REC Silicon på Solsiden

Rubin
RECSI 28.08.2021 kl 17:45 33871

Ja, en ny æra starter snart for REC Silicon. Snart er RECSI godt plassert på SOLSIDEN.
Startskuddet fyres av 27. September da pengesekken åpnes opp til enorme investeringer i USA.
«In a statement Tuesday, House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., said she is “committing to pass the bipartisan infrastructure bill by September 27” and would “rally” her caucus to pass it.»

Amerikanske bilprodusenter inngår allerede avtaler med nye batteriprodusenter, og silisium anodeprodusentene G14, Sila N., OneD med flere inngår fortløpende avtaler med batteriprodusenter. Alle manner opp betydelig i disse dager for å kunne øke produksjonen enormt de neste årene. Med andre ord disse selskapene investerer allerede milliardbeløp og planlegger en enorm vekst i årene fremover.
Men hvor skal de få den helt nødvendige Silangassen fra til produksjon av Silisiumanodene? Det finnes bare en stor produsent i USA, dvs. RECSI.

Midt opp i denne positive nyhetsflommen finnens det faktisk noen som fortsatt ikke tror på oppstart av ML. Noen shorter til og med aksjen. Siden Juni har kursen gått ned med ca. 25%. Hva er forklaringen på galskapen. Er det bare imbesiller på mafiabørsen?
Uansett, ingen kan stoppe «flodbølgen» når den snart fosser frem…
I mellomtiden er det fantastisk å kunne laste opp «gratisaksjer».

«En god jeger er en tålmodig jeger» er Røkkes motto…🤩

Compilation20
28.08.2021 kl 18:15 15546

Godt jeg er fullastet i REC og ler hver lønning jeg får kjøpt til disse prisnivåene. Sjekker kun kursen en gang i mnd og det når jeg fyller på. Den som leser seg opp på REC og ikke "gambler" på børsen vil måtte se at ALT ligger nå tilrette for at denne aksjen skal HØYT i årene som kommer.
Slettet bruker
30.08.2021 kl 00:48 14767

Nærmer seg kraftig 27 september og som vi vet vil Rec ta en avgjørelse om Ml åpning dette året:))
Slettet bruker
30.08.2021 kl 08:55 14131

Det er spekuleres så mye.
Selskapet har informert det de skal:
De forhandler avtaler, det er stor interesse og RECsi har god tid - men ikke bedre enn at de er «sikre» på at de skal melde åpning i løpet av 2021.

Det er stor enighet blant Meglerhusene om at en åpning av ML vil Re-prise RECsi og sende kursen himmelhøyt. En portofølge på ML gi fabrikken valuta for de drøyt 15 milliardene selskapet har investert i den.

Flere selskaper finner nå ut av hvordan utnytte silisium i batteriene…

Er det noen som tror at ML ikke skal åpnes?

Det ligger det jo en enorm avkasting i satse på at så skjer. Risk/award er himmelhøy!
Redigert 30.08.2021 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
30.08.2021 kl 09:08 13976

Ja. ja, jeg tror ML åpner og satser derfor på REC
polion
30.08.2021 kl 09:43 13708

Hva meglerhusene (med et uhyre frynsete rykte) eventuelt måtte mene, betyr mindre. Hva markedet derimot måtte mene, betyr all verden da det er markedet som bestemmer REC-kursen. P.t. så er markedet dessverre nokså lunken til både REC og mulig M.L.-åpning, noe som så til de grader vises på kursen. Selv om mange her på forumet febrilsk prøver, så klarer vi aksjonærer ikke prate oss bort fra dette fakta.

PS. Sikre på å melde åpning av ML i løpet av 2021? Lurer litt på hvor du har tatt dette fra?
PHOinvestor
30.08.2021 kl 09:55 13578

siste innlegg er nå blokkert.
tulling
Slettet bruker
30.08.2021 kl 10:00 13521

Jeg er tungt lastet i REC i forhold til resten av min portefølje, og har troen på at det skal meldes postive nyheter mtp ML i løpet av året, men det stemmer som du skriver Polion; det er ikke meldt fra selskapet at det i løpet av 2021 skal meldes at ML åpnes, men at de skal ta avgjørelse om ML i løpet av 2021. Rett skal være rett:)

Med tanke på hva selskapet har meldt i kvartalsrapportene, og det fundamentale, REC blir nevnt i rapport fra det hvite hus, samt Group14 som gjentatte ganger har bekreftet at deres store fabrikk som de planlegger skal bygges "co-located" til REC, og REC bekrefter at de forhandler med flere aktører, så er jeg trygg på at dette går bra til slutt.

