Approval of Prospectus - Rep emi

FkL
PNOR 23.08.2021 kl 15:46 121404

Reference is made to the stock exchange announcement by PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) on 12 March 2021 regarding the potential subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the "Subsequent Offering") to be carried out by the Company following the completion of a private placement with gross proceeds of NOK 340 million (the "Private Placement"). Reference is further made to the previous stock exchange announcement by the Company regarding the issuance of new shares in Tranche 2a and Tranche 2b of the Private Placement.

The Financial Supervisory Authority of Norway has approved a prospectus dated 23 August 2021 (the "Prospectus") prepared in connection with (i) the listing of 224,727,273 new shares in the Company issued in connection with Tranche 2a and Tranche 2b in the Private Placement; and (ii) the Subsequent Offering and listing of up to 60,000,000 offer shares.

The Prospectus and a summary of the Prospectus will be available electronically on the following websites: www.petronorep.com/investors/prospectus/, www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

The following documents containing information incorporated by reference into the prospectus can be accessed by way of hyperlinks:
2020 annual report: https://petronorep.com/media/1886/pnor_annualreport_2020.pdf
Q1 2021 interim report: https://petronorep.com/media/1867/21q1_pnor_interim-final.pdf
*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

===

Rep emi, på 60 mill aksjer er i utgangspunktet tiltenkt tidligere aksjonærer som eide aksjer 11. mars 2021 (Registreringsfrist i VPS 15. mars). Du har rett på 0.23370 av de akjer du hadde. Dersom emisjonen ikke blir fulltegnet så er det også mulighet for andre.

Bestilling gjøres primært elektronisk via VPS:
https://www.euronextvps.no/

Logg inn med BankId eller annen bruker på myVPS - VPS Investortjenester.
Velg Hendelser - Emisjoner/Tegning i menyen for å se hvor mange retter du er tildelt. Trykk så på selve selskapsnavnet for å tegne det antallet du ønsker. Husk at du kan overtegne og at det er også fritt frem for andre å gjøre et forsøk på tegning uten å ha retter. De med retter har førsteprioritet.

Hvis elektronisk kjøp ikke er mulig så kan man fylle ut en manuell bestilling og sende inn til Arctic, Pareto eller SB1M.

Prospektet og bestillingsskjema finner dere her hos Arctic:
https://www.arctic.com/secno/en/offerings/petronor-ep-limited-subsequent-offering

Eller på tilsvarebde sider hos Pareto eller SB1M:
https://paretosec.com/updates/transactions/etterflgende-reparasjonsemisjon-i-petronor-ep-limited-24-august-2021
https://www.sb1markets.no/en/transactions/2021/august/petronor-ep-limited/

Det er åpent for tegning i denne perioden:
24 august 2021 10:00 - 7 september 2021 16:30

Trolig vil vi få beskjed om tildeling 8. september og aksjene utstedes rundt 14. september.
Redigert 05.10.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.09.2021 kl 14:20 5168

Ja, men heldigvis er ikke Lekoil operatør. Det er Optimum Petroleum.

Man kan bli nødt til å samarbeide med dem før eller senere hvis OGO strekker seg over i vår lisens også. Da blir det unitization med nødvendig samarbeid. Skal man tro skissen fra Jackaprentasjon som jeg la inn over så antas det at Ogo strekker seg inn på OML 113. Side 2

upsidedown
18.09.2021 kl 14:38 5138

Noen tanker om hvem som kan være interessert i Gambia akkurat nå?
FkL
18.09.2021 kl 15:07 5131

På vår lisens? Har kommet inn mye fra India og Indonesia på nabolisensene. Vi har jo litt av et nettverk så vil skulle ikke ha problemer med å nå ut til eventuelle partnere,men strategien har jo endret seg for flere av de store. Skulle jeg ønske så ville jeg nesten si Perenco, kanskje CNOOC.
upsidedown
18.09.2021 kl 16:21 5072

CNOOC ville være et bra trekkplaster for å få politisk goodwill akkurat nå. De må trolig vise kortene de har på hånden for å synliggjøre at det er interesse etter all viraken.
Slettet bruker
18.09.2021 kl 20:44 4898

