Interim Financial Report for the Half-Year

FkL
PNOR 31.08.2021 kl 07:04 21887

31 August 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report for the Half-Year and Quarter Ended 30 June 2021

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the half year and quarter ended 30 June 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
Following the Private Placement of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares were issued and added USD 11 million to the Group cash position after the end of the period and increased the indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83%.
Subsequent Offering commenced 24 August 2021, targeting shareholders that were unable to take part in the Private Placement.
Completion of SPE Guinea Bissau AB acquisition from Svenska Petroleum Exploration AB, further enhances a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
Arbitration proceedings for Senegalese licences resumed in April 2021.
Key figures:
Six months ended 30 June
2021 2020
Consolidated EBITDA USD 27.5 million USD 13.6 million
Consolidated profit USD 8.9 million USD 2.9 million
Quantity of oil lifted 420,360 barrels 467,003 barrels
Average selling price USD 62.95 per barrel USD 37.35 per barrel

*****
For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

https://newsweb.oslobors.no/message/541192
Redigert 07.09.2021 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
FkL
07.09.2021 kl 18:58 4247

Er jo også flere her inne som har skrevet at de ikke skulle tegne, som BørsBjarne med flere mill aksjer. Også flere som har skrevet at de har overtegnet, så det er nok litt av hvert. Vi får nå i alle fall det vi ønsket og det er bra.
FkL
07.09.2021 kl 19:01 4236

Så du forresten svaret som Thief la ut ang Minority Interest i regnskapet der de har valgt å snu det på hodet og så gjøres føringene hos oss? Fikk du svar på spørsmålet ditt?
Opp+
07.09.2021 kl 19:06 4215

Nei, den har jeg ikke sett? Har heller ikke fått svar fra selskapet. Jeg overtegnet btw.
tuja
07.09.2021 kl 19:10 4202

Litt underlig at flere ikke benyttet sjangsen. Overtegnet, heldigvis. :)
FkL
07.09.2021 kl 19:11 4196

Mulig Thief kan poste det igjen. Det er noen innlegg siden. Forklaringen er at vi får 100% fra Hemla opp til oss og så er det vi som fordeler til minoritetseierne i Hemla. Der har vi jo kun eid 52% tidligere, men nå er alt det endret. Det ble endret med Symeroavtalen. Selv forventet jeg at vi fikk vår del fra Hemla og ikke at vi sto for fordelingen.
Nybegynner2
07.09.2021 kl 19:12 4191

Litt skuffende at selskapet ikke klarte å fulltegne. Det er relativt høye kostnader å få gjennomført rep. emi og da hadde det vært greit å få makset cashflowen inn. Er meget spent på hvordan kursutvikling vil være de neste par ukene.
FkL
07.09.2021 kl 19:17 4171

Fra eksisterende aksjonærer så forventet jeg ingen tegning fra alle. Som thief skriver så har jo Gekko, Telinet og andre i topp 20 solgt. Det var ikke å forvente at disse skulle tegne uansett. Flere har jo også her inne skrevet at de ikke skulle tegne. Jokeren var selvfølgelig hvor mange eksterne som kom til å tegne og jeg tror ikke det har vært så mange. Muligheten har ikke vært overpublisert. Tipper også at noe av kostnadene er dekningsbasert.
Redigert 07.09.2021 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Opp+
07.09.2021 kl 20:11 4082

Oki, men da var det egentlig som jeg trodde. Hvor mye eier vi av hemla nå etter symero? 80%?
thief
07.09.2021 kl 20:23 4054

Ca 85%💰
FkL
07.09.2021 kl 21:22 3945

Nesten litt vanskelig å ta innover seg etter all ventingen, men nå er vi altså endelig klare med rep emi :) Aje er vel neste ut og den kan da umulig være langt unna.
Fluefiskeren
07.09.2021 kl 21:27 3925

Ja, det burde komme fort må. Vet du forresten om utbygningsplanene skal godkjennes samtidig?
FkL
07.09.2021 kl 21:34 3902

Nei, det vet jeg ikke sikkert, men jeg antar at vi snakker om full pakke og at dette er inkludert i ventetiden. Tror de er mer eller mindre er klare med det meste når startskuddet går.
Fluefiskeren
07.09.2021 kl 21:36 3883

OK, men jeg synes i tilfelle det er litt urettferdig ovenfor Panoro.
Opp+
07.09.2021 kl 21:41 3856

Hvorfor det? De får jo aksjer, eller ikke hvis kursen holder ser under 1,13 da blir det cash.
FkL
07.09.2021 kl 21:42 3851

Helt i tråd med hva jeg selv mener er et fornuftig prisleie. Helt fantastisk for oss å ligge i dette sjiktet.

