Photocure: Oppfølgning av pasientorganisasjoner.

Merlin
PHO 24.10.2018 kl 11:47 4009

Mr. Erik Dahl har nettopp vært ute med et skryteinnlegg på e24 om hvor flinke Photocure er til å følge opp bl.a. blærekreftorganisasjonene i USA.

Men en kjapp kontroll på BCAN avslører at her er det virkelig noe som ikke stemmer!

Gå inn på
https://www.bcan.org/intravesical-therapy/

TREATMENTS FOR BLADDER CANCER

Her hadde jeg nå ventet et flott innlegg om flexiscop og outpatiant treatment av CIS.

I stedet står følgende:
Banner Image: Dr. Neal Shore, a member of BCAN’s Scientific Advisory Board, speaks with a patient.
Certain types of bladder tumors are hard to remove using surgical procedures like a TURBT, particularly flat tumors (carcinoma in situ). In addition, some tumors may be likely to recur after initial resection. In these cases, special medications that destroy cancer cells may be placed directly into the bladder. This treatment is called intravesical therapy.

Hvor ble det av flexiscop og bluelight? Har virkelig ikke BCAN hørt om den nye behandlingen med flexiscop. Da har heller neppe pasientene fått høre om det. Og da etterspørres det ikke.

I stedet kommer et par medikamentelle forslag:
Bacille Calmette-Guerin or BCG
Eller Mitomycin C

Dahl! Hvor er den storartede oppfølgningen av BCAN? Hvor er informasjonen til brukerne?

Redigert 20.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 11:51 3990

Dersom du trykker på "Home" og blar deg nedover så kan du sjekke hvem som er oppført under Sponsors & Partners.
Så de jobber nok med saken, tror ikke dette skal uroe deg.
focuss
24.10.2018 kl 11:56 3956

BCAN hadde i flere måneder skryteoppslag av BLC Cysview på sin hjemmeside. De har også vært med i markedsføring av BLCC. Skal jeg dokumentere? Ring og spør dem.
Merlin
24.10.2018 kl 12:00 3924

Flexiscop tar seg nettopp av aggressiv overflatekreft. Det viser at BCAN er en organisasjon som skummer fløten fra donasjoner fra pasientgruppen, uten å bidra særlig. Her er det ikke snakk om en organisasjon som virkelig jobber godt for pasientene. Egentlig tragisk. Likevel bør flexiscop inn som en hovedopplysning, at det kan gjøres raskt og uten bedøvelse, på legekontoret,og der bluelight nettopp kan fjerne uoppdaget CIS.

Det er jo temmelig dumt at Photocure ikke greier å få inn et innlegg om dette. Det viser som fryktet ikke noen topp ledelse på info og markedsforståelse. Selv om det selvfølgelig er den profesjonelle delen, dv.s leger og sykehus som er hovedtarget, er det viktig at flexiskopmuligheten er alminnelig kjent for pasientene.
SørenE
24.10.2018 kl 12:00 3909

Hej Norge

Merlin: søg og du skal finde -- klik på "Treatment" længere nede i artiklen og følgende kommer frem om Bluelight:
Newer technology known as “blue light” cystoscopy uses an optical imaging agent is often used during this procedure at major medical centers.

Et tarveligt forsøg af dig på at nedgøre PHO og ledelsen -- fatter ikke du ønsker det går skidt for PHO

Bemærkede du at det var MAJOR Centers der behandler med Bluelight -- god dag

Dansken
Stadig optimist
Merlin
24.10.2018 kl 12:02 3905

Hvorfor har ikke BCAN oppdatert sin hjemmeside? Her får man foreldet info!
Merlin
24.10.2018 kl 12:04 3880

Overhode ikke tarvelig, hvor har du det fra? Det skulle kommet opp under TREATMENTS FOR BLADDER CANCER
Redigert 24.10.2018 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
focuss
24.10.2018 kl 12:10 3853

Merlin
Du kan jo kontakte BCAN og lære dem hvordan de skal gjøre jobben sin.
Merlin
24.10.2018 kl 12:14 3819

Hele vitsen er den gode prosedyren flexiscop gir for aggressiv overflatekreft, poliklinisk, kjapt, smertefritt, uten narkose, uten cellegifter, uten bivirkninger, er borte vekk hos BCAN.

