Jin: veien videre
Etter dagens earnings call er det tydelig at ledelsen er blitt mer aksjonærvennlige
Følgende ble kommunisert.
Dagens utbytte er bare starten og man kan forvente seg flere fremover
De slutter supramaxene rundt 30K nå mot 25K i Juni (og 20k for Q2 totalt sett)
De to post-panamaxene som har ligget stuck med dårlige rater er nå frigitt og tilgjengelig i spot.
De har netto null gjeld nå og 21 skip. (22 i Oktober)
Det er ikke tegnet noen langtidskontrakter og dermed vil inntjeningen fremover bli enorm.
P/E for 2021 vil være under 1!!
Følgende ble kommunisert.
Dagens utbytte er bare starten og man kan forvente seg flere fremover
De slutter supramaxene rundt 30K nå mot 25K i Juni (og 20k for Q2 totalt sett)
De to post-panamaxene som har ligget stuck med dårlige rater er nå frigitt og tilgjengelig i spot.
De har netto null gjeld nå og 21 skip. (22 i Oktober)
Det er ikke tegnet noen langtidskontrakter og dermed vil inntjeningen fremover bli enorm.
P/E for 2021 vil være under 1!!
-
«
- 1
- 2 »
tobbelobb
17.08.2021 kl 13:59
5803
JIN - Nøkkelinformasjon knyttet til kontantutbyttet som skal betales av Jinhui Shipping and Transportation Limited
Utbyttebeløp: US $ 0,03 per aksje Deklarert valuta: US $ Siste dag inkludert rett: 27. august 2021 Dato: 30. august 2021 Rekorddato: 31. august 2021 Betalingsdato: 17. september 2021 eller senere 17. august 2021 Dato for godkjenning: 17. august 2021 Dette informasjon er underlagt opplysningskrav etter verdipapirhandelloven § 5-12.
Utbyttebeløp: US $ 0,03 per aksje Deklarert valuta: US $ Siste dag inkludert rett: 27. august 2021 Dato: 30. august 2021 Rekorddato: 31. august 2021 Betalingsdato: 17. september 2021 eller senere 17. august 2021 Dato for godkjenning: 17. august 2021 Dette informasjon er underlagt opplysningskrav etter verdipapirhandelloven § 5-12.
rolf_odd
17.08.2021 kl 14:14
5770
Tirsdag 17/8 stiger Baltic Dry-indeksen 1,4 prosent til 3.657 poeng, ifølge The Baltic Exchange
tankardjr
17.08.2021 kl 15:15
5675
Litt skuffet men ikke overrasket over at Finansavisen ikke nevner et ord om at jinhui går meget bra om dagen, ikke en kommentar selv når de slipper tall. Jeg vet at Trygve Hegnar har lagt opp til at finansavisen skal være et kritisk økonomisk mediahus, men det er allikevel litt merkelig at det er bare negative nyheter om jinhui som slår Ann i desken. Det fremstår mer og mer som en klikkbait nettsted Finansavisen nå. Vekk er det med litt tyngre analyser og nøkkeltall fra pressen som hadde skolert leserne til å gjøre gode valg og ikke minst forstå verdien av en aksje. Jeg vet at timelønnen er høy i Norge men det er noe galt når man for endte gang må gå inn på et forum for å få tall og analyser. Vel vi får holde ut litt til på forumet her da...
mithra
17.08.2021 kl 15:38
5624
Ikke gjør dem urett Tankard, - de hadde en fin overskrift i dag; " Nær firedobling av inntektene"
tobbelobb
17.08.2021 kl 16:07
5556
Tall og analyser kommer nok …Når det spås himmelhøye aksjekurser så er det på tide å selge
Motsatt strategi funker år etter år :-)
Kommer det død og fordervelse analyse : kjøp
Se volum og se interesse….
Motsatt strategi funker år etter år :-)
Kommer det død og fordervelse analyse : kjøp
Se volum og se interesse….
Lim Gordon
17.08.2021 kl 16:09
5554
"NÆR FIRDOBLING AV INNTEKTENE
Jinhui Shipping and Transportation hadde i andre kvartal inntekter på 31,9 millioner dollar, opp fra 8,5 millioner i samme periode i fjor.
