Jin: veien videre

trengere
JIN 17.08.2021 kl 10:58 9632

Etter dagens earnings call er det tydelig at ledelsen er blitt mer aksjonærvennlige
Følgende ble kommunisert.
Dagens utbytte er bare starten og man kan forvente seg flere fremover
De slutter supramaxene rundt 30K nå mot 25K i Juni (og 20k for Q2 totalt sett)
De to post-panamaxene som har ligget stuck med dårlige rater er nå frigitt og tilgjengelig i spot.
De har netto null gjeld nå og 21 skip. (22 i Oktober)
Det er ikke tegnet noen langtidskontrakter og dermed vil inntjeningen fremover bli enorm.
P/E for 2021 vil være under 1!!
tobbelobb
17.08.2021 kl 13:59 5412

JIN - Nøkkelinformasjon knyttet til kontantutbyttet som skal betales av Jinhui Shipping and Transportation Limited
Utbyttebeløp: US $ 0,03 per aksje Deklarert valuta: US $ Siste dag inkludert rett: 27. august 2021 Dato: 30. august 2021 Rekorddato: 31. august 2021 Betalingsdato: 17. september 2021 eller senere 17. august 2021 Dato for godkjenning: 17. august 2021 Dette informasjon er underlagt opplysningskrav etter verdipapirhandelloven § 5-12.
rolf_odd
17.08.2021 kl 14:14 5379

Tirsdag 17/8 stiger Baltic Dry-indeksen 1,4 prosent til 3.657 poeng, ifølge The Baltic Exchange
tankardjr
17.08.2021 kl 15:15 5284

Litt skuffet men ikke overrasket over at Finansavisen ikke nevner et ord om at jinhui går meget bra om dagen, ikke en kommentar selv når de slipper tall. Jeg vet at Trygve Hegnar har lagt opp til at finansavisen skal være et kritisk økonomisk mediahus, men det er allikevel litt merkelig at det er bare negative nyheter om jinhui som slår Ann i desken. Det fremstår mer og mer som en klikkbait nettsted Finansavisen nå. Vekk er det med litt tyngre analyser og nøkkeltall fra pressen som hadde skolert leserne til å gjøre gode valg og ikke minst forstå verdien av en aksje. Jeg vet at timelønnen er høy i Norge men det er noe galt når man for endte gang må gå inn på et forum for å få tall og analyser. Vel vi får holde ut litt til på forumet her da...
mithra
17.08.2021 kl 15:38 5233

Ikke gjør dem urett Tankard, - de hadde en fin overskrift i dag; " Nær firedobling av inntektene"
tobbelobb
17.08.2021 kl 16:07 5165

Tall og analyser kommer nok …Når det spås himmelhøye aksjekurser så er det på tide å selge
Motsatt strategi funker år etter år :-)
Kommer det død og fordervelse analyse : kjøp
Se volum og se interesse….
Lim Gordon
17.08.2021 kl 16:09 5163

"NÆR FIRDOBLING AV INNTEKTENE
Jinhui Shipping and Transportation hadde i andre kvartal inntekter på 31,9 millioner dollar, opp fra 8,5 millioner i samme periode i fjor.

Resultatet før skatt endte i perioden på 85,7 millioner dollar, og inkluderte tilbakeføringer av tapsavsetninger på 65,5 millioner. I andre kvartal 2020 endte resultatet på minus 5,3 millioner dollar.

Jinhui påpeker i rapporten at det forbedrede resultatet i hovedsak var et resultat av sterkere fraktrater, og at markedet støttes av en sterk lastestrøm som overgår fartøyforsyningen.

«Økningen i den globale handelen med stål og jernmalm, soyabønner og andre landbruksvarer har drevet fraktratene opp i 2021», heter det.

Styret i Jinhui har besluttet å utbetale et utbytte på 0,03 dollar pr. aksje for andre kvartal."
Rasken123
17.08.2021 kl 16:34 5100

Kjøpte denne på litt over 11 kr for 3 år siden (115k), da var det en større investor som gikk inn og hadde stor tro på jin. Jeg solgte den på 3,50; i juni i fjor og jobbet meg opp igjen i KOA og AOW.. Men eide den også i 2006 med en inngang på 12(180k), solgte den på 30, men ca. 1 år etter "landet" den på ath på rett under 80 kroner. Det kan i lange perioder være mindre omsetning i denne en i ei pølsebu på Finnmarksvidda. Historie er historie og det blir man ikke rik av, men lykke til dere som er inne, håper den strekker seg høyt opp og at dere sitter lenge.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 17:31 4999

Veien videre blir og laste opp flere aksjer.
Her skal ikke en aksje selges på lenge.
Kjøpte mere i dag på dippen på slutt.
Så mange positive drivere i res og aksjen ser attraktiv ut som bare det.
noprofit
17.08.2021 kl 17:56 4958

Situasjonen nå er en helt annen enn for 3 år siden, d viktigste er at ratene er dobbelt så høye som da.

