Frontline klar for rally!


Har fått kjøpssignal i FRO og er nå inne fra bunnen idag.
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.

https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
Flipper
04.10.2021 kl 19:30 5411

Flipper, flipper.De som tror at oljeprisen ikke betyr noe for tank rater bør revurdere sine betraktninger.

Kina og Produsenter '' tenkeker '' ikke på frakt av olje i det hele tatt, Byrårkratater som kun tenker ppå å
dekket '' behoved '' for behovet av energi, blås i kostnader for transport er 2'nd dary. De kan ikken gang
hvordan shipppping markedet fungerer,

Storage VLCC'er er steget med 3 VLCC'r til nå totalt 69 VLCC'er.

Får *** beskjed fra Høyeste behold '' UNDER UNGEN OMSTENDIGHETER '' '' SKAL KINA
''ikke'' sitte uten energi for sitt behov. Dette er etter min mening kan utløse krig Mellom NATO og Kina, dog ikke atomkrig.

Den lille kjøkken i nord Korea hører på Kina.

Husker i sin tid, når shipping avd. til et US rafineneri, forhandlet om beste sluttning. Gutta fra rafenerieet sa, fuck, fix that ship, do you noe what it costs to close done even for one day. ?
Oljerisen vil gå til himmels, og det vet traderes og og hedgefunds, derav større volum av tonnasje. Hørte 3 skip til av vlCC
nå totalt 57 skip med spekululert olje på VLCC .

Rater på skip betyr ikke så mye for hedgefonnds, olejeprisen i hvert skip er voldsom og elv rater på $ 300,000 er panuys i den store sammenheng Denne gang har det seg slik. at hedgerene er forbredt, og ikke havnet samme dilemma, men går ølprisen vesentlig opp, ja da spørsmål hva de gjør nå.


@@@@@@

Ikke proofreaed, sliten med en finger. PC hjelpemidler viser seg nå har ligget på lager hos hjelpesentralen i 5 måneder

Heia NAV

Redigert 04.10.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare

Demand høyere enn Supply. Kina har begynt å trekke på sine strategiske lagre. Alt underskudd skal fylles opp igjen. Jo lengre OPEC holder på slik, jo trangere flaskehals lengre der fremme. Samt at høy oljepris vil insentivere USA til å pumpe og exportere mer. Det behøves 3-4 ganger så mange skip pr fraktet last fra USG-Kina ift fra AG-Kina. OPEC mafiaen er heller ikke mest kjent for sin produksjonsdisiplin. Jeg synes det ser fortsatt veldig lyst ut for Tank (FRO).....
Redigert 04.10.2021 kl 20:09 Du må logge inn for å svare

Kan ikke se at ikke ytterligere økt prod fra OPEC sin side denne gangen er negativt - heller tvert i mot. OPEC sin jobb er å balansere produksjonen etter den faktiske etterspørselen, og oljeprisen er viktig i så henseende for en oljepris på 80 tallet vil booste skiferoljeprod noe som igjen vil dempe oljeprisen gjennom økt prod og dermed økt tilbud. Skulle OPEC så ha økt prod på toppen av dette så ville markedet etter hvert blitt oversvømt av olje med tilhørende krakk i oljeprisen noe ingen er tjent med så med det i minnet så var OPEC sin avgjørelse helt korrekt pr nå

At noen velger å tolke det dithen som at OPEC ikke ser en økende oljeetterspørsel fremover nå som verden åpner opp igjen blir jo helt feil - klart de ser den, men de ser også at det vil komme veldig mye skiferolje fremover nå som prisen er så høy. Mao, det er mange mekanismer som skal hensyn tas og forstår man ikke disse - ja så blir det også utfordrende å forstå sammenhengen.

OPEC estimerer, men det er ingen garanti for at det er fasit og av samme grunn skal man heller ikke se bort i fra at de må åpne kranene ytterligere litt lengre frem.

