Txp - veien videre

Domus
TXP 26.08.2021 kl 17:20 354829

Etter ønske skal jeg legge aktivitetslista på topp i en ny tråd hvor ny info redigeres inn.



Uke 2 spud Cas-2
Uke 4 Start perfereringsoperasjoner Cas deep
Uke 5/6 TD Cas-2

Uke 9 spud Cas-3

Uke 14/15 TD + completed



Redigert 04.04.2024 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
Herman*
10.02.2022 kl 14:32 5506

Domus: Du er veldig påståelig, men jeg har det fra Xavier: fra sone 1 og 3. Men det et godt mulig det er ønsketenkning. Vi får bare smøre oss med tolmodighet, trodde vi kunne få en eksplosiv vekst i aksjekursen etter testing på 1000 f/d, men vi får ta kursøkningen etter hvert. Mener fortsatt at vi kan nå 10 cad per aksje, men da må selskapet virkelig begynne å levere varene.
Redigert 10.02.2022 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
EvenReven
10.02.2022 kl 15:26 5498

Det viktigste på lang sikt er uansett å få bekreftet at Royston er kommersiell og på høyde med Penal-Barrackpore. Det geologiske virker likt, og de beste brønnene på Penal-Barrackpore hadde initiell produksjon på opptil 1700 bopd - på 40-tallet. Man kan jo spørre seg hva man kan få til med moderne seismikk og teknikk.

Jeg legger ikke veldig mye i Royston-1 som helt klart må regnes som en "trenings-brønn" når alt kommer til alt.

Husk at det gamle feltet har blitt borret som en sveitsersost uten moderne teknologi. Mange hundre brønner. Fordi man tjente penger på det. Sannsynligvis mye penger.

I beste fall har TXP funnet et felt hvor de eier opp mot 100 00 000 millioner fat med olje som de kan selge til markedspris. Spørsmålet er jo hvor mange brønner de må borre for å få det opp og hva brønnene vil koste. Sannsynligvis blir dette et meget hyggelig regnestykke for oss aksjonærer med dagens oljepriser.

Får nok en forsmak på dette ved reserve-rapporten i mars.



Domus
10.02.2022 kl 16:06 5474

…men når de nå kun tester sone 1 så har de ikke gått ut med at denne kan gi 1000 i Royston1 brønnen.
Eller mente du at X har sagt at både 1 og 3 skulle gi 1000 hver??
Herman*
10.02.2022 kl 16:54 5438

Domus: Jeg legger ikke så mye stolthet i dette. Jeg får med meg hva som blir sagt, men det er jo alltid mulig å misforstå premissene. Altså: PB har indikert at Royston har et potensial på 1000 f/d-ville faktisk trodd at det hadde minst 1000 f/d siden han har brukt det som et eksempel: 1000 f/d x brønner. Han har dog aldri sagt 1000 f/d fra Royston 1. Når det gjelder Xavier, har han indikert at de kan produsere 1000 f/d fra både sone 1 og 3, men han har jo heller aldri presisert at det er fra Royston1, det var jo noe jeg antok da dette var rett etter siste test resultater fra sone 3. Jeg registrerer også at da jeg noen uker senere forsøkte å lirke ut av Xavier om han var like positiv som tidligere, så valgte han ikke å svare.
Domus
10.02.2022 kl 17:05 5446

Herman, jeg var påståelig i stad….

Irmc
Herman*
10.02.2022 kl 17:25 5445

Jepp, du er ofte påståelig så det er kanskje noe du kan jobbe litt med....:-)
Domus
10.02.2022 kl 17:32 5467

Når jeg har fakta på min side, er jeg påståelig og dessuten har jeg ingen behov av å kalle andre noe negativt.

Men jeg er ferdig med denne diskusjonen.
Redigert 10.02.2022 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
SørenE
10.02.2022 kl 17:38 5487

Hej Norge

Domus: ja ja -- men prøv at se tidspunkt for post -- mens jeg skrev mit indlæg havde du svaret inden for samme interval --- vi er enige :-)

Noget sker over dammen i eftermiddag he he -- relativ højt volume.

