Frontline klar for rally!
Har fått kjøpssignal i FRO og er nå inne fra bunnen idag.
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.
https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.
https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
Tønners
29.09.2021 kl 15:42
3681
Bullfight
29.09.2021 kl 16:50
3573
Det kan bli en vidunderlig shortskvis i FRO denne uka
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG3682E1921
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG3682E1921
Kjøttmopeden
29.09.2021 kl 16:58
3547
Voldsomt god avslutning i dag👍🏻Nå starter rally Frontline for fullt☺️
canarias
29.09.2021 kl 17:05
3532
Her har jeg øket siste ukene og er fullinvestert i Frontline og Hunter Group.
Ser frem til Frontline igjen kan betale solide dividender.
Ser frem til Frontline igjen kan betale solide dividender.
Hegu
29.09.2021 kl 18:35
3371
Teknisk analysevideo.
I de seneste er dage er olieaktierne steget fint sammen med oliekursen i et marked, der ellers har været surt og rødt.
Aktiespecifikt: Equinor, Frontline, Okeanis og BW LPG
https://www.proinvestor.com/boards/97385/Saa-stiger-olien-Men-kan-det-fortsaette?
I de seneste er dage er olieaktierne steget fint sammen med oliekursen i et marked, der ellers har været surt og rødt.
Aktiespecifikt: Equinor, Frontline, Okeanis og BW LPG
https://www.proinvestor.com/boards/97385/Saa-stiger-olien-Men-kan-det-fortsaette?
DividendYield
29.09.2021 kl 19:32
3267
Er ikke FRO blitt unormalt dyr? Det tjenes knapt penger og rederiet prises til 1,2 x NAV. Er ikke det uvanlig når det gjelder shipping? Tidligere pleide FRO være volatil og stupte gjerne på negative meldinger. Dessuten har ikke denne forventede oppgangen i tank vært meldt i svært lang tid uten at det skjer?
Frykter det ikke er noe oppside igjen når de gode tiden endelig kommer.
Frykter det ikke er noe oppside igjen når de gode tiden endelig kommer.
Redigert 29.09.2021 kl 19:33
Du må logge inn for å svare
Schenk
29.09.2021 kl 19:39
3338
Hvordan priser du en aksje? Etter siste måneds regnskap? Som de fleste andre treffer jeg ikke bunn, men så lenge vi vet ratene skal mye opp veldig snart er det på overtid å gå inn nå…Her er det forventninger om fremtiden som styrer kurs!
fattigstakkar
29.09.2021 kl 19:56
5494
Jeg sliter med å skjønne hvorfor man skal kjøpe FRO og ikke EURN slik de to selskapene er priset.
Sonatrach
30.09.2021 kl 07:14
5139
Det er mye enklere å forholde seg til kun Oslo børs for Nordmenn. JF er langt mer generøs med utbytter en Belgierne. Belgiere er kjent for å være gjerrigknarker på linje med Sunmøringer og Skotter.
Fro stiger nok først og er likvid. Jeg foretrekker likevel Hunter fordi:
1. Reelt størst potensiale. Scrubberpremien og det at nyere skip kan stige mest i verdi er ikke alltid hensyntatt i enkle analyser.
2. Skattefrihet når jeg investerer i et AS fordi HUNT er norsk, mens øvrige tankrederier er utenfor EØS og ikke kan investeres gjennom aksjesparekonto. Unngår dobbeltbeskatning.
3. Gratis opsjoner. Det ligger en opsjonalitet som store rederier ikke har idet selskapet er lite og lettbeint. Her kan Fredly &Co fort gjøre noe stort og smart. Eksempelvis lange TC med påfølgende salg av skipene til Ship Finance eller andre med realisering av nåverdien av fortjenesten. Det kan fort bli 5 kr. pr. aksje ut over dagens verdi
4. Mulig oppkjøp med premie mot NAV
1. Reelt størst potensiale. Scrubberpremien og det at nyere skip kan stige mest i verdi er ikke alltid hensyntatt i enkle analyser.
2. Skattefrihet når jeg investerer i et AS fordi HUNT er norsk, mens øvrige tankrederier er utenfor EØS og ikke kan investeres gjennom aksjesparekonto. Unngår dobbeltbeskatning.