Er nok endel psykologi ute å går her nå. I vår var det mange som kjøpte på kurser rundt 1,36-1,55, mens flere andre som var med fra 1,1-1,2 solgte på det samme intervallet. Flere har sittet med urealisert tap og har solgt seg ut / ned på 1,25-1,1 i en etter mitt skjønn irrasjonell frykt for at den skulle dumpes langt ned under 1,1 ved tildeling av rep emi aksjer. Nå ligger den på et litt vanskelig nivå å handle på for mange, men så raskt den bryter opp gjennom 1,2 igjen så vil nok mange være med på oppturen. I motsetning til i vår blir nok neste oppgang ikke bare et blaff, men heller en etablering på et høyere nivå.
thief
18.09.2021 kl 20:59 4863

Ja,tror at neste oppgang kommer til å holde seg og så stige ytterligere. Mye av grunnen til nedgangen nå,har jo vært opplagt pga repemi.Vært veldig stort fokus på denne, og psykologien rundt dette har slått inn for fullt blant småsparerene🙂Uten denne repemi,hadde aldri kursen gått ned til 1.1kr!Men nå er den over,og de som hadde fått for mye i repemi eller ville selge har hatt muligheten i noen dager til å lette seg.Så salgene avtar nok nå,og vi kan endelig starte oppgangen til en mer riktig prising.
Redigert 18.09.2021 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
19.09.2021 kl 02:26 4695

Det tror jeg er helt korrekt analysert. Jeg har plukket nye (billige) aksjer på veien ned fra 1,25 til der vi er i dag basert på det fundamentale, men jeg har en kamerat - som også følger aksjen - som sier at han venter til den har hatt litt rekyl før han kjøper seg opp. Han har angitt nettopp 1,2 som det nivået han vil at aksjen bryter gjennom før han går inn med mer. Det hjelper ikke at jeg ringer han flere ganger i uken for å snakke om at aksjen er grisebillig :-)
Fluefiskeren
19.09.2021 kl 11:27 4464

Forstår ikke at en innvannende rep-emi skulle være så ille. Dette var da ingen emisjon for å holde skuta flytende. Dette er penger som vil bli sprøytet inn i selskapet for videre utvikling. Jeg var tidligere i år med på repemi i PEN og kursen gjorde ikke antydning til å falle ned til emi-kurs. Det gikk riktignok mye kortere tid mellom emi og rep-emi den gang, men det burde vel ikke ha så mye å si. Hadde ikke noe tro på at den skulle ned til 1,10. Tydelig jeg overvurderte aksjonærene.
Slettet bruker
19.09.2021 kl 11:28 4461

Er nok bare et spørsmål om tid nå før den rykker opp mot 1,2-1,25 da kommer kjøperne.
klaesp
19.09.2021 kl 11:32 4450

Merkelig vurdering, nesten ingen kjøpere på dagens KURS 1.11 men de kommer på 1.20
søkeren
19.09.2021 kl 11:38 4446

Fluefiskeren, du som har skrevet på "tråder" for flere olje selskap i mange år burde være kjent med at verdier og aksjekurs ikke følger hverandre.
Du har vel ikke "giddet" å lese mine innlegg?
Slettet bruker
19.09.2021 kl 11:42 4447

Pleier å være slik, var akkurat sånn i vår også. Tilnærmet ingen på 1,15, men mange som kjøpte på 1,3 og oppover.
Fluefiskeren
19.09.2021 kl 12:08 4440

Psykologi er viktig ja, men hvis det ikke er en viss korrelasjon mellom verdier og aksjekurs blir det meningsløst å være i aksjemarkedet. Joda, jeg har lest innleggene dine. Ikke særlig positiv til hverken selskapet eller dets ledere. Er du egentlig aksjonær? Jeg leser nok de aller fleste innlegg. Noen bedre enn andre riktignok.
Redigert 19.09.2021 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
thief
19.09.2021 kl 12:24 4438

Hvorfor er det merkelig??Er veldig mange som venter på at en aksje skal snu,og kjøper når momentet oppover kommer.Eller mener du at ALLE skal kjøpe på bunn,da ville jo ingen aksjer steget 😂

