MGN Magnora Q2

stockpicker
MGN 17.08.2021 kl 07:13 6813

Magnora ASA: Second quarter 2021
17.8.2021 07:00:01 CEST | Magnora ASA | Additional regulated information
required to be disclosed under the laws of a member state

17 August 2021. Magnora, a Norwegian renewable energy development company,
releases its financial report for the second quarter 2021.

"In the quarter, Magnora has continued maturing the portfolio of wind and solar
assets and made several follow-up investments in the portfolio companies, as
planned milestones are achieved. In addition, we are in discussions with
potential partners and investors for investments and ownership optimizations in
our portfolio companies", says CEO Erik Sneve.

Highlights:

* Magnora Offshore Wind AS was established as a strategic partnership company
with TechnipFMC, and the company submitted applications in the ScotWind
licensing round for two areas in Scotland
* Trond Gärtner joins Magnora from Statkraft and has been appointed Senior Vice
President Offshore Wind Projects, and Emilie Schjøtt Brackman joins Magnora
from DNV and has been appointed Manager Offshore Wind Projects. Both will
have a central role in the development of Magnora Offshore Wind AS
* Magnora's SPV in South Africa progressed with early phase land surveys and
discussions with potential local partners
* As planned, Magnora increased its ownership share in Kustvind AB and Evolar
AB to 24% and 41%, respectively. Kustvind has met key milestones, which
includes survey of the local opinion with very encouraging results, and
environmental and wildlife related surveys that so far has provided expected
results. Similarly, Evolar has continued to progress with its tandem
cell-efficiency development ahead of its original plan
* Magnora renegotiated a new agreement with RWE Renewables for development of
the Oddeheia and Bjelkeberget onshore wind farms and we have taken a more
active part in the project
* The operating costs this quarter were slightly higher than in the first
quarter, due to increased business development activities and the development
establishment of Magnora Offshore Wind AS and the Magnora SPV in South Africa
* Adjusted EBITDA for first half of 2021 was negative NOK 2.9 million

The second quarter report and presentation are attached to this announcement and
can also be found on www.magnoraasa.com/investors -
http://www.magnoraasa.com/investors .

The company will host a webcast presentation at 08:00 CEST this morning, which
can be accessed with the following link:
https://streams.eventcdn.net/magnoraasa/2021q2

The presentation will be followed by a Q&A session with the management.
Questions may be asked in writing during and after the presentation.

DISCLOSURE REGULATION

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
spekulant6
17.08.2021 kl 08:38 4957

Mye spennende som skjer i Magnora. Solid organisasjon med en god og langsiktig plan med driftfinansiering fra tidligere "tider". Har likviditet etter vinterens emisjon til å kjøpe seg opp i porteføljeselskapene i tråd med opsjonene. Aksjekursen er preget etter salget fra største aksjonær, men har man ledig cash, så er det nok en god investering på dagens nivåer i et 3-5 års perspektiv. Med mindre selskapet er kjøpt opp innen den tid. Er et attraktivt selskap med relativ åpen aksjonærstruktur nå, og mange store energiselskaper kan nok se nytte i dette, spesielt når kursen ligger godt under 20,-. Håper ikke det skjer, men blir ikke overrasket om det kommer noe de neste mnd. Husk at mange innsidere kjøpte i emisjonen på 26,-. Rapporten er ikke spennende, men de virker som å ha kontroll og god framdrift i prosjektene.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 10:26 4732

Penga renner ut og inntektene uteblir. Hva nå? 1 mrd til i børsverdi kanskje?? Hehe no way
Slettet bruker
17.08.2021 kl 10:55 4675

Jeg hørte på presentasjonen og Erik Sneve hadde et oppløftende regnestykket rundt porteføljen. Bli med på tankeeksperimentet: Frem mot 2025 vil de ha en portefølje på 5 GW. De regner 50% suksess på utvikling av kommersielle prosjekter. Det vil kost i snitt 75000 per MW i utvikling. Halvparten kan kommersialiseres. Verdien av de salgbare prosjektene er 1,5 mill per MW. Det gir en verdi på 3,75 milliarder. Minus utviklingskostnad 375 millioner. Fortjeneste etter utviklingskostnader blir 3,3 milliarder. Per aksje er dette 57 kroner. Etter mine beregninger. Jeg har spisset tallverdiene noe i forhold til Sneves omtrentlige tall. Sneve var samtidig klar på at de ønsker å selge eller redusere før konkret bygging starter.
canarias
17.08.2021 kl 11:10 4638

Meget lovende og spennende utsikter fremover.
Hellhammer
17.08.2021 kl 11:10 4643

Nemlig. Du er inne på det vesentlige som vi mange har sett/regnet på lenge, nemlig at porteføljen til Magnora har en solid verdi og greit å vurdere. Sannsynligheten er nok grei for at prosentandelen blir høyere og. Feks. innen solar så kunne man forvente opp i mot 90%.

