Interim Financial Report for the Half-Year

FkL
PNOR 31.08.2021 kl 07:04 21884

31 August 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report for the Half-Year and Quarter Ended 30 June 2021

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the half year and quarter ended 30 June 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
Following the Private Placement of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares were issued and added USD 11 million to the Group cash position after the end of the period and increased the indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83%.
Subsequent Offering commenced 24 August 2021, targeting shareholders that were unable to take part in the Private Placement.
Completion of SPE Guinea Bissau AB acquisition from Svenska Petroleum Exploration AB, further enhances a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
Arbitration proceedings for Senegalese licences resumed in April 2021.
Key figures:
Six months ended 30 June
2021 2020
Consolidated EBITDA USD 27.5 million USD 13.6 million
Consolidated profit USD 8.9 million USD 2.9 million
Quantity of oil lifted 420,360 barrels 467,003 barrels
Average selling price USD 62.95 per barrel USD 37.35 per barrel

*****
For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

https://newsweb.oslobors.no/message/541192
Redigert 07.09.2021 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
tuja
03.09.2021 kl 16:29 5092

Hva feiler det PNOR investorer? Selge ned til kun 1 øre over emi-kurs. Ja,ja, noen har nok skippet mattetimene i grunnskulen. Og sannsynligvis i videregående også.

God helg. Snart er emien historie.

:)
Roffa1
03.09.2021 kl 16:39 5071

Vi får håpe det kommer en nyhet i løpet av helgen, for da er det noen som har gått av seg skoene 😀
zaq1
03.09.2021 kl 16:56 5038

Angående forventet PE fremover, er det noen som har oppdaterte tall for PNOR? Er det på ca 2,5.. gitt forventet produksjon og nåværende oljepris..?
Vi kan jo da ta dagens oljepris som utgangspunkt dersom ikke selskapet selv har andre anslag som forutsetning..

Jeg er ny aksjonær i PNOR etter kjøp i de siste dagers kursfall, så dette ett nytt bekjentskap for meg.

Fant denne på DNO tråden fra Kvirrevi:
Det er interessant å se på forventet P/E for ulike oljeselskaper. Tallene henter jeg fra Nordnet, som oppgir at forventet P/E tall for 2021 er basert på estimater. Hvor mange meglerhus estimatene er basert på vites ikke, men vi har kommet ganske langt ut i 2021 allerede, så estimattall burde begynne å bli ganske pålitelige dersom de er oppdaterte.

Forventede P/E tall:

Equinor forventet P/E 2021: 11,72
Lundin forventet P/E 2021: 10,45
AKER BP forventet P/E 2021: 9,54
Det Norske Oljeselskap (DNO) forventet P/E 2021: 3,40
Petronor/PNOR forventet P/E 2021: -
BW Offshore forventet P/E 2021: 6,31
Panoro forventet P/E 2021: 5,88

Jeg blir ikke mindre overbevist om at DNO kan stå fremfor en sterk kursøkning basert på disse tallene. Utvilsomt at potensialet ligger der i alle fall. Og så er jeg helt enig i at selskapet er dårlig til å informere og fremsnakke selskapet og fremtidsmulighetene.

Et spørsmål jeg stiller meg selv er: Hvem vil ikke ha en god andel av aksjebeholdningen i DNO, som har en forventet P/E på 3,4 for 2021?
Fluefiskeren
03.09.2021 kl 17:13 4999

Sannelig var det mye materiell som fikk kjørt seg i Mexicogulfen under orkanen Idas herjinger. Blant annet dette boreskipet.

« Noble Declares Force Majeure On Drillship Damaged By Hurricane Ida»

https://www.rigzone.com/news/noble_declares_force_majeure_on_drillship_damaged_by_hurricane_ida-03-sep-2021-166332-article/

Og Larry står for tur, men det er regnet med at den bøyer nordover slik at passerer godt øst for Florida. Tittet på disse kartene også tidligere og det påfallende hvor mange som begynner sin fødsel utenfor Senegal og Gambia.

https://www.nhc.noaa.gov/

EDIT: Og Exxon plattform fikk også føle på Idas vrede.

