Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 121689

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
FkL
11.09.2021 kl 14:38 4276

Aje har enormt potensiale både når det gjelder olje og gass. Ut i fra tidligere diskusjoner så tror jeg ikke alle forstår hvor enormt dette faktisk er. PetroNor har nøkternt tegnet opp en plan for at produksjonen skal økes med 10-gangeren+. På lik linje med PNGF Sud så blir dette en pengemaskin og det kan jeg gjerne siteres på. Produksjonen der er i dag under 3000 bpd og dette er hva dagens operatør har på sine hjemmesider. PEN så selvfølgelig også enormt potensiale her i og med at de kjøpte lisensen, men de kom ikke videre på grunn av tull. Det løste vi opp i og fikk den grisebillig når vi ser på potensialet. I tillegg tar vi hele operatørrollen. Husk også at vi øker andelen betydelig når utbyggingen er klar. Da får vi også igjen delproduksjonen som betales til YFP i dag for å dekke tidligere kostnader.

Yinka Folawiyo Petroleum is the Operator of OML 113. The other partners are New Age Exploration Nigeria Limited, EER (Colobus) Nigeria Limited, Pan Petroleum (Panoro Energy) Aje Limited and PR Oil & Gas Nigeria Limited.

Gross contingent resources of the Aje field are estimated at 380 million boe. Of this 28% is oil and condensate, 20% is LPG and 52% is gas.

The field is expected to achieve a plateau production ranging between 50,000 and 80,000 barrels of oil equivalent (boe) a day.

https://www.yinkafolawiyogroup.com/upstream/facts-and-figures-28
Fluefiskeren
11.09.2021 kl 14:54 4250

Av de to brønnene som er boret er den ene av dem i en såkalt olje rim. Boret horisontalt. Såvidt jeg husker hadde de problemer og gjorde om og boret oljerim isteden. Det vil si den tynne sonen med olje som ligger mellom vann og gass. Det er er avansert boring da disse pleier å være tynne. Kommer man for lavt blir det vann. Kommer man for høyt blir det gass.

På Trollfeltet i Nordsjøen har de hentet ut store mengder olje på denne måten.

https://www.ntnu.edu/documents/139834/7694245/troll_presentation_b_80664a.pdf

Fluefiskeren
11.09.2021 kl 16:25 4145

Woodside selger seg muligens ned i Sangomarfeltet. Selger isåfall til det statlige indiske selskapet OGNC.

« India’s ONGC considering Woodside stake in offshore Senegal oil field.
By DINESH NAIR, LAURA HURST AND HARRY BRUMPTON on 9/8/2021

(Bloomberg) --India’s Oil & Natural Gas Corp. is exploring a purchase of a significant minority stake in the $4 billion-plus Sangomar oil project off the coast of Senegal from Woodside Petroleum Ltd., according to people familiar with the matter.

State-owned ONGC is discussing acquiring an interest of 20% to 40% in the field, the people said, asking not to be identified as the matter is private. Australia-based Woodside is working with Jefferies Financial Group Inc. on the sale, which could also attract other suitors, the people said.«

https://www.worldoil.com/news/2021/9/8/india-s-ongc-considering-woodside-stake-in-offshore-senegal-oil-field
thief
11.09.2021 kl 16:27 4160

Så vil vel vi sitte igjen med ca 17% etterhvert?Så potensialet på AJE alene er 8500- 12500 boe?🙂
FkL
11.09.2021 kl 17:55 4076

Ja, vil øke til 17% når utbyggingen er klar og jeg tenker at vi lander et eller annet sted mellom vårt estimat og det YFP har. Når selskapet sier 10x så er vel det ett tall som de har stor tro på og så får resten bli bonus.
hofa
11.09.2021 kl 18:47 4009

Det er korrekt at der tilsyneladende er 13 % aktier i free float, men hvis du så medregner os skribenter og andre mellemstore ejere, som jeg og mange andre, antager jeg at vi sidder på ca. 10 % der heller ikke er til salg. Jeg har alene kendskab til 10 mill aktier der ikke skal sælges før > 1,90
Slettet bruker
11.09.2021 kl 19:16 3960