Og når du tenker deg at den siste halvparten da er ren profittjag sammenligner 3 år tilbake hvor JIN stod i 12-13 på d meste så sier d hvor mye aksjen r underpriset.
SuMay
17.08.2021 kl 17:58 4954

Enig i det, har hatt flere dager/uker med positiv kursutvikling. I dag var det sell the news da mesteparten allerede var priset inn. Ingen vet hva som skjer med ratene, men en ting er sikkert, holder de seg som dette er ikke mye priset inn enda.
Slettet bruker
17.08.2021 kl 18:25 4896

Vi vet at selskapet (fremdeles) er kraftig underpriset på inntjening og assets. Det spennende i dag var om det ble utdelt (mer enn et symbolsk) utbytte og eventuelle signaler om fremtidig utbytte. Jeg hadde ikke anledning til å følge presentasjonen idag, men oppfatter utfra trådstarters innlegg at dette utbyttet er det første av flere. Da faller mye av grunnen til den store kursrabatten sammenlignet med peers bort. Det vi nå ser er betydelig utskiftning av aksjeeiere i en stigende trend. Tippe på tall er selvsagt alltid usikkert, men kursen bør gå til 15-20 i tiden frem til q3.
Redigert 17.08.2021 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2021 kl 20:32 4765

Les hva de skriver:
Gearing ratio mot gjeld.
Nettogjelden droppet under Zero mot cash og likviditetsinnskudd 31.06.2021.

Nybygg er få i flere år og skraping /demand fortsetter.
Det er ventet sterk etterspørsel videre i flere år.
2 panmax de eier som har sittet kullfast er igjen fritatt og klar for frakt på spotrater.
Lurer på hva som skjer før q3,det blir sterke tall det er sikkert,og de er som de skriver netto gjeldfri.

Spørsmål,er aksjen gratis?
Spørsmål 2 er aksjen gratis med store skipsverdier?
Såørsmål 3 Gratis med forward verdier i flere år med ekstreme inntekter?
Har ikke sett på makan.

Redigert 17.08.2021 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
skvisen
17.08.2021 kl 20:56 4708

Ny artikkel i Fa nå i kveld. De har nok lyttet til deg😁
bulkinvest
18.08.2021 kl 08:44 4372

Ser på resultatet til Belships at de har låst 87 % av flåten til rater på 22800 dollar pr dag i 3. kvartal, Jinhui vil sikkert oppnå rundt 30000+. Er jo menigsløst å selge aksjen nå etter mitt syn!
Lim Gordon
18.08.2021 kl 08:50 4353

Det er nok prisen de må betale for nye skip, bankene vil ha sikkerhet! Norske redere har en lang historie med høy gjeld og dårlig sikkerhet, med et svært dårlig resultat.
noprofit
18.08.2021 kl 09:00 4306

Ser fra Finansavisen at JIN hadde ca dobbelt så mange skip.

Det Hong Kong-baserte rederiet Jinhui Shipping and Transportation har slitt tungt siden den forrige tørrlasttoppen tilbake i 2012/2013. Siden den gang er flåten omtrent halvert og selskapet har tatt store tap.

Stemmer dette???

Kan ikke huske at de har hatt 40 skip.
bulkinvest
18.08.2021 kl 09:11 4290

Du finner alt om skip og hvor mange de har på hjemmesiden deres 21 skip pr dags dato, forøvrig det bulkselskap som klarte seg best siden 2013.
Lim Gordon
18.08.2021 kl 09:18 4252

Det stemmer. De startet opp, på OB, i 1994 med en stor nybygget flåte, og flere kom etter hvert. De lærte vel at det var svært dårlig business. Mange norske redere lærte aldri det, og ble tomhendte.
Thegoldenone
18.08.2021 kl 11:17 4116

