Txp - veien videre

Domus
TXP 26.08.2021 kl 17:20 388106

Etter ønske skal jeg legge aktivitetslista på topp i en ny tråd hvor ny info redigeres inn.


Denne gang vag, men et bilde på hva som kommer.

Før 14.august - update
14. august - Q2
Uke 35 start testing Cas-2 og 3
Uke 36 spud Cas B brønn

+ Fokus på å øke produksjonen på alle blokker
+ bore mange brønner på Legacy blokkene (Txp og Trin)



Redigert 31.07.2024 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Herman*
06.12.2021 kl 21:12 4957

Guiding generelt: Timeline, gass vs olje, gass vs kanskje litt olje, mye gass vs vann med en dæsj olje osv. Jeg tror ikke vi skal late som om selskapet pleier å levere i henhold til guiding-de er bare flinke til å finne hydrokarboner, men funnene er ofte beheftet med mye usikkerhet. Det samme er alt relatert til infrastruktur. Olje er mer verdt enn gass, men capex er også en issue hvis Royston skal gjennombores med hundre oljebrønner vs kanskje 8 massive gassbrønner. Nå håper jeg bare de kan få i gang en vellykket produksjon på Royston, slik at markedet får synliggjort inntektspitensialet. Hva tror dere foresten water cut blir på neste sone?
HP17
06.12.2021 kl 21:00 4975

Ned hele 16,6% i dag, hva skjer?
Herman*
06.12.2021 kl 20:17 5088

OK, la oss ta utgangspunkt i 2500 bopd. Jeg ser at noen skriver at det kan bli opp til hundre brønner på Royston, ser du den muligheten? (Vi snakker selvsagt mange år frem i tid). Ellers tror jeg ikke din "kritikk" av Paul går langt nok, fordi en trenger ikke være kortsiktig for å sette pris på at et selskap leverer noenlunde i henhold til guiding. Om jeg sitter i TXP i ytterligere 24 mnd, er det heller ikke likegyldig hva aksjekursen er i dag selv om jeg vet at selskapet antagelig blir kjøpt opp i fremtiden til en hyggelig pris.
erinho
06.12.2021 kl 20:14 5096

Vanskelig å motbevise, da vi selvsagt ikke vet alt av brønner han har vært innblandet i før TXP.. Jeg tror til syvende og sist at hele Royston feltet vil trumfe Cascadura i verdi, så han har sikkert rett. Intermediate virker veldig lovende dersom det er noen hundre fot til med pay. Domus har du noen formening om når neste brønn bores på Royston? Er det neste i rekken tror du?
EvenReven
06.12.2021 kl 19:58 5108

Jeg er enig i mye av det du skriver, men selskapet har jo selv snakket opp den kommende produksjonen som av ulike (og til dels forståelige) grunner lar vente på seg. Sånn sett kan man kanskje ikke forvente at "alle" skal forstå. Jeg er enig i det andre du skriver. Spent på hvordan de ser på h1 2022, og hva som skal skje. Og ikke minst, finansiering av kommende exploration, hvis Cascadura lar vente på seg.
Redigert 06.12.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Domus
06.12.2021 kl 19:46 5135

For øvrig så fastholder Paul at dette er den beste brønnen han noen gang har vært innblandet i.
Domus
06.12.2021 kl 19:39 5153

Selskapet driver med exploration. De leter og finner og beviser ressurser. Markedet forventer produksjon. Det ligger problemet. Royston kan fremstå som et meget stort funn. Til nå har de funnet to separate oljefunn i Royston med sannsynligvis flere hundre millioner fat olje. Hvor mange av disse som kan produseres gjenstår å se, men uansett så ser selskapet på dette som flott.
Hvis jeg skal kritisere Paul for noe så må det være at han ikke helt har forstått hva kortsiktige investorer forventer og tror. Paul bygger for fremtiden.
Når dette er sagt, er det et reelt håp om at siste sone kan rette opp inntrykket hos de kortsiktige.
Som også nevnt tidligere er det folk med inngående kunnskaper som anslår at Royston brønnen kan gi 2500 bopd hvis den kompletteres i de rette intervallene.
Så hvorfor jeg er positiv, Herman, handler om at jeg ser litt større på ting. Selvfølgelig hadde det vært flott med kjempeflow av gass, men det vil brått vise seg at verdiene i denne oljen langt overstiger gass.
d12m
06.12.2021 kl 19:36 5162

Utfordringen er den tynnslitte tilliten til at ting går som det skal..
EvenReven
06.12.2021 kl 19:17 5205