Dere husker vel alle hvordan kursen reagerte når Group14 meldte at de skulle åpne den lille fabrikken i Woodenville, og de i samme artikkel sa at de planlegger byggestart av en stor fabrikk co-located til REC i løpet av 2021. Kursen gikk opp, men REC gikk ikke ut med bekreftende børsmelding på dette, og kursen gikk ned igjen etter hvert.

Når det gjelder hva husa setter som kursmål, så tenker jeg så enkelt at de bør være bedre på dette en oss vanlige småsparere, og majoriteten av dem setter en høy kurs ved åpning ML.

Jeg tror at REC kommer med flere børsmeldinger på en gang når alt ligger klart, og da bør man være ombord på toget.
Redigert 30.08.2021 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
polion
30.08.2021 kl 10:03 13485

Innlegg med en viss realisme blir selvsagt blokkert, skulle da bare mangle. Du skriver "tulling". Du er nok et såkalt "REC-menighetsmedlem", må allikevel tilføye at en mer treffsikker figur enn deg det er nok ikke lett å oppdrive her på forumet. Uansett, gratulerer med blokkeringen!
Slettet bruker
30.08.2021 kl 10:15 13353

Veldig skummelt om alle blokkerer alle som er uenige med dem, blir fort et ekkokammer uten rom for andre meninger. Enig med Polion der.

Når det gjelder analysene fra meglerne så syns jeg både Pareto og Arctic sine analyser virker godt begrunnet. Likevel, de er vel også tilretteleggere for emisjon og kapitalinnhenting for Røkke. De gjør en del business sammen. Kepler gjør ikke det og de har kursmål på 15kr og ikke 25 og 28kr slik de to andre har.

Ikke at det betyr noe, men jeg velger å spekulerer begge veier og ikke alltid bare i den positive retningen.

Jeg tror Rec aksjen blir bra til slutt. Jeg har ikke solgt en aksje siste året, men har kjøpt i flere runder. Har som tidligere nevnt nå kjøpt meg ferdig på disse nivåene. Venter på noe konkret fra selskapet før jeg gjør noe videre.
questi
30.08.2021 kl 10:19 13300

UltraLowCarbonAlliance melder om at "...Manufacturers across the solar supply chain, including the three solar grade polysilicon producers in the US (*), report growing market interest in their products specifically because they have low embodied carbon..."

JinkoSolar posisjonerer seg for tenkt styrket samarbeid mellom USA og Vietnam ved å bygge ingotfabrikk i Vietnam og modulfabrikk i USA (2) , og delvis hente polysilicon fra Wacker helt fra Tyskland og USA istedet for Kina (3), med begrunnelsen "...This ensures we can continue to provide our global clients with a steady supply of more highly efficient and clean products, and to promote the development and advancement of the global PV industry together..."

-----
(1) https://ultralowcarbonsolar.org/blog/decarbonizing-solar-supply-chain/
(*) Hemlock Semiconductor Operations, REC Silicon og Wacker Chemie AG
(2) https://www.pv-magazine.com/2021/08/17/jinkosolar-builds-7-gw-wafer-factory-in-vietnam/
(3) https://www.jinkosolar.com/en/site/newsdetail/1590

Redigert 30.08.2021 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2021 kl 10:33 13169

At markedet har priset den mellom 15 og 20 over lengre tid er på grunn av at Rec foreløpig kun har meldt at de har stor tro på at de melder avgjørelse om åpning av Ml i løpet av 2021 .
De har samtidig informert om at de i er i forhandlinger som de har meldt det er fremgang i .
Vi vet at gedigne pakker skal deles ut fra Biden og vi vet at USA ikke kan sitte og se på det Kina foretar seg . Vi vet at det skjer enormt mye på batteri fronten osv osv.

Rec sitter midt i smørøyet både på Sol og batteri delen.

