Her følger vi børsens svarte svane mot 30 kr
Tror det er like greit å lage en egen tråd om denne vannvittige underprisningen nå. Hvis børsen er i fremkant av begivenheter så er den i bakkant i jinhui. Hvis vi snur fra bakkant til fremkant i jinhui da ser vi fort 20 prosent stigning på en dag og flere dager med vannvittig kurstigning. Venter spent på nye nøkkeltall i jinhui basert på Q2 jeg forventer en pris bokført på ca 0.4 på dagens kurs.
Markedet er fortsatt råsterkt og bdi er på high.
TC ratene 1 år er på 29 000 usd prdag.
Men kvartalet ser jo ekstra bra ut nå som vi er 1 uke ut i sept.
Tilgang på skip vil uansett variere fra uke til uke og det vil svinge på høye nivåer.
Kanskje de sikrer noen skip på TC 1-3 år?
TC ratene 1 år er på 29 000 usd prdag.
Men kvartalet ser jo ekstra bra ut nå som vi er 1 uke ut i sept.
Tilgang på skip vil uansett variere fra uke til uke og det vil svinge på høye nivåer.
Kanskje de sikrer noen skip på TC 1-3 år?
tankardjr
07.09.2021 kl 11:53
1705
Med andre ord supra er fortsatt sterkt men blir preget av cape ratene. Dette markedet er ikke over
tankardjr
07.09.2021 kl 11:51
1708
En sterk økning på Supramax fra begynnelsen av uken bleknet på grunn av FFA -korreksjonen og usikkerheten om de større størrelsene. BSI TCE klatrer til USD 38 246 til tross for negative FFA -fremoververdier. Etterspørselen fra ECSA og USG bremset, noe som resulterte i et press på prisene. Noen få Supra og Ultramaxes ble fastsatt for FH til USD 28 000 pluss USD 1800 millioner GBB, som er nede fra 2 millioner på GBB. Samme mønster i USG der prisene ble redusert noe. Etterspørselen etter gjødsel til ECSA fra Middelhavet og kontinentet holder prisene oppe. MV Star Cleo (56 600 2013) dop Piraeus tct m/ferts via Damietta til Argentina 35 000 dollar pd. Ingen store endringer i priser/aktivitet fra forrige uke i Stillehavet og Indiahavsmarkedet. Periodeaktiviteten bremset med befraktere som trakk sine siste bud igjen på grunn av den negative FFA -handelen
Usa børs stengt i dag,typisk så ramler flere selskaper på likviditet i omsetning.
Hold fast i overmorra er det go on.
Ratefesten står og nybyggene er minimal mot scrapping.
Sånn blir det en stund,og etterspørselen etter varer vil nå nye høyder.
Det er en miljøfaktor at skipene må gå med 18% mindre fart noe som gir undertall av skip grunnet at de bruker lengre fartstid.
Det kan fort bli ekstreme rater og dette har knapt begynt.
Hold fast i overmorra er det go on.
Ratefesten står og nybyggene er minimal mot scrapping.
Sånn blir det en stund,og etterspørselen etter varer vil nå nye høyder.
Det er en miljøfaktor at skipene må gå med 18% mindre fart noe som gir undertall av skip grunnet at de bruker lengre fartstid.
Det kan fort bli ekstreme rater og dette har knapt begynt.
SuMay
05.09.2021 kl 19:39
2173
Mener jeg leste et sted om kun 1,4% nybygg innenfor Supramaxer i 2022. Risky dette med nybygg og tenker jeg, da prisene på alt, stål - aluminium, ja, absolutt alt har en annen pris enn før. Så selv om ratene er skyhigh nå, er det ikke sikkert ratene er skyhigh når et nytt skip er klar. Da er muligens skipets byggekostnader svimlende høye i forhold til ratene og markedet når det står ferdigstilt. Usikker på om mitt resonnement stemmer men så om noen har sett en oversikt over nybygg i 2022-2023 vil jeg veldig gjerne se.
Jin er nok ikke oppdaget nok,da de får null fra de fleste analytikere og null fra presse unntatt ved res.
Sånn er det blitt bare jeg tenker utbytter og diskusjonen om fair pris er sikkert på en annen hylle enn dagens,ratene er bare ekstremo.