Derav er det rart å tenke på noen brukere på gitte fora deriblandt her på HO, som klager på at man kun har en portefølje, men ingen inntekter osv. Følte neste Sneve hadde ett ørlite stikk til desse når han nevnte at man måtte ha tolmodighet.
Dette med tolmodighet vet jo alle som har satt seg inn i selskapet Magnora er relevant, og pri ein er å bygge opp en stor og habil utviklingsportefølje som kan høstes i kommende år.

Alt ligger til rette for at Magnora har en portefølje på 5GW innen 2025, og husk, bare Vindr har ett mål om 30GW alene innen 2030. Innen den tid har selskapet sannsynligvis blitt solgt, men vi aksjonærer har fått enorme verdier igjen.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 11:27 4597

Fra presentasjonen til Sneve fikk vi også høre at Evolar har nådd Proof of Concept (PoC). De har nå produsert full size paneler med Perovskite. I løpet av 3-9 måneder regner han med at den første kunden har etablert kommersiell produksjon av paneler med Perovskite. Når jeg sammenlikner med diskusjonen vi har i Quantafuel om viktigheten av PoC og at aksjekursen vil skyte i været den dagen PoC meldes, så er det rart at ikke kursen til Magnora beveger seg mer positivt i dag. Evolar antas å få en meget høy verdi når det skal børsintroduseres og Magnora kan før IPO kjøpe seg videre opp til 63,5% til en allerede avtalt pris, den opprinnelige prisen da de gikk inn. Dette må da gi høy avkastning for oss aksjonærer.
Hellhammer
17.08.2021 kl 11:35 4579

Er selv overrasket over at man ikke har børsmeldt proof of concept for Evolar, både siden dette er en særs viktig milepæl, men og litt siden man har ett par ganger sendt ut mindre relevante børsmeldinger tidligere.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 11:43 4550

Hvorfor var kursen over 31 i Mars? Etter det jeg har lest meg opp til, så burde aksjekursen vært høyere i dag enn den var da. Dvs at det hadde vært mer logikk om den hadde gått fra 15 til 31 i samme periode. Er jo nærmest på taperlisten daglig.
Hellhammer
17.08.2021 kl 11:56 4554

Aksjekursen hadde fin flyt relatert til det grønne. Syns riktignok ikke Magnora på 30kr var særdeles overpriset når man vurderte selskapet opp i mot andre lignende selskap.
Utviklingsporteføljen til Magnora er pr idag relativ solid og har en fin diversering, slik at med verdipotensialet i denne, inntekter fra olje og skattefordel, så bør Magnora kunne reknes som særs rimelig pr i dag.

To grunner til fallet tenker jeg.
-Grønnkorreksjon.
-Sveaas sitt salg.

Men det er KUN positive nyheter fra selskapet elles, og verdiene er høyere enn den gang.
Redigert 17.08.2021 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2021 kl 12:17 4662

Det som var skuffende var inntjeningen fra WI, men dette har liten betydning i det store bildet. Tror ikke vi ser noe løft i aksjen før lisens pengen ruller inn fra SP. Det skjer i Q1 22. Men vi kan jo håpe at Evolar realiseres før den tid.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 13:39 4524

Nedgang på 50 øre daglig, så er vi under 10 tidlig i September, med mindre MGN tryller opp en kanin fra hatten..
Dikteren
17.08.2021 kl 14:03 4473