Og det er veldig mye som taler for at PNOR har bunnet ut.Emi er ferdig,de som eventuelt fikk for mange aksjer i repemi har hatt 3 dager på å selge.Og det virker som det har vært få,og aksjene blir plukket opp.Samtidig er aksjen underpriset,som alene burde forsvare en rekyl når salgspresset forsvinner. I tillegg burde det komme endel positivt frem mot nyttår.Så sjansene for en pen stigning nå er nok ganske så stor🙂
Redigert 19.09.2021 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2021 kl 12:38 4410

Det er uansett ikke store volumer til salgs ved 1,1. Hvorfor skal folk selge volumer her, da tjener de jo ikke penger. Nå er det noen som ligger å akkumulerer aksjer på ca 1,1. Hvis 10-20 retail skal ha tak i 500k-1M aksjer så går kursen opp, og disse kommer.
søkeren
19.09.2021 kl 12:48 4384

Jeg er aksjonær og har vært det siden APCL kom på Ose. Riktignok har beholdningen etterhver blitt beskjeden. Jeg har forsøkt på begrense tapene.
Når det gjelder min kritikk av selskapet så gjennspeiler det jo aksjekursen.
Min kritikk mot selskapet har vært at målsettningen om å bli stor så raskt som mulig uten å tenke på de aksjonærene. Det har medført dagens kursnivå. At store aksjeeiere har solgt seg ut har heller ikke påvirket kursen positivt.
Sist, men ikke minst; "små aksjonærene" må ikke føle seg som "fyllmasse". De må stole på at selskapet har til hensikt å tilgodese dem også.
Om ikke blir vi alle som frisører - vi "klipper" hverandre.
FkL
19.09.2021 kl 13:05 4347

Dine innlegg bærer jo nettop preg av at du har tapt i APCL og er bitter og sur. APCL er historie og PetroNor er ikke APCL.

Videre så messer du hele tiden om at det ikke tas hensyn til aksjonærene uten et eneste ord om hva du egentlig legger til grunn. Selskapet har jo ikke annet enn levert store verdiskapende avtaler nettopp til glede for alle aksjonærer.

Når det gjelder folk som selger seg ut eller kjøper seg opp så er det markedets gang i alle aksjer. Det er så mange som sitter med dagens kurs og koker opp en eller annen fasit eller ide om årsak uten å kjenne verken situasjonen eller aksjen godt.

Merkelig at du har sittet så lenge, men ikke har bedre oversikt.
Redigert 19.09.2021 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2021 kl 13:41 4304

Dette med APCL har ingen relevans i dag. APCL finnes ikke lengre. Å male historier med bakgrunn i apcl er bare tull. Pnor er et helt annet selskap som skal vokse mye fremover, og som allerede har en fin produksjon som genererer godt med penger i kassen.
søkeren
19.09.2021 kl 13:57 4288

Lykke til!
GullogGråstei
19.09.2021 kl 14:13 4249

Det at folk kjøper på oppgang er slett ikke merkelig. Det betyr bare at de følger fornuftige aksjesparingsråd. Aksjer med litt moment i oppadgående retning vil vanligvis fortsette oppover. Aksjer med litt moment nedover fortsetter gjerne nedover.

Poenget er at aksjer med fundamentale forutsetninger på plass, som positiv cash-flow og realistiske vekstplaner i et marked med gode priser, før eller siden blir veldig billige når kursen har gått tilstrekkelig langt ned. Da kan man - etter min mening - kjøpe på det fundamentale og ikke på teknisk analyse, med rimelig god tro på at man er nær bunnen, og iallfall med en overbevisning om at man får det man betaler for til en gunstig pris i forhold til realverdier.

Med forbehold om at en dramatisk - force majeure lignende - hendelse som politisk uro eller et stort uhell skulle ramme PetroNor i Kongo, er det vanskelig å se kursen bevege seg særlig nedover fra dagens nivåer. Da blir det veldig fristende å laste opp aksjer.

Men det er - som sagt - veldig logisk at kjøpere først dukker opp når bunnen fremstår å være passert.
Dolly
19.09.2021 kl 14:41 4209

Tror mange, meg selv inkludert, har ventet på 1.10 området. Emikurser fungerer ofte som magneter uavhengig om det er i strid med hva kursen burde være på underliggende. Sist dro den til 1.6x fra dette nivået. Slippes den opp til 1.2-1.3 vil jeg tro flere kaster seg på som sist
stark
19.09.2021 kl 14:54 4183

Eksempelvis øgede jeg min beholdning med 40% i fredags i 1,11.
Her omkring må da være nær bunden.
Købt på (som du siger) fundamental forudsætning.