Resultatet før skatt endte i perioden på 85,7 millioner dollar, og inkluderte tilbakeføringer av tapsavsetninger på 65,5 millioner. I andre kvartal 2020 endte resultatet på minus 5,3 millioner dollar.
Jinhui påpeker i rapporten at det forbedrede resultatet i hovedsak var et resultat av sterkere fraktrater, og at markedet støttes av en sterk lastestrøm som overgår fartøyforsyningen.
«Økningen i den globale handelen med stål og jernmalm, soyabønner og andre landbruksvarer har drevet fraktratene opp i 2021», heter det.
Styret i Jinhui har besluttet å utbetale et utbytte på 0,03 dollar pr. aksje for andre kvartal."
Jinhui Shipping and Transportation hadde i andre kvartal inntekter på 31,9 millioner dollar, opp fra 8,5 millioner i samme periode i fjor.
Resultatet før skatt endte i perioden på 85,7 millioner dollar, og inkluderte tilbakeføringer av tapsavsetninger på 65,5 millioner. I andre kvartal 2020 endte resultatet på minus 5,3 millioner dollar.
Jinhui påpeker i rapporten at det forbedrede resultatet i hovedsak var et resultat av sterkere fraktrater, og at markedet støttes av en sterk lastestrøm som overgår fartøyforsyningen.
«Økningen i den globale handelen med stål og jernmalm, soyabønner og andre landbruksvarer har drevet fraktratene opp i 2021», heter det.
Styret i Jinhui har besluttet å utbetale et utbytte på 0,03 dollar pr. aksje for andre kvartal."
Rasken123
17.08.2021 kl 16:34
5491
Kjøpte denne på litt over 11 kr for 3 år siden (115k), da var det en større investor som gikk inn og hadde stor tro på jin. Jeg solgte den på 3,50; i juni i fjor og jobbet meg opp igjen i KOA og AOW.. Men eide den også i 2006 med en inngang på 12(180k), solgte den på 30, men ca. 1 år etter "landet" den på ath på rett under 80 kroner. Det kan i lange perioder være mindre omsetning i denne en i ei pølsebu på Finnmarksvidda. Historie er historie og det blir man ikke rik av, men lykke til dere som er inne, håper den strekker seg høyt opp og at dere sitter lenge.
Veien videre blir og laste opp flere aksjer.
Her skal ikke en aksje selges på lenge.
Kjøpte mere i dag på dippen på slutt.
Så mange positive drivere i res og aksjen ser attraktiv ut som bare det.
Her skal ikke en aksje selges på lenge.
Kjøpte mere i dag på dippen på slutt.
Så mange positive drivere i res og aksjen ser attraktiv ut som bare det.
noprofit
17.08.2021 kl 17:56
5349
Situasjonen nå er en helt annen enn for 3 år siden, d viktigste er at ratene er dobbelt så høye som da.
Og når du tenker deg at den siste halvparten da er ren profittjag sammenligner 3 år tilbake hvor JIN stod i 12-13 på d meste så sier d hvor mye aksjen r underpriset.
Og når du tenker deg at den siste halvparten da er ren profittjag sammenligner 3 år tilbake hvor JIN stod i 12-13 på d meste så sier d hvor mye aksjen r underpriset.
SuMay
17.08.2021 kl 17:58
5345
Enig i det, har hatt flere dager/uker med positiv kursutvikling. I dag var det sell the news da mesteparten allerede var priset inn. Ingen vet hva som skjer med ratene, men en ting er sikkert, holder de seg som dette er ikke mye priset inn enda.
Vi vet at selskapet (fremdeles) er kraftig underpriset på inntjening og assets. Det spennende i dag var om det ble utdelt (mer enn et symbolsk) utbytte og eventuelle signaler om fremtidig utbytte. Jeg hadde ikke anledning til å følge presentasjonen idag, men oppfatter utfra trådstarters innlegg at dette utbyttet er det første av flere. Da faller mye av grunnen til den store kursrabatten sammenlignet med peers bort. Det vi nå ser er betydelig utskiftning av aksjeeiere i en stigende trend. Tippe på tall er selvsagt alltid usikkert, men kursen bør gå til 15-20 i tiden frem til q3.