Er nok mange som har fra ca 200k - 2M aksjer som er godt representert på diverse forum og som i sum ja har en god del aksjer. Men disse aksjene kan det fint omsettes av, det så vi sist når den sto opp mot 1,6. jeg var selv med med en relativt stor post fra 1,15 -1,55 i våres, og flere andre av skribentene her og på andre forum gjorde noe tilsvarende hvis man ser på volumet som gikk da. Disse venter trolig ny inngang og har trolig akkumulert endel siste ukene. Vi kan alle være enig om at aksjen er svært underpriset i forhold til reelle verdier, men jeg har satt av en god pott penger til å plukke emiaksjer som skal flippes. Så får vi se hvor de skal flippes. For å halvgardere meg har jeg kjøpt en ok slump på ca 1,1 og har heller ikke noe problem å plukke på 1,2 -1,3 hvis så blir tilfellet. Blir en spennede uke for pnor.
thief
11.09.2021 kl 20:35 3866

Dette er jo en opplagt fantastisk mulighet å kjøpe seg inn i PNOR.Eneste grunnen til at den har falt så lavt, er den lille repemisjonen. Ingenting annet som tilsier denne kursen.Hadde emi blitt satt på 1.2...1.3kr,hadde den aldri gått ned til 1.1kr.Så dette har ingenting med verdien av selskapet,kun tullete psykologi 🙂Så har selv frigjort midler for kjøp.Kjøpte forrig uke,og kan ta 100k til.En sjelden god mulighet. Er jo så mange triggere som ligger forran oss, og flere går garantert inn.Da spretter vi langt opp fra dagens nivå.

1.Forlik i Senegal,med at vi får sosp,verdi fra en uavhengig ekspertrapport 0.8kr på kursen
2.Aje med plan om igangsettelse
3.partnere og drilling i Gambia og Guinea Bissau. Kursen går alltid i forkant av leteboringer.Fasit kan jo bli jackpot og flere vil da være med.
4.Notering hovedlisten,flere får da kjøpt aksjen(ask).Vil nok også booste kursen litt
5.Drillingstart i congo i desember, øker produksjonen fra januar
6.ESG prosjekt
7.NYTT KJØP!!Signalisert før nyttår. 🙂
Dette er bare litt som kan komme den nærmeste tiden!
Patron72
11.09.2021 kl 20:53 3843

Kan du fortelle litt mere om Esg prosjektet her? 👍
FkL
12.09.2021 kl 09:25 3554

Vårt første ESG prosjekt blir på Aje-lisensen i Nigeria. Her skal vi fange gass som i dag bare brennes opp og selge den. Meget bra for miljøet og økonomisk bra for oss. Gassen vil brukes til energi som igjen erstatter betydelig mer forurensende løsninger. Vi går inn i et samarbeid med selskapet Aragon og håper at vi også ser samme løsning på flere felt etter hvert.
Redigert 12.09.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
polion
12.09.2021 kl 10:58 3482

Blir litt lei av disse fantastiske kjøpsmulighetene. De samme fantastiske mulighetene har vi hatt helt fra kr. 1,50 og nedover. Selskapets pondus og fremtidige triggere er definitivt ikke ukjent. Vi på PNOR-trådene sitter faktisk ikke og ruger på hemmeligheter som er ukjent for resten av markedet. Synes derfor det serveres i overkant bastante uttalelser.

Og hvorfor skulle litt psykologi og den meget beskjedne repemien være eneste grunn for at bunnen har falt fullstendig ut av PNOR, sågar omsetning under emikursen? Offer for aksjepsykologioverømfintlighet?

Og hva med når/hvis PEN-aksjonærene muligens skal få oppgjør i PNOR-aksjer (adskillig flere enn de 46 mill. emiaksjene)?

Og hva hvis det blir kun 1 stk. lifting i Q3, med påfølgende mediaoverskrifter om et meget lite tilfredsstillende resultat?