3. Gratis opsjoner. Det ligger en opsjonalitet som store rederier ikke har idet selskapet er lite og lettbeint. Her kan Fredly &Co fort gjøre noe stort og smart. Eksempelvis lange TC med påfølgende salg av skipene til Ship Finance eller andre med realisering av nåverdien av fortjenesten. Det kan fort bli 5 kr. pr. aksje ut over dagens verdi
4. Mulig oppkjøp med premie mot NAV
Sonatrach
30.09.2021 kl 13:27
4436
Nugatti skrev Hva er siste rater? Ikke sett noe i dag
Dagens Baltic fra Fearnleys. Tikker sakte men sikkert oppover:
TD3C-TCE AG - China $ 5335.0 $/DAY +547.00
Nyere VLCC'er er allerede solid over OPEX. CBE next!
TD3C-TCE AG - China $ 5335.0 $/DAY +547.00
Nyere VLCC'er er allerede solid over OPEX. CBE next!
Redigert 30.09.2021 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
Flipper
30.09.2021 kl 16:37
4226
Tyrkisk skraping verft har blitt bedt om å stenge pga. flere dødstall. Tyrkia var det det siste sted jeg hadde trodd, skraping av cruise / passasjerskip.
Slike skip inneholder kreftfremkallende, asbest. Lite stål og a pain in the A ***
å skrape. Jeg var veldig forundret at Tyrkia var/ble nr. 1 i skraping av slik tonnasje.
Hadde kjøpere for Car/Passenger skip. Snakket med kapteinen om bord, han var ikke begeistret for nye materialer, som ikke brenner, i stedet for sprinkler anlegg. Dersom ‘’ hete ‘’ pga. brann, ville ikke brannen spre seg som før, Men, Utvikle livsfarlig gass.
( lærer noe hver dag ) { Jeg kjørte de potensielle kjøperne med leiebil, og kjøre
Fra Helsingfors til Turku} så spurte Kapteinen, hvordan er reglene i Finland ( fikk jo servert alkohol om bord ) å kjøre bil ? Svar: Det blir vel mest Vodka !
Redere og sub kontinentet er nå i villfarelse, pga. fallende 2nd hand priser og
noe mer avslappende interesse å betale priser som før.
Rederier er nå i et dilemma, siden allerede solgt tonnasje blir kansellert, og 2nd hand priser på vei ned. Rederier sier sikkert til seg selv; skal vi selge til skrap som aldri har vært høere, eller, fremdeles vente på en U-Turn. Dette gjelder jo
spesielt VLCC tonnasje.
GMS, som er KONTANT kjøper og KAN markedet for salg til skurkene i Pakistan/India/Bangladesh; som alle kjøper på Vilkår som heter Letter of Credit,
( Internasjonal Rembourse ); som gir skrap kjøperne et grep på selgere, dersom
man ikke kan Gamet.
Nå er Det er nå stor forskjell på prisene. Containership $ 610 per ldt,
Tankers $ 600 per ldt, bulkers $ 590 per ldt i Bangladesh. Sistnevnte er nå
mer tilbakeholdene med kjøp; men er de av de 3 som trenger mest stål av dem
alle 3.
Dog er stålprisene høye, bla. Kina har jo forbytt eksport av stål; men først
Og fremst for å legge en demper på verftsindustrien i Syd- Korea, kompetitivt
Vis a vie egene verft.
At Kina har sagt, ingen produksjon i utlandet er ren propaganda som politisk
‘’ varme ‘’ i FN og andre idiotiske organer, og Grønne Naive mennesker.
Ser gjerne korreksjoner /kommentarer.
P.S.
Tok pokker så lang tid å skrive dette så jeg nesten ikke gadd;men vi får holde sammen og gi hverandre adekvat informasjon.
Nå får jeg endelig PC hjelpemidler, som det nå viser seg har ligget pålager i 5 måneder. Heia Norge
Slike skip inneholder kreftfremkallende, asbest. Lite stål og a pain in the A ***
å skrape. Jeg var veldig forundret at Tyrkia var/ble nr. 1 i skraping av slik tonnasje.
Hadde kjøpere for Car/Passenger skip. Snakket med kapteinen om bord, han var ikke begeistret for nye materialer, som ikke brenner, i stedet for sprinkler anlegg. Dersom ‘’ hete ‘’ pga. brann, ville ikke brannen spre seg som før, Men, Utvikle livsfarlig gass.
( lærer noe hver dag ) { Jeg kjørte de potensielle kjøperne med leiebil, og kjøre
Fra Helsingfors til Turku} så spurte Kapteinen, hvordan er reglene i Finland ( fikk jo servert alkohol om bord ) å kjøre bil ? Svar: Det blir vel mest Vodka !
