Interim Financial Report for the Half-Year

FkL
PNOR 31.08.2021 kl 07:04 21898

31 August 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report for the Half-Year and Quarter Ended 30 June 2021

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the half year and quarter ended 30 June 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
Following the Private Placement of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares were issued and added USD 11 million to the Group cash position after the end of the period and increased the indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83%.
Subsequent Offering commenced 24 August 2021, targeting shareholders that were unable to take part in the Private Placement.
Completion of SPE Guinea Bissau AB acquisition from Svenska Petroleum Exploration AB, further enhances a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
Arbitration proceedings for Senegalese licences resumed in April 2021.
Key figures:
Six months ended 30 June
2021 2020
Consolidated EBITDA USD 27.5 million USD 13.6 million
Consolidated profit USD 8.9 million USD 2.9 million
Quantity of oil lifted 420,360 barrels 467,003 barrels
Average selling price USD 62.95 per barrel USD 37.35 per barrel

*****
For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

https://newsweb.oslobors.no/message/541192
Redigert 07.09.2021 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
hofa
02.09.2021 kl 14:22 3475

Pnor kunne hjælpe os, ved at komme med nye tal. Vi er i 3. måned i 3. kvt. så en opjustering var på sin plads, hvis de producerer som forventet.
FkL
02.09.2021 kl 14:30 3450

Det vil komme en oppdatering på hjemmesiden om ikke så lenge på både produksjonstall og eierskapsprosent. Nå står jo dette også i prospektet, men selvfølgelig skal hjemmesiden gjenspeile det samme.
FkL
02.09.2021 kl 14:39 3446

Ja, det blir for dumt hvis man ikke skal kunne stå med rak rygg å si at man investerer i olje. Et produkt alle bruker og er avhengige av over et ekstremt spekter av produkter. De som gjør det er jo ikke helt virkelighetsnære.
FkL
02.09.2021 kl 15:20 3375

Olja stiger og det ser ikke ut til at den har tenkt til å stoppe der jeg mener den bør ligge.

Oil rises on declining inventories and weaker dollar
By Bozorgmehr Sharafedin

LONDON, Sept 2 (Reuters) - Oil prices edged higher on Thursday, supported by a sharp decline in U.S. crude stocks and a weaker dollar, though gains were capped by an OPEC+ decision to stick to its policy of gradually increasing output.

https://www.reuters.com/business/energy/oil-falls-after-opec-sticks-raising-supply-amid-demand-doubts-2021-09-02/
Mrhifi
02.09.2021 kl 15:37 3357

Olie har steget fra 25 $ til +70 $ 😁
Investors kan ikke se potentialet i casen og vi er tæt på emi 1,10 kr.

Vi må bare erkende at kursudviklingen har været en katastrofe!!!

Long eller Short, Trist udvikling 🤔

Alle loyale pnor investors kunne have haft +300% afkast i diverse andre olie selskaber de sidste 16 måneder...

FACT 🤯

Måske er tilliden til Abu Dhabi folket på samme niveau som Taliban....🍻

Bare en tanke...De højre orienterede har medvind i Scandinavian...
Redigert 02.09.2021 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Viti
02.09.2021 kl 15:47 3384

Tipper denne holder seg lav, kanskje den vil ligge på 1,1 ved slutt tirsdag, det var vel det som var siste sjans for å tegne seg rep-emi? Fra onsdag må denne hoppe kraftig. Berre ein tanke....
FkL
02.09.2021 kl 15:48 3389

Jeg forstår hva du mener, men det er selvfølgelig slik at de aller fleste som er investorer ser potensialet i casen. Derfor selges det så lite aksjer og investorene sitter. I dag snakker vi om promillen som selger.

Kursutviklingen i forhold til faktiske verdier derimot er selvfølgelig begredelig, men det skal vi nok ta tilbake. Vi har jo allerede mye større verdier enn kursen gjenspeiler og vi er bare i startfasen på vår utvikling.
Mrhifi
02.09.2021 kl 15:55 3366

FKL, De fleste aktier i Pnor er jo reelt ikke i handel !