Fantastisk kjøpsmulighet? Beklageligvis absolutt ingen garanti for det - realisme og bakkekontakt bør være mer påkrevd.


hofa
12.09.2021 kl 11:26 3455

Det er måske også en af grundene til at vi er, hvor vi er. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Bare ikke det går som tidligere med APCL og Marve Almar, for det var en dyr fornøjelse. Det er dog en helt anden virksomhed i dag og man skal væbne sig med tålmodighed frem mod 22/23, så går det alt sammen er jeg overbevist om.
Fluefiskeren
12.09.2021 kl 11:35 3441

APCL hadde vel ingen produksjon så sammenligningen blir helt håpløs.
Mrhifi
12.09.2021 kl 11:45 3420

Hvis Apcl /boreskibet West Saturn havde fundet kommerciel olie
I Elfenbenskysten ! (Jackpot)
så havde du/Hofa nok været særdeles glad for Marve Almars dedikering og tro på casen.... iøvrigt var det Jens Pace der var en dyr fornøjelse 🤔 Ikke Marve Almar.
Redigert 12.09.2021 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Opp+
12.09.2021 kl 11:46 3441

Vi har alle vår egen realisme. Det er ganske enkelt polio, enten tror du på selskapet og guidingen eller så gjør du ikke det. I forhold til verdier og oljepris er den billig, backet opp av 3 meglerhus og kommer snart et fjerde. Om jeg tar med den uavhengige rapporten som kom med symero transaksjonene. De priset oss konservativt til over 1,56 før produksjonsøkning. Det er gjort en emi på over 300 mill på 1,10 massiv støtte, går den under 1,10 så blir det svippom med lav omsetning i såfall. Kortsiktig kan den sikkert gå ned, men man bør ikke investere på 3 mnd sikt, blir for random. Se på oljepris, har ikke fulgt i det hele tatt. Det er så mye som taler for at den her er underpriset så jeg lurer egentlig på hvem som skal ha bakkekontakt her. Vet ikke om det er frykt du vil skape, komme inn billig, få folk til å selge emi aksjer. Det får være opp til deg om du synes denne er billig eller ikke. Men det vaset du kommer med er tullball og i beste fall kortsiktig trading spekulasjon.
Redigert 12.09.2021 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
thief
12.09.2021 kl 12:06 3415

Realisme og bakkekontakt er vel nettopp det man har,når man forventer en solid stigning. For faktiske verdier,oljepris, guiding fremover,meglerhusene sine analyser,uavhengig ekspertrapport osv, viser alle at aksjen er sterkt underpriset. Så å komme med det røret ditt om bakkekontakt, er i beste fall tull. Samme med disse liftingene. Om det kommer 1 og 3,eller 2 og 2 de siste kvartalene spiller jo ingen rolle.Produksjonen går uavhengig av dette,og er nå på ATH.Så eneste forskjellen er når inntektene blir bokført 🙂Som Petronor skrev i q2-rapport,så øker bare lageret endel i q3,om det bare blir 1lifting. Da blir det bare ekstra med inntekter i q4.Så det eneste som er påkrevd her, er bakkekontakt fra de som selger.Som ikke har gjort jobben sin,og gir bort aksjene sine langt under faktisk verdi🙂
polion
12.09.2021 kl 12:12 3402

Fra min side, var det et forsøk på å strø litt sand på thief sine nokså bastante utsagn.

Ref. deg: "det vaset du kommer med er tullball". Mener selv det var relevante poenger i forhold til om dagens kurs er så grisebillig som flere vil ha det til. Jeg berørte ikke engang fremtidig oljepris, som selvsagt også vil være en stor faktor.

Ref. deg: "Det er ganske enkelt polio, enten tror du på selskapet og guidingen eller så gjør du ikke det". Vil mene at det her finnes utallige mellomvarianter, altså renspikka unyansert vissvass. Det er ikke uten grunn at eks.vis jeg personlig fremdeles sitter med en stor pott PNOR.