Uansett, etterspørselen vil øke fremover og den samlede oljeproduksjonen vil øke nå når skifer prod slår inn for fullt så gjenstår det og se om det vil være nok.
Redigert 04.10.2021 kl 20:27 Du må logge inn for å svare

Bare fint å ha lagertrekk en stund til.
Jopaul
04.10.2021 kl 20:40 5346

Har calls som går ut i desember, ikke for lenge, håper det blir økning i produksjon i november

Det blir vel økning i både oktober, november og desember. Men dette er kjent for markedet.
Jopaul
04.10.2021 kl 21:21 5259

Ja mente jo selvfølgelig uventet økning

Det virker som om noen setter vognen foran hesten her. En økning av skiferproduksjonen vil igjen føre til at US blir eksportør av olje. Dette vil minske behovet for sjøtransport idet US, som importør, bruker mye tonnasje.
Jopaul
04.10.2021 kl 22:21 5142

Men bedre rater fra US til ASIA enn Midtøsten til ASIA

Nå er det jo ikke slik at skiferoljeprod plutselig er tilbake på gamle høyder og at US behovet umiddelbart blir dekket og over natta blir eksportører av overskuddet - ting tar tid hvor OPEC's konstante monitorering av markedet og raske strup/åpne tiltak er ment å skulle balansere ut de største svingningene.

Selv hesten forstår at når vogna settes foran så er det andre som skal trekke - mao, uavhengig av om oljen går inn eller ut av et land så må den jo allikevel fraktes ... ;)
Redigert 04.10.2021 kl 23:09 Du må logge inn for å svare

Bra byks oppover i Fearnleys Baltic Assessment for the day:

TD3C-TCE AG-China $6,240.0 $/DAY +$828.00 $/DAY


Kredittdrevet skifer-ekspansjon er over, men det er klart det kommer produksjonsøkning derfra på slike oljepriser. Men ikke slik det var tidligere.
Flipper
05.10.2021 kl 13:53 4429

Tar tid + Ikke minst. Biden har banned all drilling på alt land som er Federalt eiet land , shale etc, begrenset tilgang for shale !

Kun privat eiet land kan starte drilling igjen......

Vitsen for at Saudi, EAU, med fler i midt østens strategi var jo å drepe produksjonen i Uniten og det har de klart,
endog med Beidens hjelp i tillegg politiske Grønne policy som han lovet før valget '' Over there ''.
Redigert 05.10.2021 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.10.2021 kl 14:13 4479

Hvordan kan du ha Calls til desember.

Oppgjør av Calls og Puts er jo frem til siste dag pr. måned. Da må du gjøre som
John, revolverende, hva det nå heter, men begrenset til en viss pris og gitt dato
Redigert 05.10.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Flipper
05.10.2021 kl 14:29 4456

N/B slots, give an indication of yard capacity to take on more contracts

Fucking 70 ships

Seaspan Takes Delivery of First of 70 Newbuild Containerships

Containership leasing company Seaspan Corporation has announced the delivery of its first newbuild containership as part of its massive 70-ship-strong orderbook.

The new vessel, a one 12,200 TEU containership, is the first in a series of five newbuild containerships in the same class. The company says it will immediately begin a 18-year charter with an undisclosed “major liner customer.”

As we have reported, Seaspan’s newbuild orderbook has swelled to 70 ships since November 2020. The vessels, representing 839,000 TEU, will add over $11 billion of gross contracted cash flows and bring the fully delivered fleet to 1,959,200 TEU.

“This delivery marks a major milestone in Seaspan’s continuing quality growth and unmatched ability to best serve our customers,” said Bing Chen, Chairman, President and CEO of Seaspan. “About two months ahead of the scheduled delivery during a global pandemic is testament to how Seaspan creates value for our customers in a current vessel shortage market. I’m proud of our team’s supreme execution working with the logistical restrictions and our shipyard’s prioritizing of their limited resources to facilitate early delivery of this best-in-class vessel. This further demonstrates the capabilities of our fully integrated platform and resilient business model within the global logistics market.”

