Frontline klar for rally!

michelangelo
FRO 31.08.2021 kl 16:02 172932

Har fått kjøpssignal i FRO og er nå inne fra bunnen idag.
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.

https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
Flipper
17.11.2021 kl 15:57 7088

stopploss ser meglerne. dropper prisen tog stjeler dem
Redigert 17.11.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2021 kl 16:13 7205

Fint å være inne i aksjen igjen.
Når den snur så går det kjapt.
undrende
17.11.2021 kl 16:31 7202

Da ble dette også plutselig en hausse tråd. Ikke nok med det, det opprettes også flere FRO tråder parallelt.
Det utgjør jo ikke et øre fra eller til i en så volatil og med et så høyt volum som i FRO aksjen, at det hausses på FA
All grunn til å advare novisene om å plukke ut de man eventuelt kan sette sin lit til her inne, med omhu
Arky
17.11.2021 kl 17:08 7126

Ferske tall fra det amerikanske energidepartementets statistikkfløy viser at de amerikanske råoljelagrene falt med 2,1 millioner fat til 433,0 millioner fat i forrige uke. Ifølge TDN Direkt var det ventet en oppgang på 1,4 millioner fat.
Slettet bruker
17.11.2021 kl 17:44 7063

Nå er det ikke undertegnedes hensikt å hause eller forvirre med ny tråd. Trådstarter startet denne tråden med helt perfekt timing som for øvrig også er samme dato som referansepunkt to i den påviste kanalen på den andre tråden. Det kunne ikke vert bedre timing. Dagen i dag har imidlertid potensiale til å bli referansepunkt tre. Tenkte det derfor kunne være på sin plass med en påminnelse om at timing igjen kan være optimal. Så "Undrende"... Jeg "undrer" også på hvorfor dette er så "utilgivelig"?. Ha en fortsatt god kveld..
undrende
17.11.2021 kl 18:12 6994

Det var vel ikke din posting som irriterte meg.
Vertfall ikke mest.
God kveld Ja
rischioso
17.11.2021 kl 18:23 6964

Redd det var for mange "altforEarlyBirds" som tok en inngang i dag og som kommer til å kaste ut fremover og gjennom det vil forsterke nedgangen ytterligere.

BTW, og i skrivende stund så fortsetter nedgangen over dammen og handles nå for 7,62usd eller 66,48nok ...
Slettet bruker
17.11.2021 kl 18:25 6964

TusenTakk for guidingen ned til et perfekt kjøp idag. Jeg syntes iallefall det er intressant med noen som tenker anderledes derfor lytter jeg også til det du skriver av og til.
Kjøttmopeden
17.11.2021 kl 18:41 6929

Jeg avventer til det kommer kjøpssignal.Nå kan den fort ramle videre mot 50 tallet.
Arky
17.11.2021 kl 19:25 6854

Det må være rom for begge synspunkter. Vanskelig å si om dette var bunnen. erfaringsmessig har den hoppet opp fra 60 nivået. Med bedre fremtidsutsikter kan det stige, men samtidig kommer det er dårlig Q3 som kan sende kursen ned. Kommer det nye koronarestriksjoner kan det gi nedside. Uansett høy risiko her....
Redigert 17.11.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2021 kl 19:40 6841

Jeg er blitt klar over hans treffsikkerhet i kahoot ved positive og negative synspunkter,så da tenkte jeg skulle se retningen an da han var saå tydelig at aksjen til
fronline skulle ned. Det finnes faktisk noen som har litt mere innsikt enn andre,og da lytter jeg. Det å ikke leke verdensmester på børsen er smart.
Dagens kjøp er ikke sikkert bunnen,men ganske nær tror jeg, riisikoen er høy i de fleste aksjer nå da jeg mener børsen er moden for en korreksjon.
Redigert 17.11.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
junglehash
18.11.2021 kl 03:06 6563