Redigert 17.08.2021 kl 18:37
Du må logge inn for å svare
Les hva de skriver:
Gearing ratio mot gjeld.
Nettogjelden droppet under Zero mot cash og likviditetsinnskudd 31.06.2021.
Nybygg er få i flere år og skraping /demand fortsetter.
Det er ventet sterk etterspørsel videre i flere år.
2 panmax de eier som har sittet kullfast er igjen fritatt og klar for frakt på spotrater.
Lurer på hva som skjer før q3,det blir sterke tall det er sikkert,og de er som de skriver netto gjeldfri.
Spørsmål,er aksjen gratis?
Spørsmål 2 er aksjen gratis med store skipsverdier?
Såørsmål 3 Gratis med forward verdier i flere år med ekstreme inntekter?
Har ikke sett på makan.
Gearing ratio mot gjeld.
Nettogjelden droppet under Zero mot cash og likviditetsinnskudd 31.06.2021.
Nybygg er få i flere år og skraping /demand fortsetter.
Det er ventet sterk etterspørsel videre i flere år.
2 panmax de eier som har sittet kullfast er igjen fritatt og klar for frakt på spotrater.
Lurer på hva som skjer før q3,det blir sterke tall det er sikkert,og de er som de skriver netto gjeldfri.
Spørsmål,er aksjen gratis?
Spørsmål 2 er aksjen gratis med store skipsverdier?
Såørsmål 3 Gratis med forward verdier i flere år med ekstreme inntekter?
Har ikke sett på makan.
Redigert 17.08.2021 kl 20:45
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
18.08.2021 kl 08:10
4834
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/17/7720860/opptur-for-jinhui
Ligger jo litt her da :-)
E-24 har ikke nevnt en dritt.....
Ligger jo litt her da :-)
E-24 har ikke nevnt en dritt.....
bulkinvest
18.08.2021 kl 08:44
4763
Ser på resultatet til Belships at de har låst 87 % av flåten til rater på 22800 dollar pr dag i 3. kvartal, Jinhui vil sikkert oppnå rundt 30000+. Er jo menigsløst å selge aksjen nå etter mitt syn!
Lim Gordon
18.08.2021 kl 08:50
4744
Det er nok prisen de må betale for nye skip, bankene vil ha sikkerhet! Norske redere har en lang historie med høy gjeld og dårlig sikkerhet, med et svært dårlig resultat.
noprofit
18.08.2021 kl 09:00
4697
Ser fra Finansavisen at JIN hadde ca dobbelt så mange skip.
Det Hong Kong-baserte rederiet Jinhui Shipping and Transportation har slitt tungt siden den forrige tørrlasttoppen tilbake i 2012/2013. Siden den gang er flåten omtrent halvert og selskapet har tatt store tap.
Stemmer dette???
Kan ikke huske at de har hatt 40 skip.
Det Hong Kong-baserte rederiet Jinhui Shipping and Transportation har slitt tungt siden den forrige tørrlasttoppen tilbake i 2012/2013. Siden den gang er flåten omtrent halvert og selskapet har tatt store tap.
Stemmer dette???
Kan ikke huske at de har hatt 40 skip.
bulkinvest
18.08.2021 kl 09:11
4681
Du finner alt om skip og hvor mange de har på hjemmesiden deres 21 skip pr dags dato, forøvrig det bulkselskap som klarte seg best siden 2013.
Lim Gordon
18.08.2021 kl 09:18
4643
Det stemmer. De startet opp, på OB, i 1994 med en stor nybygget flåte, og flere kom etter hvert. De lærte vel at det var svært dårlig business. Mange norske redere lærte aldri det, og ble tomhendte.
tobbelobb
18.08.2021 kl 11:50
4434
Her trykker jeg "liker" :-)
Asia fortsetter oppturen i dag også, På Breamer er jo skjermen full av + i alle segmenter, så dagens BDI blir nok super :-)
Supramax TCT Index Point 3841.24 +38.77
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 30725 +246
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 34036 +195
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 27006 +431
Asia fortsetter oppturen i dag også, På Breamer er jo skjermen full av + i alle segmenter, så dagens BDI blir nok super :-)
Supramax TCT Index Point 3841.24 +38.77
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 30725 +246
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 34036 +195
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 27006 +431
Natt1369
18.08.2021 kl 12:17
4393
Da markedet var på topp i 2007-2008, så hadde Jinhui 21 skip, og aksjen endte på 86 kr. 😎
Nå er gjelden lavere, og vi har snart 23 skip.