OPEC+ keen to keep oil prices at $65-$75 a barrel, Lukoil chief says
By Reuters

MOSCOW (Reuters) - The head of Russia’s No. 2 oil producer Lukoil said that oil prices of $65-$75 were “comfortable” for consumers and that the OPEC+ group of leading oil-producing nations was striving to maintain that price range by regulating output.

https://www.reuters.com/article/idUSKBN2G30DH
Redigert 08.09.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
thief
07.09.2021 kl 22:05 3796

Det er utrolig bra priser for oss 🙂Fantastisk at vi nå har opec+ som regulerer dette.Vi kommer til å levere store overskudd i lang tid.
Fluefiskeren
07.09.2021 kl 22:10 3778

At de må vente lenger enn nødvendig. Synes de kunne fått dette oppgjøret i havn og så gått videre med JV på OmL 113. Ikke at det betyr all verden, men kunne vært greit å krysse det av.
FkL
08.09.2021 kl 07:52 3496

Nå er jo jeg absolutt ikke sikker på at det er slik, men ser vi på tidligere planer for Aje så har jo de ligget slik at det ser ut som oppstart kommer rett etter godkjenning. Derimot så er det garantert slik at dette må være basert på hva som er avtalt mellom partene og da godkjent av Panoro.
evetjo
08.09.2021 kl 11:00 3338

Når kan vi si at rep.emi er overstått? Er det så snart aksjene er utstedt eller må vi vente til de kan selges fritt?

Viktig å begynne å tenke på en ny grunn til at aksjen synker, for selv om rep.emi en gang blir overstått vil aksjen helt sikkert ikke opp :-)
Forslag:
- Vi er ikke på hovedlisten
- Disputten med Senegal
- Korona (gjesp)
- Det grønne skiftet (gulp)
- Tyngdekraften
- Murphy
FkL
08.09.2021 kl 11:31 3259

Rep emi er vel ikke helt over før aksjene er ute på markedet, selv om jeg selv regner meg som ferdig med den.
For min del så er det om å akkumulere så mange aksjer som mulig, men det er garantert andre som har andre strategier. Derimot så må vi nok vente noen dager til for å se effekten.

Som jeg har nevnt tidligere tror jeg absolutt at rep emi har vært en faktor. Flere har solgt for å finansiere, rullert osv. Det er klart det har betydning. Derimot så tenker jeg at noen har vært litt for lure og skutt seg selv i foten i den prosessen.

Selskapet er en pengemaskin og den faktiske verdien er mye høyere enn kursen, samt at denne utviklingen bare vil gå oppover.

Slik jeg ser det så er det egentlig ingen reell grunn til at det ikke skal gå oppover nå. Sikkert noen som legger vekt på diverse andre årsaker som har vært diskutert tidligere, men sannheten er at for de faktiske verdiene og selskapet så er disse ubetydelige.
FkL
08.09.2021 kl 11:38 3235

Results of the Subsequent Offering

8 September 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Results of the Subsequent Offering

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL.

Oslo, 8 September 2021. Reference is made to the stock exchange announcements by PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the "Company") on 23 August 2021 and 24 August 2021 regarding the approval and publication of a prospectus and commencement of the subscription period in the repair offering of up to 60,000,000 new shares of the Company (the "Offer Shares") at a subscription price of NOK 1.10 per Offer Share (the "Subsequent Offering"). Reference is further made to the stock exchange announcement by the Company on 7 September 2021 regarding preliminary results of the Subsequent Offering.

The subscription period for the Subsequent Offering expired on 7 September 2021 at 16:30 (CEST). The final number of subscriptions received by the Company in the Subsequent Offering is 46,234,809. A total of 46,234,809 Offer Shares will be allocated in accordance with the allocation criteria set out in the Prospectus, raising gross proceeds of NOK 50,858,290. Notifications of allocated Offer Shares and the corresponding subscription amount to be paid by each subscriber in the Subsequent Offering will be distributed on 8 September 2021.

The due date for payment of allocated Offer Shares is 13 September 2021. Subject to timely payment, delivery of the Offer Shares allocated to the applicant is expected to take place on or about 14 September 2021 through the delivery of existing and unencumbered Shares in the Company that are already listed on Euronext Expand, pursuant to a share lending agreement between the Company, Arctic Securities AS (on behalf of the Managers), and Symero Limited as lender. The Offer Shares allocated in the Subsequent Offering are expected to be tradeable on Euronext Expand on or about 14 September 2021. Registration of the capital increase and issuance of the underlying shares is expected on or about 16 September 2021, while registration of the Shares in the VPS and issuance of Depositary Receipts is expected on or about 22 September 2021.

