Txp - veien videre

Domus
TXP 26.08.2021 kl 17:20 159929

Etter ønske skal jeg legge aktivitetslista på topp i en ny tråd hvor ny info redigeres inn.

Dec 2021 - EIA levert
20. januar - presentasjon

Uke 10/11 Extended test Royston resultat
Uke 11 spud første Coora brønn
Uke 11 reserveoppdatering
Uke 13 spud andre Coora brønn
Uke 13 Coho online
Uke 15 spud Royston deep
Juli - Cascadura online
Redigert 09.02.2022 kl 17:57 Du må logge inn for å svare

Meget dårlig hukommelse. 127m fat olje og 628 bcf. Dobbelt så mye gass som Cascadura-1. Veldig lite info å finne utover dette, så aner ikke hvorvidt den var kommersiell. Feltet er jo gammelt.... og kanskje fra den tiden gass ikke var interessant.. men det er jo store mengder gass.
Domus
05.01.2022 kl 13:06 4184

De delte opp overthrust i to tester da den er tykk. Ved to tester er det lettere å kunne skille ut hvilke deler som gir hva. Dette hadde vært vanskeligere med en eneste stor test av overthrust.
Herman*
05.01.2022 kl 17:27 4041

Det har vært mye snakk om Coho i januar, var vel kanskje Domus som nevnte det sist? Uansett, det blir det ikke noe av i følge epost fra Paul som er lagt ut på ett eller flere forum.
Domus
05.01.2022 kl 17:58 3996

De er i flg Paul klar i februar. Står ingenting om tidlig eller sent.
Det er lenge siden jeg sa sent i januar. At de havner litt inn i februar, har vel lite å si.

Jeg har også sagt januar nå ganske så nylig som en motvekt til dem som har hevdet null fremgang og tidligst i mars…

Var det noe mer du skal «ta» meg på Herman?
Herman*
05.01.2022 kl 18:09 3981

Domus, vi går alle på silkefot for ikke å tråkke deg på tærne. Vi vet jo hvor fornærmet du blir, så forsøker ikke å ta deg for noe. Antydet vel bare at du var den siste som nevnte at dette kom til å skje i januar. Nå blir det spennende hva Paul kommer med den 20.
Domus
05.01.2022 kl 18:17 3969

Herman, legg merke til hvordan du ordlegger deg.
Du skriver at det ikke blir noe av januar og nevner ikke en gang februar…
Hva var da intensjonen din med innlegget?

Neppe å fortelle at Coho kommer i februar. Men dette er ikke første gangen verken her eller på engelske fora.
Du om det.
Punktum fra min side.
Herman*
05.01.2022 kl 18:34 3989

Domus, folk er ikke ute etter å ta deg. Det er ingen vendetta, men vi må kunne minne hverandre om hva som har blitt sagt. Jeg nevnte ikke februar fordi det betyr nada. Desember, januar, februar… kanskje det blir mars eller april…Du er ofte ganske sikker i din sak, jeg må innrømme at jeg er meget usikker på alt som har med txp og timing-uavhengig av hva Paul eller andre i selskapet sier. Men la oss «move on» som det så fint heter over dammen. Hvilke forventninger har du til testresultatene?
Domus
05.01.2022 kl 18:45 3951

Mailen på advfn er autentisk!
Herman*
05.01.2022 kl 18:51 3953

Er det noen her inne som tror noe annet? Antar også at den er ekte, men det betyr jo ikke noe i forhold til timingen på Coho. At PB sier feb er jo bare et nytt tidspunkt, ikke dermed sagt at det har noe med realitetene å gjøre.
Redigert 05.01.2022 kl 18:53 Du må logge inn for å svare

Er vel ingen grunn til å tro noe annet. Alt som står der er vel som tidligere nevnt. Må jo være mye bedre å kjøre en Q&A "webinar" med jevne mellomrom enn å drive å svare masse rare og utålmodige investorer på masse spørsmål som man uansett ikke kan svare detaljert på. Når det gjelder Coho, så ble det vel sagt "weeks, not months" for en stund tilbake. Har han vært mer spesifikk enn det?
Herman*
05.01.2022 kl 20:39 3867

Coho er jo flere år forsinket, og tidspunktet for oppkobling har bare blitt forskjøvet frem noen mnd i slengen. Jeg håper selvsagt at det skjer i feb, men sikker kan vi ikke være.