Her har ikke Photocure gjort jobben sin med å få BCAN til en god oppdatering.
focuss
24.10.2018 kl 12:18 3800

Merlin
Hvordan går det egentlig med deg? PCIB og Nano sliter jo virkelig om markedets tillit. Regner med du har solgt bil og pantsatt hus for å kjøpe aksjer siden du anbefaler andre å gjøre det.
Redigert 24.10.2018 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2018 kl 12:18 3780

Det er en sak fra may 2017 er du utdatert Merlin
SørenE
24.10.2018 kl 12:22 3761

Hej Norge

Merlin: med den indledning du skriver virker det totalt nedladende -- skryteindlæg -- og hvor flinke PHO bla bla
"Mr. Erik Dahl har nettopp vært ute med et skryteinnlegg på e24 om hvor flinke Photocure er til å følge opp bl.a. blærekreftorganisasjonene i USA"
Det er tarveligt fra dig

Kan du ikke selv smage det i munden
Case closed herfra !!

Dansken
Optimismen kan ingen tage fra mig -- ikke engang Merlin
Redigert 24.10.2018 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Daniel
24.10.2018 kl 12:31 3726

Til informasjon var siden som linkes til i tråden var publisert april 2017 og oppdatert i oktober 2017.
Merlin
24.10.2018 kl 13:15 3639

Mye rare kommentarer her. Poenget derimot, får ingen med seg. Bedre å ta mannen enn ballen. Photocure bør sørge for at BCAN oppdaterer, når siden deres tross alt brukes til oppslag av blærekreftpasienter, det er vel ingen uenige i? I dag fremstår BCAN-siden jeg viste til, TREATMENTS FOR BLADDER CANCER, som er hovedinformasjonen deres for blærekreftbehandling som nesten ren feilinformasjon! En effektiv behandling som surveillance vil være, der pasientene meget kjapt får fjernet aggresiv overflatekreft med veldig stor sikkerhet for at alt blir fjernet, der pasienten får vesentligforlenget recurrence, og helsevesenet sparer milloner av dollar, det er ikke nevnt? En behandling som faktisk sterkt kan redusere bruken av slitsomme behandlinger med cellegifter og gi pasientene en bedre og tryggere hverdag. Det kan da ikke være vanskelig for Photocure å få inn høyt oppe som opplysning hos BCAN?
focuss
24.10.2018 kl 13:20 3622

Merlin
Fra tidligere innlegg har jeg oppfattet at du er aksjonær. Kan du ikke bare ta det opp med Dahl. Han biter ikke.
Slettet bruker
24.10.2018 kl 13:22 3603

Nå har ikke jeg lest under hver eneste fane, men har tillitt til at PHO jobber med saken for om mulig å synliggjøre fordelene med BLC enda bedre.
Denne ligger under Diagnosing & Monitoring, https://www.bcan.org/wp-content/uploads/2018/08/Cystoscopy.pdf
focuss
24.10.2018 kl 13:50 3525

Tror det hadde blitt mye støy og angst blant pasienter dersom det her ble anbefalt å bruke BLC Cysview. Det finnes ikke kapasitet til å tilby alle det foreløpig.
Slettet bruker
24.10.2018 kl 13:56 3495

Ja skall någen ut og slette gamle artikkler som ikke håller dagens sannhet så har de jobb. Takker for opplysningen,
eg har funnit ett par hundre. Men trur heller eg skall leve med dem. Trur leger som ordinerer behandling finner frem
til BLC med tiden.
Slettet bruker
24.10.2018 kl 14:17 3435

Når det ikke lenger er noen baller igjen så tar man personen, ikke mannen :-))
Slettet bruker
24.10.2018 kl 17:18 3260

Jeg må innrømme, at jeg ikke helt har forstått hva det er som gjør Merlin til persona non grata.
Men baller har han i alle fall, som fortsetter å poste kritiske innlegg på pho-sidene.
Det er mulig han har en agenda, og konflikten med focuss er også litt slitsom for vi utenforstående. Men det er mange som har agenda, og for min egen del er jeg rimelig trygg på at jeg skal klare skille mellom gode og dårlige argumenter selv.

