 6281

Tak AQ. Du er en stor del af Ă„rsagen til at jeg er med her.
Super svar. Jeg bliver hĂŠngende :-)

//Molhede
Herbius
02.11.2021 kl 21:59 6288

Nope men det skal begge frontménd fra Congo 👍
Stockdance
03.11.2021 kl 06:45 5992

callit pÄ LSE er ogsÄ av denne oppfatning hvor han skriver:

« Could the SLK decision be the reason for the placing? It seems to me that whilst investors may like the wells in Tunisia funding further development in Congo, this might not go down too well for the powers that be in Tunisia who may prefer to see the profits used in Tunisia for the benefit of Tunisia. If Zen is in a stronger financial position to cover other out of country projects and chuck extra money into Tunisia that must surely be a positive thing, along with the credit upgrade. I assume AC didn't have time to get the money from other sources as the SLK decision could be imminent and perhaps needed this to get it over the line. IMHO GLA DYOR»

Det jeg ikke da helt forstÄr er hvorfor det ikke skal vÊre mulig Ä inngÄ en avtale om at penger fra fÞrste oljesalg skytes direkte tilbake i utvikling av de Tunisiske feltene deres.
Konjagi
03.11.2021 kl 10:36 6345

Jeg tenker at vi er mange her i vÄrt trygge demokrati, som undervurderer den politiske situasjonen i Tunisia.

https://afrika.no/artikkel/2021/10/14/tunisia-pa-veien-mot-diktatur

"Tiltakene president Saied innfÞrte i Tunisia i september gjÞr det mulig for ham Ä beholde makten i landet pÄ ubestemt tid. Folk er nÄ redde for at Tunisa beveger seg mot Ä bli et diktatur. Debattene har rast siden Kais Saied suspenderte parlamentet og avskjediget regjeringssjefen den 25. juli i Är. I denne situasjonen har presidenten all makt, uten noen instans som kan kontrollere ham.
Som om ikke dette er nok, opplever ogsÄ landet en av tidenes stÞrste Þkonomiske kriser. Tunisia har for Þyeblikket 2,4 milliarder euro i budsjettunderskudd. Det er verken noen plan for hvordan dette skal ryddes opp i, eller noen utsikter for hvor lenge dette kommer til Ä vare. En positiv ting har imidlertid Kais Saied gjort, er at han har endelig utnevnt en regjeringssjef. Og for fÞrste gang i historien er det en kvinne!"

Det har nok sine grunner for at det ikke har kommet en forlengelse for godkjenning av SLK, her er det nok manglende personell med signatur myndighet. Dette vanskeliggjÞr nok ogsÄ hva som kan bÞrsmeldes av Zena. Er nok litt i "limboland" for Þyeblikket.
Slettet bruker
03.11.2021 kl 12:04 5747

"A favourable opinion being granted by the Comite Consultatif des Hydrocarbures ("CCH") of the Republic of Tunisia" there is no parliament approve require for this only CCH will approve it.
https://www.energiemines.gov.tn/fileadmin/docs-u1/liste_des_Concessions_d_exploitation_2021_-_version_finale.pdf
End date of each field and its positive for zenith.
Redigert 03.11.2021 kl 12:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
Aldara
03.11.2021 kl 13:38 5597

Something is cooking mtp siste aksjekjĂžp!
Mulig noe info om Nigeria fĂžr 10.nov??
Slettet bruker
03.11.2021 kl 15:14 5486

one more hint, why any one published this article from Nigeria ?
jantt
03.11.2021 kl 15:56 5624

Hvad sker der lige med kursen nu ? Hvorfor dette store fald ?
Aldara
03.11.2021 kl 16:14 5610

Sikkert en som ble driiitlei og kastet kortene---
altinex..
03.11.2021 kl 16:16 5615