Seaspan Corporation is a wholly owned subsidiary of Atlas Corp. (NYSE: ATCO). The chart below shows Seaspan vessels still on order:
Jopaul
05.10.2021 kl 14:32 4613

FRO1L90 er Frontline, går ut 3. torsdagen i desember 2021 med strike på 90

Nå er det vel fro sin tur av oljeselskapene.
Det skal vel fraktes?

Stiger ca 2 prosent i USA nå
canarias
05.10.2021 kl 16:34 4655

Oppsiden er meget formidabel i Frontline og jeg ser frem til dividender begynner å tikke inn.
Flipper
05.10.2021 kl 17:47 4520

DN artikkel

Den globale forsyningskrisen øker i omfang: – Vil kunne fremskynde den pengepolitiske normaliseringen
Prisen på en rekke råvarer har økt dramatisk de siste månedene. Nå står rekordmange bedrifter klare til å sette opp prisene, noe som kan legge press på sentralbanker verden over.

Kostnaden av å frakte varer over verdenshavene er tilnærmet femdoblet siden starten av 2019. Samtidig har en rekke energipriser steget kraftig, deriblant prisen på naturgass, som er opp over 300 prosent på knappe fire måneder.
Flipper
05.10.2021 kl 19:47 4383

OPEC+ Holds Both the Knife and the Cake

OPEC+ holds both the knife and the cake in the oil market, especially as the group boasts the lion’s share of the remaining unused supply capacity in the world.

That’s what Rystad Energy’s head of oil markets, Bjornar Tonhaugen, said in a statement sent to Rigzone following the latest OPEC+ meeting, which reconfirmed the group’s production adjustment plan and a decision to add 400,000 barrels per day to the market in November.

“The supply capacity control makes OPEC+ the only market player than can significantly redirect market conditions, apart from any unplanned outages or weather phenomena, justifying the extended bullish reaction after the meeting’s outcome became clear,” Tonhaugen said in the statement.

The outcome of the OPEC+ meeting was no surprise, Tonhaugen noted, but when prices are at above $80 per barrel, this is a level that makes customers uncomfortable and producers happy but cautious, the Rystad representative added.

“Most markets participants were expecting OPEC+ to stick to the plan but - amid high prices and a tight supply environment – it appears traders have been cautious, pricing in an element of surprise before the meeting,” Tonhaugen said.

“The decision by OPEC+ to add the expected 400,000 barrels per day in November triggered a market reaction, as traders are now more boldly coming out from their cautious positions and pricing in a confirmed, tighter supply market,” he added.

It’s not that OPEC+ does not recognize the coming supply shortage, Tonhaugen said, adding that the group is well aware of the global inventory draws, maintenance work and rising demand but chose to wait until later this year to adopt a bolder supply approach.

“With prices now sitting comfortably at high levels without the threat of extra OPEC+ supply - other than the planned one - we are entering a period when demand needs closer monitoring,” Tonhaugen said.

“The recovery of the economy, the potential of a cold winter and fuel switching from gas to oil in Asia suggest a rather quick demand increase to as much as 100 million barrels per day in December, but if prices keep on rising, the elasticity of oil demand may kick in as consumers, out of cost reasons, cut consumption,” he added.

“Producing nations, and namely OPEC+, have to be careful not to allow prices to inflate too much, otherwise we may see an adverse reaction that could negatively impact post-pandemic economic growth,” Tonhaugen continued.

In a separate statement sent to Rigzone on Monday prior to the OPEC+ meeting, Rystad’s senior oil markets analyst Louise Dickson outlined that the company expected that OPEC+ would stick to its plan to marginally bring back 400,000 barrels per day on a monthly basis and wait until December to make any larger market disruptions.

The 21st OPEC and non-OPEC ministerial meeting, which was held via videoconference, concluded on October 4. The meeting reiterated the “critical importance” of adhering to full conformity, OPEC highlighted. OPEC+’s 22nd OPEC and non-OPEC ministerial meeting is currently scheduled to be held on November 4.