Dette vet Rec og derfor tar også forhandlingene tid , Rec vil ikke godta dårlige avtaler:)) . Vi har også en av verdens beste forhandler hos oss, Røkke er konge på akkurat dette:))

Husa har kursmål mellom 25 og 28 bortsett fra kepler som har 15 disse kursmålene er uten nyheter og dette er ikke uten grunn som noen prøver og fremstille det som:))

Hva kursmålene blir ved Ml åpning kan man bare tenke seg :)) Men at det blir mye mye høyere vet alke:))
Redigert 30.08.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
30.08.2021 kl 10:34 13145

Har du noe med substans?

Markedet mente at NAS skulle holde seg på ca 40kr lenge tidlig i 2019 , glad jeg solgte med minimalt tap, 40.- på det tidspunktet. Det tilsvarer omregnet kurs 4000.- dersom man tar med spleis i regnestykket.
Rubin
30.08.2021 kl 10:45 13099

Nå har allerede mange bilfabrikanter og batterifabrikanter gitt klare meldinger om at Silisiumanoder er helt nødvendig for at de skal kunne oppnå nødvendig forbedring av batteriene. Som alle vet har også mange anodefabrikanter utviklet og testet svært effektive Silisiumanoder.
Alle trenger Silangass, så hvem skal da levere den?
Er det da sannsynlig at den eneste store produsenten i USA (RECSI) ikke ønsker å være med på denne megatrenden?
Redigert 30.08.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
polion
30.08.2021 kl 10:50 13214

Substans? Jeg tok en REALITETSBETRAKTNING i forhold til diverse annet som ble skrevet på denne tråden. Vil mene at min betraktning inneholdt 100% substans.
Siden du spør, var det noe spesifikt du var uenig i, eller noe som var direkte feil fra min side?

Intravenøsiu
30.08.2021 kl 11:01 13139

Ja, din påstand om at 16 kr pr dags dato tilsier at markedet ikke har tro på ML åpning.

Jeg har vært nede på 2.47.- med REC, jeg kjøpte meg inn med snitt 4.-, økte ytterligere mye nede på 3.30.- i perioden hvor det var mye pump and dump og Hermanrud dømte REC nord og ned. Plutselig en dag spratt den opp til 7.-, neste dag videre over 10.-

Intravenøsiu
30.08.2021 kl 11:05 13111

Og forøvrig vil jeg si at man er dømt til å tape penger dersom man mener “markedet har rett” i vekst aksjer på en så liten markedsplass som Oslo Børs, med alle sine merkelige flaskehalser, merkelige stemningsskifter osv
Opportunist1
30.08.2021 kl 11:13 13035

Kan ikke dere ta pissekonkurransen deres et annet sted. Detter blir for dumt og forpester bare forumet. Presenter fakta og la folk gjøre sine egne konklusjoner.
Stadige filosofiske diskusjoner om markedet har rett eller feil hjelper ingen i å bli klokere.
polion
30.08.2021 kl 11:32 13013

I forhold til diverse kurshistorikk for REC, så er det temmelig revnende likegyldig i forhold til min realitetsbetrakting pr. i dag.
Ref: «din påstand om at 16 kr pr dags dato tilsier at markedet ikke har tro på ML åpning». Her kommer du med rent vissvass fullstendig uten fnugg av belegg. Selvsagt har markedet (med dagens pris) priset inn en viss sjanse for at ML åpnes. Hadde REC (mot formodning) i dag meldt at ML definitivt ikke vil bli åpnet, SÅ HADDE KURSEN UMIDDELBART FALT SOM EN STEIN.

Her på forumet er det REC-trådene som er mest overrepresentert hva angår toskeskap. Man tillegges holdninger og meninger som det ikke er grunnlag for, det dras slutninger i øst og vest, noe som medfører et nivå som bare er skremmende dårlig.
PS. Amatørkongen kl. 10:15 gjorde dog et tappert og meget godt forsøk på å nyansere noe. All honnør!

JEG MELDER MEG HERVED UT - motinnleggene er i stor grad sludder og vas (ref. eks.vis ovennevnte, samt også den rakettetterforskeren som valgte å blokkere meg).
Intravenøsiu
30.08.2021 kl 11:37 12971

Ok, ikke personlig ment noe jeg skriver.
En god artikkel når det gjelder diverse scenarioer er denne: https://e24.no/boers-og-finans/i/bnAWb5/rec-silicon-aksjen-er-enten-ganske-dyr-eller-kjempebillig
manman01
30.08.2021 kl 11:38 12957

Haha du skulle læse SDRL trådene så, polion.