Gjorde en regneøvelse for en stund tilbake. Greit å "trøste" seg med på dager som dette, hvis man faktisk tror på at noe av dette materialiserer i kroner og øre etterhvert. Skal legge det ut på nytt ved ledig tid. De bygger jo et rør og fasiliteter som skal takle 200000 mcf, så man kan jo starte med tenke det dobbelte av det jeg skrev. Årlig. Altså halvparten av dagens mcap i inntekter fra Cascadura.... hvis alt går som det skal ...........
Herman*
06.12.2021 kl 19:01 5228

Tenkte det. Har du regnet på hva Cascadura fullt utbygd kan gi av brutto inntekter? Da tenker jeg på det som er funnet, ikke på hva som eventuelt befinner seg på Cascadura deep deep.
EvenReven
06.12.2021 kl 18:49 5273

Det kan jeg desverre ikke. Fordi det var en massiv skrivefeil. Mente USD 60 mill årlig fra Cascadura "første fase". 90000 mcf + liquids. (Har endret innlegget).
d12m
06.12.2021 kl 18:01 5378

Håper han gir en oppdatering på Coho. Det fortjener vi etter flere år med venting på at de skal få det i produksjon
EvenReven
06.12.2021 kl 18:00 5384

Det som vil blidgjøre alle, inkludert meg, er å få gassen i produksjon. Som tidligere nevnt vil "første fase" produksjon fra Cascadura alene gi rundt $ 60 mill rett i jakkeforet. Da kan de borre brønner døgnet rundt, året rundt. Evt. Betale deler som utbytte.

Selskapet fremstår nå som uoversiktlig med masse funn, men man vet ikke størrelse og tidssestimatene har vært en vits hittil. Det eneste jeg vet er at Cascadura/deep alene er verdt langt mer enn selskapsverdien idag, og da kjøper jeg. Får jeg hundre millioner fat med olje i tillegg er det greit for meg. Jeg er ikke kresen.
Redigert 06.12.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Herman*
06.12.2021 kl 17:57 5398

morgendagens intervju? Det er jo normalt at han stiller til intervju noen timer etter at viktige nyheter er sluppet. Ellers så kjenner jeg ikke til din privatøkonomi, Domus, ei eller hvor mye du har investert i TXP. Du er allikevel alltid positiv, så jeg lurer egentlig hva selskapet/Paul må stelle i stand før du kritiserer selskapet.

Igjen, så tror jeg ikke at markedet er rasende fordi selskapet har funnet olje. Det er vel mer at når en har blitt lovet sju appelsiner og fått tre epler, så er det vanskelig å sette en fair pris på eplene. Så har du sikkert rett i at dette er så komplisert at selv de beste eksperter feiler, men da skal en heller ikke danse tidenes seiersdans før resultatene foreligger.
Domus
06.12.2021 kl 17:08 5452

Paul vil adressere mange av dagens bekymringer i morgendagens intervju.
Slettet bruker
06.12.2021 kl 15:56 5530

Er helt enig med deg og jeg tror også det at det kan komme overraskelser i flow i test 3. Hvis den flower bra med olje og lav eller ingen watercut vil jo de som nå selger stå igjen som idioter. Er det derimot mye vann så vil det nok tydes enda mere negativt. Jeg personlig har mer tro på mulighet 1 med mye olje og lite eller ingen vann på neste test. Tror også kombinasjonstesten vil bli bra og at de vil kunne produsere godt med olje her.

Men jeg skjønner også litt de som er skeptiske. Det er tydeligvis en komplisert geologi og ikke helt enkelt å se hva de forskjellige sonene vil produsere. Men Royston som helhet hvis den produserer som du sier 1000-1500 fat per dag er jo en suksess. Feltet er stort så det vil nok være områder hvor det er mye vann og også områder hvor det er lite vann...
Domus
06.12.2021 kl 15:56 6499

Word on the street antyder at Royston kan dunke ut 2500 om den blir optimalisert. Dvs plukke de riktige intervallene samt unngå sonene med mye vann.

Det er vel også håp om at siste sone skal blidgjøre de skuffede sjelene der ute.
Herman*
06.12.2021 kl 15:37 6550

Canada ned 20% i åpningen. Dette er mer sinne enn rasjonelt.
erinho
06.12.2021 kl 15:24 6573

Test 2 er selvsagt litt skuffende, men det er i hovedsak pga. forventningene vi har blitt foret i forkant. Blant annet PB's uttalelser etter Test 1. Han burde holde forventningene litt lavere frem til testingen er utført. Hans uttalelser som det beste han har sett på 35 år ser litt dumme ut nå, men jeg tror at han kanskje mente hele feltet Royston + Krakken som ligger rett under. Det er jo et giga-felt med mange soner som kan være kommersielle. Vi må avvente den siste testen nå, men alt i alt så er Royston en stor suksess kommersielt sett. Oljen er raskere til markedet, og det at vi kan selge oljen som testes er bra. Dersom vi kan ta en "felles" test av alle sonene når Test 3 er ferdig og optimalisere den for olje så virker det på enkelte skribenter at vi kan få en flow mellom 1000-1500 fat/d. Det er ca. en dobling fra dagens produksjon på 1 brønn..