Jeg ved godt der er + 1 Millard aktier,Men hovedparten er jo ikke i spil/handel... Vil lige påpege at jeg IKKE har solgt mine aktier, men bliver lidt bekymret over den tendens jeg kan fornemme i handelsmønstret🤔
Mrhifi
02.09.2021 kl 15:57 3364

Måske de Arabiske forbindelser er en cock blocker 😁

Håber Sosp update kan rykke lidt i kursudviklingen 👍
Redigert 02.09.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
FkL
02.09.2021 kl 17:06 3278

Det er korrekt, men vi er jo ikke misfornøyde investorer for det.
polion
02.09.2021 kl 18:12 3157

En god dag for oss i PNOR, en minus på bare 0,17%. Nå gikk de andre oljerelaterte som hakka møkk, men vi får se på PNOR isolert sett.
Greenoil
02.09.2021 kl 18:43 3104

Tror det er flere faktorer. Noen venter og ser hvor mye emi aksjer de får, andre venter å ser det ann litt mere før de kjøper. Men tror de som omsettes nå er daytradere og andre med kortsiktig horisont. En ting er sikkert er at når Pnor begynner å gå så kan det gå fort opp mot 2. 😉
FkL
02.09.2021 kl 19:19 3050

Legger ut link til siste selskapspresentasjon. Jeg tror det er en del som bør ta en liten repetisjon for å si det slik. Vi går så det suser og vasser i penger og lysende fremtid.

- Political support through Abu Dhabi shareholder Petromal (38%), part of National Holding (Abu Dhabi)

- Estimated cash flow from PNGF SUD of USD ~40m next 2 years1 to be recycled into further organic growth and M&A

- Positions PetroNor with the financial capacity and flexibility to: Execute our organic growth strategy. Execute transformational and accretive M&A deals.

- Fra kun Kongo: Current net production of 3.5 kbopd (Aje kommer i tillegg). Stor ferdigbetalt økning kommer rett på nyåret.

- Vi skal gå opp mer enn 10-gangeren på Aje: Preparing a revised development plan to increase field production to 25 kboepd

- Vi har flotte letelisenser: Exploration assets with significant potential ~4 bn bbls prospective resource (Sinapa and Esperança 4A/5A in Guinea Bissau; A4 exploration block in Gambia; ROP & SOSP disputed blocks in Senegal)

- Vi har mye penger på bok, rep emi kommer og mye mer fra produksjon: Cash and cash equivalents USD 20.4m

- Farm-out discussions with several IOC’s across the portfolio

Osv.

https://petronorep.com/media/1905/20210831_pnor_company_presentation.pdf

Her er det ikke mye å sutre for og så får de som ikke ser dette som meg selge seg ut til slikk og ingenting.

Det er jo også verd å få med seg at alle mål står ved lag innenfor fristen ved utgangen av 2023, inkl. 10.000 bpd i organisk vekst på det vi har. Matematikken er i alle fall enkel for meg.

https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-pnor-presentation-and-qa-august-31-2021/
Redigert 02.09.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
tuja
02.09.2021 kl 19:36 3062

Ser rett og slett "bærre lækkert" ut. Her er det bare å akkumulere. Framtida ser meget bra ut. Og olja holder seg på ett nivå som genererer masse cash for selskap og aksjonærer. At noen selger så nært opptil emi-kurs, med de utsiktene PNOR har, er bare underlig. Men, hver sitt valg.
Nybegynner2
02.09.2021 kl 19:43 3087

Takk FKL. Det er bare så ergelig å låse så mye kapital uten avkastning når jeg ser hvordan mye annet som forrenter seg. Siden årsskifte hadde jeg fått bedre avkastning i banken, og det sier det meste om utvikling PetroNor. Ettersom jeg har særdeles god kompetanse på økonomi/finans så er vel det grunnen til at jeg sitter i ro, og har tegnet meg for 700’ aksjer. Anså jo kurs 1,1 for å være røverkjøp, men markedet er tydeligvis ikke enig med meg per tiden. Til alle som sier at det er helt sikkert at kursen skal mot 2 kr++, blir så lei av å lese slikt. Det eneste som er sikkert er at det ikke er sikkert. Var det så enkelt så hadde både jeg og alle dere andre gearet maksimalt.
FkL
02.09.2021 kl 19:53 3070

Mitt mål ligger så langt frem at jeg bekymrer meg svært lite over dagens kurs. Kapitalen er således planlagt låst i lang tid. Det vi ser nå mener jeg er en helt spesiell situasjon med mange utløsende kortsiktige faktorer. Jeg deler av prinsipp ikke mine egne kursmål, men jeg kan vel si så mye som at jeg blir ekstremt skuffet med 2. Jeg tror vi skal meget høyt opp i produksjon etter hvert med midler fra egen produksjon, det vi har fått inn og får inn via emi, samt bankfinansiering. Nå skal vi først fjerne noen løse floker og så får vi se.
Redigert 02.09.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Greenoil
02.09.2021 kl 20:02 3051

Enig med deg FKL 👏😊 venter bare på hvor mye EMI aksjer jeg kan få nå før jeg handler mere 😉 De kortsiktige får bytte aksjer å komme tilbake på en høyere kurs hvis de vil.
FkL
02.09.2021 kl 20:24 3020

