Txp - veien videre

Domus
TXP 26.08.2021 kl 17:20 354407

Etter ønske skal jeg legge aktivitetslista på topp i en ny tråd hvor ny info redigeres inn.



Uke 2 spud Cas-2
Uke 4 Start perfereringsoperasjoner Cas deep
Uke 5/6 TD Cas-2

Uke 9 spud Cas-3

Uke 14/15 TD + completed



Redigert 04.04.2024 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
Domus
08.11.2021 kl 17:33 4518

For øvrig var testriggen på plass sent i oktober.
Moyer
08.11.2021 kl 18:45 4411

Jeg skjønner ikke det der. Det spekuleres i emisjon, fordi Paul sier det nå begynner å bli komplekst.
Emisjon for å fremskynde prosesser gir ingen mening, det gir i alle fall ikke mindre kompleksitet.

Personlig tolker jeg det nesten slik at han sier dette begynner å bli for stort for dagens struktur.
Nå gir ikke salg noe mening på dette tidspunkt, i alle fall ikke før de har drillet 2022 programmet.
Redigert 08.11.2021 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
erinho
08.11.2021 kl 18:49 4413

Jeg sier ikke nei takk til en liten emisjon etter hvert, men jeg håper de i så fall venter til testingen av Royston er ferdig og kursen forhåpentligvis er høyere. Tror som sagt tidligere ikke det er mye cash igjen nå til å starte Fase 2 leteboring før Cascadura produserer. Dersom en emisjon betyr at de kan bore neste letebrønn i Q1 fremfor å måtte vente til Q3/4 så ser jeg på det som positivt. En emisjon i dette tilfellet vil bare skape raskere og mere vekst for aksjonærene. Vi får jo svar på hvor mye penger de har på fredag sannsynligvis.
Slettet bruker
08.11.2021 kl 18:51 4401

De har i alle fall arbeid så det holder i lang lang tid fremover. Må nesten bore 2 brønner i måneden neste år for å rekke over alt...
Moyer
08.11.2021 kl 19:19 4350

Men hva er poenget med å kjøre emisjon på et så relativt lite beløp, når de antagelig lett kan låne samme beløp, og betale det ned på kort tid?
Herman*
08.11.2021 kl 19:54 4294

Ingen. Selskapet har med dagens funn og eventuelt gode testresultater på neste sone, en enorm lånekapasitet. PB har en holdning om at han ikke skal låne til letebrønner, men det er en holdning som bare passer i en tidlig fase hvor de kan risikere å låne seg til fant. Her har reservene betydelige verdier, og å f eks låne 20 mill USD for å øke tempoet på både utviklings og letebrønner, burde være helt greit. De kan f eks bore Krakken i q1, samt kjøre utviklingsbrønner "back to back".
NeitilHijab
08.11.2021 kl 22:05 4131

google oversatt fra en link jeg fant på tekinvestor:

Touchstone Exploration
Touchstone har kunngjort resultatene av den første av tre planlagte produksjonstester ved letebrønnen Royston-1 som har bekreftet et lett oljefunn i den nederste delen av brønnen. Seksjonen som ble testet ble opprinnelig designet for å etablere bunnen av potensielt hydrokarbon, og dette lettoljefunnet representerer et nytt basseng som ikke har blitt påtruffet i noen av de regionale kompenserende brønnene.

Som tidligere utgitt ble letebrønnen Royston-1 startet 12. august 2021 og ble boret til en total dybde på 10 700 fot. Touchstone har en 80 prosent driftsandel i brønnen, som ligger på Ortoire-blokken på land på øya Trinidad. Heritage Petroleum Company Limited eier de resterende 20 prosentene. Boreprøver og åpne hulls wireline logger indikerte at brønnen møtte en betydelig Herrera turbidittpakke med en total observert tykkelse på mer enn 1000 fot. Den samlede Herrera-seksjonen som ble boret i Royston-1 inneholdt omtrent 609 fot ren sand, hvorav 393 fot i to unike skyveplater så ut til å være hydrokarbonlønn basert på slamgasslogging og logger med åpne hull.