Der er ikke nogen der skal være i tvivl -- jeg holder mine aktier til udgang 2023, og har ståltro på dette case --- men hold nu op det er dyrt i tålmodighedscreme
TXP sidder vel på de mest lovende besiddelser i nyrere historie --- det er ikke mange case hvor man får offshore oilvolumen på onshore arealer :-)
TXP sidder på en tikkende bombe -- vi får første indikation reserveopdate medio marts 2022 og næste marts 2023 --- og vi snakker monster cashflow når alle (5 styk.) legasy, Cooho og Cassadura er online juli/aug i ÅR -:)
Glæd dere

Dansken
Tidligere Maler
Herman*
10.02.2022 kl 18:03 5465

Selv om TXP ikke spesifikt har sagt at 1000 f/d fra sone 1 og sone 3 gjelder Royston 1, synes jeg ikke vi bør være fornøyd med testresultater på eller under 500 f/d. Hele poenget med å teste en brønn er jo å kunne si noe om produksjonspotensialet. Videre bør vi ikke akseptere at selskapet fortsetter å love mye og levere lite. Vi bør kunne forlange at de setter lista så lavt at de heller overrasker på oppsiden. Hørte gjennom de siste presentasjonene på nytt, og biter meg fast i uttalelser som «uendelige muligheter» (Royston) og at folk vil bli «positivt overrasket» i 2022. Det var også mye fokus på foreløpig NPV fra Royston. Er ingen ekspert på NPV, men la inn 80 mill tønner med en netback på 35 dollar over 20 år og en diskonteringsrente på 10%. Fikk litt over 1 milliard dollar til svar, men usikker på om det er korrekt. Kanskje noen av dere finner den gamle finanskalkulatoren fra skoletiden og husker hvordan det gjøres…. (De 80 mill er bare ren spekulasjon)
Redigert 10.02.2022 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
fjompenisse
11.02.2022 kl 10:14 5288

Takk for oppdatering, Domus.
Har du hørt om det blir noe investormøte i slutten av måneden?
Tikkamansala
12.02.2022 kl 12:37 5133

Får fort en oppfattelse her av det er ikke selskapets offisielle informasjon som er offisiell, men det som daglig kommer av endringer i direkte dialog med Paul.
Usikkerhet, vingling og ord uten handling, er ikke akkurat attraktive investeringsfaktorer
Herman*
12.02.2022 kl 13:12 5114

Det har du rett i. TXP sitter på et hav av hydrokarboner men de fremstår som amatører når det gjelder kommunikasjon. Dette har en direkte innvirkning på aksjekursen, men vi kan jo håpe at ting endrer seg når stemningen forhåpentligvis snur etter at de når viktige milepæler. Etterhvert som de får flere rigger i arbeid, vil det ikke bety så mye om de får enkelte forsinkelser eller gjør endringer på prioriteringslisten.
Redigert 12.02.2022 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
mimer
12.02.2022 kl 22:13 4961

Ja bu-f…-hu, mye bedre med scam storyteller AC creme brulee da hva som ifølge din haussing fører an til mangegangeren. Du fremstår med null cred om TXP etter min mening.
Herman*
12.02.2022 kl 23:00 4940

Er det meg du sikter til? Har ikke sansen for AC i Zenith hvis det er det du tror. Får jo så ørene flagrer på Zenith trådene når jeg kritiserer han og hans lojale fans, men du mener jeg burde være enda mer kritisk?
SørenE
17.02.2022 kl 07:41 4446

Hej Norge

Ser ud til at Poul har sat ny dato for tilkobling af Cooho -- det forlyder tidlig Maj kommer den første gas !!
Tidslinje endnu engang forskubbet -- håber det holder, men Poul går vel ikke ud i offentligheden i T&T uden belæg.