Following the issuance of the Offer Shares, the issued issued and outstanding share capital will be 1,326,991,006 shares of no par value.

Arctic Securities AS, Pareto Securities AS and SpareBank 1 Markets AS acted as joint managers and joint bookrunners for the Subsequent Offering. Advokatfirmaet Schjødt AS and Steinepreis Paganin acted as legal advisors for the Company and Arntzen de Besche Advokatfirma AS acted as legal advisor for the Managers in connection with the Subsequent Offering.

*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand (previously Oslo Axess) with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the A4 license in The Gambia, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).
Fluefiskeren
08.09.2021 kl 11:55 3186

Da kan de altså sannsynligvis omsettes 14. september. Så får vi bare se om det har noen innvirkning på kursen. Da emisjonen ikke ble fulltegnet kan det tenkes at mange har sittet på gjerdet og kun observert kursutviklingen. Når så kursen nesten går helt ned til emikurs så skal man se at de unnlot å kjøpe. Hadde kursen holdt seg over 1,20 føler jeg meg sikkert på at den hadde blitt fulltegnet.

Tenkte å bruke samme taktikken selv, men så mente jeg plutselig at det var utenkelig at den gikk ned mot 1,10 så jeg tegnet meg på et tidlig tidspunkt. De som satt på gjerdet ønsker seg vel nå aksjer for under emikurs. Får håpe de blir snytt for det i hvert fall.
FkL
08.09.2021 kl 12:11 3134

Var sikkert en av de første som tegnet og poenget er selvfølgelig at man får ikke 60mill aksjer til markedskursen. De som eventuelt brukte denne strategien må jo være ute etter små mengder aksjer, eller så har de tenkt til å bruke ekstremt lang tid på å samle dem og kanskje ikke få dem, eller rett og slett skutt seg i foten.

Kursen har i tillegg aldri gått under og det er jo en skikkelig styrke.

Jeg tror derimot at antallet kunne vært høyere med litt høyere kurs, men da snakker vi om de som bare hadde flippet den med en gang. Tenker det er like godt at de ikke gikk inn. Nå skal vi heller ikke glemme at vi har hatt utgående aktører med retter som naturlig nok ikke tegnet.

Min min motivasjon er jo ikke den kortsiktige verdien, men det at jeg faktisk betaler 1,1 for noe som allerede i dag er verd det dobbelte og at det også vil øke enormt. Selvfølgelig er det mange strategier, men jeg er rimelig sikker på at min er best :)
Redigert 08.09.2021 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
hofa
08.09.2021 kl 12:18 3103

Der sker naturligvis ikke et nedsalg i forbindelse med frigivelse af aktier, jeg for min del har købt ca. 200.000 emi aktier til 1,10 og kunne aldrig drømme om at sælge dem under 2. Jeg var tilbudt 130.000, som jeg droppede (pensionsopsparing m.v.) Der er jo ingen der kan sælge emi aktier med nævneværdig værdi i øjeblikket.
Nybegynner2
08.09.2021 kl 12:21 3092

Blir slett ikke overrasket over om det vil være mulig i en periode fremover å få kjøpt denne under EMI kurs. Årsaken til dette er nok som Fluefisker sier at flere har sittet på gjerdet å ventet når en har sett kursutvikling. Disse vil være avventende og håpe på en god inngang. En del antar jeg har gjort overtegning og blitt overrasket over at en ikke ble avkortet. Flere av disse vil nok redusere sin beholdning da eksponering er blitt for høy når kursen er blitt så lav. Jeg var også helt sikker på at vi ikke skulle være i nærheten av 1,1 og tegnet meg relativt hurtig. Det som jeg er temmelig sikker på er at de fleste av disse selgere er kortsiktige eller har poster under 100' aksjer. Dette betyr også at dersom en ønsker å kjøpe flere 100' aksjer, så vil det ikke være mulig da dette umiddelbart vil øke kursen. Volumet er for lite til å få mange billige aksjer, da størstedelen av aksjene ikke omsettes pga langsiktig perspektiv. Men for all del, sikkert morsomt å kunne trade å gjøre seg noen tusinger i en engangsfortjeneste. Jeg for min del er ute etter den store fortjenesten så for vi se status kurs ved utgangen av året.
FkL
08.09.2021 kl 12:47 3024

Det blir spennende å se om det eventuelt er noen som har skutt seg selv i foten :) Vi to tok vel omtrent 2,5% av aksjene såvidt jeg har klart å regne meg til. Jeg regner det som et røverkjøp etter alt vi har fått tilført i det siste. 60% produksjonsøkning som blir doblet en gang til om få måneder. Økte reserver, kjøpt og betalt lisenser i Guinea-Bissau osv. Oljeprisen er jo også helt ekstrem.
Fluefiskeren
08.09.2021 kl 13:04 2971

Jo. Oljeprisen er høy, men ikke ekstrem vel? I 2012 var oljeprisen 125 USD pr. fat. Det tilsvarer vel kanskje nærmere 150 USD pr. fat i dag.

