AZT på det jevne

JosefK
AZT 19.08.2021 kl 11:40 22149


Verdens morsomste aksje kom inn med halvert omsetning fra forrige Q. Men er fremdeles innenfor det jeg forventet. Jeg hadde en feeling om at det ville bli fasit etter at Q1 slo til med jackpot i nesten alle sammenhenger. Mot fjoråret en nedgang på ca 36%, Q2’20 var da også eksepsjonelt høyt.

Alt i alt er dette helt innenfor hva jeg så for meg. Det er Q3/4 jeg ser på som høydepunkt for året, noe den oppdaterte guidingen også understreker. I snitt ser de altså for seg ca 30 mnok/Q i omsetning.

Omsetning til side, jeg er mer opptatt av performance. Over 14 mill i operational cashflow er bra og i snitt så ligger OC på ca 1,55 mill per uke de første seks månedene. Til sammenligning lå det på ca 1 mill per uke for fjoråret.

Segmentene har litt snev av hvileskjær, med vaksineprodusentene som prioriterer lisensproduksjon, coronapause i India osv. men det tror jeg kommer i de neste kvartalene. Morsomt at Russland nevnes. Er det Gamelaya som står bak? Jeg må innrømme at hjernen gikk litt i høygir da jeg hørte det. Morsomt også at protein produksjon dras fram. Som jeg har vært inne på ved fler anledninger så har Boehringer Ingelheim en sterk posisjon og var involvert i de studiene som jethro nevnte. I tillegg er jeg nokså sikker på at BI er en av de største kjøperne av SAN.

Alt i alt så synes jeg ting utvikler seg som forventet. Jeg er omtrent bombesikker på at den oppdaterte guidingen er konservativ (som vanlig) og at realistisk kan det dreie seg om mye mer ved full klaff. Og så fastholder jethro at de kommer med fler produkter og at det blir oppkjøp innenfor tidligere kommuniserte rammer.

Verdens mest spennende aksje tar et hvileskjær på vei mot nye høyder tror nå jeg. Jethro høres litt ut som en guttunge igjen og da vet jeg at det er noe på gang.




rischioso
24.08.2021 kl 00:52 4538

RE - Desverre deler jeg ikke ditt syn på at vaksinene vil gjøre testing mindre nødvendig. Ikke enda men det kan vi kjegle om.

* I begynnelsen før vaksineringen startet og frem til at vaksineringen kom godt i gang fikk vi peaken som virker å ha blitt optimalisert i Q1. Etter dette har vaksineringen tatt av og testing redusert tilsvarende noe vi for øvrig så konturene av nå under Q2 presentasjonen hvor leveransen til testing var gått ned med 4,5m. Dette er jo naturlig når flere og flere er vaksinert for hvorfor skulle vaksinerte personer ha noen interesse av å teste seg i tide og utide når de etter vaksinering har en mye mindre sjanse for å bli syke? MAO, før vaksineringen så var veldig mange på alerten og testet seg i tide og utide bare ved små antydninger på forkjølelsessymptomer og/eller om de fikk vite at de hadde vært sammen med andre som påviste smitte alternativt at de hadde vært på reise. Nå og etter at de ble vaksinert så har de fleste vaksinerte kastet munnbindet hvor testing ikke lengre er tema om du har vært på reise i inn eller utland for som vaksinert er man innehaver av et corona pass (med forbehold om at du ikke virkelig føler deg syk) - litt misforstått nettopp fordi munnbindet er primært til for å unngå å (dråpe) smitte andre mer enn for å beskytte seg selv da munnbindet dekker kun munn og nese og ikke øyne - uansett, det bare forsterker det jeg ønsker å formidle at vaksinerte føler en form for (falsk) trygghet og derfor skal det mye mer til før de går å tester seg enn om de ikke var vaksinerte.

Jeg som er uvaksinert blir ikke lite oppgitt av dette i det daglige da jeg er en av få som fortsatt bruker munnbind - Paradokset er at jeg som uvaksinert ønsker å beskytte andre mot å bli smittet ved å bruke munnbind og ved å holde avstand, mens de som er vaksinert tenker kun på seg selv når de kaster munnbindet og har glemt avstandsbiten for de føler seg beskyttet og dette igjen forsterkes av at myndighetene har lempet på munnbind -og avstandskravet ...

Så ja - det er ikke til å komme i fra at testingen er på god veg ned - hvor mye gjenstår og se men vi vil nok kunne forvente en gradvis videre nedgang i leveransene til testing hvor det er lite sannsynlig at den organiske veksten vil balansere ut det avviket verken i det korte eller mellomlange bildet basert på det vi kjenner til i dag og av samme grunn ville heller ikke selskapet øke guidingen fremover - en ting er å være uenig med meg i dette, men da er det ikke til å komme i fra at du også er uenig i selskapets syn på det samme ...
Redigert 24.08.2021 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
bj111
24.08.2021 kl 02:13 4795

Jepp veldig uenig med deg og passe uenig med Jerhro Holter når det er snakk on covid-19 pandemiene Test kapasiteten er sprengt i flere byer as we speak og det avdekkes fler og fler smittede ikke kun i Norge. Dette er lett tilgjengelig informasjon

Får håpe du finner du finner din inngang i aksjen et sted. Vet du vil benekte at du jakter inngang men dette har de fleste sett før. Du styrer helt naturlig nok unna det faktum at AZT må tjene noen gode penger resten av 2021 for å nå målet og når det da ikke er på tester så er det enda større grunn til optimisme eller mener du den guidingen er feil fordi den ikke passer din agenda pr nå? Jerhro hverken reduserte eller økte guiding fremover da han kun guidet for 2021 og kommer med guiding for fremtiden senere. At du konkluderer med at det blir fallende resultater har du ikke noe grunnlag for. Når resten av året skal levere mindre fra tester som du hevder så må veksten komme et annet sted. Du snakker da imot deg selv.


Slettet bruker
24.08.2021 kl 11:05 4583

Ser ut som Rischioso får rett ang. Kurs-kollapsen..
Da da er det bare å prøve å treffe nærmest mulig bunnen før den begynner å bevege seg opp igjen.. Noen synspunkter på bunn??
Jeg kommer til å omrokkere litt på andre aksjeposter, slik at det blir ytterligere økning i AZT.. (som den eneste aksjen jeg faktisk aldri har solgt)..
Redigert 24.08.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Grunnpilar
24.08.2021 kl 12:43 4650

75, om alt det positive vi ser for oss i år ikke slår til, og vi kommer på rundt 120mill som guidet mhp tekst/tall. Teknisk omtrent det samme.
CPH11
24.08.2021 kl 14:14 4537

Smittetryk siger ingenting om antal test. Vaccinerede testes nærmest ikke i EU.
Når Azt skriver at det aftager, er det ikke noget de tror. Det er noget de ved. Det har de helt sikkert fået indikationer på fra kunder.
bj111
24.08.2021 kl 16:26 4407

Ok så vet de det til tross for at smitten er stigende og blant vaksinerte. Undres hvordan de registrerer smittede uten test men samme det.
I så tilfellet vet de og at inntektene fra andre områder vil øke inneværende år. Det er i grunn langt mer interessant og særlig ettersom de vet at en kunde inn er en kunde som blir der ref. tidligere presentasjon. Ikke noe er bedre enn at inntektene kommer fra andre steder enn tester. Det er jo bare vakkert.
rischioso
24.08.2021 kl 18:18 4277

Noterer meg at forum testekspertene fortsetter å spy ut irrelevante artikler om diverse lokale testinger som er som en dråpe i havet og det på tross at selskapet selv mener at testingen er på veg ned og det samme viser talla når det kommer til test leveranser som var ned 4,5m bare det siste kvartalet (Q2 - april, mai og juni). Av samme grunn ville ikke selskapet høyne guidingen fremover ...

Hva sier så de virkelige ekspertene?

Jo, de sier følgende;

Why COVID-19 Testing Is Down and What It Means

https://health.clevelandclinic.org/why-covid-19-testing-is-down-and-what-it-means/#:~:text=Why%20are%20COVID-19%20test%20numbers%20dropping%3F%20The%20drop,is%20that%20there%20are%20fewer%20patients%20with%20COVID-19.%E2%80%9D
Redigert 24.08.2021 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
24.08.2021 kl 18:28 4253

Jeg vet ikke hva resten av forumet mener, men personlig begynner jeg å bli lei denne barnehage diskusjonen om antall tester…akkurat som om fremtiden til AZT står og faller på det…Foreslår heller at dere som debatterer det hører på Q2 presentasjon og hva JosefK skriver om fremtiden. Her ligger nemlig nøklene til AZTs fremtid.
rischioso
24.08.2021 kl 19:03 4205

Barnehage diskusjonen om redusert testaktivitet som du velger å kalle det utgjør rundt 30% av den totale omsetningen i AZT - det er betydelig og når den har vist seg å være sterkt fallende bare fra det ene kvartalet til det andre og er ventet å fortsette downtrenden så burde man så absolutt ikke bagatellisere det.

Da burde man ta det til etterretning og eventuelt komme opp med hva og hvor;

Hva av det andre kan kompensere for videre fall i testleveransene?

Hvor mye organisk vekst er å forvente frem til 2023?

Som kjent så har SAN vært stabil, men samtidig hatt en ubetydelig vekst så ikke å forvente at den plutselig skal eksplodere. Selskapet selv virket heller ikke å kunne komme opp med noe siden de ikke ville høyne det gamle kursmålet for 2023 - så fint om du kunne hjulpet ledelsen og ikke minst hevet kunnskapsnivået for alle oss andre i barnehaven ...;)
Bearwizard
24.08.2021 kl 19:28 4167

Ledelsen i AZT trenger hverken råd fra meg eller deg. Igjen så foreslår jeg at du hører på q2 presentasjonen der mange muligheter fremover skisseres. Du må ikke glemme at omsetningsestimatene for inneværende år opprettholdes, og det betyr at ledelsen ser at omsetningen vil øke på andre områder enn salg til test (stor visibilitet inn i q3 ved fremleggelse av q2 rapport). Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du bruker så mye tid og energi på en aksje du ikke eier…
Carrera
24.08.2021 kl 19:35 4192

rischioso
Hva er årsaken til at du er på denne tråden?

Du svarte aldri på denne fra 22/8 - så prøver igjen.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 19:37 4355

SAN har blitt videreutviklet, slik at bruksområdet har blitt bredere.
Dette som følge av forespørsel fra AZT sine kunder.

Så at veksten av SAN vil øke, levner vel liten tvil.
Slettet bruker
24.08.2021 kl 19:46 4287

At markedet reagerte negativt til Q2, skyldes nok mer eller mindre kortsiktige og tradere som ikke har til hensikt å sitte i aksjen over flere kvartaler.. Det er derfor en delt virkelighetsoppfatning mellom kortsiktige/tradere og langtids investorer..

Begge partene har vel fått rett... Svingningene opp/ned etter Q-tallene, mest drevet av kortsiktig gevinst, .. samt langtidsinvestorer som har vært med siden kursen stod på 5-8 tallet..

Markedet bestemmer løpende aksjekurs, så å sitte som langsiktig å sutre over dette blir tullete... På samme måte som at tradere/kortsiktige likssom har satt seg inn i regnskap og guiding fremover... Ingen daytrader gidder å bruke tid på slik research.
De er overhode ikke interesserti om selskapet går med overskudd, sløser, dårlig ledelse, etc... Der er det den løpende aksjekursen som er avgjørende og kortsiktig og rask gevinstsikring...
Redigert 24.08.2021 kl 19:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
24.08.2021 kl 19:48 4290

Jeg hørte på den og fant ingenting som tilsier en organisk vekst som løfter omsetningen med rundt 30% i nevnte tidslinje - om du mener at du fant det så del gjerne.
Redigert 24.08.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
rischioso
24.08.2021 kl 20:01 4270

Ja, her ser vi jo ut i fra UK grafen at testingen i perioden mars - august har falt med over 40% så helt i tråd med hva jeg har prøvd å påpeke ...
bj111
24.08.2021 kl 22:19 4137

Selvsagt finner du ikke noe for de guidet ut 2021. De kommer tilbake til veien videre fra 2021.
Ser du hva de skriver og sier om selskapet fremover så ser du mulighetene. Gå til toppen av tråden og les JosefK sitt innlegg. Så kan du jo gå på Twitter til Laull. På Facebook har Tellef postet mye om DNA. Men du har ikke aksjen i din Portefølje og neppe veldig interessert i annet enn tester og manglende guiding for 2023. At det kan skyldes store skift i markedet av positiv karakter er selvsagt utenkelig for en som jakter inngang. Det er jo grunnen til at du nå er aktiv på AZT trådene.

Husker du analyserte deg til at kr 12 var svindyrt og en god utgang. Negativ som en sur gamp etterpå før du tok en pause fra AZT trådene. Du får la vær å se utviklkngen i selskapet og alle mulighetene, ditt valg. Heldigvis styres ikke kursen av dette forum.
rischioso
25.08.2021 kl 02:00 4007

Ikke overraskende så noterer jeg meg at du ikke kommer med plausible motargumenter, men velger dessverre heller å kaste tilbake personlige spekulasjoner om hvorfor jeg skriver det jeg skriver med tilhørende feilaktige påstander. Det tolker jeg dithen at plausible motargumenter ikke finnes og at du motvillig innrømmer at jeg har et godt poeng for covid bonusen er blitt betydelig - hele 30% av den totale omsetningen noe som naturlig nok har trigget kursen frem til i dag. Utfordringen ligger i at den var og fortsatt er midlertidig og dermed ikke varig noe som beviselig fremgikk av Q2 talla hvor den var redusert med 4,5 m det siste kvartalet.

Når omsetningen er stigende så vil også forventningene være det - logisk nok, men når man ser en omsetningssvikt som vi gjorde for testleveransen hvor det er stor usikkerhet fremover nettopp fordi det meste taler for at nedgangen i testleveranser vil fortsette noe også selskapet er innforstått med og således ikke høyner guidingen for 2023 så mener du altså at forventningene skal forbli de samme - det er jo en tankegang uten støtte av noen form for logikk - men for all del, hver og en står fritt til å utøve sin egen strategi - men viktig å bære i minnet at alltid og uten unntak vil det lønne seg å forholde seg til realitetene til fordel for nettopp håpet og agere der etter - noe markedet som helhet godt på vei har gjort med å sende kursen sørover ....
Redigert 25.08.2021 kl 02:00 Du må logge inn for å svare
bj111
25.08.2021 kl 08:21 3981

Guider 120 mill i 2021, da skal omsettingen opp i de to kommende kvartal.
Slettet bruker
25.08.2021 kl 08:28 3973

Lange avhandlinger fra Rischioso nå...
Det virker som om det som blir skrevet her inne faktisk påvirker aksjekursen også.
Dr_Eval
25.08.2021 kl 08:49 3929

Det tviler jeg sterkt på.
BioNord
25.08.2021 kl 10:51 3794

Stiger pent idag ....
Med god "hjelp" fra sutrekoret.😉
Slettet bruker
25.08.2021 kl 10:54 3809

Rischioso har vært her på fora en stund, det hadde vel vært meningsløst å skrive gigastore avhandlinger enten negativ eller positivt vinklet, dersom det ikke påvirket aksjekursen til en viss grad.
Slike innlegg er bedre egnet på fora hvor man går ut med virkelig navn og ikke aliaser som her inne, men da må man stå for det...

Jeg bruker forumet her som kilde på informasjon som er innhentet andre steder og lar meg lite påvirke mtp kjøp/salg..
Forumet her er også egnet til tips/forslag på ulike spennende aksjer. Fora hvor man IKKE kan gjemme seg bak aliaser er selvfølgelig mer foretrukket..
rischioso
25.08.2021 kl 15:11 3615

Takk for at du ilegger meg en slik makt, men det er altså ikke tilfellet og av samme grunn skriver jeg ikke her for å bevege kursen men deler ting på generelt grunnlag ispedd hvordan jeg ser det med ref til faktiske hendelser og hva selskapet selv virker å melde under siste Q ikke ulikt det andre gjør.

Det er nok flere enn deg som har slik misoppfatning av makt og kursbevegelser hvor man går i forsvar og således ikke klarer å diskutere begge sider av caset.
Synd, for det er nettopp det som er viktig både for enn selv og ikke minst for andre som leser seg opp på forumet. Det finnes jo ikke noe case som er fri for risk og skal man ikke kunne diskutere risk like normalt som man diskuterer muligheter så blir også bidraget og kunnskapen om caset tilsvarende svakt.
Redigert 25.08.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
snuffe
25.08.2021 kl 15:34 3623

I og med at dette er AZT tråd, er de fleste av oss mer interessert i AZT enn i Rischioso. For alle som har lyst til å få hen frem i spotlighten (som hen elsker!!) er det som å helle bensin på bålet å prøve og sluttføre en diskusjon. Det er det maaange som har prøvd på tidligere uten å lykkes. For de som er spesielt interessert i hen, anbefaler jeg å opprette en egen tråd med det som fokus.
rischioso
25.08.2021 kl 16:55 3597

Fra et teknisk perspektiv så noterer jeg meg at kursen igjen endte under det gamle gulvet på 83 hvor kursen så vidt var over intradag, men pga at 83 nå er blitt til et tak så sliter kursen med å komme over. Oppgangen i dag kom på relativt tynt volum noe som ikke styrker det tekniske. Kursen ligger også helt i grensen til å bryte ut av den positive trenden og gjør den det så etableres det en negativ trend så man bør følge med - JustSayin ...
Redigert 25.08.2021 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
bj111
25.08.2021 kl 17:21 3598

Et tak jaha. Tynn suppe kaller jeg den analysen din og at du gjør om et gulv til et tak på noen dager har lite med TA å gjøre men men. Skal vi ha noen TA her så kan heilo888 bidra. Det han har kommet med har i det minste vært fundamentert i TA teori og ikke ren fantasi. Svar om at jeg er på viddene forventes snarlig og senest innen klokken 02:00 i natt.
Dr_Eval
25.08.2021 kl 19:11 3493

I første omgang indikerer bruddet på den oppadgående trenden svakere stigningstakt, dersom det etableres.
rischioso
25.08.2021 kl 20:14 3416

Hvor langt ute på vidda du befinner deg er det bare du selv som vet, men at du har vært der før kjenner vi jo til og det for bare kort tid siden hvor jeg advarte mot å bli sittende gjennom dette Q - noe du gjorde og er blitt straffet for det.

Videre så har jeg advart om at det vil bli kurspress fremover noe det er blitt og du sitter fortsatt med posisjonen som er nærmere 30% mindre verdt enn for bare kort tid siden og fortsatt prøver du å holde narr av det jeg skriver - ja, om jeg ikke akkurat skal påstå at du igjen er på vidda så skal jeg heller ikke nekte for det ... ;)
bj111
25.08.2021 kl 20:29 3395

Du advarer stort sett forran alle Q rapporter og da treffer man selvsagt på noen. Hm ja er du inne så hausser du jo selvsagt. Som du selv har sagt så lever du av dette og har tidshorisont som er veldig kort. Min er lang og en dump som vi har hatt her nå betyr lite når det fundamentalt ser godt ut på sikt. (du må gjerne mene annet) Hvorfor jeg mener det kan du lese deg til om du vil i rapporter fra selskapet og andre forum. Rart du ikke har gjort en trade på fallet som fulgte da det vel ble ganske åpenbart at det ble for stort for fort. Kan jo hende du gjorde en trade og noen penger og i så fall gratulerer med det. Lykke til, enige blir vi nok ikke.
bj111
25.08.2021 kl 20:29 3429

Du advarer stort sett forran alle Q rapporter og da treffer man selvsagt på noen. Hm ja er du inne så hausser du jo selvsagt. Som du selv har sagt så lever du av dette og har tidshorisont som er veldig kort. Min er lang og en dump som vi har hatt her nå betyr lite når det fundamentalt ser godt ut på sikt. (du må gjerne mene annet) Hvorfor jeg mener det kan du lese deg til om du vil i rapporter fra selskapet og andre forum. Rart du ikke har gjort en trade på fallet som fulgte da det vel ble ganske åpenbart at det ble for stort for fort. Kan jo hende du gjorde en trade og noen penger og i så fall gratulerer med det. Lykke til, enige blir vi nok ikke.
rufus01
25.08.2021 kl 21:21 3374

Mye blir skrevet om articzymes for tiden. I oppgangstider har det vært skrevet lite om AZT, da det meste har virket å gå på skinner og det har ikke vært så mye å diskutere egentlig. Men etter ett skuffende 2 kvartal kommer de som lukter blod på banen, og ønsker tydeligvis og prøve og skape så mye usikkerhet som de makter. Så hva er egentlig dagens situasjon. Her skal jeg forsøke og beskrive mitt syn på saken.

Negativt
- Skuffende Q2 som kom inn langt under min forventning

- Usikkerhet i forhold til fremtidig utvikling av pandemien, og eventuellt fall i coronarelatert fremtidig salg.

- Usikkerhet i forhold tidsestimat når det gjelder kunder som utvikler corona vaksiner, det er flere. Reithera er den som er offentlig, der er det forsinkelser. Men resultater etter fase 2 er svært lovende.

- Nedgang i salg av SAN pågrunn av andre prioriteringer blant de største kundene grunnet corona. Disse kundene har imidlertid indikert at de igjen ønsker og komme igang med sine pågående prosjekter. Disse signalene vil høyst sannsynlig bidra til økt salg fremover.


Positivt
- De opprettholder målet om salgsinntekter på 120mill for 2021. Det betyr at på de siste to kvartalene må vi ha ett snitt salginntekter på minimum rundt 30mill.

-Det har blitt lansert ett nytt produkt SAN HQ 2.0 som visstnok skal være en klar forbedring av forrige SAN HQ

-Flere nye produkter er på god vei til lansering, og vil mest sannsynlig komme på markedet løpet av 2021. Dette gjelder M-SAN HQ ELISA kit, Taq DNA Polymerase, Reverse Transcriptase i tillegg til flere andre ensymer.

- To nye audits har blitt gjennomført, begge med suksess. Noe som gir god grobunn for økt salg fremover.

- AZT er i diskusjoner med en stor internasjonal kunde som potensielt ønsker integrasjon av SAN HQ 2.0 inn i deres rutinemessige produksjonsprosesser for alle recombinant proteinproduksjon. Dette er BULL!

- De fastholder målet om og bli europas ledende innenfor salg av enzymer løpet med ett 3 til 5 års perspektiv. Dette ble vel først uttalt for litt over ett år siden, så nå må man vel kunne si 2 til 4 års perspektiv

- De har med suksess økt produksjonen for SAN med 10000% for og møte fremtidens forventede behov. Tror ikke det ble uttalt uten at man faktisk ser ett fremtidig behov i den størrelsesorden. BULL!

- Molekylær diagnostisk salg til India har nærmest opphørt i første halvdel av 2021 med bakgrunn i coronautbruddet i landet. Salget er ventet og komme gradvis tilbake der løpet av andre halvår 2021.

-Flere nye selskaper har kommet til, som ønsker og benytte SAN i sin utvikling av nye coronavaksiner, en ble opplyst å være fra Russland. BULL!

- AZT melder at de har godt over 100 kunder innenfor det Terapautiske segmentet gjennom sitt SAN produkt. BULL!

- Etter og ha blitt satt på vent melder selskapet nå at de nå igjen er godt gang med iverksetting av sine planer om oppkjøp av en eller to selskaper som vil komplimentere det markedet AZT operer innenfor. BULL!

Her har jeg etter beste evne forsøkt og oppsummere slik jeg opplever det de presenterte ved 2 kvartalspresentasjon. Skulle det være noe som er glemt så fyll gjerne på :)


Redigert 25.08.2021 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
bj111
25.08.2021 kl 21:40 3349

En fin oppsummering det der rufus.

Om noen undrer hvorfor jeg er så uenig med Rischiosio så har vi nok en helt forskjellig tilnærming til markedet. Mestrer man trading og faktisk tjener mer på det så er det flott men det er ikke mange som faktisk gjør det. For de som tror de mestrer trading og kanskje tror tjener mer på det kan det være en ide å ta en titt på denne. Er i grunn en grei forklaring på hvorfor jeg sitter i AZT og ikke gjør de store krumspringene.

https://finansavisen.no/blogg/2021/08/24/7724887/slik-far-du-elendig-avkastning
rischioso
26.08.2021 kl 11:53 3132

Noterer meg at min tekniske input fra i går - den såkalte tynne suppa som noen valgte å kalle den ikke overaskende gir gode indikasjoner på at den faktisk hadde noe for seg. Kursen har brutt ned gjennom gulvet på 83 og er nå godt på vei til å etablere seg på undersiden noe som da vil gjøre det tidligere gulvet til et tak. Dette igjen bekrefter at den positive trenden er brutt og at en negativ trend vil etableres. Blir spennende og se hvor kursen stenger noe som vil være styrende for den videre utviklingen - følg med ... ;)
Redigert 26.08.2021 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
26.08.2021 kl 12:24 3188

Svakere stigningstakt blir indikert ved etablert brudd, ikke det samme som negativ trend.
rischioso
26.08.2021 kl 14:05 3087

Ja, det begynner med svakere stigningstakt - med negativt fortegn - hvor vi befinner oss allerede - så etableres den negative trenden - riktig det .. ;)
Redigert 26.08.2021 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
rufus01
26.08.2021 kl 16:18 2990

Det er bare å følge med når risch’en spår i glasskula. Han garanterte i ukevis at quantafuel aldri vil gå under 40kr. Å kjøpe langt opp på 40 tallet var en gavepakke få kunne drømme om. Ja vi vet hvor kursen har vært, selv om det er en forbigående oppgang idag…:)
rischioso
26.08.2021 kl 16:31 3005

Nok en rød dag på en blå børs hvor kursen igjen endte under det gamle gulvet på 83 som nå er blitt et tak - så gjenstår det og se hvor lang tid det tar før kursen vil etablere seg på 70 tallet - mitt bet er at vi ikke behøver å vente lenge ...