Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 121402

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Bassen1
26.08.2021 kl 07:10 5237

Hei




Jeg hadde samme problem i DNB fikk denne meldingen av DNB, da virket det:
Jeg hadde samme problem med DNB, fikk denne meldingen da fikk jeg det til:
Gå til sparing og investering og klikk på "investortjenester". Når du kommer inn på investortjenester, velger du hendelser og klikker på emisjoner/tegning. Klikk på linje nr 2 (Petronor) og følg stegene i bestillingsskjema.

Spørsmål kan rettes til Artic Secutities, som er tilrettelegger i emisjonen.
polion
26.08.2021 kl 09:24 5018

Sannelig ikke ofte man på en tråd ser så vanvittig mye leven for noen emi-aksjer. Får endelig håpe at det for den enkelte går i box?
FkL
26.08.2021 kl 09:48 4966

Nå har vi jo ventet og gledet oss til denne en stund så da blir det litt ståhei. Det er jo også greit å få avklart eventuelle problemer og eventuelt få hjelp til å komme gjennom for de som opplever problemer. Men, ja fra utsiden så er det jo ikke snakk om så mange aksjer i forhold til totalen. Derimot så er det en fin mulighet for de som har retter.
Redigert 26.08.2021 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
thief
26.08.2021 kl 11:54 4819



Blir spennende, får vi nok mye info om planene fremover🙂

Petronor (ticker PNOR) er notert på Oslo børs gjennom en «reverse take-over» av APCL i 2019. Selskapet hentet i første kvartal NOK 340 millioner for å øke sin andel i PNGF SUD i Congo samt finansiere det kommende boreprogrammet på lisensen som vil gi selskapet en solid fri cashflow fremover, samt at selskapet fortsetter sin vekststrategi gjennom M&A. Selskapets styreformann Eyas Alhomouz og daglig leder Knut Søvold stiller opp sammen med med CTO Claus Frimann Dahl and Group Financial Controller Chris Butler hos Xtrainvestor på live video Q&A tirsdag 31. august kl 10:00. Utspørrer er Equity Analyst Daniel Stenslet fra Arctic Securities. Send gjerne inn spørsmål du vil at Daniel skal stille til info@xtrainvestor.com
Redigert 26.08.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Kvike11
26.08.2021 kl 12:08 4784

Så er der bestilt + ekstra en del, gik ellers ud på 1,41 i maj, men tror der ligger en stor stigning fremover.
Senegal tror jeg snart der findes en løsning på,
kan kun blive en Win-Win for PNOR
Krabbe1000
26.08.2021 kl 12:48 4686

Et kort spørsmål i fbm dette. Fikk du opp et skjema i pdf som fylles ut manuelt og sendes pr. e-post, eller fikk du opp et elektronisk skjema?
Jeg får kun opp skjema i pdf format.
Bassen1
26.08.2021 kl 12:56 4675

Det var begge så du får opp elektronisk også. Så fikk jeg kvitering på mail at det var ok. Du får bare trykke litt der inne, men fulgte den meldingen jeg la med så virket det. men du kan også skrive ut pdf og fylle det ut sende det inn da....
Krabbe1000
26.08.2021 kl 13:11 4635

Takker, nå fikk jeg det endelig til.👍
thief
26.08.2021 kl 13:15 4615

Husk å stille spørsmål,nå har vi sjansen til å "grave" litt 🙂
Slengte inn noen stykker:


1. Are you considering paying the AJE transaction in cash, since the share price in petronor is so low?
2. How big is the production of the acquisitions you are considering?
3.What is the market for finding partners in Gambia and Guinea Bissau?
4. There is little development in the arbitration case against Senegal, are you still in active talks?