Jeg i min enfoldighet trodde proof of concept for Evolar var den store triggeren som skulle fyre opp MGN-raketten, men kursen stuper bare videre. Ned 72 øre hittil i dag er verre enn normalt, selv for en aksje som bare faller og faller og faller og faller og faller og faller og faller.
Jeg har malt meg inn i et hjørne med denne aksjen, og må fortsette å kjøpe. Jeg må snitte mer ned for å komme i pluss før jeg blir pensjonist, men vet jo ikke hvor bunn er. Flyttet neste kjøpsordre fra kr. 14 til 13 etter utviklingen i dag, men kan komme til å angre på det også. Denne bmw fyren ser ut til å få rett. Neste korreksjon i markedet så faller Magnora til 8 kroner. Har den allerede falt så dypt før korreksjonen, så ryker 8 tallet også.
Redigert 17.08.2021 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Tøff
17.08.2021 kl 14:20 4419

Det er det som er så farlig med en aksje som dette her. Foreløpig ingen tellende resultater som markedet verdsetter. Kommer det en kraftig generell korreksjon, vet vi ikke hvor langt ned. Slutt med nedsnitting. Ta tapet eller vent til vi har en helt klar bunn. En aksje kan falle lenger enn du er likvid, gammel regel.

Sundancer
17.08.2021 kl 14:31 4385

Mye syting her nå. Cluet er å følge med på hva selskapet presterer, ikke aksjekursen. Så kjøper man billige aksjer fra utålmodige folk som ikke har ryggrad til å takle daglige kursfall.
Tøff
17.08.2021 kl 14:44 4352

Vi snakker om et fall fra 30 til 15-16. Noen her inne har vært med fra 6-8-10 kr. opp til 30, så ned til 15, uten å ta en gevinst. Fremdeles lever drømmene. Jeg går ut fra at de fleste her på forumet forvalter en kapital som de en ønsker avkastning av. Da finnes det virkelig bedre alternativer enn MGN.
Redigert 17.08.2021 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Sundancer
17.08.2021 kl 15:06 4286

Hvis du drømmer om kjappe gevinster så selg da vel. De fleste andre er opptatt av å eie et selskap som bygger store verdier. Verdier som etter hvert vil reflekteres i aksjekursen.

Det er sterk støtte på 15 og det innebærer som regel at dette et godt tidspunkt å KJØPE på -- ikke selge.
Tøff
17.08.2021 kl 15:18 4238

Jeg er enig i at det går an å kjøpe nå, legge aksjene i en skuff. Om 2-3 år er situasjonen kanskje en helt annen. Det er for lenge for mange. Lykke til, uansett.
Hellhammer
17.08.2021 kl 15:29 4206

Jeg er en av dei som du kanskje treffer delvis. Har laveste kjøpskurs 1,5kr og høyeste salgskurs vel 20,-, men har valgt å ikke selge en eneste aksje under fallet fra 32kr. Ser ikke noe stort problem med det, selv om en selvsagt skulle ha solgt før Sveaas "knakk" aksjen.
Aksjen er solid fundamentalt, og derfor har jeg valgt å sitte rolig under fallet (ingen vet når det snur, og TA er det ikke nødvendigvis noen grunn å følge i en aksje som Magnora), hadde det vært noe i rapporteringen til selskapet, så hadde jeg solgt meg ned, men det har det ikke vært. For dette vil snu igjen det er garantert, men når det blir er det vanskelig å si.

Hvorfor er det feil å være "long" i en aksje som Magnora om en tror kursen vil stige betraktelig innen 12 måneder? Dette er jo på ingen måte usannsynlig, så det er mer realistisk en bare drømmer!
Ja, klart man kunne jo satset på andre aksjer i mellomtiden (om en treffer), dette er noe jeg selv gjør inn i mellom, men ingen garanti med det heller. Det er tross alt mange nye i aksjemarkedet på diverse fora ser ein, og jeg tror neppe det å jage etter oppgang hele tiden er det beste tipset.

Risk/reward i Magnora må kunne sies å være særs attraktiv, og jo mer aksjekursen går ned, jo større reward er det!


Hellhammer
17.08.2021 kl 15:35 4183

Den sytingen som man har sett fra aksjonærer både her, Shareville og FB gruppa, så er det særdeles rart hvordan noen få klager og klager, men ikke virker å selge. Ja noen skriver til og med at dei kjøper mer og mer men fortsetter bare å klage. Hvor er logikken?
Bob
17.08.2021 kl 15:42 4158