Tosifret blir jeg ikke skuffet over nei :)

Får vel nesten ta med en advarsel med en slik spøk; Ikke kjøp aksjer uten å selv sette deg inn aksjen.
Redigert 02.09.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
polion
02.09.2021 kl 20:49 3058

Nå er jeg nesten litt skuffet, men tosifret? Snakker vi 40 øre eller 90 øre?
FkL
02.09.2021 kl 21:12 3028

Dollar :)
polion
02.09.2021 kl 21:16 3031

Ja, det var noe helt annet. Jeg kommer til å bli så griserik at bakkekontakten mistes helt og fullt, og da med det resultat at jeg blir enda mer ufordragelig (hvis mulig).
nkamok
02.09.2021 kl 21:17 3045

Tak for opsummering FKL 👍🏻Det er bare så vildt med kursen pt, så der er SÅÅ meget at vente på 🤩😎
FkL
02.09.2021 kl 21:33 3004

Tror du blir enda rikere faktisk. Alle inntekter er budsjettert med en oljepris på $55. De faktiske tallene vil være ekstremt mye høyere enn tallene i presentasjonen. « Assumed average oil price 2021-22: USD 55/bbl». Det er ikke mye luft og håp i det de legger frem. Ting tar tid, men tallene er robuste og ekstremt nøkterne.
Ev88
02.09.2021 kl 21:43 2982

Flott innsats fra FKL. Bare å sitte stille i båten her. Tipper at noen få dager etter utdeling av repemiaksjene så begynner vi klatringen for fullt.
thief
02.09.2021 kl 22:31 2884

De som ikke ser at dagens kurs ikke harmonerer med hva selskapet presterer og alt vi har i vente fremover,får bare selge i vei.Fikk 30k i går og foreløpig ca 26k av 50k i dag 🙂Får ta resten i morgen.Greit at målet til petronor er 30k i løpet av 2år.De virker veldig sikre på å klare dette.Men la oss si de bare klarer 15-20k,det burde de hvertfall klare. Selv da skal mcap himmelhøyt over dagens verdi.Burde hvertfall opp 3-4 ganger dagens verdi. Og dette klarer de fint uten flere aksjer. Vil si at kursen burde ligge rundt 4-5kr.De har poengtert at videre kjøp gjøres med cash flow fra driften og eventuelle lån.Vi hørte jo på presentasjonen at de hadde kontakter.Så den veksten som ligger forran oss,vil garantert høyne verdiene enormt.Så at en liten repemi har ført kursen så langt ned,må jo være en fantastisk kjøpsmulighet. Jeg fyller gladelig på💰
Fluefiskeren
02.09.2021 kl 23:04 2826

Enig i at vi ligger altfor lavt, men forstår godt hvorfor vi ikke ligger på 4-5 kr. Vi har fantastiske prospektive ressurser, men husk at prospektive ressurser prises lavt hvis de ikke har høy COS. Og ikke minst i dagens regime. Det er langt igjen til målene på produksjon og reserver. Vi tror det kommer, men her er nok skepsisen stor i markedet. Ved en kurs på 4,5 kr så vil selskapet prises til 5,8 milliarder kroner. Det er over det dobbelte av f.eks. PEN som vi har snakket en del om. Det er vanskelig å forsvare det synes jeg. Jeg hadde vært kjempefornøyd med en kurs på 2 kr nå. Det er jo mye opp. Håper vi kommer dit i første omgang. Om ikke i år så i hvert fall tidlig neste år.



Eller misforstår jeg deg? Tenker du på hva den burde være nå eller i fremtiden?
thief
02.09.2021 kl 23:13 2804

Dette skriver jo petronor om finansiering og vekst:

Supportive strategic shareholder in Petromal (38%), part of National
Holding (Abu Dhabi), providing access to further growth capital if the
right accretive opportunities are identified

Positions PetroNor with the
financial capacity and flexibility to:
> Execute its organic growth
strategy
> Execute transformational and
accretive M&A deals
> Whilst maintaining a
conservative risk profile


M&A growth
pursued with Tier
1 strategic and
financial partners
> In discussions with several RBL banks and debt providers regarding
the Aje field development
> Active discussions with numerous Tier 1 parties, including off-take
counterparties, strategic co-investors and financial sponso

Så her kommer nok stor vekst,uten flere emisjoner eller trykking av aksjer🙂Da skjønner man at dagens kurs er helt fritatt fra verdiene som er og kommer i selskapet.
thief
02.09.2021 kl 23:16 2817

Tenkte på 4-5kr ,om de bare skulle nå 15-20k i produksjon.Ikke nå🙂Når de virker så sikre på 30k,vil jeg anse det som veldig sikkert at de klarer 15-20!Og selv da er oppsiden fra dagens kurs veldig stor
FkL
03.09.2021 kl 08:50 2696

Viktig å poengtere at 10.000 bpd av disse vil være kun det vi har i dag og organisk vekst. Altså ikke noe nytt kjøp for å nå dette. Da høres det veldig lite ut hvis de kun skal kjøpe 5000 bpd innen utgangen av 2023. Personlig så har jeg stor tro på 30k målet. Det blir spennende å se hva vi lander på, men verdiøkning det blir det.