Sånn er det blitt bare jeg tenker utbytter og diskusjonen om fair pris er sikkert på en annen hylle enn dagens,ratene er bare ekstremo.
Husk at omsetningen begynte på ca 13,90 mandag morgen. De tre siste dagene har det gått 2,5 - 3 millioner aksje. Det er mye når det bare er 30-40 millioner aksjer som ikke eies av holdingselskapet og brødrene direkte. Tipper kursen kommer til å ligge på 14-15 til de som er happy med exit på dette nivået er ute. Holder volumet seg, bør det gå ganske fort.
bulkinvest
01.09.2021 kl 18:36
2743
Sånt sett er det bare bra at det ikke går rett opp, det gjør oppgangen mer holdbar på lengter sikt, nye kommer inn og noen går ut, og da kan vi ha en grei oppgang i aksjen kanskje når resultat 4 er i boks.
tankardjr
01.09.2021 kl 18:25
2764
Ose henger etter med å prise supra max segmentet som blir bla annet jinhui i forhold til USA eagle bulk sitt supra ulatramax selskap. De ser fortsatt 20 til 30 prosent oppside i eagle bulk fra dagens kurs. Men eagle bulk prises til 1.2 på bokførte verdier. Jinhui ligger på 0.50 tallet enda på bokført. Forøvrig faller kun eagle bulk kun marginalt i forhold til Jinhui enn så lenge.
tankardjr
01.09.2021 kl 17:57
2801
Bra omsetning ja det vil si noen tar velvillig mot aksjer når det er mange som vil selge. Kan være lurt å se litt på usa bulk i kveld for å se hvor nervøse selgerne har blitt.
bulkinvest
01.09.2021 kl 16:20
2917
Superoptimist skrev Si det du! Hvem /hva er det som leker seg med JIN idag?
Tror det er noen større aktører som vil være med, omsetning og poster tyder på det.( da mener jeg noen som kjøper poster som kan komme opp mot meldeplikt)
tankardjr
01.09.2021 kl 13:07
3106
Supramax Fearnleys
Fartøyets etterspørsel fra alle større lasteregioner har økt den siste uken, noe som gjenspeiler at det underliggende grunnlaget er veldig sterkt. Oppsiden kan imidlertid begrenses ettersom utsikten på kort sikt for de større segmentene har svekket seg. Asia -markedet viser mer aktivitet, med overbelastning som en stor faktor. Nikkelmalmstur fra Filippinene til Kina 39 500 dollar. Tur fra Indonesia til Kina 38k på Supra open Vietnam. Supra fra Richards Bay til Pakistan 31k + 720k bb. Fra Atlanterhavsbassenget var det mer liv i USG, der turer til Fjernøsten ble dekket med høye USD 40 000 og turer til Skaw rundt USD 38 000. Vanlige skrotlast fra kontinent til Med ble løst rundt 38 000 dollar. Svartehavet er fortsatt fast der vanlige kornkjøringer ble dekket til svært høye USD 50k
Fartøyets etterspørsel fra alle større lasteregioner har økt den siste uken, noe som gjenspeiler at det underliggende grunnlaget er veldig sterkt. Oppsiden kan imidlertid begrenses ettersom utsikten på kort sikt for de større segmentene har svekket seg. Asia -markedet viser mer aktivitet, med overbelastning som en stor faktor. Nikkelmalmstur fra Filippinene til Kina 39 500 dollar. Tur fra Indonesia til Kina 38k på Supra open Vietnam. Supra fra Richards Bay til Pakistan 31k + 720k bb. Fra Atlanterhavsbassenget var det mer liv i USG, der turer til Fjernøsten ble dekket med høye USD 40 000 og turer til Skaw rundt USD 38 000. Vanlige skrotlast fra kontinent til Med ble løst rundt 38 000 dollar. Svartehavet er fortsatt fast der vanlige kornkjøringer ble dekket til svært høye USD 50k
tankardjr
01.09.2021 kl 12:29
3156
Ja det skal være videre oppgang i denne nå. Det basert på historisk prising og basert på teknisk analyse og basert på fudmentale verdier og basert på det momentumet vi ser i aksjen. Blir spennende å se om Oslo børs er i stand til å fungere som en normal børs når det gjelder denne aksjen. Historisk så er denne aksjen litt avhengig av gogl sin prisutvikling noe som er litt synd siden gogl og jinhui har blitt veldig forskjellige selskaper. Nå er jinhui så å si gjeldfritt og risikoen minimal mens gogl er Som vanlig veldig gearet med gjeld. Jinhui burde få ytterligere kursøkning basert på den lave risikoen.