Frontline sammen med Okeanis Eco Tankers er oversolgt. Sjekk siste RSI.
Var nok mange som røk ut på stoploss, da bærer det en vei, rett ned.
Pareto sin siste analyse, tar jeg med en klype salt, de kjører sin egen agenda.
( Se Pareto som ett snyltedyr, kun til sin egen profit, har vært så lenge i markedet, at å stole på Pareto blir som å lese bibelen, unnskyld uttrykket)

Euronav ser sterkt market fremover, verden åpner opp, verden har ikke råd til flere nedstengninger.
Se på Asia, de letter på restriksjoner, USA slipper inn full vaksinerte. EU slipper inn full vaksinerte.
Vi pumper mer olje, og vi bruker mer.
The winter is coming
( Olje er billigere en gass, Tyskland godkjente ikke Nor Stream 2, dvs utsatt 6 måneder, før Russland kan åpne opp gassrørledning)

Neste møte mellom USA og Iran er 29 November, da vil nok Biden lette på sanksjonene, Biden ønsker billigere olje.

Angående nybygg /skraping blir det i skraping favør i 2022. Dvs mer skraping enn nybygg.

Fordelene med å transportere olje med "ren" fremdrift vil utkonkurrere "dirty" fremdrift.

Fraktmarket vill nok begynne en del tidligere enn hva Pareto sier.

Redigert 18.11.2021 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.11.2021 kl 09:45 6348

Fra et teknisk point of view så befinner kursen seg nå på det kritiske skjæringspunktet mellom den positive trenden og etablering av en negativ. Skjer det siste så er veien kort til 50-tallet ...
Redigert 18.11.2021 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Tøff
18.11.2021 kl 10:39 6246

Jeg er enig i at det ligger i et teknisk skjæringspunkt. Men hva skal jeg gjøre med det hvis det bryter? Selge ut på stopp loss? Som langsiktig tar jeg dette helt med ro. Jeg vet at min nåværende gjennomsnitt et stykke opp på 70-tallet vil bli nådd før eller siden, og at jeg igjen kan tjene penger på investeringen. Noen av oss har sikkert tradet til oss noen gevinster i FRO tidligere, meg selv inkludert. Vi vet vel også at ved kortsiktighet, da går man lett glipp av fortjeneste. Vi snakker nå om et segment i shipping som går mot bedre tider. Da skal man være med.
rischioso
18.11.2021 kl 11:15 6183

RE - Jeg vet at min nåværende gjennomsnitt et stykke opp på 70-tallet vil bli nådd før eller siden

* Risky å fremsette håp som realiteter. Sannheten er at det vet du ikke, ei heller vet noen andre det. Det vi derimot vet er at kursen befinner seg et godt stykke under og den videre retningen virker å være videre ned og det av flere grunner;

(1) Ratene har vært og fortsatt er alt for lave

(2) Selskapet vil igjen presentere et skuffende Q om ikke lenge.

(3) Verden går fortsatt på redusert fart pga Covid

(4) Alle verdens børser er all time high så en børskorreksjon står på trappene.

(5) En downtrend i shipping har historisk ved flere anledninger gått over mange år og med en vedvarende Covid situasjon så synker etterspørselen på det meste hvor shipping ikke vil være noe unntak.

Mao, det er selvbedrag å skulle unnskylde en dårlig timing ved å trøste seg selv med at kursen med 100% sikkerhet kommer opp igjen for å unngå å realisere tap - en slik strategi ender som oftest opp med å øke tapet når man realiserer på et senere tidspunkt - JustSayin nettopp fordi jeg heldigvis er blitt klok av skade ... ;)
Redigert 18.11.2021 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
detektor
18.11.2021 kl 11:24 6161

To chart her.
Target for triangelformasjonen i det kortsiktige bildet er nådd, 65.- Spennende om lange linjer holder.
Weekly: https://www.tradingview.com/x/qQBqo3rL/
Daily: https://www.tradingview.com/x/g2rB1p2Q/
Tøff
18.11.2021 kl 11:32 6148