FkL
26.08.2021 kl 13:30 4577

Gode spørsmål og du kjenner meg, jeg legger «som vanlig» inn mine 20+ :) MEN, viktig at andre også bidrar.
thief
26.08.2021 kl 13:55 4505

Flott om man kan få noen hint om potensielle store triggere🙂
Opp+
26.08.2021 kl 14:03 4513

5. Hvem er Non controlling interest og hvorfor går storparten av fortjenesten den veien? (har sendt 3 mailer til selskapet, men får ingen svar, gått rundt 3-4 måneder siden første mail.)
FkL
26.08.2021 kl 14:10 4516

Non-controlling interest er ingen, det er et generelt begrep på lisenser der man er minoritetseier. Hvilket vi er på alle våre lisenser. Det går ikke noen fortjeneste dit, det kommer fortjeneste derfra. Derimot så er våre andeler i Kongo i dag delt opp på to forskjellige måter via vårt eierskap i Hemlaselskapene.
Redigert 26.08.2021 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.08.2021 kl 14:39 4463

Det første spørsmålet kan jeg besvare. Det er bare dersom kursen på PNOR faller under 0,13 USD at kan de kan velge å betale deler eller hele summen i cash. Med dagens dollarkurs tilsvarer det 1,144 NOK. Så det skulle forundre meg veldig om de kan velge cash.
Redigert 26.08.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Opp+
26.08.2021 kl 15:06 4432

Jeg ser bare at petronor F.eks i q1 melder om Net profit 4,9 musd. Til eierne/aksjonærene 1,492 = PS 0,17 cent og til non controlling interest 3,395.
Hadde vi vært non controlling interest, så skulle vel PS vært mer 0,55.
thief
26.08.2021 kl 15:29 4400

Dette forandrer seg fra q2 eller q3.Når vi går opp til ca 85% av Hemla EP congo🙂
FkL
27.08.2021 kl 00:21 4119

Det var et stort prospekt og for det meste kjent, men noe stikker seg ut.

Nye investeringer vil betales med midler fra dagens drift og lån.
"The Group's activities are and will continue to be capital intensive. The Group expects future investments
into existing and new hydrocarbon assets to be served by cash-flow from ongoing operations. However, it
is also expected that the Group will look to raise debt to part-fund future growth."

Heldigvis blir det ikke utbytte i nær fremtid og da i tråd mine forventninger som langsiktig eier. Bygge først.
"The Company currently anticipates that it will retain all future earnings, if any, to finance the growth and
development of its business. The Company does not intend to pay cash dividends in the foreseeable future."

Forflytting til Norge ligger nå til H2 2021
"The current Australian jurisdiction of the Company is due to historical reasons, and the Company, the Group
and its business has no other links to Australia. The Board of Directors has decided, and the shareholders
of the Company may approve, a change in domicile and jurisdiction of the Company to Norway or another
country within the European Union. It is not possible to predict with any certainty when a new domicile
would be implemented at this stage (although the Company expects to complete such change of domicile
during the course of the second half of 2021)."

Valgkrangel i Guinea-Bissau sørget for at SPE's prosjekt med CNOOC gikk i vasken.
"Svenska Petroleum Exploration AB was in the advanced stages of planning for the drilling of the Atum-1X
well to test the Atum prospect prior to delays in gaining partner approvals due to the disputed presidential
elections in late 2019 early 2020."

Dette viste vi fra før, men her ennå tydeligere. Det er Q1 2022 som gjelder for ROP og SOSP hvis saken går hele veien.
"The Company has now re-engaged in the arbitration process and is preparing an Expert Witness rebuttal
to the Senegalese Government Expert Witness report for ROP and SOSP. The final hearing is scheduled
for the end of Q1 2022."

Vi kjøpte aksjene i SPE til en meget lav pris, men fordi bokført verdi ikke samsvarte med reell verdi så ble det også gjort en betaling til morselskapet.
"On 4 May 2021, the Company completed the 100% share purchase of SPE Guinea Bissau AB for a
consideration of SEK 434,238 (as further described in Section 9.3)."
"The SEK 434,238 consideration paid for the transaction was calculated to be SEK 1 greater than the SEK
book value of the net assets of SPE Guinea Bissau AB on completion. The fair value of the net assets
acquired equalled the net book value from the completion balance sheet. In addition to the consideration
paid, the Company paid USD 1.9 million in settlement of a payable balance to Svenska Petroleum
Exploration AB on behalf of SPE Guinea Bissau AB."