«Oil major Shell has reported that one of its Gulf of Mexico platforms has been damaged in Hurricane Ida and 80 per cent of the company’s operated production in the Gulf is still offline.»



https://www.offshore-energy.biz/hurricane-ida-aftermath-shell-platform-suffers-damage-most-of-the-output-offline/
Redigert 03.09.2021 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
FkL
04.09.2021 kl 10:45 4685

For spesielt interesserte…

The Gambia Bambo-1 well
FAR continues with operations in preparation for drilling the Bambo-1 well offshore The Gambia, scheduled for commencement at the end of October. The well is part of the 2021 work program for the A2 and A5 licences held offshore Gambia where FAR is the Operator and has a 50% working interest.
The Bambo-1 well is designed to drill three prospects with a total estimated recoverable prospective resource of 1,118 mmbbls (arithmetic sum of Best Estimate prospective resource, 559 mmbbls net to FAR, unrisked) and the chance of geological success for the various horizons range from 7% to 37% (refer ASX announcement 16 June 2021: Gambia drilling on target for Q4).
The approved budget for the well is US$51 million (FAR share US$25.5 million) with US$6.5 million expended to date. FAR’s share will be funded from cash at hand.

https://far.live.irmau.com/irm/PDF/825787d6-a98c-4f48-b63a-3f567029bd82/CapitalReturnNoticeofGeneralMeeting
Fluefiskeren
04.09.2021 kl 11:46 4626

Brønnen skal bores så nær Sangomar som det er mulig å komme. Og denne gang skal det bores gjennom både Bambo, Soloo og Soloo deep.

Og boreskipet som skal brukes ( Stena IceMAX ) ligger for øyeblikket helt sør i Mexicogulfen.
FkL
04.09.2021 kl 11:54 4607

Ja, var inne og sjekket om de hadde noen fleet report, men det hadde de ikke. Det har jo vært nevnt at man kanskje ønsket å samarbeide litt over lisensene og vi har jo utvilsomt kontakt med FAR på flere plan. FAR satser ekstremt mye på Gambialisensen sin, virker veldig sikre på verdiene.

EDIT
Nå har jo også Petronas og Totals oppdrag med Noble (Pacific) gått ut. Santa Ana ble stående ut avtaletiden med redusert rate. Siste del av perioden som gikk ut i august var nok tiltenkt ROP. Nå skrev jo Total i sin siste rapport at de fortsatt satser i Senegal, så da bør det dukke opp noe etter hvert.
Redigert 04.09.2021 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.09.2021 kl 12:26 4571

Jo. De har flåterapport. Bla litt ned her. Den er på kontrakt frem til desember.

https://www.stena-drilling.com/our-fleet/
FkL
04.09.2021 kl 13:36 4501

Takk for tilliten :) Den har jeg selvfølgelig sett på. Jeg tenkte på en skikkelig flåterapport der vi ser oppdragsgiver, oppdrag og varighet.
Fluefiskeren
04.09.2021 kl 13:46 4497

« STENA DRILLING ARE PLEASED TO ANNOUNCE THAT A CONTRACT HAS BEEN SIGNED WITH FAR GAMBIA LTD, UTILISING MOBILE OFFSHORE DRILLING UNIT (MODU) STENA ICEMAX.

The drilling program shall be a one (1) well campaign with an approximate duration of 30 days, offshore The Republic of The Gambia in Block A2, commencing between 1st October 2021 and 30th November 2021.

We look forward to working with FAR, and well management contractor Exceed, to complete this campaign.»

https://www.stena-drilling.com/contract-announcement-far-gambia-2021/
FkL
04.09.2021 kl 13:58 4482

Ser at jeg kanskje var litt utydelig i hva jeg var ute etter i det opprinnelige innlegget. Jeg ønsket å se om det var noen andre av nabolisensene, som også skal borre i nær fremtid, som hadde engasjert samme selskap. Det var jo snakk om at man kunne hente fordeler av å samarbeide.
Fluefiskeren
04.09.2021 kl 14:17 4459

Det er det nok ikke. Stena Drilling legger tydeligvis slike kontraktinngåelser på hjemmesiden sin, og jeg kan ikke se at de har inngått noen slik i 2020 eller 2021.

Nederst her:

https://www.stena-drilling.com/news/


FkL
04.09.2021 kl 17:38 4311

Nei, da er det nok lite sannsynlig. Uansett spennende å se hva de eventuelt finner.
Fluefiskeren
04.09.2021 kl 18:37 4267

Ja. Det blir spennende selv om vi vel ikke vet hvor stor analogi det er til Lamia på A4. Den kan godt være stor. Det beste er nok at vi finner noe på selve «hylla». Nedenfor blir det fort veldig dypt. Lurer også på om Sangomarpartnerne går videre med Fan.
Nybegynner2
05.09.2021 kl 17:39 3985

Kan nok ta litt tid med Guinea. Noe ustabilt der per tiden.
Fluefiskeren
05.09.2021 kl 18:12 3931

Det gjør ikke noe for Petronor har ingen interesser der. Det er i Guinea-Bissau de har assets. To forskjellige land.
Nybegynner2
05.09.2021 kl 18:48 3879

Det var godt å høre Fluefisker.
Fluefiskeren
05.09.2021 kl 19:10 3837

De er naboland riktignok. Mange roter med dette. Vi har Guinea, Guinea-Bissau og Ekvatorial-Guinea i Vestafrika.

