Supramax-ratene knuser 37000$

noprofit
JIN 25.08.2021 kl 14:12 2267

Supramax-ratene stiger 1,3 prosent til 37.249 dollar.
noprofit
25.08.2021 kl 14:15 2255

Helt utrolig at denne igjen lagger så jævlig, her har vi rekordhøye rater, et bunnsolid selskap, som netto ikke har noe gjeld, og de betaler utbytte, men blir priset som noe helt annet.

Slettet bruker
25.08.2021 kl 14:21 2233

Og hva sier kalkulatoren om q3 da?
Og hva er snittet etter q2?
Har ikke sett selskap på lenge som tjener så mye penger.
Teknisk er den positiv ifølge investec og videre oppgang indikeres.
Denne ratefesten er spådd i lang tid eller flere år.
Dette kribler nå,og det er bare og glede seg,kommer sikkert ny profit earing etter sept.

Redigert 25.08.2021 kl 19:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2021 kl 16:04 2125

Ser Belships har 250 mill usd i gjeld markedsverdi 3,7 mrd
Jin er vel gjeldfri omtrent men tjener nå krimnelt mere penger og er verdt 1,4 mrd.
Her er rabatten så enorm på jinhui som øyet kan se.
Her blir det fete tider fremover.
mithra
25.08.2021 kl 17:41 1997

Ja Masekråka- det er nok for godt til å være sant for Q3. Du har visst regnet feil. 25 ganger 30 er lik 750 ,ganger 3 er lik 2,25 , pr skip ganger 21 er 47,25 totalt.
Hvis mitt regnestykke er korrekt, har du bommet med usd 100 mill- det er ganske mye!!
Resultatet blir veldig bra det , men allikevel ikke mer enn usd 20-25 mill usd.
Kursutviklingen på verdipapir avgjør om de er i øvre eller nedre region.
Forklaringen er at 6 supraer er låst inn til ca 15.9 på rater rundt usd 15.000 brutto samtidig som de to post panamaxene bare bidrar med vel 30 dagers inntjening.
I Q4 er derimot alle skip operative i løsfart . Fra tidlig oktober vil de dessuten ha 23 skip i drift, hvis jeg ikke har mistet tellingen.
Basert på dagens FFA-er vil dette kunne gi bortimot usd 45 mill, eks alle effekter fra verdipapir, eiendomsmarked og uforutsette utgifter.
En 2H prognose på usd 65-70 mill, svarende til ca 572-616 mill. ved dagens kurs på 8,80.
Skulle dette materialisere seg, vil årsresultatet være bedre enn de oppnådde i 2010 , dengang med 33 skip. Og det bare fra driften - så har vi i tillegg de usd 65 mill i oppskrivninger, som styrker egenkapitalen. usd 90 -95 fra driften og usd 65 fra oppskrivninger gir ca usd 0,84 pr aksje fra drift plus 0,59 fra oppskrivninger, tilsammen ca usd 1,43, eller ca nok 12,50 pr aksje i årsresultat.

Da snakker vi P/E ved dagens kurs på 14,15, på ca 1,12
P/B vil ligge rundt NOK 25-30

Det ser altså ut som om Jinhui fortsatt er billig. Noen vil nok sogar mene den er veldig billig.
mithra
26.08.2021 kl 13:24 1690

Og ratene bare fortsetter oppover;

FFA september på usd 39.775 og Q4 på 37.750.

Og høysesongen har akkurat startet.
Skipene de har kjøpt de siste 9 månedene blir nedbetalt lenge før året er omme.
Deretter har de, med forbehold for svarte svaner, hele 2022 og 2023 med høye rater.

Nå begynner jeg faktisk å tro det er mulig for Jinhui å få til en fornyelse av flåten sin i perioden 2024 til 2027 , uten å ødelegge sin sterke kapitalstruktur.
De må bare ikke gjøre som GOGL, som undergraver balansen ved for store utbytter..

Skulle kaptalmarkedet begynne å tenke det samme, kan vi se fram til sterkt økende interesse for aksjen.
tobbelobb
26.08.2021 kl 13:26 1680

Der traff du spikern Mithra....De har en plan :-)
Dagens Asia tall er nord som vanlig.......
Supramax TCT Index Point 4495.46 +78.74
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 35963 +504
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 39986 +532
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 31494 +776
thypoon
26.08.2021 kl 13:43 1642

Snart vil dette reflekteres i kursen!
Slettet bruker
26.08.2021 kl 21:46 1461

Skraping er i flertall mot nyankomne fra verft og det at markedet trenger råstoff som er økende spesielt i kina vil drive prisene opp mot 100 000 usd pr døgn som Haugen analytisk mener kommer.
Containers VS Bulk Carriers
Ship o hoi det lukter cash.
tankardjr
27.08.2021 kl 09:02 1248

Her tenker du som en nordmann med den trua på at alt skal være flunkende nytt spesielt når det gjelder utslippskrav. Nei når jinhui kjøper en 2007 modell så er det fornyelse for dem. Husk i Kina tar de lite hensyn til miljøet de setter stadig inn flunkende nye kullkraftverk også. Dessuten så er det fullstendig umulig å skrote all skitten tonnasje da blir det fullstendig kollaps i handelsflyten. Dessuten så har de ikke løst problemet hva skipene skal gå på i fremtiden. Kineserne bryr seg lite om dette og kjøper og selger skip som vanlig etter økonomi. Her er det business as usual.
Slettet bruker
27.08.2021 kl 10:37 1159

Jeg er veldig spnet på videre utvikling i denne. De fleste tørrlast selskapene får stadig høyere kursmål og analytikerne er alle enige om at vi er i starten av en shipping syklus på 5-10 år. Kan ikke skjønne annet enn at det snart vil komme en kraftig økning i kursen også i JIN! Selskapet er bunnsolid og med rater vi aldri har sett maken til kan dette blir veldig spennende!
tobbelobb
27.08.2021 kl 12:12 1054

Supramax ser fremdeles bullish ut og Asia land fortsetter nordover
Nå også med rater over 40k ...
Supramax TCT Index Point 4582.84 +87.38
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 36763 +800
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 40732 +745
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 32044 +550