Forstår ikke at du vil bruge så meget tid på at overbevise anonyme forumbrugere (:
Skalleknarp
30.08.2021 kl 11:53 12843

Når det gjelder innlegg så har vi vel alle et ansvar hva vi skriver og ikke minst når det gjelder horrible karakteristikker av de som ikke skriver akkurat det vi ønsker. Det er SAK det skal handle om her på forumet. Ikke hvor idiotiske "Noen" er eller ikke er. Klarer faktisk å la være å svare på det jeg velger å tolke som idiotiske innlegg. Dog tydelig at ikke alle klarer det... Ha en fin dag videre :)
Slettet bruker
30.08.2021 kl 12:19 12637

Du har rett i at markedsprisen til enhver tid er riktig i den forstand at den reflekterer i det "sekundet" den siste transaksjonen har funnet sted der laveste tilbudspris og høyeste kjøpspris er lik. Men, dette varierer fra sekund til sekund på børsen. I tillegg vil kursen påvirkes av "taktiske" transaksjoner og i hvilken grad relevant informasjon er tilgjengelig som vil påvirke pris/kurs - så å konkludere med at markedet har rett er en sannhet med modifikasjoner. F.eks., mange som sitter med tap realiserer disse for å kunne slanke skatten. Slike nedsalg kan man tenke seg presser kursen ned - betyr det det at et selskap har blitt mindre verdt?

Jeg er forøvrig enig med deg at en melding om at ML ikke vil åpnes ville dratt kursen nedover. Dersom dette er riktig betyr det at et flertall er av den mening at en melding om åpning kommer enn det morsatte. Og, det er vel for de fleste relativt klart at RECSI er meget godt posisjonert mht sol og batteri og halvledere. Aldri har vel verden stått ovenfor en situasjon hvor man skal skifte fra en fossil verden til en fornybar. Det er i dette perspektivet caset REC må ses tenker jeg. Dersom man bruker en annen metode for verdsetting, f.eks. neddiskontereing av framtidige inntektsstrømmer gitt ulike scenarier - ja da kan man si at dagens markedspris sannynligvis er meget langt under framtidige verdier. Tiden vil vise.....
Nsxnsx
30.08.2021 kl 12:56 12390

"I min verden" som er bilbransjen så har jeg tilgang på en god del info om fremtidige prioriteringer for fabrikkene. Og for å si det slik:
om ikke Recsi klarer å finne kunder og starte opp ML før 2023 så er de bare rett ut udugelige. Aldri før har det sett så lyst ut for den bransjen. BOMMER de nå så er det bare å legge inn årene....:)
polion
30.08.2021 kl 13:03 12331

Kawas, jeg hadde egentlig meldt meg ut, men siden du bidro såpass godt for å sette det hele noenlunde på plass så: Sier meg herved enig i det meste du skriver.
Men hva ellers gjelder dagens kurs og hvor «riktig» denne er i forhold til hva fremtiden eventuelt vil bringe, ja det er og blir bare verdens tåpeligste diskusjon. Selvsagt er det flere faktorer som i større eller mindre grad er bestemmende for "øyeblikk-kursen", men i det store og hele så er det fremtidsutsiktene som investorene vektlegge mest. DEN ER GOD!
Slettet bruker
30.08.2021 kl 13:13 12231

Jepp. Men som eneste produsent av Silangass i Europa og Amerika - så tipper jeg de treffer bra.
Slettet bruker
30.08.2021 kl 13:21 12162