Det ser ut til at kurstaket for oppgjør med cash eller aksjer på Aje falt ut under forrige forhandling. Dette er ikke nevnt under oppgjøret i denne teksten.
"Under the terms of the Panoro Agreement, the Company shall, either pay a cash consideration of USD 10
Million or issue consideration shares which in aggregate shall represent a total value of USD 10 Million to
Panoro for the 100% equity share acquisition of PPSH and PPNH and their associated interest in OML113, before the transfer of these PPSH and PPNH shares into Aje Production with YFP.
The Company anticipates to issue shares to conclude the Aje Transaction, thereby initially increasing noncurrent assets and equity by USD 10 million."
Redigert 27.08.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
thief
27.08.2021 kl 07:56 3909

Mye bra info fkl🙂Som jeg har sagt før,selskapet vil trolig bruke cashflow og andre finansieringsmåter for videre vekst. Det vil altså bety ikke flere aksjer trykkes, som igjen betyr at fremtidig vekst og verdier deles på færre aksjer.Som igjen betyr høyere kurs💰💰🙂Tenk hva mcap burde være med 10k...20k...30k??Pen har mcap på 2.7mrd med mål om 9500fat i år.Vi har mcap på 1.5mrd!!Her kan det bli stor kursøkning fremover,når produksjonen øker,og nye kjøp kommer.

Og at avgjørelsen i Senegal allerede faller i q1 2022,er jo veldig spennende.Da kan forliket fort komme,eller er det uansett ikke lenge til dom.Hvor petronor fremstår veldig sikre🙂

Nei,her er det mye å glede seg til🙂
FkL
27.08.2021 kl 08:44 3794

Fin stigning på olja nå også. Ser ut til at vi treffer bullseye igjen.
thief
27.08.2021 kl 08:53 3762

Jepp,kan se ut til at q3 faktisk blir enda bedre enn q2.Holder olja seg over 70 frem til tirsdag ,vil vi foreløpig ha rundt 72-73 usd i q3🙂Da skal det mye til om vi ikke havner over 70!!

Må si jeg likte veldig godt hva petronor skrev om videre finansiering av vekst.Akkurat som jeg hadde håpet på🙂Da blir det stor økning av mcap,som deles på dagens aksjer!!kurs på 1.2kr fremstår da som latterlig billig,når man sammenligner med andre!
Fluefiskeren
27.08.2021 kl 09:48 3641

« Det ser ut til at kurstaket for oppgjør med cash eller aksjer på Aje falt ut under forrige forhandling. Dette er ikke nevnt under oppgjøret i denne teksten.»

Det høres i såfall merkelig ut. I meldingen ang. forlengelse av 30. juni skrev de:

« All other terms and conditions of the Transaction remain unchanged.«
FkL
27.08.2021 kl 09:53 3623

Enig, men hadde det vært gjeldende så burde det helt klart ha stått her. Uansett, de skriver jo også at de kommer til å gjøre opp med aksjer. Det er også gjengitt på to forskjellige steder i prospektet.
Fluefiskeren
27.08.2021 kl 10:02 3599

De skriver vel at de skal gjøre opp med cash eller aksjer uten å nevne noe om grensen på 0,13 USD. Jeg kan ikke se at de utelukker cash.

« Under the terms of the Panoro Agreement, the Company shall, either pay a cash consideration of USD 10
Million or issue consideration shares which in aggregate shall represent a total value of USD 10 Million to
Panoro for the 100% equity share acquisition of PPSH and PPNH and their associated interest in OML113, before the transfer of these PPSH and PPNH shares into Aje Production with YFP.»
Redigert 27.08.2021 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2021 kl 10:07 3587

Her er hva Panoro skrev i sin halvårsrapport som kom for to dager siden:

« Panoro announced in October 2019 that it had entered into a sale and purchase agreement with PetroNor E&P Limited (“PetroNor”), an exploration & production oil and gas company listed on the Oslo Axess, to divest all outstanding shares in its fully owned subsidiaries Pan-Petroleum Services Holding BV and Pan-Petroleum Nigeria Holding BV (together referred to as “Divested Subsidiaries”) for an upfront consideration consisting of the allotment and issue of new PetroNor shares with a fixed value of USD 10 million (the “Share Consideration”) plus a contingent consideration of up to USD 16.6 million based on future gas production volumes. PetroNor has an option to pay a portion of the Share Consideration in cash. The sale transaction is conditional upon execution and completion of the agreements between PetroNor and YFP, the authorisation of the Nigerian Department of Petroleum Resources and the consent of the Nigerian Minister of Petroleum Resources. Panoro’s intention is to declare a special dividend and distribute the Share Consideration, to the extent received in shares, to its shareholders.»
FkL
27.08.2021 kl 10:09 3590

The Company anticipates to issue shares to conclude the Aje Transaction, thereby initially increasing noncurrent assets and equity by USD 10 million.