Dansken
på morgenkvisten :-)
Redigert 17.02.2022 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
d12m
17.02.2022 kl 09:36 4382

Har vel samme belegget som da han i desember snakket om "weeks away, not months".
Ergo: tydeligvis ikke godt nok belegg. Coho er en farse.
Hirulen
17.02.2022 kl 09:57 4367

Det er jo helt komisk hvordan dette skjer hver eneste gang. Disse datoene og fristene selskapet kommuniserer ut har ingen troverdighet.
Redigert 17.02.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
SørenE
17.02.2022 kl 12:43 4285

Hej Norge

HI: du har ret -- men vi har ikke andet at forholde os til, end det Poul lukker ud af munden :-)
Ser ud som de tager 200 sider om måneden af den 1200 sider tykke rapport --- da passer det med maj :-)

Dansken
Tidligere maler
Redigert 17.02.2022 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Herman*
17.02.2022 kl 12:53 4551

Patetisk. Paul gjør seg selv til latter og ødelegger selskapets troverdighet. Maks produksjon på 10-12000 f/d på Royston, det er ikke lenge siden han antydet langt høyere produksjon. Cascadura utsatt, Coho i det blå.
SørenE
17.02.2022 kl 13:39 4572

Hej Norge

Hermann: Desværre !!!! -- Poul taler om 3 brønde tilkoblet udgangen 2022 -- er det 1 Cooho, + 2 Cassadura eller HUH ??

Dansken
Herman*
17.02.2022 kl 14:05 4590

nei, han håper vel å ha Royston 1 og deep påkoblet, pluss muligens ytterligere en Royston brønn. Hvis Kraken svikter, regner jeg med at de vil bruke denne til å produsere fra Royston. Er mer bekymret for Cascadura som har blitt skjøvet frem i tid i årevis. Er ikke mange uker sidene Paul holdt en brennende appell om hvorfor de har så god kontroll....Det hadde kanskje vært bedre om han flyttet til Trinidad og personlig overså alle disse prosessene "in person".
mimer
17.02.2022 kl 23:47 4448

Passe haussete om bakgårdsselskapet Zenith dette huh?

Herman*
05.02.2022 kl 17:52
2256
Da kan jeg jo gjenta det jeg har sagt hele tiden. Sikrer AC Tilapia II og noen lukrative avtaler i Tunisia, går kursen over 100% umiddelbart. Dette er på overtid av overtiden. Jeg har holdt Nigeria utenom.

Herman*
05.02.2022 kl 18:12
2201
Flere 100%? Det tror jeg ikke, men det vil vi jo fort finne ut av. Jeg tror 20 øre på avtalen og ytterligere 10-15 øre etter første vellykkede brønn. Så kommer andre avtaler på toppen av dette.

Herman*
18.02.2022 kl 00:32 4433

Absolutt ikke. Zenith har lovet flere lukrative avtaler som utvilsomt vil sende kursen betydelig opp. Jeg er vel av dem mest nøkterne når det gjelder kursmål. Problemet er at vi ikke vet om selskapet noensinne vil levere… Jeg er forresten meget misfornøyd med TXP, men kan gjerne spå kursen opp hundre prosent+ her også hvis x, y og z inntreffer. Ved å legge inn solide forutsetninger forsvinner hausse-elementet etter min mening.
Redigert 18.02.2022 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
SørenE
18.02.2022 kl 08:01 4383

God morgen Norge

Herman: Ok -- det var i forbindelse med Pouls snak om Royston at de 3 Brønde blev nævnt, tænkte at det kunne de ikke nå med den track record de har vist, --- en positiv overraskelse det :-) HVIS det holder :-)
Cassadura som du nævner er vel udskudt til August -- vel ok med en måned fra eller til.

Dansken
Tidligere maler
mimer
18.02.2022 kl 20:04 4251

De fleste har vel forlengst forstått at Zena er ren scam. "solide forutsetninger" my ass...

