Her følger vi børsens svarte svane mot 30 kr
Tror det er like greit å lage en egen tråd om denne vannvittige underprisningen nå. Hvis børsen er i fremkant av begivenheter så er den i bakkant i jinhui. Hvis vi snur fra bakkant til fremkant i jinhui da ser vi fort 20 prosent stigning på en dag og flere dager med vannvittig kurstigning. Venter spent på nye nøkkeltall i jinhui basert på Q2 jeg forventer en pris bokført på ca 0.4 på dagens kurs.
thypoon
23.08.2021 kl 06:46
5387
Hang Seng +2%
Ser dårlig ut for deg Bubby. Går det mot panic cycle oppover i høst? Socrates modellen til Armstrong viser det. Dow 60k før syklusen er over
Ser dårlig ut for deg Bubby. Går det mot panic cycle oppover i høst? Socrates modellen til Armstrong viser det. Dow 60k før syklusen er over
tobbelobb
23.08.2021 kl 13:41
5222
Gjesp.....Tja Asia fortsetter å gå nordover i dag også :-)
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 34629 +388
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 38382 +418
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 30025 +313
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 34629 +388
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 38382 +418
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 30025 +313
bulkinvest
23.08.2021 kl 15:14
5154
Ja de ratene er jo aldeles ikke priset inn i kursen. Blir jo dobbling fra kvartal 2 vis det fortsetter i samme tempo.
thypoon
23.08.2021 kl 15:37
5119
Plutselig går aksjen bananas. Priset helt latterlig
lavt slik det fundamentale er nå og fremover.
lavt slik det fundamentale er nå og fremover.
sjakknøtt
23.08.2021 kl 15:47
5095
Med en bokført egenkapital bak hver aksje etter Q2 på rundt kr 27. I tillegg tror jeg de reelle verdier er noe høyere, ville det være en veldig god investering for Jinhui å kjøpe tilbake egne aksjer for å slette dem! Et godt alternativ til å kjøpe flere skip.
Et meget sterkt tørrlast marked nå - og det ser ut til holde seg godt oppe de kommende måneder.
Et meget sterkt tørrlast marked nå - og det ser ut til holde seg godt oppe de kommende måneder.
tankardjr
23.08.2021 kl 16:00
5089
I tillegg så blir det nok litt kjøpspress fremover nå på grunn av utbytte. Tror vi fint kan gjøre 10 prosent stigning i løpet av uken. Da ligger vi i rett underkant av 15 kr
Take off i usa ikveld.Rett opp alle bulk papir.
Fest setebeltene,i morra blir det en dag med fart i.
Hvor mye skal den opp?? rips 13,6-14 kr.
Hvor mye skal den opp?? rips 13,6-14 kr.
thypoon
24.08.2021 kl 08:55
4523
USA stiger mot nye høyder. Mange har satset på en korreksjon, og vil bli tvunget til tap. Korreksjonen kommer ikke før i februar 22 ifølge Martin Armstrong sin AI modell. Dow kan nå 60 000 i en såkalt Panic Cycle
tankardjr
24.08.2021 kl 10:50
4450
Ny pris bokført egenkapital på kurs 13 kr er 0.47. P/E ligger på 2.59. Hvis vi sier vi skal opp på 1 i pris bokført så er vi oppe i nesten 27 kr. Skal vi opp på belships prising på 14 kr som den står i dag, så tilsvarer det en kurs på 56 kr i jinhui. Kineser rabbatten er på hele 43 kr med andre ord i forhold til et norsk selskap
Redigert 24.08.2021 kl 10:52
Du må logge inn for å svare
noprofit
24.08.2021 kl 11:09
4426
Ja det er helt latterlig, og det eneste det snakkes om er at eierne tar ut mer enn andre, noe de ikke gjør. Ledelsen i mange norske selskap beriker seg selv mer enn de burde utifra markedsforhodene, men det er vel annerledes når det er utlendinger.......
Er ikke uenig at ting kunne vært gjort annerledes, men det ser vi da over hele linja her i Norge også, både i private og enda verre i statlige selsakper.
De betaler utbytte og dette vil bare eskalere så lenge markedsforholdene er der, ferdig snakka.
Er ikke uenig at ting kunne vært gjort annerledes, men det ser vi da over hele linja her i Norge også, både i private og enda verre i statlige selsakper.