Du er inne på noe viktig og det er ledelse. Det at noen lykkes og andre ikke under like forutsetninger kan ofte tilskrives ledelse. I RECs tilfelle har man hatt en rekke uheldige omstendigheter grunnet politisk uro som førte til effektiv utestengelse fra det kinesiske markedet - og dette er det vanskelig å holde REC ansvarlig for. Men, etterhvert som årene gikk fant ikke RECs ledelse noen alternativ løsning. Jeg skal ikke påstå at andre løsninger var der... men det er i allefall en kjennsgjerning at REC selv ikke evnet å se andre løsninger. Nå er situasjonen endret med etablering av en ikke-kinesisk verdikjede for solar, et muligens kjempemarked for silangass pga av ny batteriteknologi og mangel på halvledere. Men hva gjorde RECs ledelse... er denne nye situasjonen bare flaks.....? ...og som du indikerer, er det opplagt at REC vil lykkes i framtiden uahvengig av hvilken ledelse de har? Jeg tror at det er ikke tilfeldig hvem som lykkes. Udugelig ledelse kan mislykkes uansett hvor lyst det ser ut. Jeg håper REC har en god ledelse, men overbevist er jeg ikke og jeg håper Røkke er klar på sine forventninger overfor ledelsen. Men, kommunikasjon er etter mitt syn definitivt ikke RECs største kvalitet.
Nsxnsx
30.08.2021 kl 13:36 12058

Det at noen lykkes og andre ikke under like forutsetninger kan ofte tilskrives ledelse.

Ditt innlegg er "spot on" og grunnen til at jeg kommenterer med "din linje over" er at i dette tilfellet så mener jeg at Recsi allerede har et forsprang i forhold til mange av dem de skal konkurrere mot.. Om de da IKKE lykkes vil ledelsen fremstå enda mer udugelige.

P.S. Jeg påstår ikke (enda) at så er tilfelle, men som du nevner kommunikasjon/aksjonærpleie er til nå ganske så fraværende.
Småplukker
30.08.2021 kl 13:48 12014

Lett å være enig i at kommunikasjonen til aksjonærene "kunne vært bedre". Men samtidig skyldes det nok først og fremst konkurranseforhold og børsregler når de ikke sier mer før avtaler er på plass.
Frustrasjonene på dette forumet sier vel mest om at vi ikke lenger har ro i sjelen til å vente. Alt må skje NÅ. Eksempel:
Selv om jeg ser en serie på Netflix og ny episode starter automatisk etter 10 sekunder, så kaster jeg meg over fjernkontrollen får å hoppe over
de små sekundene :-) Ikke rart det å vente noen måneder på avklaring føles uutholdelig!
Rubin
30.08.2021 kl 13:49 12007

Min mening er at Røkke jobber med en større plan hvor større investeringer vil bli gjennomført. Og så lenge AKH mest sannsynlig ønsker en større eierandel i RECSI ved en sånn «restruktureringsprosess», så er de ikke tjent med å gi informasjon, som vil sette fyr på kursen, før alt er klart.
Røkke gir dere dermed sjansen til å kjøpe billig nå, så dere ikke kan klage på at dere ikke får være med på den rettede emisjonen mot AKH…
Røkke tenker logisk, langsiktig og driver business, så at han nå ikke skulle ha nok kunnskap til å forstå mulighetene til RECSI er for meg helt usannsynlig….vel å merke hvis han ikke skulle være rammet av demens eller lignende sykdommer…👍
Redigert 30.08.2021 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2021 kl 13:56 11943

De har jo vært aktive mot politikere, i flere runder. Og, de har vært med å starte https://ultralowcarbonsolar.org/

De har jo faktisk lykkes i dette arbeide, selv om flere forhold har spilt inn her. Og, selskapet har overlevd,
Kvike11
30.08.2021 kl 14:42 11683

Tvivler på Røkke gør det, har arbejder for alle aktionærer og skal sørge for så godt afkast som muligt.
Køber han flere aktier billigt, inden nyheder, er det strafbart og kriminel handling, tvivler på vi har så dum en formand.
Røkke skal se at få kursen op, se at komme på scenen og fortælle om planer for fremtiden,
så de store investorer skal give så meget som muligt for deres aktier , i firmaets interesse.
Tvivler på Røkke er så dum, at han laver en fusion med et af hans selskaber og priser det så højt, vi alle tænker.. hvad skete der lige her.
Kina er åben for handel uden told i start af 2022, der er under 6 måneder til, der må snart ske noget.
Kineserne har startet fabrikker i Thailand og Vietnam for at undgå straftold , og for at undgå at producerer med kulpriser der er op 300 % i år.
Det er for lang tid siden opdaget af producenter i USA, og handelsministeren
Hvem fortsætter med at holde kursen nede på RECSI.
Rubin
30.08.2021 kl 15:20 11474