I tillegg til vanlig produksjon så håper jeg også på flere ESG prosjekter når det gjelder flaring og ikke bare på Aje. Dette blir også spennende.
Redigert 03.09.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
thief
03.09.2021 kl 08:59 2688

Helt klart fkl.Tror også de klarer 30k,men sa 15-20k for å være helt sikker🙂Og selv da,er det en enorm oppside!Så risk/reward burde være fantastisk på dagens kursnivå.Allerede nå opererer de som har dekning på aksjen med kursmål på 2kr og opp.Og vi er akkurat i startfasen av veksten
FkL
03.09.2021 kl 11:23 2566

Alltid greit å være helt sikker og jeg tror faktisk ledelsen tenker på samme måte. Derfor har jeg stor tro på 30k da ledelsen er veldig nøkterne på det de lover og kommer med av tall. Bare se på forventet inntjening fra produksjon der de har lagt oljepris $55 til grunn for inntjeningen. Vi kommer nok til å ligge på $70-80 tror jeg. Det betyr igjen at de kommer til å levere mye mer enn de lover. Og jeg tror ikke det er noen ambisjon å stoppe på 30k heller :) Letelisensene gir vel et godt hint om akkurat det.
Redigert 03.09.2021 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
thief
03.09.2021 kl 11:28 2565

Ja,de er veldig nøkterne i forhold til fremtidig oljepris 🙂Da kan det nok hende det samme gjelder veksten,og at 30k er veldig innafor.Satse på et travelt andre halvår nå,er jo mye som burde komme. Så avslutter vi året på høyeste kurs for 2021👍
Greenoil
03.09.2021 kl 12:25 2475

Når vi ser på postene som omsettes så ser det ut for meg som robot trading for det meste. Kan det da være mulig at ett meglerhus på veiene av en større kjøper prøver å kjøre kursen ned mot EMI kurs, i håp om at andre da skal fraskrive seg sine tegningsretter så de får flere? Bare en konspirasjonsteori før helga 🤔🤔
Fluefiskeren
03.09.2021 kl 12:33 2454

Da kan jeg ta en annen konspirasjonsteori. Kan det være en av de større som deltok i hovedemisjonen som selger ned fordi han ønsker at repemi blir kanselert for å hindre at det blir enda flere aksjer i selskapet?
FkL
03.09.2021 kl 12:38 2495

Tror dere kan legge vekk disse to. Det er snakk om så få aksjer i forhold til totalen at det ikke spiller noen rolle. I tillegg så er det jo positivt for selskapet som får tilført verdi på samme nivå som tildelingen. OG det er ingen mulighet for at rep emi blir kansellert nå.
Redigert 03.09.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Greenoil
03.09.2021 kl 12:55 2448

Hehe ja har overtegnet meg max så mine får ingen 😊 uansett blir det bra når EMI er over og vi får opp omsetningen. God helg!
tuja
03.09.2021 kl 15:46 2280

https://www.africanews.com/2021/09/03/msgbc-oil-gas-power-2021-to-promote-the-role-of-international-oil-companies-in-the-gambia-by-charne-hundermark/

Africa Petroleum Corporation Takes the Lead in Offshore Exploration

Independent oil and gas company African Petroleum Corporation has been driving exploration in The Gambia for several years, with offshore license interests in Block A1 and A4. The exploration-focused firm held the license for both blocks until 2017, with Block A4 being reinstated to the company in September 2020. 3D seismic data over both blocks in December 2010, led by Africa Oil Corporation, revealed more than 30 exploration prospects, warranting the rapid increase in exploration activities. In 2019, the company announced that the previous surveys undertaken within the two blocks revealed hydrocarbon potential of up to 3 billion barrels of oil.

Africa Oil Corporation has worked both independently and collaboratively to enhance exploration in The Gambia. The company partnered with PetroNor to expand upstream activities, with a merger taking place between the two companies in August 2019. The new entity, with recently reinstated rights in Block A4, is committed to the potential The Gambia’s offshore prospects could hold.