Du ser veldig mye negativt, som allerede er et faktum. Når man investerer bør man helst se framover og litt rundt nærmeste hjørne. FRO er oversolgt med en meget lav RSI. Skulle man da kaste kortene og si at dette går til helvete? Rent teknisk, hadde vi et forsøk på vending i går, som ikke lykkes. Jeg tror det vil skje igjen, men vil da få et bedre utfall. Dette er TA. Man må ikke bare lese det som skjer der og da. Her må vi ta tiden til hjelp. Husk Trygve Hegnar; Tar man ingen risiko, tjener man ikke penger.
Tøff
18.11.2021 kl 11:39 6129

Nå er det jo slik at target for triangelformaasjonen og stigende lansiktig trend er sammenfallende. Enig at dette er spennende. Jeg vil tro dette blir lagt merke til. Skal vi da falle videre? Her er det lett å bli manipulert ut.
detektor
18.11.2021 kl 11:51 6103

Chart til som tydligere viser det. Med mindre markedet generelt får en korreksjon vil jeg bli litt overrasket om aksjen bare fortsetter videre rett ned herfra. Ganske riktig, rsi er på det laveste på 1 år.
https://www.tradingview.com/x/K2W28Rrk/
Redigert 18.11.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.11.2021 kl 14:41 5916

Må si du er tøff, men uten høyere rater av betydning så vil nok det bli tøft ... ;)
undrende
18.11.2021 kl 20:06 5668

Nedgangen ser ut til å fortsette med full styrke på NYSE.
Har vaket rundt $7.40 de siste timene. (blir vel i overkant av 64.50 NOK det)
Dynamitten
18.11.2021 kl 20:18 5663

Om sanksjonane blir letta mot iran vil det vel bli 60 vlcc som går til skrap??
Dei har gått på illegal trade og får alldri retunera ti det kommersielle markedet
Det vil hjelpa godt på ratene vil eg tru👌💰
undrende
18.11.2021 kl 20:39 5691

Bare synsing av meg, men så korrupt som verden vi lever i er blitt, så går det nok bra for de aktuelle vlcc også :p
Dynamitten
18.11.2021 kl 20:54 5655

Kan ikkje tennka meg at dei får fortsettja
Iran har brukt desse opp mot Kina
Er det noko ingen vil ha på seg er det å bruka gamle tannkerar
Om dei ikkje blir skrota blir det nok heller flytande lagringsplass
undrende
18.11.2021 kl 20:58 5653

Får håpe du får rett i det.
rischioso
19.11.2021 kl 11:55 5198

Nå er kursen igjen nede på 64 tallet som ligger på utsiden av den stigende trenden og om dette fortsetter så kan dette være starten på etableringen av en negativ trend hvor det da er kort vei til 50 tallet - mao, viktig å følge med på ...
Tøff
19.11.2021 kl 12:22 5266

Nei dette ser ikke bra ut. Man bør i hvertfall ha en langsiktig strategi, dersom man ønsker å sitte. Er man kortsiktig, er det naturlig å tenke stopp loss. Jeg kan likevel ikke fri meg fra tanken om at det snur snart. Oversolgt RSI.
Tøff
19.11.2021 kl 12:43 5336

RSI var nettopp 28,195 da jeg sjekket. Etter gamle TA-regler så betyr det kjøp og ikke salg. Men det er ikke noen tvil om at de støttenivåene vi tidligere har diskutert er i ferd med å bli brutt. Stort volum fra 66 og nedover i dag.
Redigert 19.11.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
19.11.2021 kl 16:52 5174