bulkinvest
01.09.2021 kl 09:12
2877
Er vel mest lønnsomme bulkrederi på børsen og det selskap som er mest eksponert mot spotrater!
thypoon
01.09.2021 kl 00:08
3146
Oioi. Flåten til Jin må jekkes opp 5-10% kun på forrige ukes endring i skipsverdier!!!
Redigert 01.09.2021 kl 00:08
Du må logge inn for å svare
Natt1369
31.08.2021 kl 23:13
3205
Ny kraftig økning av verdiene på supramax!!
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-august-31-2021/
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-august-31-2021/
tobbelobb
31.08.2021 kl 16:54
3480
tankardjr skrev Ja lol hvor shortet du den hen?
Hakke ide :-) handlet obx Bear som jeg har fulgt ned i avgrunnen en stund så lenge ose topper all time ;-)
tankardjr
31.08.2021 kl 16:44
3508
tobbelobb skrev Jeg tok BEAR på 14,21 ….sitter der litt nå
Ja lol hvor shortet du den hen?
tankardjr
31.08.2021 kl 15:36
3622
Ja gratulerer 15.7 er pent det. Kjøp hvis den faller for mye denne syklusen er ikke over. Den har nok bare såvidt startet. Er støtte rundt 12.50 hvis den skulle falle ned der. Da kan du ta en lite spekk selv om jeg skjønner du ikke vil inn med 30 000 aksjer igjen.
Da får du håpe på litt slappe dager og komme deg inn igjen.
Lenge til 2022 og du vil nok fristes før neste utbytte tenker jeg.
Lykke til uansett.
Lenge til 2022 og du vil nok fristes før neste utbytte tenker jeg.
Lykke til uansett.
bulkinvest
31.08.2021 kl 13:35
3796
Takk for følge, mange fine oppdateringer, du kommer sikkert tilbake, er store kjøpere som har lagt merke til kursoppgang og vil inn med mye volum, skal sitte til 30 i første omgang!
tobbelobb
31.08.2021 kl 12:39
3885
Tok gevinst i dag på 15,70 og sier meg fornøyd med året :-) Ønsker JIN til 100 og ønsker resten av gjengen lykke til videre!!
OSE vil vel sikkert følge BDI indexen fremover og rådet er å følge Asia ... Q3 blir knall. Sorte svaner eneste hindring!
BDI i dag blir sikkert fæl , men her er siste ASIA oppdatering fra meg:
Supramax TCT Index Point 4671.8 +25.09
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 37379 +263
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 41359 +186
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 32863 +150
OSE vil vel sikkert følge BDI indexen fremover og rådet er å følge Asia ... Q3 blir knall. Sorte svaner eneste hindring!
BDI i dag blir sikkert fæl , men her er siste ASIA oppdatering fra meg:
Supramax TCT Index Point 4671.8 +25.09
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 37379 +263
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 41359 +186
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 32863 +150
SuMay
31.08.2021 kl 08:08
4099
Ja, som Ragnar Foss sa på Twitter:
Årets beste aksje Jinhui +348% opp 23% siste uke og Norges 3de beste.
Tenk at det har Jin klart, uten et eneste meglerhus, ingen hype, ingen publisitet eller dekning. Det alene er imponerende. Daglig kommer det bulk anbefalinger, 2020, GOGL, Belships. De som ser på tallene ser fremdeles at Jin er underpriset og ingen meglerhus nevner Jin som i det «stille» reiser med supraene sine til månen.
Til tross for dette har DnB kjøpt seg opp i det stille, de var forøvrig på 18-19 plass tror jeg over største aksjonærer for 1 mnd siden. Jeg er spent på hvor de ligger på lista nå, den oppdaterte som kommer. Snart må vel DnB kommentere sin investering, nettopp i Jin!
Vi ser hva Jin har gjort de siste mndene, ikke massene, enda. Jin passer akkurat i segmentet til Skagenfondene sine tre U-er.