Stark
Redigert 19.09.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2021 kl 16:36 4046

Nettopp og til forskjell fra forrige gang da man med relativt høy grad av sannsynlighet kunne forutse at den skulle ned igjen mot emi kurs, så vil den etter alt å dømme denne gangen etablere seg på et høyere nivå. Dvs at her skal man kjenne sin besøkelsestid for å handle aksjer på billigsalg.
Fluefiskeren
19.09.2021 kl 17:13 3996

Da er vi inne på hvor mye psykologi betyr. Og at det alltid lønner seg å gjøre slik flertallet mener selv om det logisk sett er feil.

Et annet eksempel er TA. Etter min menig verdiløse streker, men hvis mange nok tror på det blir det selvoppfyllende og den som satte det opp blir geniforklart.
FkL
19.09.2021 kl 18:24 3883

Da blir det trolig ingen endringer fra OPEC+ i oktober, men IEA har forespeilet at vi kommer til å få en kraftig økning i etterspørsel fremover. Dette vil trolig presse prisene oppover, selv om OPEC+ har $65-75 som mål.

OPEC to stick to oil production deal in October, Iraq oil minister says
Reuters

BAGHDAD, Sept 19 (Reuters) - OPEC and its allies will try to keep oil prices at $70 per barrel in the first quarter of 2022, Iraq's oil minister said, adding the group is expected to stick to its current production accord when it meet in October "if prices remain stable".

https://www.reuters.com/business/energy/opec-stick-oil-production-deal-october-iraq-oil-minister-says-2021-09-19/
Redigert 19.09.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Patron72
19.09.2021 kl 18:43 3911

Vi fikk et resultat på 9 millioner dollar før skatt i q3 2020. Da var vel oljeprisen rundt 40-50 dollar?
Noen som våger å komme med et anslag for q3 21 😊

Kan ikke skjønne annet enn at dette blir knakende bra fremover.
FkL
19.09.2021 kl 19:18 3861

At det blir knakende bra fremover tror jeg også, men som jeg har påpekt tidligere så inneholder også resultatet investeringene. Det blir derfor feil å sammenlikne år for år. I Q2 feks. så kjøpte vi lisensen i Guinea-Bissau noe vi ikke gjorde i 2020. Inntjeningen pr. tønne og produksjon derimot er direkte sammenliknbart, selv om vi også her må ta høyde for at liftingene ikke er det.
GullogGråstei
19.09.2021 kl 20:34 3751

Bokført overskudd i Q3 påvirkes vel av antall liftinger. Petronor meldte under Q2 fremleggelsen at det bare blir én lifting i kvartalet. Det kan påvirke negativt.

Mer relevant er det at man - til tross for en god del problemer som varte inn i Q3 - sannsynligvis kan klare å produsere opp mot 300 000 fat (bare i Q3) hvis september måned fortsetter på samme måten som angitt i siste børsmelding. Dette er gitt at den nye eierbrøken på PNGF Sud var gjeldende fra 9. juli. Med 2-3 liftinger i Q4 bør halvåret sett under ett bli veldig bra økonomisk.

I Q4 bør det være lov å håpe på en produksjon på opp mot 350 000 fat. Med 650 000 fat i H2 og oljepris over 70 dollar, sammenlignet med 420 000 fat i H1, ligger det an til en vekst i produksjon og bunnlinje som er betraktelig større enn emisjonen utvannet aksjonærene.
Redigert 19.09.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Katly
20.09.2021 kl 08:54 3313

Vi har nå færre, men større liftinger, så det skal ikke påvirke resultatet. Vi får en gjennomsnittspris i den måneden som liftingen skjer.
FkL
20.09.2021 kl 09:13 3259

Vi får ikke gjennomsnittspris, men pris den dagen liftingen foretas. Dette gjøres i slutten av måneden.
Katly
20.09.2021 kl 09:33 3194