Europa har høyt smittetrykk og flere land er på randen av kollaps i helsevesenet.Sannsynligheten for nye nedstengninger er absolutt til stede.Det vises tydelig på fallende oljepris.Her kan det lønne seg å følge med på disse nyhetene,for vi vet jo hva som lønner seg å kjøpe om oljeprisen skulle krakke igjen.Fly,oljeselskaper,restaurant,turisme etc er noe jeg holder meg langt unna for tiden.
Jarnar
20.11.2021 kl 01:13 4887

IEA-rapporten for 4 dager siden tilsier noe vekst i transport av olje, slik jeg oppfatter markedsanalysen. Vil covid-19 forstyrre bildet - trolig ikke i så stor grad fordi tiltak vil bli mest mot uvaksinerte. Østerrike er et unntak i så måte. Corona-pass er/ vil bli vanlig i andre land.
Utdrag fra CNBC:
The IEA kept its forecast for oil demand growth largely unchanged from last month at 5.5 million barrels per day for 2021 and 3.4 million bpd for 2022.

‘Supply is finally on the rise’
“As we head towards the end of the year, we are expecting continued strong growth in demand, but supply is finally on the rise,” Toril Bosoni, oil market analyst at the International Energy Agency, told CNBC’s “Street Signs Europe” on Tuesday.
“So, OPEC+ is continuing to unwind their cuts but we are also seeing higher supplies from other producers outside of the group and so we’re seeing that the market is moving closer to balance.”
The IEA said it expected a rise of 1.5 million barrels per day in global oil output in the final three months of the year, with the U.S. alone accounting for 400,000 barrels of this growth.
OPEC kingpin Saudi Arabia and non-OPEC leader Russia are each set to account for 330,000 barrels per day of the increase, in line with their OPEC+ targets. By December, Saudi Arabia and Russia are each set to pump over 10 million barrels per day for the first time since April last year, the IEA said.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 20:10 4442

Tank blir megabull fra nå til 2024 går inn i dette markedet på mandag! Fin inngang i frontline😊 Åja ikke spør meg om grunn, men hvis du spør så er det build back better eller 2030 agendaen til wef formann Klaus som feiler. I USA så styrer dum og dummere de går nå ifra å være selvforsynt med olje og gass til å bli importør.

Olja kan falle ett par dollar til før den tar av, for meg er dette bare en gedigen kjøpsmulighet😊 Neste uke kan bli volatil på børs og olje!
Redigert 20.11.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.11.2021 kl 03:49 4202

RE - Olja kan falle ett par dollar til før den tar av

* Oljeprisen kommer nok til å falle langt mer enn ett par dollar ...

Vurderer å åpne oljekranene
Etter at USA og flere andre land varslet at de vil slippe olje fra lagrene ut i markedet, har oljeprisen rast. Nå vurderer også Japan å åpne kranene.

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/11/20/7776502/vurderer-a-apne-oljekranene?internal_source=sistenytt
undrende
21.11.2021 kl 10:47 3988

Ingen tvil om at mesteparten av pullback i olja nå skyldes USA m/fl sin anvendelse av strategiske lager. Flere følger på, b.l.a Japan sies det, vurderer å ta av strategiske lager. Så er spørsmålet. Hvor lang tid rekker disse lagrene før det begynner å smerte? Deretter, hva skjer med videre oljeproduksjon i Opec+ ?
Kan Iran komme på banen igjen?
Og de strategiske lagrene må vel fylles igjen på et tidspunkt.
Jarnar
21.11.2021 kl 11:29 3918

USA har ikke anvendt strategiske lagre, men snakker om muligheten for det. Samtidig er Saudi oljelagre opp 3 mill fat fra bunnen i september.

" When Will Crude Oversupply Finally Come?

- The ongoing US-OPEC public spat continues to revolve around the oil market’s immediate prospects, namely its moving into oversupply following several months of global stock draws.

- Latest outlooks from OPEC, IEA, and EIA all indicate that markets should flip into oversupply in Q1-2021, with EIA forecasting it would average some 900,000 b/d over January-March.