Den første og dypeste Royston-1-kompletterings- og letetesten ble designet for å evaluere et intervall ved bunnen av brønnen i det mellomliggende arket til Herreraformasjonen. Fullføringen spenner over et bruttointervall på 92 fot (30 fot nettolønn) under 10 434 fot som ble identifisert på wireline-logger som hydrokarbonbærende. Etter fullføring og en kort oppryddingsperiode for å gjenvinne lastvæske, ble brønnen stengt inne og bygget til et trykk på 3150 psi ved overflaten (estimert 7100 psi reservoartrykk). Intervallet ble deretter strømmet opp 3,5-tommers rør på en rekke strupestørrelser mellom 16/64 tommer og 40/64 tommer med hastigheter opp til 360 bbls/d av 34,5-graders API-råolje før den ble stengt inn. Testing av dette intervallet er fullført, og vi beveger oss opp i hullet til brønnens primærproduksjonstestintervaller.

Paul Baay, president og administrerende direktør, kommenterte:

"Vi er glade for å oppdage et lovende nytt lett oljebasseng i den dypeste testseksjonen av Royston-brønnen, som gir ytterligere potensiale til den fremtidige utviklingsmuligheten i Royston-området, ettersom lett olje kan utvikles enkelt og økonomisk sammen med enhver gassutvikling. Den første testen bekrefter den store hydrokarbonkolonnen i brønnen, og vi tolker følgende to primære testmål til å være væskerik naturgass. Disse resultatene overgår forventningene før testingen, ettersom en mulighet for flytende lett olje med betydelig utviklingspotensial fra de nederste 100 fot av brønnboringen er et viktig tillegg til Royston-områdets mulighet. Vi har potensial til å vurdere den mellomliggende Herreraen ytterligere i fremtidige boreprogrammer ved å penetrere mellomplaten når vi borer og vurderer det underliggende krittprospektet.

Dette er virkelig spennende ettersom selskapet har testet olje som strømmet til overflaten, noe som er bemerkelsesverdig gitt trykket og utstyret som er tilgjengelig, det kan bli mye bedre igjen, noe som er mest oppmuntrende. Beviset på at hele Herrera-seksjonen sannsynligvis er ladet med hydrokarboner, gjør den potensielt ekstremt verdifull, og likevel er det fortsatt to soner til å teste. Gitt det og det som har blitt oppnådd så langt, tror jeg at det er berettiget å ha tro på denne nederste 100 foten av brønnen, jeg er helt her..

https://www.malcysblog.com/2021/11/oil-price-kosmos-petrofac-touchstone-and-finally/
d12m
09.11.2021 kl 07:44 3913

Har følt at PB roet ordbruken etter Chinook, men igår var han betydelig mer fremme i skoene. Sier gjerne sitt når han ikke klarer å holde tilbake, men han var forsåvidt like offensiv når han snakket om Chinook også. Jeg velger å være optimist for de to andre testene.
d12m
09.11.2021 kl 07:47 3896

Emisjon kan jeg leve fint med hvis det betyr at man kan øke utviklingstempoet. Det mangler ikke akkurat på prosjekter neste årene.
Når det er sagt så bør en fint kunne låne det man trenger. Emisjon må vel da også være for å få institusjonelle inn og ikke bare for å hente midler?
Redigert 09.11.2021 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.11.2021 kl 08:13 3860

Mener du at selskapets aksjonærstruktur ikke er optimal i dag? Hvis de absolutt vil hente kapital, bør de gjøre det på et gunstig tidspunkt. Nå har vi test nr 2 og Coho oppkobling som kan dra kursen en del. Fire+ legacy brønner kan opprettholde kursen, og så har vi reserverapport og casca oppkobling kort tid etterpå. Emisjon i april hadde vært en mulighet med «trussel» om at lånefinansiering blir alternativet hvis kursen ikke blir høy nok. Forutsatt at Cascadura oppkobling i april, er det ikke all verdens funding de trenger. Det tar tid å skalere opp aktivitetsnivået, og i mellomtiden øker månedlig cashflow. 20 mill usd, og de kan starte leteprogrammet i q2.
erinho
09.11.2021 kl 08:16 3890

Han var veldig fremme i skoene igår med uttrykk som "As good as it gets", "Best opportunity in his 35 year of business" og "Most exciting announcements we have had". Det går rett inn der sammen med "Wall of Cash". Nå er det bare viktig at det blir fulgt opp, men etter min mening er Royston en suksess nå uavhengig av de andre 2 sonene.