Og så har vi Guyana og Fransk Guyana i Sør-Amerika. Det siste er mest kjent for Djeveløya.
Redigert 05.09.2021 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.09.2021 kl 20:46 3751

Total er ikke akkurat redd for å satse. Og i Irak da gitt.

« Minister: Fransk energigigant har inngått milliardavtale med Irak
Franske TotalEnergies har inngått en kontrakt verdt 27 milliarder dollar for investeringer i olje, gass og solenergi i Irak, opplyser irakiske myndigheter.

Avtalen ble undertegnet i Bagdad søndag av Iraks oljeminister Ihsan Ismail og TotalEnergies toppsjef Patrick Pouyanne.

– Dette er den største investeringen et vestlig selskap har gjort i Irak. Nå er utfordringen å få gjennomført disse prosjektene, sier Ismail.

TotalEnergies har ikke formelt bekreftet verdien på kontrakten, som tilsvarer over 234 milliarder kroner dersom opplysningene som nyhetsbyrået AFP har fått, stemmer.»

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/92644

FkL
06.09.2021 kl 11:15 3429

Tenker det er greit å ta en liten recap på alt som har med tegning i rep emi å gjøre siden fristen nå nærmer seg. Se trådstart i denne tråden.

https://finansavisen.no/forum/thread/139151/view
hofa
06.09.2021 kl 12:19 3315

Selvfølgelig gør de det. Norge ønsker jo "ikke" mere oliesøgning og udvinding. Irak og Afrika lader sig ikke påtvinge noget af miljøtosserne.
Fluefiskeren
06.09.2021 kl 12:53 3243

Norge er vel ett av de landene i verden som har mest aggressiv oljepolitikk. De legger ustanselig ut nye lisenser. Det har jo vært et paradis for oljeselskapene med refusjon av letekostnadene. Nå kommer det jo en forandring, men likevel attraktivt. Total deltok i 2018 på hele 89 lisenser i Norge. 34 av disse var de operatør på.

Sjansen for en krig i Irak vil jeg anse for stor.
Redigert 06.09.2021 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
06.09.2021 kl 15:53 3114

Til orientering (vi får dele informasjonen vi får/har) ble jeg ring opp fra meglerhus som ønsket at jeg skulle stille mine aksjer til disposisjon. Jeg takket ikke ja til dette, men må jo vurdere ettersom jeg er langsiktig. Er jo fint å få litt avkastning eller? Er noe overrasket over at det er aktører i markedet som har et ønske om å shorte PetroNor med tanke på, etter mitt syn, den lave kursen per tiden. Et annet scenario er at meglerhus gjør seg klar til å tilby denne tjenesten når PetroNor er på hovedlisten.
Fluefiskeren
06.09.2021 kl 16:01 3110

Pr. idag tror jeg ikke man kan shorte PNOR. Er i hvert fall ikke med på lista til Finanstilsynet.

https://ssr.finanstilsynet.no/
Nybegynner2
06.09.2021 kl 16:06 3097

Vet ikke om det er noen krav til at aksjer som skal shortes må være på hovedlisten? Tror nok heller ikke at en kan shorte PNOR per tiden, men for meg virker det som om meglerhus gjør klar tjenesten. De må jo ha noen posisjoner in house før de kan iverksette.
Fluefiskeren
06.09.2021 kl 16:10 3088

Men foreløpig er det ikke satt noen dato for det? Hvis de gjør seg klar nå kan det jo være de vet noe ikke vi vet. 😁
Nybegynner2
06.09.2021 kl 16:16 3072

Ikke vet jeg, men vet at jeg har mange aksjer og ble litt tatt på sengen ved forespørselen om utlån. Er jo fristende å få noen % avkastning, selv om det stritter litt i mitt hode at eneste grunn til utlån er at noen skal tjene penger på at kursen skal ned.
FkL
06.09.2021 kl 16:24 3062

Har selv ikke hørt noe tilsvarende «foreløpig» og jeg har vel rimelig det samme antallet aksjer som deg. Hvilket hus var det?
Nybegynner2
06.09.2021 kl 17:41 2956

FKL har send deg en epost.
FkL
06.09.2021 kl 19:27 2818

Så den nå, er litt treg på mailen av og til.
FkL
07.09.2021 kl 08:43 2547

Last day of subscription period in the Subsequent Offering

7 September 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Last day of subscription period in the Subsequent Offering

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL.

Oslo, 7 September 2021. Reference is made to the stock exchange announcements by PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the "Company") on 23 August 2021 and 24 August 2021 regarding the approval and publication of a prospectus (the "Prospectus") and commencement of the subscription period in the repair offering of up to 60,000,000 new shares of the Company (the "Subsequent Offering").