Belfri ventes å ankomme kina 5. september, Tai Hawk lar ennå vente på seg, men det står at den skal overleveres juli/august.
Nå er gjelden lavere, og vi har snart 23 skip.
Belfri ventes å ankomme kina 5. september, Tai Hawk lar ennå vente på seg, men det står at den skal overleveres juli/august.
Redigert 18.08.2021 kl 12:20
Du må logge inn for å svare
Flåten er 3-4 ganger mere verdt enn lånet,gearing casch er over lånet.
De tjener cash så det spruter,MC 1,4 mrd,wow.
Står ratene seg til neste år skal den sikkert opp minst 3-4 ganger.
De tjener cash så det spruter,MC 1,4 mrd,wow.
Står ratene seg til neste år skal den sikkert opp minst 3-4 ganger.
ÆreVære
18.08.2021 kl 13:27
4280
Hvorfor selger folk unna og ikke holder når det i tillegg kommer utbytte? Er det tradere, roboter er folk med høydesyken?
Skal vi ned i 9-10 kroner igjen før det skjer noe igjen, litt merkelige om så skjer når de fremviser gode tall og 3 artikler i FA
Skal vi ned i 9-10 kroner igjen før det skjer noe igjen, litt merkelige om så skjer når de fremviser gode tall og 3 artikler i FA
Redigert 18.08.2021 kl 13:30
Du må logge inn for å svare
thypoon
18.08.2021 kl 13:44
4243
Slapp av, Jin kommer som en kule snart. Litt konsolidering i aksjen mens det fundamentale bare styrker seg. Last opp på muligheten!
bubby
18.08.2021 kl 14:23
4183
Vi kommer til å se 9-10 tallet om ikke så lenge. Det kommer sikkert en børs korreksjon om ikke så lenge som drar med seg JIN til 9-10. Dere kan kalle den konsolidering men sånn man tjener penger på børsen. JIN kommer til å stige til nye høyder men først ned til 9-10.
Redigert 18.08.2021 kl 14:24
Du må logge inn for å svare
tankardjr
18.08.2021 kl 14:24
4182
Hvis man ser på ratene for Q3 på bdi så ser man at det foreløpig ligger ann til minst 10 000 dollar mer i snitt for Q3 enn Q2. Dessuten så ligger Supramax bdi på nesten 35 000 dollar i dag. Hva jinhui får spiller ingen rolle. De lå på ca 20 tusen for Q2 og hvis Q3 holder seg på disse nivåene vil jinhui få 30 000 dollar pr skip. I tillegg så får vi effekten av de 2 Panamaxene som slår inn i Q3 pluss 1 nytt supra skip. Da vil jeg anslå at revenue vil ligge mellom 70 til 80 millioner dollar for Q3 og da er det ingen oppskrivninger men ren profitt. Da snakker vi ca 7 kr i ren profitt pr aksje på et jævla kvartal. Det kaller jeg deepfuckingvalue...
tobbelobb
18.08.2021 kl 14:37
4145
Det står på min gule post it lapp også Tankardjr.....At JIN faller nå er for min tankegang helt spinnvilt......Det er jo bare å handle, selv er jeg blakk :-) No cash left
bulkinvest
18.08.2021 kl 16:29
4015
kjøper i dag og vet at det har aldrig vært mere forventning til kursøkning enn det er nå, så får de som håper på nedgang i kursen bare vente på dårligere marked om to-tre år.
bubby
18.08.2021 kl 16:51
3958
Vi får mulighet til å laste opp igjen på 9-10 om ikke så lenge. Kjøper da igjen. Har solgt mine til kurs 13,70 i går.
Thegoldenone
18.08.2021 kl 17:44
3890
Tror dere har for kortsiktig fokus. Varer denne sykelen i 3-4 år vil kursen gå drastisk opp. Men det vil være dager og uker der kursutviklingen ikke gir mening i forhold til rater osv.. men da er det bare å øke på hvis du tror på supersykel. Ikke bry deg om ulogiske korsiktige kurssvingninger.