TXP er heldigvis et ordentlig olje- og gasselskap, som har levert eventyrlig avkastning for investorer som skjønte det. Og kommer til å gjøre det videre framover. Den evinnelige sutringen fra enkelte her forandrer ikke noe på det.
Herman*
18.02.2022 kl 21:46 4204

Mimer: Det er helt greit at vi er uenige, men la oss holde oss til fakta. Hvis en legger inn forutsetninger om avtaler/kontrakter/lisenser etc, vil jo et høyt kursmål være litt mer troverdig enn å bare si at kursen skal til himmels, eller har? Er enig i at Zenith er et useriøst selskap, men det prises også deretter. Når det gjelder TXP, var de heldige med Cascadura, noe som sendte kursen til himmels. I ettertid har det meste gått galt, og de som f eks kom inn på 2.50-3.00 CAD har jo ikke akkurat hatt det så hyggelig. At folk sutrer er vel naturlig når selskapet på ingen måte leverer i henhold til guiding, og det nesten ukentlig lekker ut info om nye utsettelser. Nå håper vi dette snur, og som nevnt mange ganger før er 5-10 CAD innen rekkevidde om de klarer å komme seg ut av hengemyren og levere noenlunde i henhold til sin forretningsplan.
Svartsyn
18.02.2022 kl 22:45 4167

Hei Hermann og andre.
Det er en fordel å vite hva en oljemygg er for noe , og ikke minst hvordan "myggen" må agere for å bli noe annet.
Mangelen for å forstå hva ,hvordan og tidsestimatet.
Er for noen totalt på "bærtur".
Et tidsestimat i en oljemygg er hva?
Dagens første test, a couple of day, hva betyr det?
Dagens andre test , a leak in the casing/Prod.bore hva betyr det ? I dager/uker/ mnd.er/år for å utbedre feilen?
Trist å si det Hermann og "andre" dere skjønner ikke hva oljeboring er for noe.
Et lite tips , trådstarter skal få rikelig med anledninger til å korrigere uke estimatene sine på videre fremdrift i operasjonene for firmaet.
Det gir jeg garantier på.
Og Hermann , prøv å foreslå å bytte ledelse .
Det er din beste uttalelse noen gang.
Lederen i en oljemygg, er alt.
Enten lykkes han eller ikke.
Tror ikke jeg har opplevd i min tid at det var løsningen å bytte lederen.
Ha en utmerket kveld alle som en , og håper investeringene deres går flott.
Men tid vil det ta, det er bare slik det er for en oljemygg.
Tror folk bør skjønne hva en "oljemygg" er for noe.
Herman*
19.02.2022 kl 09:36 4063

Olje: Takk for ditt innspill, du har en del gode poeng.

Da Txp nettopp er en oljemygg og vet selv at de er en oljemygg, bør de slutte å skyte seg selv i foten med å komme med guiding som mangler rot i vikeligheten. Hva med å legge inn solide buffere og heller overraske positivt en gang i blant? Når det gjelder mitt syn ledelsen, tror jeg du misforstår. PB er godt kvalifisert til jobben og de finner sikkert ikke mange som er dyktigere. Problemet er bare at markedet har mistet tilliten til PB (ref aksjekurs vs underliggende verdier og oppside i en periode med en eksplosiv oljepris), og det tar lang tid å gjennoppbygge tillit når den først er borte. Men, det er aldri for sent å komme med gode nyheter, og vi kan håpe at det kommer en serie med sterkt kursdrivende nyheter som starter med reserveoppdatering i mars og avsluttes med Cascadura oppkobling i aug/sept (hvis vi er heldige).
Redigert 19.02.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
valdresbonden
19.02.2022 kl 10:41 4025


Noen mennesker skal ha siste ordet, samme fa...n..

V.
mimer
19.02.2022 kl 18:04 3943

Åja, så TXP er bare "heldige", mens ZENA kan gå sky high "dersom-hvis-såfremt" slik og slik".