The subscription period for the Subsequent Offering will expire today, 7 September 2021 at 16:30 (CEST). Correctly completed subscription forms must be received by Arctic Securities AS, Pareto Securities AS or SpareBank 1 Markets AS, or online subscriptions must be registered, before the end of the subscription period.

Subscription rights that are not used to subscribe for offer shares in the Subsequent Offering before the expiry of the subscription period will have no value and will lapse without compensation to the holder. Over-subscription is permitted, but there can be no assurance of the number of shares that will be available for allocation pursuant to over-subscription. Subscription without allocation rights is also permitted, but shares will only be allocated if there are available shares after allocation to Eligible Shareholders that have oversubscribed.

For further information about the Subsequent Offering, please see the Prospectus dated 23 August 2021. The Prospectus, including the subscription form in the Subsequent Offering, is, subject to certain limitations in applicable law, available at the following websites: www.arctic.com/secno/en/offerings, www.paretosec.com/updates/transactions/ or www.sb1markets.no/en/transactions.

Arctic Securities AS, Pareto Securities AS and SpareBank 1 Markets AS are acting as managers and joint bookrunners in the Subsequent Offering.

xxxxx

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).
FkL
07.09.2021 kl 09:12 2483

Fristen for tegning er altså kl 16.30 i dag. Håper alle de som ønsker å delta har kommet seg igjennom uansett hvilken plattform de sitter på.
FkL
07.09.2021 kl 16:31 2285

Der var tiden ute og nå blir det spennende å se hvor mange aksjer vi får. Uansett så er rettene dekket og så får vi håpe på resten.
Taylor
07.09.2021 kl 18:32 2178

Når tid får vi vite på hvor mange tegningsretter vi får. Overtegnet kraftig.
Er det den 10 når transaksjonen blir gjennomført?
FkL
07.09.2021 kl 18:34 2179

7 September 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Preliminary results of the Subsequent Offering

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL.

Oslo, 7 September 2021. Reference is made to the stock exchange announcement from PetroNor E&P Limited (“PetroNor” or the "Company") on 23 August 2021 and 24 August 2021 regarding approval of a prospectus (the “Prospectus”) and a subsequent offering of up to 60,000,000 new shares (the “Offer Shares”) at a subscription price of NOK 1.1 per offer share (the "Subsequent Offering"). The subscription period for the Subsequent Offering expired at 16:30 hours (CEST) today, 7 September 2021.

Preliminary results from the Subsequent Offering indicates that the Company has received subscriptions for approximately 46,000,000 Offer Shares. The final allocation of the Offer Shares is expected to be resolved by the Company on or about 8 September 2021, in accordance with the allocation criteria set out in the Prospectus.The final results of the Subsequent Offering will be published shortly thereafter. Notification of allocations in the Subsequent Offering and the corresponding amount to be paid by each subscriber will be set out in separate letters to each subscriber, expected to be distributed on or about 8 September 2021.

The due date for payment of allocated Offer Shares is 13 September 2021. Subject to timely payment, delivery of the Offer Shares allocated to the applicant is expected to take place on or about 14 September 2021 through the delivery of existing and unencumbered Shares in the Company that are already listed on Euronext Expand, pursuant to a share lending agreement between the Company, Arctic Securities AS (on behalf of the Managers), and Symero Limited as lender. The Offer Shares allocated in the Subsequent Offering are expected to be tradeable on Euronext Expand on or about 14 September 2021. Registration of the capital increase and issuance of the underlying shares is expected on or about 16 September 2021, while registration of the Shares in the VPS and issuance of Depositary Receipts is expected on or about 22 September 2021.

Arctic Securities AS, Pareto Securities AS and SpareBank 1 Markets AS are acting as joint managers and joint bookrunners for the Subsequent Offering. Advokatfirmaet Schjødt AS and Steinepreis Paganin are acting as legal advisors for the Company and Arntzen de Besche Advokatfirma AS is acting as legal advisor for the Managers in connection with the Subsequent Offering.

*****
For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).
Redigert 07.09.2021 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
FkL
07.09.2021 kl 18:38 2217

Tror du finner alle svarene i posten over. Hvis ikke så spør gjerne igjen.
Nybegynner2
07.09.2021 kl 18:42 2293

Slik jeg leser dette er det totalt tegnet 46 mill. 14 mill ble ikke tegnet. Følgelig vil alle få det fulle antall de tegnet seg for.
Opp+
07.09.2021 kl 18:44 2284

Alle får alt de tegnet for med overtegning også. Likevel klarte de ikke å få fylt opp.
thief
07.09.2021 kl 18:48 2267

Er nok mange som ikke hadde tegningsretter, som ikke tegnet seg.Da de trodde sjansene var veldig små,angrer seg nok litt nå🙂Får er nok noen av de store,som ikke benyttet tegningsrettighetene,sånn som Telinet/gekko!De var jo på vei ut.