Merlin, jeg setter pris på at du tar opp de kritiske aspektene ved Photocure, og her synes jeg du har et poeng. Jeg søkte litt rundt på bcan.org, og det er korrekt at man skal lete godt før man finner noe om BLC der på siden.
At "artikkelen" er fra 2017 er faktisk ikke noe argument mot Merlins TS. Tvert imot, det er et argument for at Merlin har rett i at siden burde oppdateres - særlig etter refusjon kom på plass 16. februar.

Så du får støtte fra meg - også mht at det kan være lurt å holde øye med den økonomiske situasjonen til største aksjonær. Og det uansett om det ligger en agenda bak, eller ikke.
Jaxxi
24.10.2018 kl 18:31 3190

Certain types of bladder tumors are hard to remove using surgical procedures like a TURBT, particularly flat tumors (carcinoma in situ). In addition, some tumors may be likely to recur after initial resection. In these cases, special medications that destroy cancer cells may be placed directly into the bladder. This treatment is called intravesical therapy.

det er vel nettopp på dette området at Photocure gjør sine neste fremskritt i sammarbeid med Combat medical, men først i norden da!

"The distribution agreement with Combat Medical is a milestone for Photocure as it represents the first step in expanding our portfolio and our footprint in the bladder cancer field. We are proud to be a recognized player in the field and chosen as a partner for an innovative drug delivery device. It is also a significant step towards our vision: Driving Change in Bladder Cancer Management. The delivery system represents an excellent strategic fit to our expertise and current Blue Light Cystoscopy with Hexvix® business. More than 7000 patients are diagnosed with non-muscle invasive bladder cancer in the Nordic area every year, and approximately 50% of them will undergo repeat instillation therapy," says Erik Dahl, CFO and Interim CEO of Photocure.
focuss
24.10.2018 kl 18:47 3149

Jaxxi
Synes dette virker veldig spennende, men Dahl sier at dette er et første lille skritt. Apparatet har jo vært i bruk i Europa etter det jeg forstår og blitt brukt hundrevis av pasienter.Samtidig så driver de fortsatt med uttesting og dokumentasjon. Synes godt Dahl kunne fortalt om planen er USA og litt om hva som skal til for å introdusere den i det markedet.
Jaxxi
24.10.2018 kl 19:06 3098

helt enig Focuss, få kortene på bordet ;)

Og Merlin jeg er helt enig med deg den BCAN siden burde vært mye bedre oppdatert !
focuss
24.10.2018 kl 19:13 3079

Jaxxi
Dersom BCAN hadde promotert BLC Cysview på hjemmesiden sin, slik de gjorde før FDA godkjennelse men etter fase3 studiet ble offentliggjort, så tror jeg det kunne skapt mye engstelse og kaos. USA har jo foreløpig bare kapasitet til å tilby dette til 5 promille av de som ville etterspørre det. Nå markedsfører de sykehusene som faktisk har tilbudet det. Men det hadde åpenbart fått opp farten.
Redigert 24.10.2018 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
heilo888
24.10.2018 kl 19:58 2990

Er i mangt blitt skeptisk til skribenten Merlin, men her har han så absolutt et sak som Photocure burde få tilbakemelding på og få gjort noe med.
Slettet bruker
24.10.2018 kl 20:00 2987