Kanskje det er bare meg, men for meg henger ikke dette på greip.
mimer
19.02.2022 kl 18:07 3929

Din påstand om "At selskapet aldri klarer å holde seg til de tidsplanene de annonserer"
som jeg etterlyste at jeg regner med du har dokumentasjon på hoppet du over å svare på, hvorfor?

Og du maler nå videre med "guiding som mangler rot i vikeligheten." Da gir du inntrykk av at TXP fantaserer med sin guiding.

Med så mye negativismus mot selskapet er det vanskelig å forstå at du er aksjonær. Jeg ville ikke vært det selv hvis jeg hadde skrevet alt dette.
Men jeg gidder generelt ikke skrive om selskaper jeg ikke har trua på. Da er det bedre å gå videre til noe annet...
Herman*
19.02.2022 kl 21:00 3878

Dokumentasjon? Jeg regner ikke med at verken du eller andre er døve og blinde, så den tror jeg vi lar ligge utover å nevne : Coho, Cascadura, Royston etc, samt hundrevis av innlegg fra frustrerte aksjonærer som hevder det samme. Mener TXP sitter på store verdier og har en enorm oppside hvis de klarer å kommersialisere sine reserver og utnytte sine prospekter på en tilfredstillende måte. Overlater til andre å skrive fanmail til selskapet eller opptre som PR agenter. Kritikk fra aksjonærer virker ofte oppdragende, og det mangler jo ikke på kritikk fra frustrerte TXPs aksjonærer. Som Paul sa: Markedet tilegner Royston 0 eller kanskje negativ verdi. Dette er jo sensasjonelt og skjer ikke uten grunn. Hvorfor du hele tiden drar inn Zenith Energy vet jeg ikke, foreslår at du fremmer dine synspunkter på en Zena tråd.

Men la oss få diskusjonen over på noe annet: Er det noen som våger å tippe på NPV etter skatt for de totale reservene som kommer den 14.3? I fjor var tallet ca 400 mill USD med en diskonteringsrente på 10%. Jeg tipper dette tallet øker til over 800 mill USD, men jeg vil ikke hevde at jeg har spesielt god kontroll på tallmaterialet.
Redigert 19.02.2022 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Tikkamansala
19.02.2022 kl 23:09 3835

Takk for fin innføring i begrepet «oljemygg» og hva det innebærer.
Da kan vi legge til grunn at oljemygger er selskaper som ikke klarer å forcaste eksempelvis regnsesong. Det kommer like overraskende på selskapet hvert år. Det må
Man regne med👍

Ellers liker jeg tåkebrillene til ene skribenten her, som åpenbart synes det er ille at noen evner å drøfte caset i ulike perspektiv.
Mye bedre å være 110% positiv, ikke sant?
EvenReven
19.02.2022 kl 23:44 3809

Okei.... Personlig gir jeg egentlig f i om gassen kommer på om 6 eller 18 mnd, så lenge de ikke skal hente masse penger på veien. Vi er vel alle sikre på at selskapet vil produsere denne gassen? Eller er det fiktive filmer som legges ut på SoMe for å lure investorene?

Jeg har tatt på meg tåkebriller og føler meg relativt trygg på at Cascadura kommer til å produsere opp mot 200000 mcf om et par år. Feltet er vurdert av en anerkjent tredjepart og vil sannsynligvis inneholder over 500 bcf.

Da er dagens kurs glemt og vi kan få utbytter på kontoen i mange år.