Tror de har hatt maks 36 skip
mithra
18.08.2021 kl 11:23 4099

hadde 39 skip i 2012-2013
tobbelobb
18.08.2021 kl 11:50 4043

Her trykker jeg "liker" :-)
Asia fortsetter oppturen i dag også, På Breamer er jo skjermen full av + i alle segmenter, så dagens BDI blir nok super :-)
Supramax TCT Index Point 3841.24 +38.77
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 30725 +246
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 34036 +195
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 27006 +431
Natt1369
18.08.2021 kl 12:17 4002

Da markedet var på topp i 2007-2008, så hadde Jinhui 21 skip, og aksjen endte på 86 kr. 😎
Nå er gjelden lavere, og vi har snart 23 skip.
Belfri ventes å ankomme kina 5. september, Tai Hawk lar ennå vente på seg, men det står at den skal overleveres juli/august.
Redigert 18.08.2021 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2021 kl 13:04 3933

Flåten er 3-4 ganger mere verdt enn lånet,gearing casch er over lånet.
De tjener cash så det spruter,MC 1,4 mrd,wow.
Står ratene seg til neste år skal den sikkert opp minst 3-4 ganger.
ÆreVære
18.08.2021 kl 13:27 3889

Hvorfor selger folk unna og ikke holder når det i tillegg kommer utbytte? Er det tradere, roboter er folk med høydesyken?
Skal vi ned i 9-10 kroner igjen før det skjer noe igjen, litt merkelige om så skjer når de fremviser gode tall og 3 artikler i FA
Redigert 18.08.2021 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
thypoon
18.08.2021 kl 13:44 3852

Slapp av, Jin kommer som en kule snart. Litt konsolidering i aksjen mens det fundamentale bare styrker seg. Last opp på muligheten!
bubby
18.08.2021 kl 14:23 3785

Vi kommer til å se 9-10 tallet om ikke så lenge. Det kommer sikkert en børs korreksjon om ikke så lenge som drar med seg JIN til 9-10. Dere kan kalle den konsolidering men sånn man tjener penger på børsen. JIN kommer til å stige til nye høyder men først ned til 9-10.
Redigert 18.08.2021 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
tankardjr
18.08.2021 kl 14:24 3784

Hvis man ser på ratene for Q3 på bdi så ser man at det foreløpig ligger ann til minst 10 000 dollar mer i snitt for Q3 enn Q2. Dessuten så ligger Supramax bdi på nesten 35 000 dollar i dag. Hva jinhui får spiller ingen rolle. De lå på ca 20 tusen for Q2 og hvis Q3 holder seg på disse nivåene vil jinhui få 30 000 dollar pr skip. I tillegg så får vi effekten av de 2 Panamaxene som slår inn i Q3 pluss 1 nytt supra skip. Da vil jeg anslå at revenue vil ligge mellom 70 til 80 millioner dollar for Q3 og da er det ingen oppskrivninger men ren profitt. Da snakker vi ca 7 kr i ren profitt pr aksje på et jævla kvartal. Det kaller jeg deepfuckingvalue...
tobbelobb
18.08.2021 kl 14:37 3747

Det står på min gule post it lapp også Tankardjr.....At JIN faller nå er for min tankegang helt spinnvilt......Det er jo bare å handle, selv er jeg blakk :-) No cash left
bulkinvest
18.08.2021 kl 16:29 3617

kjøper i dag og vet at det har aldrig vært mere forventning til kursøkning enn det er nå, så får de som håper på nedgang i kursen bare vente på dårligere marked om to-tre år.
bubby
18.08.2021 kl 16:51 3560

Vi får mulighet til å laste opp igjen på 9-10 om ikke så lenge. Kjøper da igjen. Har solgt mine til kurs 13,70 i går.
Thegoldenone
18.08.2021 kl 17:44 3492

Tror dere har for kortsiktig fokus. Varer denne sykelen i 3-4 år vil kursen gå drastisk opp. Men det vil være dager og uker der kursutviklingen ikke gir mening i forhold til rater osv.. men da er det bare å øke på hvis du tror på supersykel. Ikke bry deg om ulogiske korsiktige kurssvingninger.
Realis
18.08.2021 kl 18:34 3413

Det kommer ikke utbytte, det kommer smuler. Smulene til 109.259.000 aksjeeiere koster selskapet (usd 0,03 x 109259000) = usd 3,278 mill., mens Thomas & Frankie alene stikker av med usd 1,941 millioner bare i bonuser, lønna kommer formodentlig i tillegg. Overskuddet fra driften før oppskrivninger var på usd 20-21 millioner - selskapet kunne ha delt ut 10 cent pr. aksje i utbytte og likevel beholdt nesten 50% av kvartalets overskudd.