Redere og sub kontinentet er nå i villfarelse, pga. fallende 2nd hand priser og
noe mer avslappende interesse å betale priser som før.
Rederier er nå i et dilemma, siden allerede solgt tonnasje blir kansellert, og 2nd hand priser på vei ned. Rederier sier sikkert til seg selv; skal vi selge til skrap som aldri har vært høere, eller, fremdeles vente på en U-Turn. Dette gjelder jo
spesielt VLCC tonnasje.
GMS, som er KONTANT kjøper og KAN markedet for salg til skurkene i Pakistan/India/Bangladesh; som alle kjøper på Vilkår som heter Letter of Credit,
( Internasjonal Rembourse ); som gir skrap kjøperne et grep på selgere, dersom
man ikke kan Gamet.
Nå er Det er nå stor forskjell på prisene. Containership $ 610 per ldt,
Tankers $ 600 per ldt, bulkers $ 590 per ldt i Bangladesh. Sistnevnte er nå
mer tilbakeholdene med kjøp; men er de av de 3 som trenger mest stål av dem
alle 3.
Dog er stålprisene høye, bla. Kina har jo forbytt eksport av stål; men først
Og fremst for å legge en demper på verftsindustrien i Syd- Korea, kompetitivt
Vis a vie egene verft.
At Kina har sagt, ingen produksjon i utlandet er ren propaganda som politisk
‘’ varme ‘’ i FN og andre idiotiske organer, og Grønne Naive mennesker.
Ser gjerne korreksjoner /kommentarer.
P.S.
Tok pokker så lang tid å skrive dette så jeg nesten ikke gadd;men vi får holde sammen og gi hverandre adekvat informasjon.
Nå får jeg endelig PC hjelpemidler, som det nå viser seg har ligget pålager i 5 måneder. Heia Norge
canarias
30.09.2021 kl 17:57
4092
Flotte konklusjoner alvor som jeg støtter 100%
Hunter Group har jeg vært tungt inne i helt siden Fredly kuppet det fra Kyllingstad.
Frontline har jeg kjøpt meg gradvis opp i de siste ukene, men den desidert største posten er i Hunter Group.
Hunter Group har jeg vært tungt inne i helt siden Fredly kuppet det fra Kyllingstad.
Frontline har jeg kjøpt meg gradvis opp i de siste ukene, men den desidert største posten er i Hunter Group.
Kjøttmopeden
30.09.2021 kl 21:31
3755
Som forventet!
Reuters: Opec+ vurderer å øke produksjonen ytterligere
31 minutter siden · Anders Nybakken Kvale
Nyhetsbyrået Reuters melder torsdag at oljegrupperingen Opec+ vurderer å øke produksjonen sin med mer enn de nåværende 400.000 fatene per dag når landene møtes mandag neste uke for å vurdere produksjonsnivået sitt.
Opec+, med Saudi-Arabia og Russland i spissen, har siden coronautbruddet holdt olje vekk fra markedet, men har siden juli økt produksjonen sin med 400.000 fat per dag hver måned.
Reuters viser til fem kilder.
En eventuell økning vil først komme i november, da oktober-nivået ble bestemt på det forrige møtet.
Prisen for et fat nordsjøolje (brent spot) ligger på 78,30 dollar torsdag kveld. I 19.15-tiden, da Reuters-opplysningene ble kjent, falt prisen noe.
Reuters: Opec+ vurderer å øke produksjonen ytterligere
31 minutter siden · Anders Nybakken Kvale
Nyhetsbyrået Reuters melder torsdag at oljegrupperingen Opec+ vurderer å øke produksjonen sin med mer enn de nåværende 400.000 fatene per dag når landene møtes mandag neste uke for å vurdere produksjonsnivået sitt.
Opec+, med Saudi-Arabia og Russland i spissen, har siden coronautbruddet holdt olje vekk fra markedet, men har siden juli økt produksjonen sin med 400.000 fat per dag hver måned.
Reuters viser til fem kilder.
En eventuell økning vil først komme i november, da oktober-nivået ble bestemt på det forrige møtet.
Prisen for et fat nordsjøolje (brent spot) ligger på 78,30 dollar torsdag kveld. I 19.15-tiden, da Reuters-opplysningene ble kjent, falt prisen noe.