Upopulær, undervurdert og underanalysert. Det er DER pengene er. Lykke til i de beste ratene vi har sett på flere år. Dette er ikke annet enn superb.
Årets beste aksje Jinhui +348% opp 23% siste uke og Norges 3de beste.
Tenk at det har Jin klart, uten et eneste meglerhus, ingen hype, ingen publisitet eller dekning. Det alene er imponerende. Daglig kommer det bulk anbefalinger, 2020, GOGL, Belships. De som ser på tallene ser fremdeles at Jin er underpriset og ingen meglerhus nevner Jin som i det «stille» reiser med supraene sine til månen.
Til tross for dette har DnB kjøpt seg opp i det stille, de var forøvrig på 18-19 plass tror jeg over største aksjonærer for 1 mnd siden. Jeg er spent på hvor de ligger på lista nå, den oppdaterte som kommer. Snart må vel DnB kommentere sin investering, nettopp i Jin!
Vi ser hva Jin har gjort de siste mndene, ikke massene, enda. Jin passer akkurat i segmentet til Skagenfondene sine tre U-er.
Upopulær, undervurdert og underanalysert. Det er DER pengene er. Lykke til i de beste ratene vi har sett på flere år. Dette er ikke annet enn superb.
tankardjr
30.08.2021 kl 20:41
4459
Gode nerver når man taper litt og gode nerver når man har tjent litt er altid lurt hvis man ikke er fornøyd med å bare gå i 0. Tror vi ser videre fin oppgang resten av uken også. Tror bare den tar en pause enkelte dager som den gjorde sist gang denne aksjen marsjerte mot 30 kr. Husker den tok 2 pauser det var rundt 16 kr og rundt 20 kr. Fra 20 til 30 kr gikk fort. Og så lå den lenge på 30 kr. Og det i et marked for shipping som ikke var like sterkt som nå.
tobbelobb
30.08.2021 kl 19:33
4576
Årets beste aksje Jinhui +348% opp 23% siste uke og Norges 3de beste
Jaja….tror på nr 1 jeg nå :-) må bare tåle litt ups/downs og være tålmodig
Jaja….tror på nr 1 jeg nå :-) må bare tåle litt ups/downs og være tålmodig
tankardjr
30.08.2021 kl 18:20
4697
Den er vel ikke vurdert i det hele tatt. Det som skjer nå er at kjøpere får øye på den og dens vannvittige potensialle og den lille risikoen det er for at fimaet skal gå dårlig
thypoon skrev Som ventet bryter vi opp. Skal betydelig opp fremover!!
Jeg tror jin passerer kr 18 innen fredag ,og 30 kroner er passert innen 1 desember 2021 dersom ratene holder seg på dagens nivå.
Redigert 30.08.2021 kl 18:18
Du må logge inn for å svare
noprofit
30.08.2021 kl 16:54
4846
Det morsomme er at m de ratene er den fremdeles sterkt undervurdert
skvisen
30.08.2021 kl 16:45
4879
thypoon skrev Som ventet bryter vi opp. Skal betydelig opp fremover!!
Nok en god dag å vere Jin aksjonær. Tar jeg ikke feil er den nå årets vinner på Ose. Fant ikke tabell. på det men er i alle fall forbi Mpc som var tidlegere.
tobbelobb
30.08.2021 kl 16:10
4995
Hehe :-) Nei jeg står den av MEN møtes vi engang så skal jeg ha halvliteren med renter :-) ( les full som en dupp )
SuMay
30.08.2021 kl 15:08
5182
En enkelt post på 20 aksjer er stusselig, et veddemål på morro a ca 300,- er ikke så stusselig, spør du meg. Eller hva hadde du forventet? Vippser deg gjerne tobbelobb, kun for du ser og viderefører humoren ;)
tobbelobb
30.08.2021 kl 14:52
5231
HAHA :-) Tar 1 halvliter i betaling jeg også ( Du så utregningen ) Konsulent honorar! :-)
tankardjr
30.08.2021 kl 14:51
5232
Ja var vel snakk om 20 stusselige jin aksjer. Jeg bommet litt på fredagskursen men jeg er fullstendig overbevist om at vi ser 20 kr i jinhui på eller innen 18 september