To contact the author, email andreas.exarheas@rigzone.com
alvor
05.10.2021 kl 21:19 4306

Opec økte ikke produksjonen. Det trenger ikke være negativt hvis man har litt tålmodighet. Etterspørseksøkningen er der. Det betyr at Opec må øke ekstra mye i november. Det kan gi en enda kraftigere økning i transportbehovet i nov og des med enda høyere rater i disse månedene enn vi ellers ville hatt. Til syvende og sist er det etterspørselsøkningen som er avgjørende.

Etter å ha vært nede i 9.07 dollar i Usa,så snur aksjen nå opp igen og er på 9.4 dollar.Det se ut som bunnen i denne omgang.
Skuffelsen var stor da det kun ble de 400000 fatene,men som alvor skriver så forvinner ikke etterspørselen.
den er derimot inne i en stigende trend,hvor ting letter opp etter covid,fly,båt,frakt øker behovet for mere oljefrakt.
1 måned til med økning på 400000 har lite å si for det totale bilde.
Jeg tror frontline raketten er nå tent,og har kun en retning og det er rett opp.
Redigert 05.10.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
alvor
05.10.2021 kl 21:31 4355

I beste fall blir det økning på 1 mill fat i nov eller des

Helt korrekekt alvor et fint innlegg,og NÅ STARTER HØYSESONGEN FOR TANKFRAKT AV OLJE.
Redigert 06.10.2021 kl 04:59 Du må logge inn for å svare

Ja, utsiktene for tankmarkedet virker unektelig nok svært lovende, men hvor høye kan ratene bli hvis det blir en ny supersyklus?

Det er ikke lette å finne noe godt svar på hvor høye ratene kan bli i en supersyklus, men tipper at kursen på Frontline kan stige til 120 kr

Ja, skjønner att det er vanskelig å anslå. Selv tror jeg de kan gå helt enormt høyt, uten at heller ikke jeg vil begi meg innpå å komme med noen konkrete tall:) Tror faktisk Frontline kommer til å stige betydelig over 120kr... jeg er jo veldig optimist men tror den kommende oppgangssyklusen kan bli større og vare lenger enn de fleste ser for seg. Begrunner dette først og fremst med aldrende flåte og det faktum at hvordan konsumet av olje vil utarte seg de neste 15- 20 årene er høyst usikkert. Bare de aller mest optimistiske rederne er villig til å ta risikoen med å bestille en vlcc til bortimot milliarden hvis det viser seg at etterspørselen etter oljefrakt på skip faller betydelig etter bare noen år...det er vel første gang i historien redere må ta hensyn til om olje faktisk er konkurransedyktig i forhold til andre energikilder i løpet av antatt brukstid for en oljetanker. Kan være det frister å bruke den, eller de, milliardene på noe helt annet...

Bjørn: du må huske på at det er tilbud av olje som er den store driveren av fraktrater.

Det er underinvestert i tilbud i snart 10 år, og det ser ut til å fortsette. Hvor lenge kan en god syklus egentlig vare med OPECs reservekapasitet som driver? Ikke enkelt å si.

Eia rapporten i ettermiddag vil vise hvordan etterspørselen etter Olje vil se ut.
Redigert 06.10.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare

Ja det er fullt mulig det ,så det nå kan bli en langvarig oppgang for tanksektoren,så 120 kr
er kanskje ikke en topp i syklusen.men et gledelig tall.
Flipper
06.10.2021 kl 12:21 3621

Ser ikke ut som de fleste ikke har. fått med seg dette:

Oslo (Infront TDN Direkt): Danske Bank Markets resumes coverage of Frontline with a buy
recommendation and a price target of NOK 105 per share.

Oslo (Infront TDN Direkt): Danske Bank Markets believes that the tanker market is approaching
a turning point and has taken up coverage of Frontline with a buy recommendation and a price
target of NOK 105 per share.