PEN har heller ikke med noe kurskrav i sin melding.
Redigert 27.08.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.08.2021 kl 10:11 3595

Klart de gjør. De forventer vel neppe en kurs under 0,13 dollar. Jeg tror avtalen er uforandret på dette punktet.
Redigert 27.08.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
FkL
27.08.2021 kl 10:18 3586

Hvis man ser på det gjennomgående detaljnivået i hele prospektet, hvilket jeg nå har fått lest, så er dette informasjon som helt klart skulle ha vært med hvis det var gjeldende. Det er dog ubetydelig i den store sammenhengen, for kursen vil aldri droppe slik og selskapet er også tydelige på at de ønsker å bruke aksjer.
Redigert 27.08.2021 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
HarryKiri
08.09.2021 kl 12:25 3041

Da er resultatet klart.
Emisjonen er ikke fulltegnet, og det skulle bety at alle får det som er bestilt:

8 September 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Results of the Subsequent Offering

Oslo, 8 September 2021. Reference is made to the stock exchange announcements by
PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the "Company") on 23 August 2021 and 24
August 2021 regarding the approval and publication of a prospectus and
commencement of the subscription period in the repair offering of up to
60,000,000 new shares of the Company (the "Offer Shares") at a subscription
price of NOK 1.10 per Offer Share (the "Subsequent Offering"). Reference is
further made to the stock exchange announcement by the Company on 7 September
2021 regarding preliminary results of the Subsequent Offering.

The subscription period for the Subsequent Offering expired on 7 September 2021
at 16:30 (CEST). The final number of subscriptions received by the Company in
the Subsequent Offering is 46,234,809. A total of 46,234,809 Offer Shares will
be allocated in accordance with the allocation criteria set out in the
Prospectus, raising gross proceeds of NOK 50,858,290. Notifications of allocated
Offer Shares and the corresponding subscription amount to be paid by each
subscriber in the Subsequent Offering will be distributed on 8 September 2021.
polion
08.09.2021 kl 18:53 2910

Da konstaterer vi at dagens laveste for PNOR bare var kr. 0,006 fra emikursen. STERKT, kunne gått under med et brak. Opp gjennom all historie, er det nok denne aksjen jeg har bommet mest på hva gjelder antagelse om kursutvikling.
søkeren
08.09.2021 kl 19:10 2951

Det er ikke jeg:
søkeren
31.08.2021 kl 21:33
1415
Det blir nok en stor overvekt av selgere de kommende uker, det vil nok presse aksjekursen ned til emi kurs. Kanskje blir denne en øre aksje igjen?
En av de mest "hausede" aksjer på forumet har klart å markere seg med en klar nedgang i år.
FkL
08.09.2021 kl 23:39 2738

Ikke et veldig seriøst innlegg, men jeg skal gi deg et seriøst svar selv om du faktisk ser ut til å være veldig stolt av å ha klart å gjette at kursen har gått ned 5 øre i en rep emi der alle som ønsket det kunne kjøpe aksjen til 1,10. Hvis du tygger litt på den så tror jeg faktisk ikke at du er så stolt allikevel.

OG dette er selvfølgelig den minst haussede aksjen på hele forumet. Siden du engasjerer deg i tråden så har du sikkert fått med deg at verdiene er doblet i selskapet uten at kursen har fulgt etter. Det har derimot kursene hos de meglerhus som følger aksjen gjort, noe som selvfølgelig gjenspeiler verdiøkningen. Husene har doblet og det burde selvfølgelig kursen gjort også. Jeg forstår det da slik at du mener at verdiene ikke er doblet og at de meglerhus som har kursen godt over 2 kroner har feil. Du mener videre at det å påpeke denne differansen mellom faktiske verdier, backet av alle meglerhus som følger aksjen, og kursen er hausing.