De betaler utbytte og dette vil bare eskalere så lenge markedsforholdene er der, ferdig snakka.
sjakknøtt
24.08.2021 kl 11:12
4466
Jeg nevnte i et tidligere innlegg at det kunne være en god ide for Jinhui å kjøpe tilbake egne aksjer. En annen mulighet vil være å slutte deler av flåten på lengre kontrakter. Ett års lange kontrakter nærmer seg $ 30 000 dagen for supramax bulkere, mens Baltic dry spot markedet for Supramax,var igår $ 36 300 dagen.
Helt klart at Q3, vil bli betydelig bedre enn Q2.
Helt klart at Q3, vil bli betydelig bedre enn Q2.
skvisen
24.08.2021 kl 11:31
4414
bubby skrev Det er landing og ikke take off.
Vi får hjelpe til litt da så vi får take off igjen, he he.
Tror de fleste som vil gevinstsikre har gjort det og veien videre er opp så lenge ratene holder stand.
Usikkerhet rundt rate og børs korreksjon har holdt den for langt nede for lenge.
Det begrunner jeg med når ratene gjikk fra 10 til 20 så dobla kursen seg til rundt 8-9. Etter det har det gått litt tregere. Netto inntjening når ratene har gått fra 20 til 35 har økt med 150%. med 10 K i utgifter Skulle dette stått litt i forhold og vi legger 150% til kurs 9, skulle vi nå stått i 22 50 nå
I tilegg har vi i samme tidsrom fått signal om regulære utbytter som mange har brukt som baise argument mot Jin.
Tror de fleste som vil gevinstsikre har gjort det og veien videre er opp så lenge ratene holder stand.
Usikkerhet rundt rate og børs korreksjon har holdt den for langt nede for lenge.
Det begrunner jeg med når ratene gjikk fra 10 til 20 så dobla kursen seg til rundt 8-9. Etter det har det gått litt tregere. Netto inntjening når ratene har gått fra 20 til 35 har økt med 150%. med 10 K i utgifter Skulle dette stått litt i forhold og vi legger 150% til kurs 9, skulle vi nå stått i 22 50 nå
I tilegg har vi i samme tidsrom fått signal om regulære utbytter som mange har brukt som baise argument mot Jin.
skvisen
24.08.2021 kl 11:49
4383
Følg med nå folks, her lukter det analyse og anbefaling fra meglerhus.
SuMay
24.08.2021 kl 13:24
4271
Morsom fact:
8 has long been regarded as the luckiest number in Chinese culture. With pronunciation of 'Ba' in Chinese, no. 8 sounds similar to the word 'Fa', which means to make a fortune. It contains meanings of prosperity, success and high social status too, so all business men favor it very much.
For de som har fulgt med på flere av handlene gjort i dag så har de vært, jo, kjøp på 8888 aksjer
8 has long been regarded as the luckiest number in Chinese culture. With pronunciation of 'Ba' in Chinese, no. 8 sounds similar to the word 'Fa', which means to make a fortune. It contains meanings of prosperity, success and high social status too, so all business men favor it very much.
For de som har fulgt med på flere av handlene gjort i dag så har de vært, jo, kjøp på 8888 aksjer
tankardjr
24.08.2021 kl 17:01
4074
Jeg tok feil ja. Ser ut som jinhui skal komme i gammel stor form igjen med å gå som en rakett igjen. Det stemmer bra med teknisk analyse. Når den brøt igjennom 12.5 så er det nemlig ikke noe motstand i chartet. Den var bare ned og testet og brøt glatt oppigjennom 12.5 på nytt. Dessuten så satt den enn høyere topp på 14.40 det vil si på kort sikt så er det kjøp. Og så er det langsiktig kjøpt hvis ratene holder seg.
Alt kan skje,men det ser ganske sterkt ut nå.
Litt opp og litt ned på bulk i kveld usa.
Blir det trykk i morgen også,eller vil det roe seg litt.
Sterkt volum i dag,og deilig oppgang.
Litt opp og litt ned på bulk i kveld usa.
Blir det trykk i morgen også,eller vil det roe seg litt.
Sterkt volum i dag,og deilig oppgang.
Natt1369
24.08.2021 kl 23:20
3591
Kraftig økning i verdiene på supramax ihht. siste ukes-rapport!
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-august-24-2021/amp/
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-august-24-2021/amp/
Lim Gordon
24.08.2021 kl 23:35
3591
thypoon skrev Ser mørkt ut for Bubby sitt kursmål på 9-10kr…
Det er legitimt å fantasere, men rik blir man ikke.
Lim Gordon
24.08.2021 kl 23:43
3607
Å slutte deler av flåten nå, på tid, med så gode prospekter på lang sikt, høres ikke som noen god ide. Nei slikt gjør man når nedgangen kan anes i horisonten. Nå er den trolig langt unna.
bubby
25.08.2021 kl 01:20
3653
Kursmålet 9-10 endres ikke. Vi kan fortsatt se 9-10 i løpet av september- oktober. Det er en felle på gang så , det er bare å kjøpe hvis dere vil. Jeg kjøper ikke før kursmålet er nådd.