Etterpåklokskap er en ganske eksakt vitenskap. Tipper det ikke er mange som så hva som skulle komme da vi var over 30. Tålmodighet er et must i aksjemarkedet, i hvert fall for oss som ikke driver med trading med høy risiko. I et lange løp er det tyngdekraften som driver kursen, dvs det fundamentale/inntjeningen i selskapet. Dere som selger seg ut nå, vil garantert angre på det om et år eller flere når pengene tikker inn. Må minne om at MGN er en vekstaksje, de fleste sådanne har rød bunnlinje i vekstfasen. Alt med Magnora er mer positivt nå enn da vi lå på 30. Stort utbyttepotensiale, billige aksjer i Evolar IPO osv. Det finnes helt sikkert bedre alternativer, som du skriver, men hvilke? Du er vel neppe synsk, men slipp gjerne katta ut av sekken. I aksjemarkedet så er det ingen som vet hvor haren hopper i morgen. Men det er fullt mulig å ha en godt begrunnet mening om hvor haren er frem i tid. Hvis ikke det hadde vært mulig, hadde børsen vært ren lotto.
Dikteren
17.08.2021 kl 16:35 4056

Det er et godt råd. Har man først malt seg inn i et hjørne så må man ta følgene.
Dikteren
17.08.2021 kl 16:43 4025

Forsiktig nå. Bedre enn MGN? Det er folk i forumet som fremdeles sitter med 100 % gevinst. De er enkle å kjenne igjen, for det er de som prater så tøft om at de andre ikke må syte og klage.
Godt gjort i det hele tatt å klare å tape penger på børsen i 2021. Det kan man gjerne si. Jeg har klart det takket være noen dumme investeringer. Magnora har vært en av de, takket være massiv hausing. Trøsten er at disse tøffingene som belærer meg og andre, heller ikke er så jævla glupe at det gjør noe. De tror de i pluss fordi de er dyktige. Når de taper kaller de det uflaks.
Dikteren
17.08.2021 kl 16:46 4009

Har du funnet frem en linjal, trukket en linje og dermed konkludert med at det er støtte på 15 kroner? Emisjonen var på 25.
Redigert 17.08.2021 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Dikteren
17.08.2021 kl 16:54 3973

Ingen har vel fått mer pepper enn deg, men alt tyder vel på at 7 kroner ned til 8,- er kortere enn 5 kroner opp til 20,-
Jeg håper du tar feil, for jeg er tungt inne på 19,95, men ingenting ser ut til å klare å snu Magnora nå. De virket faktisk litt desperate i presentasjonen i dag. De kunne liksom ikke få sagt ofte nok hvor flinke de har vært, og hvor glad de er i aksjonærene.
Hellhammer
17.08.2021 kl 17:10 3937

Hvor er det du vil med dette Dikteren? Dette henger jo ikke på greip. Hvordan i det hele tatt kan du mene ledelsen virket desperate? Det fundamentale i selskapet er jo særdeles lovende, og med fremtidsplanene som verdens land legger opp til, så skulle det vel bare mangle om man ikkje føler seg særs optimistisk både for selskapet og aksjonærene sin fremtid?

Magnora har siden starten uttalt at dei skal være ett aksjonærvennlig selskap som ønsker å betale ut gode utbytter noe dei og har gjort. Pr i dag har selskap holdt alt dem har lovet, så vi må kunne prøve å se rundt aksjekursen når driften går så bra som den gjør, om ikke, så er det beste å selge, ja kanskje man treffer og får kjøpt enda billigere. Men om alt ser så svart og desperat ut for Magnora som du delvis legger frem, så er jo det å selge beste løsning, for så å heller kjøpe seg inn lenger nede når man tror bunnen er der.

Og etter som jeg la merke til på annet fora (om brukernavn/person er samme), så hadde vel du gjort det særdeles god trade i Magnora tidligere, så du vet jo selv at dette kan gå kjapt begge veier.
Redigert 17.08.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2021 kl 17:23 3892

Tja, sa du desperat, Diktern? Utrolig hva man kan lese på forumet. En ting er helt sikkert: Salgene den siste tiden er utført av folk med svært liten erfaring i dette gamet. Det ser vi på det vi leser her, på det lave volumet som omsettes på negative dager og på desperasjon når en vekstaksje (den er igrunn også en verdiaksje) lagger. Da kommer frustrasjon og salgene. Men, som sagt tidligere, utålmodige penger havner i de tålmodiges hender. Vi får sette oss tilbake, la selskapet bygge det de har kvalifikasjoner til å gjøre så får vi telle opp når kontraktene realiseres. Da for det første får vi se hva aksjen er verd. Jeg tror den vil gi oss en verdifull fremtid og det er derfor jeg eier aksjer i Magnora. Lykke til alle frustrerte aksjonærer, tider vil komme......
Redigert 17.08.2021 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
Dikteren
17.08.2021 kl 18:18 3798