Realis
18.08.2021 kl 18:34
3811
Det kommer ikke utbytte, det kommer smuler. Smulene til 109.259.000 aksjeeiere koster selskapet (usd 0,03 x 109259000) = usd 3,278 mill., mens Thomas & Frankie alene stikker av med usd 1,941 millioner bare i bonuser, lønna kommer formodentlig i tillegg. Overskuddet fra driften før oppskrivninger var på usd 20-21 millioner - selskapet kunne ha delt ut 10 cent pr. aksje i utbytte og likevel beholdt nesten 50% av kvartalets overskudd.
Så det er nok ikke høydesyke. Heller ikke "tradere", og jeg er sikker på at selv roboter skyr denne aksjen. Når den trosser et sjeldent godt marked og likevel synker skyldes det snarere at mange nok ser forskjell på nettopp smuler og penger.
Så det er nok ikke høydesyke. Heller ikke "tradere", og jeg er sikker på at selv roboter skyr denne aksjen. Når den trosser et sjeldent godt marked og likevel synker skyldes det snarere at mange nok ser forskjell på nettopp smuler og penger.
Siste utbytte i JIN var 0.023 USD det er lite hvis utbytte kunne hvert 0,100 USD
De betaler ned 57 mill usd på hovedforfall langsiktig lån som er rest 100 mill usd q2(115 mill før q2).
At de skal ut med så mye penger stopper vel utbytte mye denne gang selv om de hadde pengene på bok.
De sikrer seg mot forfall.
Restlånet langsiktig etter 2021 er 40 mill med fofall til 2024.
De har i q1 og q2 kjøpt 3 skip for levering juni og august.
Mulig de har en revolving credit her men fant ingenting annet enn langsiktige lån.
Ledelse i alle utenlandske selskaper har gode bonuser og lønn,dette er helt internasjonalt i alle selskaper,men det blir blåbærpenger nå.
Du få sikkert utbyttet q3 og q4 og hele 2022.
De hadde låne forpliktelse som sagt først.
Secured bank loans pr q2
Whithin 1 year 58.250 mill usd
In the second year 8,1 mill usd
In 3 and 4 year 33.247 mill usd
After fift year 0
Tot 100,2 mill usd (End of 2020 var total 128 mill usd)
Tot
Merk også:
Det skrapes flere skip enn de få som er nybygg og presset innen bulk er ekstremt og ratene kan ta helt av.
Lengre fartstid på skip grunnet miløhensyn drives skipene 18% saktere og lavere fuelkostnader og enda lengre fartstid fra a-b.
Dette gir enda færre skip og Kina boikotter Australia.Perfect storm.
At de skal ut med så mye penger stopper vel utbytte mye denne gang selv om de hadde pengene på bok.
De sikrer seg mot forfall.
Restlånet langsiktig etter 2021 er 40 mill med fofall til 2024.
De har i q1 og q2 kjøpt 3 skip for levering juni og august.
Mulig de har en revolving credit her men fant ingenting annet enn langsiktige lån.
Ledelse i alle utenlandske selskaper har gode bonuser og lønn,dette er helt internasjonalt i alle selskaper,men det blir blåbærpenger nå.
Du få sikkert utbyttet q3 og q4 og hele 2022.
De hadde låne forpliktelse som sagt først.
Secured bank loans pr q2
Whithin 1 year 58.250 mill usd
In the second year 8,1 mill usd
In 3 and 4 year 33.247 mill usd
After fift year 0
Tot 100,2 mill usd (End of 2020 var total 128 mill usd)
Tot
Merk også:
Det skrapes flere skip enn de få som er nybygg og presset innen bulk er ekstremt og ratene kan ta helt av.
Lengre fartstid på skip grunnet miløhensyn drives skipene 18% saktere og lavere fuelkostnader og enda lengre fartstid fra a-b.
Dette gir enda færre skip og Kina boikotter Australia.Perfect storm.