"Property prices have started to rise based on market expectations and increased newbuilding
prices, and we believe this reflects the start of an upturn cycle", the report states.

Given that oil inventories are back to pre-covid levels, Opec is stepping up production and with a
manageable supply side, the brokerage believes that Frontline is in a good position to take
advantage of the next cycle.

"With a modern fleet, new VLCC supplements financed on good terms and solid support from Hemen
Holding, Frontline will probably continue to trade at a premium to NAV, in our view,
Flipper
06.10.2021 kl 13:12 3543

Personlig tror jeg ratene vil overstige 120, når vi bryter barrieren på behovet for frakt.

Jeg tar forbehold om '' spøkelses flåten '' kjøpt av Kinesiske.stråselskaper; uansett har vi sett utalelse fra Høyeste hold i Kina,
Vi vil ikke gå tom for energi, koste hva det.koste vil.

Floating storage har øket med 3 VLCC'r til og totalt antall nå 56 skip, mener jeg å huske.
Redigert 06.10.2021 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Flipper
06.10.2021 kl 15:10 3532

Frontline's Barstad says charterers may have to break 'radio silence' on cargoes
Etterspørsel er økende som vi ser, som burde lede til mer T/C, som vi ser er økende.
FRO sjefen mener at befrakterne må bli mer åpne når markedet for tank øker etter vært.
Mye av sluttinger i dag blir gjort i det stille med kirurgisk presisjon
Barstad said that right now a significant amount of business is being concluded quietly, with charterers approaching owners with "surgical accuracy".
Dette gjelder alt fra LR2, aframax, suezmax og VLCC
Fra total ‘’ radio silence ‘’ må befraktere bli mer åpne for å finne last.
Må korrigere meg selv, VLCC floating storage er nå 50 skip, fra 47.
Ser ingen ytterligere VLCC ledige som kan øke antallet.
Link:
https://www.tradewindsnews.com/tankers/frontlines-barstad-says-charterers-may-have-to-break-radio-silence-on-cargoes/2-1-1077921


Flipper
07.10.2021 kl 12:13 3074

Forteller mye om skrap priser og behovet og behov for stål:

Despite sluggish tanker freight markets, newbuilding prices have
continued climbing. Yards have already been hit by double-digit
increases in the cost of steel plate, which have forced them to
hike prices.
cheezy
07.10.2021 kl 12:55 3007

Er det noen som har sett litt mer på hvor mye olje så må komme ut fra Opec+ før ratene for alvor begynner å gå? Nå ligger vi på 400 tusen fat/dag i økning hver måned. Jeg tror etter hvert at flere av Opex+ vil slite med å fylle kvotene sine etter hvert. Men Saudi og Abu Dhabi har en god del å gå på. Jeg har eget estimat på 3 mill fat/dag i økning fra i dag til mai, og at videre økning vil gå mye saktere.

Jeg er også interessert i dette for å estimere hvor det vil butte først: produksjonskapasitet eller tilgjengelige tankskip?
Flipper
07.10.2021 kl 13:24 2973

Bygge fler tankskip, don't think so

Et ev de største verft som i bunn og grunn var konkurs overlever pga.

Container Shipping Market Is So Hot It’s Reviving Hanjin Heavy Industries

LINK:

https://gcaptain.com/container-shipping-market-is-so-hot-its-now-reviving-hanjin-heavy-industries/?subscriber=true&goal=0_f50174ef03-774b0f0aee-170161717&mc_cid=774b0f0aee&mc_eid=1d917b53fa
thypoon
07.10.2021 kl 13:27 2990

USA vurderer trekke fra sine strategiske oljelagre. Vi står foran en episk oppgang i ratene når dette strammer seg til utover vinteren!
Redigert 07.10.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
07.10.2021 kl 16:10 2834

I så måte, regn deg frem til VLCC tankflåte som ikke seiler, anslått til 50 skip.