Det er mange med meg som er overrasket over at Magnora måtte svi like mye som alle andre grønne selskap. Der tok vi feil. Attpåtil er Magnora nå nede i en dal, der ingenting ser ut til å hjelpe. Uansett hvilken vei børsen går, opp eller ned, og uansett hva Magnora melder, så faller kursen. Det er frustrerende å se. Det hjelper ikke å sutre, men jeg møter gjerne de som kjøpte på 25 og har sett kursen falle 40 %. De kunne kjøpt nesten dobbelt antall for samme pris. Jeg selger ikke mine aksjer i Magnora nå, men skulle ønske jeg gjorde det hvis den halverer seg enda en gang. Hvis det skjer så kommer hver eneste jævel som har aksjer nå og ikke selger, til å tenke det samme.
Ledelsen sa det samme i dag som de har sagt før, og det sa det eneste riktige. Dette med at ledelsen virket paniske i dag, var bare en følelse jeg fikk, som jeg kanskje kunne holdt for meg selv.
Jeg har fått utbytte, og jeg har realisert gevinst. Dette dekker ca. 10 % av papirtapet jeg har nå. Jeg har kjøpt nedover til GAV 19,75. Så når stemningen en gang snur så kan det ordne seg. Hadde jeg trodd jeg skulle få aksjer til 15,- så hadde jeg ikke kjøpt til 25, 20 eller 16,-. Hvor lang ned den skal vet ingen. Det kan snu i morgen, eller den kan halvere se på kort tid. Hvis aksjen er så latterlig billig nå, slik noen hevder, så vet vel Magnora også dette, og kan kjøpe tilbake egne aksjer.
Dikteren
17.08.2021 kl 18:30 3767

Bra sagt det meste av dette. Men hvis du kan se hvem som selger, så kan du mer enn meg. Jeg har sett litt på disse volumene. Høyere volum på dager med oppgang, men bare 2 eller 3 ganger mer enn på dager med nedgang. På den annen side så forekommer det knapt dager med oppgang. Hvis man legger sammen omsetningen på en måned og skiller mellom opp og ned, vil du se at den samlede omsetningen er mye større på røde dager enn på grønne. I dag var en helt normal dag for Magnora. Ned den daglige 50-øringen og omsatt for ca. 4,3 millioner. Hvis det omsettes for tilsvarende på alle røde dager, så blir det ganske mye penger. Jeg har ikke studert aksjonærlisten, men jeg er skråsikker på at det er mer enn en på topp 20/50 som begynner å bli både frustrert og små-irritert.
Madscore
17.08.2021 kl 18:43 3728

Mye følelser? Burde kanskje logge av en stund hvis kursen ikke går som man vil. Det er mye psykologi i aksjehandel, hvis man er investor så kjøper man selskapet, ikke aksjekursen. Ellers er man vel spekulant? Og alle kan gjøre dårlige investeringer. Enten får man ta tapet som en mann/dame eller vente til selskapet når visse mål. Men skjønner at det gjør vondt og se røde tall. Spesielt hvis man har handlet for mye basert på forumtråder og ikke satt seg litt inn i hva selskapet prøver og få til fram i tid.
Men det er bare mine tanker, og jeg bryr meg fint lite hva som skrives av anonyme på ett forum
Redigert 17.08.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Hellhammer
17.08.2021 kl 18:48 3713

Ja altså dette overrasker meg og særdeles mye, men vi er alle synsere så ingen vet helt hvor haren hopper. Vi er mange i samme båt her med forskjellig utgangspunkt. Selv om jeg har fortsatt fin gevinst, så er det ikke dermed sagt det er lett å se store verdier fordufte, her traff (muligens) du godt som solgte høyt, men dette er aldri lett å treffe toppene som bunnene om så man er ekspert.
For min egen del spedde jeg på med aksjer til rundt 300tusen på kurser fra 23-26 kr, så selv om jeg har fin gevinst totaltsett, så har jeg "tap" i mitt regnskap også, men troen på fremtiden er så pass stor at så fremt ikke selskapet begynner å kutte stort i porteføljen sin, eller annen urovekkende aktivitet blir meldt, så tar jeg dette med ro.

