Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 121755

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
nkamok
01.10.2021 kl 09:47 6234

Vi må håbe de får det, men der er “solgt meget skind her, før bjørnen er skudt” som man siger 😉
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 09:53 6209

Riktig. Oljeproduksjonen i Tunisia har stupt gjennom de siste år og er nå under 30 000 bopd.

Hovedårsaken i tillegg til decline er en konstant pågående uro i landet. Både politisk og en masse demonstrasjoner og uro. Spesielt knyttet til arbeidsløshet. De klarte seg bra under den arabiske våren og har vært et demokrati etter det, men i juli avsatte presidenten regjeringen og styrer landet alene. Det er redsel for at det er mot et diktatur.

Jeg kjenner landet godt siden PEN har assets der, og jeg har vært langt fra imponert. F.eks. inngikk PEN høsten 2018 en LOI for bruk av en rigg til å bore en letebrønn i første halvdel av 2019. Den er fortsatt i det blå. Det skyldes nok delvis korona som Tunisia er hardt rammet av.

https://www.panoroenergy.com/wp-content/themes/Avada/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=46BFD440E207DD05

Likeledes har det vært terrorangrep. Både AlQuina og ISIS lusker i buskene. De store selskapene trekker seg ut. Sist Shell

https://www.mees.com/2021/5/7/geopolitical-risk/another-one-bites-the-dust-shell-to-quit-tunisian-upstream/585b8be0-af38-11eb-90fd-e35d093af7df

Jeg håper inderlig at dette ikke blir noe av. Selv om det sikkert er billig.

Må også balansere litt med at CEO Hamilton i PEN synes fornøyd med hva de har oppnådd i landet selv om jeg ikke skjønner det. Vi har vært veldig langt fra målene. Har håpet at de selger seg ut av dette og hvis jeg får Tunisia i PNOR også blir jeg veldig skuffet.

Jo. Negativt innlegg, men jeg har fulgt godt med. Det er en politisk situasjon som er uholdbart. Dette har vært framme i norske medier også.
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 10:04 6188

Denne bruker jeg får å holde meg oppdatert
på politikken der.

https://www.middleeastmonitor.com/20210929-tunisia-political-action-against-presidential-decisions-hope-to-prevent-collapse-of-the-state/

« Four Tunisian parties announced the formation yesterday of a coordination group which rejects the "exceptional measures" taken by the country's president, Kais Saied, since July. The group warned of the possibility of Tunisia slipping into chaos, civil war and its eventual collapse as a state.»0

FkL
01.10.2021 kl 10:34 6146

Jeg ser dette på en helt annen måte. Dersom ledelsen i både Perenco og PetroNor (og mange andre store selskaper som også er interessert) ser dette som en god investering så har de nok gjort en god vurdering av situasjonen. Vi kan selvfølgelig også gjøre en etisk vurdering her, men jeg vet at både Knut og Gerhard tar alvorlig på den siden også. Dersom dette er assets vi både går etter og får så stoler jeg fullt og helt på at ledelsen har gjort en god vurdering.
Redigert 01.10.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 11:01 6091

Jeg hadde ikke ventet noe annet. Vi i PEN har ventet i tre år på å få tillatelse til å bore en brønn. Det synes jeg er mye. Hele tiden har vi hørt det nærme seg. Dette er enda verre enn Aje.

Og det er en grunn til at Eni sammen med mange andre forlater landet. Kan fortelle at produksjonen sør i landet ble satt på vent i flere måneder pga. opptøyer.

Kan lese litt her også. Situasjonen beskrives som mess.

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/menasource/tunisia-was-the-only-democracy-to-blossom-from-the-arab-spring-now-its-a-mess/
smaa
01.10.2021 kl 11:44 6035

Fint Fluefiskeren, du er godt orientert her som i mye annet og har fornuftige tanker. Litt kaldt vann i det brusende blodet er ikke dumt, men selvsagt kan det gå bra. Hadde nok også ønsket meg et "roligere" land å operere i, men løftet kommer nok snart uansett.
FkL
01.10.2021 kl 12:05 6004

Nå skal jeg ikke påstå å vite hva de eventuelt har lagt til grunn for sin interesse, men dette gjelder jo ikke alle områder. PEN har vel heller ikke signalisert at de skal ut, så det er klart at noen mener det er mulig å drive business her også. Vi får se om det kommer noe her fremover.
Redigert 01.10.2021 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 12:32 5964

Nei, men har som sagt håpet at de skulle ut, men CEO virker positiv som jeg også sa. Men den mannen er jo stort sett ikke annet enn positiv.