Ref. deg: "Vi har alle vår egen realisme". Hva du og jeg mener, betyr fint lite. Faciten ligger i hva markedet pr. i dag ønsker å betale for en PNOR-aksje, og ikke minst hva det vil betale i fremtiden. At vi blåser oss veldig opp pga. at selskapet er så til de grader underpriset, ser dessverre ikke ut til å endre markedets oppfatning av PNOR. Husk nå på at selskapet var like "underprisa" da kursen var kr. 1,50.
thief
12.09.2021 kl 12:17 3390

Bastante utsagn?Ja, når fakta viser at den er underpriset,så er den det.Da kan man være bastant. Så hjelper ikke med noe sand fra deg🙂
tuja
12.09.2021 kl 12:18 3397

Vel talt. Kunne ikke være mer enig. PNOR på 1,1 må da være en fantastisk kjøpsmulighet. Kursen var over 1,6kr etter Gambia slo inn. Og det var før GB, produksjonsøkning på 60% og en oljepris som har doblet seg siden den gang. Ingen meglerhus har TP på under 2kr. Tror flere burde ta kveldskurs i økonomi/ verdivurdering.
Opp+
12.09.2021 kl 12:29 3359

Har man ikke troa på olje investerer da man ikke i et oljeselskap. Jeg ser på lagrene som tømmes, jeg ser at større selskap har krympet inn på leting, jeg ser fornybar kommer til å ta lang tid, jeg ser en energi mangel og sky høy oljepris, derfor invester jeg og leter etter produserende oljeselskap og investere i nå. For meg høres det ut som du prøver på trading og lykke til med det. Kan være du lykkes og er flink på det. Hadde alle selskap vært rett priset til enhver tid hadde det ikke vært nå vits å holde på med dette. Det er selvfølgelig ikke en sannhet. De har meldt 1 lifting i q3, hvorfor skal markedet bli skuffet om det kommer 1 da? Nå ble de skuffet for det kom mindre liftinger og produksjon en forventet. Hva synes du verdiene i selskaper er verdt nå da? Hadde vært spennende å sett dine kalkulasjoner på det.

Fluefiskeren
12.09.2021 kl 12:35 3348

Det er umulig å forstå ar kursen skal være så lav. Det som trekker ned kan vel være den lave omsetningen. Market hater aksjer med lav volatilitet da man er redd det blir veldig vanskelig å komme ut igjen uten å presse kursen. Særlig hvis man har store poster.

Jeg vet at de fleste ikke er enig med meg her. Vi har hatt temaet oppe før. Motargumentet er at det blir lite « frie» aksjer igjen og at kampen om dem vil bringe kursen oppover. Jeg tror ikke det og så langt et det ingenting som tyder på det rent kursmessig. Derfor står jeg ved min teori. Den er det eneste jeg kan tenke meg. Håper at emi og aksjer til PEN vil forandre en del på det.
polion
12.09.2021 kl 12:37 3350

Du har hevdet at psykologi og at den knøttlille repemien er aleneårsaken til kurshavariet. Jeg nevnte i mitt innlegg flere faktorer som muligens kan "gruse" PNOR enda noe mer. Registrerer at du i liten grad kommenterer noen av disse.
PS. Og til orientering, så vil den nevnte mediaoverskriften i all hovedsak omhandle PNORs regnskapsresultat. Det andre du nevner vil få liten/ingen fokus. DET ER OG VIL BLI EN NEGATIV MEDIAVINKLING. Kanskje på tide å ta inn over seg hva markedet hittil har tatt til seg av alt det "rosenrøde" du fremlegger. Tydeligvis ikke en forbanna skitt. Og hvorfor kjøper ikke de topptunge PNOR-aksjonærene seg opp i bøtter og spann, i og med dette er et billigsalg som verden sjelden har sett maken til?

Men jeg er en temmelig romslig person, og tar selvsagt kritikk på at det utelukkende er polion som hittil har bommet på PNORs kursutvikling. Pga. at jeg har hatt meget stor tro på selskapet, med produksjonsøkninger og underliggende verdier, antok jeg at kursen ville ligge på minum kr. 2 i disse dager. Dere andre på forumet har nok skjønt markedet adskillig bedre enn meg, her må jeg følgelig bare legge meg paddeflat. Altså en skikkelig skivebom.
FkL
12.09.2021 kl 12:52 3333

Nå tenker jeg at vi roer oss litt ned alle sammen. For min egen del har jeg akkurat kjøpt i bøtter og spann. Det er klart at en rep emi der alle kunne fritt kjøpe til 1,1 vil trekke ned kursen. Ei heller er det tvil om at verdiene i selskapet og ikke minst utsiktene tilsier mye høyere kurs. Det psykologiske teller selvfølgelig og det hjelper ikke med tilføyd usikkerhet på det.