Selskapet kunne gjort tilbakekjøp av aksjer og godt mulig det vurderes, men jeg tror kanskje ikke det er aktuelt pr idag. Selskapet sitter vel med ca 80-90tusen egne aksjer i dag, aksjer som ble kjøpt rundt 6-8kr og på en tid der selskapet ikke hadde en portefølje som i dag, men tror kanskje man ser etter andre muligheter i dag som kan forbedre porteføljen til selskapet (f.eks oppkjøp).

Men ja selskapet mener jeg absolutt er billig på dagens kurs, bare innen year-end 2022 så kan verdien av Helios være 50% av dagens aksjekurs, så potensialet er stort slik jeg ser det, men klart, jeg er langsiktig i selskapet og hva som skjer i det korte bilde er det vanskelig å spå.
Bernie Gunther
17.08.2021 kl 19:24 3640

Dikteren, skjønner frustrasjonen. Tror alle som har sittet med mgn siste månedene føler på det. Men husk nå at AOW har gått ned 51 prosent siden nyttår, Scatec Solar har gått ned 47 prosent. Magnora har gått ned 43 prosent. Hele bransjen har fått juling. Magnora har fått ekstra juling i to omganger pga nedsalget til Kistefos. Men selskapet leverer jo på alt de har sagt de skal levere på. Det er ikke noe fundamentalt feil, tvert imot. Men det kommer jo ned til om man tror på det eller ikke.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 19:31 3615

Dagsomsetning på 2,3,4 mill er ingenting. Det er ikke mer enn jeg kan omsette alene. Den omsetningen som skjer om dagene er fra dem som er frustrert og ikke har forstått at de har investert i et selskap som har sine verider frem i tid, ikke nå. Og nei, de på topp 20/50 listen er ikke frustrerte. De skjønner helt klart hva Magnora driver med.
Dikteren
17.08.2021 kl 19:47 3577

Godt å høre at noen tar det med knusende ro. Men som jeg nettopp sa, slik er det ikke for flertallet. Alle på topp 50 har gjort det samme, kjøpt selskapet og ikke kursen. Det betyr ikke at de blir med videre for enhver pris. Et betydelig videre kursfall vil føre til enda flere misfornøyde storaksjonærer. Hvis aksjen faller mot 12 eller 10, vil en eller flere av disse selge seg ned, enten med redusert gevinst eller med tap, og det blir ytterligere press på kursen. Dette er investorer som i høyeste grad har satt seg inn i selskapet, og likevel begynner å tvile.
Jeg han ikke huske at jeg nevnte noe om mine følelser i innlegget. Så hvem sine følelser prater du om?
Dette innlegget fra det anonyme nicket Madscore er like intetsigende som mye annet, så jeg stopper her for denne gang.
Redigert 17.08.2021 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Dikteren
17.08.2021 kl 19:51 3560

Hvor mye ble det omsatt for den dagen i forrige uke når kursen gikk opp da? Omtrent det dobbelte? Ikke mer enn du kan omsette alene det heller da. Altså: 3-4 mill. er vekslepenger, 10 mill er kjempemye. Med hvilket resonnement forklarer du en slik påstand? Med respekt å melde; dette blir for useriøst.
Redigert 17.08.2021 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Bernie Gunther
17.08.2021 kl 19:59 3545

Når man i et forum snakker ned en aksje som man selv sitter med, og blir sur på folk som er positive til den samme aksjen, er det kanskje på tide å selge?
Dikteren
17.08.2021 kl 20:06 3523

De tryllet frem en kanin i dag. Proof of consept, Evolar.
Dikteren
17.08.2021 kl 20:11 3507

Hvis den var til meg, så kan jeg trøste deg. Kurs-utviklingen i Magnora har ingenting med lille meg å gjøre. Da er det kanskje viktigere at noen tåler å høre sannheten, selv om det gjør vondt. Hvis flere store nå begynner å selge, vil det bety en skikkelig nedtur. En kraftig markedskorreksjon likeså. Skjer begge deler, da blir det en lang vei opp til 10 kroner. Det er ikke negatiivt oppgulp. Det er realisme.