Dette er et snart halvt Är gammel stoff. Planen til Kais Saied for Ä fÄ Þkonomien pÄ fote igjen var fÞrst Ä sparke islamistene som har sittet i regjeringen siden de fikk nobels fredspris i 2011 (I over 10 Är)
Disse har suget den nasjonale bank for rentefrie lÄn og korrupte avtaler, til overflatisk luksus.
Presidenten er pÄ god vei til Ä rydde opp i landet...og de som fÞlger pressen fra Tunis og ikke leser stoff i fra utflyttede journalister, ser at det skjer bedring for hver eneste dag.
jantt
03.11.2021 kl 16:18 5616

Jeg er sgu ogsÄ ved at vÊre lidt trÊt af den. Falder 15-20 % pÄ en uge med gode nyheder og ingen dÄrlige.
SvĂŠrt ved at se kursen kommer op
Herbius
03.11.2021 kl 16:25 5594

Det sagde folk ogsĂ„ i 3,6 Ăžre, og vupti pĂ„ 3 dage var vi i 20 Ăžre 😃😃👍👍

Sid helt stille 👍
Gullit
03.11.2021 kl 16:40 5595

Faller jo ikke, men stÄr veldig pÄ stedet hvil. Vi kommer nok til Ä ligge rundt 12-13 Þre frem til en av de store triggerne tikker inn. Da gÄr den lett 100%
Slettet bruker
03.11.2021 kl 16:45 5571

Nei, sitter ikke stille. Her þkes beholdningen, Herbius 😀
Herbius
03.11.2021 kl 17:13 5513

Samme her Hektor 👍👍

Men er ogsĂ„ langsigtet, og tror 100 % pĂ„ projektet😃

Gléder mig til de glade december dage 🙏
happi67
03.11.2021 kl 17:46 5458

KjĂžpte litt mer i dag og. Synes det e mye positivt fremover
Slettet bruker
03.11.2021 kl 18:16 5388

Ingen grunn til Ă„ site stille eller Ă„ selg til glede for
eventuelle kort (shortere) tenkte.

La inn en kjÞps ordre og fikk napp pÄ 0,124 NOK
Siden jeg er gjeldsfri sÄ kan ingen tvinge meg til Ä selg ...

Gullhaugen
03.11.2021 kl 19:58 5239

Ja hver eneste gang kursen lÞper litt nordover sÄ kommer AC med en ny utvannende emi Ä drukner oppgangen. Det var bedre om han solgte oljelageret nÄ nÄr prisen er pÄ dette nivÄet. NÄr opec og gjengen snart Äpner kranene vil prisen falle drastisk.
Redigert 03.11.2021 kl 21:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.11.2021 kl 21:00 5184

Opec vil vell holde prisene pĂ„ dagens nivĂ„, men det mest avgjĂžrende er vell Iran og sanksjoner. Skal Opec Ă„pne kranene sĂ„ er det pĂ„ tide med Tilapia snart 👍
https://www.google.com/amp/s/ewn.co.za/2021/08/23/opec-chief-makes-first-trip-to-oil-rich-congo/amp

https://energycapitalpower.com/snpcs-strategy-positions-the-republic-of-the-congo-as-a-regional-oil-gas-leader/
Redigert 03.11.2021 kl 21:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
04.11.2021 kl 08:49 4843

There is no oil rising price effect on Zenith from last 6 month then why it will fall down after the oil price fall?
Redigert 04.11.2021 kl 08:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
C-Eiken
04.11.2021 kl 09:33 4827

Due to missing info ? Nothing on the deal which ran out on the 31.10.2021 ? no news nothing other than more dilution. People do not like that
Slettet bruker
04.11.2021 kl 10:46 4738

Ikke usannsynlig at kursen pÄ Zenith fÄr seg ett nytt spark bak idag
Har lagt inn en liten ordre pÄ 0,119 NOK

Jeg er uten gjeld sÄ ingen kan tvinge meg til Ä selge .
At det kan gÄ til h .... er en akseptabel risiko ...

Redigert 04.11.2021 kl 10:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
04.11.2021 kl 10:56 4795

i don't think price will go below 0.12 now any way yesterday someone short/sold 4 million in one order on 15.39 PM and not many having that many shares now to sell to cross 0.12.