- Whilst OPEC remains ambiguous on its own production strategy for 2022, the energy agencies seem to agree that next year should see higher-than-expected non-OPEC supply, primarily from the US, but also from Canada and Guyana."

Oilprice
undrende
21.11.2021 kl 12:06 3912

OK, jeg forstår, så pullback foreløpig er i stor grad tilskrevet mulighetene for at USA m/fl vil åpne de strategiske lagrene?
Samtidig, så skrives det i artikkel at Opec og samarbeidslandene har holdt tilbake produksjon. (menes det med dette at de ikke innfrir planlagt produksjon nå?)
Ut i fra dette, så åpner det seg en rekke scenarioer videre.
-Hva vil skje videre med oljepris om de bestemmer seg for å ta av de strategiske lagrene, la oss si USA, Kina, Japan m/fl
-Vil Saudi og Opec+ fortsatt holde igjen og avvente. Vil de kunne finne på å lagre en viss produksjon, i ytterste fall på VLCC
-Når vil smertegrensen for anvendelse av strategiske lagre melde seg for fullt
-Kina har vel kjøpt iransk olje. Vil de øke denne tilførselen
-Vil USA lette på sanksjoner mot Iran
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/11/20/7776502/vurderer-a-apne-oljekranene?internal_source=sistenytt
Hornelen
21.11.2021 kl 18:47 3640

Ting endrer seg. Ratene snur snart opp. Oilprice.com nå nettopp: BREAKING NEWS: Asian Buyers Can't Get Enough Of U.S. Sweet Crude Oil. Økning i volum og seilingsdistanse er søt musikk for høyere fraktrater. I tillegg fra tradewindnews.com: Tanker scrapping picking up and expected to continue, MSI says. Flere lyspunkt kommer og snart vil Fro-kursen stige til nye høyder.
andypandy01
22.11.2021 kl 22:46 2999

Solgt skip, børsmelding
fattigstakkar
22.11.2021 kl 23:06 2949

Dette må jo være godt nytt:
Frontline Ltd. (the "Company" or "Frontline") (NYSE: FRO - OSE: FRO) today announced that it has entered into an agreement whereby the Company will sell four of its scrubber fitted LR2 tankers built in 2014 and 2015 for an aggregate sale price of $160.0 million to SFL Tanker Holding Ltd., a related party. The vessels are expected to be delivered to the new owners during the fourth quarter of 2021 and the first quarter of 2022. After repayment of existing debt on the vessels, the transaction is expected to generate net cash proceeds of approximately $67.0 million, and the Company expects to record a total gain divided between the fourth quarter of 2021 and the first quarter of 2022 of approximately $11.2 million.

Lars H. Barstad, Chief Executive Officer of Frontline Management AS commented:

“We are very pleased with this transaction. LR2 asset prices have appreciated firmly this year, and although we believe the tanker market in general looks promising going forward, we found it compelling to capture value at this point in the curve. Frontline has increased its position significantly in the VLCC segment during 2021 and this divestment from our LR2 fleet will in part finance our growth ambitions for the larger crude carriers.”

Following this transaction, Frontline’s fleet, including newbuildings, consists of 74 vessels with an aggregate capacity of approximately 14.3 million dwt.  The Company’s fleet is comprised of 25 VLCCs, 27 Suezmax tankers, 18 LR2 / Aframax product tankers and four vessels that are under the Company’s commercial management (two Suezmax tankers and two Aframax tankers).
SR99
22.11.2021 kl 23:19 2961

Er dette så bra?
Usikker på om dette er big News som gjør stort med kursen.
Ikke Penge Dum
23.11.2021 kl 01:34 2836

Kan dette være en indikasjon på merger med euronav?

De er solgt til ett nærforstående selskap. På ett tidspunkt det ikke rimer å selge noen skip?

Kan det være uenighet i verdiene på flåtene som kommer i spill?