Frontline klar for rally!

michelangelo
FRO 31.08.2021 kl 16:02 173046

Har fått kjøpssignal i FRO og er nå inne fra bunnen idag.
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.

https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
Slettet bruker
01.10.2021 kl 14:42 6988

Hvis man har et AS som jeg, blir det 22% skatt for ASet hvis aksjeselskapet har gevinst på FRO og skattefrihet på gevinst i HUNT. Nå jeg så privat vil ha gevinsten som utbytte fra mitt AS, blir det ca. 30% skatt for meg som privat aksjonær. Altså: to ganger skatt på avkastningen i FRO, tilsammen ca 50%. En gang skatt på avkastningen fra HUNT, ca 30%.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 14:48 6981

Rent kortsiktig så er en god pakke fra opec i neste uke det beste vi kan få nå,så får utbytte komme når det kommer.
Aksjen kan gjøre oss alle liitt rikere dersom prognosene fremover slår til.
Jopaul
01.10.2021 kl 14:56 6953

Du kan etterspørre om å slippe og betale kildeskatten (22%) for å slippe dobbel beskatning, mener jeg og huske at jeg har lest i et utbytte forum på facebook
Redigert 01.10.2021 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.10.2021 kl 15:50 6892

Det er ikke kildeskatt, men ordinær norsk skatt på selskaper som ikke er hjemmehørende i EØS.
Kildeskatt er noe annet. Det er skatt på utbytter til et annet land, eksempelvis USA hvis selskapet er hjemmehørende der.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 15:51 6904

Det er bra dollarsvekkelse nå i ettermiddag noe som gir økt olje appetit.
Butikken stenger kl 2200 før vi tar helg.
Vi får satse på et ordentlig kveldshow over there,med økt kurs etter stenge tid i oslo.
vu nærmer oss opec møte.
rischioso
01.10.2021 kl 15:51 6928

Blir spennende og se hvor shortinndekkingen starter først - historisk så er det over dammen ... ;)
Slettet bruker
01.10.2021 kl 15:58 6919

er du også inne her?
Jeg har hatt en post her en stund nå,
Akkurat nå ser jeg fro som det mest sikreste caset av de jeg følger,og aksjen er antent og gøy er det.
rischioso
01.10.2021 kl 16:02 6978

Dette har vært min faste sykliske aksje de siste 11 åene så ja - jeg er alltid her når man skal være her ... ;)
Slettet bruker
01.10.2021 kl 16:09 6962

jeg har fulgt de i over 25 år nå og er en stor favorittaksje som jeg også vet når det skjer noe.
forrøvrig så stiger fro i usa nå til dagens høyeste 9.79 dollar.
God helg
Redigert 01.10.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Elverhøi16
01.10.2021 kl 16:12 6991

Antar av flere vil øke før mandagen. Spennende å se avslutningen i dag, både her og på Hunter.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 16:18 7091

Morgenshowet i usa har startet,så jeg vil anta at du får rett i neste uke.intressen har nå våknet fra dvale.
canarias
01.10.2021 kl 16:25 7087

Her kan vi nå tresifret meget raskt ja.
Når Frontline er i siget går det unna, har hatt mange fine seilaser i Frontline tidligere.
rischioso
01.10.2021 kl 16:31 7070

Endte på 84,80 opp 6,27% og nær HOD på 85,1. Omsatt for nærmere 15m i sluttauksjonen på økende kurs - interessen er sterkt økende naturlig nok for ratene vil eksplodere fremover når en sovende karantene verden nå vil våkne og skal settes i bevegelse.

Spørs om vi får oppleve 90 tallet på OSE om shortinndekkingen først tar av over dammen så kan det fort bli en tresifret åpning på OSE neste handelsdag ... ;)

God helg!
Kjøttmopeden
01.10.2021 kl 16:34 7085

Takk for gode prognoser👍🏻
rotweiler1
01.10.2021 kl 16:38 7070

Jeg skal ikke komme her å si "hva sa jeg" selv om det kunne være veldig fristende her...