Det er jo ikke kriminelt å foreslå en rettet emisjon (de har fullmakt til 20%) i forbindelse med en større utvidelse, oppkjøp, fusjon eller lignende. De kan jo selvsagt ikke dele informasjon før avtaler er signert…
Slettet bruker
30.08.2021 kl 16:01 11384

Dessverre har mistet all tro på ledelsen i Rec. En hovedaksjonær på bare 24,7 % av selskapet burde aldri fått lov å styre dette selskapet alene! For vi vet og har dessverre sett nå at han jobber ikke for andre aksjonærnes beste men kun sitt. Han bryr seg i det hele tatt ikke om de rest av majoriteten på 75,3 % av aksjonærene. Ber vennligst slutt å ta de i forsvar heller tenk på deg selv og dine penger og hva som burde ha blitt gjort for at dine aksjer skulle vært mye mer pr dags dato.

Flere never at selskapet har meldt i deres Q-rapport det de kan og det er veldig tydelig ditt og datt!
Andre mener med de kan ikke melde om noe enda for det må børsmeldes og slikt.
Osv…

Jeg mener det er på tide at ledelsen tenker på andre aksjonærer og faktisk må de begynne å ta hensyn til andre aksjonærer enn mr KIR.
Det er på høy tid at styret må melde til aksjonærne at hva som var feil ved førige styret?
Hva de ikke har gjort godt nok?
spørsmålet er hvorfor ble de byttet?
Og aller viktigst hvorfor KIR måtte presse seg inn i styre ledelsen og hva kan han tilby både selskapet og oss andre aksjonærer?
Denne begrunnelsen burde vi ha hatt før lengst!
Hvorfor ingen inside kjøp? Kan ikke tro at det har vært kontrakt på gang siden dag 1 de fikk stillingen?
De har ikke bidratt noe som helst til for å holde kursen litt stabil, og det er kommunikasjonen som er årsaken til raset.
Begynner å innse at syret er bak det hele bare for å kjøpe seg opp i emi seinere og han er ikke interessert i å betale det faktisk aksjen er verd.
Det er synd, og derfor mener jeg at det burde vært kunn ansatte i rec ledelsen ikke hovedaksjonæren.
En styreleder som er så opptatt med alt annet, tror jeg det i seg selv ikke bra tegn for å være Rec styreleder. I vært fall nå som det skjer så mye rund rec.

Slettet bruker
30.08.2021 kl 16:21 11271

Jeg er enig med deg at det er ikke helt riktig at eieren av 1/4 av aksjene har mye mer info og innflytelse enn de eierne av de resterende 3/4 av aksjene, men slik er det.

TT er i lomma på Røkke. På sikt kan det gagne nok oss alle, men vi vet det ikke. TT bør kommunisere hvorfor det er en god investering å eie REC aksjer.

På den annen side.... for å si noe positivt, jeg tror som flere på forumet har nevnt tidligere - når infrastrukturpakken blir vedtatt og alle relevante aktører vet hva slags finansielt rammeverk som blir tilbudt fra amerikanske myndigheter kommer sannsynligvis meldinger om batterikontrakter og mer håndfaste planer om materialisering av en amerikansk solarverdikjede - og det relativt raskt. Jeg tror disse meldingene kommertidligere enn Q3.

Det er imidlertid det fraværet av informasjon som kommer oss andre eiere til gode som er kritikkverdig. Man må ikke lekke sensistiv informasjon for å kunne være mer aktiv overfor de 3/4 av eierne som ikke sitter rundt styrebordet og overbevise oss om at det er et godt valg å investere i REC.
Rubin
30.08.2021 kl 17:06 11133

Det er ikke styrets oppgave å hause opp aksjekursen uten konkrete nyheter og kontrakter. Dessverre er det mange OSE selskaper som driver slikt spill, men i lengden gagner det ikke aksjonærene.
Ulempen med RECSI er at vi har altfor mange utålmodige småaksjonærer som kun investerer kortsiktig. Etter noen dager i en aksje hopper de over på andre hvis de stiger 1% mer.