Flipper
01.10.2021 kl 09:53
3223
China orders its energy firms to secure winter supplies “at all costs”
LINK
https://www.worldoil.com/news/2021/9/30/china-orders-its-energy-firms-to-secure-winter-supplies-at-all-costs
LINK
https://www.worldoil.com/news/2021/9/30/china-orders-its-energy-firms-to-secure-winter-supplies-at-all-costs
kazynor
01.10.2021 kl 09:57
3266
Hva er egentlig utbyttepolicy hos Frontline disse dager? Via DN så ser jeg kvartalsvis utbytte i 2020, men ikke noe etter dette?
Sonatrach
01.10.2021 kl 10:09
3291
Elendig inntjening etter siste utbytte. Men slapp av, de er straks i utbytteposisjon igjen og vil lempe ut alt de kan i utbytter. Tipper neste kommer i Q1.
Sonatrach
01.10.2021 kl 10:10
3294
Elendig inntjening etter siste utbytte. Men slapp av, de er straks i utbytteposisjon igjen og vil lempe ut alt de kan i utbytter. Tipper neste kommer i Q1.
Sonatrach
01.10.2021 kl 10:11
3287
Tankers - Entering «now or never» land after China statement…(Arctic)
Crude prices ended the third quarter on a wild, but strong note. Following some early profit taking the market turned on a dime and jumped higher following a report that Chines VP Han Zheng earlier had ordered state-owned energy companies to secure supplies “at all costs” ahead of winter in response to the deepening energy crisis.
Brent ended the day up $ 0.22 at $78.31 after it had been down nearly $1.50. Price gains moderated by the close, and prices have slipped further overnight, however after Reuters cited unnamed Opec sources that the organization was considering raising supply by more than the already planned 0.4 mbd for November at its regular meeting scheduled for Monday.
Increasing Chinese buying interest, coupled with accelerating Opec output is undoubtedly good news for the tanker market, and tanker equities increased across the board yesterday. The news should give further fuel to the narrative that the tanker market is about to turn the corner.
Crude prices ended the third quarter on a wild, but strong note. Following some early profit taking the market turned on a dime and jumped higher following a report that Chines VP Han Zheng earlier had ordered state-owned energy companies to secure supplies “at all costs” ahead of winter in response to the deepening energy crisis.
Brent ended the day up $ 0.22 at $78.31 after it had been down nearly $1.50. Price gains moderated by the close, and prices have slipped further overnight, however after Reuters cited unnamed Opec sources that the organization was considering raising supply by more than the already planned 0.4 mbd for November at its regular meeting scheduled for Monday.
Increasing Chinese buying interest, coupled with accelerating Opec output is undoubtedly good news for the tanker market, and tanker equities increased across the board yesterday. The news should give further fuel to the narrative that the tanker market is about to turn the corner.
Lim Gordon
01.10.2021 kl 10:14
3331
Du sammenligner en pølsebu med kongens slott. Over 70 skip som drives som et rederi av en topp fagmann, og dokumenterte resultater, med en bankmann, som driver 4 skip, som en bank, gjennom andre. Denne satsingen taper du på, garantert.
Ole86
01.10.2021 kl 10:27
3389
Vi får se da, Lim Gordon. Hunter Group har slått Frontlines resultater siden første skip på vannet.
Ole86
01.10.2021 kl 10:28
3479
Vi får se da, Lim Gordon. Hunter Group har slått Frontlines resultater siden første skip på vannet.
Cutter
01.10.2021 kl 10:35
3642
Hvorfor er det dumt å drive litt som en bankmann? Har du hørt om Seadrill?
Bullfight skrev Og ratene fortsetter å tikke oppover
Det blir spennede tider vi går i møte Oss Frontline aksjonærer.
Bullfight
01.10.2021 kl 11:29
3596
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities erstatter Aker Clean Hydrogen, DNO, Hafnia, Kitron og Sparebank 1 Sørøst-Norge med Aker, Frontline, Gjensidige, Sparebank 1 SMN og Panoro Energy i sin anbefalte aksjeportefølje for oktober.
Det fremkommer av en oppdatering fra meglerhuset fredag.
Aksjene som beholdes i porteføljen er Austevoll Seafood, Bonheur, Meltwater, Norske Skog og Subsea 7.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Lukk
Det fremkommer av en oppdatering fra meglerhuset fredag.