3 år på å få 1300 bopd i produksjon. Royston var i gang på noen timer. Skjønner jo at det er best med olje. :-)
d12m
05.01.2022 kl 22:09 3762

Nooooe rart å si at det ikke er grunn til å tro noe annet når veien til PB er brolagt med stadig nye tidsestimater som ikke har blitt møtt.

Jeg håper fortsatt på at Casca skal komme i produksjon i 2022, men jeg tør ikke tro på det.
Redigert 05.01.2022 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
utkant
05.01.2022 kl 22:13 3754

De som kjenner historien vet hvorfor ting har tatt lang tid. Men det får være historie snart. Få no bare dritten i produksjon og kjør hardt på Cascadura med oppstart i sommer. Da kan de negative bare sitte der og jatte i vei så mye de vil mens pengene renner inn på konto. Jeg har økt lønna fra Februar med 5-6k netto og kommer til å kjøpe mere TXP og North aksjer. Verdiene er der og dette er bare en gedigen kjøpssjanse. Fyll opp med aksjer og vent på at utbytte ruller inn på konto etterhvert.
Redigert 05.01.2022 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Domus
05.01.2022 kl 22:59 3690

Som det sies : Shell er overrasket over hvor kort tid Txp har brukt på å få Coho online. Selv hadde de beregnet 5-7 år på tilsvarende…

Det høres jo helt sprøtt ut. Samtidig har jeg ingen forutsetninger for å si noe annet. Problemet er vel tidslinjen de har satt for seg selv. Hadde de sagt 'Coho skal online innen 3 år' ville ingen klaget, kanskje. Blir flaske rødvin når Coho er på plass.
livsal
06.01.2022 kl 01:27 3582

Normalt ville jeg ikke tatt meg bryet med å kommentere, men kan se ut som du har en seriøs holdning til forsinkelsene. Så: Det første året etter de fant COHO, forhandlet de med NGC om gaskontrakt. Dvs tror nok de hadde en underhåndsavtale med Shell om leveranse dit. I løpet av første året etter COHO fant de Cascadura og Cascadura deep, da ble plutselig volumene betydelig høyere og det tok altså over et år fra COHO til de hadde avtale med NGC, som da den kom syntes alle den var god for TXP. Prisen på gas ble på US 2,50 ex. Wellhead. Txp skulle betale noen cent for separasjon o.l.og NGC skulle ta resten av infrastrukturen. Kondensatet er dog TXP sitt ansvar. De neste 12-16 månedene ble vi vitne til tautrekking mellom Shell og NGC fordi Shell brukte situasjonen som brekkstang i forbindelse med offshore lisensene de had i TT farvann. Første da Shell og Regjeringen ble enig for litt over 6 mnd siden ble det satt litt fart i sakene. TXP har hatt rørene liggende lagret og separasjonsanlegget på COHO ferdig i over 2 år. Regntid og pandemi har vel ikke spilt på lag heller. Den tørre sesongen tar til nå i januar og jeg tror ikke de blir så mange ukene før vi er tilkoblet. Tror nok ledelsen i TXP er like frustrerte over forsinkelsene, som vi er, men synes heller ikke at de legger skylden på andre. Har opplevd PB, som en nøktern og seriøs leder i de over 4 årene jeg har vært aksjonær. Det er altså NGC og Shell som er avtaleparter og ikke TXP. Det er også NGC, som skal bygge rørledningen fra Cascadura, som jeg tror blir en hyggeligere begivenhet enn COHO. Det er imidlertid TXP som skal bygge kondensatledningen og der tror jeg det blir trucking i noen måneder siden de starer med 60 mmcf i starten og oppgraderer til 90 ved årets slutt. Selskapet har altså funnet HC i 5 av 5 brønner og det er imponerende. Shell boret vel 40-50 brønner uten resultat. Vi opplever mye støy nå og en del av det er nok fra personer, som har kortsiktige gevinstmål, og fordi ledelsen i TXP heller ikke har tatt tilstrekkelig innover seg at de opererer i «snake-area» i regntid og under en pandemi. La det også være sagt at TT har vært nokså hardt rammet av pandemien. Landet har tross alt ikke mer enn 1,5 mill. Innbyggere. Men jeg ser lys i rørledningen til COHO og da begynner Yankee-dollarene å rulle inn,
utkant
06.01.2022 kl 08:13 3460