Og hvor mange oljemygger har ledelse som kjøper aksjer i markedet hver måned? De kjøpte vel helt opp mot 3 CAD.
HP17
20.02.2022 kl 11:08 3723

Dere er sikkert klar over det men gjør oppmerksom på at kursen nå er 1.48. Det kan indikere at investorer ikke helt deler optimismen til selskapet med dere her i gruppen. Det er risiko forbundet med TXP, det må dere ta med i betraktningen.
Redigert 20.02.2022 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
fjettis
20.02.2022 kl 13:06 3705

Noen nevner kurs 10CAD, som tilsvarer mcap på NOK 16 milliarder. Hvordan skal de klare å synliggjøre det?
Jeg ser bare høyere og høyere gjeld. TTT = GJELD.
Hvor mange mmbbl i reserve anslår dere i oppdateringen i mars? Noen som tør å si ca anslag?
Herman*
20.02.2022 kl 14:10 3790

Når det gjelder en market cap på 10 CAD, forutsetter det at de får opp tempoet betydelig. Hvis og når de når «peak production» på Cascadura og Royston, bør det alene forsvare en prising på flere hundre prosent over dagens market cap. Så har vi Kraken som er ren exploration, men i beste fall alene kan doble reservene i mars 2023. I så fall vil et fullt utbygget kraken, Royston og cascadura være verdt langt over 10 CAD uten at jeg vil tallfeste det. Selv uten Kraken, vil vi kunne få samme prising med ytterligere 3-4 mellomstore funn. Problemet slik jeg ser det, er at disse forsinkelsene gjør at selskapets handlekraft blir vesentlig mindre. Paul har forpliktet seg til ikke å hente cash, og dette gjør at aktivitetsnivået er truet hvis de nå ikke får «ræva i gir». De kunne fint hatt tre rigger i drift 24/7 året rundt, men det er ikke mulig før de har bygget opp en solid cashflow som igjen kan «supportere» økt låneopptak. Derfor er «the wall of cash» ekstremt viktig, og det er på ingen måte likegyldig når den kommer. Dette er en unnskyldning som Paul bruker (verdiene ligger i bakken) som strider mot alt av økonomisk teori. Paul har jo for øvrig sagt at de dropper videre exploration i år (etter kraken) hvis Cascadura blir ytterligere forsinket. Vi får bare håpe at de bore Kraken i år-umulig å vite når de åpenbart har så lite kontroll.
Redigert 20.02.2022 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
EvenReven
20.02.2022 kl 16:13 3826

Mye dommedagsprofetier her nå. For det første så vil TXP være selvfinansiert frem til Cascadura kommer online. TXP er risk. Men risk/reward er jo meget god.

Jeg mener risken er lav fordi Cascadura som allerede er et bekreftet og meget stort gassfunn har MYE høyere verdi enn dagens mcap.
Jeg skrev et innlegg på et britisk forum nylig. Ruby-feltet offshore Trinidad koster BHP $500 mill i investeringer før det er i drift. Det er 2p reserver på 13 mboe olje og 274 bcf med gass. Peak production på 16000 bopd og 80000 mcf gass. Feltet ble funnet i 2006 og er online i 2021. Gassen selges til NGC - antar til nogenlunde samme pris som TXP.
De har altså brukt det dobbelte av TXPs mcap i investeringer før feltet har produsert en "dråpe". Og feltet er (mye) mindre enn Cascadura.

Coho er jo en fadese, men her virker det jo soleklart at det har blitt noe surr med NGC og Shell. Kommunikasjonen kunne jo vært bedre underveis, men utfallet sannsynligvis utenfor TXPs kontroll. Og som PB sier, Coho er ubetydelig i den store (og langsiktige) sammenhengen. Det er en grunn til at Shell droppet Coho (Corosan) da de fant Carapal Ridge.
fjettis
20.02.2022 kl 16:43 3822

Hva skjedde med royston testen som skulle være klar i slutten av januar? Kommer den i Q4 istede? Hva er dato for Q4 og reserveoppdagering?

Men hvor mange P3 mmbbl sitter de på? 10mmbbl?
Og hvor mange bbls/d produserer de i dag? 2000/dag? Og hvor mange kan de klare å produsere om 1 år? Helt realist!

En liten sammenligning:
PEN produser 10000boe/day
Break Even 25$
P3 reserves 60mmbbl
MCAP NOK 2,8 milliarder