Aksjene som beholdes i porteføljen er Austevoll Seafood, Bonheur, Meltwater, Norske Skog og Subsea 7.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Lukk
Taper helt sikkert i et tiårsperpektiv som rederi. På kort sikt som asset play er det annerledes, spesielt hvis noe ekstraordinært skjer. Det kan skje med en pølsebu, men ikke med kongens slott. Opsjonaliteten og skatt er mine hovedargumenter.
En slik er faktisk oppkjøp fra Frontline. Her er kursene godt over NAV mens HUNT ligger noe under. Det betyr at slottet kan kjøpe pølsebua med god premie til NAV (4,50?) med oppgjør i aksjer i FRO.
Det blir fortsatt innvannende for FRO.
En slik er faktisk oppkjøp fra Frontline. Her er kursene godt over NAV mens HUNT ligger noe under. Det betyr at slottet kan kjøpe pølsebua med god premie til NAV (4,50?) med oppgjør i aksjer i FRO.
Det blir fortsatt innvannende for FRO.
Bullfight
01.10.2021 kl 12:13
3735
FRO kan godt komme til gamle høyder 200 om et år eller så. Se på chartet, syklisen ser fet ut, fy flate for et kjør, her er det mange som vil inn
Redigert 01.10.2021 kl 12:30
Du må logge inn for å svare
Det bli Tankaksjer som får mest oppmerksomhet før og etter OPEC møte
Jo mere de øker desto mere stiger kursen og frakten .
Dette ser Lyst ut.
Pay Back Time.
Jo mere de øker desto mere stiger kursen og frakten .
Dette ser Lyst ut.
Pay Back Time.
Forrrige Topp var vel på kroner 120
Det er Alltid Gøy å Være På Lag Med Vinnere.
Det er Alltid Gøy å Være På Lag Med Vinnere.
Redigert 01.10.2021 kl 12:49
Du må logge inn for å svare
Ikke så Gøy å være shorth.
pr. 28.09.21 så er det i Norge 4073319 aksjer shorth.
I Usa så er det pr. 15.09.21 4.39 millioner shorth
pr. 28.09.21 så er det i Norge 4073319 aksjer shorth.
I Usa så er det pr. 15.09.21 4.39 millioner shorth
Redigert 01.10.2021 kl 13:08
Du må logge inn for å svare
canarias
01.10.2021 kl 13:29
3575
Vær sikker på at her vil dividendene virkelig bli rause.
Har kjøpt meg kraftig opp i Frontline de siste ukene .
Har kjøpt meg kraftig opp i Frontline de siste ukene .
Veien opp til hundre kroner kan gå fprt.
Nå vil alle ha olje.
Flyene tar av over hele verden nå.
Nå vil alle ha olje.
Flyene tar av over hele verden nå.
Redigert 01.10.2021 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
01.10.2021 kl 14:00
3632
Jeg gir meg! Min gamle rederitankegang slo gjennom et øyeblikk, men det blir jo her helt feil. Med asset play ser jeg poenget.
Flipper
01.10.2021 kl 14:01
3662
KASYNOR
utbyttepolicy er selskapers villighet til å gi max utbytte.
FRO eier John ca 36 % så han får en himla andel av totalresultatet av selskapets overskudd/dividende.
Ikke så bra etter min mening, noe mer burde bli behold i selskapet for a rainy day. Euronav er mer
måteholdne hva divi de gir til aksjonærene og har derfor en større '' war chest ''.
Populært for US investorer som, i motsetning til Norge, ikke er skattbar. Dog har vi en flat skatt
på utbytte, hvilket vi oså hadde i sin tid. Flat skatt er penger ( profitt ) du ikke får.på toppen av
normal skatt, ergo ikke lagt på toppen, og ingen av toppskatt nivåene.
utbyttepolicy er selskapers villighet til å gi max utbytte.
FRO eier John ca 36 % så han får en himla andel av totalresultatet av selskapets overskudd/dividende.
Ikke så bra etter min mening, noe mer burde bli behold i selskapet for a rainy day. Euronav er mer
måteholdne hva divi de gir til aksjonærene og har derfor en større '' war chest ''.
Populært for US investorer som, i motsetning til Norge, ikke er skattbar. Dog har vi en flat skatt
på utbytte, hvilket vi oså hadde i sin tid. Flat skatt er penger ( profitt ) du ikke får.på toppen av
normal skatt, ergo ikke lagt på toppen, og ingen av toppskatt nivåene.
Redigert 01.10.2021 kl 16:06
Du må logge inn for å svare