Det kommer sikkert ubehagelig nedganger også.
Det kommer sikkert ubehagelig nedganger også.
Redigert 25.08.2021 kl 01:33
Du må logge inn for å svare
tankardjr
25.08.2021 kl 09:10
3513
Med 36000 på Supra indeksen så er den sannsynligheten lav. Men det er klart et børskrakk kan hjelpe. I supersyklusem på slutten av 2000 tallet lå vel ratene på Supra mellom 40 til 60 tusen på bdi.
skvisen
25.08.2021 kl 09:38
3484
Ja holder ratene stand så bør vi se 20+ da. Respekterer Bubbys kursmål men da tror jeg vi må ha rate og børskolaps. Hen har vel gått glipp av ca 30% opptur med sin strategi så langt. Vi kan nok få en børs korreksjon men som Hegnar sier: Tar du ikke risiko tjener du ikke penger
Ned på storselger som dukket opp på 14,9 kr.
Ingen ville ha den og kursen falle noe ned mot 14.
Kjøpsmulighet tror jeg,men kanskje mange er redde pga oppgangen en stund.
Kjøper her på dette nivået og tror den kommer tilbake før utbytte.
Ingen ville ha den og kursen falle noe ned mot 14.
Kjøpsmulighet tror jeg,men kanskje mange er redde pga oppgangen en stund.
Kjøper her på dette nivået og tror den kommer tilbake før utbytte.
tobbelobb
25.08.2021 kl 13:06
3286
Asia har enda et stort hopp nordover i dag!
Vi kan snart se 40k....!! :-)
Supramax TCT Index Point 4416.72 +109.01
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 35458 +749
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 39455 +555
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 30718 +1160
Vi kan snart se 40k....!! :-)
Supramax TCT Index Point 4416.72 +109.01
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 35458 +749
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 39455 +555
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 30718 +1160
thypoon
25.08.2021 kl 13:21
3264
Herre som det strammer seg til. 14.9 posten ryker snart. Fikk litt på 13.8 i dag, takker for det!
Hvis volumet fortsetter er ikke større poster på salg noe problem hvis markedet ser positivt på jin fremover.
600 000 på salg på 14,9 er 8 mill kr,mens oms allerede i dag er på 12 mill kr.
Det er høyt volum i aksjen om dagen så får vi se videre.
Kan være en skremmepost for og få flere aksjer også.
600 000 på salg på 14,9 er 8 mill kr,mens oms allerede i dag er på 12 mill kr.
Det er høyt volum i aksjen om dagen så får vi se videre.
Kan være en skremmepost for og få flere aksjer også.
tobbelobb
25.08.2021 kl 13:55
3249
Ligger der for å skremme truseskvettere :-) Så plukker de under......Lukter en analyse snart ;-)
Etter res q2 har markedsverdien på jin steget med snaue 120 mill på børsen.
Om en tar kurs 10 kr er markedsverdien opp 350-400 mill nkr.
Det er veldig lite når de leverer og kommer til og levere ekstraordinært igjen q3-21.
Burde ikke bli skremt av oppgangen som egentlig er tynn og lav verdi på MC.
Nei det her er for billig.
Om en tar kurs 10 kr er markedsverdien opp 350-400 mill nkr.
Det er veldig lite når de leverer og kommer til og levere ekstraordinært igjen q3-21.
Burde ikke bli skremt av oppgangen som egentlig er tynn og lav verdi på MC.
Nei det her er for billig.
bubby skrev I morgen får du for enda lavere kurser.
Bulk aksjer fortsetter opp i usa i kveld i usa.
Så lenge det er et sterkt råvaremarked, vil prisene sannsynligvis holde seg fast, ifølge Eirik Haavaldsen, en skipsanalytiker i Pareto Securities AS i Oslo. Trenden vil fortsette i resten av 2021 ettersom kullimporten øker mens vinteren nærmer seg på den nordlige halvkule, sa han.
Ting ser veldig rosenrøde ut for det tørre bulkområdet, sier Joergen Lian, aksjeanalytiker i DNB Bank ASA. "Dette har vært i bedring siden i fjor sommer og har akselerert i løpet av dette året på grunn av den globale handelsgjenoppretting etter Covid."