Som nevnt mange ganger tidligere så er Røkkes motto: «En god jeger er en tålmodig jeger» Han er ikke på «småviltjakt» 🤩
Redigert 30.08.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Rubin
30.08.2021 kl 17:13 11080

Som styreformann har Røkke selvsagt tilgang til mer innsideinformasjon enn oss andre aksjonærer vedrørende de pågående prosessene. Da kan han jo ikke foreta «innside kjøp» uten å bli buret inne…
Redigert 30.08.2021 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
questi
30.08.2021 kl 17:26 11095

Jeg tror hovedgrunnen til stillheten fra ledelsen er sommerferie :)
Vanlig for selskaper å sette mål eller milepæler som skal nås innen slutten av kalenderåret

Mer hektisk nå fremover mot jul også på meldingsfronten tenker jeg...
Slettet bruker
30.08.2021 kl 18:01 10966

HerreGud: Sommerferie !.
Stonks_
30.08.2021 kl 18:58 16465

Om dem føreslår en rettet emisjon for å tildele aksjer til seg selv, mens dem sitter på børs sensitiv info så er det ulovlig jo
Slettet bruker
30.08.2021 kl 22:39 16030

Jepp/ alt for mange dømmer før man vet noe som helst. Dersom TT ikke melder noe om åpning av ML innen året er omme er det skuffende/ MEN, han har hele tiden sagt at han er trygg på at de vil få på plass en portofølge (som sikrer gjenåpning av ML ) innen året er omme. I tillegg sier han at det er «strong interest» og at det er fremskritt i forhandlingene (Q2).

Jeg tenker det kan være klokt å sitte på aksjene ut året, og så kan man gjøre opp status. Det er i alle fall helt bom å kritisere en ledelse som sitter i forhandlinger før man vet utfallet av forhandlingene ?😂?
Slettet bruker
30.08.2021 kl 23:22 15925

De sitter i forhandlinger med sterke kort derfor kan de også si at de er trygge på at de annonserer at de vil åpne Ml igjen.
Rec vil selvfølgelig ha de beste avtalene og det tar tid, vi har også en av verdens beste forhandler med oss.
Røkke er ikke interessert i å lage dårlige avtaler:)). Det er sterke interesser og fremgang i forhandlingene sier de .
Ingen grunn til og tro at ledelsen farer med løgn om dette? Tror man det burde man selge og komme seg ut.
Still dere heller spørsmålet på hvorfor de er så trygge på å annonsere at de vil åpne Ml igjen dette året og flere ganger gjentar de dette sist i Q2:)) hva gjør dem så trygge på dette?:))
Redigert 30.08.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.08.2021 kl 23:34 15908

Til info så har de ikke sagt at de skal annonsere at ML åpner.

Det de derimot har sagt er at avgjørlsen på OM de vil åpne ML vil bli tatt iløpet av 2021…
Slettet bruker
30.08.2021 kl 23:49 15856

Det vet alle om du følger med her inne:)) de vil (annonsere) ta en avgjørelse eller kall det hva du vil om at Ml åpner i 2023 :)) .
Slettet bruker
30.08.2021 kl 23:58 15808

Eller utsetter,søren banna jeg I kjerka nå🤣
Slettet bruker
31.08.2021 kl 00:04 15784

Hehe hvem vet utsetter, åpner eller selger er de tre eneste alternativene:)) Men det jeg vet er at det skal mye til for at de gjør noe annet enn å åpne og snart vet vi mer om dette:))
Redigert 31.08.2021 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
Hoasis
31.08.2021 kl 00:06 15753

Hva skjedde med REC "sjefen" her inne "ikke selg gull til prisen av møkk", er han med fortsatt eller stakk han med halen mellom beina? lol
Onmyway
31.08.2021 kl 00:11 15730

Nei, men det er derfor de ovenfor sier at selskapet har annonser at de er trygge på…

TT sa på kvartalspresentasjonen: «I am pretty optimistic we will find a commercial reason to start up Moses Lake within the timeframe we have given to the market.»

Det er selvsagt ingen garanti - men ganske store ord til å være TT :)
Slettet bruker
31.08.2021 kl 00:12 15895

Om du tenker på Morgan kane hadde han et par innslag her i går. Før du ler deg ihjel burde du kanskje lese deg opp litt:))
Redigert 31.08.2021 kl 00:12 Du må logge inn for å svare