Dessuten så er det kun ubetydelige amatører som selger, i følge informasjon i denne tråden. Ingen grunn til bekymring.
Redigert 17.08.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Sundancer
17.08.2021 kl 20:35 3451

Jeg tror Dikteren har solgt og prøver å prate ned kursen. Det er derfor han hele tiden snakker om hvor forferdelig det må være hvis kursen skulle falle til noen helt skrullete nivåer. Dette er nok Bmw som har fått seg en ny konto. Kommer til å ignorere denner personen heretter.
Patron72
17.08.2021 kl 20:35 3447

Jeg er helt enig med deg Dikteren at det gjør vondt å komme i en stygg minus. Selv om det er papirtap er det driiitkjipt.
Når dette er sagt stusser jeg på hvorfor du har etterfylt med aksjer i er selskap du ikke har troen på. Hvertfall fremstår du slik.

Når det gjelder rapporten idag var den vel som forventet. Hadde nok håpet på noen triggere med krutt i.
Sånn kortsiktig kan vi håoe på noen oppdaterte kursmål som kanskje kan hjelpe oss oppover.
Utover dette ser det ut som det kanskje blir en stygg dag på blrsen i morgen. Håper usa henter seg inn på slutten nå
Dikteren
17.08.2021 kl 21:51 3300

Dikteren er Dikteren, og ingen andre. Kanskje pessimist av natur, men også realist. Jeg har kjøpt fylt på i Magnora mer enn 20 ganger siden kursen snudde, og ikke solgt. Jeg er ikke dummere enn de fleste andre i dette forumet. Jeg har tradet aksjen med hell, men på lavere volum. Jeg har gjennomgått råd og tips fra en rekke eksperter. De fleste av dem har også bomma grovt i sine spådommer for Magnora.
Denne bmw8 må svare for seg, men han har et poeng. På linje med andre grønne selskap så må vi vente på at investeringene betaler seg. Derfor har Magnora fått like mye bank som de andre. Ja, det er mye psykologi i markedet, og Magnora har snudd fra å være alles yndling til å bli en upopulær aksje. Videre nedgang på tross av fantastiske nyheter fra Helios og i dag Evolar, bekrefter dette.
En dag vil stemningen snu. Magnora har en målrettet ledelse som som jobber etter en konkret strategi. Strategien har de erfaring med og vet fungerer. Da vil også de gode nyhetene som ingen bryr seg om nå, gi ekstra drahjelp. Men, den negative trenden vi er inne i nå, er ikke bra. Selv om Magnora har de pengene de trenger, er kursras negativt, og mine dystreste bekymringer kan faktisk bli reelle. Magnora får pepper i flere forum nå. Ufortjent? Kanskje, men det er ennå en vei å gå til de store inntektene kan komme.

Det jeg liker best med Magnora er at de har satt sammen et team med de beste av de beste, som reduserer risikoen til et minimum gjennom kompetent risikostyring og samarbeid. Investeringene er gjennomtenkt og trolig svært gode.
Selv om Magnora vil komme tilbake som ei kule, er det ikke uvesentlig for aksjonærene om de sitter med GAV 25, 15 eller 10. Ingen ønsker å betale 2 eller 3 ganger mer enn nødvendig for en aksje. Når Magnora gjennomførte emisjon på rundt 25 kroner, var det nok mange rikinger som var med. Hadde de visst dette, ville samtlige takket nei. Det er mange Magnora investorer som er frustrert nå, både vanlige folk og proffe investorer. "Hvis du er så misfornøyd så selg da!" Hvis jeg kan være litt enfoldig i min frustrasjon, så er heller ikke slike kommentarer veldig glupe.
Jeg har ikke sagt at aksjen skal til 12 eller 10. Jeg har kun sagt at det kan skje, og jeg har begrunnet det. Det siste er forøvrig sjelden vare i dette forumet. Skrullete nivå, ja, men det kan skje. Da håper jeg den som kalte det skrullete nivå, sover like godt om natten som nå.
Jeg ser og hører alt jeg kommer over om Magnora. Om ikke annet så jeg er i stand til å ha en formening stemningen. Den er ikke på topp om dagen. Det må det være lov å formidle.
Jeg startet en tråd der jeg inviterte til "gjettelek" om Magnora kursen 31. desember. Tror det kun var jeg som gjetta. Jeg tippet 25 kroner, så jeg har da optimistiske øyeblikk iblant :)
Forøvrig er det en annen tråd i dette forumet som heter Magnora skal opp! Det må ha vært enda et svakt øyeblikk :)
Redigert 17.08.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare