SDRL selges - Borr next??
Med første øyekast kan det tyde på at underliggende verdier er langt over bokførte verdier - Bud på Sdrl .
Selskapene har skrevet ned eiendelene til "dumpings pris"- mulig oppskrivning av verdier er det som må til i dagens marked.
Det er helt klart en konsolidering i markedet.. der riggene samles i få selskaper , for å drive opp ratene .
Som SDRL skriver i sin 2Q presentasjon " Riggene på grunt vann går veldig greit . det er harsh enviroment som sliter" .
Dette vil være en fordel for BORR
Vil BORR være neste selskap som skal i ilden eller reprises??
Uansett vil BORR dra nytte av det som skjer med SDRL
Selskapene har skrevet ned eiendelene til "dumpings pris"- mulig oppskrivning av verdier er det som må til i dagens marked.
Det er helt klart en konsolidering i markedet.. der riggene samles i få selskaper , for å drive opp ratene .
Som SDRL skriver i sin 2Q presentasjon " Riggene på grunt vann går veldig greit . det er harsh enviroment som sliter" .
Dette vil være en fordel for BORR
Vil BORR være neste selskap som skal i ilden eller reprises??
Uansett vil BORR dra nytte av det som skjer med SDRL
danmark1
20.08.2021 kl 10:59
1713
Tværtimod viser det, at Borr er meget billig. Ingen pengeproblemer før 2023 og pilen peger op for flere rigge i arbejde.
martin202
20.08.2021 kl 16:52
1571
Enig. Sterkt underpriset, tatt i betraktning av de fundamentale forhold som ligger til grunn. Sterk oljepris og økt etterspørsel post-covid vil gjøre 2022 til et gullår for rigg-bransjen. Eneste usikkerhet er hvorvidt vi får en ny Covid variant og påfølgende nedstengninger.
danmark1
21.08.2021 kl 10:10
1407
Jeg tror vaccineringen stopper en mulig ny stor bølge, og hermed kommer olieprisen også op igen. Industriproduktionen i både Europa og USA ligger på et meget højt niveau. Når man får kontrol på Corona i Østen med vaccine, kommer hele verden op på et hidtil uset højt aktivitetsniveau. I Danmark kom der 25000 flere i arbejde i juli. Det er mange i et lille land :-)
Ronny Pøbel
21.08.2021 kl 14:16
1273
Kursen er preget av robothandel. Hvor robotene gir seg og shorten dekkes inn vet ingen - men skulle det komme nyheter av verdi er caset et helt annet.
Hva mener du idag minsin om det du skrev den gangen.
Jeg tror der er jeg enig med danmark.