Da vi gikk inn i landet hadde vi en nettoproduksjon på ca 2000 bopd. Nå har vi omtrent 1480 bopd. Etter tre år. Et sidesteg til en gammel brønn er boret. Det er det eneste. Den boret riktignok gjennom en ny formasjon som var lovende. Det kan bli produksjon fra den etterhvert. Det vi har ventet på så lenge er en brønn offshore som skal bores fra land. En brønn nær innpå ga litt over 1800 bopd for mange år siden, men ble aldri satt i produksjon. Så den virker jo spennende hvis man bare fikk boret i bakken.

Zenith har det siste året kjøpt seg inn i flere felt i Tunisia, men også der er det frustrasjon over fremdriften hvis jeg har oppfattet det riktig.

Det er billig å kjøpe seg inn. Og vi har lav OPEX. Det foregår kontinuerlig work-over på brønnene og det går jo litt utover produksjonen.

Men hovedgrunnen til at jeg er imot er uroen i landet. Det er umulig å forutse hva som vil skje.

https://foreignpolicy.com/2021/09/29/tunisia-protests-kais-saied-coup-economy-jobs-covid/

Nå har jeg sagt det jeg har på hjertet ang. dette, og jeg lover å ikke mase mer om det. Dere vet hvor jeg står.
Redigert 01.10.2021 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Bsingh
01.10.2021 kl 13:56 5832

Syntes det er et godt moment du tar opp her FF. Vi opererer allerede i andre land, der den politiske situasjonen ikke er så ille, men det har jo fortsatt tatt tid. Om vi legger til politisk uro i regnestykket, så tror jeg definitivt at det er negativt. Som FkL sier, så er jeg selv også sikker på at man gjør en best mulig vurdering før man går inn et sted, men det som er med politisk uro, er eksakt som du påpeker, det er umulig å forutse hva som vil skje. Litt vanskelig å spå fremtiden, men det kan for all del være at dette går knirkefritt. Må man som en politisk leder prioritere en urolig situasjon, tror jeg andre ting faller litt lengre ned på lista. Om vi skulle ende i Tunisia på noe vis, og noe politisk skulle bremse fremgang, bør man hvertfall ikke bli sjokkert.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 14:31 5760

Salgsviljen nedover virker å avta og det er positivt. Da kan vi regne med at de som ville flippe emi aksjer er ferdige med det og oppdateringen i går er tolket mer positivt enn negativt av markedet.
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 15:40 5649

OPEX pluss vurderer å øke produksjonen raskere.

Fra E24

« Reuters: Opec+ vurderer å øke produksjonen ytterligere

19 timer siden · Anders Nybakken Kvale
Nyhetsbyrået Reuters melder torsdag at oljegrupperingen Opec+ vurderer å øke produksjonen sin med mer enn de nåværende 400.000 fatene per dag når landene møtes mandag neste uke for å vurdere produksjonsnivået sitt.
Opec+, med Saudi-Arabia og Russland i spissen, har siden coronautbruddet holdt olje vekk fra markedet, men har siden juli økt produksjonen sin med 400.000 fat per dag hver måned.
Reuters viser til fem kilder.
En eventuell økning vil først komme i november, da oktober-nivået ble bestemt på det forrige møtet.
Prisen for et fat nordsjøolje (brent spot) ligger på 78,30 dollar torsdag kveld. I 19.15-tiden, da Reuters-opplysningene ble kjent, falt prisen noe.»

https://aksjelive.e24.no/article/47mVb6
FkL
01.10.2021 kl 15:53 5606

Det tror jeg er godt valg ser man på alle de prognosene som har kommet vedr. etterspørsel fremover. De tar tydelig ansvar og justerer begge veier og det er bra.
Ev88
01.10.2021 kl 16:30 5511

Perfekt teknisk nedslag på 1,226. God helg.
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 16:39 5493

Ja. God helg. Føler at vi er på vei oppover nå uten flere tilbakeslag under 1,20, men det er vel farlig å si det høyt.
thief
01.10.2021 kl 16:57 5513

Kjøpspresset kom plutselig tilbake her om dagen,men tok en kort pause etter melding om salg av 4 mill aksjer.Men når det ble avklart hvorfor,så har kjøperene kommet tilbake.Så ble det bare 1mnd forlengelse av longstop date, det var også meget positivt.Neste nå er forhåpentligvis forlengelse i Gambia + noe håndfast fremgang i Nigeria og nytt kjøp!Da skyter vi god fart oppover. På høy tid denne for en skikkelig oppgang,kan se ut som vi er i gang🙂
nkamok
01.10.2021 kl 18:11 5388