Emisjon eller ikke. Hvem vet. Jeg ville ikke blitt overrasket, men du gir noen gode poeng Herman. Liten risiko nå å låne penger til leteboring når vi vet at selskapet vil tjene det inn på 1 måned når Cascadura er fullt utviklet. Det beste er selvsagt om de kan holde fremdriften med det de tjener idag og lånefinansiering. Uansett så mener jeg det blir feil å kalle det for utvanning, pga. en eventuell emisjon ville kun vært for å skape mere vekst for aksjonærene og speede opp alle prosesser. Det ville ikke vært en emisjon for å overleve. De 3 siste emisjonene er grunnen til at selskapet er der de er idag, og at vi har hatt en fantastisk vekst de siste 2 årene.
d12m
09.11.2021 kl 09:39 3773

Nei, personlig mener jeg ikke noe om tilstanden på selskapets aksjonærstruktur, men dersom det blir emisjon så tenker jeg at et slikt grep er fordi selskapet ønsker noe mer enn bare å fylle kassen. Fylle kassen kan de gjøre med lån. Emisjon må serve et annet formål i tillegg.
Redigert 09.11.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2021 kl 14:38 3614

Spent på dagens utvikling; 20 opp eller 20 ned .... eller noe midt imellom?
Domus
09.11.2021 kl 17:48 3514

Det antydes at siste funn kan være i størrelsesorden 100 mill bbls, tror det var FinnCap
HP17
09.11.2021 kl 17:52 3500

Er det en mulighet for at TXP blir en suksess til slutt og kursen når 3 tallet?
Domus
09.11.2021 kl 18:05 3461

Hvilket 3 tall? Cad eller GBP?
Kursen ligger pr i dag på 2,5 Cad. De fleste regner med langt høyere kurser med videre suksess. Neste test er klar innen 3 uker.
Redigert 09.11.2021 kl 18:07 Du må logge inn for å svare
livsal
09.11.2021 kl 18:28 3420

Domus: Det må vel være OIP og med 20% recovery og 5000 bblsd så blir det penger av det oxo. :)
Domus
09.11.2021 kl 18:34 3398

Det er OIP foreløpig. Samtidig er dette bare estimater både volummessig og selvfølgelig også recovery.
Det er også nevnt nord for 100 mill så vi får se.
Først nå så gjelder test2 innen 3 uker. Mao resultater senest uke 47. En relativt stor test mtp antall fot som skal perforeres.
Slettet bruker
09.11.2021 kl 18:37 3418

Det er umulig å si hvor mye det er snakk om. De har jo ikke engang funnet ut hvor stort reservoaret er så det må vel sees på som et minimumsanslag... Men det betyr vel bare at Krakken blir dobbelt så spennende. Er det 30 fot eller 300 fot reservoar? Eneste vi vet er at det er lettolje med HØYT trykk som flower til overflaten.

Nå venter vi bare på test 2 hvor de skal finne ut hvor mye gass vi snakker om. Ressursanslag er vel i størrelsesorden 0,25-1+ TCF. Regner med dobling av TXP hvis vi får skikkelig bra resultater... Og enda høyere kurs på test 3 og ressursoppdateringen som kommer over nyttår...

Skal være bra SYK i hodet for å selge både TXP og North på dagens kurser... Her er det kun å holde som gjelder for oppsiden er BETYDELIG på kort og lengre sikt...
erinho
09.11.2021 kl 19:15 3357

Du har de som går long i f.eks. Flyr idag, så ingenting overrasker meg. Eller NAS og KOA i fjor før emisjonene. Må lure litt på hvilken research folk gjør idag når de handler. Jeg er kanskje litt syk selv siden jeg har over 90% TXP, men føler det er veldig lav risiko vs reward her. Har funket veldig bra til nå, og siden vi kun er ferdig med Fase 1 og har det meste foran oss sover jeg godt!
erinho
09.11.2021 kl 19:17 3370

Og der var den grønn også. Satt med en følelse hele tiden at vi kun måtte kvitte oss med noen kortsiktige før den gikk i pluss idag. Nå jinxa jeg sikkert her🤷🏻‍♂️
Herman*
09.11.2021 kl 19:25 3392

Ressusanslaget har vel vært «up to 1 TCF», men så har det vært kvalifiserte skribenter som mener å ha regnet seg frem til det dobbelte. Men så er spørsmålet hvor mye en skal trekke fra pga at det er olje og ikke gass i den dypeste sonen. 1 tcf vil jo være meget bra, det er vi vel enige om…? Når det gjelder den siste testen: Hvor mye bør vi vektlegge denne?
erinho
09.11.2021 kl 19:30 3376

Uavhengig av hva de tester i de 2 øverste sonene så er det vel en mulighet for at de kan produsere 360 fat/d olje på Royston frem til en EIA er gitt og de kan starte med gassproduksjon? Det er snakk om 2 tankbiler om dagen og ca. 92.000kr med 30$ netback daglig.
Herman*
09.11.2021 kl 19:35 3352

Med annet utstyr kan de vel produsere mer enn det? God ide, men enda bedre å lånefinansiere en Krakken brønn asap. Den kan jo også brukes som en produksjonsbrønn…
erinho
09.11.2021 kl 19:55 3342

Nå har de kun tillatelse til å bore Steelhead foreløpig i følge Domus, så det blir nok den første brønnen i Fase-2.
erinho
09.11.2021 kl 20:09 3353

Forøvrig så er riggen enda på WD-4.