Vil tro at aksjen nå har bunnet ut og oppgangen endelig vil starte snart…

Er enig i alt du skriver og har samme oppfatning som deg. Jeg kjenner ikke til noen detaljer rundt orsinkelsen utover det som er sagt om problemer med Shell/NGC.

Utover det må jeg fortsatt si at det er selskapet selv som har gjort seg en tjeneste ved å være i overkant positive ved funn/tidsestimater og, deretter blitt straffet av markedet. Det er delvis derfor kursen er der hvor den er.

Det positive er at jeg er meget happy med det. Fordi jeg fortsetter å kjøpe.

SørenE
06.01.2022 kl 11:32 3344

Hej Norge

Domus: direkte spørgsmål til dig med dine kontakter og indsigt
Har læst hvad Eglh. skriver på forum fra PB -- opmuntrende
Har læst hvad 1expG skriver på forum -- en person som sjældent skriver men virker troværdigt og stor indsigt -- ikke opmuntrende

Spørgsmål som jeg håber du vil/kan svare på:
Kan vi risikerer/ligger det i kortene at de melder Royston for ikke kommerciel og plugger brønden slut jan/start feb

Dansken
utkant
06.01.2022 kl 12:39 3370

Hvis du mener 1expG virker troverdig så sier jeg bare lykke til. Hna har like mye peiling som Stivpikken på QEC-trådene.
Domus
06.01.2022 kl 13:23 3337

Kjenner ikke i farten til 1expG, men nei.

Royston er allerede kommersiell.
SørenE
06.01.2022 kl 17:20 3208

Hej Norge

Domus: Tak

Utkant: ha ha fucking steve. -- muligens du har ret med 1expG, måske bare en sur gammel mand.

Generelt: mange forumtrolde og nisser på Norske fora : nevner bare Danm, Pete09, Elly (alle 3 samme personer :-)) SteveP og Peaf for bare at nævne de værste på tråde jeg følger --- TXP tråden er meget ædruelig -- tak for det :-)

Glemte: forumtrolde på Engelske forum stikker alt i trolde verdenen :-)

Dansken
Redigert 06.01.2022 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Domus
07.01.2022 kl 17:49 2869

Har etterspurt litt aktivitet på SoMe.
Brått så får vi bilde av noen $$ dvs en tankbil😊
Domus
07.01.2022 kl 17:54 2872

…har lest litt fra denne forumdeltagere du snakket om Søren…
Noe av det blir faktisk komisk.
Nærmest alle oljebrønner i verden produserer saltvann. Hvorfor skulle dette være et større problem på Royston enn ellers.
Han påstår at dette saltvannet vil tære i stykker utstyr både nede i brønnen samt på overflaten…
…noe som igjen vil medføre stadige stopp for vedlikehold som igjen gjør produksjonskostnadene store…
Hvorfor gjelder dette kun på Royston …

Blir for dumt!
Domus
07.01.2022 kl 18:16 2942

Oljesalgene er i gang fra Royston…

$$
Namtrah
07.01.2022 kl 18:19 2955

Det er volumet som er spørsmålet her. Spennende!
Domus
07.01.2022 kl 18:30 3004

Det er ting som tyder på at det er bra volum.
SørenE
07.01.2022 kl 18:34 3030

Hej Norge

Domus: ikke uenig!!! en gang crap om saltvand, tror måske at han lige så overrasket over mængden af vand som resten af aktieholder, aktiemarkedet liker ikke vand og forsinkelser så bassierne har haft gode vilkår på det sidste.