Selvom jeg til tider kan have et lidt anstrengt forhold til nogle af FF sine indlæg - og modsat, at han har blokeret for mine, så har han fat i noget rigtigt. Hvorfor skal vi købe os ind i noget så usikkert , når vi har meget andet, som ser lovende ud. Ja - det er måske billigt og har potentiale, men det hjælper jo ikke noget, hvis regeringen ikke magter at omsætte det til noget konstruktivt - FF tak for god info , selvom du ikke læser mit indlæg 🤷‍♂️
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 18:15 5389

Jo, faktisk. Rart du skriver det. Jeg opphevet blokkeringen av deg tidligere i uka. Takk selv.
nkamok
01.10.2021 kl 18:31 5550

Ha ha Nice - men det laver selvfølgelig ikke om på vores forskellige synspunkter på visse holdninger 😉 . Tak for din oplysning, jeg skal selvfølgelig nok tage hensyn 👍🏻😇
Redigert 01.10.2021 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
FkL
01.10.2021 kl 19:51 5469

Der var vi tilbake på $79 :)
FkL
01.10.2021 kl 21:25 5361

More wells planned at Aje offshore Nigeria
Oct. 1, 2021
ADM Energy and its partners are closing on a final investment decision for a new development plan for the Aje field in the OML 113 lease.

(Courtesy ADM Energy)

LONDON – ADM Energy and its partners are closing on a final investment decision (FID) for a new development plan for the Aje field in the OML 113 lease, offshore Nigeria.

https://www.offshore-mag.com/field-development/article/14211401/more-wells-planned-at-aje-offshore-nigeria
thief
01.10.2021 kl 22:18 5294

Blir morro når godkjennelsen går i boks,og vi endelig kommer i gang med AJE.De skal øke produksjonen betydelig,og ikke minst spennende med ESG-satsningen🙂Dette blir en skikkelig trigger!
Fluefiskeren
01.10.2021 kl 22:28 5312

Og det morsomme er at det kan være en liten trigger også for Panoro.

I så fall får jeg to triggere på samme dag. Ikke dumt å ha spredd seg litt. :-)

FkL
01.10.2021 kl 23:05 5283

Triggere, som i flertall. Vi vet jo allerede at det er 3 steg i selve utbyggingen og så kommer noen flere på salg, 13 til 17% andel, kanskje kraftverk osv. Dette blir skikkelig gøy.
Redigert 01.10.2021 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
thief
01.10.2021 kl 23:34 5237

Ja,forhåpentligvis mye som vil skje i Nigeria. Tror dette var et knallkjøp 🙂
Fluefiskeren
02.10.2021 kl 10:57 4922

Litt om de største oljeselskapene og deres virksomhet i Kongo Brazzaville hvis noen skulle være interessert.

https://energycapitalpower.com/dynamic-oil-companies-operating-in-the-congo/
Fluefiskeren
02.10.2021 kl 13:32 4783



Vi synes oljeprisen er høy nå. Hva da med gass? Hvis man regner om så er den 190 USD boe i Europa og Asia. Altså det dobbelte.

«The Surge in Natural Gas Prices Is Equal to a $190 Oil Shock. The deepening global energy crunch has pushed natural gas in Europe and Asia to the equivalent of about $190 a barrel, something the oil market has never seen.

Both regions saw fresh records in the heating and power-generation fuel this week as utilities rush to restock lower-than-average inventories ahead of winter in the northern hemisphere, while alternatives -- like coal -- are also in short supply. «


Se grafen. Der ser man utviklingen gjennom tid. Helt vilt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-01/the-surge-in-gas-prices-is-the-equivalent-to-a-190-oil-shock
FkL
02.10.2021 kl 16:13 4618

Da regner jeg med at jeg kan si ekstreme priser :) Flott å være innen petroleumsindustrien om dagen.
FkL
03.10.2021 kl 08:13 4260

Nå blir det spennende å se hva OPEC+ blir enige om i morgen. Jeg håper de øker mer enn planlagt slik de har hintet om.

"If OPEC+ sticks to the script and only delivers the planned 400,000 bpd increase in November, energy markets will shortly be seeing $90 oil prices," said Edward Moya, senior market analyst at OANDA, adding that any increase smaller than 600,000 barrels should boost prices.

Oil is also finding support as a surge in natural gas prices globally prompts power producers to move away from gas. Generators in Pakistan, Bangladesh and the Middle East have started switching fuels.

https://www.reuters.com/business/energy/oil-slips-opec-weighs-output-boost-tight-market-2021-10-01/
FkL
03.10.2021 kl 08:47 4213

Litt forskjellige spådommer… Tenk å få en megalifting i slutten av oktober med oljepris $90, snitt $85.

Oil steadies after report China ready to buy more

Opec+ seen sticking to November output plans, despite $80 oil

Opec+ next week is expected to hold to a pact to add 400,000 barrels per day to its output for November.