Så det er nok ikke høydesyke. Heller ikke "tradere", og jeg er sikker på at selv roboter skyr denne aksjen. Når den trosser et sjeldent godt marked og likevel synker skyldes det snarere at mange nok ser forskjell på nettopp smuler og penger.
Slettet bruker
18.08.2021 kl 18:55 3383

Siste utbytte i JIN var 0.023 USD det er lite hvis utbytte kunne hvert 0,100 USD
Slettet bruker
18.08.2021 kl 19:25 3328

De betaler ned 57 mill usd på hovedforfall langsiktig lån som er rest 100 mill usd q2(115 mill før q2).
At de skal ut med så mye penger stopper vel utbytte mye denne gang selv om de hadde pengene på bok.
De sikrer seg mot forfall.
Restlånet langsiktig etter 2021 er 40 mill med fofall til 2024.
De har i q1 og q2 kjøpt 3 skip for levering juni og august.
Mulig de har en revolving credit her men fant ingenting annet enn langsiktige lån.
Ledelse i alle utenlandske selskaper har gode bonuser og lønn,dette er helt internasjonalt i alle selskaper,men det blir blåbærpenger nå.
Du få sikkert utbyttet q3 og q4 og hele 2022.
De hadde låne forpliktelse som sagt først.

Secured bank loans pr q2
Whithin 1 year 58.250 mill usd
In the second year 8,1 mill usd
In 3 and 4 year 33.247 mill usd
After fift year 0
Tot 100,2 mill usd (End of 2020 var total 128 mill usd)
Tot
Merk også:
Det skrapes flere skip enn de få som er nybygg og presset innen bulk er ekstremt og ratene kan ta helt av.
Lengre fartstid på skip grunnet miløhensyn drives skipene 18% saktere og lavere fuelkostnader og enda lengre fartstid fra a-b.
Dette gir enda færre skip og Kina boikotter Australia.Perfect storm.
Redigert 18.08.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
thypoon
18.08.2021 kl 19:31 3312

Det overbeviste meg ihvertfall! Her skal det handles mye mer.
Lim Gordon
18.08.2021 kl 19:56 3351

Men dette er jo bare pjatt, Realis, jeg forstår ikke hvorfor du kaster bort tiden på det! Det er ingen som skyr denne aksjen, den har jo steget 260% i år. Vi vet jo, fra langt tilbake, at Jin er en spekulasjonsaksje. Derfor er det ingen stor overraskelse når mange vil sikre seg etter siste stigning. Men gjemt er ikke glemt, den vil komme tilbake ganske snart, med det markedet som er, kanskje allerede i morgen. Jeg ser at både Star og Eagle går bra i US. Bulk shipping har vært gjennom tunge tider, da skal du ikke forvente at de slår til med kjempeutbytte kort tid etter at markedet stiger. Nei, hvis du ikke er fornøyd med Jin, finn noen andre å satse på, det er mange svært interessante i disse dager. Og hvem er egentlig interessert i shippingutbytte i tider som disse.
Realis
18.08.2021 kl 20:15 3301

Innlegget ditt er dessverre en lang tirade av forvirrelse.

Det fremgår av regnskapene for Q2 at selskapet har kortsiktige forpliktelser (=forfaller til betaling ila de neste 4 kvartaler) på usd 79,58 mill., og tilsvarende cash/fordringer/likvide midler på usd 127,76 mill., hvilket viser at selskapet overhodet ikke har finansielle bekymringer.

En illustrasjon: De 4 båtene de har kjøpt i første halvår har en samlet pris på ca. usd 42,6 millioner. Samtidig har selskapet balanseført usd 58 millioner i finansielle papirer (aksjer og obligasjoner). Man prioriterer altså videre spekulasjon fremfor å gi noe til aksjonærene.
bubby
18.08.2021 kl 20:23 3281

Signal Update Our system’s recommendation today is to SELL. The pattern finally received a confirmation because the prices crossed below the confirmation level which was at 12,75, and our valid average selling price stands now at 12,67.
tobbelobb
18.08.2021 kl 20:23 3277

Kjenner jeg begynner å bli litt lei av dine baissinger longs…nei jeg mener Realis , men har lært meg å ikke bli irritert av irriterende personer. Hvem har det best ? Den som er irriterende eller den som blir irritert :-) Så jeg sitter enda Long som en ekte Longer :-)
Du får holde på å hause i de aksjene du eier og ikke baisse de som du selv solgte og vil ha igjen til en lavere pris ….