Her følger vi børsens svarte svane mot 30 kr

tankardjr
JIN 21.08.2021 kl 11:38 18949

Tror det er like greit å lage en egen tråd om denne vannvittige underprisningen nå. Hvis børsen er i fremkant av begivenheter så er den i bakkant i jinhui. Hvis vi snur fra bakkant til fremkant i jinhui da ser vi fort 20 prosent stigning på en dag og flere dager med vannvittig kurstigning. Venter spent på nye nøkkeltall i jinhui basert på Q2 jeg forventer en pris bokført på ca 0.4 på dagens kurs.
tankardjr
01.09.2021 kl 12:29 3189

Ja det skal være videre oppgang i denne nå. Det basert på historisk prising og basert på teknisk analyse og basert på fudmentale verdier og basert på det momentumet vi ser i aksjen. Blir spennende å se om Oslo børs er i stand til å fungere som en normal børs når det gjelder denne aksjen. Historisk så er denne aksjen litt avhengig av gogl sin prisutvikling noe som er litt synd siden gogl og jinhui har blitt veldig forskjellige selskaper. Nå er jinhui så å si gjeldfritt og risikoen minimal mens gogl er Som vanlig veldig gearet med gjeld. Jinhui burde få ytterligere kursøkning basert på den lave risikoen.
tankardjr
01.09.2021 kl 13:07 3139

Supramax Fearnleys

Fartøyets etterspørsel fra alle større lasteregioner har økt den siste uken, noe som gjenspeiler at det underliggende grunnlaget er veldig sterkt. Oppsiden kan imidlertid begrenses ettersom utsikten på kort sikt for de større segmentene har svekket seg. Asia -markedet viser mer aktivitet, med overbelastning som en stor faktor. Nikkelmalmstur fra Filippinene til Kina 39 500 dollar. Tur fra Indonesia til Kina 38k på Supra open Vietnam. Supra fra Richards Bay til Pakistan 31k + 720k bb. Fra Atlanterhavsbassenget var det mer liv i USG, der turer til Fjernøsten ble dekket med høye USD 40 000 og turer til Skaw rundt USD 38 000. Vanlige skrotlast fra kontinent til Med ble løst rundt 38 000 dollar. Svartehavet er fortsatt fast der vanlige kornkjøringer ble dekket til svært høye USD 50k
bulkinvest
01.09.2021 kl 16:20 2950

Tror det er noen større aktører som vil være med, omsetning og poster tyder på det.( da mener jeg noen som kjøper poster som kan komme opp mot meldeplikt)
tankardjr
01.09.2021 kl 17:57 2834

Bra omsetning ja det vil si noen tar velvillig mot aksjer når det er mange som vil selge. Kan være lurt å se litt på usa bulk i kveld for å se hvor nervøse selgerne har blitt.
tankardjr
01.09.2021 kl 18:25 2797

Ose henger etter med å prise supra max segmentet som blir bla annet jinhui i forhold til USA eagle bulk sitt supra ulatramax selskap. De ser fortsatt 20 til 30 prosent oppside i eagle bulk fra dagens kurs. Men eagle bulk prises til 1.2 på bokførte verdier. Jinhui ligger på 0.50 tallet enda på bokført. Forøvrig faller kun eagle bulk kun marginalt i forhold til Jinhui enn så lenge.
bulkinvest
01.09.2021 kl 18:36 2776

Sånt sett er det bare bra at det ikke går rett opp, det gjør oppgangen mer holdbar på lengter sikt, nye kommer inn og noen går ut, og da kan vi ha en grei oppgang i aksjen kanskje når resultat 4 er i boks.
Slettet bruker
01.09.2021 kl 19:24 2725

Husk at omsetningen begynte på ca 13,90 mandag morgen. De tre siste dagene har det gått 2,5 - 3 millioner aksje. Det er mye når det bare er 30-40 millioner aksjer som ikke eies av holdingselskapet og brødrene direkte. Tipper kursen kommer til å ligge på 14-15 til de som er happy med exit på dette nivået er ute. Holder volumet seg, bør det gå ganske fort.
Slettet bruker
01.09.2021 kl 20:32 2615

Jin er nok ikke oppdaget nok,da de får null fra de fleste analytikere og null fra presse unntatt ved res.
Sånn er det blitt bare jeg tenker utbytter og diskusjonen om fair pris er sikkert på en annen hylle enn dagens,ratene er bare ekstremo.
SuMay
05.09.2021 kl 19:39 2206

Mener jeg leste et sted om kun 1,4% nybygg innenfor Supramaxer i 2022. Risky dette med nybygg og tenker jeg, da prisene på alt, stål - aluminium, ja, absolutt alt har en annen pris enn før. Så selv om ratene er skyhigh nå, er det ikke sikkert ratene er skyhigh når et nytt skip er klar. Da er muligens skipets byggekostnader svimlende høye i forhold til ratene og markedet når det står ferdigstilt. Usikker på om mitt resonnement stemmer men så om noen har sett en oversikt over nybygg i 2022-2023 vil jeg veldig gjerne se.
Slettet bruker
06.09.2021 kl 22:51 1945

Usa børs stengt i dag,typisk så ramler flere selskaper på likviditet i omsetning.
Hold fast i overmorra er det go on.
Ratefesten står og nybyggene er minimal mot scrapping.
Sånn blir det en stund,og etterspørselen etter varer vil nå nye høyder.
Det er en miljøfaktor at skipene må gå med 18% mindre fart noe som gir undertall av skip grunnet at de bruker lengre fartstid.
Det kan fort bli ekstreme rater og dette har knapt begynt.
tankardjr
07.09.2021 kl 11:51 1741

En sterk økning på Supramax fra begynnelsen av uken bleknet på grunn av FFA -korreksjonen og usikkerheten om de større størrelsene. BSI TCE klatrer til USD 38 246 til tross for negative FFA -fremoververdier. Etterspørselen fra ECSA og USG bremset, noe som resulterte i et press på prisene. Noen få Supra og Ultramaxes ble fastsatt for FH til USD 28 000 pluss USD 1800 millioner GBB, som er nede fra 2 millioner på GBB. Samme mønster i USG der prisene ble redusert noe. Etterspørselen etter gjødsel til ECSA fra Middelhavet og kontinentet holder prisene oppe. MV Star Cleo (56 600 2013) dop Piraeus tct m/ferts via Damietta til Argentina 35 000 dollar pd. Ingen store endringer i priser/aktivitet fra forrige uke i Stillehavet og Indiahavsmarkedet. Periodeaktiviteten bremset med befraktere som trakk sine siste bud igjen på grunn av den negative FFA -handelen
tankardjr
07.09.2021 kl 11:53 1738

Med andre ord supra er fortsatt sterkt men blir preget av cape ratene. Dette markedet er ikke over
Slettet bruker
07.09.2021 kl 13:48 1641

Markedet er fortsatt råsterkt og bdi er på high.
TC ratene 1 år er på 29 000 usd prdag.
Men kvartalet ser jo ekstra bra ut nå som vi er 1 uke ut i sept.
Tilgang på skip vil uansett variere fra uke til uke og det vil svinge på høye nivåer.
Kanskje de sikrer noen skip på TC 1-3 år?