"Rystad Energy expects the group to take a wait-and-see approach, not least because the group has yet to demonstrate its ability to ramp up oil supply quickly," said Louise Dickson, senior oil markets analyst at Rystad Energy.

https://www.upstreamonline.com/finance/oil-steadies-after-report-china-ready-to-buy-more/2-1-1076008
Redigert 03.10.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
FkL
03.10.2021 kl 22:18 3534

Ganske tydelig at OPEC+ ikke ønsker slike høye priser, heldigvis. De vil ha stabil pris og setter nok inn mer produksjon dersom prisene tar helt av.

OCTOBER 3, 20217:16 PMUPDATED 3 HOURS AGO
Iraq oil minister says oil prices reaching $100/barrel unsustainable -TV interview
By Reuters Staff

(Reuters) - Iraq’s oil minister said on Sunday that oil prices reaching $100 a barrel will not be sustainable and that OPEC wants stable markets.

https://www.reuters.com/article/idUSC6N2QS06G
thief
03.10.2021 kl 22:51 3464

Vi får neppe problemer med lave priser i tiden fremover 🙂Ser utrolig bra ut de kommende årene.Den grønne bølgen går for sent!Etterspørselen vil være høy,og med mindre fokus på leting og produksjon fra flere store,vil tilbudet hvertfall ikke vokse!
FkL
03.10.2021 kl 23:06 3463

Problemet vil ikke være for lave priser, snarere for høye. Ser vi isolert på PetroNor så er det ekstremt gode utsikter, men det er ikke bra med priser på $100. Spennende å se hva de gjør i morgen. Som Knut sa på siste intervju så får vi god avlastning på våre investeringer til og med på $50 og vi har budsjettert med $55. Nå må vi bare få i gang gass på Aje også. Helt ekstreme priser som FF har påpekt.
Slettet bruker
04.10.2021 kl 09:34 3149

Går riktig vei her nå kursmessig. Skal nok ganske raskt opp mot 1,4-1,6 nivået.
thief
04.10.2021 kl 09:58 3101

Satse på det.Spennende å se hva utfallet blir i Gambia. Gull om det blir forlengelse, men kan jo risikere å miste den også.Men regner med Abu dhabi har kontroll 🙂Svar kommer vel om 1-2 uker
Slettet bruker
04.10.2021 kl 10:52 2986

Enig.
Dette går stødig nordover.
Med de triggerene som forhåpentligvis går inn allerede d.m. vil vi få et enda større etterlengtet kursløft.

Stay tuned :)
Mrhifi
04.10.2021 kl 11:04 3027

FLASHBACK.🌎

Why The World Might Not Have Enough Oil To Meet Demand Trough 2050.
The global exploration success ratio has dropped sharply, from about 72% in 2010 to 17% in 2020.
We therefore expect to see an average success ratio of 15% to 20% through 2050. A 20% ratio requires around 500 wells to be drilled each year, or 650 wells at a 15% chance of success.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-The-World-Might-Not-Have-Enough-Oil-To-Meet-Demand-Trough-2050.html

It's science fiction to imagine that oil and gas will suddenly disappear because of renewable energy progress.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/A-Major-Oil-Rally-Could-Be-On-The-Horizon.html

Redigert 04.10.2021 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.10.2021 kl 11:20 3112

Det som er faren er at det startes opp med mer ukonvensjonell olje hvis prisen på den blir veldig høy. Det er enorme ressurser av oljesand og ikke minst oljeskifer. Nok til å dekje forbruket i flere hundre år. Det ville være en katastrofe for Jorden. Håper inderlig at det får bli liggende. Også mest mulig skiferolje for den saks skyld. Jeg tror på et stort tiår for gass. Det er mellomleddet til fornybart. I en del land rett og slett bare ved forbrenning. I andre land i kombinasjon med CCS. Blir det et såkalt hydrogensamfunn vil dette drive gassprisen ytterligere med bruk av CCS for å produsere blått hydrogen, selv om alle ønsker grønn hydrogen. Men det er ikke nok fornybart ennå til å kunne produsere etterspørselen ved elektrolyse av vann. Det er meget energikrevende.
FkL
04.10.2021 kl 11:47 3035

Jeg håper at OPEC+ klarer å stabilisere prisen på kort sikt på rundt $70, men allerede til neste år har de flyttet tilbake all sin produksjon. Da mister de muligheten til å begrense prisoppgang. Det kan dessverre gi ekstreme priser hvis det kuttes for fort i leting og produksjon.
upsidedown
04.10.2021 kl 11:55 3006

Enig FKL. 70 vil være på smertegrensen for betydelige nyinvesteringer i skifer- og oljesand, med den teknologien som er tilgjengelig i dag.