Redigert 18.08.2021 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
18.08.2021 kl 19:56
3735
Men dette er jo bare pjatt, Realis, jeg forstår ikke hvorfor du kaster bort tiden på det! Det er ingen som skyr denne aksjen, den har jo steget 260% i år. Vi vet jo, fra langt tilbake, at Jin er en spekulasjonsaksje. Derfor er det ingen stor overraskelse når mange vil sikre seg etter siste stigning. Men gjemt er ikke glemt, den vil komme tilbake ganske snart, med det markedet som er, kanskje allerede i morgen. Jeg ser at både Star og Eagle går bra i US. Bulk shipping har vært gjennom tunge tider, da skal du ikke forvente at de slår til med kjempeutbytte kort tid etter at markedet stiger. Nei, hvis du ikke er fornøyd med Jin, finn noen andre å satse på, det er mange svært interessante i disse dager. Og hvem er egentlig interessert i shippingutbytte i tider som disse.
Realis
18.08.2021 kl 20:15
3685
Innlegget ditt er dessverre en lang tirade av forvirrelse.
Det fremgår av regnskapene for Q2 at selskapet har kortsiktige forpliktelser (=forfaller til betaling ila de neste 4 kvartaler) på usd 79,58 mill., og tilsvarende cash/fordringer/likvide midler på usd 127,76 mill., hvilket viser at selskapet overhodet ikke har finansielle bekymringer.
En illustrasjon: De 4 båtene de har kjøpt i første halvår har en samlet pris på ca. usd 42,6 millioner. Samtidig har selskapet balanseført usd 58 millioner i finansielle papirer (aksjer og obligasjoner). Man prioriterer altså videre spekulasjon fremfor å gi noe til aksjonærene.
Det fremgår av regnskapene for Q2 at selskapet har kortsiktige forpliktelser (=forfaller til betaling ila de neste 4 kvartaler) på usd 79,58 mill., og tilsvarende cash/fordringer/likvide midler på usd 127,76 mill., hvilket viser at selskapet overhodet ikke har finansielle bekymringer.
En illustrasjon: De 4 båtene de har kjøpt i første halvår har en samlet pris på ca. usd 42,6 millioner. Samtidig har selskapet balanseført usd 58 millioner i finansielle papirer (aksjer og obligasjoner). Man prioriterer altså videre spekulasjon fremfor å gi noe til aksjonærene.
bubby
18.08.2021 kl 20:23
3665
Signal Update Our system’s recommendation today is to SELL. The pattern finally received a confirmation because the prices crossed below the confirmation level which was at 12,75, and our valid average selling price stands now at 12,67.
tobbelobb
18.08.2021 kl 20:23
3661
Kjenner jeg begynner å bli litt lei av dine baissinger longs…nei jeg mener Realis , men har lært meg å ikke bli irritert av irriterende personer. Hvem har det best ? Den som er irriterende eller den som blir irritert :-) Så jeg sitter enda Long som en ekte Longer :-)
Du får holde på å hause i de aksjene du eier og ikke baisse de som du selv solgte og vil ha igjen til en lavere pris ….
Du får holde på å hause i de aksjene du eier og ikke baisse de som du selv solgte og vil ha igjen til en lavere pris ….
Realis
18.08.2021 kl 20:49
5835
Vel, tommelopp, dette er et aksjeforum. Som av og til høres ut som et ekkokammer, med eksisterende aksjonærer i tilstand av konstant eufori. Hva må en tilfeldig besøkende på utkikk etter en kjøpsmulighet tenke? Skal man ikke, i et slikt forum, levere både for og imot?
Eller tror du, som en del andre her, at forumet er et middel for de av oss som alt sitter på beholdninger i aksjen til å øke verdiene?
Eller tror du, som en del andre her, at forumet er et middel for de av oss som alt sitter på beholdninger i aksjen til å øke verdiene?
mithra
18.08.2021 kl 22:08
5733
Ingen meglere har ennå sluppet noen analyser.
Derfor har jeg selv forsøkt å beregne resultatene for 2. H 2021.
Basert på tallene jeg får , er mitt nye 6 måneders kursmål NOK 23,50
Så blir det spennende å sammenligne ettersom analysene fra meglerfirmaene blir kjent.
Hva er vurderingene her på tråden ??