God helg!
Flipper
01.10.2021 kl 16:39 7071

La meg legge til. Det er KUN 198 Millioner aksjer i floaton, så 15 Mill er en vesentlig volum av totalen...
Redigert 01.10.2021 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.10.2021 kl 17:51 6931

En liten wash out etter stengetid i oslo.den var helt ned i 9.37 og er nå stigende til 9,59 dollar.
børsen raste i kraftig minus og nå er alle grønne.det samme er med olja som er nå opp.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 19:55 6737

I Borr så dekket voleon kapital inn over 1,5 millioner aksjer i Norge,og Shorth er på null,men amerikanerne i USA har fremdeles ikke begynt noe særlig inndeling,så for Frontline sin del så kan Shorth inndeling likså vel starte i Norge.
Etter OPEC møte så må vel noen gi opp håper jeg.
Borr steg forøvrig ca 20 prosent på de ca 4 dager shorthen på 1,5 millioner aksjer ble inndekt og det som har skjedd i det siste er kun økt oljepris og det er positivt for hele sektoren.
I Borr så har det nok hjulpet at det ble dekket inn i tillegg til den fantastiske høye oljepris og overoptimistiske oljeanalytikere.nye kontrakter er ikke meldt der på 1 måned.Vi får håpe på shorthinndekning i Fro.
Uansett så er OPEC møte det viktigste akkurat nå
Redigert 01.10.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
01.10.2021 kl 20:06 6707

Den washouten passet meg bra. Fikk dekket inn halve shorten jeg satte på OSE.
Slettet bruker
01.10.2021 kl 20:08 6743

Ja nå er de på 9.70så Dette går stang inn.
Opp 0,33 dollar fra bunn.💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰🇧🇻 Det passet fint med den børskoreksjonen som har vært desto høyere går aksjen fra nå,så gratulerer til fattigstakkar.
Redigert 02.10.2021 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.10.2021 kl 22:29 6571

Interessant er også omsetningsøkningen over dammen - ble omsatt rundt 160% over gjennomsnittet (1,46m vs 3,76m) - fortsetter dette fremover på økende kurser noe som er svært sannsynlig så vil en shortsqeeze tvinge seg frem om ikke lenge ... ;)
ks1977
02.10.2021 kl 08:41 6315

Er ikke dette litt motstridende? Tolker jeg det rett så tror du at FRO, i løpet av et tiårsperspektiv, har kjøpt opp HUNT. Samtidig er HUNT, i følge deg, noe under NAV. Hvordan kan man da "helt sikkert" tape i HUNT? (da må du legge til grunn av skipsverdiene skal kollapse, eller at HUNT - tross at de ikke har gjort det i tidenes dårligste marked - skal tape penger så det griner frem til oppkjøp)

Jeg har vektet meg kraftig ned i HUNT, men det er fordi at HUNT etter siste salg fremstår litt vel overivrig etter å realisere asset playet. Dersom de forblir redere i et tiårsperspektiv, så tror jeg de nær er garantert å gjøre det bra - antageligvis bedre enn FRO; Ikke bare har de lavere CBE enn FRO, men de har også nyere flåte. Når EEXI innføres så vil det løfte ratene, i hvert fall for nyere skip, ifht om det ikke blir innført (skjønt hvor mye det utgjør gjenstår å se). Og så har du verdensomspennende CO2e-avgift som "må" komme, noe som vil forsterke denne effekten i favør av ECO.

Skjønt, dersom HUNT går ut og bestiller flere skip, fordi at de ønsker å forbli et rederi for evig tid, så ville jeg fort blitt engstelig, men det er det vel ikke akkurat videre større sannsynlighet for
Slettet bruker
02.10.2021 kl 18:31 5744

Jeg TROR ikke at FRO kjøper HUNT, men det er en liten mulighet for at FRO eller noen andre kjøper opp HUNT med en premie mot NAV. Jeg tror heller ikke at HUNT vil tape i et tiårsperspektiv, men "tape" I forhold til FRO rent kursmessig. I det lange løp vinner de store, men i det korte bildet kan små selskaper gjøre enkeltstående dealer med 4 skip som er gode , og som store selskaper ikke kan gjøre med hele flåten. Her ligger en liten mulighet som man ikke betaler noe for rent kursmessig. Det ligger som en gratis opsjon. Det liker jeg, det kan gi meget god utteling selv om sannsynligheten for at det skjer ikke er stor. Så lenge man ikke betaler for det i form av overkurs, er det ok for meg. Men jeg forstår godt at en langsiktig investor vil investere i FRO. Her betaler man dog en overpris i forhold til NAV på grunn av selskapets dyktighet.
Slettet bruker
02.10.2021 kl 19:47 5625

Den møter motstand ved 87.16 kortsiktig.
Med kraftig økning i oljeproduksjon så får vi håpe den eksploderer forbi det Beltet.
10.10 dollar.
rischioso
02.10.2021 kl 21:16 5494

Slik det er å lese ut i fra chartet - etter at kursen skjøt opp og gjennom den tekniske motstanden på 70nok for bare kort tid siden som nå er blitt et gulv så er det nærmest fritt for teknisk motstand av betydning helt opp til rundt 105nok og den motstanden er ikke på langtnær så sterk som motstanden på 70 var - for å sette det i perspektiv.