Ikke misforstå -- jeg er stadig PRO TXP :-) glæder mig til næste opdatering og senere tilkobling af Coho, er sikker på markedet vil reagerer meget positivt på tilkobling -- det er samme gamle historie -- show me the money og kan de samtidigt vise oliesalg fra Royston som du så fint holder os opdateret med, og Royston viser meget mindre vand i den lange test -- ja så vil vi se stigende kurser og tilliden er tilbage.

Har vi snart nogle daglige produktions data fra nylig borede Legacy brønde ?? WD-4 ect ect
Har jeg fået noget galt i halsen eller HUH -- bruger de Star Vallye på Corra brønde, har det da noget med pipens diameter eller dybden at gøre.

tak for opdateringer :-)

Dansken
Redigert 07.01.2022 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Domus
07.01.2022 kl 18:37 3029

Mulig vi får noen data om wd4 og WD8 brønnene på presentasjonen den 20.januar.
Og ja, Star Valley skal bore på Coora og senere på Royston.
SørenE
08.01.2022 kl 11:31 2857

Hej Norge

Domus:-) sidder og ser på TXP sidste præsentation, slide 15 viser Royston området mm. på Overtrhrust, Interm. Herrera er der ud over oil Discovery indtegnet en del røde krydser som indikerer gas delevop -- tror de (TXP)stadig at der er gas i dette felt, jeg undres stadig over Shell for 50 år siden fandt gas og TXP kun olie ganske få meter fra Shells lokation.
Jeg spørger da det kan have betydning for reservoir trykket og fremtidigt flow fra feltet.

Dansken
Domus
08.01.2022 kl 14:06 2793

Nei, det er en feil i presentasjonen. Bra observert.

Ref Shell og gass… De trodde de hadde funnet gass tilsvarende det Txp trodde.
Tydeligvis så er det veldig vanskelig å tyde loggene i disse områdene.

Merket meg at TXP skrev "hydrocarbons" fremfor noe mer konkret ved første melding på Royston, tipper man har lært fra tidligere bommert.
SørenE
08.01.2022 kl 16:03 2790

Hej Norge

Domus: jeg prøver at følge med i timen, he he :-) -- ligevel underligt at sådan en fejl sniger sig med i en præsentation

Dansken
Redigert 08.01.2022 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Domus
08.01.2022 kl 16:34 2770

Den blir forandret i neste oppdatering😊
Domus
08.01.2022 kl 16:42 2801

Vi får oppdatering på SoMe til uka. Blir nok bilde(r) av disse tankbilene som frakter olja.
Domus
10.01.2022 kl 14:51 2424

På Legacy delen er nå både WD4 brønnen og første WD8 brønn online. Den andre WD8 skal straks kobles på.
Kanskje Paul sier noe om IP på disse brønnene den 20.jan.

For øvrig venter jeg på at SoMe teamet får ut fingeren og poster bilder av tankbilene fra Royston.
Redigert 10.01.2022 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
SørenE
10.01.2022 kl 15:37 2387

Hej Norge

Domus: spændende --- hvornår var det nu det var ??? --tildeling af nye licenser, får vi info den 20. :-)
Glad for at du skriver tankbil i flertal -- ha ha (tankbilerne, ja så må der være mere end 1)

Dansken
Redigert 10.01.2022 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Herman*
10.01.2022 kl 16:47 2335

Nå er det opp til PB å overbevise markedet om at det tar feil i prisingen av selskapet. Blir spennende å høre hva han har å si, og om de klarer å holde seg til tidligere guiding om Coho, Spud av Royston Deep osv. James (COO) sier at de ikke har noen planer om å bore Coora deep i år, og antyder at det skyldes mer lukrative alternativer. Ellers sier han at det vil ta ca 30 dager å bore Royston deep.