Da skal jeg like å se din begrunnelse og verdiberegninger som motstrider SB1M og Arctic. Jeg kan da også legge til, slik at beregningene blir enklere for deg, at begge har unnlatt mye som jeg regner som store verdier. Så du kan legge til en god del. OG jeg tar gjerne en forklaring på hvordan det å påpeke dokumentert differanse mellom kurs og faktiske verdier er hausing. De som har både spådd og påpekt verdiøkningene har fått helt rett, kursen derimot henger etter. Det kan derimot ikke de klandres for. Alle som følger aksjen vet også at det kommer mye mer og at vi er en pengemaskin. Dette er ikke noe hauset luftslott som andre aksjer, tvert om. Aksjen er sterkt underpriset og oppsiden klarer du sikkert å regne ut basert på ditt seriøse innlegg.

Svaret ditt og dokumentasjonen gleder jeg meg faktisk til.
thief
09.09.2021 kl 00:22 2699

👍👏Mange som bruker dette hauseordet,uten å tenke seg om.Selvfølgelig ikke hausing,da verdiene er der,og en oppgang er naturlig. Verre med aksjer der folk skriker 100..200..300% oppgang,uten at det er noe som backer en slik økning.DET ER HAUSING!!Og i petronor har verdiene steget mye,uten at kursen har fulgt etter. Utviklingen av selskapet har gått som forventet.Men at folk har lyst til å selge aksjene sine mye billigere enn faktiske verdier, får jo være deres valg🙂Så etterhvert tar nok "galskapen" slutt,og vi da får en mer riktig kurs.Satse på det skjer rimelig kjapt etter repemi er avklart til tirsdag.Da er denne "leken" over!
elta-gnilk
09.09.2021 kl 08:33 2497

Men thief, er det så mye folk som du beskriver dem som selger (jeg benevner dem som småsparere), at de innehar så mye aksjer at de kan selge ned aksjen i månedsvis? Jeg trur ikke det, derimot er det vel noen med mye aksjer som holder kursen nede av en eller annen grunn.
søkeren
09.09.2021 kl 08:57 2433


Jeg argumenterer ikke mot at selskapet har faktiske verdier som kanskje forsvarer høyere verdi en det kursen viser.
Jeg påpeker at "små" investors har liten interesse i å sitte i aksjen over tid, det medfører vel at verdiene i selskapet ikke gjennspeiles i kursen. Det er vel heller tvilsomt at fond eller større investors ønsker å gå inn i aksjen med den nåværende eierstruktur. Skal noen "bære" kursen oppover så må vel noen av de større eierene kjøpe seg opp, men det kan jo bli en kortvarig glede.
Foreigner
09.09.2021 kl 09:17 2396

My two cents worth; it is the Market Maker who is responsible for the way the price has developed. Bad bad deal from PNOR...
FkL
09.09.2021 kl 09:17 2414

Vi kan vel konkludere med at dette var noe helt annet enn det du skrev i ditt opprinnelige innlegg og at dette fremdeles står ubesvart.

Nå er jeg i utgangspunktet ikke så opptatt av andres strategier, men det er selvfølgelig både små og store investorer som er både kortsiktige og langsiktige i PetroNor. Det kan vi se på hele aksjonærregisteret som blir lagt ut. Det er ingen fasit på hvem som er med over tid, her finner du både store og små. Dette er selvfølgelig ikke nødvendigvis knyttet til det fundamentale i PetroNor, men forskjellige investeringsstrategier. For meg er det enkelt, dagens oppside er stor og vil bare øke. Det er ikke nødvendig å hause PetroNor, tallene er der og de er godt backet av meglerhusene.

Historikken har også vist at kursen går nettopp kraftig opp ved nyheter, samt at selvfølgelig emisjon, og spesielt denne der alle kunne kjøpe til 1,10, drar ned. MEN, det er ikke til å komme bort fra at verdiene er mye større enn kursen og at en normalisering vil komme. Da vet jeg selvfølgelig også at det kommer drøssevis med positive nyheter som vil bidra.

Det er helt greit å være uenig, men ditt opprinnelige innlegg var helt useriøst.
søkeren
09.09.2021 kl 09:31 2382

Det får andre vurdere!