Ikke at jeg hverken tror eller håper vi kommer dit igjen.
Redigert 08.09.2021 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
FkL
08.09.2021 kl 13:12 2944

Jeg vil jo si at den er ekstremt god for oss og jeg håper ikke at vi kommer opp i de prisene du tar frem her. Hvis vi ser på den eksterne verdirapporten så er $70 den høyeste prisen de har regnet på, hvilket gir meget store inntekter med vår margin.

Husk at våre budsjetter er med $55.
Redigert 08.09.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.09.2021 kl 13:23 2915

Joda. Enig i det, men for en som er historieinteressert er det alltid morsomt å se bakover. Her er de siste 25 år, og den er ikke korrigert for inflasjon. Vi ser faktisk at den har vært nesten dobbelt så høy som nå.

https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil

EDIT: Må trykke på 25 Y

Redigert 08.09.2021 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
klaesp
08.09.2021 kl 15:39 2717

Det er lite interesse for aksjen noen som gjennspeiles i omsetning.. kjøpte endel på 1.17 solgte dagen etter med et lite tap. Gode muligheter for kjøp under emikurs en av dagene. Men hva er årsaken til den lave interessen?
Nybegynner2
08.09.2021 kl 16:37 2618

Tenker det er flere faktorer. Å si at årsaken er at den ikke er på hovedlisten er for enkelt. Det er flust av selskaper som har høy omsetning som motbeviser dette, men isolert sett er dette negativt.

Selskapet får lite mediomtale og det er heller ingen bjellesauer som reklamerer med kjøp. Isolert sett er dette også for enkelt å si er grunnen, men det gir ingen plusspoeng.

En del husker fremdeles APCL, og mange husker godt selv om PetroNor er et helt annet selskap.

Eksterne institusjonelle ønsker gjerne innflytelse. Dette ser per tiden umulig ut når en ser på topp 5 listen.

Oljeselskaper er fyfy ifht den grønne bølgen. De fleste er villig til å gi F i slike prinsipper om gevinster er nær forestående og høy nok, men per tiden viser ikke selskapet nok aktivitet og utbytte er langt frem i tid. Dette gir heller ingen pluss.

Summen av det ovenstående og uttrykket TTT i Afrika, Covid, rep.emi som kom nesten 1/2 år etter annonsering, gir ingen grunn til at en skal skynde seg å kjøpe PetroNor.

Dette er mine tanker.

Fluefiskeren
08.09.2021 kl 16:51 2574

Jeg gir opp å forstå det. Laveste sluttkurs så langt i år.
40something
08.09.2021 kl 17:39 2491

Det er vanskelig I bluchip som fond eller større aksjonær å komme seg inn uten kurs går ad undas. Dette har ikke så mye med pnor a gjøre men er en utfordring for alle, ikke minst O&G selskaper 2021.
Det er så mange selskaper som tjener penger, men ikke er interessant for investorer nå. Jeg tenker at når man oppdager at grønt skifte ikke er kun tek men og økonomi så vil pnor pen BWE være av betydning. Vi må avvente den forståelsen.
Redigert 08.09.2021 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
thief
08.09.2021 kl 18:16 2418

Er vel kun denne psykologien rundt repemi,som gjør at den er så lav.Volumet er veldig lavt.Så nå er det bare et par børsdager igjen,for de som skal time denne inngangen.Når vi endelig blir ferdig med denne repemi til uka,er det ingen psykologisk dragning mot 1.1kr!Er jo helt på trynet at folk lar den leken påvirke salg.Men ALLE skal liksom treffe bunn🙂Rent verdimessig og hva selskapet nå guider videre,er jo kursen helt på jordet.
De har bunnsolid økonomi,fantastiske finansieringsmuligheter til kjøp,spennende letelisenser osv.De har det meste på stell 💰
tuja
08.09.2021 kl 23:22 2186

#API
#Crude -2.882M
#Cushing +1.794M
#Gasoline -6.414M
#Distillate -3.748M
#OOTT #OIL $CL_F