5 promille?? 130 scop tilsvarer vel en god del mer enn 5 promille. Og de utplasserte scop blir ja ikke brukt til noe særlig annet enn støvfang for tiden. Så ledig kapasitet finnes det pr. i dag i massevis. MED DE SCOP SOM ALT ER UTPLASSERT
focuss
24.10.2018 kl 20:23 2932

Heillo
Photocure er jo sponsor for BCAN så en viss kontakt har de vel. Det er vel bare å sende en mail til Dahl og foreslå det. Så sender vel han videre til Bellete som kontakter BCAN. Det er klart det vil være et flott utstillingsvindu. Skrev svar til Merlin at han bare kunne ringe Dahl. Vet ikke om han har gjort det. Vet ikke hvorfor det ikke er slik allerede så eneste jeg kunne tenke meg er at dette tilbudet finnes jo ikke i hele USA foreløpig. Som sagt så hadde de tidligere et stort oppslag på hjemmesiden sin om dette.
focuss
24.10.2018 kl 20:54 2876

Forøvrig så frem til nå så har BLC Cysview kun vært brukt til TURBT og med rigide scope så tilbudet med flexible scope og surveillance har knapt vært et tilbud før nå hvor de er i den spede begynnelse.
focuss
24.10.2018 kl 21:24 2803

Merlin
Ikke så lurt av BCAN og anbefale noe som knapt finnes i USA. Utgang 2Q var det 2 flexiscope. Så blir det spennende å se hvor mange det er ved utgangen av Q3. Det er jo disse som virkelig skal få fart på Cysview salget
Slettet bruker
24.10.2018 kl 22:04 2739

Wow. Checkout the US markets. That is one heavy fall. Hope PHO doesn't tank again tomorrow.

You would think PHO would be a good option when the market tanks
dr. Stockman
24.10.2018 kl 22:12 2718

Biotech ned 7,5% i USA. Får vel håpe på positiv future på morrakvisten. Hvis ikke er det fare for mageplask.
Panis
24.10.2018 kl 22:47 2652

Ånei... ikke enda flere dager med nedgang :-( Endelig kom en dag med blå tall i min portefølje, og sikkert mange andres også. Jaja, da får man bare håpe at nedgangen ikke blir så voldsom i morgen, huff... Vi får tenke positivt, og at vi bidrar i en god sak nemlig at vi hjelper mange pasienter.
Slettet bruker
25.10.2018 kl 00:38 2550

Merkelig hvor mye folk bekymrer seg for dag til dag kurs i PHO..

Hvis man er fornøyd med de tingene selskapet skapt og har fått på plass det siste året, så er det etter min og mange andres mening ingenting å bekymre seg for..

Bekymring for et så godt selskap som PHO har blitt nå er bortkastet tid og energi.

På oppgangsdager i sommer var det rene euforien på forumet, men hva har sommerens oppgang egentlig hatt å si, eller morgendagens fall når vi allikevel skal telle opp på et mye senere tidspunkt?
(It`s time enough for counting when the deal is done)..
Jeg gjør opptelling i slutten av 2021, og blir kanskje stående videre med 20-30% av porteføljen, men jeg bekymrer meg ikke fra dag til dag på nåværende tidspunkt når opptellingen for mitt vedkommende først skal skje om 3 år.
Det blir som å kaste perler for svin.



Slettet bruker
25.10.2018 kl 01:56 2504

Betyr dagen imorgen alt for din investering i PHO? Hvis det går mye ned så er det game over og selg alt? Da er du ikke trygg på investeringen du har gjort. Det meste innen biotek er investering over tid, perspektivet kan ikke være dag for dag, da er du i feil selskap.
Slettet bruker
25.10.2018 kl 02:00 2499

Helt enig oppgang, pho kommer okke som. Det er for mye bra som skjer rundt selskapet. Ja, det kan godt gå ned imorgen, om 1-2 år er likevel de fleste enig at kurs er høyere enn idag, det meste taler for det. Dagen i morgen betyr faktisk ingenting, la vær og logge på og la dagen leve sitt eget liv. Det er fremover som teller og absolutt ikke dagen imorgen.