Det er jo heller ingen som følger med på aksjen som nå ikke har fått med seg vår liftingsyklus og at denne verken påvirker produksjon eller våre inntekter.

Her ble det rett og slett for mye sand synes jeg, men du skal få lov å sette dette på spissen uten å bli tatt for det.
thief
12.09.2021 kl 13:01 3307

Som sagt før, hadde emi blitt satt på 1.2kr eller 1.3kr,hadde aldri kursen i dag vært 1.1kr🙂Selvfølgelig har dette sammenheng med at emi og repemi nå kom på 1.1kr!Hadde emi blitt satt på 1.3kr,hadde vi sikkert stoppet der og ikke 1.1kr .Men verdiene i selskapet er jo ikke større selv om emi hadde blitt satt på 1.3kr 🙂De er like store i dag.Så ja,psykologi har mye å gjøre med dagens latterlig lave kurs,og ikke hvilke verdier selskapet har og vil få
Redigert 12.09.2021 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
polion
12.09.2021 kl 14:03 3207

Thief, hadde, hadde og hadde månen vært en gul ost, ja da hadde ......

Bare for å rydde litt:
* Jeg har aldri påstått at repemien ikke kan ha en viss psykologisk effekt, selv om nevnte er pokker så beskjeden.
* I forhold til mitt opprinnelige innlegg, trenger jeg ikke et eneste argument fra noen her på forumet om at selskapet burde vært priset adskillig høyere. Tror de færreste er mer misfornøyd med dagens kurs enn meg, misfornøyd i forhold til det vi aksjonærer burde kunne forvente i forhold til selskapets sitz.

PS. Selv om FkL mener at jeg "ikke strødde sand på", men tippa et helt helt billass med sand, så får nå det være. Beskrevne faktorer/argumenter vedr. at PNOR kan grusses enda noe mer, står jeg selvsagt inne for. Summasummarum synes jeg allikevel at jeg kom rimelig bra ut av min selvpåtatte rolle som søndagskverulant.
Fogge
12.09.2021 kl 14:35 3152

Av hva jeg registrerer selv, er både antall posts og lesere(som aktivt er inne å sjekker) opp betydelig den siste uken på alle forum jeg følger. Tror vi kommer til å se en betydelig økt interesse i tiden som kommer nå, spesielt nå som noe av usikkerheten er fjernet. Skal bare en trigger (av mange) til nå, så er dagens nivå historie.

Tror det kan bli trangt i døren, i uken som kommer.
FkL
12.09.2021 kl 14:43 3141

Tror det også er et vesentlig poeng. Se bare hva som skjedde med nyheten om produksjon.
Ev88
12.09.2021 kl 15:14 3073

Tror Fogge treffer blink der. Det har vært rimelig dødt på forumene de siste månedene. Aktiviteten nå minner om den gangen vi gikk opp til 1,6. Vi har de langsiktige, men så kommer de kortsiktige inn for de raske pengene.
Redigert 12.09.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.09.2021 kl 15:26 3062

Det er da stor aktivitet både her og på XI. På sistnevnte skrives det mye på PNOR, mens tilsvarende aksjer som BWE, PEN og DNO er helt døde. Sånn har det vært svært lenge. Det er vel disse to fora som kanskje er de største så jeg tror ikke det ligger der.
Ev88
12.09.2021 kl 15:30 3065

Jeg sammenlignet ikke Pnor sin forumaktivitet med andre selskaper. Men Pnor mot seg selv, nå, vs. for en tid tilbake. Mulig jeg tar feil, bare en magefølelse.
Bsingh
12.09.2021 kl 15:33 3064

Er ikke noe tvil for min del om dette. Menigheten er mye større nå både her og på XI, kontra noen måneder tilbake. Vil også tro at vi får flere folk inn her, når notering på hovedlisten skjer (Flere får mulighet til å kjøpe).
Fluefiskeren
12.09.2021 kl 15:38 2966

Hmmm….