Derfor har jeg selv forsøkt å beregne resultatene for 2. H 2021.
Basert på tallene jeg får , er mitt nye 6 måneders kursmål NOK 23,50
Så blir det spennende å sammenligne ettersom analysene fra meglerfirmaene blir kjent.
Hva er vurderingene her på tråden ??
Natt1369
18.08.2021 kl 22:44
5664
Så flott at du sier det, for tidligere når du har kommet med slikt, har det motsatte skjedd. Flott kjøpsanledning! 😎
sjakknøtt
18.08.2021 kl 23:04
5618
Tørrlastmarkedet er veldig "hot" nå. Dagens ukerapport fra Fearnleys bekrefter dette - Link: https://fearnpulse.com/
Jinhui med alle sine 21 skip i spot markedet (19 Supramax skip og 2 Panmax skip, i tillegg får de levert ett supramax skip i oktober.)
Det er helt klart at Q 3 vil bli langt bedre enn Q 2. Bokført egenkapital etter Q2 er nær kr 27 per aksje.
Flåteveksten er den laveste på mange år. Frihandelsavtalen for Asia (stillehavsområdet), som ble innført høsten 2020, er spesielt gunstig for handysize og supramax skip, da de kan anløpe de fleste havner i området.
I dette sterke tørrlast marked og med en underpriset Jinhui aksje, så blir det ikke aktuelt å selge mine aksjer her, - trolig vil jeg heller vurdere å øke.
Jinhui med alle sine 21 skip i spot markedet (19 Supramax skip og 2 Panmax skip, i tillegg får de levert ett supramax skip i oktober.)
Det er helt klart at Q 3 vil bli langt bedre enn Q 2. Bokført egenkapital etter Q2 er nær kr 27 per aksje.
Flåteveksten er den laveste på mange år. Frihandelsavtalen for Asia (stillehavsområdet), som ble innført høsten 2020, er spesielt gunstig for handysize og supramax skip, da de kan anløpe de fleste havner i området.
I dette sterke tørrlast marked og med en underpriset Jinhui aksje, så blir det ikke aktuelt å selge mine aksjer her, - trolig vil jeg heller vurdere å øke.
bulkinvest
18.08.2021 kl 23:09
5598
En del av de som mener kursen skal ned finner på en masse argumenter som ikke har rot i virkeligheten, så vis man skal være opplysende for å få kursen ned sliter en maks med å finne gode grunnet til det(har forøvrig bare sett meningsløse kommentaren)
Alt tyder på oppgang, bortsett fra en kraftig børskorreksjon!
Alt tyder på oppgang, bortsett fra en kraftig børskorreksjon!
Sølvbuen
18.08.2021 kl 23:36
5544
Stikkordet her nå er Intrisinic value av aksjen ? Hørs fint ut, men hva kan det tenkes å være gitt nåværende status og marked neste 12-24 mndr ? Q2 resultatet slik jeg forstår tallene uten oppskrivninger viser ca 20 mill usd i kontantoverskudd, hvis jeg forstår tallene riktig. Dette er da ut fra realisert rate pr q2. Det vi vet er at Q3 blir bedre og man kan ut fra terminmarkedet allerede si hva tallene blir neste 6-12 mndr fordi man kan låse rater allerede nå, ref hva Belship gjør. jinhui går mer spot og det tror jeg kan være riktig og mer spennende for oss aksjonærer i jinhui. Markedet er i stadig forbedring eller contango tror jeg det benevnes. Mao. blir det for konseervativt og mulitiplisere de 20 mill usd med 4 for å beregne neste 12 mndr kontantbaserte inntjening. Vi snakker kanskje 80-100 mill usd neste 12 mndr. Dvs rundt nær 1 mrd NOK i kontantbasert inntjening. Så kommer verdi endringer i balansen i tillegg/reduksjon. I mitt hode ser dette aldeles positivt ut og jeg tenker at det må innebære fort regnet 8-10 kroner pr aksje i Earnings ? multiplisert med 3-5 gir dette raskt en verdi på 30-50 kroner per aksje - Intrisinic Value ?