Vi har påvist hydrokarboner i 5 av 5 brønner i Fase 1 - der 4 av 5 er kommersielle. Veldig bra.
Domus
06.12.2021 kl 12:42 6741

Txp finner enda et oljefelt. Ser at mange er skeptiske og kritiske til Paul og selskapet mtp olje vs gass at de tar feil hver gang.
Txp bruker meget kjente firmaer som bl. a Schlumberger til logging etc. At disse tar feil, viser kompleksiteten i formasjonene og hvor vanskelig dataene er å tolke.
Selskapet selv er veldig fornøyde da de har etablert enda et oljefelt. Spørsmålet er jo om exploration er for øyeblikkelig produksjon eller for å bygge reserver og bevise verdier…
badkrukan
06.12.2021 kl 12:20 6788

Slik jag ser det er dette helt gull for sjansen for suksess på krakken og andre dypere prospekt. Men jag er ikke ekspert.
Herman*
06.12.2021 kl 12:10 6772

Joda, men markedet liker ikke å se en 90% watercut. Dette kan fikses, men nok en brønn blir en betinget suksess. Det skaper usikkerhet selv om Royston nok vil generere mange milliarder kroner i netback de neste 10-20 årene.
Herman*
06.12.2021 kl 10:49 6923

Test av siste sone skal angivelig ta 10 dager.
Svenis42
06.12.2021 kl 10:46 6898

EvenReven skrev På lang sikt, ja.
Hva er det neste som skjer her nå?Og når?
Redster
06.12.2021 kl 10:34 6846

Jeg tror det er en overreaksjon, ja
EvenReven
06.12.2021 kl 10:27 6850

Bare å vente på at det grønne skiftet sender oljeprisen godt over hundretallet så dette blir meget lukrativt.
d12m
06.12.2021 kl 10:26 6819

Jeg tror naturligvis heller ikke at PB og ledelsen sitter og vurderer på egenhånd, men det er ledelsen som er ansvarlig for å sikre kompetent team. Disse ekspertene de har knyttet til seg er gjerne ikke gode nok når man ser på hva de forventer vs hva de faktisk ender opp.
Redster
06.12.2021 kl 10:16 6851

Og det vannet kan de enkelt fjerne ved å plassere brønnene riktig i utviklingsfasen. Det skal mer til enn én brønn for å produsere dette feltet, det er snakk om titalls, kanskje 100 de neste 30 årene. Kunnskapen om feltet og hvordan loggene skal tolkes riktig læres etterhvert.
Spørsmålet her er egentlig hvor mange meter pay var det egentlig? Hvor ligger olje/vann kontakten? Det vil de finne ut i neste test med mindre tubing og flere ventiler /packere.
Uansett er det vanvittige volum med olje...
Redster
06.12.2021 kl 10:09 6879

Helt sant EvenReven. Jeg har selv vært MWD/LWD i 13 år, så jeg har en viss idé om mulighetene her ;)

Når tallene kommer på bordet tror jeg det blir en åpenbaring for mange
Herman*
06.12.2021 kl 10:07 6856

Det er ikke noe problem at de finner olje, det er bare det at i den største og viktigste sonen var vanninnholdet 90%.
Jæims Bånn
06.12.2021 kl 09:54 6868

Usikkerheten og fallet i kurs er nok begrunnet i at de finner noe annet enn Shell gjorde på 60-tallet.
Chinook VAR et gassfunn.
Royston det samme.
TXP har drillet omtrent samme hullene (litt dypere) og finner olje.

..og ironien er komplett:
Shell ønsket olje og gikk fra Ortoire da de bare fant gass.
TXP blir straffa, de finner bare olje 🤣
EvenReven
06.12.2021 kl 09:53 6857

Alle skjønner jo hva dere mener, og vi er jo enig i at det virker merkelig.

Så vidt jeg vet har de hvertfall med seg "drilling experts" hentet fra "utlandet" (Schlumberjack/Baker Hughes) når de borrer brønnene. Jeg tror ikke PB, Shipka og fire sosionomer fra Trindidad sitter og vurderer dette på egenhånd. Sannheten er antakelig at det er veldig vanskelig å si - vil jeg tro.
Herman*
06.12.2021 kl 09:47 6885

Det er nok greit for de som kom inn veldig tidlig, men for de som kom inn på nærmere 3 CAD, har det vært en katastrofe med villedende uttalelser foran to særdeles viktige resultater. For min del gikk jeg nesten all inn da jeg antok ar PB ikke ville risikere å drite seg ut to ganger på rad. Nå vil selskapet prises med enda større mistillitsrabatt. Dette er ikke å være negativ, det er rene fakta.