Bilde:
https://ibb.co/F7zz3QQ
Herman*
09.11.2021 kl 20:16 3337

Ok, men alt kan ordnes går jeg ut fra. Noen som gidder å spekulere i hva som har skjedd med WD-4?
Slettet bruker
09.11.2021 kl 20:17 3339

Mener å huske at 1 TCF var relatert til de to øverste sonene og at denne oljen er i tillegg til dette. Oljen er jo uansett langt mere lukrativ enn gassen så egentlig ikke noe problem…
Domus
09.11.2021 kl 21:17 3219

Det er vel tillatelse til 2 brønner på Steelhead og 2 på Royston.

Så hvilken som kommer først er usikkert enda. Begge derisker hverandre. Kraken bores fra Royston paden så infrastrukturen er klar. Hvis de borer Steelhead og påviser olje i Overthrust, så vil det mest sannsynlig også være det i Subthrust Royston. Det vil i så fall deriske et stort område.
Domus
09.11.2021 kl 21:18 3255

For øvrig vil Q3 gi info om wd4
Herman*
09.11.2021 kl 22:02 3181

Det er bra. Da får vi vel også vite om de virkelig klarer å bore alle fire brønnene før nyttår.
Redigert 09.11.2021 kl 22:03 Du må logge inn for å svare
d12m
09.11.2021 kl 23:40 3166

Det er kun 7,5 uke igjen av året så å lure på om de skal klare 4 tror jeg ikke vi trenger å bruke mange kaloriene på
Herman*
10.11.2021 kl 01:14 3127

Det har jo blitt hevdet opp til flere ganger av andre, men jeg tror heller ikke de klarer det. Det viktigste er at ikke riggen er satt ut av spill i en lengre periode. Det optimale hadde jo vært om de er forsinket fordi de plutselig bestemte seg for å bore dypere. Det er vel dog for mye å håpe på.
Slettet bruker
10.11.2021 kl 07:05 3022

Kan jo være at crewet er i karantene fordi noen har fått påvist Corona.
Domus
10.11.2021 kl 10:42 2869

Det hevdes at de er rimelig sikre på å rekke de 4 brønnene…
Herman*
10.11.2021 kl 10:59 2857

Bra, det vil være imponerende i så fall.
Jæims Bånn
10.11.2021 kl 11:32 2926

Jeg skal ikke utfordre på tekniske detaljer, men en liten overordnet betraktning:
TXP har truffet blink eller bedre på ALLE sine brønner, med unntak av Chinook.
I og med at Shell fant gass i "middelalderen" på Chinook så har jeg faktisk en ganske sterk mistanke om at det som er nede i bakken er like godt eller bedre enn det geolog XM la på tegnebrettet.
Jeg tror noen gjorde dårlig håndarbeid med brønnen og at dette ga feil prøvesvar.

Hvis dette er tilfelle er det et godt bet å benytte muligheten til å ta posisjon i et oljeselskap med ekstrem oppside og kun egen eventell udugelighet som nedside.
Hydrokarboner forsvinner ikke fra Ortoire før TXP har solgt dem..
badkrukan
10.11.2021 kl 11:40 2970

De planerer 2 relativt kostbare brønner ved chinook. De drar nok ikke strå om hvor de setter sugerørene....
Domus
10.11.2021 kl 12:05 2949

Ref Chinook så er de ganske sikre på at brønnen ble skadet under boring. De mener fortsatt at det er et funn.

Roystonbrønnens funn i intermediate gir meget gode indikasjoner på at sonene over også er hydrokarbonbærende.
d12m
10.11.2021 kl 15:14 2810

De har vel såpass mye på prioriteringslisten allerede at ny(e) brønn(er) på Chinook gjerne kan vente en stund. Spar de kostnadene til man har fått en grei produksjon og inntektsstrøm i gang. Chinook 2023 eller 2024 hvis jeg får bestemme (..men det får jeg naturligvis ikke)