Jeg har sett at det har blitt hevdet her på forumet, men ifølge mail fra Knut Søvold så får vi en gjennomsnittspris den måneden som liftingen skjer
FkL
20.09.2021 kl 09:36 3182

Da må det i så tilfelle være inngått en ny avtale med ENI for jeg har selvfølgelig min informasjon direkte fra selskapet selv. Sjekker dette igjen.
Redigert 20.09.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Katly
20.09.2021 kl 09:39 3192

Takker for henvendelsen. Som forklart i tidligere presentasjoner så selger vi oljen til ENI ved løfting basert på gjennomsnittlig Brent for den aktuelle måneden, en marketskorreksjon til Brent som er et resultat av forhandlinger (hovedsaklig en funksjon av raffineri-etterspørsel) fra last til last (-+ 1 $) og ENI charger kun en minimal fee på 0.20 $/bbl, så jeg tror nok vi har den mest robuste løfteavtalen noen av de mindre selskapene har.

At vi nå har færre løftinger i 2021 skyldes at produksjonen til ENI har falt noe slik at de har færre løftinger i 2021 enn i 2020. Så hvis det er en måned ENI ikke løfter, vi løfter det "dobbelte" den påfølgende måneden. Vi har en solid kontant-beholdning og at vi nå har litt større men færre løftinger iløpet av et år påvirker ikke resultat vårt. Håper dette var oppklarende.

Best regards

Knut Søvold
CEO
Katly
20.09.2021 kl 09:39 3070

Takker for henvendelsen. Som forklart i tidligere presentasjoner så selger vi oljen til ENI ved løfting basert på gjennomsnittlig Brent for den aktuelle måneden, en marketskorreksjon til Brent som er et resultat av forhandlinger (hovedsaklig en funksjon av raffineri-etterspørsel) fra last til last (-+ 1 $) og ENI charger kun en minimal fee på 0.20 $/bbl, så jeg tror nok vi har den mest robuste løfteavtalen noen av de mindre selskapene har.

At vi nå har færre løftinger i 2021 skyldes at produksjonen til ENI har falt noe slik at de har færre løftinger i 2021 enn i 2020. Så hvis det er en måned ENI ikke løfter, vi løfter det "dobbelte" den påfølgende måneden. Vi har en solid kontant-beholdning og at vi nå har litt større men færre løftinger iløpet av et år påvirker ikke resultat vårt. Håper dette var oppklarende.

Best regards

Knut Søvold
CEO
thief
20.09.2021 kl 09:50 3158

Ja,med solid cashbeholdning gjør det jo ikke noe med færre og større🙂Summen blir jo det samme. Fint å se hva vi betaler for liftingene også, ikke sett dette før.Men tydelig at vi har en veldig god avtale i følge Knut🙂
Redigert 20.09.2021 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
thief
20.09.2021 kl 10:11 3096

Fra Espen Teigland fra xi;
Skal ha et webinar på ca. 1 time hos Daytrader.dk,se,no i regi av Saxobank/Avanza m.fl. Der blir tre aksjer omtalt - en av dem er Petronor. Man når ut til omlag 150-300.000 investorer/tradere i Skandinavia. Det er også en del Tyskere som er abonnenter på Daytrader.
tuja
20.09.2021 kl 10:33 3123

Meget bra. Fint med litt ekstra oppmerksomhet rundt denne "juvelen".

:)
thief
20.09.2021 kl 10:39 3130

Ja,ikke så mye volum som skal til nå,for å få fart på aksjen 🙂Nå har vel mange av emiaksjene som skulle ut,blitt solgt.Ser jo at de taes godt i mot!Så med litt ekstra oppmerksomhet fra webinar med daytradere,så får den kanskje det lille puffet som skal til🙂
GullogGråstei
20.09.2021 kl 10:41 3134

PNOR er for øvrig et lyspunkt i dag på en ellers svak børs. Det bør være er et tegn på styrke.
Redigert 20.09.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
FkL
20.09.2021 kl 10:51 3140

Takk for info. Hadde trolig ikke sjekket dette igjen selv i og med at jeg har gjort det tidligere. Da blir det litt vanskeligere å beregne inntekt på forhånd uten å vite hvilken måned de fikk snitt for. Derimot så er oljeprisen så stabilt høy nå at det ikke spiller noen rolle.