Mao. å kjøpe aksjer nå er som å plukke Coins på gaten ! Slik ser jeg dette og mener vi har historikken på vår side, dette skjedd nemlig i 2003-08 ! 50 - 100 kroner per aksje kan bli utfallet hvis det vi nå ser er en Supersyklus, typ 20-tallet etter spanskesyken, 50-60 tallet etter krigen osv.
Jeg er bare positiv, nå. Can't help it :-)
Mao. å kjøpe aksjer nå er som å plukke Coins på gaten ! Slik ser jeg dette og mener vi har historikken på vår side, dette skjedd nemlig i 2003-08 ! 50 - 100 kroner per aksje kan bli utfallet hvis det vi nå ser er en Supersyklus, typ 20-tallet etter spanskesyken, 50-60 tallet etter krigen osv.
Jeg er bare positiv, nå. Can't help it :-)
tankardjr
19.08.2021 kl 01:42
5454
Er nok ikke riktig du må ta med renteinntekter og inntekter på parkeringshus etc kalt other incomes. Ser ingen grunn for at de ikke skal tjene penger på lånet de ga andre redere for eksempel i q3. Du så ikke på 6 måneders regnskapstallene der var kontant overskuddet 18 millioner USD. Vi må snakke kvartalet. Inntekter fra drift av skip var 32 millioner USD for 3 måneder. Regner vi litt hardt så sier vi 10 000 dollar i break Even med adm kostnader da vil rater på 30 000 dollar bedre overskuddet med det dobbelte av i dag. Historisk så har ikke nemlig jinhui greid å få overskudd på driften før 10 tusen dollar pr skip selv om de sier den er bare på 8 tusen dollar det er nok fordi de ikke regner med adm kostnader bare skip fuel mannskap og lån pluss renter. Det er alltid noe mer som tilfaller for eksempel ekstra reparasjoner eller installasjon av imo tiltak. Derfor så er en bedring av rater fra 20 til 30 tusen dollar fra q3 såpass positivt at de tallene må bli ekstremt bra
tankardjr
19.08.2021 kl 02:08
5435
Hvis vi ser enda lengre frem i tid så vil skips verdiene øke enda mer. Men vi ser nok ikke oppskrivninger mer med det første er mitt tips. Markedet av tørrbulk skip skal stabiliseres igjen men jeg ser ikke at det skjer igjen før tidligst 2024 eller 2025 når det gjelder å få nye skip på vannet. Spørsmålet blir heller om markedet holder seg med skipene som allerede er på vannet og det er det jeg har trua på. Det blir et vakum i 2 til 3 år nå men ratene kan falle selvfølgelig men de vil ikke kollapse. I tillegg kommer det nye miljøkrav på skip som gjør forvirringen komplett for rederne og de gamle skipene på 30 år blir skrapet. Har man på seg de langsiktige brillene så kan man tjene masse på disse aksjene nå det handler egentlig bare om når man velger å ta profitt
Unnskyld meg men leverer ikke Jin bedre enn et vist omtalt containerselskap med mc 11 mrd,og jin vil levere bedre fremover???
Sjekk selv.
Total revenues of USD 68.8 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 54.9 million).
· EBITDA of USD 31.9 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 22.3 million).
· Net profit of USD 12.0 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 3.5 million).
· Utilization of 96.9% in Q2 2021 (Q1 2021: 99.2%).
Les net profit usd 12 mill usd!!!??
Sånn går dagan.
Sjekk selv.
Total revenues of USD 68.8 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 54.9 million).
· EBITDA of USD 31.9 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 22.3 million).
· Net profit of USD 12.0 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 3.5 million).
· Utilization of 96.9% in Q2 2021 (Q1 2021: 99.2%).
Les net profit usd 12 mill usd!!!??
Sånn går dagan.
Redigert 19.08.2021 kl 08:49
Du må logge inn for å svare
skvisen
19.08.2021 kl 09:03
5252
Viktig poeng det Tankardjr. På presentasjonen ble det nevnt att det nå sluttes på 30K +. For Q2 var dette under 20K. Som du sier med brake even på 10K så vil bunnlinja doble seg. Tar vi også med att nå er alle skip i drift kan vi regne med netto resultat øker med 120% ett stykke ut i Q3.
-
«
- 1
- 2 »