Om kursen følger den positive trendkanalen den nå er inne i så vil tresifret kurs kunne nås tidligst rundt årsskiftet, men gitt den situasjonen som nå oppstår pga at verden åpner og alle fly skal i lufta, alle ferger og skip forlater havnene, byggevirksomheten tar seg opp osv, osv så ligger det an til et eksplosivt behov for olje veldig snart og vi kjenner jo til hva det vil gjøre med ratene - mao, det meste taler for at en 3-sifret aksjekurs ikke er langt unna... ;)

Fortsatt god helg!
Kjøttmopeden
03.10.2021 kl 02:31 5244

Teori og praksis er to forskjellige ting.Du spår,Gud rår.Saken er at ingen vet helt sikkert.En trend kan brytes på.på minutter.Vi får vente med forbehold
ks1977
03.10.2021 kl 08:09 5140

Ah, så du mente at HUNT garantert ville tape I FORHOLD TIL FRO i et tiårsperspektiv. Det blir noe annet enn hvordan jeg las utsagnet ditt.

Jeg vet ikke om jeg automatisk er enig, men dersom man ønsker å gå inn i tank nå og forbli aksjonær i "evig tid" så er det klart at FRO absolutt bør være øverst på lista over selskap man vurderer. I et slikt tilfelle vil HUNT uansett ikke være aktuelt, for sannsynligheten for at HUNT har skip om 10 år er ikke videre stor (dersom vi går inn i en lang supersyklus - slik vi ser konturene av - så kan det jo være at de klarer å holde fingrene av fatet, men jeg tror Fredly vil få for stor høydeskrekk og realisere asset playet før toppen).

I så måte må man vurdere kursutvikling frem til HUNT selger skipene, dvs om det er bedre å sitte i HUNT og så bytte over til FRO dersom/når HUNT selger de siste fire, eller om kursoppgangen i FRO uansett vil være større. Det negative her er at HUNT trader ganske nær NAV (og jeg synes ikke det gir mening for HUNT å trade til en premium til NAV - i hvert fall ikke så lenge de ikke eksplisitt freder de siste fire skipene for x år).

Driftsmessig så forventer jeg at HUNT gjør det bedre enn FRO (pga flåtesammensetningen, tar det for gitt at FRO er flinkere til å trade uten at jeg har sjekket om det faktisk stemmer) og på mellomlang sikt (kort sikt er mye mer diffust synes jeg) så tror jeg også at skipsverdiene for HUNT sin flåte (gitt at den ikke allerede er solgt... Det er en risiko for oss som ønsker å være i tank de neste årene) vil stige mer enn FRO sin, men FRO sin flåte er relativt ung (relativt ifht de store, ikke ifht HUNT) og det er vel lov å håpe på at de klarer å navigere seg til en yngre flåte selv om verftene er praktisk talt fulle de neste 3 årene.
Skuta79
04.10.2021 kl 08:44 4511

Tipper vi skal opp i dag også nerme oss 90👍
Slettet bruker
04.10.2021 kl 08:56 4505

Etter at OPEC kommer med en avgjørelse fra
Møte så kan det bli moro.
Skuta79
04.10.2021 kl 09:20 4444

Når starter opec møte?
Flipper
04.10.2021 kl 09:39 4427

Denne uken

Tidbits fra Tradewinds:

OPEC+ inaction likely to release more VLCCs into trading fleet

But New York broker says any increase in output will give the large tanker market additional support
the current energy crunch China is facing, as well as pressures from Europe and the West who are experiencing increasing gasoline prices, more so after hurricane Ida and other storms shut in production and disabled refineries in the US Gulf region, but also due to the concurrent rage in natural gas prices which have shifted feedstock demand to fuel oil for power generation.”