Baltic Dry traff 4 147 poeng mandag, det høyeste siden mai 2010. Priser for Capesize -transportører hoppet 2% til 50 708 dollar, det sterkeste markedet siden minst 2014, ifølge Baltic Exchange. Terminkontrakter peker på fortsatt bullish forventning.
Sjøbåren handel med jernmalm anslås å stige med 4% til 1,56 milliarder tonn i år, det største årlige hoppet siden 2017, ifølge data fra Clarkson Research Services Ltd., en enhet av verdens største skipsmegler.
Bredere tørrbulkhandel forventes å øke 4,2% fra året før i 2021 og med 1,7% i 2022. Flåteveksten vil sannsynligvis henge etter økningen i lastene, med kapasitet som øker med 3,3% i år og 1,4% vekst neste , viser Clarkson -dataene.
Behovet for råvarer øker, og toppen er ennå ikke nådd, ifølge Khalid Hashim, administrerende direktør i Precious Shipping Pcl. Priser vil fortsette å stige ettersom Kinas havnstopp reduserer det effektive tilbudet av fartøyer, sa han i et intervju med Bloomberg TV.
Kinas praktiske tilnærming til gjenoppblomstring av Covid har forsinket skip på grunn av strenge protokoller ved de fleste havner i landet. Fartøy som kommer fra mistenkte høyrisikoområder blir holdt oppe, noe som reduserer tilbudet på markedet og presser opp prisene, sa Hashim.
Mannskaper blir testet om bord når de ankommer kinesiske havner, noe som kan ta opptil to dager. Skip må deretter vente til en terminal er tilgjengelig, en prosess bremset av en Covid-drevet reduksjon i havneansatte. Mindre fartøyer vinner laster som ellers ville gått på containerskip som har blitt hardest rammet av forstyrrelsen, la Hashim til.
"Etterspørselen er utenfor listene," sa Hashim. "Så lenge Kinas BNP -vekst fortsetter å vokse, vil etterspørselen etter råvarer fortsette å øke."
Så lenge det er et sterkt råvaremarked, vil prisene sannsynligvis holde seg fast, ifølge Eirik Haavaldsen, en skipsanalytiker i Pareto Securities AS i Oslo. Trenden vil fortsette i resten av 2021 ettersom kullimporten øker mens vinteren nærmer seg på den nordlige halvkule, sa han.
Ting ser veldig rosenrøde ut for det tørre bulkområdet, sier Joergen Lian, aksjeanalytiker i DNB Bank ASA. "Dette har vært i bedring siden i fjor sommer og har akselerert i løpet av dette året på grunn av den globale handelsgjenoppretting etter Covid."
Baltic Dry traff 4 147 poeng mandag, det høyeste siden mai 2010. Priser for Capesize -transportører hoppet 2% til 50 708 dollar, det sterkeste markedet siden minst 2014, ifølge Baltic Exchange. Terminkontrakter peker på fortsatt bullish forventning.
Sjøbåren handel med jernmalm anslås å stige med 4% til 1,56 milliarder tonn i år, det største årlige hoppet siden 2017, ifølge data fra Clarkson Research Services Ltd., en enhet av verdens største skipsmegler.
Bredere tørrbulkhandel forventes å øke 4,2% fra året før i 2021 og med 1,7% i 2022. Flåteveksten vil sannsynligvis henge etter økningen i lastene, med kapasitet som øker med 3,3% i år og 1,4% vekst neste , viser Clarkson -dataene.
Behovet for råvarer øker, og toppen er ennå ikke nådd, ifølge Khalid Hashim, administrerende direktør i Precious Shipping Pcl. Priser vil fortsette å stige ettersom Kinas havnstopp reduserer det effektive tilbudet av fartøyer, sa han i et intervju med Bloomberg TV.
Kinas praktiske tilnærming til gjenoppblomstring av Covid har forsinket skip på grunn av strenge protokoller ved de fleste havner i landet. Fartøy som kommer fra mistenkte høyrisikoområder blir holdt oppe, noe som reduserer tilbudet på markedet og presser opp prisene, sa Hashim.
Mannskaper blir testet om bord når de ankommer kinesiske havner, noe som kan ta opptil to dager. Skip må deretter vente til en terminal er tilgjengelig, en prosess bremset av en Covid-drevet reduksjon i havneansatte. Mindre fartøyer vinner laster som ellers ville gått på containerskip som har blitt hardest rammet av forstyrrelsen, la Hashim til.
"Etterspørselen er utenfor listene," sa Hashim. "Så lenge Kinas BNP -vekst fortsetter å vokse, vil etterspørselen etter råvarer fortsette å øke."
Redigert 25.08.2021 kl 22:42
Du må logge inn for å svare