Er det derfor vi har sunket sånn? Kan i hvert fall ikke se at det har vært en oppgang i denne tiden.
Ev88
12.09.2021 kl 15:39 2961

Nå, pdd. Effekten vil man evt ikke se før etter repemi, over og ut.
Bsingh
12.09.2021 kl 15:49 2937

Har dessverre ikke noe godt svar på hvorfor vi har sunket. Må si at utvikling har vært litt kjip, ingen tvil, men har samme tro på caset. Kan også være at nye brukere strømmer til, pga. den lave prisen og muligheter for god inngang, men dette blir jo litt gjetting.
Fluefiskeren
12.09.2021 kl 16:08 2876

Misforstå meg rett. Har slett ikke mistet trua jeg heller, men at vi gikk ned til underkant av emi pris var tung å svelge. Den må vel kunne sies å være innvannende.
polion
12.09.2021 kl 16:53 2793

Epilog, siden det er flere som innrømmer det uforståelige med hensyn til PNOR:

Vi er opptil flere her på forumet som har bommet noe så ettertrykkelig på markeds-/kursutviklingen i PNOR. Faktisk så voldsomt at det er langt over grensen til det pinlige. Da blir det enda dummere at noen blir mer offensive enn noen gang, nesten stiller som selvskyldnerkausjonister og garanterer at dette er bunnen, markedet skal nå plutselig se lyset og oppgang er på gang. Dette blir da ikke så lite småfrekk historieløshet, kombinert med stor grad av mangel på måtehold. Allikevel kaller thief det realisme og bakkekontakt.

Man blir nødvendigvis ikke en brilliant spåmann med stor troverdighet etter at man har gått fullstendig på trynet tidligere.
FkL
12.09.2021 kl 17:07 2767

Nå bommer du polion. De faktiske verdiene i selskapet har mer enn doblet seg siden PetroNor oppsto. Det at ikke kursen har gjort det samme kan ikke Thief eller andre klandres for. Det får de som selger på disse nivåene stå for. Vi har i perioden tilført verdier som mer enn nok dekker forespeilet kursstigning.

Dette innlegget var vel også i overkant og jeg tror faktisk ikke at du mener alt dette. Hva er det du egentlig er ute etter nå, for en diskusjon basert på slike påstander blir det ikke noe fornuft ut av.
thief
12.09.2021 kl 18:09 2676

Joda,greit å kverulere litt🙂Fakta er at verdiene i petronor har steget betraktelig,siden fusjonen med apcl. Den gangen hadde meglerhusene kursmål rundt 1.2kr, disse har nå steget til 2-2.1kr. Nettopp pga av økte verdier. Noe som heller ikke er vanskelig å forstå.Da vi siden fusjonen har kjøpt oss inn på AJE,Guinea Bissau, forlik i Gambia og ikke minst et knallkjøp i congo(hvor produksjonen økte 60%)🙂Så kursen skulle naturligvis gjenspeilet disse hendelsene.At kursen fortsatt er på nivå med da fusjonen mellom apcl og petronor skjedde, er jo bare tullete.Og det får man klandre de som selger for,ikke de som viser til at verdiene/Kursen burde være mye høyere,basert på fakta/økning av verdier.Men jeg har alltid troen på at kursen vil gjenspeile faktiske verdier i det lengre løp.Og med enda flere triggere fremover,burde potensialet være meget stort.🙂Så får vi se når rekylen kommer.Hjelper nok endel på det psykologiske at vi til tirsdag er ferdig med denne repemi. Så lenge selskapet leverer, får vi nok som fortjent til slutt!Om de klarer 20k eller 30k i produksjon, skjønner vel de fleste at kursen/mcap skal betydelig opp💰
FkL
12.09.2021 kl 18:22 2641

Tror heller ikke alle har fått meg seg at verdistigningen hos meglerhusene er mye høyere enn bare det kursmålet tilsier. I og med at det har tilkommet flere aksjer og de allikevel har doblet, så betyr det at deres vurdering av verdien av selskapet har økt enormt. Det vi si mye mer enn en dobling av opprinnelig kurs og mcap.