Elefanten i rommet
** McQuilling Partners had previously forecast for VLCC floating storage to reach pre-pandemic levels by September 2021.**

Link

https://www.tradewindsnews.com/tankers/opec-inaction-likely-to-release-more-vlccs-into-trading-fleet/2-1-1076748


Skuta79
04.10.2021 kl 10:41 4324

Supert takk for info 👊
Flipper
04.10.2021 kl 10:47 4333

Flipping point - Som jeg har sagt mange ganger, Marginalene er knivskarpe på tank markedet.

Dersom 400.000 b/d opprettholdes hevdes det følgende :

S&P Global Platts said internal forecasts recently reviewed by the alliance's advisory joint technical committee show global oil demand growth of only 700,000 bpd between September and December, which would seem to support a cautious approach.

*** Demand would continue to outpace supply *** by 1.2m bpd in October and 900,000 bpd in November, before the market then flips into a 100,000-bpd surplus in December, if the OPEC+ alliance was to maintain its prescribed monthly output increases, according to the analysis seen by the pricing agency.
Bullfight
04.10.2021 kl 10:57 4436

De som prøver å presse ned på lavt volum kjemper en håpløs kamp, mitt bet er over 90 denne uka.
Dennis00
04.10.2021 kl 11:47 4294

Frontline (FRO) endte på 84.80 kroner etter en oppgang på 6.27%. Aksjen brøt med det årstoppen fra 5. juli og satte ny årsbeste. Aksjen har med dette steget ti av de siste 13 dagene og den siste måneden har aksjen steget hele 29.11%. Det ser også bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.
DividendYield
04.10.2021 kl 16:40 3992

Teknisk sett ser det sikkert bra ut, men det betyr lite i forhold til dagens nyheter. Det er vel gode muligheter for at denne kan gå over til mer edruelige priser fremover. Det må være grenser for hvor langt nord kursen kan gå basert på fremtidige rater og inntjening? Er jo nesten vekstselskapprising på denne nå?
rischioso
04.10.2021 kl 17:13 3889

Ikke vekt selskaps prising, men syklus selskaps prising - legger vi historien til grunn så virker mange å bli like overrasket hver gang selv om oppgangsperioder innenfor tank alltid skjer med jevne mellomrom derav syklisk.

Kursutviklingen i dag og det på en blå OSE virker hovedsakelig å ha vært drevet av logaritmehandel hvor robotene var stilt inn for nedgang godt hjulpet og forsterket av mange kortsiktige tradere som solgte på stadig lavere nivå i håp om å kunne kjøpe tilbake rimeligere. Også naturlig at det tas et pust i bakken etter at ny års beste ble notert på fredag hvor kursen nå vil konsolideres før videre oppgang.

Rent teknisk så begynte vi og nærme oss taket i den positive trendkanalen hvor det ofte kommer en midlertidig korreksjon ned på samme måte som det som oftest kommer en korreksjon opp når kursen ligger i det nedre nivået av trendkanalen. Mao, rent teknisk så vandrer kursen helt etter boka og det som mest sannsynlig vil få den videre opp og ut av den etablerte positive trendkanalen noe som betyr 90+ så er det melding om økning i ratene - og den kommer.

At det vil bli økt etterspørsel etter olje nå som verden åpner etter lang tid på tomgang er jo ikke til å komme bort i fra hvor økt etterspørsel vil bety økte rater og økte rater vil igjen bety utsikter til økt inntjening og dermed høyere aksjekurs - 1 rød dag etter mange dager med oppgang endrer ikke det faktum ... ;)

OPEC's avgjørelse av i dag om ikke å øke oljeprod utover den økningen som allerede er i gang vil gi en kortsiktig økt oljepris og økt oljepris vil som kjent skyte fart i skiferoljeprod som igjen vil balansere ut prisøkningen og ikke minst dekke økt etterspørsel så uavhengig av OPEC så vil tilbud av olje øke fremover.

Spennende tider fremover hvor økt etterspørsel av oljefrakt ikke er noe som kan, men vil komme ... ;)
Redigert 04.10.2021 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
rotweiler1
04.10.2021 kl 19:22 3647

Må innrømme at Opec avgjørelsen i dag var en negativ overraskelse og at vi nok må regne med en litt "sur" periode igjen.
Algoritme/ short bandittene i NY styrer kursen dit de vil dersom trykket på kjøpersiden ikke er høyt nok. Short-andelen har faktisk økt de siste dagene, så jeg tror vi får skalke lukene for en periode ned på sytti-tallet før vi kommer videre..